• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tom Coronel moves over to the dark side

Auteur: Wouter, gepost 10 februari 2010 om 13:34 – 38 Reacties

Seat Leon TDI WTCC Tom Coronel


Hij “mag” gaan dieselen in het WTCC. Jeuh!

Het is zijn beloning, nadat hij met een benzineversie van de Seat Leon kampioen werd bij de privateers in het WTCC. De privateers rijden best hard, maar de echte mannen doen het natuurlijk in een fabrieksteam. Alleen die reden bij Seat in een diesel en waren een stuk sneller dan Tom in de benzine Leon WTCC. Vandaar dat Coronel volgende jaar met handschoentjes tankt. Zijn teamgenoot wordt niemand minder dan regerend wereldkampioen toerwagens Gabriele Tarquini, dus hij kan komend seizoen echt laten zien wat hij waard is.

Mocht je er interesse in hebben: op autojunk licht Tom nog e.e.a. toe op video.

Ook interessant!

  • Verstappen voorbij aan Schumacher
    Verstappen voorbij aan Schumacher, aldus Coronel
  • Video: GTST voor gevorderden
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: nachtmerrie van elke student

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, leon, Racing, Seat, tom-coronel, Video, wtcc

Vorig bericht: « Belgen nog steeds niet gewend aan sneeuw
Volgend bericht: Videotime: de fileschuiver »

Lees Interacties

Reacties

  1. jamesBROWN zegt

    10 februari 2010 om 13:37

    Uitstekend, go Tom!

    Login om te reageren
  2. ErikkNL zegt

    10 februari 2010 om 13:37

    Hij blijft iig wel in de WTCC rijden dus dat is wel leuk ;) Meer spektakel in 1 race dan in 1 seizoen Formule 1 dus dat zal voor dit jaar ook wel weer snor zitten.

    @wouter Laatste zin moet nog achter e.e.a toe komen te staan, want anders klopt je zin niet

    Login om te reageren
    • Audi A4 rijder zegt

      10 februari 2010 om 13:39

      @ErikkNL: Dan was jij zeker blind tijdens de 2e helft van het F1 seizoen?

      Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    10 februari 2010 om 13:38

    Leuk voor Seat. Anders was hij overgestapt naar BMW als hij geen Diesel had gekregen.

    Login om te reageren
  4. mosmos zegt

    10 februari 2010 om 13:39

    vet die tanden voorop:)

    Login om te reageren
  5. John zegt

    10 februari 2010 om 13:39

    Cool! Ben blij dat ‘Eat my Dust’ er gewoon nog opstaat!
    Go Tom Go Tom!

    Login om te reageren
    • Bennink zegt

      10 februari 2010 om 14:12

      @John: Tom Tom go?

      Wel vet dat ze nu echt hard gaan met diesel, 10 jaar geleden werd je nog raar aangekeken als je met een diesel hard wilde gaan :-) Goed bezig Tom!

      Login om te reageren
    • Race_Kees zegt

      10 februari 2010 om 14:52

      @John: Nu kan er ‘eat my dieselroet’ op de achterkant.

      Login om te reageren
  6. ErikkNL zegt

    10 februari 2010 om 13:41

    @Audi A4 rijden. Dat zal ik dan wel zijn, maar toch blijft het WTCC spectaculairder dan de F1

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    10 februari 2010 om 13:44

    Leuk dat hij de tandjes op de auto mag houden in het fabrieksteam, ook dat is wel echt iets herkenbaars voor Tom.

    OffT: Grr, weer opeens uitgelogd… :?

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    10 februari 2010 om 13:48

    “maar de echte mannen doen het natuurlijk in een fabrieksteam”

    Seat heeft geen fabrieksteam meer volgend jaar:
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/14/seat-zegt-superdoei-tegen-wtcc

    Tom Coronel blijft volgend jaar gewoon rijden bij Sunred Racing waar hij de afgelopen jaren ook al reed. Alleen ligt er nu een 2.0 TDI voorin zijn Leon ipv een benzineslurper.
    http://wtcc.gpupdate.net/nl/world-touring-car-championship-nieuws/227617/coronel-met-kampioenschapsauto-seat-in-wtcc/

    Login om te reageren
  9. amg zegt

    10 februari 2010 om 13:48

    AT LAST! Laat ze zien dat je de beste bent.

    Login om te reageren
  10. maxx0r zegt

    10 februari 2010 om 13:59

    Natuurlijk wel een arrogant ventje, maar hij kan wel rijden!

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    10 februari 2010 om 14:08

    Newtonmeters aan de macht!

    Login om te reageren
  12. Jipp zegt

    10 februari 2010 om 14:13

    goed bezig! Ik vind het naast de dtm een van de mooiste takken van autosport!

    Login om te reageren
  13. Vincenzo zegt

    10 februari 2010 om 14:27

    ohhh god coronel…das toch die gast die altijd zo een grote mond heeft over de F1….en er zelf dat niet rijden haha.

    Login om te reageren
  14. Dotternetta zegt

    10 februari 2010 om 14:27

    Ik krijg gelijk weer zin m’n sletje opnieuw te gaan bestikkeren

    Login om te reageren
  15. Ikke zegt

    10 februari 2010 om 14:27

    Inderdaad rijdt Tom volgend jaar ook gewoon voor Sunred en niet voor Seat fabrieksteam. Denk dat Sunred echter wel sterker zal zijn dan vorigjaar anders zou tarquini er ook niet gaan rijden.

    Ik vrees voor een erg dominant BMW komend jaar maar hoop dat Tom zich een keer echt kan bewijzen.

    Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    10 februari 2010 om 14:36

    gefeliciteerd! en ik hoop dat ‘ie zich niet vergist bij de pomp, zo’n overgang kan ff wennen zijn :mrgreen:

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    10 februari 2010 om 14:49

    “Vandaar dat Coronel volgende jaar met handschoentjes tankt”

    :lol: Humor van de bovenste plank.

    Login om te reageren
  18. BananaFlip zegt

    10 februari 2010 om 15:06

    Met diesels in niks mis, en met Tom Coronel al helemaal niet! Maar een diesel in een auto uitsluitend voor circuitraces, dat moet verboden worden.

    Login om te reageren
  19. Alex zegt

    10 februari 2010 om 15:07

    Het is in het WTCC ondertussen drukker bij de Indies dan bij de Fabrieksteams. Seat is ermee gestopt, Lada twijfelt (volgens Jaap van Lagen is er al sinds Macau niets meer gebeurd aan de auto’s). Alleen BMW (2 auto’s) en Chevy (3 auto’s) rijden hier nog.
    Bij de Indies Sunred (Seat / Coronel en Tarquini), Wiechers (waar Coronel had kunnen tekenen, maar nu zetten ze een BMW voor Bennani in), Proteam (BMW / Stefano d’Aste als kopman), Bamboo (Chevrolet / Harry Vaulkhard en Darryl O’Young: de Canadese variant van Ho Pin Tung) en Liqui Moly (BMW / waarschijnlijk Frans Engstler en Henry Ho)

    Login om te reageren
  20. Ikke_ferrari zegt

    10 februari 2010 om 15:09

    Succes Tom, laat ze een poepie ruiken! :D

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    10 februari 2010 om 16:32

    Gave wagen! Ik hoop dat Tom zn kwaliteiten echt kan laten zien met deze bak, go Tom!

    Login om te reageren
  22. Joerek zegt

    10 februari 2010 om 16:37

    Deze diesel ligt ook in mn TT… niets mis met diesels :) Ben benieuwd hoe Tom het gaat doen

    Login om te reageren
  23. BaySideBlueBoy zegt

    10 februari 2010 om 17:04

    Broertje Tim Coronel gaat toch ook in het WTCC rijden met een leon?

    Login om te reageren
  24. Alex zegt

    10 februari 2010 om 17:23

    @racekees: zal dan wel “Eat my smog” worden ;)

    @BaySideBlueBoy: ging dat niet over de Seat Leon Eurocup?

    Login om te reageren
  25. mikey zegt

    10 februari 2010 om 17:26

    Geweldig, en het is hem absoluut gegund! Een waar coureur.

    Login om te reageren
  26. Search zegt

    10 februari 2010 om 17:42

    Het is TomTom gegund, die rijd met hetzelfde materiaal als de mannen voorin net zo hard. :)

    Login om te reageren
  27. JorritVD zegt

    10 februari 2010 om 17:48

    Trouwens voor de goede orde

    Tarquini heeft nog geen zitje, al lijkt het dat binnenkort wel wordt bekendgemaakt.
    Wel heeft hij de deens-toerwagenkampioen en voormalig ETCC kampioen Michael Nykjaer al als teamgenoot.
    http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4383

    Proteam is nog opzoek naar een 2de coureur naast d’Aste.
    http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4380
    Geruchten zijn dat Hernandez terugkeerd naar zijn voormalige werkgever of dat het Adrian Campos jr. wordt die al een keer heeft getest. Ook kan Portiero nog wel eens een seizoen er aan plannen bij Proteam

    Henry Ro komt pas in het midden van het seizoen in actie bij Liqui Moly Team Engstler. Daarnaast verwacht ik dat ze 2 auto’s voor het volledige seizoen inzetten voor Franz Engstler (teambaas) en mogelijk Kristian Poulsen.
    http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4373

    Mogelijk nog meer Leon TDi’s. Enkele teams zijn geïntereseerd. Zengo Motorsport, Exagon, Kolles.
    http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4353

    Ook zou er een nieuw Privateer team komen, genaamd: Company X Racing. Maar hier is al een tijdje niks meer voor vernomen. Mogelijke coureur zou Portiero zijn.
    http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4300

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      10 februari 2010 om 20:41

      @JorritVD: vergeet ook Hartmann Racing niet, al wilden die tot nu toe zich alleen voor Monza en Brands Hatch inschrijven. James Thompson zou de 1e auto moeten besturen, aangezien hij in het DTC ook al voor Hartmann rijdt

      Login om te reageren
  28. Robin zegt

    10 februari 2010 om 18:05

    Eindelijk! Het leuke vind ik dat veel WTCC rijders hem mogen en respecteren (intervieuws) omdat hij vele op een chique manier achter zich wist te houden en versloeg met bougies. Nou maar hopen dat dat zo blijft nu hij gelijkwaardig spul heeft.

    Login om te reageren
  29. Robin zegt

    10 februari 2010 om 18:06

    kuch… interviews

    Login om te reageren
  30. TheIceman2009 zegt

    10 februari 2010 om 18:28

    hij zit niet in een fabrieksteam, die zijn gestopt. de privateers krijgen nu de TDI en tom rijdt bij sunred

    Login om te reageren
  31. audi291 zegt

    10 februari 2010 om 20:25

    Super mooi voor hem. Eindelijk een Leon TDI verdiend.

    Login om te reageren
  32. Guust Flater zegt

    10 februari 2010 om 21:28

    Het zou een eerlijker kampioenschap zijn als de benzine-auto’s ook met turbo zouden mogen rijden.

    Login om te reageren
    • Desoper zegt

      10 februari 2010 om 22:56

      @Guust Flater: inderdaad ja, er wordt nu een te rooskleurig beeld neergezet voor dieselmotoren. Een dieselmotor met LeMans kan ik inkomen, maar voor korte-afstands-racen kan echt niet. Een dieselmotor zal nooit van een benzinemotor winnen (wat vermogen/koppel betreft) wanneer de cilinderinhoud en het turbo-regelement gelijk is.

      Login om te reageren
  33. Marcel J. zegt

    11 februari 2010 om 17:49

    leuk voor Coronel, maar had hij juist geen kritiek op het racen met diesel aangedreven auto’s?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North