
Nieuw in het land der mismaakte EelektroVoertuigen: de SIM-LEI, afkomstig van het Japanse Sim-Drive. En zeg eens eerlijk, dachten jullie ook dat het een ontwerp uit de koker van Mitsuoka was?
Dat is het dus niet. De bouwer van auto’s als de Orochi en Himiko heeft hier weinig tot niets mee te maken. Nee, voor dit sujet is het relatief nieuwe Sim-Drive verantwoordelijk. Qua design hebben ze nog een lange weg te gaan, willen ze ooit buiten de Japanse landsgrenzen EV’s verkopen, maar het technische gedeelte schijnen ze daar aardig op orde te hebben.
Op een volle accu kan een afstand van 333 km worden afgelegd. Vrij veel voor een hedendaagse EV. Het bedrijf claimt dat een lichtgewicht monocoque, banden met lage rolweerstand en zelfs het aerodynamische ‘design’ verantwoordelijk zijn voor het relatief grote bereik. Ter vergelijking: een Nissan Leaf (met dezelfde soort accu aan boord) haalt volgens de gehanteerde Japanse testmethode een afstand van 200 km. Oh, en zelfs bij het stoplicht zullen je maar zelden het onderspit moeten delven. Deze vierzitter met het uiterlijk van een gesmolten Stormtrooper sprint in 4,6 tellen naar de honderd, maar bij 150 km/u is het wel gedaan met accelereren en zit je op z’n topsnelheid.
De auto wordt vanaf 2013 in productie genomen. Actiegroeperingen hebben dus nog genoeg tijd om Sim-Drive te overtuigen dat het design ernstige schrikreacties te weeg kan brengen en wellicht hier en daar bijgeschaafd moet worden. (bron, via Autoblog Green)






Lijkt op een Prius die te lang in Fukishima I geparkeerd stond.
@SHFT: Oké, gezien mijn reactie onder de jouwe, puntje voor jou. ;)
@SHFT: :LOL:
Bekijk het positief: Eindelijk een uitdaging voor de vergelijkingsmongolen. Wat een ding zeg. Zelfs in Japan lijkt dit me lastig te verkopen, of zijn die lui echt zo raar?
Doet me denken aan een walvis.
@Race-minded: Ja, daarvoor hebben ze ook jaren die beesten opgejaagd. Met deze auto als resultaat :)
OT: Wat een lelijk ding, die duw je toch van de snelweg af als je er een ziet. Of je schiet er een harpoen op af.
1 kreet: WAAAAAAAAAAAAAAHHHH !
*pakt een bakje… *buuuuuhhhhhrrr…*
wat een lelijk ding…
OT: maar wel “perfekt” voor een Maandag humeur (was toch al niks: nu is het helemaal minus..)
De voorkant lijkt op een (heel erg fout) getunede Nissan Micra (vorig model).
@peidur: Dat is ook het eerste dat bij mij op kwam en de achterkant hebben ze getracht te jatten van de VW XL1, helaas is er enkel een kop koffie over de tekeningen gevallen…
Dit zou zo een next gen Micra kunnen zijn
Hahahahahaha erger dan de multipla dit! Wel jammer want de 0-100 tijd is best om over naar huis te schrijven.
WTF! Wel weer uitermate grappig dat die dan van 0-100 gaat in 4.6 sec, goeie sleeper.
WHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAH rollend over de bank mijn hemel Ontworpen door Stevie Wonder en Ray Charles
*kots*
De voorkant vond ik al lelijk genoeg, toen kwam daar bij het scrollen ineens de achterkant..
@Thijsj:
Laat ik nou precies het zelfde denken!
Vind dat je als je een beetje fantasie hebt en die lelijke bodykit wegdenkt hij op de eerste foto een beetje de lijn van een xsara picasso heeft.
Als je aan de voorkant kijkt zie je een oud type micra met een hele slechte bodykit
Dit is toch een deel van de toekomst, zeker als er een doorbraak mocht komen met actiradius en snelle oplaadbaarheid van accu’s.
De auto zal dan langzaam aan gaan degraderen naar ‘wasmachine’ niveau.
Stel u voor : je doet met dit gedrocht 1200 kilometer op “1 tank”, tanken duurt 15 minuten en zal omgerekend € 25 kosten.
Dan wil ik er graag in rijden.
@desjonnies: Financiën gaan voor op design? Zou je niet verwachten van een Alfist. ;)
@Citrofiel:
en ik zie er juist 2CV lijnen a la 2011 in
@desjonnies: Je zou het erin kunnen zoeken, maar nee. Ik zie het niet.
Wauw, ik heb altijd gezegd dat bij een auto die goed reed en een goede wegligging had, het plezier van het rijden steeds voor ging op het uiterlijk… en hop, hier hebben we de uitzondering op de regel :p
Seriously man! Wat een gruwelijk gemuteerde coitus tss een Nissan Micra en Toyota Prius, dit had een abortus moeten zijn…
Als ik vier velgen in een drol prik heb ik een mooiere auto ontworpen dan dit…
Maar de specs mogen er wel wezen. Steek die technologie in een licht MOOI!!! ding en ik ben helemaal voor…
Als auto’s bij hogere snelheden in elkaars slipstream kunnen gaan rijden, zijn dit soort extreme stroomlijn gedrochten niet nodig.
Het lijkt wel een moderne interpretatie van zo’n oude luchtgekoelde Tatra V8 van vroeger. Vreselijk wat een hok zeg.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, m’n ogen !!!!!!!!!!!
Gepimpte Citroen DS uit de jaren 60
Hoe sneller, hoe eerder uit mijn blikveld! Als ik dit walgelijke gedrocht ooit onder ogen krijg dan ben ik bang dat ik spontaan begin te janken van pure ellende, en uit medelijden met de bestuurder! En om nog even een leuke vergelijking te doen: Ik denkt dat de ontwerper met het kleimodel van deze auto van de trap is gevallen. De blinde CEO heeft het vervolgens goedgekeurd.
Die achterkant is echt heel lelijk. Net als de hele auto trouwens.
Gratis wil ik er best mee rijden al was het om die leuke reakties te horen van jullie.
iig hij valt vreselijk op hahahha…
Dat ziet er uit. Japanse ontwerpen gaan zich vreemder gedragen. Een c6 – tatra – trabant – highace – prius – opirus – rodius crossover. Zolang de aandrijving ev is ……stop eerst even aclimatiseren