• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota GT86 gaat los in alle windstreken

Auteur: CasperH, gepost 27 december 2011 om 08:58 – 52 Reacties

Toyota GT86 op video


In de sneeuw, op de ‘Ring, op andere circuits, op de openbare weg, het maakt niet uit: de Toyota GT86 doet het overal. Mieters, is het niet?

Deze auto moet betaalbaar rijplezier terugbrengen en daarom wordt er geen kans onbenut gelaten door Toyota om jullie te laten zien hoe geweldig de GT86 eigenlijk wel niet is. Toyota heeft daarom een nieuwe video het web op geslingerd waarin de compacte coupé op alle mogelijke manieren door je scherm glijdt. Op sneeuw, op asfalt, net buiten het asfalt op een circuit, noem het allemaal maar op. Ook komt één van de GT86’s verre voorvaderen nog voorbij aan het begin van het filmpje. Check vooral het shot waarin de auto’s naast elkaar staan, wat een verschil in grootte!

MaandagDinsdagochtendvermaak is het in ieder geval, gierende banden en een lekkere boxermotor zijn nooit vervelend om mee wakker te worden, toch? Een iets andere versie is hier te bekijken.

Toyota GT86 promovideo

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota gaat je auto drie keer opnieuw maken
  • Video: MotoGP circuit gaat in lichterlaaie
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, driften, gt86, nurburgring, Racing, Toyota

Vorig bericht: « Gevonden: de meest bestickerde Jumpy ever
Volgend bericht: Klassieke Porsche 911 gecrasht door Kerstman »

Lees Interacties

Reacties

  1. nissangtr zegt

    27 december 2011 om 09:03

    Ik heb de GT 86 in gt5 gekregen en ben er helemaal gek van, dus ik hoop dat hij in het echt ook zo rijdt als in GT5, want hij stuurt (vind ik dan) heel lekker!

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      27 december 2011 om 09:03

      @nissangtr: En ja,ik weet dat het maar een spel is.

      Login om te reageren
      • wantthegreen zegt

        27 december 2011 om 09:34

        @nissangtr: haha inderdaad, in gt5 is het een fijn wagentje

        Login om te reageren
        • amazinglaurent zegt

          27 december 2011 om 10:12

          @wantthegreen: Tuurlijk, want PD doet er alles aan om alle Japanese auto’s de beste te laten zijn in GT5. Het had iets subtieler gemogen van mij…

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            27 december 2011 om 11:22

            @amazinglaurent: Misschien wel, maar je kan een Japanse wagen daar ook eruit rijden met een willekeurige Europese.. Ik ga weleens online met een maatje online @i0ne en dan zitten tijden echt nooit erg ver uit elkaar hoor! Erg goede tegenstander. De tijden liggen meestal slechts een enkele tiende of honderdste van een seconde uit elkaar.

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              27 december 2011 om 11:22

              @jzaero: @i0ne: misschien doet die tag het nu wel.

              Login om te reageren
  2. Carreza zegt

    27 december 2011 om 09:04

    Ik zit al lang na te denken over wat ik nou juist mis bij die GT86.

    Volgens mij is de wagen gewoon te klein om een tijdloze schoonheid te zijn. Ik had liever een grotere coupé gezien, zeg maar genre Supra!

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      27 december 2011 om 09:11

      @Carreza: Zie mijn comment hieronder.

      Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      27 december 2011 om 09:35

      @Carreza: Ik ben dan ook benieuwd wat er van die Lexus concept van laatst komt.

      Login om te reageren
  3. nissangtr zegt

    27 december 2011 om 09:11

    Mooie trailer,alleen moet hij echt een verlagingssetje hebben,en een spoilertje,de wielen zijn mooi,alleen een beetje smalle bandjes,maar de motor klinkt lekker en hij ziet er mooi uit.

    Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    27 december 2011 om 09:32

    Het is alleen dinsdagochtend maar dat mag de pret niet drukken. ;)

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      27 december 2011 om 09:38

      @philipzuidijk: het voelt als zondagochtend, maar ook dat mag de pret niet drukken, toch? ;) Ik pas het ff aan…

      Login om te reageren
  5. screamer zegt

    27 december 2011 om 09:36

    Mag ik deze (of de BRZ) voor mijn verjaardag?

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    27 december 2011 om 09:38

    Auto leuk ,filmpje niet zo bijzonder .En dat bruin hebben we nu ook wel weer gezien op auto’s.

    Login om te reageren
  7. theblackdude zegt

    27 december 2011 om 10:07

    veelbelovende auto, hele mooie coupé,hoop dat hierna een waardige supra opvolger komt, een concurrent voor de gt-r.

    Login om te reageren
  8. noir8 zegt

    27 december 2011 om 10:21

    Goed om te zien dat uitgerekend een merk als Toyota komt met een auto die puur ontwikkeld is voor “fun to drive”.

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    27 december 2011 om 10:48

    Gaaf wagentje, wel te duur voor Neerlands bodem….dus we zullen’m niet vaak tegenkomen. Te smalle bandjes, en de veringset moet omlaag. Voor de rest een prima wagen.

    Login om te reageren
  10. meteej zegt

    27 december 2011 om 11:08

    Jongens ik ben echt een leek. Wat is een boxermotor nou precies? Wat maakt dat nou zij bijzonder of juist niet?

    Thnx alvast..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      27 december 2011 om 11:12

      @meteej: ehh even nadenken hoe ik je dat ga uitleggen, misschien het beste met een filmpje..
      http://www.youtube.com/watch?v=-G5TcWg0TMc

      best een interessante motor, zag hem zelf voor het eerst in een subaru en ziet er voor het eerst zeer vreemd uit onder de kap :P

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        27 december 2011 om 11:15

        cilinders liggen er zeg maar horizontaal in :)

        Login om te reageren
        • meteej zegt

          27 december 2011 om 11:18

          @dennisr:
          Owww thnx..

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            27 december 2011 om 11:18

            @meteej: ja, heb je em ? :P

            Login om te reageren
            • meteej zegt

              27 december 2011 om 11:20

              @dennisr:
              Yess kheb ‘m. Maar is dit dan beter? Of klinkt het lekkerder? Of rijdt het lekkerder?

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                27 december 2011 om 11:23

                @meteej: nou, ik zal er even bij vermelden dat ik hem niet heb uitgevonden dus weet er de details niet van :P maareh, het schijnt dat de krachten van de cilinders die tegenover elkaar liggen elkaar opheffen, waardoor er een betere balans is. en het heeft een ”lage” inbouw, dus beter zwaartepunt en dus betere rijeigenschappen..

                maar vooralsnog, dit is wat ik heb gehoord of ooit es gelezen :P

              • dennisr zegt

                27 december 2011 om 11:25

                @meteej: owja, en het geluid is meestal wel goed :P maar of dat nou perse door het boxer principe komt.. denk het :P

              • qoekje zegt

                27 december 2011 om 12:30

                @dennisr: dat komt om dat het spruitstuk niet even lang is !

              • dennisr zegt

                27 december 2011 om 12:35

                @qoekje: aaah ok, thnx!

      • meteej zegt

        27 december 2011 om 11:17

        @dennisr:

        Hahaha ik snap het nog steeds niet. Wat is t nou? Een motor in een bepaald vorm?

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          27 december 2011 om 13:49

          @meteej: Lincoln heeft het goed uitgelegd. Een boxermotor is een motor met een horizontale configuratie. De cilinders liggen in 2 paren van 2 horizontaal tegenover elkaar. En staan niet zoals bij een 4 cilinder lijnmotor naast elkaar verticaal.

          Voordelen:
          – Laag motorblok (past onder een lage neus).
          – En door configuratie heel kort (past onder een korte neus).
          – Laag zwaartepunt (wegliggingsvoordeel).
          – Perfecte balans (de krachten van tegenover elkaar liggende zuigers heffen elkaar op).
          – Door configuratie zeer geschikt voor luchtkoeling.

          Nadelen:
          – Breed (kijk naar de BMW motorfiets luchtboxers).
          – Duur (duurder om te bouwen dan een 4-in-lijn).
          – Configuratie geeft een hogere belasting op de schraapveren dus potentieel hogere slijtage.

          Weetjes:
          – Boxermotor is ontworpen in 1896 door dhr Benz.

          Nog even Gegoogled:
          – De boxermotor heeft waarschijnlijk zijn naam omdat de zuigers van de motor, wanneer bekeken vanaf de bovenkant, op de vuisten van een bokser lijken die zijn tegenstander stompt.

          Verschil boxermotor en 180 graden V-motor:
          – Bij een boxermotor bewegen twee tegenover elkaar liggende zuigers in tegengestelde richting (dus naar elkaar toe of van elkaar af) en delen ze niet één krukastap. Bij een 180º V-motor hebben twee tegenover elkaar gelegen zuigers wel één krukas tap en bewegen ze in dezelfde richting.

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 december 2011 om 11:21

      @meteej:

      het “bijzondere” eraan is dat het blok horizontaal ipv verticaal is ..
      dus daarmee het gewicht van het hele blok dichter bij het asfalt kan monteren ..
      wat resulteert in een betere wegligging ..

      of het echt wat scheelt weet ik niet ..
      op de normale weg maakt het geen reet uit maar op het circuit waarschijnlijk wel ..

      tussen de oren is het dus wel een enorme verbetering ..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 december 2011 om 11:22

        @lincoln: “Op de normale weg maakt het geen reet uit”? Helaas, dat is onzin.

        Login om te reageren
        • meteej zegt

          27 december 2011 om 11:23

          @kaasboerin: wat had het wel moeten zijn dan?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            27 december 2011 om 11:28

            @meteej: Laat maar, ik zat direct te denken aan een middenmotor, mijn fout..

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              27 december 2011 om 11:31

              @kaasboerin: met gewoon rijgedrag op de openbare weg verneem je het denk ik niet, anders minimaal.. ga je lekker scheuren op de openbare weg en je hoekt em overal de bocht om, tja.. zal misschien beter gaan :lol:

              Login om te reageren
            • jzaero zegt

              27 december 2011 om 11:35

              @kaasboerin: @dennisr: Toch wel, check beneden maar eens. Een andere kant van ‘wegligging’ toch wel weer benadrukt kan worden op de openbare weg.

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                27 december 2011 om 11:56

                @jzaero: ja als je het zo zegt, brengt het wel dingen mee op de openbare weg..

          • jzaero zegt

            27 december 2011 om 11:33

            @meteej: Een betere wegligging is in normale omstandigheden nauwelijks voelbaar, tenzij je er echt op gaat concentreren, echter op de normale weg heb je ook hele plotselinge omstandigheden zoals uitwijken en fouten van de bestuurder. Hoe verder je deze grens neerlegt, hoe makkelijker het wordt je auto te corrigeren, of hoe later pas je pas deze ‘gevaren-zone’ bereikt. In een oude auto met verouderde onderstel-techniek bereik ik veel eerder de grens van glijden enzovoorts, in een nieuwe BMW kan ik veel harder de hoek om. Nu spreek ik over algemene wegligging en niet zozeer over wat @lincoln had gezegd, maar alle kleine beetjes helpen je een veiligere reis te hebben. Het is aannemelijk dat hele snelle auto’s eigenlijk veiliger zijn dan langzamere. Dan spreken we over actieve veiligheid en niet over passieve veiligheid als airbags etc. Een snelle auto is berekend op grotere krachten, waardoor remmen bijvoorbeeld beter moeten zijn, waardoor de gehele carrosserie sterker moet zijn etc. etc. Het ligt uiteraard ook aan de bestuurder hoe ‘effectief’ deze systemen gebruikt worden, anders helpt het natuurlijk niets..

            Login om te reageren
          • jzaero zegt

            27 december 2011 om 11:39

            @meteej: Wat ook nog een voordeel is als het zwaartepunt lager ligt, is dat de auto minder de neiging heeft over te hellen. Dit kan je compenseren met een harder onderstel als je een hoog zwaartepunt hebt, maar dan wordt het al gauw stuiterig. Een ‘natuurlijk’ laag zwaartepunt is een goed begin voor de opbouw van je auto.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              27 december 2011 om 11:57

              @jzaero: Dit zit mij ’t meeste dwars bij mijn eigen auto, die houdt wel van overhellen. Had liever een M-sportonderstel willen hebben.. Maar goed.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                27 december 2011 om 12:01

                @kaasboerin: jouw E90 is nog vrij hard geveerd voor dat gewicht, de 5 serie neigt al snel meer naar een typische grote sedan die meer neigt naar comfortabel. Echter heb ik ook in een E240 gereden en dan valt het juist direct daarna weer op hoe hard BMW’s eigenlijk geveerd zijn. Niet zodanig dat het een stuiterbak is, maar wel lichtvoetiger.

              • kaasboerin zegt

                27 december 2011 om 12:07

                @jzaero: Klopt, maar ’tis mij persoonlijk nog te mild. Rijdt vaak op een lange rustige 70km/h met aan ’t einde een bocht met adviessnelheid 60km/h. Als ik hem hier uit laat rollen met zo’n 80km/h merk je pas echt wat overhellen inhoudt, damn.

              • jzaero zegt

                27 december 2011 om 12:18

                @kaasboerin: Haha ;) Heb je nog zeker niet in een Toyota Starlet met 115mm bandjes gereden, zonder rolstangen en een 21 jaar oud onderstel ;) Die helt al over bij 50 bij een bocht waar je 50 geadviseerd krijgt hahaha :P! Dan vind ik zo’n BMW toch wel lekker hoor ;)

              • kaasboerin zegt

                27 december 2011 om 12:24

                @jzaero: Ach ja, je rijdt wel 30x zo goedkoop.. :)

        • lincoln zegt

          27 december 2011 om 11:29

          @kaasboerin:

          dat komt omdat ik zo,n geweldige chauffeur ben ..

          want ik ( en nog hooguit 3 andere personen op deze planeet ) kunnen zelfs met een ouwe verrotte Fiat Panda prima aan het verkeer deelnemen zonder om te vallen bij de eerste de beste bocht ..

          Login om te reageren
      • meteej zegt

        27 december 2011 om 11:22

        @lincoln: bedankt, ik kan me er nu iig iets bij voorstellen, neemt mijn leek-zijn niet weg natuurlijk *zucht*

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          27 december 2011 om 11:32

          @meteej:

          doe jezelf een plezier en ga naar een kringloopwinkel bij jou in de buurt en koop een auto basis boek ..
          zo,n dikke met veel plaatjes ..

          kost je een eurotje .. goedkoper wijs worden is onmogelijk ..

          Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      27 december 2011 om 16:31

      @meteej: Een boxer motor heeft de cilinders zo staan:– , bij een V motor staan de cilinders zo:v.

      Login om te reageren
  11. meteej zegt

    27 december 2011 om 11:57

    Hahahaha thnx voor de tip

    Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    27 december 2011 om 13:30

    Het marketing offensief is begonnen. Toyota gaat ons lekker maken de komende maanden met allemaal vette filmpjes. Deze was ook weer van het kaliber “lekker”. ;)

    Gisteren op AutoWeek (ach kom.. een keer vloeken mag..) het weekjournaal zitten kijken en daarin was de directeur van Toyota Nederland uitgenodigd om de plannen van Toyota voor 2012 uiteen te zetten. En deze man beweerde dat hij in Nederland zo goed als zeker niet meer als 40.000 euro gaat kosten. Kijk dat zijn de betere berichten. :)

    Login om te reageren
  13. G-Ammo zegt

    27 december 2011 om 15:07

    Geil :3

    Login om te reageren
  14. agera zegt

    27 december 2011 om 19:27

    Subaru heeft de soortgelijke BRZ en als er een Subaru meedoet gaat mijn voorkeur altijd uit naar een Subaru. Het beste komt nog en dat is gewoon wachten op de nieuwe WRX-STI. Dat een totaal nieuw model wordt, doordat de Impreza en de WRX-STI uitelkaar worden getrokken.

    Login om te reageren
  15. spiderman zegt

    27 december 2011 om 23:32

    Leuk dat nieuwe ding, maar dat oudje, dat is pas knap…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North