Te koop in Nederland: een Solar Beam S65 AMG

Auteur: , 54 Reacties

De dikste AMG S-klasse met een wel heel sportief kleurtje.

Uitzonderlijke kleuren op een niet-exotische auto. Het komt niet heel vaak voor. Hoe gaaf is het dan als er iemand is die met deze traditie breekt door een ‘vreemde’ kleur te bestellen. Daarmee heb je een bijna unieke auto op de oprit staan. Nog gaver als zo’n auto zich gewoon in Nederland begeeft.

Dat is het geval bij deze Mercedes-AMG S65 Lang in de kleur ‘Solar Beam’. Een kleur die we vooral kennen van de AMG GT (rijtest). Deze kleur op een S-klasse is echter behoorlijk uitzonderlijk. Het staat de Ć¼berlimo beeldig. Zeker in combinatie met de zwarte en chromen accenten. Die zwart-gele combo komt ook terug in het interieur. Een donkere binnenzijde met gele stiksels.

De vermoedelijke auto werd al eens eerder gespot op de A67. Het voertuig komt uit 2017 en heeft inmiddels iets meer dan 8.000 kilometer op de teller staan. Zo’n bijzondere S komt wel met een pittig prijskaartje. Thijs Timmermans wil er namelijk 396.500 euro voor vangen.

Met dank aan @smoked voor de tip!



54 reacties

Ik denk niet dat mijn vriendin dit goedkeurt. Wat een geweldige ordinaire pooier bak. Houd er van.
@baklava: Ik heb twijfels bij de vitaliteit van jouw relatie.
@baklava: Alcantara past meer bij een GT3, hier hoort gewoon een houten stuurtje in.
@atrak: piano lak… hout is zo ouderwets…
@atrak: het is een AMG dus dit stuurtje past er perfect bij! Hout in het stuur is leuk op een S-klasse diesel ofzo
@atrak: Houten stuur is voor bompa’s :-)
Hoop geld voor een oud modelletje.
@kraakensmaak: Precies en dan mag je ‘m niet eens zelf inrijden.
Zag m staan vanmiddag toen ik er langs reed. Hele vette kleur.
Wauw, wat een ding! Gewaagd om het ding zo’n kleur mee te geven en ja, ik vind het ontzettend gaaf. De V12 is absoluut geen verbetering ten opzichte van de V8. Absoluut niet veel sneller, is veel zwaarder in de neus en lust net wat meer slokjes maar het is wel een beul van een ding.
@viezefreddyw: V12 is meer prestige;-) De meeste mensen met een V12 gebruiken de pk’s niet. Een v12 rijdt wel rustiger dan een V8.
Dit lijkt mij wel iets voor een bananenhandelaar die naast zn bananenhandeltje ook af en toe Colombiaans poedersuiker verkoopt
@raoufff: frank marsmeijer?
Ik vraag me altijd af wie zo’n wagen koopt en na zo’n korte periode (bouwjaar 2017, dus hoogstens 5 maanden in bezit) er al weer van af ziet.. Snel uitgekeken op de kleur misschien?
@pechweg: Over het algemeen zijn dit ex-demo’s van dealers.
@rickb: dus een dealer geeft deze auto mee aan succesvolle zakenmensen, CEO’s, taxibedrijven, chauffeursdiensten enz. die serieus overwegen zo’n auto te kopen? Ik denk eigenlijk dat je die eerder verleidt met een subtielere lakkleur en een flinke greep uit de optielijst.
@escort77: Kleur is ook als show om te laten zien wat er kan. Zwarte S-klassen om het zwart te tonen zijn er in overvloed
@pechweg: als je geld als water hebt, wil je elke drie maanden iets nieuws
Meer kleur, meer beter. Ik hou er wel van. En de auto kan het ook verrassend goed hebben.
Schrijft zo’n ding per maand meer of minder af dan een modaal inkomen?
Duurder dan nieuw?
Mijn lichtpuntje in de mist als ik weer de A2 naar of van Amsterdam op mag.
Holy shit wat vet! Meer kleur op de weg! Goed voorbeeld hoor. Heel fijn zo :)
Mother of God deze is duur, maar I like it, ondanks dat ik een hekel heb aan zwarte velgen.
Dit is vast de snelste wegenwacht auto.
Meer iets voor New York met een taxi bordje erop
Ook een manier op die “lelijke Nederlandse platen” niet zo op te laten vallen…
Jammer dat er geen rood lederen interieur in zit, dan was hij nog historisch verantwoord ook: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18010964_1525917730765635_7227672223724689267_n.jpg?oh=aef622a62044fac60bc4a42a103d6748&oe=59B9CE5F
@Breinstein: gelukkig niet nee
@Breinstein: gadverdamme
@hellocello: het is wel een heilige SL60 AMG waar we het hier over hebben ;-)
Is wel fleurig op een druilerige dag.
Als je dit koopt voor dat bedrag ben je echt niet goed bij je paasei..de afschrijving op zo’n s klasse is normaal al bizar hoog..laat staan in deze onverkoopbare kleur….
@maarten020: wat is onverkoopbaar? Als je lang genoeg wacht heb je een unieke youngtimer en dan gaat de prijs omhoog.
@breinstein: ik heb het er over dat als je deze uto voor 400k koopt je hier dik op moet inleveren. Of denk jij dat deze auto over een aantal jaar meer dan 400k waard zal zijn?!?!? Over 4 jaar staat deze auto bij een bij de bekende beunhaas in Rotterdam te koop voor max 50k
400 ton daar heb je 4 jong gebruikte S Diesels voor.. Ik zie deze auto niet in Nederland verkocht worden.
@bmwe82: 400 ton??? Ff terug naar de rekenlesšŸ˜œ
@406_v6: ooh ja lange dag gehad haha
@bmwe82: leuke auto voor Lil Kleine: dit is een hele dikke middelvinger mobiel. Als geld niks meer uitmaakt
@gokartmozart: denk dat 4 ton ook zelfs voor een nederlandse rapper veel is..
@bmwe82: niet zelfs hoor. Dat is gewoon veel geld . Die muzikanten verdienen hier niet heel veel. Dat zijn geen dj’s
@gokartmozart: je bedoelt een leuke auto voor als je een kleine hebt? ;-)
Ik zou echt het exterieur laten wrappen. Lekker saai zwart , andere wielen sowieso! Dan heb je het leukste Limo interieur ooit. En dat voor maar 4 Euro ton..
Ik zou zelf die kleur niet kiezen, zeker niet in combinatie met die zwarte velgen. Maar dat is mijn probleem niet met de auto. Dat is namelijk de prijs.

Ik heb net even de Configurator aangezwengeld en mijn ultieme S65 samengesteld:

Dit is de code: M7554605

Rubinschwarz met porselein interieur en alle opties aangevinkt. Ik kom uit precies 361.361 euro. Dan heb je een hagelnieuwe met 0 kilometers op de klok. Het lijkt mij wel erg sterk dat die kleur 40 mille kost, meest kost sonderlackierung zo’n 3 mille boven op de prijs van metallic lak (het is gewoon een bestaande Mercedes-kleur). Misschien zie ik iets over het hoofd (vleselijke Thaise massage met vrolijk einde o.i.d.), maar het 4 ton is iets aan de hoge kant, dunkt mij.
Dan heb je wel wat bijzonders…

Wereldwijd rijden er maar een paar Mercedessen rond in deze unieke kleur, om precies te zijn een stuk of 20.000:

http://www.transport-online.nl/site/images/nieuws/2011/feb/groot/dhl01-groot.jpg
@moveyourmind: Je bent weer veel te scherp jij!
Vierhonderdduizend euro……. KOEKOEK!
Dit soort auto’s in NL kopen is onzinnig. Gaat direct een ton naar de fiscus voor BPM, BTW, en Co2 tax. Voor een fractie van het bedrag wat je aan belastingen afdraagt kan je ook gewoon een garagebox plus postbus in BelgiĆ« of Duitsland kopen en ‘m daar registreren op buitenlandse platen. Scheelt je zo gigantisch veel geld dat het een absolute no brainer is. Kan je ook gelijk een leuke Mustang GT met V8 registreren voor 50k ipv de 100 die ‘ie in NL kost (waarvan dus letterlijk 50 procent aan belastingen).
@maarten_zoutendijk: ben ik me je eens maar sta je wel bij je vrienden te boek als cheapskate…. als je dus een baas bent knal je hem gewoon op NL platen.
@jaso013: Dit heeft niks meer te maken met cheapskate. Je bent echt gek om zo’n auto op NL kenteken te zetten, als het ook goedkoper kan.
@maarten_zoutendijk: alleen dan mag er overal mee rijden behalve in Nederland en dat is erg onpraktisch. En gezien er camera’s aan de grens hangen is de pakkans niet eens zo klein.
@mashell: Wat gaan ze met die camera’s doen? Niks. Tenzij je door de zelfde agent in korte tijd wordt aangehouden of je buren die gaan klikken, zijn er geen problemen.
Net een Taxi….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).