• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTO

Auteur: nicolasr, gepost 19 december 2016 om 19:58 – 31 Reacties

Afbeelding Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTOAfbeelding Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTOAfbeelding Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTOAfbeelding Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTOAfbeelding Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTOAfbeelding Te koop, een mooie rode Ferrari 288 GTO

KOOP DAN!!!!!!!!!
Maar met dit exemplaar is iets vreemds aan de hand…

Het is namelijk geen echte. Dan is dat misverstand maar meteen uit de wereld. Ok, het is geen Toyota MR2 met Ferrari-looks, want het betreft hier een nogal speciale ombouw, op basis van een ander product uit Maranello. Dat dan weer wel. De adverteerder zegt er dit over.

Deze Ferrari 288 GTO Recreation bevindt zich in een nette, rijdende conditie. Het betreft een unieke auto. Als basis is een Ferrari 328 GTS gebruikt. De wagen is nieuw door de eigenaar naar Amerika verstuurd om te laten ombouwen door Jim Carpenter. Er is nooit veel mee gereden, vandaar de zeer lage kilometerstand. De ombouw is bijna niet van het origineel te onderscheiden en ook het interieur klopt. Het bijzondere van deze ombouw is dat de motor in de lengte geplaatst is, wat bijna niet gedaan werd vanwege de hoge ombouwkosten. De ombouwkosten voor de motor liggen rond de $150.000, exclusief de overige ombouw. De Electromotive ontsteking is vervangen en de Haltec injectie computer is getest bij de fabriek in Australie. Deze twee componenten zijn speciaal voor de racerij ontwikkeld. De motor betreft een 3-liter V8 met 2 turbo’s en intercoolers. De motor heeft volgens opgave van de motorbouwer meer PK’s als een F40, vanwege de grotere turbo’s op de motor. Om een goed beeld van de auto te krijgen adviseren wij u naar één van de kijkdagen te komen.

Leest u mee, de ombouw van Ferrari 328 GTS naar deze GTO is dus behoorlijk goed gedaan, zelfs de motor is in de lengterichting geplaatst, in tegenstelling tot hoe hij in de donorwagen zit. Wat niet gratis was, dat kostte zo anderhalve dollarton. Plus het feit dat er twee turbo’s op zijn gezet die groter zijn dan het origineel, dus hij is ook nog eens sterker dan de gewone. Sterker, hij levert meer power dan een F40. BAM! Hoe sterk hij is, dat vertellen ze er niet bij, maar het zal wel voldoende zijn.

Nog wel even een eervolle vermelding voor de “Open Deur Trofee 2016” voor de volgende zin uit de advertentie: “Er is nooit veel mee gereden, vandaar de zeer lage kilometerstand”. Is gewoon geen speld tussen te krijgen en was de moeite van het nogmaals vermelden meer dan waard…

Kopen kan, al is het wel een dure replica. De veilingmeester denkt namelijk dat er 150.000 tot 180.000 euro voor wordt geboden. Zou jij het doen?

Met dank aan Jeroen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

288, Ferrari, gto, occasion, replica

Vorig bericht: « Rosberg wordt nooit meer Duits sportman van het jaar
Volgend bericht: Russisch roulette op de Merwedebrug »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    19 december 2016 om 20:02

    Nee ik zou het niet doen. Hij is nep en daarbij vind ik het model ook niet mooi

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      19 december 2016 om 21:54

      @lekkerlinksrijden: eeeeeh de veilingmeester weet niet hoe belangrijk ‘Stance’ is bij een Ferrari!!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 december 2016 om 07:55

        @dutchneon: zo en hoe! Ziet er zo niet uit zo+

        Login om te reageren
  2. bassx zegt

    19 december 2016 om 20:03

    308 omgebouwd naar 288 GTO zijn ook vrij prijzig.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      19 december 2016 om 20:06

      @bassx: zal wel iets met schaarste te maken hebben…

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        19 december 2016 om 20:56

        @rrrobert: Hij is behoorlijk zeldzaam, vandaar de schaarste.

        Login om te reageren
        • nicolasr zegt

          19 december 2016 om 20:59

          @donvincenzo: Je maakt grappige opmerkingen. Vandaar de lach op mijn gezicht!

          Login om te reageren
    • camber24 zegt

      19 december 2016 om 20:18

      @bassx: is ook een logischer basis dan een 328 lijkt me

      Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      19 december 2016 om 20:57

      @bassx: Hij is behoorlijk duur, vandaar de hoge vraagprijs.

      Login om te reageren
      • bas79 zegt

        19 december 2016 om 21:17

        @donvincenzo: nee, vanwege de hoge vraagprijs is hij duur….

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      19 december 2016 om 22:52

      @bassx: en hoe zit dat met een 308 Break?

      Login om te reageren
  3. baklava zegt

    19 december 2016 om 20:04

    Nee, gewoon nee.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      19 december 2016 om 20:18

      @baklava: toch niet stiekem ‘ja’? Jawel he?

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    19 december 2016 om 20:06

    Ik moest ook al zo lachen om de zin over de lage kilometerstand. Dat is toch wel een statement hoor!

    Wel hulde voor het laten ombouwen. Je moet het er maar voor overhebben. Maar nee, ik zou hem nooit kopen.

    Login om te reageren
  5. biohazardracer zegt

    19 december 2016 om 20:11

    Het zal nooit een originele zijn maar men deze is vet.
    Het feit dat men hier als ombouw auto al een ferrari voor hebben gebruikt vind ik echt super, veel beter dan de gebruikelijke Toyota’s en alle andere meuk.

    Login om te reageren
  6. mrporter zegt

    19 december 2016 om 20:23

    Klopt de achterkant wel? Alles loopt wel erg schuin af tov de echte

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      19 december 2016 om 20:24

      @mrporter: precies, dacht ik ook. Even geshopt, en is inderdaad te schuin:
      http://nl.tinypic.com/r/n130w5/9

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    19 december 2016 om 20:24

    Te duur om mee te gaan rijden…

    Onderhoudskosten die nóg hoger liggen dan bij een origineel exemplaar vanwege alle aanpassingen. Als je al aan onderdelen kan komen, dat gaat een heel feest worden.

    En als investering niet lucratief. Hooguit als collectiesitem als je zo rijk bent dat je een paar ton niet mist.

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    19 december 2016 om 20:34

    Strak gedaan. Ja, het is niet een volbloed 288 GTO. Maar come on… Heilige huisjes zijn er om om te trappen soms. Netjes gedaan, en een dikke middelvinger naar de oververhitte markt. Steeds betere replica’s (met heritage), begin van het uiteen spatten van de zeepbel?

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      19 december 2016 om 21:58

      @camber24:
      Misschien is de executie van de ombouw strak gedaan, maar van de dimensie klopt geen hol.
      Koets is veel te kort, achterkant is te hoog, neus is te lang, wielkasten vóór zijn veel te ruim / voorplaten zijn te bol… over het interieur maar te zwijgen. Een angstaanjagend lelijke replica.

      Dit is wat de gek er voor willen geven natuurlijk, maar ik vind het niet meer dan 20.000 waard.

      Login om te reageren
  9. flevocarspotter zegt

    19 december 2016 om 20:35

    Hoeveel kost een orginele 288 ongeveer?

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      19 december 2016 om 20:53

      @flevocarspotter: Een goed exemplaar brengt meer dan 2 miljoen op.

      Login om te reageren
  10. turbotoll zegt

    19 december 2016 om 20:39

    288 GTO
    Mooiste Ferrari ooit.
    Punt.

    Login om te reageren
  11. flevocarspotter zegt

    19 december 2016 om 20:55

    @bassx dat is niet mis dan is het niet geheel onlogisch dat er replica’s worden gemaakt

    Login om te reageren
  12. robbie123 zegt

    19 december 2016 om 21:08

    Is gewoon natuurlijk veel te duur voor een nep GTO en dat resulteert dat de auto al jaren te koop staat. Is van binnen ook lachwekkend trouwens. Dus retrocars… met de helft zakken met die prijs

    Login om te reageren
  13. motorrijdergsa zegt

    19 december 2016 om 22:02

    Kun je van een Ferrari ook een MR2 maken? Wordt de suto misschien mooier van.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      20 december 2016 om 12:56

      @motorrijdergsa: Ik heb er nog één staan: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4e/17/f6/4e17f6a5958f6c693c0f5469b636474a.jpg
      Als basis zo’n cheape F355 gebruikt en deze prachtige T-top van gemaakt.
      Er is veel mee gereden, vandaar de hogere kilometerstand.

      Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    19 december 2016 om 22:18

    Geef je er zoveel geld aan uit ga je er niet mee rijden. Dan ben je af, en mag je niet meer langer meedoen..

    Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    19 december 2016 om 22:53

    Komt die lage kilometerstand niet gewoon omdat het voor geen meter rijdt?

    Login om te reageren
  16. Joost zegt

    19 december 2016 om 23:15

    Liever een originele 308 voor dat geld. Of de helft daarvan…

    En volgens mij klopt het schakelpatroon niet. De 1 zit toch altijd linksonder bij een 5-bak bij Ferrari?

    Login om te reageren
  17. buutvrij zegt

    20 december 2016 om 13:06

    Doen. Niemand zal bij het voorbij rijden zien dat het geen echte is. Als de ombouw goed gebeurd, hoeft het niet slechter te zijn dan het orgineel. En houd rekening met de waarde als je m weer weg doet…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North