• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toekomstmuziek: BMW M-modellen krijgen dieselmotor

Auteur: ricardo, gepost 22 juli 2009 om 20:39 – 53 Reacties

BMW X5 M

Kijken we nog vreemd op van een extreem sterke dieselmotor? Audi heeft het immers al jaren.

Zelfs bij BMW Motorsport is men ont-zet-tend milieubewust bezig. Albert Biermann -hoge baas bij BMW M- heeft Autocar laten weten dat er gekeken wordt naar alternatieven voor good ‘ol benzine. Wel zegt hij erbij dat het waarschijnlijk nog jaren duurt voordat het werkelijk zover is en dat er op dit moment niet veel animo voor is voor gedieselde sportwgens. Desondanks wordt er veel onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om een volbloed M te creëren die op diesel rijdt.

Bierman zij hierover het volgende:

“With cars like the X5 and X6 M, the torque characteristics of diesel engines would make them the ideal choice, were it not for their unsporting character. I don’t think there’s a proven business case for big diesel-engined performance cars yet, but if that changes, we’ll be well placed to take advantage.”

Naast het dieselgeweld bestaat er ook de mogelijkheid dat er snelle varianten van Hybride motoren gekoppeld gaan worden aan M-modellen. Maar in plaats van een elektromotor-en-een-lullig-6-cilindertje-hybride ziet BMW meer heil in zogenaamde ‘flybrids‘.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Diesel, X5, x5m

Vorig bericht: « Vliegtuigrompen vervoeren door de stad doe je zo
Volgend bericht: We hebben hem! De lelijkste RR Phantom OOIT »

Lees Interacties

Reacties

  1. stef zegt

    22 juli 2009 om 20:42

    waar gaat de wereld heen…

    Login om te reageren
  2. JDM__Wotevajjjj zegt

    22 juli 2009 om 20:43

    joepie,joepie NOT
    als je groen wil zijn doe dan ff elektrisch fso
    V8 voor de achterwielen en 2 elektro motoren op de voorwielen dieje gebruikt voor lauchncontrol en esp fso…

    Login om te reageren
  3. C6_R zegt

    22 juli 2009 om 20:45

    “With cars like the X5 and X6 M, we thought why not put some M badges on a diesel engine!”

    Adding insult to injury heet dat geloof ik…

    Login om te reageren
  4. CrazyHenkie zegt

    22 juli 2009 om 20:47

    Tja, dat zat eraan te komen, ook de M-divisie wil groeien!

    Login om te reageren
  5. CrazyHenkie zegt

    22 juli 2009 om 20:50

    Maar logisch is het wel, en als ze die diesel een M-karakter kunnen geven, is er ook niets mis mee. Bovendien heeft hij het over de X5/-6, en Bimmerboys, denk maar als Porsche. Bouw enkele modellen puur voor het geld, en dan kun je je beter focussen op de wagens waar de liefhebbers naar op zoek zijn ;)

    Login om te reageren
  6. SHFT zegt

    22 juli 2009 om 20:55

    Fantastisch, het gaat eindelijk weer de goeie kant op met BMW*

    *deze uitlating is mogelijk sarcastisch

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    22 juli 2009 om 21:01

    Tja dat was te verwachten. Zoals al bleek uit de introductie van de x5m en x6m hebben de marketingmensen het inmiddels voor het zeggen binnen de M-divisie. Bye bye integrity, bye bye engineering excellence, bye bye love and passion for cars.

    Login om te reageren
  8. kevinw zegt

    22 juli 2009 om 21:02

    op zich niet zo’n slecht idee. de huidige diesels kunnen toch al serieus wedijveren met hun benzine varianten.

    Login om te reageren
  9. raja zegt

    22 juli 2009 om 21:05

    wat zal dat wel niet in de belasting kosten als een 525tds uit 92 al ongeveer 350 per kwartaal kost? Jackpot!

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    22 juli 2009 om 21:58

    jaaaaa .. dat vinden wij heeeeel erg ..
    want we waren net van plan een BMW M-model aan te schaffen ..

    Login om te reageren
  11. Emile_Benz zegt

    22 juli 2009 om 22:01

    Willen ze bij AMG ook gaan doen… Heb ik al ’n tijd geleden hier op Autoblog gelezen…

    Login om te reageren
  12. Jorden zegt

    22 juli 2009 om 22:03

    @ crazyhenkie

    je hebt helemaal gelijk! zonder cayenne was porsche naar de eeuwige jachtvelden verdwenen of de 911 had niet de kwaliteit die het nu heeft.

    Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    22 juli 2009 om 22:11

    De M van Marketing.

    Login om te reageren
  14. CrazyHenkie zegt

    22 juli 2009 om 22:13

    @ Jorden

    Precies ;)

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    22 juli 2009 om 22:18

    dikke diesel:

    Bergen koppel (=is eerder weg), geen hoogtoerig petjes jank als je optrekt, en 1: 10 rijden.

    als mijn 2.0 TDI ingereden is, hoppa grotere turbo erop,injectoren enz enz… 220 pk = doei GTI e.d.

    Login om te reageren
  16. Joerek zegt

    22 juli 2009 om 22:18

    Rij inmiddels in een half jaar in TT tdi ben er erg tevreden over… het kan best een diesel in een sportieve bak.

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    22 juli 2009 om 22:23

    ohja voor de zeikerds onder ons…

    ELK bedrijf…mark my words… ELK bedrijf wil WINST maken, anders zou het een vrijwilligerinstelling heten.

    wie kan de good’ol days nou schelen as long as it SELLS

    Login om te reageren
  18. b0z4 zegt

    22 juli 2009 om 22:23

    Ik weet niet wat de mensen hier lopen te zeuren. Oke ik begrijp dat een diesel motor nooit het zelfde zal zijn als een benzine. Maar heb je ooit wel is in een snelle diesel gereden ? Als voorbeeld een BMW 535D ? met M pakket ? , nou ik zal je is wat vertellen dat klinkt zeker niet verkeerd en je rijd elke benzine bak stront supercar’s buitengelaten ;)

    Login om te reageren
  19. clijde zegt

    22 juli 2009 om 22:32

    @Laue

    TDI inrijden? Dat doen ze al bij de fabriek, dus je kunt hem nu al verkloten :)

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    22 juli 2009 om 22:33

    Dus het komt erop neer dat, zodra een premium-concurrent zo’n auto neerzet, BMW M ook actie gaat ondernemen!

    Login om te reageren
  21. Ash zegt

    22 juli 2009 om 22:51

    Shit.. :| Waar gaat het toch heen met de wereld man..! :P
    M5 D? Dat kan niet heaa.. :|

    Login om te reageren
  22. Ash zegt

    22 juli 2009 om 22:51

    M3 d? Neeeee.. :|

    Login om te reageren
  23. TV zegt

    22 juli 2009 om 23:15

    komt er M-Diesel in en BMW of niet?
    want autotelgraaf zegt dat er geen M-Diesel komt.
    maar wie heef gelijk?

    http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4456281/__BMW_komt_niet_met_dieselversie__kleiner_model_gewenst__.html?p=1,1

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    23 juli 2009 om 00:33

    @TV: het zijn geruchten, zie de titel: toekomstmuziek. Ik denk dat niemand het nog echt weet, Autocar en Autotelegraaf zijn allebei niet te vertrouwen;)

    Login om te reageren
  25. yns zegt

    23 juli 2009 om 01:12

    jupppiieee

    Login om te reageren
  26. vince zegt

    23 juli 2009 om 01:32

    tja, nadat het diesel nieuws van porsche bekend werd, dacht ik dat dat al erg was maar blijkbaar verspreid dat virus toch wel heel snel..

    Login om te reageren
  27. Eric zegt

    23 juli 2009 om 07:58

    In Autovisie staat een artikel van een Q7 V12 TDI die ,op weg naar LeMans, een Ferrari 360 kon bijhouden tot 220km/h. De journalist schreef dat de 360 toch hoog in de toeren ging!!!

    Login om te reageren
  28. jampa zegt

    23 juli 2009 om 08:02

    het is natuurlijk te belachelijk voor woorden om een 535d met m pakket te vergelijken met enig ander benzinemotor! Het is natuurlijk te gek voor woorden om je 2.0d te vergelijken met een gti! Nogal wiedes dat die zure diesels sneller zijn met al die lijpe turbo’s erop! Zouden ze dezelfde turbodruk op een benzineblok monteren en dan weet iedereen weer dat benzine de bom is! Even voor degene die heel kool denken te kunnen doen met hun turbo 2.0d golfjes, neem het dan eens op tegen een impreza of een evo 5..is ook een 2.0 blok alleen loopt die op het geweldige benzine en turbo.. DIESEL = VOOR LOSERS!

    Login om te reageren
  29. Fiat Panda zegt

    23 juli 2009 om 08:20

    Dat is raar. Toen ik de bovenstaande foto zag, dacht ik dat het een nieuwe Ford Fusion was. Pas toen ik beter keek, ontdekte ik de BMW. Zeg dat iets over Ford, iets over BMW of iets over mij?

    Login om te reageren
  30. kevinw zegt

    23 juli 2009 om 08:58

    @ jampa

    Ok een benzine motor is beter voor het circuitwerk maar voor op de openbare weg dachtet niet hoor ;).

    evo 5 en andere hebben last van turbogat. diesel hebben dat ook maar niet zo erg als bij benzine motoren.
    Dan moet je die evo constant volle pond geven om beetje vooruit te geraken en dat is niet gezond voor het verbruik.

    En als diesels voor losers zijn dan is meer dan de helft van de bevolking losers volgens u?

    Login om te reageren
  31. Xenonverlichting zegt

    23 juli 2009 om 08:59

    BMW geen M-modellen zonder benzine motoren,, M-B NOG wel,, Audi tjaaa ook al hee, de nieuwe 3serie rekks krijgt alleen 4cilinders geen 6cillinders meer alleen de M3 Aaaaaaaaah —> I going to M-B

    Login om te reageren
  32. Freewarefreak zegt

    23 juli 2009 om 09:10

    Ik maak me er niet zo druk om… zoals al gezegd… ze zijn de mogelijkheid aan het bekijken. Wie weet wat er nog veranderd voor het zo ver is. Bovendien als het dan wel zo ver komt maak je mij niet wijs dat ze dan de benzinemotor schrappen. Deze diesel komt er dan bij. Niks mis mee… alleen maar meer keus.

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    23 juli 2009 om 09:43

    Ik vind het een goede zaak bij die zware auto’s. Niet iedereen rijdt graag 1 op 3 bij een beetje knallen. Mercedes heeft jaren geleden ook zoiets met de c32AMG diesel gedaan.
    Maar BMW is natuurlijk beter is dieselpower. 4.4liter twinturbo diesel met 555 kunnen ze heel makkelijk aan, met daarnast een berg aan koppel waar die zware auto’s het vooral van moeten hebben. Samen met de perfecte rijeigenschappen van de M-moddelen wordt het alleen maar feest.
    Ik zeg gewoon doen, zolang die heerlijke benzine motoren er ook lekker in mogen voor de liefhebbers.

    Login om te reageren
  34. Ferdinand1 zegt

    23 juli 2009 om 11:39

    @ eric
    De Q7 is idd erg snel. Dat zie je hier in het filmpje. Ik weet alleen niet of het ook een V12 TDI is.

    http://www.youtube.com/watch?v=bqQmu0iRSIA

    OT: Ik maak me hier echt niet druk om. De “lichtere BMW’s” zullen echt wel de benzine varianten houden. Van een SUV als de X5 of X6 kun je eigenlijk toch geen écht M-model maken.

    Login om te reageren
  35. Alessio zegt

    23 juli 2009 om 12:53

    Net zoals CSL zegt, als ze de consument de keuze laten zie ik ook geen enkel probleem..
    Kan me perfect inbeelden dat mensen voorkeur hebben voor een dikke diesel die ze richting de horizon schiet of een benzine die lekker veel toeren kan maken. Alleen zou ik dit slechts doen voor de X5 en X6 een M5 diesel kan ik me moeilijk voorstellen

    Login om te reageren
  36. Svensson zegt

    23 juli 2009 om 13:08

    @ Ferdi: Een V12 TDI in een Cayman? Lijkt me stug…

    Login om te reageren
  37. BananaFlip zegt

    23 juli 2009 om 15:19

    De vergelijking met Audi is natuurlijk een beetje flauw, want Audi’s RS-modellen (vergelijkbaar met de M-modellen) draaien ook gewoon op benzine.

    Login om te reageren
  38. guzmann zegt

    23 juli 2009 om 15:34

    @ricardo:

    Bierman zij…? ;)

    Login om te reageren
  39. bjorn zegt

    23 juli 2009 om 15:35

    Geef mij maar een dikke diesel. Heerlijk die bergen met koppel. Snap wel dat mensen bang zijn voor het imago verlies van hun net aangeschafte M-serie waar ze ape trots op zijn.
    Voor mij gaat er niks boven een diesel rijden.
    Bmw mannen, maken die handel…

    Login om te reageren
  40. Onehp zegt

    23 juli 2009 om 17:16

    Goh, anders maakt BMW toch de beste diesels die er zijn?

    In ieder geval, een M + diesel is niet meer belachelijk dan een M + X. Minder zelfs…

    Login om te reageren
  41. stevenn zegt

    23 juli 2009 om 18:15

    waarom doen ze niet gewoon normaal en maken een benzine ? als je een schone auto wil koop je maar lekker een prius :)

    Login om te reageren
  42. six-trey zegt

    23 juli 2009 om 19:16

    lekker belangrijk, hoe milieu vriendelijk is mijn sport wagen :roll:
    en ja diesel verbruikt misschien minder maar als je een Mserie kan betalen zal je ook wel het verbruik kunnen betalen

    Login om te reageren
  43. tibor zegt

    23 juli 2009 om 19:49

    haha wat next een dieselende SUV van porsche? ow wacht:O

    Login om te reageren
  44. MacReady zegt

    23 juli 2009 om 20:37

    b0z4 @ 22 July 2009 om 22:23

    Droom lekker verder. Zelfs mijn 20 jaar oude benzine gebakje rijdt een 535D zoek.

    Login om te reageren
  45. MacReady zegt

    23 juli 2009 om 20:43

    Eric schrijft @ 23 July 2009 om 7:58

    Dan zat de F360 piloot te snurken. Tot 200 pakt de F360 al 5 seconden op de Q7 V12 en dat worden er daarboven alleen maar (exponentieel) meer.

    Login om te reageren
  46. kevinw zegt

    23 juli 2009 om 20:57

    @ mc ready

    grapjas;) wat is jouw 20 jaar oude benzine dan?

    en die q7 kan best wel volgen ze die zijn top ga bove de 280 en de ferrari is niet veel sneller.

    dat de ferrari afstand pakt geloof ik wel maar 5 seconden geloof ik nooit.

    Login om te reageren
  47. six-trey zegt

    23 juli 2009 om 21:17

    @kevinw
    Buick GNX, Pontiac Trans Am, Corvette C4… genoeg oude benzienes die het aan kunnen ;)

    Login om te reageren
  48. Ferdinand1 zegt

    23 juli 2009 om 21:33

    @ Svensson
    Je maakt een grap hè!? Gewoon het filmpje kijken en @ 00:44 sec. zie je heel duidelijk een snelle Q7, die, tot die tijd, een heel stuk mee accelereert.

    Login om te reageren
  49. Paul zegt

    23 juli 2009 om 21:40

    haha ik heb al een M5 sedan geweldige auto geluid=geweldig, diesel past echt niet bij de M-Series bmw’s ik zou het niet doen, had hiervoor nog een M3 cabrio nou ook niet slecht hoor!, en ik heb voor mijn 22ste verjaardag een Mercedes SL65 AMG van pa gekregen die is nog veel beter, dat geluid, de luxe, en dan die snelheden! heerlijk.

    Login om te reageren
  50. vince zegt

    23 juli 2009 om 23:21

    dus binnenkort weer een hele meuk traktors erbij……….

    Login om te reageren
  51. MacReady zegt

    23 juli 2009 om 23:23

    kevinw:

    944 turbo S.

    Login om te reageren
  52. MacReady zegt

    23 juli 2009 om 23:26

    kevinw:

    Wat betreft die Ferrari, dat verzin ik niet, dat zijn de feiten. Zie einszweidrei.de, meerdere onafhankelijk tests van beide auto’s met metingen.

    Een Q7 heeft tot 200 ruim 21 seconden nodig, een F360 doet het in om en nabij de 16. Het verschil neemt exponentieel toe.

    Login om te reageren
  53. caz zegt

    24 juli 2009 om 21:19

    Moet de wereld dan zo eindigen..?

    Ik weet dat diesels enorm snel kunnen zijn, maar M-divisie zou zich niet met diesels moeten bemoeien.. En als die diesels er dan toch maar moeten komen, heb dan twee versies; een diesel en een benzine.

    Diesel en ///M, jezus..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North