• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Technische autokennis bedroevend

Auteur: robbie, gepost 29 maart 2007 om 16:41 – 70 Reacties

Motorblok

Reader’s Digest heeft een klein onderzoek uitgevoerd onder 600 Nederlanders naar hun kennis van autotechniek. En de uitkomsten zijn bedroevend, het gemiddelde cijfer is namelijk een 4,7 wel scoren mannen (4,9) iets beter dan vrouwen (4,6), maar het ontloopt elkaar niet heel veel. De meeste mensen weten nog wel de betekenis van twee van de vier gevraagde waarschuwingslampjes. Veiligheidssystemen als ABS, ESP en de rem-assistent zijn iets bekender. Technische vragen over bijvoorbeeld de werking van een intercooler of banden werden dramatisch slecht beantwoord.

Ook wordt er gemeld dat een heleboel mensen niet weten dat hun motor vier kleppen per cilinder heeft. Sorry hoor maar je wil volgens mij niet weten hoeveel auto’s er rond rijden die slechts 2 of 3 kleppen hebben of zelfs 5. Als het hele onderzoek zo slecht is opgesteld dan zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de uitkomst. De vraag is natuurlijk, hoe zit het met jou technische kennis. Kunnen ze je alles wijs maken of weet je zo ongeveer wel waar de monteur het over heeft? (via nu.nl)

Ook interessant!

  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Ricciardo geeft toe: "Heb de ballen verstand van techniek"
  • Ford F-150 van LEGO is een technische uitdaging
  • Waarom de 911 GT3 weer een handbak heeft

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Techniek

Vorig bericht: « Invasie van compacte premium SUV’s
Volgend bericht: Robert Doornbos keert terug bij Minardi »

Lees Interacties

Reacties

  1. Reddingius zegt

    29 maart 2007 om 16:47

    Ja ik las het al op het AW-Forum en heb de teste ook zelf gedaan. 7,5… Gevalletje ‘mwah’. Erg slechte enquete inderdaad.

    Login om te reageren
  2. Tenck zegt

    29 maart 2007 om 16:53

    ik had een 7,7, en vond em ook niet bijster goed.

    Login om te reageren
  3. CSL zegt

    29 maart 2007 om 16:54

    Tja nederlanders denken, ff ANWB bellen.
    Stel die vragen maar in Japan aan de mensen, dan zal je wel je je antwoord op het asfalt met een drift geschreven krijgen.

    Login om te reageren
  4. debeerop1 zegt

    29 maart 2007 om 16:54

    Haalde een 9 rond… door een paar keren goed te gokken welliswaar! Toch een groot deel vragen de je als ‘kenner’ zou moeten weten.

    Login om te reageren
  5. lincoln mark8 zegt

    29 maart 2007 om 16:56

    suffe vragen hoor…. maar ik denk dat de meest normale vraag “hoe werk een otto motor” nog minder goede antwoorden zou geven…. wie gaat er nou een vraag over sneue lampjes vragen.

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    29 maart 2007 om 17:00

    Als ze die enquete nou hier hadden gehouden, was het niet echt een representatieve uitkomst voor de rest van Nederland geworden denk ik.

    Login om te reageren
  7. jos zegt

    29 maart 2007 om 17:01

    Yep, ook 7,5…… technische vragen OK, de rest!?!?

    Login om te reageren
  8. Bart zegt

    29 maart 2007 om 17:11

    Had een 7.5 maar hoe moet ik de maandelijkse kosten van een middeklasser weten. En die vraag over de airbag, twee antwoorden die hetzelfde betekenen. “De airbag doet het niet” of “Er zit een storing in de computer”. Allebei doen ze het niet hoor.

    Login om te reageren
  9. Business zegt

    29 maart 2007 om 17:12

    Omdat ik slecht tegen mijn verlies kan en ik absoluut niet weet hoe snel mijn auto afschrijft (het is een Alfa dus het gaat hoe dan ook te snel) had ik bij poging een een 6,25 en bij poging twee een 10 uit 10.

    Login om te reageren
  10. bisazza zegt

    29 maart 2007 om 17:17

    Ik las het artikel ook op de autotelegraaf. De vraagstelling bevreemde mijn ook enigszins. Dit daar mijn auto bijvoorbeeld 5 kleppen heeft. Ik denk dat het ook de reinste onzin is.

    Login om te reageren
  11. aldert zegt

    29 maart 2007 om 17:19

    simpel..een 10

    Login om te reageren
  12. thomas zegt

    29 maart 2007 om 17:20

    en hoe kan je een vraag goed beantwoorden als de vragensteller zelf niet weet wat wat is? Voorbeeld:

    Wat is biodiesel:
    juiste antwoord (volgens de test): normale diesel vermengd met plantaardige olie… :-S

    volgens mij is biodiesel toch echt een ander product en hebben zij het in het antwoord over een mengsel….

    Login om te reageren
  13. Sven zegt

    29 maart 2007 om 17:20

    Sommige vragen zijn echt vaag:
    “Als de bandenspanning 20 procent te laag is, dan verkort dit de levensduus met ??%”

    Hoe moet ik dat weten??
    Iemand heeft dit gewoon uitgerekend en denkt nu slim te zijn;)

    Login om te reageren
  14. jeanke zegt

    29 maart 2007 om 17:27

    Mijn vriendin haalde zelfs op haar sloffen een 7,45…

    …en dit is geen grap!

    Login om te reageren
  15. Nick zegt

    29 maart 2007 om 17:28

    Sommige vragen zijn nogal verouderd.

    Neem bijv. biodiesel.
    Tegenwoordig is er biodiesel waar geen druppel gasolie (conventionele dieselolie) meer in voorkomt.

    Login om te reageren
  16. shockey zegt

    29 maart 2007 om 17:30

    Een 9.25/10 maar wat heeft de maandelijkse kostplaatje met autokennis te maken!

    Login om te reageren
  17. Kevski-Style zegt

    29 maart 2007 om 17:33

    Wat een verschrikkelijk simpele vraagstelling is dit. Aan de vraagstelling ligt het dan ook echt niet. Maar ik vind dat je toch wel gemiddeld een 6 moet kunnen halen. Zeker voor de mannen. Moet er wel bij zeggen dat de laatste vragen meer weetvragen zijn en totaal niks met techniek te maken hebben. Want wat heeft techniek met kleur, of restwaarde te maken? Al met al kunnen jullie mijn uiteindelijk score wel raden, want ik had er geen 1 fout, al moest ik wel bij een paar gokken….

    Login om te reageren
  18. Sven zegt

    29 maart 2007 om 17:33

    De duurste auto op de Nederlandse markt een Maybach 62??
    Naar mijn weten is dat een Bugatti Veyron?;)

    Login om te reageren
  19. Philip zegt

    29 maart 2007 om 17:42

    Sh*t eerste keer 5,5 tweede keer 9,5 men leert uit z’n fouten. De vragen zijn inderdaad soms wel een beetje …

    Login om te reageren
  20. Sven zegt

    29 maart 2007 om 17:45

    @ Philip…beetje jammer dat je tweede keer niet een 10 haalde;)

    Login om te reageren
  21. Shrike zegt

    29 maart 2007 om 17:54

    al de vragen over kosten enzo noem ik geen technische kennis.
    Had ze dan ook allemaal fout
    totaal 6.25/10

    Login om te reageren
  22. VJP zegt

    29 maart 2007 om 18:11

    eerste keer 5.25 tweede 9.
    en ik ben pas 14

    Login om te reageren
  23. RA999 zegt

    29 maart 2007 om 18:27

    stomme quiz, ik had een 6.25 en ik kan niet tegen m’n verlies. wie weet er nou direct hoeveel je bespaart als je een auto 5 i.p.v. 2.5 jaar rijdt?

    Login om te reageren
  24. jhn zegt

    29 maart 2007 om 18:28

    een 7.25 maar da komt door die klote vragen over geld wat heeft da nou met techniek te maken. Ik weet nie eens wa een liter benzine of diesel kost rijde moet je toch

    Login om te reageren
  25. RA999 zegt

    29 maart 2007 om 18:29

    jaaa, 2e keer een 10

    Login om te reageren
  26. Def Tovertor zegt

    29 maart 2007 om 18:42

    6,5 en als dit een wetenschappelijk gefundeerd onderzoek is stop ik subiet met studeren! Erg slechte enquête, niet omdat ik niet alle vragen wist (ik kan ook niet alles weten!) maar sommige vragen hadden domweg niet het juiste antwoord.

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    29 maart 2007 om 18:53

    Achterlijke test gek. Waar dient dit en dat lampje voor.. Pff. Ik heb hem na een kwart afgesloten..

    Login om te reageren
  28. Stephan zegt

    29 maart 2007 om 18:56

    Smallere banden zijn in het voordeel bij nat wegdek? Doe mij maar goede sloffen met goed profiel :S

    En een dieselmotor stoot minder uit dan een vergelijkbare benzinemotor? Zeker omdat een diesel altijd turbo heeft en je het dan moet vergelijken met een turbo-benzinemotor ofzo? Die had ik fout namelijk :)

    Login om te reageren
  29. autogekkk zegt

    29 maart 2007 om 19:00

    Dit komt omdat we bij het halen van het rijbewijs niks over de auto zelf leren. In landen als Turkije vragen ze meer over de algemene kennis van de auto dan nutteloze dingen als de milieu. Tjah mensen hebben daar ook niet het geld om elke dag ANWB of naar de garage te gaan.

    Login om te reageren
  30. niels zegt

    29 maart 2007 om 19:01

    die vragen over de kosten slaan nergens op, de rest had ik allemaal goed.. een 8.

    Login om te reageren
  31. Stephan zegt

    29 maart 2007 om 19:02

    Is het niet mogelijk om een soort auto-wikipedia hier op autoblog te maken? Zitten hier genoeg mensen met kennis van zaken dacht ik zo?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 december 2009 om 20:15

      @Stephan: daarvoor hebben we nu http://www.autowiki.nl ;)
      (het domein had ik overigens al in 2006 geregistreerd)

      Login om te reageren
  32. Kevski-Style zegt

    29 maart 2007 om 19:05

    @ stephan: ervanuitgaande dat je over hetzelfde profiel op het loopvlak beschikt is een smallere band altijd in het voordeel ten opzichte van een bredere band. kwestie van druk per cm2 die groter wordt.

    Diesel is efficientere brandstof dan benzine, dus produceerd minder Co2 i.v.m. benzine. heeft dus niks met turbo, cilinderinhoud of whatever te maken….

    Login om te reageren
  33. Rudy zegt

    29 maart 2007 om 19:23

    8,5, ik had ook wat koste vragen fout. en die brandstof besparking met die 20% lagere bandenspanning….

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    29 maart 2007 om 19:44

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    29 maart 2007 om 19:45

    al kon ik natuurlijk onmogelijk antwoorden op de nederlandse kostenvragen.

    (verder vind ik een heel nuteloze test)

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    29 maart 2007 om 20:08

    Ik dacht dat de minimum profil nog altijd 1.6mm was, foutje 9,7 is wel netjes toch :)

    Login om te reageren
  37. freek zegt

    29 maart 2007 om 20:17

    in het begin logische vragen, maar over de kosten van een middenklasser etc. rare vragen… maar goed…had helaas een 6.75

    Login om te reageren
  38. faststofke zegt

    29 maart 2007 om 20:18

    De test bevat idd soms dubbelzinnigheden, en een aantal vragen hebben weinig of geen uitstaans met parate autokennis, laat staan technische autokennis.
    Heb de test net even laten lopen, en strandde op 6.75.
    Net zoals velen onder jullie schrijven zijn enkele vragen zinloos, en zelfs niet meer up-to-date. Welke wagens in NL dan weer duurste vs. goedkoopste zijn brengt echt niet veel auto’s met pech terug aan het rijden vrees ik ;-))

    Login om te reageren
  39. Niels zegt

    29 maart 2007 om 21:07

    Bij die bedragen moet je gewoon altijd voor het hoogste gaan… had een 8.5 :D

    Login om te reageren
  40. Zoef zegt

    29 maart 2007 om 21:10

    7.25.
    Er zitten vragen tussen met foute of domme antwoorden.
    In België is de LPG goedkoper en doe je al voordeel bij 10.000 km per jaar. :-)
    Die vraag over koppel en vermogen gaat volgens mij de mist in.
    Ik heb geen vraag over aantal kleppen per cylinder gezien?
    In biodiesel zit volgens mij geen spat aardolie.
    Die vragen over geld hebben volgens mij niets met autotechniek te maken, die had ik bijna allemaal fout.

    @CSL: Dat je nog een fout maakt na 3 keer de test te doen! :-)

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    29 maart 2007 om 21:18

    Nou, 7,75. Ik vind het niet slecht voor iemand die zelf geen auto heeft en dus van alle gebruiksdingen helemaal niets af weet.

    Login om te reageren
  42. Royal Flush zegt

    29 maart 2007 om 21:32

    Een oom van mij heeft zojuist een Range Rover 4.6 Vogue gekocht. Toen ik hem voor de gein vroeg waar 4.6 voor stond en of hij wist hoeveel cilinders erin zaten zei hij: Ik zou het niet weten, hij rijdt gewoon lekker!

    Deze goede man is eigenaar/directeur van een succesvol groot bedrijf.

    Het is naar mijn mening meer een questie van interesse en niet zozeer een questie van triestheid. Al gaat het er bij mij niet in dat wanneer je een auto van meer dan €100.000 koopt je niet weet wat voor een motor erin ligt!!!!

    Stiekem toch wel triest….

    Login om te reageren
  43. Friso S zegt

    29 maart 2007 om 22:55

    7,75

    ‘k weet niet alles over de maandelijkse lasten van een ‘compacte middenklasser’

    Login om te reageren
  44. ultimora zegt

    29 maart 2007 om 23:10

    @ CSL dat is een leesfout 1.6mm is het wettelijk verplicht minimum (APK en zo) er werd gevraagd naar veiligheid bla bla

    ik had overigens een 8

    Login om te reageren
  45. SiLVeR(C)HaiR zegt

    29 maart 2007 om 23:13

    ‘De koude start – en dan hoeft het niets eens te vriezen – is een aanslag op de motor. Wie lang plezier wil hebben van zijn of haar auto, doet er goed aan om de techniek rustig te laten opwarmen. Anders ontstaan er te snel te grote temperatuurverschillen. Bovendien is de smering dan nog niet optimaal. Die is minstens zo belangrijk als regelmatig onderhoud.’

    Gisteren was er een juffrouw van RD op de Belgische radio (STUBRU) naar aanleiding van dit artikel, die beweerde dat je je auto minstens 30 minuten moest laten stationair draaien voor hij was opgewarmd (lees : dertig minuten). Deze informatie had zij van de auto-journalisten, zei ze. Als iedereen dit toepast hebben we binnenkort een gans jaar door smog-alarm.

    Login om te reageren
  46. Mr. R zegt

    29 maart 2007 om 23:17

    Ah, een 7,75 voor mij! Die kosten wist ik echt niet.

    @CSL: Ja, de minimum profieldiepte is ook 1,6mm. Maar ze vroegen wanneer het ‘raadzaam’ was om je banden te vervangen: bij 2,0mm. ;)

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    29 maart 2007 om 23:34

    haalde een 8,5 zonder veel gokken of nadenken, maar een paar vragen (o.a. die over de kosten) zijn nogal dubieus en als het lampje van je accu brandt dan duurt het ook niet lang meer voordat je accu leeg is (weet een goede vriend van me inmiddels uit ervaring want de rit naar huis leidde tot een fikse wandeling, mij bellen en een flink stuk autoslepen :) )

    Het is een goede zaak als mensen basis dingen over hun auto weten, maar deze test is geen geweldige test daarvoor.

    Login om te reageren
  48. Michael zegt

    30 maart 2007 om 00:15

    Lol toen de test begon dacht ik: dit wordt een makkie!! alllemaal technische vragen, lets go! komen ineens de laatste vragen. WTF is een gemiddelde middenklasser!!!!!! Dudes beetje a-relaxte survey…..

    Login om te reageren
  49. B.... zegt

    30 maart 2007 om 00:36

    “Bij 150 km/u is de luchtweerstand t.o.v. 50 km/u –
    4 keer zo groot Juist !”

    drag= 1/2 * Cd * dichtheid * frontaal opp. * V^2

    150/50 = 3 -> 3^2 = 9x zo groot?
    of zie ik nou iets over het hoofd?

    Login om te reageren
  50. Larrs zegt

    30 maart 2007 om 00:37

    Ik scoorde een 6,5. Kon hoger als ik beter nadacht.

    Login om te reageren
  51. Mark S zegt

    30 maart 2007 om 00:52

    Ik ook 7,75 op de 10, valt me op de véél mensen hier rond die score halen. Vond een aantal vragen nogal onnozel (al die prijzen bijvoorbeeld), en volgens mij zaten er een aantal fouten in.

    Owja, het is misschien raadzaam om vanaf 2 mm te vervangen, maar je denkt direct aan je theorie, en gaat voor de 1,6 mm :P

    Login om te reageren
  52. Mark S zegt

    30 maart 2007 om 00:56

    BTW, larrs heeft gelijk, de luchtweerstand wordt volgens mij ook 9 keer zo groot…

    Login om te reageren
  53. JLJ zegt

    30 maart 2007 om 08:29

    Net als Zoef heb ik de vraag over de kleppen in de motor ook gemist?? Of heeft Robbie een andere test gedaan, of veranderen de vragen af en toe.

    Overigens 8,25 vanwege dubbelzinnige vraagstelling/antwoorden en die kostenvragen hè.

    Login om te reageren
  54. JLJ zegt

    30 maart 2007 om 08:31

    Ah nu snap ik het, het staat in het begeleidende stukje van RD zelf. Stelletje nep-journalisten!

    Login om te reageren
  55. JLJ zegt

    30 maart 2007 om 08:31

    RD dus, niet Robbie!

    Login om te reageren
  56. RA999 zegt

    30 maart 2007 om 09:06

    @ Royal Flush
    4.6 is dan waarschijnlijk ook ’t cijfer dat je oom zou halen :P

    Login om te reageren
  57. Bruur zegt

    30 maart 2007 om 09:06

    WAT EEN BAGGER TEST!!!!!!!! Gewoon Belachelijk!!!

    En sommige vragen kloppen gewoon weg niet.

    Zoals het koppel van de motor, deze niet niet per defenitie iets over de trek kracht. Hier stond laatste nog iets over op deze site (http://www.squadra-tuning.com/NL/index_nl.html) Kik onderaan op de site “wat doet koppel in de praktijk”.

    Login om te reageren
  58. mashell zegt

    30 maart 2007 om 11:14

    7.75, ik werk in de automotive en schaam me er niet voor want het interesseert me helemaal niets hoeveel ik met een gebruikte auto zou besparen, hoeveel CO2 een diesel wel of niet uitstoot en welke de goedkoopste auto van Nederland is.

    Login om te reageren
  59. Classic red zegt

    30 maart 2007 om 11:32

    Mijn score was 7.75. Maar inderdaad een slechte enquete. Bijvoorbeeld de vraag welke kleur de laagste inruilwaarde heeft. Wat een belachelijke vraag.

    @SiLVeR(C)HaiR
    Misschien duurt het stationair draaiend wel een half uur voordat hij op temperatuur is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook moet doen.

    Login om te reageren
  60. arta zegt

    30 maart 2007 om 13:00

    7,5 Ik dacht dat het over techniek ging.
    Wat interreseert mij die kostenvraag.
    De technische vragen had ik wel goed.

    Login om te reageren
  61. Bruur zegt

    30 maart 2007 om 13:21

    Heeft een rode Ferrari ook een lage inruil waarde????

    Login om te reageren
  62. Emmanuel Wildiers zegt

    30 maart 2007 om 14:10

    Bij 150 km/u is de luchtweerstand t.o.v. 50 km/u

    Inderdaad volslagen onzin :)
    De luchtweerstand op zich is 9x hoger, het vermogen dat je auto nodig heeft om die luchtweerstand te overwinnen zelf 27x hoger. Hij bedoelt waarschijnlijk dat het verbruik 5x hoger is (wat ook al niet klopt), omdat daar uiteraard wrijving vd banden en motorverliezen ook nog bij komen kijken.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

    En zo staat die test vol fouten en halve waarheden..

    “Het koppel van een motor zegt meer over de trekkracht dan het aantal pk’s”
    Onzin natuurlijk, koppel is een eenheid die nietszeggend is, en je heel makkelijk kan wijzigen dmv een versnellingsbak. Een auto die 1000nm levert bij 0-50 rpm, daar kan je niets mee doen. Onze prius heeft 500nm koppel, de golf gti 280nm, mag je eens raden welke vd 2 meer trekkracht heeft :)

    trouwens, vermogen (pk) = koppel * toerental, niet meer, niet minder.

    Kostprijzen van middenklassers, hoe lang een auto op bedrijfstemperatuur komt, enz => hangt allemaal van auto tot auto af.

    Login om te reageren
  63. Herman zegt

    30 maart 2007 om 14:59

    Ik ben het helemaal met je eens Emmanuel. Erg slechte vragen zitten er tussen. Vierwielaandrijving veiliger dan voorwielaandrijver? volgens mij niet. Als je met een 4×4 te hard gaat vlieg je direct goed af. Met een voorwielaandrijver heb je daar geen last van en schuif je rustig vooruit…..gas los en alles is weer goed! (of zie ik dat nou verkeerd, Reader’s Digest?)

    Idee voor de mannen van de autoblog om deze mensen van de Reader’s Digest even aan te spreken over hun goede test…vind je het gek dat je dan een 4,7 gemiddeld krijgt.

    GR Herman
    (score 7,5)

    Login om te reageren
  64. Bruur zegt

    30 maart 2007 om 15:12

    Als je alleen de onderste antwoorden intoetst heb je al een 4,7 wat precies het gemiddelde is!

    Login om te reageren
  65. Bruur zegt

    30 maart 2007 om 15:14

    Als je alleen de onderste antwoorden intoetst heb je al een 4,7 wat precies het gemiddelde is!
    Dus ik vraag me zeker af, WAT VOOR ZIN HEBBEN DEZE zeer slecht opgestelde vragen?????

    Login om te reageren
  66. Ted zegt

    31 maart 2007 om 10:21

    De vlag kan uit :
    score 9.25

    Wat een butvragen

    Login om te reageren
  67. Mathias zegt

    1 april 2007 om 21:28

    Ja man, ik wil die haar auto toch niet overnemen als ze hem verkoopt!
    Een half uur opwarmen stationair????? :s
    Stationair bij koude motor laten opwarmen is HET SLECHTSTE wat je kan doen met je motor!!!! Bij koude motor is de slijtage het hoogst waardoor haar motor zeer snel zal verslijten als ze dit toepast!!!
    Man, had ik toen STUBRU opgezet, ik had gebeld en haar uitgekafferd voor al wat vies en vuil is! :p

    Login om te reageren
  68. Metalled zegt

    4 april 2007 om 23:11

    Ik heb de test ook gedaan, 8.7 ofzo, en heb die lui meteen een reactie gestuurd dat het een baggertest was en dat ze geen vragen moeten stellen waarop ze zelf het antwoord niet weten! (voorbeeld verbruik bij 3x hogere snelheid)

    Login om te reageren
  69. Mario zegt

    18 augustus 2007 om 14:43

    Ik deed het ook niet veel beter wat betreft kennis over auto`s! Ik heb dan ook gewoon toen ik mijn nieuwe (gebruikte) auto ging aanschaffen contact opgenomen met de mensen van http://www.auto-kennis.nl die wel verstand van zaken hadden! De eerste door mij uitgezochte auto was technisch zo slecht dat het een financiele ramp was geworden. De tweede auto heb ik in overleg met hun uitgezocht en is helemaal top. Koste ook nog eens minder dan die ik zelf uitzocht!
    Willen de meeste mensen niet gewoon de sleutel omdraaien en rijden i.p.v. er verstand van proberen te krijgen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North