• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: deze auto’s roesten het hardst

Auteur: RubenPriest, gepost 26 februari 2018 om 18:01 – 89 Reacties

Top 10: deze auto


Komt die rat-look!

Bij roest denk je al snel aan een oude Opel Kadett (wat missen we die dingen in het straatbeeld hè) of een slecht onderhouden Ford Escort uit het jaar kruik. Roest is echter van alle tijden. Een onderzoek van Cazana.com in het Verenigd Koninkrijk laat zien dat moderne auto’s er ook wat van kunnen.

Het onderzoek baseert zich op tweedehands auto’s in de UK, die tijdens de APK een roestwaarschuwing hebben gehad. Daar kwam een opmerkelijk lijstje uit voort. Zelfs dure auto’s als de Range Rover Sport zijn volgens het onderzoek gevoelig voor roest. Het regelmatig wassen, niet bezuinigen op onderhoud en het repareren van krassen of deuken helpt roest voorkomen.

De Fiesta staat met kop en schouders op één. Niet heel vreemd. De auto gaat al tientallen jaren mee en vooral de oudjes zullen met roest kampen. Ford komt er sowieso niet lekker vanaf, de Ka staat er twee keer in. Het onderzoek heeft geen bouwjaren meegenomen, waardoor het soms moeilijk is om vast te stellen welke generatie ze van een auto bedoelen. Daarnaast heeft het onderzoek plaatsgevonden in het Verenigd Koninkrijk. De combinatie van deze vier landen staan nu niet bepaald bekend om de exotische zomers. De resultaten check je hieronder. Herkenbaar?

10: Fiat Grande Punto
9: Ford Ka
8: MINI hatchback
7: Volkswagen Polo
6: Jeep Wrangler
5: Toyota RAV4
4: Ford StreetKa
3: Range Rover Sport
2: Vauxhall (Opel) Corsa
1: Ford Fiesta

Met dank aan Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, engeland, Fiat, Ford, grande-punto, Jeep, ka, Land Rover, lijstjes, MINI, onderzoek, Opel, polo, range-rover, range-rover-sport, rav4, roest, schade, streetka, top10, Toyota, Volkswagen, wrangler

Vorig bericht: « Jaguar E-PACE (D180): rijtest en video
Volgend bericht: Waarom BMW tijdelijk stopt met de M550i »

Lees Interacties

Reacties

  1. simonbv zegt

    26 februari 2018 om 18:07

    Ik mis toch Mercedes in dit rijtje. Tussen 2000 en 2006 roesten ze als een gek.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 februari 2018 om 18:17

      @simonbv: dat probleem is denk ik al letterlijk opgelost…

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        26 februari 2018 om 18:35

        @dizono: Maar toch hoorden ze in dit lijstje thuis.
        De oorzaak was ook niet fraai, besparen op een kwaliteitsproduct.

        Login om te reageren
    • toyotavenray zegt

      26 februari 2018 om 18:53

      @simonbv: en niet de e46 vergeten. Die roesten ook als een malle.

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        26 februari 2018 om 19:14

        @toyotavenray: alleen de “gerepareerde” exemplaren. Een normaal schadevrij exemplaar heb ik nooit met roest gezien.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          26 februari 2018 om 19:34

          @sanderm3: Beter kijken dan..

          Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      26 februari 2018 om 22:27

      @simonbv: en heel veel audi’s van rond bouwjaar 2000

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        27 februari 2018 om 22:40

        @shadowbroker: Mag ik hiervan foto’s hebben aub.
        Ik ben op de hoogte van schade’s maar altijd was er een mechanische oorzaak.

        Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          27 februari 2018 om 22:43

          @wimof: ik heb meerdere malen gezien en ook met mn eigen a3 1.8t. Zoek maar op op internet. Genoeg op de auto forums te vinden hoor

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            27 februari 2018 om 23:01

            @shadowbroker: Mag ik het bouwjaar kennen.

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              27 februari 2018 om 23:10

              @wimof: Audi geeft 12 jaar waarborg tegen doorroestschade en 3 jaar op lakfouten.
              Als een vaker voorkomende probleem aangeboden wordt zal deze hersteld worden onder de 12 jaar waarborg daar waar het over geen doorroestschade gaat. Na goedkeuring door de garantiedienst die daar zeer gul mee omspringt. Ik kan mij geen geval voor de geest halen waar het geen mechanische reden betreft.

              Login om te reageren
              • shadowbroker zegt

                28 februari 2018 om 09:34

                @wimof: De a3 was van 2002. Te laat om nog onder garantie te vallen helaas. Ben daar nog wel voor bij de dealer geweest in Hengelo. Maar was een patsers die geen zin had om je te helpen. Echt een waardeloos koud bedrijf. Ik weet niet of je al gekeken hebt op internet, want daar kun je genoeg vinden van audi’s rond bouwjaar 2000 met veel lak/roest problemen. Ik heb heel lang in een Nissan Micra van 1993 gereden en daar zat minder roest aan dan die a3. Niks geen plekjes op de lak en op de bodem was minimaal roest te bekennen.

              • shadowbroker zegt

                28 februari 2018 om 09:39

                @shadowbroker: https://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a3/8l-1996-2003-/16480-roest-aan-dakgoten.html

              • wimof zegt

                28 februari 2018 om 11:25

                @shadowbroker: In dit geval sneed die smalle strip, tussen dak en zijpaneel door de lak door.
                Water had de kans om onder de lak te geraken en roest begon te woekeren.
                Men moet al diep en ver gaan om deze te verwijderen, en dan een nieuwe lak opbouw te beginnen.
                Het is zo dat de tussenkomst stopt na 12 jaar en het verder van de goodwill van de dealer afhangt of hij wil tussenkomen.
                Het zijn die koude bedrijven die vandaag aan het hoofd staan van die lokale clusters die moesten gevormd worden.

  2. thomasthomas zegt

    26 februari 2018 om 18:09

    Grande Punto slaat echt nergens op. Al zoveel gezien op de zaak voor normaal onderhoud. Gewoon een goede auto.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      26 februari 2018 om 18:23

      @thomasthomas: Oja? Carrosserie roesten niet, subframes wel.. Heb er al meerdere op afgekeurd. Zelfde subframe zit onder de Corsa D, zelfde probleem.

      Login om te reageren
    • mennok zegt

      26 februari 2018 om 18:25

      @thomasthomas: Misschien hebben ze het lijstje wel gewoon verzonnen.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        26 februari 2018 om 18:38

        @mennok: Er is ook niets bekent over tijdspanne en modellen.
        Model Y van merk Z roest als de duivel en model Z is een toonbeeld zelve.

        Login om te reageren
      • hplh zegt

        26 februari 2018 om 21:51

        @mennok: het lijkt er wel op ja.
        Misschien rekenen ze er ook gecorrodeerde remleidingen bij.
        Anders slaat dit lijstje nergens op.

        Login om te reageren
  3. LaLancia zegt

    26 februari 2018 om 18:13

    De GP verbaast mij eerlijk gezegd. Ik had verwacht dat de lijst vol Fords en Mercedessen zou staan. Het feit dat er geen bouwjaren vermeld staan vind ik wel een zwak punt.

    Login om te reageren
    • choi zegt

      26 februari 2018 om 18:15

      @LaLancia: precies

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      26 februari 2018 om 18:29

      @LaLancia: ik vraag mij eigenlijk af of de getallen percentages zijn of totalen? De fiesta is een van de meest verkochte auto in GB.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        26 februari 2018 om 22:02

        @jpoers: De Streetka staat in ’t lijstje. You do the math…

        Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    26 februari 2018 om 18:13

    En dan zijn er nog mensen die via een verre achterneef van de buurman hebben gehoord dat Italiaanse en Franse merken nog steeds roesten.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      26 februari 2018 om 18:21

      @rufctr01: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd… De roest hebben ze inderdaad aardig onder controle tegenwoordig, nu de narigheid nog…

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        26 februari 2018 om 19:34

        @techniekmeneer: ha ha ha. De huidige megane en clio’s zijn toch minstens zo degelijk als de duitse concurrentie.

        Login om te reageren
        • stuko zegt

          26 februari 2018 om 19:37

          @peug206: verschil is alleen dat je boven de 120kmh moet schreeuwen om elkaar te verstaan… niet vergelijkbaar met een Polo of Golf imho…

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            26 februari 2018 om 19:46

            @stuko: ervaringsdeskundige zie ik…

            Login om te reageren
            • gwnbmw zegt

              26 februari 2018 om 20:20

              @peug206: is wel waar. vergelijk een 1 serie 3 deurs met een megane, in luxe etc is er een enorm verschil.

              Login om te reageren
              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                26 februari 2018 om 20:39

                @gwnbmw: precies, zo’n 1-serie is een kaal hok vergeleken met een Megane…

              • gwnbmw zegt

                27 februari 2018 om 07:52

                @svenska_aeroplan_ab: juist ja. wat jij wil.

              • Loek zegt

                26 februari 2018 om 22:40

                @gwnbmw: moet je voor de grap eens de prijskaarten naast elkaar leggen.

              • techniekmeneer zegt

                26 februari 2018 om 23:18

                @720s: Goedkoop = duurkoop.

            • stuko zegt

              26 februari 2018 om 23:19

              @peug206: mn collega rijdt een lease Clio estate dci van ‘16.. mijn zwager rijdt een 5 deurs clio.. ik rij een Audi a4 uit 2013.. serieus, Renault maakt echt wel trieste bende in dat opzicht… tupperware is jaloers op de hoeveelheid plastic in die lawaaibakken

              Login om te reageren
              • techniekmeneer zegt

                27 februari 2018 om 09:32

                @stuko: Het prijsverschil komt ergens vandaan.

    • peug206 zegt

      26 februari 2018 om 19:32

      @rufctr01: hoeveel mensen rijden nog een oude italiaan? En hoeveel rijden er überhaupt nog? Alfa heeft de verkoop al jaren niet top, dito voor fiat. De franse merken daarintegen zijn wel veel grotere aantallen en is het idd knap dat ze er helemaal niet in staan.

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        27 februari 2018 om 06:51

        @peug206: ik al 8 jaar met super veel plezier:)

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 februari 2018 om 20:13

      @rufctr01:
      Deze lijst hoort dan ook in de hoofden van de mensen als volgt te luiden:
      1 Alfa Romeo
      2 Lancia
      3 Fiat
      4 Renault
      5 Citroën
      6 Peugeot
      7 Simca JaJa nog steeds
      8 Honda
      9 Datsun
      10 Maserati

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        27 februari 2018 om 06:50

        @desjonnies: ja bizar dat mensen hier nog steeds in geloven. Inderdaad gehoord van een verre buurman. Je kan zeggen wat je wilt over AR maar ze roesten echt niet significant meer dan andere merken. Misschien in de jaren 80? Heb zelf veel ervaring met modellen uit jaren 90 of 00 en daarin niks van roest gezien. Ik vind het juist erg meevallen tov andere merken. Kijk voor de grap maar eens naar een aantal modellen van Mercedes. Maar zolang iedereen dit nog denkt, prima! Is alleen maar gunstig qua marktwaarde bij de aanschaf van een mooie alfa occasion.

        Login om te reageren
    • gerrelekker zegt

      27 februari 2018 om 13:01

      @rufctr01: Claxon Indrukken Terwijl Roestig Onderstel Even Nivelleert

      Login om te reageren
  5. Benny_Weisz zegt

    26 februari 2018 om 18:14

    Moet ik een onderzoek, dat onderscheid maakt tussen een Ford Ka en een Ford StreetKa, serieus nemen?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 februari 2018 om 18:18

      @bennyweisz: constructief toch best wel een andere auto. En kennelijk door het open dak nóg roestgevoeliger dan een reguliere Ka, die doorgaans ook kanpperigere randjes hebben dan een Wagner-pizza.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 februari 2018 om 07:12

        @dizono:
        Gatverdamme diepvries pizza.

        Login om te reageren
  6. bmwe46m3balling zegt

    26 februari 2018 om 18:26

    Range Rover sport had ik nooit verwacht in de top 10 laat staan op plek 3

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      26 februari 2018 om 18:55

      @bmwe46m3balling: Wat dacht jij, die omstandigheden in de PC hooft en de Brink in laren zijn niet mals!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 februari 2018 om 21:17

      @bmwe46m3balling: eerlijk gezegd verbaast het me niks. De Range Rover Sport is een echte ouderwetse Britse auto. Dus (nog) meer problemen dan met een Franse of Italiaanse auto.

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    26 februari 2018 om 18:27

    Denk dat het lijstje voor géén meter klopt…

    De echte nummer 1 is de T-Ford. Die dingen zijn op handvol na bijna allemaal al compleet weggerot… Terwijl op de nieuwe Ford Ka van de buurvrouw nog geen spikkeltjd roest te bekennen is.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    26 februari 2018 om 18:29

    Ik had vroeger zo’n Corsa Gsi’tje. Naarmate de jaren vorderden ging die harder en harder… Roest is immers nog lichter dan carbon!

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      26 februari 2018 om 18:39

      @cossiekiller: Gemiddelde man wordt zwaarder met de jaren, was het dan zo erg (met de Corsa)

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        27 februari 2018 om 21:58

        @wimof: Het was een Corsa A uit ’92. Heb hem weggedaan toen hij 12 jaar oud was. Zat toen al een tijdje een 2L blok in. Veel geld en tijd ingestoken, maar het chassis en de wielranden begonnen het toch zwaar te krijgen ;-)

        Login om te reageren
  9. escort77 zegt

    26 februari 2018 om 18:36

    Dit lijstje moet je eigenlijk corrigeren voor het aantal verkochte auto’s. Dan zie je welke auto’s relatief meer roesten en dat zegt meer dan absolute aantallen.

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    26 februari 2018 om 18:38

    Geen Alfasud in het lijstje?

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      26 februari 2018 om 19:03

      @gulli: Een roestende Alfasud is echt een zeldzaamheid…

      Kan me in ieder geval niet herinneren wanneer ik er één voor het laatst heb gezien.

      Login om te reageren
  11. wimof zegt

    26 februari 2018 om 18:40

    @mennok: Er is ook niets bekent over tijdspanne en modellen.
    Model Y van merk Z roest als de duivel en model Z is een toonbeeld zelve.

    Login om te reageren
  12. kennone zegt

    26 februari 2018 om 18:41

    Voor de RR Sport is het niet verkeerd. Zo verliest hij gewicht en kan het een serieus snelle auto worden

    Login om te reageren
  13. wimof zegt

    26 februari 2018 om 18:43

    Golf 1 zou zeker niet misstaan en een Volvo van ’75.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      26 februari 2018 om 20:37

      @wimof: Golf 3 roest harder dan de Golf 1..

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        26 februari 2018 om 20:57

        @techniekmeneer: De eerste Golfjes waren na 3 jaar rot, als we ze aan de snuit voorruit trokken scheurde het voorpaneel eruit.
        De motorkap van de Scirocco’s ’74 waren zo erg dat het slot eruit scheurde en de motorkap tegen de voorruit knalde.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          26 februari 2018 om 21:06

          @wimof: Ben ondertussen naar foto’s ivm Golf 3 gaan kijken, blijkbaar een groot probleem, plaat, sommige foto’s denk ik aan lak (hechting)
          In een agentschap blijven de wagens maar een 6 tal jaar om dan verkocht te worden en het parallelle circuit te gaan opzoeken. Daarna ben ik Audi dealer geworden en roest dat is daar onbekend sinds 1986.

          Login om te reageren
  14. raceface zegt

    26 februari 2018 om 18:48

    Oke, gewoon een niks zeggende lijst dit…

    Login om te reageren
  15. skinnybmw zegt

    26 februari 2018 om 18:50

    Nietszeggend, kort door de bocht-lijstje. Ik weet wel dat de 1st gen ‘97 paarse Ka van m’n zus enorm last had van roest.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      27 februari 2018 om 05:53

      @skinnybmw: daarom staat die dus ook in dit lijst. Zegt best veel.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        27 februari 2018 om 11:26

        @ikleesookoverautos: een beetje meer info over bijv. generatie/bouwjaar en waar de roest vooral zit mag wel, vind je niet?

        Login om te reageren
  16. toyotavenray zegt

    26 februari 2018 om 18:51

    Met die Toyota bedoelen ze het oudere model van bouwjaar 2000.

    Login om te reageren
  17. robert110 zegt

    26 februari 2018 om 18:56

    Dit zegt meer iets over het type eigenaar dan over de auto zelf. Een auto waar goed voor gezorgd wordt zal niet zo snel een roestwaarschuwing krijgen.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      26 februari 2018 om 22:19

      @robert110: dat is onzin. Ik kan alleen voor de Fords uit dit lijstje spreken, die dingen rotten 9/10x van binnen uit. Dan kan je je auto met fluwelen handschoenen behandelen, op een dag komt één blaasje door, op een prachtig glanzend stukje lak, en dan weet je wel hoe laat het is.
      Een echt zuinige eigenaar laat het oplappen? Maybe, maar op een auto van 15 jaar oud een reparatie van 500e uitvoeren is niet altijd zinnig…

      Login om te reageren
  18. Ekrachess zegt

    26 februari 2018 om 19:02

    Prachtig eigenlijk dat hier geen enkele Franse auto tussen staat

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      26 februari 2018 om 20:33

      @ekrachess: misschien rijden er daar niet zoveel van rond in het VK

      Login om te reageren
      • Ekrachess zegt

        26 februari 2018 om 20:38

        @gulli: dat valt vgm wel mee, maar idd niet gelet op de verdere context van het onderzoek. Al moet ik wel zeggen dat mijn toenmalig 10 jaar oude 206, de op dit moment 14 jaar oude 307 van mijn ouders en de 24 jaar oude 306 van mijn broer nog op geen enkel stipje roest betrapt kunnen worden

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          26 februari 2018 om 22:01

          @ekrachess: Bullshit, elke auto roest. Dat jij het niet ziet zitten is een ander verhaal.

          Login om te reageren
          • Ekrachess zegt

            26 februari 2018 om 22:28

            @techniekmeneer: er is ook nog een verschil tussen opvallend veel roest zien, zoals wielkasten, dorpels, bodemplaten (die ik wel degelijk in de gaten hield) en het roesten van bijvoorbeeld moeren en bouten.. daarbij worden ook vaak Franse auto’s als voorbeeld genoemd als roestgevoelige blikken. Vandaar mijn reactie. Je reactie is volgens mij gericht op een kleuter

            Login om te reageren
          • Ekrachess zegt

            26 februari 2018 om 22:30

            @techniekmeneer: daarbij zeg ik ook ‘betrapt’ ik zeg niet dat het er niet zit maar bij 24 jaar oude auto’s hoef je vaak geen moeite te doen om ze ook maar op iets van roest te betrappen

            Login om te reageren
  19. evo4g63t zegt

    26 februari 2018 om 19:06

    Bij roest denk ik gelijk aan Mitsubishi Evo’s om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
  20. tenaci zegt

    26 februari 2018 om 19:15

    Alles van British Leyland en Talbot/Simca maar erbuiten gelaten omdat die juist hierdoor domweg niet meer bestaan? Of zijn die te oud voor de lijst?

    Login om te reageren
  21. toyotaprius zegt

    26 februari 2018 om 19:16

    Mijn Tesla roest

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    26 februari 2018 om 20:00

    Een maatje van mij dacht ooit dat een Princess een goed idee was. U kent hem wel, dat afschuwelijke rijdende stuk brie. Hij vond het om een één of andere vage reden een prachtig ding. Maar goed.

    Van een afstandje leek het nog wel wat. Want hij stond recht op zijn wielen, dat is al redelijk ongekend voor een Princess. Het zwarte vinyl dak deed ook veel goeds. Maar, jongens jongens jongens, wat was dat ding verrot. En ik vond dat het achter spatbord er nog al vreemd uit zag. Als je er klopte klonk het nog merkwaardiger. Bleek een ontzettende beunhaas het wegrottende spatbord ‘gerepareerd’ te hebben met papier mache!

    Na toch wel zeker een kwartiertje de slappe lach, vroeg ik wat ie er voor betaalt had. Kwam dat typische glimlachje tevoorschijn. Hij had ‘em geruild voor zijn tevens wegrottende jaren 80 Autobiachi A112 (met een heuse Abarth motorkap!). Die hij weer geruild had voor een Talbot Samba met een lek dak…..

    Sommige mensen hebben een neusje voor koopjes. Mijn maat heeft een neusje voor ongekende pleuriszooi.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 februari 2018 om 20:19

      @rob:
      Eén van de fijnst sturende autootjes zo’n A112 met een lekkere uitlaatroffel.
      Beende met kunst en vliegwerk een Jacobse en van Es Camaro bij.
      Was dol op die Italiaanse dondersteen, heb drie motoren opgeblazen geloof ik, naar die kocht je voor 200 piek op de sloop en met een FIAT 127 Special torretje had je voor 80% een Abarthje.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 februari 2018 om 20:22

      @rob: Zoiets is toch geweldig. De leukste verhalen komen van ongekende pleuriszooi. Een uitstekende auto rijdt weliswaar beter, maar het is doodsaai. Lekker een roadtrip maken met een hok van anderhalf duizend euro is altijd een belevenis. Met een nieuwe leasebak zijn het saaie kilometers.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        26 februari 2018 om 21:45

        @lekbak:
        Roadtrips? Anderhalf duizend euro? Je schat zijn rommel nogal hoog. Het was allemaal puur voor de heb. Hoe obscuurder, hoe beter.

        Er was een tijd dat hij minimaal 4 a 5 auto’s bij zijn ouders op de boerderij had staan. Veelal voor autorodeo’s en dergelijke. Die maakte hij dan rodeo-klaar en kon ie ze verkopen voor een paar honderd euro. Was best grappig verdienen.
        Da’s nu wel een beetje over. Huis kopen en zo, en zijn ouders waren die rommel ook wel een keer zat. Hij ook. Zegt ie. Ondertussen staat er op zijn krappe oprit toch weer een smoezelige Opel Kadett E stationwagon. In het wit, met verschrikkelijk faal geworden bumpers…

        Login om te reageren
    • toyotavenray zegt

      26 februari 2018 om 21:17

      @Rob: goed stuk. Super reactie. Heb erom kunnen lachen.

      Login om te reageren
  23. levivdw97 zegt

    26 februari 2018 om 20:24

    Vergeten we met z’n allen de NA en NB MX5?

    Login om te reageren
    • legion1349 zegt

      26 februari 2018 om 20:43

      @levivdw97: inderdaad. Knappe jongen die nog een roestvrije miata vindt

      Login om te reageren
  24. Volvo_440_turbo zegt

    26 februari 2018 om 22:02

    De roestkampioen toen ik nog met luiers rondliep, de Renault 12, die van mijn ouders was na 4 jaar COMPLEET doorgeroest, enkel de motor was nog ok.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 februari 2018 om 07:17

      @volvo_440_turbo:
      Eerlijk gezegd een streek van Renault, omdat de vraag naar de R12 giga was destijds, pompten ze die dingen er maximaal uit, de voor Nederland bestemde auto’s werden in België geassambleerd, ooit hebben we thuis 1 Franse Renault 16 gehad uit Sandouville en die was op alle fronten beter dan de assamblage exemplaren uit België.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        27 februari 2018 om 20:12

        @desjonnies: Dat wist ik niet, wat ik wel weet is dat vroeger het metaal dat uit Frankrijk kwam minder zuiver was dan het metaal dat in Duitsland werd gewonnen. Zou er ook mee te maken hebben.

        Login om te reageren
  25. ikleesookoverautos zegt

    27 februari 2018 om 05:56

    Wel een trieste derde plek voor de Range Rover.

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    27 februari 2018 om 08:09

    Golf 3 vergeten? Na een flinke regenbui mag je met de trein naar huis….

    Login om te reageren
  27. dotternetta zegt

    27 februari 2018 om 20:48

    Mazda

    Login om te reageren
  28. tstile zegt

    6 oktober 2018 om 14:05

    Ik heb zo’n Fiesta van de foto en ik kan het bericht bevestigen….

    Ik heb ook een oude Sprinter en die zou er ook bij staan als het lijstje een top 11 was…. :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North