• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top Gear is slecht voor rijgedrag jeugd

Auteur: Wouter, gepost 1 mei 2009 om 10:02 – 70 Reacties

M3


Net als spellen zoals Gran Turismo en films als The Fast And The Furious heeft Top Gear een totaal verkeerde invloed op de jeugd. Volgens onderzoekers geeft de show een verkeerd beeld van hard rijden.

In het onderzoek (door wie, hoe en waarom is onduidelijk) komt naar voren dat slechts 17% van de tiener-automobilisten zich altijd aan de maximum snelheid te houden. Bij oudere bestuurders is dat meer dan de helft. Volgens de onderzoekers begon het ophemelen van hard rijden al in de jaren vijftig, toen auto’s betaalbaar werden en snelle auto’s regelmatig in Hollywood films figureerden.

In een reactie stelt de BBC dat Top Gear niet alleen over snelle auto’s gaat (right) en zeker niet alleen op een jong publiek is gericht. Top Gear zou ook geen gevaarlijk rijgedrag promoten. (via spitsnieuws)

Ook interessant!

  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Top Gear eert Sabine Schmitz met o.a. Clarkson, Hammond & May
  • Kia Soul EV Boardmasters
    Kia Soul EV Boardmasters is Top Gear waardig
  • Video: onderstuur is slecht voor de velgen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

topgear

Vorig bericht: « Golf is populairste leaseauto
Volgend bericht: Olympisch kampioen Usain Bolt crasht zijn BMW M3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laurens zegt

    1 mei 2009 om 10:09

    83% van de tieners kijkt Top Gear!

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 10:11

    “In het onderzoek (door wie, hoe en waarom is onduidelijk) komt naar voren dat slechts 17% van de tiener-automobilisten zich altijd aan de maximum snelheid te houden.”

    Dus 17% van de ondervraagden zijn ofwel hypocriet of een meisje…

    Login om te reageren
  3. Gerrard zegt

    1 mei 2009 om 10:11

    Alweer zon nutteloos onderzoek! Mensen ga wat nuttigs met je tijd/geld doen.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    1 mei 2009 om 10:12

    F1 is dan weer sport en cultuur en verbroedering ..

    maar het is wel een goed onderzoek .. voor dat TG op teevee was wist ik niet eens dat mijn auto harder dan 120 kon !!

    Login om te reageren
  5. de sjonnies zegt

    1 mei 2009 om 10:15

    Dat deze onderzoekers fanatieke paardensport aanhangers zijn, werd echter nergens vermeld !
    Ze ergerden zich, als ze vooraan in een file rijdend met hun paardentrailers, werden ingehaald door mede weggebruikers

    Login om te reageren
  6. Gnermo zegt

    1 mei 2009 om 10:20

    Top Gear is toch meer een entertainment programma ofniet?

    Login om te reageren
  7. birger zegt

    1 mei 2009 om 10:22

    Moet je naar Top Gear gekeken te hebben om te weten waar de gaspedaal staat?

    Login om te reageren
  8. BMWM3E30 zegt

    1 mei 2009 om 10:22

    Onzin onderzoek en dus zinloos gezijk. Ik vraag me af of Koos Spe dan zoon lekker voorbeeld is

    Login om te reageren
  9. Max zegt

    1 mei 2009 om 10:23

    Top gear is top, maar autoblog is beter (als ze op tv komen) PUNT

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    1 mei 2009 om 10:28

    Het is bij de wannabee Top Gears dat je powerslides op de openbare weg ziet! Clarkson rijdt daarvoor te slecht :lol:

    Login om te reageren
  11. CowboyHenk zegt

    1 mei 2009 om 10:28

    @rcik dos, ben maar niet al te snel met je bewoordingen. Toen ik pas mijn rijbewijs had hield ik mij ook grootendeels aan de maximum snelheid. Al was het maar omdat ik als arme student de boetes niet kon betalen.

    Login om te reageren
  12. Simpson zegt

    1 mei 2009 om 10:30

    20% van de onderzoekers is met nutteloze onderzoeken bezig.
    Tel daarbij op dat 2 van de 3 statistieken niet kloppen en….

    ga top gear kijken

    Login om te reageren
  13. clijde zegt

    1 mei 2009 om 10:31

    Dit slaat als een lul op een drum… Dit is al voordat topgear bekend werd. Er zijn al meer serie’s / films uit gekomen en ook de playstation of de PC games maken de jeugd natuurlijk ook al een doelwit. Ik zou zeggen: Kom met een juiste argumenten, dan alleen maar de jeugd een schop te geven. Tenminste, de jeugd heeft de toekomst, met zo’n onderzoek werkt het alleen maar averechts… :)

    Login om te reageren
  14. Entwicklung88 zegt

    1 mei 2009 om 10:33

    Top Gear is slecht voor rijgedrag jeugd? En Autoblog dan?

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 10:36

    @CowboyHenk

    De ondervraagden in dit onderzoek stellen dat ze zich ALTIJD aan de max. snelheid houden. En dat geloof ik niet. Jij stelt dat je je GROTENDEELS aan de max. snelheid hield of houdt. Door die nuance vind ik dat plausibeler en dus ook geloofwaardiger.

    Login om te reageren
  16. Kajagogo zegt

    1 mei 2009 om 10:36

    Niet specifiek dit onzin onderzoek maar ook in het algemeen;
    Hoeveel mensen zijn onderzocht.Wat is het doel of belang ?
    Er zit ook een denkfout in ; x vertelt iets,y gebeurt.Dus x en y hebben verband met elkaar.Een non sequitur.
    Ook voor top gear reden mensen te hard,assholes ! :)

    Login om te reageren
  17. Kiwi zegt

    1 mei 2009 om 10:37

    Nou ik denk da ze wel een punt hebben, ik merk ook dat vele jonge mensen (waaronder mijn vrienden ook) denken dat ze schumacher zijn.

    Login om te reageren
  18. Brokkenpiloot zegt

    1 mei 2009 om 10:40

    Waarschijnlijk heeft deze discusie inmiddels al meer diepgang dan het gewraakte ‘onderzoek’.

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 mei 2009 om 10:40

    Tja, en we hebben gisteren weer geleerd dat de auto een behoorlijk moordwapen is…

    In de handen van onervaren-testosteron-gedreven-jongeren is dit niet anders. Ik hoop dat het vooral voor dit soort figuren een eye-opener is.
    Maar ik vrees het ergste.

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    1 mei 2009 om 10:42

    Het is wel zo dat als ze heel erg hard of heel erg dwars gaan, dat altijd op het circuit, een Autobahn of een afgesloten deel gebeurt.
    Maar ja, ik kan het me wel voorstellen.

    Login om te reageren
  21. zoeleken zegt

    1 mei 2009 om 10:44

    Zo is het altijd wel iets, Topgear zorgt ervoor dat de jeugd te snel rijdt, GTA dat de jeugd auto’s steelt en mensen overhoop schiet, Marilyn Manson zorgde blijkbaar voor een bloedbad in een school. Het is altijd makkelijk de schuld naar de media te schuiven. Soms zal dat inderdaad wel het geval zijn, maar dan hebben we het meestal over sociaal onaangepaste types.

    Login om te reageren
  22. Lustigson zegt

    1 mei 2009 om 10:49

    Als nu x procent van de jeugdige kijkers van Top Gear harder rijdt dan toegestaan, en y procent van de oudere kijkers, waarbij x aanzienlijk lager is dan y, dan is het probleem toch niet het programma, maar de jeugdige kijker zelf? Net als met films en games is het beoordelingsvermogen van de kijker/lezer/gebruiker het issue, niet de inhoud van de boodschap. En als ouders hun kroost niet tot de orde kunnen/willen/durven roepen, ja, dan krijg je dit soort uitslagen.

    Login om te reageren
  23. PCCB zegt

    1 mei 2009 om 10:50

    Wat gebruikt men als maatstaf voor ‘hard rijden’? Want 55km/u rijden waar 50 mag is over de maximumsnelheid rijden, maar of ik dat als hard rijden zou bestempelen?

    Ik kan me wel vinden in dergelijke vaststellingen. Zo ben ik er ook van overtuigd dat GTA-spelletjes geweld marginaliseren, zeker omdat ze heel vaak gespeeld worden door jonge kinderen onder de 18. Maar welke maatregelen moet je hiertegen in brengen? Sensibiliseren lijkt me eerder een oplossing dan betuttelend alles met de vinger wijzen en/of afschaffen.

    Login om te reageren
  24. Toet toet zegt

    1 mei 2009 om 10:50

    Een statistische verband tussen snelrijdende jeugd en een programma over kerels in hun midlifecrisis rijdend op scootertjes in Azie lijkt me erg ver gezocht….

    Login om te reageren
  25. Lotus-Omega zegt

    1 mei 2009 om 11:18

    :lol: de 2cv gaat nauwelijks harder dan 120
    :twisted: de Lotus gelukkig wel :roll: :mrgreen:

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    1 mei 2009 om 11:19

    “Volgens onderzoekers geeft de show een verkeerd beeld van hard rijden.”
    Hoe dan? Als er hard gereden moet worden doen ze dat met op een circuit en meestal met een speciale coureur. Of zouden de jongeren zich in de the Stig verplaatsen en hun dorpje als circuit zien?

    Login om te reageren
  27. Prisma zegt

    1 mei 2009 om 11:25

    LoL in het spel “Need For Speed”
    moet je leren wegrijden van de politie,
    moet je zoveel mogelijk schade aanrichten,
    moet je races doen in het verkeer,
    moet je roekeloos over de snelweg rijden racen met 1 iemand anders,
    moet je net gestolen wagens afleveren.
    En dit aan hoge snelheid…

    In het spel Carmagedon moeste zelfs mensen omver rijden. Dan nog niet gesproken over GTA.

    Soit en dan is Top Gear slecht voor de jeugd :D rolflol.

    Login om te reageren
  28. monk zegt

    1 mei 2009 om 11:32

    zal ik maar lekker onpopulair doen dan……

    natuurlijk hebben programma’s als top gear een slechte invloed. Maar wat mij betreft is dat omdat ze de lol van autorijden laten zien. Als ik b.v. Jeremy of Tiff een dikke drift zie zetten in een BMW krijg ik daarvan ook zin om een bmw te kopen en die eens lekker dwars te gooien. Ik denk dat je echt je kop in het zand steekt als je denkt dat die spellen en tv-programma’s geen invloed hebben.

    Echter……

    Dit alles is natuurlijk geen reden om ook maar iets te veranderen.
    Top Gear zijn namelijk niet degene die als een debiel rijden in je eigen auto, dat doe toch echt zelf.

    De moraal van dit verhaal? JE BENT VERANTWOORDELIJK VOOR JE EIGEN WEGGEDRAG!!!!!!!

    Login om te reageren
  29. vla zegt

    1 mei 2009 om 11:35

    http://www.youtube.com/watch?v=6PaHcZUHI00
    I am sick and tired of these motherfuckin’ researchers on ma motherfuckin’ televisionprograms!!
    Maar hebben ze er ooit al bij stil gestaan dat hard rijden gewoon leuk is? Niemand die ik ken zei ooit “Bah! Ik moet weer met de auto rijden…”. Waarom? Omdat… Ze het zagen in Hollywoodfilms natuurlijk… :roll:

    Login om te reageren
  30. PAN zegt

    1 mei 2009 om 11:36

    onzin onderzoek !! Nu moet het zeker verboden worden, stelletje sukkels. Als ze ooit nog eens wat aan willen doen laat dan de autos niet harder rijden dan 130 km/hr, scheelt hoop brandstof en vervuiling ook. Maar zolang ze dat niet doen………

    Login om te reageren
  31. cardesigner@USA zegt

    1 mei 2009 om 11:38

    @Prisma, inderdaad, of Burnout of GTA4.

    Login om te reageren
  32. W115 zegt

    1 mei 2009 om 11:39

    Noujaa zeg, de meeste jongeren kunnen niet eens aan een AMG of een M-power komen, laten we eerst maar dronken jongeren achter het stuur aanpakken, want daardoor vallen de meeste doden.

    Login om te reageren
  33. Poll zegt

    1 mei 2009 om 11:39

    Fijn dat de reacties hier zeer eenduidig zijn, zo hoort het. Brandnetelvreters.

    Login om te reageren
  34. bartholomeo zegt

    1 mei 2009 om 11:44

    wat een nutteloos onderzoek.

    Mijn recent onderzoek heeft aangewezen dat films waarin wapens voorkomen de jeugd aanzet tot moorden. Alsook muziek die aanzet tot vloeken…. enz

    Login om te reageren
  35. ZwerverRoodbaard zegt

    1 mei 2009 om 11:47

    Het maakt niet uit of het Top Gear, To Fast To Furious is of een racespel als je net je rijbewijs hebt gehaald zijn zulke dingen nog spannend en geven een kick. Zulk gedrag ebt met de jaren weg omdat het niet meer dezelfde kick geeft.

    Iedereen heeft het wel gemerkt toen die net z’n rijbewijs had :P

    @monk
    Zolang die zich maar niet in mijn auto boort met z’n weggedrag!!

    Login om te reageren
  36. vla zegt

    1 mei 2009 om 11:49

    :( I made a comment for you… But the spamfilter eated it.

    Login om te reageren
  37. KoosSpeeTerreur zegt

    1 mei 2009 om 12:01

    Krijg bij dit soort onderzoeken altijd het idee dat ze vantevoren al hebben bepaald wat de uitkomst moet zijn. Vast weer van dat linkse geitenwollensokkendreadlockbomenknuffelendedemostratiefan- tuig…

    Login om te reageren
  38. Giuliettalover zegt

    1 mei 2009 om 12:03

    Puberaal gedrag en jeugdige overmoed zijn dus nu de schuld van een TV programma en een paar video games?
    Ik ben opgegroeid zonder video games, zonder Top Gear maar met Wereld op Wielen en de vriescel koude start.
    Mocht gaan rijden toen we een 100 km/h snelheidslimiet op de snelweg hadden. En dat voelde werkelijk als een overheidsopressie (misschien wat gechargeerd, maar toch)
    Eindelijk je vrijheid om te gaan en staan waar je kunt en op de snelweg die zich er wel voor leende, niet harder mogen. (denk er ook aan dat de dichtheid van het verkeer in die jaren vele malen minder was!)
    En natuurlijk ging het gaspedaal regelmatig richting 140…
    Is het dan gek dat er een jeugdige rebelsheid de kop kan opsteken?

    Moeten we misschien niet kijken naar de balans tussen jeugdige overmoed en een regelzuchtige overheid?
    Die balans is echt nodig om mensen de regels te laten (willen) volgen. Regels moeten wel begrepen EN geaccepteerd worden. Achter iedere boom een verklikker/bekeurder zorgt alleen maar voor meer weerstand.

    Denken de onderzoekers ECHT dat een TV programma en een Videospel de voornaamste informatiebron zijn voor jongeren als het gaat om sociaal verantwoord gedrag?
    Denken de onderzoekers echt dat jongeren geen onderscheid kunnen maken tussen realiteit en fantasie?
    Als dat hun conclusie is dan hebben we een VEEL groter probleem dan die programma’s games en lijkt het me beter om alle jongeren tot minstens hun 30ste op te sluiten in een gesticht, afgeschermd van alle invloeden van de maatschappij…

    Login om te reageren
  39. HDM zegt

    1 mei 2009 om 12:09

    Volgens mij was het bewezen dat games, zoals shooters en racinggames, juist het reactievermogen verbeteren.

    Maar ja helaas hou je altijd sukkels over die de grens niet kennen tussen Twat for Speed games en het werkelijke autorijden.

    Login om te reageren
  40. BmwMPower zegt

    1 mei 2009 om 12:11

    ONZIN! Ze testen supercars. Ja, who gives a fuck!?
    Die auto’s moeten tot de limiet getest worden, topsnelheid hoort daar ook bij.

    Login om te reageren
  41. Peter zegt

    1 mei 2009 om 12:22

    @HDM
    Het onderzoek ging niet over rijcapaciteit zoals reactievermogen maar over rijgedrag zoals het houden aan de maximum snelheid.
    Ik geloof toch wel dat TV en games daar een zekere tijdelijke invloed op hebben. Men zou eens een test moeten doen met auto’s met black-box, de chauffeurs naar The Fast and The Furious laten kijken, en dan de resultaten voor en na vergelijken. Ik verwacht dan een opmerkelijk verschil.

    Login om te reageren
  42. Peter zegt

    1 mei 2009 om 12:26

    @BmwMPower
    Het testen van auto’s op hun limiet wordt hier niet in vraag gesteld, alleen de invloed ervan op kijkers wordt aangekaard.

    Login om te reageren
  43. steve zegt

    1 mei 2009 om 13:04

    Zou het niet eender omgedraaid zijn? Mensen die graag snel rijden, graag naar Top Gear kijken ipv dat Top Gear aanzet tot snel rijden.

    Maar ja ze willen alles wat een beetje onveilig is en de programma’s, films of spellen die het in de kijker zet verbieden. Allemaal doordat een paar rotte appels nadat ze gepakt worden zeggen “ik heb dit gedaan doordat ik naar Top Gear kijk of dat spel heb gespeeld (GTA werd er ook van beschuldigd aanleiding te geven aan een van die schietpartijen op school).
    Ik speel die spellen zoals GTA 1 al van toen ik misschien 12 jaar was ofzo. Ik heb nooit de neiging gehad om iemand echt te gaan afknallen.(buiten degene van dit onderzoek maar dit terzijde)

    @W115
    “laten we eerst maar dronken jongeren achter het stuur aanpakken”. Wat dacht van dronken chauffeurs in het algemeen? Of je nu 20, 30 of 50 jaar bent dat blijft even gevaarlijk

    Login om te reageren
  44. automofiel zegt

    1 mei 2009 om 13:16

    Laten we het erop houden dat die ouderen niet weten hoe rap ze rijden. Die mannen/vrouwen rijden (al dan niet terecht) op de weg zoals ze zich voelen, waar je 90 mag rijden ze 70 en als ze dan de bebouwde kom binnenrijden blijven ze die snelheid gewoon aanhouden…

    Valt me wel op dat de ouderen nu zeggen dat ze zich altijd aan de snelheid houden. Maar ze zijn ooit jong geweest en toen was te hard rijden nog niet sociaal onaanvaard en waren er nog geen camera’s en vooral géén zone-30’s (die door veel te kleine bordjes, en dan nog het liefst net om de hoek 2,5m hoog geplaatst, zijn aangeduid)!

    Login om te reageren
  45. Citrofiel zegt

    1 mei 2009 om 14:05

    “slechts 17% van de tiener-automobilisten zich altijd aan de maximum snelheid te houden.”
    … automobilisten geeft aan zich… OF
    … maximumsnelheid houdt…

    De jeugd moet gewoon nog uitproberen. Gewoon grenzen opzoeken. Gewoon ‘stoer’ doen. Die ouderen hebben dat allemaal al gedaan, en zijn nu ‘braaf’. Oftewel: Programma’s doen daar echt niets aan. :roll:

    Login om te reageren
  46. Jorrit zegt

    1 mei 2009 om 14:10

    @ vla:

    LOL!

    Opzich klopt het wel wat die onderzoekers zeggen. Ik heb mijn oma ook direct vermoord na het spelen van Postal 2, en vervolgens mijn buurman overreden met een auto (die ik weer van zijn overburen had gejat) na het spoelen van GTA 4. Ik heb mijzelf compleet niet onder controle, en koop ook altijd direct Ariel zodra ik er een reclame van zie op televisie. Desnoods breek ik midden in de nacht de supermarkt ervoor open, als ik GTA mag geloven is die de volgende dag toch weer netjes opgeruimd…

    *Sigh*

    Login om te reageren
  47. six-trey zegt

    1 mei 2009 om 14:31

    Het ligt niet aan topgear, het ligt niet aan the fast and the furious
    het ligt aan die domme gangsta rappers die op de radio over geweld praten,
    die het neuken van hoeren promoten
    http://www.youtube.com/watch?v=HzeZhCt5PVA

    Login om te reageren
  48. Klassiekerrally zegt

    1 mei 2009 om 14:46

    Wat een kul. Ik reed al 240 km/u toen TopGear nog een autoprogramma was! ;)

    Login om te reageren
  49. Race_Kees zegt

    1 mei 2009 om 15:26

    ‘POWARRR!!!’

    Login om te reageren
  50. Fiskmas zegt

    1 mei 2009 om 18:11

    Onzin,

    Ik heb zojuist een jaar lang onderzoek gedaan naar het effect van geweldadige/agresieve media op het rijgedrag van personen.

    In dit onderzoek zijn 11.000+ man onderzocht en hieruit is gebleken dat enkel één factor mogelijk een effect kan hebben en dat is het gevoel van onoverwinnelijkheid dat je krijgt van het spelen van videogames. TV heeft geen noemenswaardig effect.

    Een persoon heeft in zijn eerste 12 levensjaren gemiddeld 44.000 mensen dood zien gaan op TV+PC+Consoles. Hier worden we ook niet moordenaars van.

    Login om te reageren
  51. sjoerd zegt

    1 mei 2009 om 18:29

    Nutteloze pols zijn slecht voor deze website.

    Login om te reageren
  52. Entwicklung88 zegt

    1 mei 2009 om 19:15

    Volgens mij heeft niet perse met de leeftijd te maken, want ik heb mijn rijbewijs op mijn 18e gehaald en reed/rijdt nog steeds vlot, intussen 21 lentes jong. Daarmee bedoel ik niet hard!
    Maar mijn broer had zijn rijbewijs pas op zijn 25e, en is net zo erg. Dus ik denk dat het ook een geval is van ervaren bestuurders.

    Login om te reageren
  53. Jandepandaman zegt

    1 mei 2009 om 19:17

    Natuurlijk zijn Top Gear en al die spelletjes slecht voor het rijgedrag.

    Alleen geloof ik dat Top Gear getrouw aan hun format nooit anders kunnen reageren dan een zéér laatdunkend RRRRRRRRrrrrrrrubbish….

    Maar al die autoprogramma’s en computerspelletjes waarin met auto’s wordt gepoeierd en geraced alsof dat het hele einddoel van die auto’s en de wegen waarop zij rijden is, laten gewoon zien dat gevaarlijk hard rijden gewoon is, zo hoort, vooral erg leuk is, dat is wat je moet nastreven. En dus wen je daar aan en ga je je daarnaar gedragen.

    Top Gear zal uiteraard zeggen dat zij zich niet richten op de jeugd. Maar ze zullen in stilte ook niet zo naïef zijn om te denken dat alle mensen jonger dan 18 braaf naar bed gaan als zij op de buis verschijnen…

    En dus zie ik op de Statenweg en op de Stadhouderweg in Rotterdam een stel sierlijke slipsporen die niets aan duidelijkheid te wensen laten over wat daar gebeurd is- Dat was beslist geen braaf rijdende automobilist die zich aan de maximum snelheid hield en keurig rechtuit reed…. :mrgreen:

    Dat geeft niet, dat is niet erg zolang er geen onschuldige slachtoffers vallen en ik zou zelfs zeggen- Leef je uit zolang je geen andere weggebruikers kapot kunt rijden dan alleen jezelf.
    Maar dergelijk gedrag komt niet uit de lucht vallen- Dat doe je niet zomaar. Die programma’s op tv en in de compu geven nou eenmaal leuke voorbeelden. En er komt een moment dat je denkt dat je dat ook kan, al is het maar één keertje met wat vrienden achterin… :-P

    Login om te reageren
  54. WTR zegt

    1 mei 2009 om 20:13

    haha, wat zou jij doen dan ? kijk op de kilometerteller daar staat het logo van ///M als je daar in rijd gaat het vanzelf toch :P

    Login om te reageren
  55. slk zegt

    1 mei 2009 om 20:55

    Vooral gevaarlijk voor de petdragende figuren die in aftandse opgevoerde hokken rijden.

    Login om te reageren
  56. Kajagogo zegt

    1 mei 2009 om 21:00

    Agent:Waarom reed u te hard ?
    Kajagogo:Ik heb net top gear gekeken.
    Agent:Nou volgens onderzoek is dat een reden,u krijgt geen boete.
    Niet meer doen hoor.
    Kajagogo:Dank u wel ! (denkt:en mijn verantwoordelijkheid dan ?)

    Login om te reageren
  57. WieAndersDasAuto zegt

    1 mei 2009 om 21:18

    Het lijkt me logisch dat de jeugd van tegenwoordig graag hun grenzen opzoeken. Vaak is dat om stoer te doen voor je medepassagier of voor mensen die naar je auto staren. Ik durf wel te wedden dat (bijna) iedereen regelmatig harder reed dan het maximum toegestaande snelheid… Maar dat betekend niet dat je dan meteen aso rijdt…

    Login om te reageren
  58. six-trey zegt

    1 mei 2009 om 22:15

    @WieAndersDasAuto
    dit heeft te maken met stoer doen
    niet om dat je het doet op de playstation of om dat je het ziet op tv

    Login om te reageren
  59. BMWX6 zegt

    1 mei 2009 om 22:16

    Zullen we dan met zen allen naar een auto programma kijken van de tubbies? NEEEEEEEEEEE!!!!!! Lekker naar die programmas blijven kijken. Dan rij je maar wat harder. 160 is trouwens beter.

    Login om te reageren
  60. C30CDIAMG zegt

    1 mei 2009 om 23:16

    Grappig dat ik met mijn 3-serie diesel ook 270 op de de teller heb gereden (nee nee, idd niet getuned). Grappig he :)

    Login om te reageren
  61. Cantago zegt

    2 mei 2009 om 13:01

    Niks mis met Top Gear! Al die aanstellerij, en constant maar een ander de schuld geven, net of dat aan Top Gear ligt? Wat dacht je van opvoeding? De rijcursus? Enz!

    Login om te reageren
  62. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 mei 2009 om 16:13

    Lol @ klassiekerrally!

    ‘Toen TopGear nog een autoprogamma was’

    Goeie!
    Dan ben je trouwens wel heeel oud hoor…
    ;)

    Login om te reageren
  63. ferrari_ownt zegt

    3 mei 2009 om 17:23

    “In het onderzoek (door wie, hoe en waarom is onduidelijk) komt naar voren dat slechts 17% van de tiener-automobilisten zich altijd aan de maximum snelheid te houden. Bij oudere bestuurders is dat meer dan de helft.”

    Wat bedoelen ze daarmee? Precies 120?(In Engeland 70) Ik rij ook nooit precies 120, altijd 125-130.

    Login om te reageren
  64. WieAndersDasAuto zegt

    3 mei 2009 om 21:22

    @ six-trey

    Ik zeg toch niet dat het met playstation of tv te maken heeft? Het heeft gewoon met stoer gedrag te maken.

    Login om te reageren
  65. Carmaster zegt

    5 mei 2009 om 16:28

    “Volgens onderzoekers geeft de show een verkeerd beeld van hard rijden.”

    Is er een goed beeld van hard rijden?

    ?

    Login om te reageren
  66. Wiet zegt

    7 mei 2009 om 05:06

    Heren, ik zal het jullie eens anders vertellen. Die Koos Plee (ha ha) zeikt altijd wel over die paar doden in het verkeer maar je hoort toch nooit wat over al die fouten in de ziekenhuizen in NL waardoor mensen overleiden.. zijn er maar een paar duizend… Niks toch in verhouding tot die paar honderd in het verkeer… Al helemaal als je bedenkt dat er veel van die leven moeie voedgangers die hem overal voorgooien… Ik zeg gewoon gas geven!!! laat ze lekker wegspringen… Het zelfde met al die terroriste fietsers… Gooien hem er toch gewoon voor, of niet dan??? Gewoon kapot rijden die onbehouden klootzakken… Hebben zij wegenbelasting betaald dan dat zij de weg zo kunnen gebruiken en iedere auto op kunnen houden????????? Groeten!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  67. Wiet zegt

    7 mei 2009 om 05:11

    Jullie snappen hoop ik wat ik bedoel… Je hoeft ze niet echt kapot te rijden maar die voetgangers en die fietsers,etc kunnen ook best wat beter opletten…

    Laatst nog; ik krijg groen en ga rijden en rij bijna een fietser kapot. Mijn moeder zat ernaast en liep meteen op mij af te geven. Toevallig had ik gezien dat die kamikaze pilote op haar fiets gewoon door rood fietste zonder te kijken… Als het een klap was geworden; gewoon eigen schuld en met geluk alleen een dikke buld….

    Login om te reageren
  68. Wiet zegt

    7 mei 2009 om 05:12

    Sorry voor al de spel fouten…. heb nogal snel geplaatst en niet gecontrolleerd!!!!

    Login om te reageren
  69. M3 E46 zegt

    4 juni 2009 om 14:41

    weetje wat ook zo leuk is dat de jongens van top gear alleen maar echt goed door rijden in duitsland of op de circuits dus laat die jongens vandat k*t onderzoek maar lkkr zeuren.

    Login om te reageren
  70. Quk zegt

    12 oktober 2009 om 20:24

    We moeten allemaal een zelf de verantwoordelijkheid nemen voor onze fouten. Alles en iedereen de schuld geven omdat je zelf te hard rijd ga toch weg als je de boetes niet kan betalen moet je het gewoon laten ik ben ook een structurele hardrijder en ga ook niet janken als ik word aangehouden. Je bepaalt toch zelf hoe hard je rijdt er zegt niemand dat je 200kmp/u moet rijden omdat het stoer zou zijn volgens sommige nee dat doe je omdat je dan sneller van punt A bij punt B ben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North