
De maker van dit stukje bodywork heeft de ‘baby-Corvette’ betiteling van de originele Opel GT waarschijnlijk iets te serieus genomen.
Nou ja aan de voorkant dan, wat hij van de achterkant gemaakt heeft kunnen we niet goed beoordelen, want die staat niet op de plaatjes. De neus herinnert echter flink aan de C3 en vooral ook C4 Corvette’s, ondanks dat die in tegenstelling tot dit ding beide klapkoplampen hadden.
De dramatische hoek die naar achteren over de flank loopt doet een heel klein beetje denken aan…Nee ik kan het niet uittypen. Ok vooruit, omdat het een goede aanleiding geeft om deze video nog eens te bekijken, de Ferrari Testarossa.
Onder de kap huist naar verluidt een 2.0 liter vierpitter met, zo meldt de advertentie trots, Weber carburateurs. Apart want de Opel GT uit deze tijd had doorgaans een 1.1 of 1.9 liter motor onder de kap. Maar goed, geen door de ECU gegenereerde neppe plofjes uit deze sportbolide dus, maar nog van die echte backfire’s op de ‘overrun’. Als de ‘hele nette’ cabriokap omlaag is kan je er extra van genieten.
Mocht je nou denken ‘wat een barrel schotelt autoblog me nu weer voor’; het ding is helemaal prima bevonden door de RDW. De vorige eigenaar heeft ‘m achttien jaar in bezit gehad en er zit zelfs nog twee jaar APK op. Kortom, plaats dat bod hier!
Bedankt Björn voor de tip!
Het ergste is: hier heeft iemand nog geld in gestoken ook!
@michaelb: Nog erger: het was een originele Opel GT.
Doodzonde.
@dutchdriftking: Waarvan?
De originele carrosserie zal nu al lang doorgeroest zijn.
@martinus: Als de eigenaar zijn budget op een juiste manier in de auto gestopt had dan was deze misschien nog wel in top staat geweest.
@dutchdriftking: Volgens de Catechismus van de Katholieke Kerk moeten drie voorwaarden tegelijk vervuld zijn om van een doodzonde te kunnen spreken: “Elke zonde die een zwaarwegende materie tot object heeft en die begaan wordt met volle kennis en weloverwogen toestemming, is een doodzonde.”
Wie dit gedaan heeft kan onmogelijk bij volle kennis geweest zijn.
Dus “doodzonde” kan geen sprake van zijn.
@snorrie: dit is autoblog, niet dumpert.
@dieselaer: ? Leg eens uit.
neeeeeeeeeeh!
Die Opels GT’s zijn duur man, waarom doe je dit.
Daarnaast vind ik Opel GT’s super mooi. Kan je van dit niet zeggen.
@redneckdarian:
Ja? Ooit waren ze zeer goedkoop…
En een slechte kost nu nog altijd niet veel geld (maar we teveel voor wat het is natuurlijk)
@Hupke: Ja ooit. Daar heb je nu niks aan. En daarbij zijn er enorm veel auto’s die lang niet waard waren maar nu wel.
En goedkoop? Tja alles is relatief natuurlijk. Tov een Ferrari? Ja, spotgoedkoop. Tov wat ik heb? Nee, duur!
@redneckdarian: jij verwart veel of weinig geld met duur of goedkoop.
Een nieuwe rolls royce voor een ton is niet duur, maar wel veel geld voor mij.
Ai ai ai… Je kan toch niet naar dit kijken en zeggen: “Zo, wat ik nu gemaakt heb is echt wel mooier dan het origineel én alle moeite waard!”
Als je hart het aankan. Op de marktplaats advertentie is een link naar de site van Catawiki. Daar zijn meer foto’s. Ook van de achterkant
oeehhh ,dat doe je toch niet met zon Fraaie Opel Gt
Ik hoop dat de eigenaar er blij mee is…
@norge: ehm hij wil er vanaf dus blijkbaar niet.
Te veel naar Leepu gekeken?
De Bugatti Chiron is nog niet uit en wordt nu al overschaduwd!
Wat een cool ding is dit!
Beetje jammer dit.
Ik ben voor auto’s aanpassen naar eigen smaak maar dit hoeft niet van mij
Ik moet toch een beetje aan een 300zx denken bij de voorkant
@rob5nismo: Dat was ook mijn gedachte bij het openen van het artikel.
Ik werd echter flink teleurgesteld…
Jammer van het origineel. Maar goed deze ombouw zal
waarschijnlijk in een tijd (jaren ’80?) zijn gedaan dat de Opel GT uitgekauwd was.
18 jaar geleden was dit nog cool onder de Opel liefhebbers.
@csx3000: Tja je zegt het al, Opel liefhebbers…
ach, 20-30 jaar geleden gaf niemand ene fluit om de Opel GT, dus zo erg is het allemaal niet, niet huilen mannen.
We knap dat deze persoon heel goed was met zijn handjes, want het ziet er strak uit, maar het ontwerp is helaas zo angstaanjagend lelijk. brrr.
Nu heb je de mannetjes die van hun C klasse diesel een AMG C63 maken.
Wel iets minder arbeid maar toch hetzelfde gevoel.
Opel TGV
Woon Leepu tegenwoordig in Nederland?
@mylvan: uhm….woont dus
Neus doet mij eerder denken aan mismeesterde Bugatti EB110.
@whooter: Ja daar heb je gelijk in, misschien is de eigenaar de ontwerper van EB110.
Kots!
Vreselijk, de Corvette C4 was al geen schoonheid IMO maar dit slaat werkelijk alles… Ik zal dit soort mensen nooit begrijpen, er gaat namelijk aardig wat werk in zitten maar je rijd nog steeds voor gek…
Afbeeldingen van de achterkant en meer:
http://veiling.catawiki.nl/kavels/4884737-opel-gt-2-liter-cabrio-1971
’t blijft jammer….
Die heeft er veel tijd en geld ingestoken in iets wat hij mooi vindt, ik sla hem over