• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage S

Auteur: Wouter, gepost 23 januari 2012 om 16:00 – 87 Reacties

Afbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding Rijtest en video: Aston Martin V8 Vantage S

Aston Martin V8 Vantage S
Een verhaal over hoe één letter een groot verschil kan maken. Lichter, sterker, ietsje ruiger en vooral ook: sneller.

Het grootste nieuws is eigenlijk de nieuwe zeventraps Sportshift versnellingsbak, maar het is vooral de rest van de auto die zo’n indruk maakt. De koningsblauwe kleur helpt daarbij, maar de S heeft een wat sportiever smoking dan de reguliere V8 Vantage. Zo heftig (en zo duur) als de V12 Vantage is het nog niet, maar de nieuweling valt er lekker tussenin. De wijzigingen aan de carrosserie zijn niet louter cosmetisch, hoewel het erg lekker smoelt. De carbon diffuser achter (overgenomen van de V12) bespaart vooral gewicht, maar de carbon splitter vooraan zorgt ook voor meer downforce en stabiliteit bij hoge snelheid. Om de auto in balans te houden heeft de achterzijde een kleine spoiler gekregen en ook de zijskirts zijn wat meer uitgesproken. Het geheel ziet er strakker uit, maar nog belangrijker is dat bij snelheden boven de 200 km/u de V8 Vantage S beduidend stabieler rijdt.

Aston Martin V8 Vantage S

Onder de motorkap zit nog steeds de 4,7 liter grote V8, maar als “S” levert het blok 10 pk en 22 Nm extra voor totaalscores van 430 pk en 490 Nm koppel. De stijging van het vermogen lijkt niet zo indrukwekkend, maar de prestaties nemen meer toe dan je in eerste instantie zou verwachten. Door de betere aerodynamica gaat de V8 Vantage S door die magische grens van 300 km/u, de topsnelheid is om precies te zijn zelfs 305 km/u (+15 dus).

Aston Martin V8 Vantage S

Van de standaardsprint schaaft de V8 Vantage S er 0,2 seconden af, zodat er nu nog maar 4,7 seconden nodig zijn om de 100 te bereiken. Zo zie je dat een klein beetje extra vermogen (+10 pk), een kleine reductie in gewicht (-20 kg) en een nieuwe versnellingsbak gezamenlijk toch voor een lekkere boost in prestaties zorgen.

Aston Martin V8 Vantage S

De invloed van de versnellingsbak moet overigens niet onderschat worden. In plaats van een zestraps met traditionele koppelomvormer heeft de V8 Vantage S nu een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. En zeven versnellingen, waarvan de eerste zes elkaar zo snel opvolgen dat voluit accelereren bijna hard werken wordt, zo rap schiet de naald van de toerenteller richting het rode gebied. Voor rustig cruisen op de snelweg is er de zevende versnelling, maar voor alle andere gevallen is er een versnelling die de V8 middenin het optimale gebied tussen 4000 en 7000 tpm laat opereren. Heerlijk, vooral ook omdat de V8 een keel kan opzetten waar een NASCAR racer zich niet voor zou schamen.

Aston Martin V8 Vantage S

Wel jammer is dat de versnellingsbak het nog steeds met één koppeling moet doen. Hoe snel het koppelen en ontkoppelen ook gaat (veel beter dan in een Audi R8 R-Tronic bijvoorbeeld), toch is er die onderbreking van de krachtstroom naar de achterwielen. De sprint had dus nog sneller kunnen gaan, maar nog belangrijker is dat voor soepel rijden de versnellingsbak geholpen moet worden door tijdens het schakelen even het gas te liften. Je kunt je voorstellen dat in de volledig automatische stand daar niet op valt te anticiperen, zodat de bestuurder beter de flippers achter het stuur ter hand kan nemen. Dat is geen straf, want die laten zien dat Aston Martin de afwerking heel serieus neemt; de aluminium flippers hebben een klein leren randje precies waar de vingers vallen. Simpelweg heerlijk.

Aston Martin V8 Vantage S

In veel andere details laat Aston Martin zien dat er verschil is tussen gewoon premium en de absolute topklasse. Alle materialen in het zicht zijn van topkwaliteit, maar ook de zaken die je niet iedere dag ziet zijn fantastisch afgewerkt en van “echte” materialen gemaakt. Als het er uit ziet als aluminium, leer of carbon, dan is dat het ook. Daar houdt het niet op, want in welke auto’s zie je een asbakje gemaakt van glas? Zoek jij ook wel eens een pen in de auto? Niet meer in een Aston Martin, want in de middenconsole zit een Lamy pen, die met een eenvoudige klik uit de console is te trekken.

Aston Martin V8 Vantage S

Aston Martin V8 Vantage S

Nog belangrijker is dat de S aanmerkelijker scherper de hoek om gaat dan de reguliere V8 Vantage. De besturing is sneller en scherper, en dankzij het standaard aanwezige sperdifferentieel heeft de S genoeg grip om zelfs op een koude en vochtige weg het vermogen netjes kwijt te kunnen op het asfalt. Enigszins intimiderend is de V8 Vantage S wel, maar dat lijkt vooral te komen door het motorgeluid. Zodra je de Sport knop op de middenconsole indrukt, worden er kleppen in het uitlaatsysteem geopend. Het resultaat: een fantastische soundtrack. In tunnels vergaat horen en zien je, zo hard schreeuwt de V8 Vantage S het uit.

Aston Martin V8 Vantage S

De Aston Martin V8 Vantage S Coupe Sportshift vraagt een investering van 194.143 euro. Dat is 16.000 euro meer dan de normale V8 Vantage automaat en die meerprijs is de S absoluut waard. Een handgeschakelde S is er niet, dan moet je uitwijken naar boven of onderen. De V8 Vantage met handbak is door een hogere CO2 uitstoot en bijbehorende belasting bijna net zo duur (190.247 euro) als de S. De V12 Vantage is er ook alleen met handbak, maar daarvoor zul je misschien nog even moet doorsparen, want op de prijssticker staat een indrukwekkende 297.133 euro. In de Vantage reeks slaat de S zeker geen modderfiguur, het is een zinvolle aanvulling. Ten opzichte van de concurrentie is de V8 Vantage S geen prijspakker, de 911 Carrera en Carrera S zijn beiden goedkoper en sneller, de vergelijking met de Nissan GT-R moeten we misschien ook maar niet maken. Dat zijn ook precies concurrenten die aanmerkelijker minder chique en exclusief zijn dan de volledige met de hand gebouwde Aston Martin. De Jaguar XK (of XKR of XKR-S) komt in de buurt, maar is veel groter, zwaarder en softer dan de V8 Vantage S. Tja, keuzes, keuzes, niemand heeft gezegd dat het leven makkelijker werd met genoeg geld op de bank. Maar wat klinkt de V8 Vantage S absolutely fabulous he, maar dat kan je zelf ook beluisteren in de VIDEO. Gratis, is het internet niet fantastisch!

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, blauw, Rijtest, v8vantage, v8vantage-s, Video

Vorig bericht: « Video: Russische verkeersagressie loopt 3x slecht af
Volgend bericht: Hijskraan doet omvallen op de A50 bij Ewijk [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. BartZ zegt

    23 januari 2012 om 16:03

    Heerlijk geluid, lekker filmpje hoor

    Login om te reageren
  2. The_12oach zegt

    23 januari 2012 om 16:03

    Heerlijk filmpje wat een geluid ook!

    Stond al weer een paar minuten eerder op abhd.

    Login om te reageren
  3. sanderbmwfan zegt

    23 januari 2012 om 16:04

    Met een woord HEERLIJK!!!!
    Goede auto, goede omgeving, goede rijtest, echt lekker man.

    Login om te reageren
  4. BMW_Li zegt

    23 januari 2012 om 16:04

    Ik dacht dat Wouter nog wat ging zeggen over zijn favoriete interieur kleur die op deze auto zit.
    Namelijk lekker blauw.

    Login om te reageren
  5. ilovecar zegt

    23 januari 2012 om 16:05

    Droomauto. (spreek uit als Droom…(sorry ik was even in de hemel) Auto punt)

    OT:
    Is de 16k zeker waard lijkt me als je geld hebt maar ik zou wel een ander kleurtje bestellen…

    Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      23 januari 2012 om 16:07

      @ilovecar: Ps
      Dit is achterwiel aandrijver met v8 en ik zie in het hele filmpje geen drift/burnout of iets? (netjes gereden of geknipt?)

      Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        23 januari 2012 om 16:10

        @ilovecar: Met een AM moet je ook niet driften :P

        Login om te reageren
        • Poll zegt

          23 januari 2012 om 16:13

          @CapsLock: oh jawel.

          Login om te reageren
          • CapsLock zegt

            23 januari 2012 om 16:17

            @Poll: Nee joh, ben je meteen een stel banden verder en vergeet de reparaties niet. Het is wel ‘hand built in ENGLAND’ he ;)

            Geniale auto verder, maar driften is-‘ie te deftig voor eigenlijk :P

            Login om te reageren
      • Wouter zegt

        23 januari 2012 om 22:08

        @ilovecar: *mompelt iets met goede voornemens* ;-)

        Login om te reageren
  6. kingdecay zegt

    23 januari 2012 om 16:11

    Leuk filmpje. Wel grappig van die twee schroefjes. Persoonlijk vind ik dat net een mooie en subtiele verwijzing naar het feit dat de AM met de hand gebouwd wordt, mais bien, les gouts on se discutent pas.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      23 januari 2012 om 16:19

      @kingdecay: Frans is niet je sterkste punt ofwel? *Chacun ses gouts

      Login om te reageren
      • Pulizano zegt

        23 januari 2012 om 17:51

        @gerard1710: in ieder geval ook niet jouw sterkste punt. het is ‘goût’s met een accent op de u.
        OT: bangelijke auto, vind het alleen spijtig dat die toerenteller in de omgekeerde richting draait.:(

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          23 januari 2012 om 18:26

          @Pulizano: Klopt, maar ik kon de circonflexe niet vinden…

          Login om te reageren
          • Pulizano zegt

            23 januari 2012 om 19:01

            @gerard1710: rechts van ‘p’ op een azerty ;)

            Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        23 januari 2012 om 18:44

        @gerard1710: had ik ‘ieder z’n smaak’ willen zeggen dan had ik wel jouw verwoording gebruikt, maar da’s dus niet wat ik wou zeggen… Trouwens, als die 1710 naar je postcode verwijst dan ben jij wel de laatste van wie ik lessen Frans wil krijgen… ;)

        Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        23 januari 2012 om 18:47

        @gerard1710: en dat 1710 geen postcode is weet ik ook wel… bespaar je de moeite van er op in te gaan ;)

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          23 januari 2012 om 20:00

          @kingdecay: Haha ok, maar dan staat er nog een fout in… Ik zal nou trouwens ophouden met mierenneuken… ;)

          Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    23 januari 2012 om 16:13

    Mooie rijtest weer, toppie! :D

    Login om te reageren
  8. AudiQuatro zegt

    23 januari 2012 om 16:23

    heerlijke rijtest weer! btw wat een geweldige kleurtje trouwens!!

    Login om te reageren
  9. mrbones zegt

    23 januari 2012 om 16:23

    Wauw! en nu de Virage!

    Login om te reageren
  10. amg77 zegt

    23 januari 2012 om 16:24

    Mooi gefilmt, plek is ook top. …..nu sparen….

    Login om te reageren
  11. Zimon zegt

    23 januari 2012 om 16:26

    Mooie rijtest. Vind alleen het wel minder mooi, dat je zo de grill inkijkt. Zal natuurlijk wel zo open moeten vanwege de koeling, maar erg mooi vind ik het niet. Persoonlijk, weet het.

    Login om te reageren
  12. amgpowerrr zegt

    23 januari 2012 om 16:26

    Ziet er leuk uit maar het word nu oud ze moeten eens met iets nieuws komen.

    En in nederland zou ik nooit deze halen. Overpriced en prestatie is ook niet veel

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      23 januari 2012 om 16:45

      @amgpowerrr: Nou dan ga jij lekker in een GTR zitten , dan geniet ik nog even van dit exemplaar.
      Zo iets heeft toch iets speciaals het zijn niet alleen de cijfertjes die er toe doen.
      Het geluid maar vooral de schroefjes die maken het af dat hoort er helemaal bij.

      Login om te reageren
      • amgpowerrr zegt

        23 januari 2012 om 17:54

        @luuktb: nou wat prachtig, een gtr rijdt ook gewoon stukken beter dan dit. De DBS ok dat is een mooie bak.

        Maar kom nou niet zeggen prestatie boeit niet als dit een zogenaamde upgraded race versie is en dat je door elke snotneus word weggereden in een dikke bak.

        Qua looks vind ik het ook net niet die neus. Een budget dbs is het.

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          23 januari 2012 om 21:45

          @amgpowerrr: Jij hebt ook echt een GTR he… En een Aston al helemaal niet.

          Login om te reageren
          • amgpowerrr zegt

            23 januari 2012 om 23:02

            @autobart: haha moet dat dan? Een aston koop je voor de naam en uitstraling.

            Het is niet mijn smaak maar een carrera rijdt al snel beter dan dit dat zijn toch meer de rijders auto.

            Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      23 januari 2012 om 17:44

      @amgpowerrr: het is een Aston Martin die koop je niet voor prestaties maar voor de naam Aston Martin :)

      Login om te reageren
      • kraakensmaak zegt

        23 januari 2012 om 18:53

        @tunefuldjmike: dus je wilt zeggen dat je dan net zo goed een Aston Martin Cygnet kan kopen? Als het enkel om de naam gaat…

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          23 januari 2012 om 21:46

          @kraakensmaak: Dus Vantage en Cygnet is dezelfde naam? Onderbouw je stelling eerst maar eens met fatsoenlijke argumenten.

          Login om te reageren
  13. jrmpower24 zegt

    23 januari 2012 om 16:31

    erg lekker maar de Virage blijft het lekkerst.

    Login om te reageren
  14. malinwa zegt

    23 januari 2012 om 16:37

    gewoon heerlijk!

    Login om te reageren
  15. maseratizzzzzzzz zegt

    23 januari 2012 om 16:38

    Mooie bak!
    maar als ik mocht kiezen ging ik voor de quattroporte sport GTS.

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      25 januari 2012 om 07:46

      @maseratizzzzzzzz: Dat jij een maserati kiest is niet zo raar hoor.

      Login om te reageren
  16. kliko zegt

    23 januari 2012 om 16:43

    Eindelijk een Aston. Mijn lieflingsmerk! :D

    [fanboy modus aan]Wat een prachtige bak! Straks thuis gelijk het filmpje bekijken!! Kan niet wachten!

    En de vergelijking met de Porsche en Nissan. Zeg nou zelf, deze auto is toch heul veul mooier?! :) [fanboy modus uit]

    Zo… hehe…

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      23 januari 2012 om 16:45

      Prachtige fotoshoot trouwens. Ik heb er weer een paar mooie wallpaperts bij. :)

      Login om te reageren
  17. DRU zegt

    23 januari 2012 om 16:44

    Helemaal perfect.

    Login om te reageren
  18. DRU zegt

    23 januari 2012 om 16:46

    Het loont dus om altijd 200+ te rijden. Is stabieler, dus veiliger. Got it.

    Login om te reageren
  19. loopjes zegt

    23 januari 2012 om 16:47

    “om je vrienden op te halen” volgens mij hebben ze de achterbank eruit gehaald. Dus zou je in theorie 1 vriend mee kunnen nemen.

    OT: gave auto met een prachtig geluid ben alleen niet kapot van de velgen.

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      23 januari 2012 om 17:08

      Jammer dat ze de neus niet misschien iets scherper hadden kunnen maken zodat het wat beter past bij die nieuwe splitter. Dit maakt de voorkant van de auto misschien wel het lelijkst. Eventueel wat andere koplampen had ook gekunt zoals ze bij de DB9 ook hadden gedaan bij de ‘nieuwe’ Virage

      Ik bedoel als er toch al 16.000 euro extra uit wordt gegeven voor relatief kleine verschillen…

      Verder prachtig auto en prachtig geluid!

      @loopjes: Ben het eens over de velgen, ook deze vind ik er niet helemaal bij passen.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 januari 2012 om 17:28

      Niet als je veel Kabouters in je vriendenkring hebt.

      Login om te reageren
      • loopjes zegt

        23 januari 2012 om 22:35

        @sir_smokalot: kaWouters :p

        Login om te reageren
  20. MAB zegt

    23 januari 2012 om 16:53

    ik weet niet eens of het een vergelijkbare auto is maar ik zou toch voor een bentley coninental v8 gaan..

    Login om te reageren
  21. vale46 zegt

    23 januari 2012 om 16:56

    Gave bak! En wat een geluid… Ik moest plots aan de Nascar denken toen ik het geluid hoorde, en ja, dat is een groot compliment!

    Het motorcompartiment lijkt plots wel leeg te zijn als je het vergelijkt met zijn V12 broer!

    BTW: LOL@

    Music – 4.7L AJ V8

    Alleen jammer dat er een spellingsfout in staat, want AJ moet toch echt wel Aston Martin zijn.

    Zulke liedjes mogen ze wel meer doen, me like that sound!

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      23 januari 2012 om 17:02

      @vale46: Wouter dacht blijkbaar ook meteen aan een Nascar toen hij deze hoorde :)

      Heerlijk, vooral ook omdat de V8 een keel kan opzetten waar een NASCAR racer zich niet voor zou schamen.

      Ik had het niet beter kunnen verwoorden @wouter !

      Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      23 januari 2012 om 18:05

      @vale46: naar mijn weten is het een speciale variant van de AJ-motorserie van Jaguar: http://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Vantage_%282005%29

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        23 januari 2012 om 19:53

        @MartijnGizmo: Weer wat bijgeleerd, AJ is dus gewoon de naam van de motor eigenlijk.

        Login om te reageren
  22. AlwinH zegt

    23 januari 2012 om 17:11

    @wouter: De gewone, vorige Vantage (zonder S) had ook al een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling hoor. Maar met 6 versnellingen ipv 7, en iets trager.

    Login om te reageren
    • Wouter zegt

      23 januari 2012 om 22:09

      @AlwinH: ow en jij kan het weten. Ik dacht dat dat een reguliere automaat was, maar dat klopt dus niet.

      Login om te reageren
  23. makzim zegt

    23 januari 2012 om 17:20

    Dit is echt Pornoooooooo, de S mag voor mij voor Sex staan. Heerlijk filmpje, heerlijk gepresenteerd.
    Gewoon “lekker”!

    Login om te reageren
  24. censored zegt

    23 januari 2012 om 17:30

    gave wagen, vind alleen de velgen en de kleur wat minder eigenlijk. Liever in british racing green of zilver met de velgen van de one 77 of v12 vantage eronder. Maarja waar zit ik over te miepen :)

    Login om te reageren
  25. thomaz520 zegt

    23 januari 2012 om 17:30

    Echt een heeeeeele mooie auto één van mijn favoriet maar het filmpje mog wel wat langer :)

    Login om te reageren
  26. maxx1 zegt

    23 januari 2012 om 17:31

    Top filmpje~! kan de hele dag wel naar dit soort filmpjes kijken :) lekker hoor wouterr!

    Ik zou nooit van mijn leven de vantage s kopen, voor die 10 pk? betaal je 200 000, geef mij dan maar een v8 met een chiptuning. schakelt overigens wel snel!

    Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      23 januari 2012 om 18:17

      @maxx1: Heb je het filmpje ook gekeken of verhaal hierboven gelezen? De meerwaarde van de S is veel meer dan die 10 pk. Totaal andere auto dan de gewone Vantage.
      (ik heb zelf mijn Vantage Roadster al ingeruild op een Vantage S Roadster, het geld zeker waard)

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        24 januari 2012 om 11:09

        @AlwinH: ik heb het filmpje gezien + tekst gelezen. Stel dat je echt een Aston hebt, dan verklaar ik je voor gek om hem in te ruilen op een s. Waarom dan geen 2de hands Ferrari f430 scuderia/california of aston db9 volante of aston vanquish s? Als je weet dat je auto het 1ste jaar gewoon 30 000 euro afschrijft wordt je toch niet vrolijk? Dat gaat die Aston Martin vantage s zeker doen.

        Login om te reageren
        • grandmasterb zegt

          5 november 2012 om 18:34

          @maxx1: 30000 euro afschrijven 1e jaar? Dat doet een BMW of Mercedes van 1ton (dus de helft van de AMprijs) ook!

          Login om te reageren
  27. RubenPriest zegt

    23 januari 2012 om 17:33

    Aston Martin. Need I say more :D?

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      23 januari 2012 om 17:50

      @rubenpriest: yup:
      Yes or no :D

      Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 januari 2012 om 17:49

    Tijdloos. Gaat al even mee maar is nog steeds mooier dan welke Teutoonse concurrent ook…

    Login om te reageren
  29. bigcar zegt

    23 januari 2012 om 17:49

    Op die klokkenwinkel en de kleur na, is die best wel oké :P

    Login om te reageren
  30. E34M5Touring zegt

    23 januari 2012 om 17:51

    Mooi filmpje geworden!!! Vind de auto verder niet zo. Het is een beetje de engelse 911 aan het worden. 100 miljoen versies met een handvol pk’s meer en wat minder gewicht en 20.000,- bovenop de prijs.

    Login om te reageren
  31. iloveastonmartin zegt

    23 januari 2012 om 18:01

    Prachtig!!! Echt geweldig en die kleur is zeer passend misschien zie je het ook al aan me naam maar wauw!!!

    Login om te reageren
  32. sacha zegt

    23 januari 2012 om 18:07

    Staat je goed Wouter!

    Login om te reageren
  33. trigger565 zegt

    23 januari 2012 om 18:09

    Ganz Geil. Of beter: Horny as Hell.

    Login om te reageren
  34. xilver zegt

    23 januari 2012 om 18:11

    Uit deze rijtest kunnen we zeker 1 ding concluderen…. De Vantage S is gewoon lekker…niets aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  35. E550 zegt

    23 januari 2012 om 18:30

    Wat een prachtig exemplaar! Kan mij niet voorstellen dat deze auto van een Nederlander is. Die nemen meestal grijs of zwart. ‘Je moet niet te veel opvallen’ zeggen ze dan.

    Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      23 januari 2012 om 19:37

      @e550: Deze blauwe is nog van de dealer. Maar ik weet, uit betrouwbare bron, dat er nog meer Astons met een echte kleur in Nedrland rondrijden :-)

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        23 januari 2012 om 21:53

        @AlwinH: Ik zag ooit een rode Vantage V12 staan in Hilversum. Ook op Nederlands kenteken.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          23 januari 2012 om 21:53

          @e550: Haha, zie nu pas dat je ‘m als avatar hebt. Fail!

          Login om te reageren
  36. meneersander zegt

    23 januari 2012 om 18:31

    Wow, wat een bak! Dit is pas echt luxe, klasse en speed bij elkaar!

    Login om te reageren
  37. Megakix zegt

    23 januari 2012 om 18:38

    kicke-blauwe jackie aan bij een kicke-blauwe AM ! Goed getimed, of pure mazzel ;-)

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      23 januari 2012 om 20:03

      @Megakix: Je bent eindbaas of niet. Dat is geen mazzel, kijk maar bij 3:20.. ;)

      Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    23 januari 2012 om 19:32

    Prachtige wagen, ben wel niet echt fan van dat blauwe interieur..
    Het is niet lelijk, maar ik zou hem zo niet bestellen ;-)

    Login om te reageren
  39. animal87 zegt

    23 januari 2012 om 19:46

    een van de weinige merken waar bijna iedereen(op uiteraard een paar zeikerds na, die het nooooit zullen kunnen betalen) lovend over is. Gewoon echt een prachtige auto met prachtig geluid.
    Geweldige test ook btw, gewoon lekker emotiegelul wat bij zo`n supercar hoort en veel uitlaatgeluid! volgende test weer zo aub;)
    topp!!

    Login om te reageren
  40. maartendn zegt

    23 januari 2012 om 20:13

    heerlijke auto, mooie kleur. tegenwoordig nieuwe locatie? op de Eemmeerdijk? ( naast de stichtseburg )

    Login om te reageren
  41. glennvdv911 zegt

    23 januari 2012 om 20:17

    die waggie maakt zo’n gave sound!!!
    waar zijn toch al die langgestrekte mooi geasfalteerde wegen?
    die zijn zo moeilijk te vinden als je het niet herkent

    Login om te reageren
    • maartendn zegt

      23 januari 2012 om 20:29

      @glennvdv911: Google map’s maar : Eemmeerdijk in zeewolde. dat is vlak bij Centre Parcs ” De Eemhof” en in dat filmpje nemen ze ook nog de Slingerweg mee.

      Login om te reageren
  42. bassco zegt

    23 januari 2012 om 21:23

    Nou sorry hoor maar is Wouter hier niet iets te lovend? Normaal is hij verschrikkelijk kritsch en nu doet hij alsof die paar pkaas xtra m helemaal doen, tuurlijk joh

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      24 januari 2012 om 07:18

      @bassco: Er zijn dan ook wel meer dingen veranderd als het vermogen. remmen, uitlaat, versnellingsbak,…

      Login om te reageren
  43. tv91 zegt

    23 januari 2012 om 21:36

    Prachtige auto met een heerlijk geluid. Goed filmpje ;’)

    Login om te reageren
  44. ytrewq zegt

    23 januari 2012 om 21:38

    prima auto & rijtest

    Login om te reageren
  45. yannick-s zegt

    23 januari 2012 om 22:29

    Dit is niet de snelste auto, niet de meeste prestatie voor je geld en waarschijnlijk ook niet de meest betrouwbare, maar als ik het geld had wist ik wel! Een V8 vantage en wat een geluid zeg. Ik vrees alleen dat deze auto bij dromen blijft :(

    Login om te reageren
  46. 964rs zegt

    23 januari 2012 om 22:30

    lekkah!

    Login om te reageren
  47. paere zegt

    23 januari 2012 om 22:51

    Geweldige mooie auto vooral in die kleur. Wij hebben met de porsche op de snelweg terug van assen zo’n eentje tegengekomen en toen ging het gas er wel op :) dan hoor je pas die lekkere v8 en dan mengelmoes met 6-boxer was echt mooi :0

    Login om te reageren
  48. driftje zegt

    24 januari 2012 om 01:17

    Gave bak. Wel vreemd dat dit filmpje dan weer zo ondergeproduceerd is.

    Login om te reageren
  49. Tommy2 zegt

    24 januari 2012 om 22:12

    Ben positief verrast door het geluid! :D What the hell dat klinkt vet!

    En dan het uiterlijk, zo schuin van achter is het perfectie ten top. Alles klopt en die velgen maken’m lekker dik. :mrgreen:

    Keep up the good work!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North