• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota geeft toe: probleem met remmen Prius [updated]

Auteur: robbie, gepost 4 februari 2010 om 14:03 – 55 Reacties

Hippies vs asobakken crash


Another day, another problem. Het zit Toyota de laatste tijd niet echt mee. De afgelopen tijd barst het van de verhalen over terugroepacties in verband met losse vloermatten en vastzittende gaspedalen en toen kwam er gisteren ook nog eens een verhaal naar buiten dat er een probleem zou zijn met de remmen van hun paradepaardje, de Prius. Het zou daarbij gaan om problemen met het ABS van de nieuwste generatie Prius. Eind januari heeft Toyota stilletjes het productieproces aangepast (nieuwe ABS software) zodat auto’s die vanaf nu gebouwd worden het probleem niet hebben. Hoe ze het probleem gaan oplossen bij bestaande auto’s weten ze nog niet.

Toyota heeft dus nog niet de beslissing genomen dat alle auto’s die gebouwd zijn voor eind januari 2010 teruggeroepen moeten worden naar de garage. Maar wat voor probleem is er dan precies met de remmen van de Prius? Toyota omschrijft het zelf als volgt:

Toyota Managing Officer Hiroyuki Yokoyama said the slipping feeling is caused by a lag time in the shift between the car’s regenerative braking system and the antilock braking system.

The phenomenon occurs mostly on slippery or bumpy roads, and complaints rose in December when icy conditions triggered more frequent application of ABS braking in the cars.

“When ABS comes into play, you may feel a little bit of slip, but if you continue to apply the brake it will work,” Yokoyama said. “It may cause customers a little unease.”

Volgens Toyota moet je dus gewoon hard op het pedaal blijven trappen en dan zou er niks aan de hand moeten zijn. Inmiddels zijn er in de VS en Japan al honderden klachten binnengekomen over remproblemen met de Prius. Of en hoe Toyota dit probleem met het “wisselende rempedaalgevoel” (zoals ze het zelf noemen) bij het remmen in bijzondere wegdekomstandigheden gaat oplossen is nog niet bekend. (via: autonews.com)

Overigens maakte Toyota vandaag ook haar 3e kwartaalcijfers bekend en die waren zo goed dat ze hun verwachtingen voor het hele jaar naar boven hebben bijgesteld. Ze verwachten dat de kosten van de recalls dit kwartaal zo’n $2 miljard zullen zijn.

UPDATE 18:30 Persbericht van Toyota

Ander ABS-remgevoel mogelijk op bijzonder wegdek bij Prius

Vanochtend heeft Toyota Motor Corporation in een persconferentie bevestigd dat de ABS-functie van het remsysteem van de nieuwste Toyota Prius bij het rijden op bijzondere wegdekoppervlakten – zoals drempels, richels en gaten – in zeldzame gevallen mogelijk fractioneel later reageert. In deze uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de hydraulische remdruk langzamer wordt opgebouwd. Belangrijk om te weten is dat in geval van krachtig remmen of bij een noodstop de bestuurder te allen tijde de maximale remkracht tot zijn beschikking heeft, waardoor de auto normaal tot stilstand komt.

In Noord-Amerika en Japan hebben circa 75 automobilisten dit fenomeen gerapporteerd. Toyota Motor Corporation neemt deze zaak uiterst serieus en onderzoekt in hoeverre de behoefte en noodzaak bestaat om dit in bestaande modellen aan te passen. Inmiddels heeft in januari een modificatie plaatsgevonden, waardoor de modellen hierna het fenomeen niet meer kennen.

Wereldwijd zijn er geen ongevallen met betrekking tot dit fenomeen gerapporteerd.

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Zo duur (of goedkoop) is elektrisch rijden in Nederland
  • Een Lambo is nu minder exclusief dan ooit
  • Porsche komt met een nieuwe uitvinding: bladveren
  • Het belangrijkste model van het bestverkochte merk in Nederland krijgt een flinke opfrisser
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, prius, terugroepactie, Toyota

Vorig bericht: « Afscheidscadeau: Ford Focus RS Clubsport
Volgend bericht: Deelnemers 24h Le Mans 2010 bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven2 zegt

    4 februari 2010 om 14:05

    mooi geparkeerd…
    Een merk dat zogezegd 1 van de stevgiste auto’s bouwt, en dan kom je zoiet tegen …

    Login om te reageren
  2. Camaro zegt

    4 februari 2010 om 14:06

    Deze foto komt me bekend voor…

    Login om te reageren
  3. Jipp zegt

    4 februari 2010 om 14:11

    Het imago van toyota word nooit meer zoals het is!

    die foto is trouwens wel super, kan alleen niet goed zien wat de rode auto voor iets was, een artega?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 februari 2010 om 14:14

      @Jipp: Tesla Roadster. Lees dit artikel maar:
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/23/crash-tesla-en-prius-slopen-vw-touareg

      Login om te reageren
    • Brammer zegt

      4 februari 2010 om 14:14

      @Jipp: Tesla Roadster

      Login om te reageren
  4. Brammer zegt

    4 februari 2010 om 14:14

    Oeps :p

    Login om te reageren
  5. Ahura zegt

    4 februari 2010 om 14:17

    En zo zal elk probleem van Toyota met een enorm vergrootglas uitvergroot worden. Beetje jammer. Hoeveel problemen en terugroepacties hebben andere merken wel niet? Of erger; die er juist niks aan doen..

    Login om te reageren
  6. Osprey zegt

    4 februari 2010 om 14:18

    wat weer een muggenzifterij… Zo kun je van alle ongemakjes van een auto wel een klacht indienen bij de fabrikant.

    Login om te reageren
  7. Lan_Evo zegt

    4 februari 2010 om 14:21

    Morgen in het nieuws: “Toyota geeft toe: linker knipperlicht kan in extreme gevallen in een ander ritme knipperen dan rechter knipperlicht. Eventuele terugroepactie mogelijk.”

    Login om te reageren
  8. Waxweazel zegt

    4 februari 2010 om 14:47

    Problemen met de software van de ABS dus.
    Komen die ABS-systemen niet van Bosch ?

    Login om te reageren
  9. Osprey zegt

    4 februari 2010 om 14:53

    @Lan_Evo
    318x LOL

    Login om te reageren
  10. Jan Pieter zegt

    4 februari 2010 om 14:54

    Bij elke ABS (die ik ken en geprobeerd heb) heb je het gevoel dat de auto niet volledig remt. Volstrekt normaal.

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    4 februari 2010 om 15:04

    wat lult iedereen nou hier? Of vallen de klepjes af?
    Het is zeker niet zuid europees, dus ja dan valt het wel mee he…lutsers. Toneeta moet gewoon alles terugroepen en de schade vergoeden.

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    4 februari 2010 om 15:09

    In tegendeel, ik heb in een Engelse krant een onderzoek gelezen gister, naar de gevolgen van terugroep acties van autoproducenten. Daar werd gesteld dat het een positief effect heeft op de perceptie die klanten hebben over de betrouwbaarheid en de assertiviteit van een bedrijf omtrent haar eigen producten.

    Daarnaast wordt het een en ander natuurlijk overdreven vooral door de amerikanen (en dus ook autoblog) die de Japanners liever zien gaan dan komen. Feit is dat Toyota als één van de sterkste uit de crisis is gekomen en als snelste hersteld. Wat berichten over rempedalen doen daar niets aan af, in tegendeel het helpt volgens onderzoek ook nog!

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 17:31

      @JPM: sommige merken hebben ook nauwelijks last gehad van de crisis, Volkswagen had bijvoorbeeld in duitsland een stijging van de verkopen op gegeven moment, wel doordat er een sloop premie was maar toch. En ze staan nog steeds niet op nummer een, en dat gaat met deze grapjes toch nog lang duren vrees ik, mensen wachten toch wel weer met het kopen todat er niets meer aan de hand is.

      Login om te reageren
  13. dotternetta zegt

    4 februari 2010 om 15:35

    @JPM: :-)

    Login om te reageren
  14. Laurens zegt

    4 februari 2010 om 15:40

    Lijkt me irritanter dat het ding alle belastingvrijstellingen e.d. niet waarmaakt in de vorm van een significant lagere CO2 uitstoot ten opzichte van niet gesponsorde concurrenten. Maakt de overheid zo ongeloofwaardig als het over effectief milieubeleid gaat.

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    4 februari 2010 om 16:01

    Nu alleen nog het koppelingspedaal.

    Login om te reageren
  16. VolvoXCseries zegt

    4 februari 2010 om 16:02

    Today Tomorrow…Breakdown

    Login om te reageren
  17. toyotaprius zegt

    4 februari 2010 om 17:08

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      4 februari 2010 om 17:17

      @toyotaprius: :D

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 17:33

      @toyotaprius: helemaal super, overweeg jij ook niet om toch maar iets anders te gaan rijden, nu er ook problemen zijn met de prius?

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        4 februari 2010 om 17:50

        @Jipp: Heel eerlijk antwoord? Ik rij geen Prius, had er bijna een in de lease genomen. Had een pracht aanbod, alleen er zijn wat dingen gewijzigd in mijn toko. Ik ga nu geschat, 3X zoveel kilometers afleggen. Ik ben nu opzoek naar iets anders… want ik ga veel richting Servie en later ook omliggende landen. Vliegtuig is geen optie. Ik haat vliegen…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          4 februari 2010 om 18:16

          @toyotaprius: En wat zijn je optie’s als ik vragen mag, gelet op dat de wegen daar wat minder van kwaliteit zijn en je tijdens zulke ritten graag wel wat comfort wilt… zou ik denken aan Bijvoorbeeld een a4 allroad, als je aan spykerdenkt een 9-3x of toch een tiguan of q5. meer bmw kan ook een x1 is leuk maar ook een x3? of zit ik nu helemaal verkeerd?

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            4 februari 2010 om 18:23

            @Jipp: Ik ben nu aan het rond kijken. Alleen de lease prijzen met een dergelijke kilometrage is schrikbarend. vraag mij dan niet af, of het verstandiger is om te kopen. En dan aan mijzelf te verhuren. Een dergelijke constructie. Dan is het best moeilijk hoor. Sowieso, wordt het een slag groter dan een Golf oid. Ik heb al eens naar een V70 gekeken, maar ook Saab of Audi. Of een Zastava.. ;)

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              4 februari 2010 om 18:28

              @toyotaprius: LEase word dan heel duur idd, een v70 zal het heel goed doen op zulke afstanden idd, misschien even wachten op de nieuwe saab of toch ook eens serieus kijken bij een audi. Je hebt nu wel meer zekerheid bij audi dan bij volvo met de eventuele overname denk ik, en eerlijk is wel, met een audi dealer valt goed te onderhandelen wanneer je zegt dat een andere optie een volvo is. En worden zastava’s uberhaupt nog naar nederland geimporteerd? daar in servie zul je ze een hoop zien rijden idd.

              Ik zou in ieder gevan gaan voor het kopen en daarna verhuren, ik denk zelfs dat je dan een hoop meer geld over hebt aan het einde van het liedje.

              Login om te reageren
  18. Lan_Evo zegt

    4 februari 2010 om 17:46

    @Jipp
    VAG heeft geen hybrides toch? Of heb ik iets gemist (kan best zijn)?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 18:13

      @Lan_Evo: nog niet, maar wat denk je van de bleumotion modellen? Veel lease passats en golfjes zijn bleumotion.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        4 februari 2010 om 18:19

        @Jipp: bleumotion? Bluemotion zal bedoelen…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          4 februari 2010 om 18:20

          @robbie: sorry robbie!

          Login om te reageren
  19. Kia zegt

    4 februari 2010 om 18:07

    Je kan veel zeggen over Kia of Hyundai maar volgens mij hebben zulke merken nooit problemen gehad met de remmen of het gaspedaal.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      4 februari 2010 om 18:16

      @Kia: Vandaag toevallig iets gezien over een op hol geslagen Hyundai. Was op mijn Iphone. kan het nu niet meer terugvinden. Maar dit was dan iets sporadisch. Elke fabrikant, krijgt wel eens te maken met terug roep acties. Waar de fout ligt, is een lang proces, maar het gaat er mij om, hoe de fout wordt opgelost.
      Kijk, ik kan mij nog een voorval herinneren van 2 VW Golfjes type V, van allebei max een jaar oud. Allebei, hadden ze een foute versnellingsbak. Ik heb het verschillende keren aangegeven aan de garage. maar deze kwamen in actie, toen ik de 1 en de 3e versnelling nauwelijks meer kon gebruiken.. haha, ik kon zonder koppeling te gebruiken de versnelling in zijn achteruit zetten.
      De versnellingsbak, werd toen onder garantie vervangen.. Maar het was een bekend euvel, dat de versnellingsbakken van dat type erg slecht waren.. Had Vw anders moeten handelen? Ja eigenlijk wel, het heeft het merk VW in mijn ogen toch imago schade aangebracht. Want ik was niet de enige!

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        4 februari 2010 om 18:24

        @toyotaprius: Ik ben het met je eens dat daar de versnellingsbakken hadden moeten worden gewisselt, maar neemt niet weg dat wanneer een gaspedaal blijft hangen of een rem het niet doet toch wel voor gevaarlijkere situaties kan zorgen dan een foute versnellingsbak, dat kan gebeuren, daar gaat het imago minder van achteruit als je het eerlijk toegeeft dan dat je het zo doet. Maar vergeleken met de golfjes en dit is dit toch wel iets waar je je heel erg voor moet schamen!

        Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          4 februari 2010 om 18:38

          @Jipp: Is ook zo. De situatie kan je niet vergelijken. en ik weet ook dat het een specifiek bouwjaar van VW betreft.
          En dat probleem van Toyota is natuurlijk iets wat letsel kan veroorzaken. Ik vond Toyota nogal treuzelend optreden. de problemen waren toch al bekend..
          Ja de V70 is een serieuze kandidaat. Ik heb ook gekeken naar een Audi. want de VAG stoelen, hoe je het went of keert.. Vind ik toch een van de beteren.
          Zastava’s worden niet meer geimporteerd. Ze maken daar nu Fiat Punto’s. Het oude model (2000 – 2000 nog iets..), onder licentie van Fiat.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            4 februari 2010 om 18:44

            @toyotaprius: ik wist wel idd dat ze de punto op licentie maakte, dezelgde punto die hier nog word verkocht met facelift volgensmij… En dat de vag stoelen goed zitten ben ik helemaal met je eens, als een v70 een kandidaat is, misschien ook een a6, ookal heb ik gehoord dat hij niet zo goed is als de a4… Maar ik vind het een van de mooiere auto’s in zijn klasse, en als je ze dan aan jezelf verhuurt dan heb je na 3 jaar nog altijd een hogere inruilwaarde, vooral in je voordeel als je wat echt heel goed kan bij de audi jongens je wat van de prijs praat.

            Login om te reageren
  20. mb man zegt

    4 februari 2010 om 18:14

    Mooi,zo komen we van die leijke gedrochten af.Ik zou zeggen,lekker inruilen bij GM.!1000 euri inruilkorting

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 18:20

      @mb man: de inruilkorting is wel bij meer merken, maar gedrochten zijn t idd! laat het ahura maar niet horen.

      Login om te reageren
  21. mb man zegt

    4 februari 2010 om 18:21

    HEt verschil is dat er bij toyota doden zijn gevallen.DUs in mijn ogen valt dat vw versnellingsbakfoutje nog erg mee.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      4 februari 2010 om 18:28

      @mb man: Je hebt gelijk. voor mij was het alleen wat ergenis.. en bijna een aanrijding… Achteruit ipv vooruit op een rotonde.. Heel vaag verhaal..
      maar het dodelijke ongeluk gold ook voor de Hyundai die op hol sloeg.
      Het is een persoonlijke ervaring die ik met dit type auto had van dat bouwjaar (2007). En waar verschillende collega’s ook tegen aan liepen. Maar ik kan mij niet herinneren dat er iets van in de openbaarheid was gekomen.

      Login om te reageren
  22. BenjaminvL zegt

    4 februari 2010 om 18:21

    @Jipp:
    Waarom duits?? :P Hij kan net zo goed een hummer, Hilux, Jeep of whatever nemen?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 18:29

      @BenjaminvL: ooit wel is leaseprijzen van een hilux, hummer of jeep gezien?

      Login om te reageren
  23. BenjaminvL zegt

    4 februari 2010 om 18:43

    Haha, die van een hilux wel, de rest niet al zullen die met een restwaarde van 0 na 3 jaar wel aan de hoge kant liggen ;)

    Al vind ik dat een audi of vw ook niet goedkoop is :P Maar het ging mij erom dat je alleen duitse merken noemde terwijl er zo onwijs veel alternatieven zijn naast de duitse merken. Zelf rij ik al jaren VW, maar ik sta wel open voor andere merken.

    Zoals ook al eerder genoemd, een terugroepactie is goed voor je imago. Dat er in de Unaitmesteeds een paar doden zijn gevallen kan je toekennen aan het feit dat er bijna alleen maar domme mensen daar wonen. Al het uitschot van de europeanen zijn vroeger op de boot naar de USA gedeporteerd. Als je gas blijft hangen, dan kan je of hem in de vrij zetten of bij een automaat op de rem gaan staan, geen centje pijn ;)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 18:49

      @BenjaminvL: Vw en audi is idd wel duurder maar ik heb voor me werk ook wel is in andere aziaten moeten rijden maar dat raad ik je toch af. Volgensmij helpt het ook als je de motor uit zet, de koppeling in trapt en met de handrem gaat pompen…, zo heb ik het in ieder geval geleerd tijdens mijn rijlessen, wel is het begrijpelijk dat je in paniek raakt in zulke momenten. En om nog even terug te komen op de prijzen van audi en vw, jij weet ook dat ze net als iedere andere auto de eerste 3 ajar veel afschrijven en daarna niet zo heel hard gaan. in tegenstelling tot bijvoorbeeld een kia of hyundai.

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      4 februari 2010 om 19:21

      @BenjaminvL: Hilux, Toyota he…? Flauw.. Er zijn heel veel alternatieven. Alleen ik heb zeer goede ervaringen met lange afstanden en VAG stoelen. Vooral als je afstanden aflegt.

      Login om te reageren
  24. robbie zegt

    4 februari 2010 om 18:51

    Wat een leugenaars bij Toyota! Even een quote uit het persbericht nav deze problemen:

    Wereldwijd zijn er geen ongevallen met betrekking tot dit fenomeen gerapporteerd.

    Oh ja, is dat zo? Even wat informatie vanuit Amerika en Japan:

    NHTSA, an agency that is part of the U.S. Department of Transportation, said in a statement that it has received 124 consumer complaints, including four reports of crashes and two of minor injuries.

    Japan’s Ministry of Transportation has ordered Toyota to investigate the problem and consider a recall if a defect is found. The ministry has logged 38 complaints since July.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 18:54

      @robbie: toyota ziet het lijk nu heel goed drijven… ze hopen dat de schade hierdoor beperkt blijft omdat ze te laat hebben ingegrepen.

      Login om te reageren
  25. OudeSAABSzijnmooi zegt

    4 februari 2010 om 19:22

    Terecht de VW T bovenop! Prutsauto’s onder.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 februari 2010 om 22:04

      @OudeSAABSzijnmooi: Je hebt groot gelijk, alleen zijn een paar mensen, onder andere ahura fel tegen dit feitje!

      Login om te reageren
  26. Gert zegt

    4 februari 2010 om 22:54

    Ik vind toyota een tamelijk slecht merk als het aankomt op na-aankoop problemen die er van in het productieproces al inzitten, ik herinner me het Airbagprobleem in de EuroNCAP . Toyota wou een herkansing, en hebben die gekregen nadat ze aanpassingen hebben gedaan aan de auto, maar ze hebben de reeds verkochte auto’s nooit aangepast!

    link: http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2006/07/euroncap_tikt_toyota_op_d/index.xml

    “Bij de Toyota RAV4 kwamen de airbags te laat naar buiten, omdat een voor die actie benodigde sensorkabel tijdens de botsing beschadigd raakte. Ook Toyota heeft daarop gehandeld. Bij de RAV4 komen de airbags bij een botsing nu hoe dan ook naar buiten, ook al weigert de sensorkabel. EuroNCAP heeft inmiddels een tweede test uitgevoerd, waarbij de airbags inderdaad wel op het juiste moment naar buiten kwamen. Toyota heeft voorafgaand aan die tweede test de modificatie alvast doorgevoerd in de productie van de RAV4, maar is geen terugroepactie van plan voor de SUV’s die zonder zijn geleverd”

    Login om te reageren
  27. Megakix zegt

    4 februari 2010 om 23:13

    Ze moeten de strategie hebben van:”nu we toch de lul zijn in de media, maken we het direkt ook NU maar af”. Het blijven rolmobielen voor bejaarde AOW’ ers hoor…jeuk Toyota’s….brr….

    Login om te reageren
  28. toyotaprius zegt

    4 februari 2010 om 23:30

    En nu komt ook Ford met een probleem..

    http://www.nu.nl/economie/2177770/ford-meldt-remprobleem-hybrideauto.html

    Wellicht niet zo ernstig, maar toch. Het blijft een vermelding waard.

    Login om te reageren
    • finzend zegt

      5 februari 2010 om 09:02

      @toyotaprius: yep, dat lijkt een vergelijkbaar probleem!
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/05/remproblemen-gallore-ook-ford-doet-mee

      Login om te reageren
  29. Bas zegt

    5 februari 2010 om 14:29

    ohw…toen ik de foto zag dacht ik: hoopje leasebakken…
    Dacht series dat het Hollanders (ja…ik bedoel niet heel Nederland maar de Hollanders specifiek) waren.
    Typisch gevalletje: Te veel auto’s en te weinig asfalt.
    (hee…die weg is lang genoeg voor ons beiden!)

    Login om te reageren
  30. Cantago zegt

    8 februari 2010 om 22:13

    Sorry hoor, maar de Prius stond al niet bekend om zijn stuurgevoel, maar dat ook de remmen prut zijn bewijst weer hoe slecht deze auto wel niet is!

    Login om te reageren
  31. Rino zegt

    23 december 2010 om 13:04

    Ik lees in het artikel “problemen met remmen Prius” het volgende: “wereldwijd zijn er geen ongevallen met betrekking tot dit fenomeen gerapporteerd.”
    Dan is dit het eerste rapport.
    Op een niet-gladde licht afdalende weg, weliswaar in sneeuwweer, had ik bij het afremmen voor een rotonde absoluut geen remmen meer. Het rempedaal werd tot aan de eindaanslag ingedrukt, maar er was geen reactie. Gevolg: om de wagen vóór mij te vermijden, moest ik in de berm sturen, maar daar stond een verlichtingspaal. De Prius ramde de paal; ongeveer in het midden van het voorfront werd de wagen ingedeukt; zware schade aan de rechter punt (longeron), hoewel geen reactie van de airbags. Toyota werd op de hoogte gesteld; maar dat is uiteraard geen garantie voor een ‘regeling’.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North