• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota GT86 kan prima glijden, bezoekt Cars & Coffee

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 december 2011 om 09:01 – 31 Reacties

Glijen op een nat circuit


Dat je de achterkant van een lichte sportcoupé met een laag zwaartepunt en 200 pk (min vermogensverlies) op de achterwielen goed in een drift kan leggen mag logisch klinken, maar zoals altijd: ’the proof of the pudding is in the eating’. Vandaar dat het toch even op video is vastgelegd. Daarnaast bracht de Toyota’s nieuwste (als Scion, want Amerikaans) onlangs een verrassingsbezoekje aan een Cars & Coffee-evenement.

De driftmeneer in de eerste video mag even los op een circuit. Wel zo veilig natuurlijk. Hierbij wordt hij wel flink geholpen door de regen. Een nat wegdek glijdt nou eenmaal makkelijker:

Voor wat betreft het C&C-bezoekje: eerder deze week dook er al een video op van een kerel die een Scion FR-S spotte op de openbare weg en hier zichbaar geëmotioneerd door was. Wat auto’s al niet kunnen doen met je.. Ook deze video zetten we in het rijtje hier onder.

Tot slot, om de lachspieren wat los te krijgen: de cynical bastards van Sniff Petrol namen de GT86 en zijn Toyota-marktingteam gisteren even genadeloos op de hak. Lees dit lol-artikel hier. Altijd goed voor een leuk begin van je dag.


Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Video: burnouts bij Cars en Coffee zijn nooit een succes
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, fr-s, gt86, scion, Toyota, Video

Vorig bericht: « Paarse Mercedes SLS – So Sexy It Hurts [update]
Volgend bericht: Volvo V60 Plug-in Hybrid prijzen: 64.695 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    13 december 2011 om 09:06

    Ik vind SCION ook beter klinken dan Toyota ( de naam van’t merk, de auto is het zelfde) Denk dat dit een hele leuke 2dehands wordt over 10jaar!

    Login om te reageren
    • baap zegt

      13 december 2011 om 09:08

      @meneersander: ik vind SCION eigenlijk een beetje nietszeggend!! “Ik rij een Scion”..nou joppe!!

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        13 december 2011 om 09:13

        @baap: Hoe spreek je het eigenlijk uit?:p als zijon, of echt als skion?

        Login om te reageren
        • TimoBac zegt

          13 december 2011 om 09:24

          @meneersander: sijon

          Login om te reageren
          • jelle1990 zegt

            13 december 2011 om 10:16

            @TimoBac: precies wat het over 10 jaar als 2e handsje is SJON

            Login om te reageren
            • Jesper zegt

              13 december 2011 om 10:29

              @jelle1990:

              Hij zal uiteindelijk wel de zelfde status bereiken als de 90ies MR2’s nu…

              Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            13 december 2011 om 11:15

            @TimoBac: Saai-on.

            Login om te reageren
        • baap zegt

          13 december 2011 om 09:26

          @meneersander: Het woord betekent “afstammeling van” en wordt uitgesproken als “saay-on”. Lang leve Wikipedia!!

          Login om te reageren
  2. TSI-tje zegt

    13 december 2011 om 09:23

    Die zwarte FR-S :shock: Kijk zo hoort het… Een beetje lager, dikke(re) wielen en gaan. Ben niet zo’n fan van die blauw getinte uitlaat eindstukken, maar de diameter is iig goed. Niks meer aan doen, prima zo.

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      13 december 2011 om 09:48

      @TSI-tje: Dat zijn aftermarket titanium uitlaten die zitten er niet standaard op

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        13 december 2011 om 11:11

        @burninrubber: Dat begreep ik, standaard -af fabriek- ligt’ie ook niet zo mooi laag en heeft hij andere wielen.
        Dat bedoelde ik net, veel mooier zo.

        Login om te reageren
  3. dotternetta zegt

    13 december 2011 om 09:23

    Kijk! Nu met fatsoenlijke velgen, verlaagd én de juiste kleur! Geweldig!

    Login om te reageren
  4. gforce zegt

    13 december 2011 om 09:24

    Als Sci (uit Science) en dan ahn. Dus Sci-ahn. Op z’n Amerikaans dus, aangezien het “amerikaans” merk is. Verder vind ik dit wel de mooiste voor hoever er verschillen zijn.

    Login om te reageren
  5. ingloriousleon zegt

    13 december 2011 om 10:08

    Met welke auto’s moet deze toyoto/subaru/scion eigenlijk gaan concurreren? Audi TT-s, Nissan 370Z enz?

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      13 december 2011 om 10:25

      @ingloriousleon: Genesis Coupe, Scirocco? Een 370Z kost veel meer en een TT of RCZ vind ik al snel minder sportief (uiteraard in de zelfde prijsklasse).

      Login om te reageren
  6. akrapovic zegt

    13 december 2011 om 10:20

    hahaha dat artikel is te erg voor woorden.

    @ ingloriousleon:

    Ik denk dat dit een beetje een aparte klasse gaat worden.. Gezien zijn prijs kan hij gaan concurreren met instapversies van de tt en waarschijnlijk de topversie van de RCZ. Maar ik zie hem niet concurreren met de 370Z en snellere versies van de tt, omdat die meer vermogen hebben.

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      14 december 2011 om 13:46

      @akrapovic: RCZ als concurrent? Sorry, maar dat is een leuke auto om mee gezien te worden. De Toyobaru/Subyota koop je om hoe het rijdt, lijkt mij. Hoewel, de meeste mensen snappen toch niets van rijeigenschappen en gaan alleen voor de looks…

      Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    13 december 2011 om 10:28

    Geweldig artikeltje, mooie sneer naar beide merken!

    Qua concurrentie opent deze auto een nieuw segment. Even duur als een Scirocco maar veel meer lol, goedkoper als een 370Z maar minder power. Zijn enige concurrent in Europa is momenteel de BRZ denk ik :)

    Login om te reageren
    • oxje zegt

      13 december 2011 om 10:31

      @Jesper: BMW 120/125 coupe misschien?

      Login om te reageren
      • Jesper zegt

        13 december 2011 om 13:28

        @oxje:

        Geen gekke opmerking, maar bij het bekijken van de prijslijst van de Einzer zie je dat je minstens de 125iA High Executive moet nemen om gelijk uit te komen qua vermogen en opties (geen standaard airco :o ) en dan is zo’n BMW wel plotseling wat duurder.

        Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    13 december 2011 om 11:06

    Die FR-s in dat ‘start-rev’ filmpje is eentje aangepakt door Greddy. Andere einddemper, wielen en schroefsetje.
    Binnenkort misschien maar ’s zo’n filmpje uploaden van m’n eigenWankelaar. Stukken meer spektakel.

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      13 december 2011 om 14:14

      @rotarypowah: Heel graag. Ik vind het geweldige motoren. Wat voor rex heb je?

      Login om te reageren
  9. Bart_V zegt

    13 december 2011 om 11:24

    mini LFA :D I like

    Login om te reageren
  10. henkz32 zegt

    13 december 2011 om 11:55

    Erg leuke auto voor prijs van rond de 30-35k.
    Als ik nu al prijzen lees van tussen de 45-50k is deze auto gedoomd om te mislukken (iig in NL).

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      13 december 2011 om 15:30

      @henkz32: Precies, belachelijk veel geld voor een Toyota.

      Login om te reageren
  11. G-Ammo zegt

    13 december 2011 om 12:22

    Hij’s zo mooi *traantje wegpinken doet* :’)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      13 december 2011 om 15:40

      @G-Ammo: Hij is zeker mooi. Maar alles zal afhangen van de prijs hier in Nederland. Wordt het een hit? Of blijft het een duur “niche” alternatief? In het laatste geval zullen we hem niet veel gaan zien hier. Hij blijft dan onbereikbaar voor velen die er stiekem wel één zouden willen.

      Login om te reageren
  12. silverline zegt

    13 december 2011 om 17:43

    wat een mooi ding alleen veel te duur voor nederland

    Login om te reageren
  13. johanw zegt

    13 december 2011 om 19:30

    die meneer uit het 2e filmpje die snapt het een stuk beter dan de hele marketing afdeling van Toyota.

    wat dikkere velgen en je krijgt meteen een heel ander uitziende auto!

    die mensen bij toyota die deze zielige velgen hebben uitgekozen moeten direct een andere baan gaan zoeken.

    Login om te reageren
  14. baas14 zegt

    13 december 2011 om 22:01

    Login om te reageren
  15. baas14 zegt

    13 december 2011 om 22:05

    @baas14: zo zie ik hem wel graag .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North