Tot welk merk behoort deze knappe auto?

Auteur: , 30 Reacties

Ja, ga er maar aan staan!

“Tot welk ras behoort deze pup?” Kennen jullie ‘m nog? Martin Gaus had een televisieprogramma ‘Natte Neuzen’ waarbij hondenliefhebbers allerlei dingen met hun hond moesten doen. Het was een episch, briljant en intelligent programma. Je zag niet alleen de honden, maar ook de mensen erachter. Houde oude tijd.

Vergeeft u mij de bizar vergezochte intro. Tijdens mijn carrière als blogger moest het programma Natte Neuzen tenminste één keer benoemd worden. Echter, nu we het toch over honden gehad hebben en de lunch net is geweest, we kijken hier naar een bovengemiddeld knappe Chinese auto. Het is namelijk de gefacelifte Geely Bo Yue. Amerikaanse lezers kunnen de auto wellicht herkennen als Emgrand X7 Sport, zoals ‘ie daar op de markt verschijnt.

Geely Bo Yue Pro '19

Dat de auto goed op het netvlies ligt, komt door Peter Horbury. Deze Brit kunnen we het beste omschrijven als de man die Volvo weer helemaal hip heeft gemaakt. In de jaren ’90 was hij de Design Director bij Volvo, waar hij meehielp aan de 850 facelift (Alter 2), C70, S60 en S/V40. De facelift is niet heel rigoreus, maar maakt de auto ent weer wat frisser.

Geely Bo Yue Pro '19

De auto wordt leverbaar met een 1.8 viercilinder turbomotor, goed voor 184 pk en 300 Nm. Deze is gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Helemaal nieuw is een 1.5 liter motor die zijn krachten (177 pk en 255 Nm) overbrengt aan een Aisin-automaat met zes verzetten.

Geely Bo Yue Pro '19

Volgens zijn makers is de auto superlim dankzij het GKUI19 Geely Smart Ecosystem en een zelf ontwerpen chipset voor de auto, ‘E01’ genaamd. De Geely Bo Yue moet de meest intelligente SUV in zijn klasse zijn. Slimmer in elk geval dan die Flatcoated Retriever van de buren.



30 reacties

Ik dacht dat ’t een lelijke Audi was maar alleen dat eerste was correct.
@thomassnelweg: Bedoel je met het eerste “ik dacht”?
Ik moest aan Seat denken. In eerste instantie ook nog bij de vormen van het interieur, maar ik vond het al te fraai ogen voor een Seat..

Als een Chinees had ik het dus zeker niet ingeschat.
De grills van Emgrand zijn best gaaf. Beetje 3D achtig.
@emping: ehh, hij is gewoon drie dimensionaal… in het echt dan hè.
Waar blijft de Mazda3 SkyActiv-X en CX-30 rijimpressies? Of is de Nederlandse pers niet uitgenodigd?
@birdnerd84: wat heeft dat met deze topic te maken, of moet je Mazda even pluggen?
Plachtige auto vool meneel met snol…
Over 10 jaar worden chinese auto’s een bedreiging voor de europese markt.
Dit ziet er gewoon goed uit zeker het interieur.
Het lachen vergaat ons binnenkort als de Chinese merken écht in Europa op de markt komen.
@erik2907: hoezo? Volgens mij vinden we ’t prima om Chinese meuk te kopen hoor, zie ’t succes van Ali. Als ’t maar zo goedkoop mogelijk is, dat zal voor de auto’s straks ook gelden. (ik zeg ’t even gekscherend, want ben ’t met je eens dat alle nadelen van dit soort economische modellen gemakkelijk worden vergeten…🙁)
@drdre1: omdat onze economie draait op de autosector. De enige echt grote maakindustrie hier, en alleen productie van goederen creëert geld. Als de Chinezen dat ook nog weg concurreren hebben we alleen nog de landbouw. Die vernielen we zelf wel en dus zijn we dan over 150 jaar een derdewereldland…
@lekbak: “alleen productie van goederen creëert geld”. Daar denken bankiers, hedgefundmanagers, verzekeringsbedrijven etc. heel anders over. Eigenlijk weten die al lang dat je met geld heel gemakkelijk geld kunt verdienen. En aan die geldindustrie (die rationeel gezien inderdaad eigenlijk geen bestaansrecht heeft) hangt weer een groot deel van de Nederlandse diensten economie. Economie is gewoon niet rationeel.
@mashell: creëren van geld is wat anders dan geld verdienen. Al die bankiers verdienen aan geld wat gecreëerd is door productie. Een prachtig systeem, maar erg gevoelig.

Alleen als land ben je geen individu die kan verdienen aan een ander individu. Je moet van alles wat hebben. Als alle productie in China zit kunnen wij er eerst nog wel geld aan verdienen. Prachtig, al dat geld wat daar gecreëerd is, en wat we hier heen pompen. Maar hoe lang gaat het duren denk je dat die Chinezen dit zelf ook kunnen en snappen? Over 100 jaar hebben wij gewoon een heel groot probleem (ik denk over 25 jaar al) want wij maken ons eigen geld niet meer.

Als een middeleeuwse koning die zegt: “ik heb het rete goed en eet gewoon terwijl ik helemaal geen boer ben”. “Laten we daarom zoveel mogelijk boeren koning maken!” Op een gegeven moment zijn er te weinig boeren en heeft iedereen honger.
Iemand een idee waarom bij de chinezen de automaten R-N-P-D zijn ipv de gewoonlijke P-R-N-D ?
@nofxke: omdat ze al van boven naar beneden moeten lezen, laat ze hun dat plezier maar hebben in deze.
@nofxke: Geen idee, maar ik vind het wel veel beter eigenlijk. Ik zie hier altijd even de reverse lights oplichten als iemand de auto in Park zet. Eigenlijk heel onhandig….

Met de ‘chinese’ manier is de achteruit extra beveiligd door de Neutral
@nofxke: scherp!
@nofxke: had de R niet de L moeten zijn, of bedoel je dat niet? 🤔
De meest intelligente SUV op de markt. Dit moet haast wel een hogeropgeleide SUV zijn…

Ik denk dat het een Lincoln is.
Net zo aantrekkelijk als een moddervette vrouw met psychische problemen en een gucci tas rond de arm.
Makkie. De grille van Geely/Emgrand is heel herkenbaar. En dat zonder overdreven raar te doen…
Nu ben ik geen fan van alles te gaan vergelijken, en zeker op Chinese auto’s wordt er te vaak gezegd dat het helemaal lijkt op…

Maar… die eerste foto in de tekst, neuszicht zilvergrijs, daar lijken de koplampen ferm op die van de Sprinter, en ook de grille lijkt op Mercedes, vooral door het vooruitsteken ervan.

Dat was voor de facelift niet zo. Beetje jammer…
Ik werk veel met Chinese merken en heb de evolutie van dichtbij mogen meemaken de afgelopen 10 jaar. Maar ze zijn tegenwoordig gewoon heel goed ontworpen. Ja de kwaliteit is hier en daar nog niet op het zelfde niveau maar het is er ook niet zo gek ver meer van af. Ontwerp en Engineering studio’s zitten vol met westerse professionals en de kennis en wil om het te doen is daar.

Afgelopen April naar de show in Shanghai geweest en er zijn bijna geen copieen meer te vinden, terwijl er vorig jaar in Beijing nog een heel aantal waren. Het gaat heel snel daar.
@sketcher: de Japanners hadden lang nodig om op Europees niveau te komen, de Koreanen deden het sneller en als je het moordende tempo in ontwikkeling van de Chinezen ziet dan wordt ik (die aan de Duitse autoindustrie hangt) daar toch wel een beetje bang van.
Net een Kodiaq!
In Maleisie verkocht als Proton x70…gaat als warme broodjes over de toonbank hier
In dezelfde categorie: Gisteren in een Haval H2 gezeten, zelfde klasse als de Honda HR-V van mijn vriendin. Wellicht nog niet dezelfde afwerking en stuurgevoel maar met dezelfde prijs, iets meer ruimte en licht in het interieur, 5sterren (A)NCAP met een 1.5 turbo met 150pk en 210nm toch geen verkeerde keuze. (tegenover 137pk en 167nm voor de Honda)

https://www.carshowroom.com.au/media/21499678/news-haval-h2-h6-now-1000-cheaper-to-drive-away-gallery-05-0718.jpg.ashx?w=728&h=410&mode=crop&watermark=csr&format=jpg&quality=74&progressive=true&encoder=freeimage
Even afwachten tot ‘ie op Ali staat. Dan maar hopen dat ze niet vergeten om ‘gift’ op het pakje te zetten
Interieur lijkt op dat van een audi

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).