• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8

Auteur: CasperH, gepost 29 april 2013 om 09:12 – 34 Reacties

Afbeelding Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8Afbeelding Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8Afbeelding Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8Afbeelding Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8Afbeelding Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8Afbeelding Te koop: Vorshlag BMW Z3M Roadster met 400 PK V8

BMW Z3 M Roadster by Vorshlag
In Amerika werd de BMW Z3 M Roadster standaard geleverd met 240 schamele pk’s en dat was niet genoeg.

Tijd dus om aan het knutselen te slaan, zo dacht de vorige eigenaar. Hij monteerde een turbo op het standaard S52 blok maar dat was een beetje teveel gevraagd en het blok ging in rook op. De huidige eigenaar kocht de auto daarom zonder aandrijflijn en had dus alle vrijheid om er iets geks mee te doen. Hij besloot om er een aluminium 5.7 liter LS1 V8 in te lepelen die in de huidige configuratie goed is voor ongeveer 400 pk. Deze is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak uit een ’00 Trans Am terwijl de uitlaatgassen eruit mogen via een custom RVS uitlaatsysteem. Het is natuurlijk geen V12 met M genen en ook geen V10 maar toch geen verkeerd blok.

Uiteraard heb je niets aan die power zonder een beetje extra grip dus werden er voor wielen gemonteerd in de maat 18×10.5 inch en achter in 18×11. Om die enorme wielen te kunnen huisvesten werden achter de wielkasten uitgerold en aan de voorzijde werd een andere motorkap van carbon gemonteerd die werd gespoten in het originele kleurtje van de auto: Estoril blauw. Ook werden daar de spatborden uiteraard verbreed. Het onderstel is ook flink aangepakt met onder meer een AST 4100 Coil-Over Kit, camber plates, andere veren, veerpootbruggen en de nodige lichtgewicht onderdelen, in totaal weegt deze Z3 M Roadster slechts 1111 kilogram! Ook de remmen zijn niet ongemoeid gelaten, het volledige systeem werd vervangen door de betere Europese E36 M3 spulletjes. De remleidingen zijn vervangen door Goodrich rvs exemplaren. De ABS pomp en alles eromheen is ook afkomstig uit een E36 M3 maar uitgeschakeld voor gebruik op het circuit.

In het interieur vinden we Sparco Evo II’s, een suede Momo stuurtje en G-Force 6-point Camlock racegordels. Verder zijn er heel wat custom knopjes te vinden die allemaal gekoppeld zijn aan de volledig nieuw gelegde elektra.

Het hele project is overzien door Vorshlag, een Amerikaanse tuner die gespecialiseerd is in het opwaarderen van BMW’s in Amerika. Het resultaat mag er wezen, grote jongen als je dit nog een kappersauto durft te noemen. De auto is uitermate geschikt om te voorzien van een rolkooi om hem vervolgens op het circuit uit te wonen maar eigenlijk lijkt hij ons daarvoor te mooi. Gewoon zo laten en op de openbare weg gebruiken lijkt ons een beter plan. En dan af en toe wel op een trackday uitlaten natuurlijk. En laten wassen door dit meisje.

De vraagprijs voor al dit moois is $27,950 dollar (€21.424 euro) en dat lijkt eigenlijk niet bijzonder veel voor zo’n bizar project met slechts 24.000 mijlen (38.624 kilometer) op de teller.

Ook interessant!

  • Deze roadster met BMW V8 is helaas de laatste in zijn soort
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • The Collectables - Alpina Roadster V8
    Alpina Roadster V8

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, BMW, tuning, z3

Vorig bericht: « Gespot: de pareltjes van Porsche Scene Live in Best
Volgend bericht: Volkswagen werkt aan 10-traps DSG [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    29 april 2013 om 09:19

    Als ze het nou met een z3 coupe gedaan hadden, had ik het echt fantastisch gevonden.

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      29 april 2013 om 16:17

      @fejjie: ook het eerste wat ik dacht.

      Login om te reageren
  2. mightymike zegt

    29 april 2013 om 09:19

    Zeker een gaaf ding! En onderhoud bij de chevrolet dealer?

    Login om te reageren
  3. tjopstick zegt

    29 april 2013 om 09:24

    tikkeltje over de top, maar toch kan het op de een of andere manier!

    Login om te reageren
  4. fa5test zegt

    29 april 2013 om 09:24

    Ik ga m aan me pa laten zien! Misschien vind ie t wat

    Login om te reageren
  5. mikkeloentje zegt

    29 april 2013 om 09:31

    Hoe verkoop je dit aan de rdw?

    Login om te reageren
    • Arvado zegt

      29 april 2013 om 10:19

      @mikkeloentje: als hij gewoon aan alle veiligheids eisen voldoet is dit geen enkel probleem. Er kan een technisch iemand bij komen kijken maar als ik dit verhaal leest geeft dat geen problemen!

      Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    29 april 2013 om 09:32

    Het idee is leuk, de uitwerking is dan weer minder.
    Ik vind het een rommelig geheel en een Chevy blok in een BMW is het ook niet. Had dan de V8 uit de M3 erin gepropt.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 april 2013 om 10:18

      @jrk68: Of de V8 uit een e39 M5 met ook 400pk.
      Maar een Amerikaans blok in een BMW is gewoon als floeken in de kerk!

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        29 april 2013 om 11:00

        @VeniVidiVici: Haha sorrie hoor vloeken met een F. Had nog geen koffie op :-D

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        29 april 2013 om 11:00

        @VeniVidiVici: Of als vloeken met een F schrijven.. :)

        Login om te reageren
  7. toroloco zegt

    29 april 2013 om 09:39

    Leuk, maar zie liever een coupé.

    Login om te reageren
  8. ropbp zegt

    29 april 2013 om 09:56

    Dit kan echt niet

    Login om te reageren
  9. paulaner zegt

    29 april 2013 om 09:56

    Ik had er liever de 3.2 6 in lijn uit de (Europees) E36 M3 gezien. Dit zware blok zal vooral onderstuur accentueren. 1200 kilo en 321 is meer dan genoeg.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      29 april 2013 om 10:08

      @paulaner: De Z3M had een E36 M3 motor:)

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        29 april 2013 om 10:18

        @dragspert: maar niet de europeesche ;)

        Login om te reageren
    • baasbas zegt

      29 april 2013 om 10:27

      @paulaner: De s50 is wel aluminium, maar dat gekke s52 blok is volgens mij gietijzer. Dat is ook gewoon lomp zwaar. Die V8 is van aluminium en is lang zo zwaar niet als dat men denkt. Ik heb de cijfers niet om het te onderbouwen maar ik denk dat hij zelfs lichter is dan die 6 in lijn…

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        29 april 2013 om 10:47

        @baasbas: Had me daar inderdaad misschien op verkeken. Lees net dat het blok uit de huidige M3 zelfs 5 kilo lichter is dan de 3.2 6IL. Toch zie ik liever iets authentieks in zo’n project.

        Login om te reageren
        • paulaner zegt

          29 april 2013 om 10:47

          @paulaner: *15 kilo

          Login om te reageren
        • baasbas zegt

          29 april 2013 om 10:51

          @paulaner: mee eens overigens… Maar ik kan het ook wel weer begrijpen. Die blokken zijn daar goedkoop, ruim voor handen, goedkoop, degelijk, goedkoop, betrouwbaar en er zijn stapels aan performance delen te krijgen… Daarnaast is het nog goedkoop ook… Relatief dan :-)

          Login om te reageren
      • baasbas zegt

        29 april 2013 om 12:15

        @baasbas: s50b32 is trouwens ook van gietijzer, ik zat er naast…

        Login om te reageren
  10. pindakoning zegt

    29 april 2013 om 10:07

    De velgen zijn uiteraard in Amerikaanse stijl uitgevoerd. Maar een V8 in een Z3 is wel erg bruut

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      29 april 2013 om 10:09

      @pinda koning: CCW’s!

      Login om te reageren
  11. jwstoop zegt

    29 april 2013 om 10:20

    In Nederland ook iets dergelijks te koop, waarvan er maar 1 is gemaakt! Een Hartge Z3 Roadster 5.0 V8, met het blok van een E39 M5. http://www.driving-fun.com/occasions/252/occasion-Hartge-Z3%20coupe%205.0%20Z47-1998-112300km.aspx

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      29 april 2013 om 10:48

      @jwstoop: Ik ken deze wagen al jaren, echt een geweldig ding.
      Hij staat ook al jaren te koop voor een dikke prijs, maar hij is al wel 25k gezakt.
      http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/bmw/z3-z3-coupe-50/2626963

      Login om te reageren
  12. Arvado zegt

    29 april 2013 om 10:20

    Creatief en leuk geheeltje en ziet er ook stoer uit. Wat voor blok erin ligt ziet niemand de pks wel. Leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  13. rotarypowah zegt

    29 april 2013 om 10:47

    Dus naast een coilover set, ook nog veren gemonteerd. Gewoon zomaar ergens?
    Mooi ding trouwens. Mooie wielen ook, alleen zou ik die LS1 badges weglaten.

    Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    29 april 2013 om 10:51

    Zonde, doe mij maar een originele M.

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    29 april 2013 om 10:51

    Op die te grote offset op de velgen na vind ik hem er best leuk uitzien.

    ALs de V8 de handling niet verpest dan is het echt wel een machtig bakje.

    Login om te reageren
  16. mikehks zegt

    29 april 2013 om 11:55

    Origineel hebben ze 320 pk dacht ik ? Sowieso geen 240 want de 3.0i heeft al 231 pk..

    Login om te reageren
    • rycemasta zegt

      29 april 2013 om 14:23

      @mikehks: Nee, niet in de US. De pre-facelift Z3M had 240 pk. De 3 liter is er pas met de facelift gekomen, tegelijkertijd is de Z3M naar ongeveer 320 pk gegaan.

      Login om te reageren
  17. spykerboy zegt

    29 april 2013 om 12:46

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding! geld dus ook voor de Z3!

    Login om te reageren
  18. undifined1 zegt

    29 april 2013 om 13:45

    Hartge deed ook zoiets dacht ik. Die zijn alleen mooier.

    Login om te reageren
  19. RazorHead zegt

    29 april 2013 om 20:51

    Liever een Z3M dan, zo’n BMW met GM blok zegt mij niks, zeker niet in zo’n inferieure roadster

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North