• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: het allereerste McLaren F1 exemplaar

Auteur: Dennis, gepost 17 augustus 2010 om 21:51 – 77 Reacties

McLaren F1 #1


Voor vele autoliefhebbers veel meer dan een supercar, maar een waar icoon. De McLaren F1 werd tussen 1994 en 1998 gebouwd in een gelimiteerde oplage van slechts 100 stuks. Het allereerste exemplaar met nog geen 500 km op de teller, staat nu te koop voor een vriendenprijsje.

De vraagprijs op Jameslist is 3.175.000 dollar (omgerekend 2,600.000 euro). Dat lijkt ontzettend veel geld en dat is ook ontzettend veel geld, maar toch een koopje. Twee jaar geleden leverde het 65ste exemplaar namelijk nog 3,2 miljoen euro op. Waar een economische crisis allemaal goed voor kan zijn.

Sinds z’n introductie was de McLaren F1 de snelste productieauto ter wereld met een geclaimde topsnelheid van 386,5 km/u. Pas tien jaar later, op 28 februari 2005 werd het record verbroken door de Koenigsegg CCR met een topsnelheid van 387,87 km/u op het testcircuit van Nardo Prototipo.

De specs: Een 6,1 Liter V12 van BMW, goed voor 627 pk bij 7.200 toeren, een acceleratie naar 100 km/u in 3,2 seconden en een topsnelheid van 386,4 km/h.

De auto staat momenteel in Los Angeles en wordt verkocht door Gemballa North America. Mocht je ze even willen bellen (+1 310 457 1709), houd dan rekening met het tijdsverschil.

McLaren F1 #1

McLaren F1 #1

McLaren F1 #1

McLaren F1 #1

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Meer dan 12 miljoen euro voor deze McLaren F1?!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

f1, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Heerlijk fout: BMW X5M in gouden wrap
Volgend bericht: Je ex laten luchten op de motorkap, mag dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ascari15 zegt

    17 augustus 2010 om 21:53

    Voor dat geld zou ik iets veel snellers kopen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 augustus 2010 om 10:48

      Voor wie wat meer wil leren over deze supersportwagen…een aardig artikel met redelijk wat detailinfo dat je meer inzicht geeft in waarom dit zo’n bijzondere auto is (64 klantenauto’s +5 klantenauto’s in de LM uitvoering)

      http://www.topspeed.com/cars/mclaren/1993-mclaren-f1-ar3282.html

      Login om te reageren
  2. Olifant zegt

    17 augustus 2010 om 21:54

    Top! Heb m net gekocht.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      17 augustus 2010 om 21:58

      @Olifant: Gefeliciteerd! Mogen we allemaal een rondje?

      Login om te reageren
  3. xilver zegt

    17 augustus 2010 om 21:55

    Moeilijke keuze toch… deze F1 (waar stilletjes aan toch kosten aan beginnen te komen omwille van de leeftijd. ondanks goede onderhoud, het is en blijft een wagen van 12-16 jaar oud) of een Veyron SS…

    Login om te reageren
  4. SHFT zegt

    17 augustus 2010 om 21:58

    Met zo’n looks en snelheden mag je niet twijfelen. Al lonkt de Bugatti toch ook al is die dik en lelijk.

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    17 augustus 2010 om 22:00

    2,6 miljoen? Hmmm, heeft ie dan wel alle dealerstempeltjes? O.a. de rubberen brandstoftank is een hardtime onderdeel, dus die moet om de x-jaar vervangen worden, wat een godsvermogen kost. En waarschijnlijk nog veel meer F1 afgeleide onderdelen. Dus die 500km zegt niet zoveel. Ja dat die bandjes van 10 mille per stuk platte kanten hebben. Dus ik denk er nog even over na.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    17 augustus 2010 om 22:01

    Wie bij vol verstand zou een Bugatti willen ipv deze? Ik niet, dit is een tijdloze klassieker, de Veyron zal over 10 jaar op alle vlakken voorbij gestreefd zijn… dit zal altijd en eeuwig uniek, spectaculair en prachtig blijven…

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      17 augustus 2010 om 22:31

      @w0o0dy: Amen !

      Login om te reageren
    • magister zegt

      17 augustus 2010 om 23:05

      @w0o0dy: Net zoals je uitleg die voorbij gestreefd is.

      Login om te reageren
  7. M-lover zegt

    17 augustus 2010 om 22:01

    Dat blok zijn in principe 2 M3 blokken in elkaar verwoven (meen zelf elke bank door een apparte ECU gestuurd)… en 2 M3’s kosten lang niet zoveel :p
    Mocht ik zwemmen int geld, direct gekocht!

    Login om te reageren
    • Supreem zegt

      18 augustus 2010 om 03:26

      @M-lover:

      Dit klopt niet. De motor van de F1 is gebaseerd op het M70-blok dat de vinden was in o.a. de BMW 850csi, en heeft dus geen verwantschap met een M3-motor (behalve VANOS dan misschien)

      Login om te reageren
  8. Tom B. zegt

    17 augustus 2010 om 22:01

    Zelfs al had ik het geld, dan zou ik er nog niet eens over nadenken om ‘m te kopen. Voor veel minder geld is er zoveel leukers te krijgen, ook al kan die geen 386,4 km/u. Who cares about topsnelheid?

    Login om te reageren
  9. frank zegt

    17 augustus 2010 om 22:01

    Prachtig, maar ik denk dat je deze idd gelijk naar McLaren kan laten sturen voor een factory overhaul van 100k oid.

    Login om te reageren
  10. mclarenf1lm zegt

    17 augustus 2010 om 22:02

    Autoblog jullie zijn mij een dweil verschuldigd want ik heb zojuist mijn hele bureau onder gekweild.

    Login om te reageren
  11. Jochen zegt

    17 augustus 2010 om 22:04

    Met na al die tijd 500 op de teller zal hij wel niet meer rijden naar behoren.
    Ik vind het persoonlijk zonde van een wagen om deze niet te gebruiken, ook door de F1.

    Login om te reageren
  12. Flamingo zegt

    17 augustus 2010 om 22:06

    ik had m ook zo gekocht! waaro hebben wij nou geen centen wat zijn wij toch voor minkukels

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    17 augustus 2010 om 22:08

    Als ik dat soort geld aan een auto uitgeven kon. Graag zeker omdat het het eerste exemplaar is.

    Geweldige wagen, die keren dat ik hem gezien heb, dit kan je niet vergelijken met welke ferrari dan ook (nee ook niet met de enzo, f40/f50).

    Login om te reageren
  14. autobandventieldopgroef zegt

    17 augustus 2010 om 22:16

    Rij er 10 jaar mee en je kan hem weer verkopen voor het dubbele, zonder nog rekening te houden met inflatie.
    Motor zal eerst wel nog wat moeten roderen met 500 kilo.
    Maar voor de rest 10/10

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    17 augustus 2010 om 22:17

    Liever een auto met iets meer fun factor. Deze kar hoort op een circuit thuis.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    17 augustus 2010 om 22:17

    Tiff met de (toen net nieuwe) McLaren F1
    http://www.youtube.com/watch?v=TXUPU4O00f4

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      17 augustus 2010 om 22:36

      @w0o0dy: heel strak filmje! bedankt!

      Login om te reageren
    • Svensson zegt

      17 augustus 2010 om 23:30

      @w0o0dy:

      Dit TopGear filmpje heb ik door de jaren heen zeker 50 keer bekeken, wat een brutale auto is het toch ook. Vooral dat moment als Tiff voor het eerst de gaskleppen vol open trapt vanaf 5:30 is kippenvel. Dat rauw grommende aanzuiggeluid door die 12 throttle bodies is echt fantastisch.

      Login om te reageren
  17. JPM zegt

    17 augustus 2010 om 22:18

    Ah, dit was dat exemplaar zonder spoiler dat zo zenuwachtig als wat is op het circuit en geen grip heeft acher en gewoon voorbij gereden wordt door de 5 jaar oudere Ferrari F40.

    Nee dank je, qua ontwikkeling is een Veyron een computer en een F1 een rol papier.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 augustus 2010 om 22:36

      @JPM: een kenner da’s duidelijk….
      F40 vs F1
      Tsukuba 1:03.95 vs 1:04.62
      Bedford West Circuit (2004-06/2008) 1:25.5 vs 1:21.20

      Login om te reageren
      • super458 zegt

        18 augustus 2010 om 07:38

        @w0o0dy: Ik wil Bugatti

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 augustus 2010 om 08:59

      @JPM: de F1 was NIET ontworpen voor een hoge topsnelheid. Maar Gordon Murray wilde geen racewagen met nummerplaat, maar een ultieme “drivers car”. Teveel doenforce maakt een auto moeilijk voor bestuurders omdat het al snel kunstmatig aanvoelt. Je moet dan vaak over de gevoelsmatige limiet omdat er dan pas voldoende downforce gecreëerd wordt. Dat wilde Murray per se niet. Over het record dat bleef staan van 1998 tot 2005 en over de auto:

      This achievement was made all the more spectacular by the fact that the McLaren F1 was never conceived to achieve this record. It was merely a consequence of its unrivalled focus and supreme engineering as the ultimate drivers’ car.

      Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    17 augustus 2010 om 22:20

    de cockpit laayout vind ik altijd vet, zal ik is een mid engined auto kopen ga ik hem ook zo bouwen van binnen (moet wel een 2+2 zijn dan) lijkt me wel een vet project :D met een ouwe porsche bijvoorbeeld :)

    Login om te reageren
  19. apos zegt

    17 augustus 2010 om 22:21

    is Gembella in de usa niet zoek, failliet of ontvoerd ofzo?????

    Login om te reageren
  20. Pallas zegt

    17 augustus 2010 om 22:26

    Om stil van te worden…

    Login om te reageren
  21. karel zegt

    17 augustus 2010 om 22:29

    Als geld geen rol zou spelen zou ik die wagen kopen. Echt prachtig om te zien in welke staat die verkeerd.
    Maar 2,6 miljoen is natuurlijk wel veeeeeeel geld :)

    Aan de andere kant, sommige mensen kopen 3 (3!) Veyrons :S Het kan dus toch!

    Login om te reageren
  22. Kyanite zegt

    17 augustus 2010 om 22:34

    Keuze tussen de McLaren F1 en Bugatti Veyron? Heel makkelijk, de McLaren F1 natuurlijk. Waarom? Passie, schoonheid, snelheid (okay lager dan de Veyron), ontwerp, techniek… oftewel veel dingen die totaal ontbreken op een Veyron (lelijk, zwaar, niet Bugatti-waardig). Als ik het geld zou hebben zou ik direct deze F1 kopen.

    Login om te reageren
  23. de sjonnies zegt

    17 augustus 2010 om 22:36

    Fijn de reacties van de “kenners ” te mogen lezen.

    Slechts 1 opmerking : Dit is de lat die Mc Laren destijds heeft gelegd voor dit soort auto’s.
    Daarom en alleen daarom is het een icoon.
    En er zijn er niet stiekum meer gemaakt zoals een bepaald Italiaans merk pleegt te doen……

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    17 augustus 2010 om 22:42

    Mika Hakkinen (ok McLaren F1 rijder…) vergelijkt de F40 met de McLaren F1
    http://www.youtube.com/watch?v=m47x0kNTLjo

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    17 augustus 2010 om 22:45

    en als je de twee vergelijkt mag je ook nog meenemen in het verhaal dat de McLaren F1 een straatauto is die goed is op het circuit (overwinningen in overvloed) en dat de F40 een homologatiemodel was voor de raceklasse die dus zo is aangepast dat ie de weg op mocht…. Ga jij maar eens door een stad rijden met een F40…

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    17 augustus 2010 om 22:50

    Zou het zijn omdat hij van voor mijn tijd is? Zoals iedereen hier hoort te weten ( ;) ) heb ik een hekel aan VAG, maar hier moet ik toch tegen w0o0dy ingaan. Doe mij maar de Veyron. Ik heb respect voor de technische prestatie die McLaren voor elkaar heeft gekregen en ik zie ook wel dat het een fantastische sportwagen was en is. Toch, ik kan het niet benoemen, maar deze auto doet me echt helemaal niks. Nada. Noppes… :?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      17 augustus 2010 om 23:15

      @Citrofiel: Ik weet wat je bedoelt… die wagen heeft zijn piekpunt bereikt, zijn era van glorie is over. Een Veyron lijkt me ook al leuker omdat die wagen al meer up-to-date is en er zijn tegenwoordig veel verschillende wagens die een F1 gemakkelijk aankunnen (Koenigsegg, Zenvo, SSC, Venom GT, om dan nog niet te spreken over tuners zoals G-power e.d.). Zoals Rikbaas het al zegt, zo’n wagen koop je het beste als investering en koop er dan een Ferrarietje bij als je per se een snelle wagen wilt want die maximumsnelheid kun je toch niet halen (maar een paar tracks wereldwijd zijn hier voor geschikt, laat staan in het openbaar…)

      Login om te reageren
  27. RikBaas zegt

    17 augustus 2010 om 22:51

    Wat een onzin reacties allemaal.

    Deze auto koop je niet om in te rijden. Het is één voor in de verzameling en een goeie investering, je verkoopt hem over een aantal jaar met een rendement van meer dan 30%.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      17 augustus 2010 om 22:56

      @RikBaas:

      Spijtig genoeg zit de kans erin dat hij door iemand die zoals jouw denkt gekocht.

      Wagens zijn gebruiks voorwerpen, ze dienen om gereden te worden en niet als museum stuk. En op zich nadat hij van Mclaren terugkomt na een onderhoud is hij terug nieuw of er nu 500 of 50 000 km mee gereden is. Daar is die wagen op gebouwd.

      Login om te reageren
      • RikBaas zegt

        18 augustus 2010 om 19:53

        @Hupke: Als je #13 koopt idd wel. #1 is niet om in te rijden.

        Zelfde als de eerste Enzo, Veyron, MC12 etc etc.

        Login om te reageren
  28. Tim zegt

    17 augustus 2010 om 22:56

    Te weinig plek voor de kinderwagen

    Login om te reageren
  29. de sjonnies zegt

    17 augustus 2010 om 22:56

    Misschien is de F1 wel de brug tussen de oude mechanische engineering en het digitale tijdperk, de F1 doet het zonder stuur en rem-bekrachtiging en is perfect gebalanceerd.
    Qua computers zit er meer in je autoradio dan in de hele F1
    De F1 is meer techneuten auto dan een Veyron en de topsnelheid?
    Of je je nu met 300 of 400 per uur doodrijd, what’s the difference; zolang er maar geen Kia of zo op staat.
    Had ik het geld, schreef ik dit nu op 30000Ft in mijn prive jet onderweg naar L.A. ;)

    Login om te reageren
  30. DePetjes zegt

    17 augustus 2010 om 22:59

    Moet toch even reageren. Het blijft de allerbeste auto ooit!
    Maar mijn reactie is vooral op het laatste filmpje. Heb mij al vaak verbaast. Ga maar eens naar 3:18 – “can you hear the turbo whisteling….” Mika toch, een turbo in een Mclaren? (Tenzij jullie er natuurlijk mee van weten)

    Login om te reageren
  31. ///M3 EVO zegt

    17 augustus 2010 om 23:05

    aangezien ik ‘m niet kan betalen claim ik shotgun.. ;)

    Login om te reageren
  32. MDA zegt

    17 augustus 2010 om 23:13

    Een icoon. ik vind de vergelijking met een F40, ook een icoon in zijn tijd, heel goed opgaan. Of een veyron later ook in het rijtje mag, zal moeten blijken. Maar dat de F1 in de ‘all time great’ van de supercar geschiedenis past is zonder meer duidelijk.
    .
    En dan examplaar nummer 1
    .
    Snif

    Login om te reageren
  33. DePetjes zegt

    17 augustus 2010 om 23:24

    Oh en over de vergelijking F40 en Mclaren: het eerste jaar dat Mclaren meedeed op Le Mans(1995) werden ze gelijk 1-ste, 3-de, 4-de en 5-de! De F40 werd dat jaar 12-de, 18-de…. Blijft erg bijzonder!

    Login om te reageren
  34. Vinny_93 zegt

    17 augustus 2010 om 23:45

    “Voor vele autoliefhebbers veel meer dan een supercar, maar een waar icoon.”

    Volgens mij niet echt goed Nederlands, ik zou zeggen: “Voor vele autoliefhebbers niet alleen veel meer dan een supercar, maar een waar icoon.

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    17 augustus 2010 om 23:45

    Ik zou de motorruimte laten omsmelten naar een dikke gouden patserketting. De rest gaat naar een andere BMW. :P

    Login om te reageren
  36. Spiderman zegt

    17 augustus 2010 om 23:48

    Ideaal voor het gezin ook, want hij heeft tenslotte drie stoelen. Klassieker, absoluut. Maar ik denk dat de Veyron dat ook zal gaan worden later.

    Login om te reageren
  37. bozewolf zegt

    18 augustus 2010 om 00:01

    Auto 001 dus, die was toch van McLaren zelf? Waarom verkopen?

    Login om te reageren
  38. Nico zegt

    18 augustus 2010 om 00:09

    @M3 Evo

    Dan ga ik voor Apollo, toch maar goed dat er 3 stoelen in een F1 zitten…

    Login om te reageren
  39. RenesisHP zegt

    18 augustus 2010 om 00:18

    Veyron => 300km/u met bakje koffie en peuk in de mond.
    F1 => 300km/u met ochtendresultaat van bakje koffie en peuk in de mond.

    Ik ga voor de luiers. ;)

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    18 augustus 2010 om 00:21

    Sommige dingen aan deze auto zijn erg briljant (prachtige vorm, geen spoilers!), andere erg jammer (geen ABS, bestuurder zit in het midden, BMW motor). Maar McLaren heeft bij geleerd, het huidige MP4-12 model is veel goedkoper en heeft veel van de missers niet (wel nog steeds vleugeldeuren).

    Ik hoop dat iemand deze snel koopt, anders hangt Gemballa er allerlei spoilers aan.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      18 augustus 2010 om 01:08

      @mashell:

      Wat is er mis met de centrale zitpositie? Dat is juist wat de ervaring zo bijzonder maakt. Bovendien is het de enige supercar met 3 zitplaatsen.
      En de BMW motor is geniaal, wat je daar tegen kan hebben begrijp ik al helemaal niet. IMO een van de beste N/A motoren voor een straatauto ooit gemaakt. Heeft meer koppel en vermogen dan je ooit nodig hebt, een idioot snelle gasrespons en een meesterlijk rauw aanzuiggeluid. Wat heb je nog meer nodig?

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        18 augustus 2010 om 01:28

        @Svensson:

        “Wat heb je nog meer nodig?”

        Inkoppertje: 2,600.000 euro.

        Login om te reageren
  41. JPM zegt

    18 augustus 2010 om 00:30

    @ woody

    Ach ik kom ook buiten de deur en iedere coureur die erin gereden heeft zegt hetzelfde, dat ding was zo nerveus als maar zijn kan.
    Zelf Tiff zegt het in het filmpje dat je hier post, voordat je de bocht ingaat heb je onderstuur dan reageert hij nerveus en krijg je bij het uitkomen overstuur. How can you argue with that?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      18 augustus 2010 om 00:51

      @JPM:

      Ik heb hem eens gezien (nuja meer dan eens) en ik moet zeggen ik ben er nog altijd niet goed van de eerste keer dat ik hem zag. En ik heb al Koenigseggs en zonda’s gezien maar zet deze ernaast en je ziet ondanks zijn 15-jarige leeftijd amper verschil. Dat is wel wat anders met een F50 of F40 die er nu echt wel oud uit zien.

      EN instabiel? Ik heb nog geen enkele wagen geweten met 600+ pk’s die niet een beetje kwispelen wilde als je op z’n staart ging. Deze wagen heeft niet alleen veel vermogen hij heeft ook vroeg veel koppel, moet je iets voorzichtiger mee zijn. En aërodynamisch beter dan deze zal in die tijd onmogelijk geweest zijn want Mclaren was wereldleider op dat vlak. (je moet er rekening mee houden dat je er geen gigantische F40 of F50 spoiler op kon zetten als hij ook nog eens 380 km/h halen moet)

      Login om te reageren
  42. JPM zegt

    18 augustus 2010 om 01:32

    @ Hupke

    Je zegt het zelf al, een auto die zo gefocust is op topsnelheid (want dat was hij) moet op aerodynamisch gebied inleveren als het gaat om handeling. En ik verzin niet zomaar wat maar dat hoor en lees ik van mensen die erin gereden hebben. Een F40 gaat beter door een bocht en een McLaren gaat beter recht door.
    Wat heb je nodig als je een goed sturende auto wil, veel downforce aan de voorkant en grote spoiler aan de achterkant. Dat laatste miste hij omdat je anders niet boven de 350 kmh zou uitkomen. Gevolg is dat hij in bochten erg nerveus en onstabiel was. Waarom denk je dat de race versies een van de grootste spoilers hadden die ik ooit gezien heb.

    Login om te reageren
  43. Kor zegt

    18 augustus 2010 om 01:49

    Klopt het dat dit exemplaar heel lang in een showroom heeft gestaan bij Hyde Park in Londen? Zo ja, dan heb ik dit exemplaar eind 1998 gezien in real live :)

    Login om te reageren
  44. Smokin zegt

    18 augustus 2010 om 06:50

    Doe in het vervolg even zo’n “Add to shoppingbasket” knopje erbij, dat scheelt me een hoop werk.

    Login om te reageren
  45. Dimglor zegt

    18 augustus 2010 om 07:54

    Ik denk niet dat als je deze auto kan betalen, dat je dan wakker ligt over mogelijke bijkomende kosten.. Die neem je er dan zeker en vast graag bij.. Dit is gewoon een stukje autogeschiedenis… Ziet er goed onderhouden uit ook en het is nummer 1.. is wel iets speciaal..

    Login om te reageren
  46. Hobbes zegt

    18 augustus 2010 om 08:55

    @ Supreem:

    Nee, de F1-motor is vanaf de grond opnieuw opgetrokken. De M70 heeft heel andere maten. De VANOS komt idd van de M3.

    Login om te reageren
  47. gvr zegt

    18 augustus 2010 om 09:05

    ik heb er respect voor maar voor rest doet hij me weinig…geef mij maar een ferrari of bugatti

    ps

    het valt me op de deze eerste versie geen 24karats bekleding heeft van het motorcompartiment…?

    Login om te reageren
  48. 406_v6 zegt

    18 augustus 2010 om 09:26

    Zo, zaterdag ff de Lotto Jackpot winnen (= € 32.000.000 bruto) dan zondag direct het vliegtuig naar LA de F1 bekijken en kopen !! :mrgreen:

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      18 augustus 2010 om 10:38

      @406_v6:
      Dan ga ik met je mee, want je moet dan ook :
      – Het modum dat bij de auto hoort krijgen
      – De kofferset voor links en rechts
      – De golftas die in de linkerstoel past
      – het horloge met het chassisnummer op de wijzerplaat
      – Het gereedschapskarretje voor als je de monteur laat invliegen.
      En dat redt je nooit alleen!

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        18 augustus 2010 om 11:57

        @de sjonnies: DEAL !! Jij vliegt 1e klas mee naar LA (als ik natuurlijk de Lotto win ;)

        Login om te reageren
  49. kuyl zegt

    18 augustus 2010 om 09:37

    @supreem, hobbes heeft idd gelijk. De s70 dacht ik dat de motor als naam heeft. Heeft kleinere maten, en maakt daardoor gewoon gebruik van M3 koppen. Die passen dus niet op de M70 want die is langer.

    @JPM, ferrari is gewoon een heel snelle race wagen voor de weg. De Mclaren is een echte alleskunner.

    Login om te reageren
  50. Granturissimo zegt

    18 augustus 2010 om 09:41

    Wat is een F40 dan eigenlijk een icoon, de ultieme prijs/pret-factor en een koopje vanaf zo’n 3 euroton…

    Login om te reageren
  51. kuyl zegt

    18 augustus 2010 om 09:44

    @Granturissimo, prijs verschil komt heel simpel omdat ferrari ruim 13 keer zoveel f40`s heeft gemaakt als F1`s.
    Dat is trouwens ook niet geheel netjes gegaan.

    Login om te reageren
  52. NLBUURMAN zegt

    18 augustus 2010 om 11:50

    gaat hij nou 386,4 of 386,5 km/h? een wereld van verschil natuurlijk. maar dat ding blijft onbereikbaar, en dat is maar goed ook

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      18 augustus 2010 om 12:35

      @NLBUURMAN:

      Hij heeft zelfs 391 km/h aangetikt. De recordvideo kennen de meesten wel, maar het moet toch even:

      http://www.youtube.com/watch?v=8uoK_COxvvs

      Login om te reageren
  53. midasracer zegt

    18 augustus 2010 om 12:48

    Als je helemaal gek bent van deze auto (zoals ik), mag dit boek niet in je kast ontbreken:
    http://cgi.ebay.co.uk/DRIVING-AMBITION-OFFICIAL-INSIDE-STORY-McLAREN-F1-NEW-/190432292173?pt=Non_Fiction
    Alle waanzinnige details van de auto komen aan bod, de gehele ontwikkeling, problemen, testen, ideeen, echt alles. En het is zo goed geschreven, dat je het in 1 adem uitleest. Het beste boek in mijn kast!

    Login om te reageren
  54. The Bear zegt

    18 augustus 2010 om 13:08

    Ze nemen niet op!

    Login om te reageren
  55. Thomas zegt

    18 augustus 2010 om 13:41

    Dit blijft mijn droomauto. Ooit nog als kind naar Mclaren Ltd. geschreven. Enige maanden later kreeg ik een leuke brief terug met zelfs wat persmateriaal over de F1 (zoals posters, folders etc) :).

    Login om te reageren
  56. mardec zegt

    18 augustus 2010 om 20:11

    @ Svensson

    In dat filmpje hebben ze de limiter eraf gehaald.
    Dus hij is niet stock.

    Login om te reageren
  57. w0o0dy zegt

    18 augustus 2010 om 21:57

    nog wat ear candy voor wie van de McLaren F1 houdt.. een eigenaar op de franse snelwegen…

    http://www.youtube.com/watch?v=RSw0jRvNGoc

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    18 augustus 2010 om 22:04

    en beelden van de LeMans racers…
    http://www.youtube.com/watch?v=9OHzQIfZMIc

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North