Stormen bestaan niet met dit enorme apparaat

Auteur: , 71 Reacties

Sla de deur open, ga zitten en doe deur weer dicht. Zo, jij hebt geen last meer van de storm.

Al de hele dag hoor je niets anders. Code oranje, flinke rukwinden, ontregelde treinen en vliegtuigen die niet meer fatsoenlijk kunnen landen. Als je toch de weg op moet dan doe je dit liever niet met een huis-tuin-en-keukengebakje zoals een Aygo of een 107. Op een provincie- of snelweg kan de wind uit een vervelende hoek komen en voor je het weet voel je dat de auto andere plannen heeft.

Moet je toch de weg op dan is dit appeltje eitje met een mastodont als de Cadillac Escalade. Op Marktplaats vonden we dit zwarte exemplaar. Gloedjenieuw met slechts 18 gereden kilometers op de teller. Uitgevoerd in het zwart met een zwart interieur. Het ding weegt 2751 kilogram, maar komt dankzij de bekende 6.2 V8 van GM prima vooruit. In deze Escalade Platinum is het blok goed voor 426 pk en 610 Nm aan koppel. Een sprint naar de honderd is in zo’n zeven seconden gedaan en het gevaarte houdt het bij 180 km/u voor gezien.

In Amerika zie je ze met bosjes rijden. Hier in Nederland is dat dankzij ons belastingstelsel wel anders. De auto wordt aangeboden door een autobedrijf in Rotterdam en kost 181.590 euro. Wil je ‘m zakelijk dan kun je nog 30k van de prijs schrappen.



71 reacties

Geef dan minstens een volle tank xD
Een grote LPG-tank eronder en gaan met dat ding!

Maar niks voor mij dit, onder andere zo’n immense versnellingshendel aan het stuur stoort mij wel.. Doet Mercedes toch wat subtieler en eleganter.
@misterdrogba: de woorden en subtiel en elegant mogen niet genoemd worden bij deze tank haha
@misterdrogba: in de C klasse W205 combi zit ook een hendel aan het stuur
@dailydriver:
In praktisch bijna alle Mercedessen met automaat zit er een hendeltje aan het stuur met nadruk op “tje”. Bij de Amerikaanse auto’s is zo’n hendel iets te opvallend aanwezig, heb ik niet zo graag.
@misterdrogba: Bij elke 45AMG uitvoering van een model, zit het niet aan het stuur. Denk dus aan A45/CLA45/GLA45. De uitzondering veronderstel ik. Waarom weet ik ook niet.
Iets voor een begrafenisonderneming, grafbak
@lekkerlinksrijden: met zo’n prijs gaan die daar vermoedelijk zelf aan onderdoor.
Niet moeders mooiste, maar hier zit tenminste een motor in. Dat is tegenwoordig wel anders met die 2 litertjes of soms nog minder.
@nopetrolnofun: deze motor in deze bak levert minder prestaties dan verscheidene 1.8’jes haha
@appelvis: achja, maar die 1.8’jes wegen nog niet eens de helft
@appelvis: maar die verscheidene 1.8’jes met soortgelijk vermogen kun je elke 100.000 km afschrijven, deze motor gaat wel ff mee. Daarnaast tipt geen 1.8 of 2.0 aan het comfort van zo’n 6.2…
@uselessguy: ik heb het niet over vermogen, maar over prestaties
@appelvis: horsepower sells cars, torque wins races. Caroll shelby als ik mij niet vergis. Als je een beetje kar achter die 1.8 hangt kun je het wel vergeten, terwijl deze met met caravan nog 179 haalt.
@appelvis: Ik heb met zo’n Escalade al eens gereden met deze V8. 7 sec naar de 100 en op snelheid heb je ook koppel in overvloed. Niet veel 1.8 motors die dit bijhouden hoor.
Leuk als je in Amerika woont… hier totaal belachelijk
@mennok: tja, maar als je hier een Porsche of Ferrari rijdt ben je een koning. Terwijl je hier meestal ook niet boven de 150km/u kunt komen in het westen van het land.
@rufctr01: maar oostelijk van het land is dat weer geen probleem. Tot je een Baustelle tegenkomt natuurlijk.
@mennok: verklaar je nader, waarom zou dit uitsluitend in de vs prima zijn? Ik geniet in nl/europa ook al jaren van een fatsoenlijk formaat auto. Als een range rover hier kan, dan kan dit toch ook?
@wimbers: lol, range rover is wel een paar maatjed kleiner dan zo’n escalade.
@wimbers: Wil je gewoon graag vertellen dat je een grote auto hebt? Vet man. Een RangeRover is verder wel prima, zo’n Escalade vind ik maar een ordinair ding. Ik krijg daar een beetje een Gerard Joling gevoel bij.. Prima verder, gewoon niet echt mijn smaak.
@mennok: voor komend weekend is die anders fantastisch, mits je in het zuiden van het land woont. Ideaal om zo’n praalwagen te trekken, ook net zo verschrikkelijk
Volgens mij zijn er aardig wat vrachtwagens omgegaan vandaag, dus of dit je vervoer moet zijn… Lijkt me niet!
@reactief: zijn vaak de trailers die omwaaien he..
@ruudbmw: omdat de vracht in de “trailer” zit is dat het hoofdbestandsdeel van de vrachtwagen. Dat wat de vrachtwagen tot vrachtwagen maakt zeg maar.
Dit is ook nog de korte, ze hebben een verlengde. Die is helemaal belachelijk, heb er een tijdje in gereden toen ik stage liep in Amerika (auto van de baas).
@zyanox: ja, ik heb z’n escalade gehuurd toen ik in Las Vegas was om een weekendje naar LA te gaan. Wel een heerlijke bak hoor, king of the road, ultieme gevoel van rust, luxe en comfort. En met z’n soepele motor rij je vlot door het verkeer.

Eerlijk is eerlijk, voor dat geld in NL een belachelijke deal
Vond het vroeger nog wel gaaf van die grote Amerikanen, maar dit gaat nergens meer over. Wat een onnozel ding.
Dit is toch wel een bazenbak!
In de USA € 70.000,-
Kut belastingen hier :-)
Die Aygo van mij heeft weinig last van de wind, hij zoeft er wel onderdoor en genoeg ruimte om op de rijbaan heen en weer te zwabberen. Die container hierboven vangt net zoveel wind als een driemaster en dan is er geen ruimte meer om te corrigeren.
@jerry: ik was vanavond anders behoorlijk blij toen ik van de 206 in de vel satis stapte van mn ouders. Terwijl de c1 die voor me reed toch echt bijna in de vangrail zwaaide reed ik nog gewoon 130.
@peug206: De wonderen zijn de wereld nog niet uit, blij zijn dat je in een Vel Satis kan stappen…
Ik vind em echt heel fraai geworden! Al zijn de verschillen met een Tahoe kleiner dan ooit. En die heb je full options voor de basisprijs van deze in de US. Dan heb je niet de 6.2 maar de 5.3 V8. Nog steeds rond de 350pk maar niet de full tomato.
@e34m5touring: 3.7 Maxima’s :)
Ben op dit moment in Murica, maar om nou te zeggen dat je ze hier met bosjes ziet rijden? Nou nee dus. Cadillac zie je hier sowieso weinig. KIA’s, Nissan’s én Honda’s wel veel, heel veel zelfs.
@utregcity: Dat ligt er maar net aan waar je bent in Amerika.
@berlinetta: Zit in Californië dus.
@utregcity: Californië is nu niet bepaald een Caddy-staat. Ga eens naar thuishaven Detroit of een stad als New York. Elke Uber Black is een Cadillac (mijn eigen ervaring) in NYC en in Manhattan regent het Escalades.
@rubenpriest: Moet je eens een rondje Atlanta doen. Lijkt wel of ze daar gratis worden weggegeven.
@RubenPriest: Juist. In NYC word je ermee dood gegooid. Toen ik in Californië was, zag ik ze idd een stuk minder.
En een ford f650 dan dat is toch ook zo’n onwijs groot ding? Ik vind dit om te zien een prachtige auto. Ik vind hem echt heel mooi. Binnen zag ik liever 1 bank achter de voor stoelen vanplaats die 2 losse stoelen. Eventuele 3de zit rij mag er wel uit. Alleen nog een trekhaak. Wat een geweldig apparatuur. :)
@gerjan: die heavy duties zijn inderdaad awesome! Die zie je hier veel te weinig. Er is dus niemand om die lame RAM Laramies belachelijk te maken.
”…en het gevaarte houdt het bij 180 km/u voor gezien.” Maar de snelheidsmeter nog vrolijk 100 km/h door laten lopen, MURICA
@Tuono: Nouja de kilometerteller van de Agila van mijn oma loopt door tot 200km/h. Die wagen had op papier een top van 155km/h. Bergaf en met wind mee haal je hooguit 160, maar die teller loopt wel lekker door tot 200.
@edge: de teller van een zafira en mokka (2013) lopen vrolijk door tot 260, terwijl die krengen de 180 met moeite halen… wel leuk, dat optimisme van opel.
@uselessguy: ze moeten iets doen om mensen die niet ouder dan 70 zijn in die auto’s te lokken.
@Tuono: ben ik de enige die het vreemd vind dat je met 430pk niet boven de 180km/u uitkomt? Ok, het ding weegt 2,5 ton, maar dan nog.
@nasty: cw waarde, rolweerstand, en met deze tegenwind. Nah.
@nasty: ik denk dat het vooral met de banden te maken heeft. Weleens bedacht wat er met temperatuur en vervorming gebeurt als je zo’n snelheid rijdt met dit gewicht? Het is in het algemeen al een wonder dat ze alsnog zo lang heel blijven.
@caferacer: dingen zijn begrenst, net als bijna alle andere Amerikanen.
@phevtreb: dit was dus voor @nasty bedoeld…
Niet de intentie om een bling bling film op te nemen dus neen dank u. Voor dat geld koop ik een B7!
Dit ding is zo groot, die past zelfs niet in America, daar heb je Great America voor nodig.
Ga dan meteen voor een oude hummer H1! Die komt nog eens goed tot zijn recht met dit weer!
Ik neem wel een taxi.
via Android app
Niet eens met dank aan @Rachid?
Even de loterij winnen. Jongens wat een dikkerd. Love it
Ff serieus dit ding is juist een windvanger bij uitstek – vrachtwagens waaien ook omver met een storm ondanks het gewicht.
Beetje jammer dat het geen Escalade ESV is, die zijn nóg leuker. Zag van de week nog een Belgse Escalade in NL rijden, heel gaaf, zeker met die langwerpige remlichten zo.
Valt wel wat op af te dingen. Staat al minimaal 6 maanden te koop
Fout artikel als je het mij vraagt… 2 jaar Range Rover gereden (vorig model) en ondertussen jaartje V-klasse. Beiden schoven/schuiven stevig opzij met deze rukwinden:-)
Met dit budget koop je een Range Rover. Overbodige auto dus.
Toch is het gaaf.

En een statement die je maakt.

En je kunt je onderscheiden
Van je Wassenaarse vriendjes
In hun Range Rover, Mercedes ml of Bmw X5.
Wel een beetje jammer… deze stormchaser heeft een lagere topsnelheid met een v8 dan onze 4-cillinder skoda.
Keertje ingezeten, achterin. Niet echt ruim, vergelijkbaar met RR sport. Q7 zit beter. Verder plastic fantastic. Al met al was het eigenlijk een teleurstellende ervaring. De cijfers zeggen genoeg, enige wat wel echt snel gaat is de benzine, denk dat die daar wel in uitblinkt. Toch nog wat positiefs!
Voor de twijfelaars die een sprintje tegen een Escalade overwegen: 0-100 doet hij in 6 seconden, geen 7. Daarna ramt hij loeihard door, om bij zo’n 175 letterlijk in de begrenzer te vliegen. Je hangt dan zo ongeveer in je gordels. Heb niet de illusie dat je die bijhoudt met je leaseslet. Een begrenzer is logisch, want de all-weather banden zijn ongeschikt voor hogere snelheden. Bij een US tuner kun je hem icm een andere wielenset laten verwijderen, dan haalt hij probleemloos 240.
117L brandstof tank!?!? Auch dat moet pijn doen aan de pomp
@jack_abarth: en dan sta je er alsnog erg vaak waarschijnlijk
Deze auto kan niet van de weg af waaien. Er blijven nog net niet twee geulen in het asfalt achter als hij langs is gereden
Dan krijg je zeker ook elk jaar een kerstpakket van de Belastingdienst met die WB

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).