• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Avensis facelift: met 25% bijtelling

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 september 2011 om 09:20 – 30 Reacties

Toyota Avensis Wagon
Na de onvermijdelijke teaser waar Toyota vorige week mee op de proppen kwam is het nu tijd om de volledig belichte versie van de nieuwe Avensis te tonen. Hij smoelt strak, maar redt het helaas net niet in de race om de 20% bijtelling.

De Toyota-engineers hebben ongetwijfeld hard hun best gedaan om de motoren flink zo zuinig mogelijk te krijgen, want dat moet immers bij een populair leasemodel. De uitstoot is met een nette 15% verlaagd, maar helaas koopt de prijsbewuste leaserijder daar niet voor, want met 119 gr/km zit de 2 liter instapdiesel (126 pk) boven de grens die recht geeft op 20% bijtelling.

Een groot deel van de concurrentie heeft dit wel, en dus gaat Toyota er een zware dobber aan krijgen om leasend Nederland aan zich te binden. Qua looks zou het zeker lukken, want hij ziet er, zeker als Wagon, lekker clean en fris uit. Nieuw zijn onder andere de (in Europa verplichte) dagrijverlichting en andere bumpers.

Naast de 126 pk 2.0 D4D-F verandert er op motorisch gebied verder niets.

Ook interessant!

  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Toyota Avensis V6 Biturbo
    Toyota Avensis V6 Biturbo: mini special
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

avensis, iaa, iaa-2011, Toyota

Vorig bericht: « Kia GT Concept: met achterwielaandrijving en 395 pk!
Volgend bericht: Autoblog Video: IAA Frankfurt 2011 (deel1) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pordon zegt

    13 september 2011 om 09:35

    Oei… Is het net niet voor mij. Kan niet precies verwoorden waarom maar ik vind de auto geen mooi geheel meer vormen.

    Login om te reageren
  2. speedlimit zegt

    13 september 2011 om 09:58

    Front is flink verbeterd nu alleen nog schonere diesels en de lease man/vrouw is ook weer tevreden.

    Login om te reageren
  3. Tommy2 zegt

    13 september 2011 om 10:39

    Nog steeds niets, zowel van binnen als van buiten. In het echt lijkt de vorm van de motorkap net op het deksel van een koektrommel trouwens. :lol:

    Die automaatpook ziet er ook bejaard uit, precies uit een oude Amerikaan gehaald.

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    13 september 2011 om 10:42

    Ah ze zijn al weer de binnenkant vergeten.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    13 september 2011 om 11:00

    Geen 20% model? Of dat erg is hang af van hoe lang die CO2 grenzen nog zo blijven, als de regering al per 2012 de CO2 grenzen bijstelt maakt het niet echt uit. Maar als de regering dat pas in 2013 doet gaan ze een heel zwaar jaar tegemoet en zullen ze veel klanten aan bijvoorbeeld de Hyundai i40 verliezen. Het lijkt erop dat de Japanners zo zwaar op hybride inzetten dat ze de normale auto’s vergeten en daar compleet door de Koreanen en Europeanen ingemaakt worden.

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    13 september 2011 om 11:17

    Bah, Avensis was ooit mooi. Net als de Subaru Legacy. Het is dat dat Fukushima-drama pas later heeft plaatsgevonden, anders zou ik denken dat beide behoorlijk zijn gemuteerd.

    Login om te reageren
  7. RoT___ zegt

    13 september 2011 om 12:11

    Ligt het aan mij, of zitten de mistpitten op een rare manier in de bumper? Alsof ze ze vergeten zijn en in alle haast nog een oplossing hebben gezocht.

    Ik ben nooit echt fan geweest van dit type Avensis. Het hele model oogt naar mijn idee nogal lomp. Heel erg lekker zat hij trouwens ook niet. Kan zijn dat het bij duurdere versies beter is, maar de kalere versie had niet echt de meest prettige stoelen.

    Login om te reageren
  8. G-Ammo zegt

    13 september 2011 om 12:15

    Mooi! Vooral in het zwart natuurlijk :D Mensen, ga naar een Toyota Dealer, en bekijk hem in het echt ;) Da’s altijd anders!

    Login om te reageren
  9. PeugeotGTI zegt

    13 september 2011 om 12:34

    cmbfjnhdmfnthd,mktj,kdfkdftkd,mfutd,kfjthu.d,kfjtldk,fj
    .
    Oh, sorry, in slaap gevallen op m’n keyboard.
    Waarom staat er “new” op dat bordje?

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      13 september 2011 om 12:54

      Is het niet mogelijk voor Toyota om de motor+aandrijflijn van de CT200h onder te brengen in de avensis.

      Op deze manier kunnen ze toch nog wat extra auto’s slijten aan verstokte bejaarde toyota-leasers

      @PeugeotGTI: Er staat new op dat bordje zodat iedereen weet dat dit een nieuw model moet voorstellen.

      Toyota gaat namelijk ook op dit gebied Audi achterna door minimale veranderingen als NIEUW model te presenteren ipv facelift.

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        13 september 2011 om 13:52

        @desoper:
        Ah ok.
        Bedankt voor de uitleg.
        Ik dacht al dat ik poep in m’n ogen had want ik kon niets “new” ontdekken.
        Maar je uitleg aan de hand van Audi’s tactiek is zeer verhelderend

        Login om te reageren
  10. G-Ammo zegt

    13 september 2011 om 12:56

    http://www.youtube.com/watch?v=oyVpCowbIL0

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      13 september 2011 om 23:17

      @G-Ammo:

      Mooi filmpje en damn…wat oogt die DRL toch lekker agressief :)

      Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    13 september 2011 om 13:50

    Ik vind het geen lelijke auto.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      13 september 2011 om 16:39

      @the-budel-guy: plus 1 , helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  12. pikes83 zegt

    13 september 2011 om 14:23

    he mooie wagen

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    13 september 2011 om 15:10

    Kom op man, 119 gram voor deze bak is keurig, en dan nog met 25 %, wat een kut regeling zeg, want toch is dit nog wel een van de mooiere auto’s.

    Login om te reageren
  14. The360box zegt

    13 september 2011 om 15:11

    Laatse zin: stnadaard: Standaar. ;)

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      13 september 2011 om 16:41

      @The360box: denk dat heel autoblog te druk is met de iaa, en geen tijd meer aan spelling willen / kunnen besteden…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        13 september 2011 om 16:44

        @bigcar:

        Ik denk dat heel Autoblog te druk is met de IAA en geen tijd meer aan spelling wil/kan besteden…

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          13 september 2011 om 18:32

          @baasbas: :?:

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            13 september 2011 om 23:04

            @bigcar: Hij heeft gelijk hoor…

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              13 september 2011 om 23:37

              @Esprit_de_Flandre: da kan best, maar toch heb ik er geen snars van begrepen.. ;)

              Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 september 2011 om 16:49

      @The360box: lol, fail..

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        13 september 2011 om 16:51

        @dennisr: Jij failt lekker hh,ik let er niet eens meer op.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          13 september 2011 om 17:21

          @The360box: wat lul je nou.. jij failt ik niet.. blinde..

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            13 september 2011 om 18:32

            @dennisr: +1

            Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    13 september 2011 om 16:50

    schitterende auto, wij hebben een Avensis uit 2007, maar zouden deze wel graag willen hebben! prachtig :) Wagon natuurlijk :)

    Login om te reageren
  16. dawwg zegt

    13 september 2011 om 20:28

    Hoezo nieuw en fris ? Ik zie helemaal niets/amper gefacelift zijn … zelfde lelijke neus & achterkant (oude model, pre-facelift was stukken mooier imho) en nog steeds dat foute jaren 90 oranje airco-display en het zilver gespoten plastic in de midden-console. Oja, en nog steeds dezelfde motoren; niet slecht, maar niet schoon & echt niet meer van deze tijd; Epic lease-fail imho !

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    13 september 2011 om 23:01

    Het blijft een zeer mooie wagen. Je ziet ze echter weinig. Grote Japanners zijn zo moeilijk kwijt te raken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North