• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloeden

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 november 2013 om 20:13 – 44 Reacties

Afbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloedenAfbeelding Te koop: BMW M5 E39 met Japanse invloeden

BMW M5 met Aziatische trekjes
Hmmm…geen Bosozuku-versieringen, geen oni-camber, en geen kerstboomverlichting rond de auto…Wat is er dan zo Japans aan deze fijne BMW M5, zijn de ventilatorroosters een weggevertje?

Voor het antwoord moeten we een paar latex handschoentjes aan trekken en deze M5 inwendig visiteren. Onder de Bimmer-body klopt namelijk een Japans hart. That’s right, de atmosferische 5 liter V8 is er uit gewipt, en heeft plaats gemaakt voor een (lichtere) 2JZ-GTE uit een Toyota Supra.

De vraag is alleen: waarom zou je dit doen? Kijk, in een oude Lada of Volvo kan ik me dit nog voorstellen, maar een auto die van zichzelf toch geen heel verkeerd motorblok heeft? (om maar een understatement te gebruiken) Dit hadden BMW en Toyota vast niet voor ogen, toen ze hun samenwerking aankondigden.

M5 Supra

In onze reaguurderspanelen werd zoiets voor de grap eens geopperd, welnu, het kan!

Benieuwd geworden? Neem even contact op met Ed Mui, die kennelijk liever sushi eet dan braadworst. Zijn 2001 M5 staat voor 22.000 USD te koop. Hier de details, waarvan de 500 pk’s op de achterwielen wellicht het interessantst zijn. Is dit heiligschennis, of een briljant idee?

Meer achtergrond op M5 Board.

2001 BMW M5
Exterior Color: Anthracite
Miles: 98k on Chasis/Unknown on Motor (my guess is ~50-70k range)

2JZ-GTE (JDM spec) Engine build:
HKS 264 Cams
Garrett GT35R single turbo
Stock bottom-end
ARP Studs and Mains
USDM 550 cc injectors
SX Regulator
Stock M5 fuel pump and lines
Tial 50mm Wastegate v-band
HKS BOV
Custom aluminum catch can
STRI X-Line gauges 52mm Boost and 52 mm Oil Temp
Custom downpipe into dual exhaust system with custom mufflers
Hydra Standalone ECU: Tuned by Justin Nenni from Tuning Concepts
500 rwhp on 93 Oct

Transmission:
Getrag V160 6-speed (off of a twin turbo MKIV Toyota Supra)
Clutch: Exedy Stage 4 Twin Hyper Multi Plate Clutch – Replaced in August 2012, 3k miles
Custom Driveshaft

Cooling:
Setrab oil cooler
Mishimoto Intercooler, Custom IC piping
VSL Aluminum Radiator for M5
Stock 2JZ-GTE Clutch fan
2 Maradyne M073K Champion Series Electric fans (6.5 in, 130w pull, 375 CFM each)

Suspension:
KW V3 Coilovers
LI-CUSTOMS Rear Sway Bar End Links (http://www.m5board.com/vbulletin/e39…-brackets.html)
BeastPower Sway Bar Brackets

Wheels:
Fronts: Varrstoen ES2 19×9.5 +22 offset, Hankook Ventus V12 Tires (only 1,000 miles on tires) 245/35/19
Rears: Varrstoen ES2 19×9.5 +22 offset 10mm H&R spacers, Hankook Ventus V12 Tires (only 1,000 miles on tires) 275/30/19
Exterior:
Hella Euro Clear Corner Headlights
Schmiedmann Fiberglass Vented Hood (MOTEVO39CAR) Painted with Black vents
AngeliBright V3.0 angel eyes
Hamman Style Carbon Fiber Front Lip

Video:

Ook interessant!

  • BMW M5 (E39) verkocht
    BMW M5 (E39) verkocht voor monsterlijk bedrag
  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Tiencilinder BMW M5 is niet de M5 die je verwacht

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e39, m5, supra, Toyota

Vorig bericht: « Vlammenzee verzwelgt derde Tesla Model S in zes weken [updated]
Volgend bericht: Novitec Lambo Aventador verkleedt zich als Zonda Cinque »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    7 november 2013 om 20:17

    Geef hem dan 1000 pk ofzo. Das best mogelijk met suprablokken. Nu ontgaat me het nut een beetje.

    Login om te reageren
    • v12powerr zegt

      7 november 2013 om 20:34

      @ferrari94tr: het nut ontgaat me al als je een suprablok in een m5 gaat lepelen. Beide prachtauto’s maar je moet ze niet combineren. Als voorbeeld, ik vind hamburgers erg lekker en chocoladeijs ook maar ik ga geen chocoladeijs op mijn hamburger doen, puur omdat de combinatie niet klopt

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        7 november 2013 om 20:39

        @v12powerr: breng me op ideeen…
        N hamburger met choco ipv mayo en ketchup!

        Login om te reageren
        • v12powerr zegt

          7 november 2013 om 21:28

          @saxoke: smakelijk!

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            8 november 2013 om 12:33

            @v12powerr: net terug van de frituur. Smaakte goed. Hahhhaa

            Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 november 2013 om 22:41

      @ferrari94tr: ja heerlijk, onderhoudskosten verviervoudigd, gigantische lag en wanneer de boost komt alleen maar wielspin. Alsof 500pk nog niet genoeg is… Zeker nog nooit in een snelle auto gereden?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 november 2013 om 09:33

        @lambo4all: een E39 M5 is niet zo moeilijk naar 500pk te krijgen, minder moeite dan een 2JZ blok lijkt mij! Hele andere soort pk’s maar een V8 past sowieso beter bij de M5 E39

        Login om te reageren
  2. michelyman zegt

    7 november 2013 om 20:19

    Ik vind het geniaal, prachtig en goed blok! Geen filmpje? ;D

    Login om te reageren
  3. rob68 zegt

    7 november 2013 om 20:19

    Ljikt me neit verkeert.

    Login om te reageren
  4. gash zegt

    7 november 2013 om 20:20

    Helemaal top! Waarom? Omdat het anders is en omdat het gewoon kan…

    Login om te reageren
  5. turbotrake zegt

    7 november 2013 om 20:20

    Ik hou erg van de 2jz maar in dit geval vind ik het een beetje zonde. Die heerlijke achtcilinder uit München zou ik er lekker in laten liggen! Het vaker voorkomende plaatsen van de 2jz in oudere 3-series kan ik wat meer waarderen. Maar zoals ferrari94tr al zegt, stop dan meteen veel meer pony’s onder de kap. Als je het doet, doe het dan goed. Deze 500pk is niet zo heel veel meer dan de standaardversie. Al met al wel een mooi uitgevoerd project, dat wel…

    Login om te reageren
  6. kaeser zegt

    7 november 2013 om 20:22

    Neem dan een 540i als basis, dan voorkom je meteen dat heiligschennis discussie. Want jammer is het wel voor een echte M5, in het bijzonder de E39.

    Login om te reageren
  7. thomcarspotter zegt

    7 november 2013 om 20:27

    Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=G8XPjtuaRoc
    (het is dat wel een andere E39 M5)

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      7 november 2013 om 20:37

      @thomcarspotter: dank beste vriend! Wat een geluid zeg jam!

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 november 2013 om 20:45

      Heb’m even toegevoegd.

      Login om te reageren
    • vvermeer zegt

      7 november 2013 om 21:00

      @thomcarspotter: http://www.youtube.com/watch?v=YwJztAViSJo nog een mooi voorbeeld maar dan wel een m3

      Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    7 november 2013 om 20:34

    Waarom? Omdat het 2 van de tofste dingen uit de automotive wereld combineert: een M5 E39 en een 2JZ! Het is erg awesome! Alleen had ik de 2JZ gewoon ‘stock’ gehouden… Sterk zat en toch erg veel plezier…

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 november 2013 om 21:40

      @toyotafortuner: je weet hoeveel passie ik voor de 2JZ heb, toch? Ondanks dat ben ik van mening dat deze M5 compleet verkloot is. De 2JZ is een uniek sterk en mooi blok, de V8 uit deze M5 is echter ook een juweeltje, net als de rest van de E39 M5 overigens. Sterker nog, als ik eerlijk ben, mocht ik ooit een lekker inkomen hebben dat genoeg is om drie auto’s te onderhouden is dit de lijst: een Impreza P1 in 74F voor de weekenden, een E39 M5 in licht blauw (naam ken ik niet) met licht bruin interieur voor de weekenden en een Volvo 854 T-5R in Cream Yellow met licht interieur voor dagelijks gebruik. Ja, ondanks mijn passie voor Japanners heb ik een HUGE softspot voor de E39 M5 (en Volvo 850). Ah, dreams.

      Login om te reageren
  9. azenomei zegt

    7 november 2013 om 20:42

    Ik zag vanmiddag een 550i e60 met compressor 517pk te koop staan. Dat lijkt me dan toch leuker.

    Login om te reageren
  10. guusboum zegt

    7 november 2013 om 20:43

    Haal die verlaging en bodykit eraf, en je hebt een leuk bakkie

    Login om te reageren
  11. maik96 zegt

    7 november 2013 om 20:45

    Een M5 zonder hart :'(

    Login om te reageren
  12. twist zegt

    7 november 2013 om 21:01

    Zoals vele al zeggen, beide pracht auto’s, alleen je moet er geen combinatie van maken.
    Dat men een 2JZ in een GT86 propt is nog wel te begrijpen. The New Supra. Wat een prachtig geluid! Voor de geïnteresseerde: (youtube) /watch?v=_juJ7z9zNyI

    Login om te reageren
  13. SCscreamGT2 zegt

    7 november 2013 om 21:13

    Een e39 met aftermarket troep voorzien is gewoon het slechtste wat je kan doen. En dan heb ik het eigenlijk alleen over de tupperware, die motor kan me niet zoveel schelen. BMW rolt gewoon met een 6-in lijn. Basta.

    BMW heeft niet voor niets de e36, gebruik die dan gewoon als basis.

    Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    7 november 2013 om 21:23

    En nu is het een M5 met turbo-lag… joepie…

    En is dat blok wel lichter? Zijn er cijfers?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 november 2013 om 21:33

      @baasbas: de 2JZ is behoorlijk licht voor een gietijzer onderblok. Of het blok lichter is dan de V8 uit de M5 weet ik niet maar zwaarder ook zeker niet.

      Login om te reageren
      • subarufan zegt

        7 november 2013 om 22:12

        @ej20g: off topic maar misschien een leuk filmpje voor jou: op youtube zoeken naar subaru impreza 2.5RS jdm vs usdm. Is een filmpje van driver geloof ik.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          7 november 2013 om 23:10

          @subarufan: ik zal morgen eens te kijkje nemen! Bedankt voor de tip!

          Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    7 november 2013 om 21:23

    Sorrie als BMW liefhebber ben ik bij “de atmosferische 5 liter V8 is er uit gewipt” gestopt met lezen! Next nieuwsitem…

    Login om te reageren
    • mbevo zegt

      7 november 2013 om 23:49

      @VeniVidiVici: Idd zelfs als je geen liefhebber bent van bmw is dit zonde,in mijn ogen is dit de meest beste m5 die bmw heeft kunnen maken

      Login om te reageren
      • 4x4wheels zegt

        8 november 2013 om 08:37

        @mbevo: Meest beste?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 november 2013 om 11:07

          @4x4wheels: goed, beter, best, meest best.

          Login om te reageren
  16. rb26dett zegt

    7 november 2013 om 21:42

    Beetje jammer dit.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    7 november 2013 om 22:10

    @ej20g: lol, weer een mening die we delen.
    Het liefst heb ik een rode m5 e39: http://www.autojunk.nl/2013/10/bmw-m5-e39-21.
    Of dit: http://www.autojunk.nl/2013/10/500ste-upload-alpina-b10-v8.

    Au contraire: een willekeurige 2JZ japanwagen (die niet al te overdone is getuned, lees: 1000pk motor of fast-en-furious-ish is gebodytuned) volstaat voor mij al.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 november 2013 om 23:21

      @toyotafortuner: ondanks dat ik niet van rood hou vind ik die M5 wel errug mooi hoor! En met een Alpina kun je nooit mis, met die dus ook zeker niet. Hier in de straat (nouja, de straat die haaks op mijn straat ligt) stond tot een jaar geleden altijd een M5 E39 in het zwart. Vier rioolpijpen eronder, klonk echt ontzettend bruut! Dat ding hoorde je bij mij binnen starten, er zat toch zo’n 150 meter tussen onze huizen. Ik heb er weleens bij staan kijken, er zat letterlijk nog geen krasje op, helaas nooit foto’s gemaakt. De kleur die ik bedoel is trouwens deze: http://bmw.resmoto.com/opisy/5series/e39/e39_m5/bmw_e39_m5_06.jpg en daarbij vind ik dit interieur o mooi staan: http://wikicars.net.au/_images/lrg/bmw_5seriessedan_e39_ser1_16.jpg Foto’s plaatsen zal voor mij hier altijd een probleem blijven, vandaar de links. Ik ben nooit een fan geweest van zwarte auto’s en interieurs, het voelt altijd alsof die kleur alle lijnen opslokt en dat vind ik zonde.

      Qua Japanners ben ik het op zich met je eens, al zou ik zelf (indien er genoeg geld aanwezig zou zijn) twee Supra’s nemen: eentje met “normaal” vermogen en eentje met een gigantische turbolag en 900 á 1000 pk. Stiekem ben ik namelijk verslaafd aan turbolag en een hoop zinloos vermogen, maar niet altijd, vandaar het exemplaar met “normaal” vermogen. Maar zoveel gaat het realistisch gezien nooit komen.:)

      Login om te reageren
  18. Jochen zegt

    7 november 2013 om 22:15

    Forse aanrijding gehad en/of opgeblazen originele motor, kon niet voor een goede prijs een vervangend blok krijgen en ging derhalve shoppen bij de halfords voor een hintai blok

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 november 2013 om 23:23

      @Jochen: 2JZ’s zijn anders niet erg goedkoop…

      Login om te reageren
      • carsandmore zegt

        8 november 2013 om 02:39

        @ej20g: voor 2000-2500 heb je een 2jz dus indd niet goedkoop nee haha

        Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    7 november 2013 om 22:24

    Zelfs als ze optisch verkracht zijn is zo’n E39 nog een mooi ding.

    Waarom ze dat supra blok erin hebben gelepelt?

    Ik ben geen kenner maar ik heb me eens door een kenner van de e39 (zeg maar gerust freak/verzamelaar) laten vertellen dat de M5 eigenlijk een onding is om mee te sturen (in vergelijking met de 530 bvb.).

    Misschien dat deze als hij dan toch zo omgebouwd is, ook wel iets aan de stuurinrichting en de voorophaning gedaan is zodat die nog een stuk scherper is.

    just my 2cents

    Login om te reageren
  20. sandniggah zegt

    7 november 2013 om 22:25

    +100 pk en lichter zou het beter rijden ?

    De sleuven maken hem lelijker misschien is ie een pak sneller dan is het wel te begrijpen.

    Login om te reageren
  21. spykerboy zegt

    7 november 2013 om 22:39

    ok… Zoveel jongens waar ik mee omga in kuwait hebben voor het straat racen ook E39 M5’s met 2JZ blokken erin of een E46/E36 M3 met 2 JZ waarvan sommigen zelfs met 1300wpk…

    Wat is hier dan zo speciaal aan in ene?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 november 2013 om 11:08

      @spykerboy: omdat deze er ook is als je wakker wordt wellicht?

      Login om te reageren
  22. mbevo zegt

    7 november 2013 om 23:42

    Blijf dan lekker een supra rijden

    Login om te reageren
  23. bmwe46csl zegt

    8 november 2013 om 07:42

    Je hoopte op een soort hentai, maar het werd een soort grandmapr0n..

    Login om te reageren
  24. bmw7 zegt

    8 november 2013 om 17:07

    Een skyline turbo ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North