• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pk

Auteur: dyllie, gepost 23 februari 2017 om 20:33 – 22 Reacties

Afbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pkAfbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pkAfbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pkAfbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pkAfbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pkAfbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pkAfbeelding Te koop: geblazen GT3 RS met 1150 pk

Porsche_9FF_GT3RS
Een atmosferisch blok, zalig. Gelukkig heeft de 997 generatie er nog ééntje, plus een handbak. Totdat 9FF eraan begon te knutselen… een 1150 pk sterke GT3 RS was het resultaat en hij kan nu van jou zijn!

Puristen waren woest toen Porsche besloot geen handbak te leveren op de 991 GT3 en 991 GT3 RS. Eén van de vereisten voor een GT3 of GT3 RS is toch minstens een handbak + atmosferisch blok, toch? Ja het is heiligschennis: een -in de basis atmosferische- GT3 RS voorzien van twee lucht zuigende slakkenhuizen. Wat blijft er dan nog over van de GT3 RS zoals puristen hem voorstellen? Weinig, maar stiekem is het toch best lekker.

In Duitsland staat DIT -door 9FF aangepakte- exemplaar te koop. In de basis is het een 997 GT3 RS 3.8 mk2. Voor nog net geen 2 ton kan je hem ophalen bij ons buurland. Het exemplaar heeft totaal 62.500 km gelopen en is na 8.000 km aangepakt door 9FF. De auto beschikt tevens nog over een trucje dat we bijvoorbeeld kennen van de Veyron. Echter, is hier geen speciale sleutel voor nodig… Onder op het middenconsole zit namelijk een knopje met drie afbeeldingen. Eén streepje boven, een rondje in het midden en twee streepjes onder. Check maar even in de gallery. Wat betekent dit nou? Nee, niet de stoelverwarming, dat bezit deze auto ook niet. Het is een knopje om het vermogen aan te passen. Je kunt net zo gemakkelijk als dat je de radio harder zet, schakelen tussen 650 pk, 850 pk of 1150 pk. 1150 pk is natuurlijk nodig als je effe wilt invoegen…ofzo.

Anyway, uiteraard een leuk speeltje voor op een leeg vliegveld. Of als gespreksstof aan de bar, best stoer toch, een bakkie met 1150 paarden onder de kap. Voor de meesten is de standaard 450 pk meer dan zat, voor mij ook. Desalniettemin zijn dit soort projecten toch altijd wel bijzonder, vooral als ze ineens tweedehands opduiken.

Dus, heb je het wedstrijdje ver plassen verloren? Of kan je daadwerkelijk overweg met 1150 pk op de achterwielen, grijp dan je kans!

Met dank aan Pieter-Paul voor de tip!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, GT3, gt3-rs, occasion, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Stormen bestaan niet met dit enorme apparaat
Volgend bericht: Wees origineel, maak een S-klasse pick-up »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    23 februari 2017 om 20:36

    Wat een walgelijk lelijke wrap is dit man!

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      23 februari 2017 om 22:47

      @cpp1: mijn gedachte precies!

      Login om te reageren
  2. bassx zegt

    23 februari 2017 om 20:38

    Doe er dan wel een mooi knopje op en niet de goedkoopste bij Conrad

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      23 februari 2017 om 21:02

      @bassx: hoeveel bagger moet je plaatsen voor zo’n kroontje?

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        23 februari 2017 om 21:06

        @wildbeest:daar moet je AB voor betalen om een jaar lang advertentieloos door het leven te gaan, althans op AB.

        Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    23 februari 2017 om 20:38

    Niks voor mij dit, zulke vermogens op de achterwielen is vragen om problemen.

    Omdan nog maar te zwijgen over die two-tone lak…

    Login om te reageren
  4. denniss00 zegt

    23 februari 2017 om 20:40

    “1150 pk als je ff wil invoegen”? En dan al je medeweggebruikers bij je in de buurt lief de andere weghelft op helpen zeker? Wat een idiote beer van een wagen!

    Login om te reageren
  5. reistje zegt

    23 februari 2017 om 20:46

    Ik kan de producten van 9ff altijd wel waarderen! Al laat de kleurstelling wel wat te wensen over.

    Login om te reageren
  6. whoppie zegt

    23 februari 2017 om 20:47

    Heb er even over nagedacht, maar helaas geen stoelverwarming.

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      23 februari 2017 om 23:44

      @whoppie: denk dat je in je broek schijt voor de eerste 10x als je de 1150 paarden aanspreekt kin1 keer. Dus je hebt evt wel stoelverwarming

      Login om te reageren
  7. mennok zegt

    23 februari 2017 om 20:50

    Zo’n 911 moet je gewoon met rust laten. Dat is een prima auto en heeft geen lelijk two tone golfje (wtf?) boven zijn achterwielen nodig, dat is totaal overbodig.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    23 februari 2017 om 20:52

    Ongeveer vergelijkbaar met dit: https://youtu.be/H5Gu8RhXzsk
    Vanaf 4:50 kijken!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 februari 2017 om 20:57

      @rufctr01: http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/09/video-bonanza-9ff-gturbo-1200-wordt-uitgelaten

      Login om te reageren
  9. noahq zegt

    23 februari 2017 om 20:56

    Mooi vermogen, lelijke wrap

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    23 februari 2017 om 21:14

    Leuk knopje ik zou dat ook best willen maken in mijn auto

    Login om te reageren
  11. kennone zegt

    23 februari 2017 om 22:01

    Zou hem sowieso standaard op de invoegstand laten..

    Login om te reageren
  12. PeugeotGTI zegt

    23 februari 2017 om 22:21

    1150 pk, nice. Zou genoeg moeten zijn.

    Login om te reageren
  13. sracert zegt

    23 februari 2017 om 23:15

    Nee, doe mij die Gemballa 911 van gisteren maar.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    24 februari 2017 om 00:19

    Bestaat 9FF eigenlijk nog?

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    24 februari 2017 om 09:15

    Zonde van die air intakes in de wielkasten nu….

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    24 februari 2017 om 09:37

    Het knopje zelf vind ik erg goedkoop uitzien, maar wel leuk om mee te spelen. Zo kun je toch selecteren hoe snel je dood wil.

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    24 februari 2017 om 09:45

    Geen porem deze kleurstelling. Toch zou ik hem wel willen hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North