• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Prius Custom Plus Concept

Auteur: Dennis, gepost 19 januari 2010 om 21:12 – 113 Reacties

Toyota Prius Custom Plus Concept


Even voorstellen: Dit is de Toyota Prius Custom Plus Concept. Nu denk je natuurlijk meteen dat dit het resultaat is van een of andere overijverige tuner, maar niets is minder waar. Deze creatie is door Toyota zelf gebouwd.

Speciaal voor een thuiswedstrijdje op de autoshow van Tokyo, heeft Toyota schijnbaar geblinddoekt met een winkelwagentje een rondje door het magazijn gemaakt en willekeurig een aantal onderdelen uit de schappen getrokken. Daarna waarschijnlijk nog altijd met de blinddoek op, is toen een Prius verbouwd, et voila, de Toyota Prius CPC.

Wat Toyota met de Prius Custom Plus Concept precies wil bewijzen is mij niet helemaal duidelijk (ik wacht nog op een persbericht). Velen waren het er immers al lang met mij eens dat de Prius een vrij tot zeer lelijke auto is.

Bij dit concept is rijkelijk gebruik gemaakt van carbon onderdelen. Voor een (mislukte) stoere look is de auto op 18 inch velgen (215/40) gezet. Verder werd de Prius CPC van voren 10 mm verlaagd, van achteren 15 mm en werd een high-performance remsysteem gemonteerd. Waar dat laatste goed voor is weet niemand, want ten aanzien van de aandrijving veranderde er niets. Zouden de sideskirt neer kunnen klappen, zodat ‘ie kan vliegen? Wordt dit werkelijk onze toekomst? (via: carscoop)

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Toyota Prius Custom Plus Concept

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Hybride, prius, Toyota

Vorig bericht: « VÄTH Mercedes E63 AMG: 605 pk – 4,1 sec – 340 km/u
Volgend bericht: Is jouw autosleutelbos te zwaar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alltimer zegt

    19 januari 2010 om 21:14

    wat voor paddestoelen hadden hun gebruikt…

    Login om te reageren
  2. HDM zegt

    19 januari 2010 om 21:15

    WTF zijn die dingen op de wielen? Sla-centrifuges?

    Login om te reageren
  3. zesinlijn zegt

    19 januari 2010 om 21:15

    What the fuck!

    Wan móngolen zeg…!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    19 januari 2010 om 21:17

    Dat Toyota van het imago ‘saai’ af wil begrijp ik, maar niet waarom ze dan gelijk naar het imago ‘gestoord’ toe willen…

    Login om te reageren
  5. bmw-e30-7bh zegt

    19 januari 2010 om 21:19

    Iew bah, alleen die velgen al met die geperforeerde nep remschijven..

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:19

    WTF!? Creatief met karton? Yuk!
    Schuif dat hok aan de kant zodat we de auto er achter kunnen bewonderen. Wie raadt wat het is, heeft gewonnen! ;)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 januari 2010 om 21:23

      @Klassiekerrally: Datsun 1600?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        19 januari 2010 om 21:25

        @Citrofiel: Idioot.

        Login om te reageren
    • wouter zegt

      19 januari 2010 om 21:31

      @Klassiekerrally: “wie raadt wat het is heeft gewonnen”

      Dat is altijd met mensen die raden wat het is :D

      Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      19 januari 2010 om 23:01

      @Klassiekerrally: mazda mx-5 (miata) eerste generatie

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        19 januari 2010 om 23:03

        @RaKiM: *eerst* alle comments lezen, *dan* pas denken dat je het beter weet…

        800 GT. Geen mx-5. Lijkt er niet eens op, man.

        Login om te reageren
        • RaKiM zegt

          19 januari 2010 om 23:07

          @bozewolf: relax man je doet je naam eer aan, en ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mx-5 het gezien maar die lijkt er toch wel zeker op

          Login om te reageren
  7. Donder zegt

    19 januari 2010 om 21:20

    Echt weer een wanhopige poging om te laten zien dat een Prius ook stoer kan zijn, alleen ligt het puur aan je definitie van stoer.. En dit is niet mijn definitie.

    Ik vroeg me trouwens net af wanneer we de eerste Prius in een game konden verwachten.. Blijkt dat ie al in Gran Turismo 5 zit… Waar gaat het heen met deze wereld??

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      20 januari 2010 om 22:55

      @Donder:IK denk wel dat ie in gran turismo 5 zit,
      In 4 zat ie namelijk ook al.

      Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:20

    Wat wél knap is: die 18″ velgen lijken slechts 13″ groot.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      19 januari 2010 om 21:30

      @Klassiekerrally: Haha ja idd… maar das nog het minst erge aan die wielen…

      Login om te reageren
    • super458 zegt

      20 januari 2010 om 07:50

      @Klassiekerrally: Idd, maar dan 13 inch. Maar ben ik de enigste fan van tuning door Toyota? Behalve die Prius G-Sports dan, maar dit is ook een goede Prius Tuning door Toyota.

      Login om te reageren
  9. Lan_Evo zegt

    19 januari 2010 om 21:22

    Jesus, das lelijk. Serieus, deze hadden ze beter niet naar buiten kunnen brengen en stiekem verbranden ergens.

    Login om te reageren
  10. dotternetta zegt

    19 januari 2010 om 21:23

    Die spoiler over de achterkant is wel mooi!

    Login om te reageren
  11. KaasHaas zegt

    19 januari 2010 om 21:23

    Zo is hij ook niet bepaald meer geschikt voor stadsvervoer. Aangezien de aangebrachte tupperware er voor zorgt dat een drempel een onneembaar obstakel wordt.

    Login om te reageren
  12. Ahura zegt

    19 januari 2010 om 21:27

    Ziet er niet uit. Waarom nou niet eens mooie tuning hier op AB? En niet alleen maar van Japanse hybrides of Duitse hokken..

    Login om te reageren
  13. Jipp zegt

    19 januari 2010 om 21:27

    dit is dus waarom men toyota zou moeten verbieden in europa, se maken al lelijke auto’s om ze vervolgens NOG lelijker te maken. schaam je toyota schaam je. Als volkswagen nou maar snel die hybride op de markt brengt dan hebben we meteen een echte mooie hybride!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 januari 2010 om 21:29

      @Jipp: stel je niet aan. Dit is maar een tuningconcept. Komt toch niet. En beetje vreemd dat je een ander suf merk erbij haalt maar goed..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        19 januari 2010 om 21:47

        @Ahura: nou ahura volkswagen bouwt toch iets/veel mooiere modellen dan toyota en is echt niet suf. Ik heb gewoon een hekel aan wat ik al eerder heb gezegt tegen je aan aziatische troep. En oja ik zeg t uit ervaringen in mn omgeving!

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          19 januari 2010 om 22:03

          @Jipp: Vw’s zijn behoorlijk saai en suf anders…. en Toyota maakt zeker geen troep. Prima dat het jouw voorkeur niet is, maar klets geen onzin.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            19 januari 2010 om 22:08

            @w0o0dy: in mijn ogen maakt toyota echt troep en zal niet altijd onzin zijn wooody, maar ik had het daar niet alleen over toyoto, aziatische merken in het algemeen op 2 na, het merk van de 3 wanternoten en subaru! En ga is een keer niet af op de fototjes, volkswagens zijn alles behalve suf; kijk naar de sirocco, passat cc touareg. als vw suf is zijn alle duitse merken suf!

            Login om te reageren
            • Ahura zegt

              19 januari 2010 om 22:12

              @Jipp: Toyota is anders stukken betrouwbaarder dan VW en lopen voorop met de hybrides. Hoezo troep? Ook kwalitatief zijn ze van binnen best ok en slecht rijden doen ze ook niet. De Scirocco en Passat CC zijn uitzonderingen. De volumemodellen zijn nog altijd dodelijk saai. En Touareg kan ik echt niet spannend noemen. Simpele achterlampen en vierkante carrosserievorm

              Login om te reageren
            • MRStephan zegt

              19 januari 2010 om 22:30

              @Jipp: Je leert snel.. alle Duitse merken zijn inderdaad suf ;)

              Login om te reageren
          • Jipp zegt

            19 januari 2010 om 22:10

            @w0o0dy: oja ik raad je ook niet aan om met een kia of hyunday of iets dergelijks een beetje aanhanger of caravan te trekken, dan kun je toch echt beter een volkswagen hebben!

            Login om te reageren
            • Ahura zegt

              19 januari 2010 om 22:15

              @Jipp: heb je überhaupt wel eens een auto gereden..? Je klinkt als een onwetend kind van 16..

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              19 januari 2010 om 22:21

              @Jipp: niet alle duitse merken zijn suf maar vw’s zijn oninteressant qua weggedrag en geloof me ik heb er genoeg gereden om dat te kunnen weten.. De golf GTi of r32 gaan nog wel de rest is zzzzzzz

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                20 januari 2010 om 08:11

                @w0o0dy: Dan raad ik je aan toch binnekort weer is een keer te gaan kijken bij de dealer!

                @Dimocash: zodra toyota nog geen motoren kunnen maken die zwaar genoeg zijn om een caravan fatsoenlijk te trekken en een heel cheap interieur blijft het toch echt troep!

                @MRStephan: nou iig niet zo suf als; honda, kia, hyundai, suzuki toyota. volgensmij rijd de overhand van grijs nederland een van deze merken!

        • Dimocash zegt

          20 januari 2010 om 06:55

          @Jipp:
          je kan veel over toyota zeggen maar TROEP????
          dat de designrichting je niet aanstaat ok, maar toyota is niet de grootste geworden omdat ze troep verkopen.
          zeer degelijk spul.
          veel minder storingsgevoelig dan bijv vag.
          en nee ik werk niet voor toyota, reed er zelfs nog nooit in maar lees wel genoeg over auto’s om dit te kunnen weten

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            20 januari 2010 om 08:12

            @Dimocash: en ze zijn de grootste geworden doordat ze goedkoop zijn, niet omdat hun kwaliteit zo goed is want ze zien er nogal goedkoop uit! En op welke storingen in het vagsystemen doel je, ik heb nog nooit ergens last van gehad!

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              20 januari 2010 om 09:45

              @Jipp: als je niet weet waarover je het hebt, zeg dan gewoon niets…
              Toyota is nooit bijzonder goedkoop geweest wel veel kwaliteit en redelijk compleet voor het geld. 177pk en 400nm lijkt me genoegvoor bijna alle caravans.. 3keer trekauto van het jaar sinds 2002 maar wat weet zo’n caravanclub nou?
              Los van het feit dat vw’s niet mooi zijn (mijn mening) rijden ze nooit echt leuk en minder goed dan een aantal concurrenten.

              Jij bent er blij mee prima maar dat maakt ze nog lang geen topmerk. Overigens zijn de meeste Toyota’s ook doodsaai…

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                20 januari 2010 om 09:56

                @w0o0dy: Ik weet heus wel waar ik het over heb! 177 pk op het top model kan wel leuk zijn maar de motoren trekken gewoon niet goed bij die aziaten omdat ze van licht staal worden gemaakt! Ik denk dat VW’s door hun goede kwaliteit juist beter zijn dan hun concurenten en daarbij hoort ook een styling die alles behalve suf en saai is, ze hebben geen schreeuwende styling maar daarmee zijn ze niet saai! Ook op het rijgedrag valt niets op aan te merken, ik weet niet of je je ervaring hebt opgedaan in een polo uit 1986 of iets dergelijks….?

              • w0o0dy zegt

                20 januari 2010 om 11:13

                @Jipp: whatever je kletst maar een end weg ik ga die kletspraat niet de hele tijd weerleggen. 400Nm is genoeg en het soort staal doet er niet toe. De groeten
                (passat en golf 2008 representatief genoeg voor je?)

              • Jipp zegt

                20 januari 2010 om 13:07

                @w0o0dy: dat valt wel mee, ik baseer dit op een voorloop auto die we hadden die toevallig een toyota avensis was, we waren blij dat we er snel vanaf waren… En die auto’s zijn zker goed genoeg voor me, maar dan moet je wel hebben gemerkt dat hij goed reed, tenzij je het niet wil merken…

                als een moter te licht is dan trekt ie niet goed, dus dat staal doet er wel degelijk toe. de rede dat de volkswagen fox duurder is dan een aygo komt doordat volkswagen zwaardere motoren bouwt en dus te zwaar zijn!

              • w0o0dy zegt

                20 januari 2010 om 14:01

                @Jipp: een peugeot 307 sw is kwalitatief niet best maar daarmee heb je als bestuurder meer plezier dan met een Golf variant. Een mondeo rijdt leuker dan de Passat .. De Vw’s zijn niet slecht maar wel saai qua weggedrag, net zoals veel Toyota’s. Klinkt als hoge kogeldruk en te zwakke achterveren en niet zozeer het gewicht van de motor.

              • Ahura zegt

                20 januari 2010 om 14:08

                @w0o0dy: geef het maar op, Jipp heeft zijn rijbewijs nog niet en klets een end in de weg. Zijn mening zal nooit veranderen tenzij ie opeens openminded word. Meneer heeft natuurlijk elke concurrent gereden met dezelfde motor en dezelfde caravan er achter..

              • Jipp zegt

                20 januari 2010 om 16:37

                @Ahura: me rijbewijs heb ik al een tijdje en ik heb al genoeg mee gemaakt om dit te vinden ja.

              • Jipp zegt

                20 januari 2010 om 16:39

                @w0o0dy: leuk dat je met die voorbeelden juist nu komt. Ik heb namelijk zelf ook een mondeo gereden en daarna passat en ik den toch echt het tegenovergestelde! En hoe kun je een peugoet 307 gaan verkglijken met een gol variant, grappig dat je denkt dat dat leuker lijkt maar dream on!

  14. wimpie zegt

    19 januari 2010 om 21:32

    lelijk ding

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:33

    @ wouter: Ja, goed he? :)

    ps: Ik hoopte eigenlijk gewoon dat iemand mij ging vertellen wat het was, want ik weet het niet. Dacht eerst aan iets Brits (TVR Griffith, Sprite Sebring), maar de tekst op de flank (‘Toyota Sports’?) zorgt er voor dat ik zwaar twijfel…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 januari 2010 om 21:36

      @Klassiekerrally: Hier is een foto waarop hij iets beter zichtbaar is… Ik weet het ook niet. En ik zou me er ook niet mee bezig moeten houden aangezien ik morgen een tentamen heb waarvan ik nog lang niet zeker ben of ik het ga halen. Damn you, AB/KR/AW/CF. :lol:

      Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:43

    Citrofiel: Ik geef je gewoon een ip-ban op Klassiekerrally. Tijdelijk uiteraard. Helpt dat? ;)

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:44

    Oh ja, dat helpt zeker: het is een Toyota 800 GT!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 januari 2010 om 21:47

      @Klassiekerrally: Ik zat al te zoeken naar een klein broertje van de 2000GT (hij zal niet voor niets op de Toyota stand staan), maar ik kon niet op de naam komen en wikipedia had hem vreemd genoeg niet in het modeloverzicht staan.
      Een ban zal weinig effect sorteren. Dan moeten autoblog, autoweek, citroen-forum en nog een paar sites meedoen. En dan vind ik wel weer een andere site om studie-ontwijkend-gedrag te vertonen. ;)

      Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    19 januari 2010 om 21:45

    @klassiekerrrally: Lijkt me een Toyo 2000GT. Vrij goed te zien op Citrofiels foto.

    Login om te reageren
  19. Duidelijk zegt

    19 januari 2010 om 21:46

    Doet me denken aan een bomma die zich kleed als iemand van 16 jaar…

    Login om te reageren
  20. W115 zegt

    19 januari 2010 om 21:46

    zonde van ’t carbon

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:47

    @ Esprit de Flandre: de 2000 GT is groter. Dit is echt een klein auto’tje, vergelijkbaar met de Honda S800 of Austin Healey Sprite.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:48

    @ Citrofiel: Tja, dan kan ik er ook niks aan doen, behalve je sterkte wensen! ;)

    Login om te reageren
  23. Flapkees zegt

    19 januari 2010 om 21:52

    Wat een gedrocht

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    19 januari 2010 om 21:54

    @klassiekerrally: Oeps, de 800GT kende ik nog niet. Zag de neus en dacht aan de 2000GT, want daar lijkt hij wel op. Maar ik ga natuurlijk niet twijfelen aan de meester der klassiekers.

    Weer wat bijgeleerd vandaag.

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:56

    Oh, da’s wel wat te veel eer hoor! ;)

    Login om te reageren
  26. killioq zegt

    19 januari 2010 om 22:03

    toyota verveeld zich, nu dit en eerst hun ”sport” model. ga daar wat doen en breng die nieuwe ft-86 op de markt, stelletje @#$%^&

    Login om te reageren
  27. Q7 rijder zegt

    19 januari 2010 om 22:11

    de eerste auto die het met afstand wint van de mulitvla: in lelijkheid…tjonge jonge wat een gedrocht

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    19 januari 2010 om 22:17

    @Jipp: “als vw suf is zijn alle duitse merken suf!”

    Wie zegt dat dat niet waar kan zijn dan? ;)

    Login om te reageren
  29. zdev zegt

    19 januari 2010 om 22:35

    Nog iets meer glimmende tupperware en ik ben helemaal verkocht!
    Oh ja en een V12 motor uiteraard. Bijna vergeten.

    Login om te reageren
  30. Edge zegt

    19 januari 2010 om 22:54

    Wow, van lelijk naar nog lelijker….

    Login om te reageren
  31. Scaglietti zegt

    19 januari 2010 om 23:34

    Dan wordt je even uitgelachen als automerk

    Login om te reageren
  32. Sciurida zegt

    20 januari 2010 om 00:20

    OMFG i think i just wet my pants, WAT EEN GEDROCHT: over smaak valt te twisten, maar dit zou verboden moeten worden! Prius tuning is niet grappig! HURTS MY EYES!

    Login om te reageren
  33. CJ zegt

    20 januari 2010 om 01:09

    ik moet hier echt van huilen:S:S:S

    Login om te reageren
  34. hanz zegt

    20 januari 2010 om 07:58

    jaja idd vreemd wat ze nou willen?
    met dat lelijke spoilerpakket de luchtweerstand om laag gooien lijkt me nog wel ok, maar dan weer brede lichtmetalen wielen met brede banden eronder (alweer lelijk) is dan weer onhandig.

    iets snel laten lijken wat dat totaal niet is, en niet voor gebouwd is, lijkt me eigenlijk meer de praktijken van sjonnie met zijn 1.4/1.6 golfje met GTI spoilers en velgen.
    niet echt iets wat je achter een fabrikant zou verwachten…

    aan de andere kant, als ze nou die stofzuiger elektromotor eruit gooien en de electromotor van een heftruck monteren, zodat de 0…100 sprint in 2 a 3 sec voor elkaar is, lijkt het ergens op…

    Login om te reageren
  35. Klassiekerrally zegt

    20 januari 2010 om 10:02

    OK, ik ga me NU van dit topic afmelden… Heb geen zin in een flame war.

    Login om te reageren
  36. GielMK1 zegt

    20 januari 2010 om 11:42

    – “Europese” kwaliteit = Deur slaat lekker solide dicht, knopjes voelen goed aan en de materialen in het interieur zien er goed uit en voelen goed aan.

    – “Japanse” kwaliteit = Er gaan vrijwel geen dingen voortijdig stuk

    En sommige mensen hebben hun voorkeuren……..

    Over die vleugelPrius: Al die vleugels maken helpen hem nog niet van z’n eco-auto image af.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      20 januari 2010 om 13:08

      @GielMK1: dat klopt wel in relijke zin, maar de japanse kwaliteit is wel dat het goedkoper oogt en is en dat het net na de garantie kapot gaat.

      Login om te reageren
  37. Redwane zegt

    20 januari 2010 om 12:18

    -edit: caps lock terror-

    Login om te reageren
  38. hjkort zegt

    20 januari 2010 om 13:31

    De toyota 800GT was toyota’s eerste hybride (speciale uitvoering) met gastrurbine. Past op deze stand dus uitstekend naast de Prius.

    Login om te reageren
  39. pieter zegt

    20 januari 2010 om 13:50

    dacht dat er ‘condom’ stond ipv ‘custom’ vond het wel een goede naam eigenlijk…..

    of is ie gesmolten en daardoor wat uitgelopen naar beneden….

    Nee, ook bij nader inzien helpt dit het imago niet, deze creatie.

    Login om te reageren
  40. laurens zegt

    20 januari 2010 om 15:22

    Het afdakje aan de achterzijde is toch wel een grote vooruitgang. Kunnen de dieren die je red met je milieu auto ook schuilen op je parkeerplaats. Top!

    Login om te reageren
  41. BananaFlip zegt

    20 januari 2010 om 16:36

    Nu hebben we wel genoeg Priussen zonder luchtweerstand gezien. Bovendien ontgaat ook mij het nut van een hi-po remsysteem op een slome hybride volledig.

    Login om te reageren
  42. bozewolf zegt

    20 januari 2010 om 17:29

    Ik heb echt hard moeten lachen om “maar de motoren trekken gewoon niet goed bij die aziaten omdat ze van licht staal worden gemaakt”.

    Gewoon comedy capers dit. Waar haal je ’t vandaan?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      20 januari 2010 om 21:14

      @bozewolf: misschien dat hij bedoelt dat de voorwielen te weinig grip hebben bij 300kg kogeldruk ;-)

      @Jipp: ik heb 140.000 kilometer gereden met een 307 sw en meer dan 12.000 met een Golf variant (naast een handvol andere auto’s uit die klasse) dus ik zou zeggen dat ik wel weet waar ik het over heb ja. De Golf 5 variant is saai, ik heb mezelf nog nooit op een grijns kunnen betrappen tijdens wat vlotter autorijden, in tegenstelling tot de 307. Met die auto kun je relaxt cruisen maar als je zin hebt kun je er prima mee gooien en smijten en zelfs overstuur behoort tot de mogelijkheden als je op nat asfalt een beetje je best doet. Oftwel een veel veelzijdiger weggedrag dan de Golf waarbij je kunt kiezen tussen gezapig een bochtje nemen of onderstuur.

      Smaken kunnen verschillen, maar de meningen van autojournalisten is vrijwel unaniem… VW maakt prima allrounders, maar voor leuk weggedrag/de best sturende auto’s moet je bij andere merken kijken.

      On-topic: De nieuwe Prius ziet er redelijk normaal uit. Modern, niet al te weird, maar wel strak gestroomlijnd en functioneel. Zou hier een markt voor zijn? Ik denk het niet want de meeste Prius kopers/rijders zijn geen echte autogekken. Overigens zou het wel stoer zijn als Toyota met een serieus vlotte prius zou gaan racen in een eigen merkencup. 1,8 met 192pk en dan de 82pk electromotor van de straatuitvoering er bovenop…. should shift nicely

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        20 januari 2010 om 21:41

        @w0o0dy: wat je zegt richting boze wolf heeft dus wel te maken met mijn theorie dat de moter te te licht is waardoor je dus idd te weinig grip hebt! Dat zijn meningen idd, ik zou nog niet willen rijden in een 307 sw naar mijn mening ookal vind ik de achterlichten van een golf variant ook niet geslaagd! En denk je niet dat je voor leuk weggedrag ook goed uit de voeten kan met een golf gtd/gt1, polo gti, en sirocco? We kunnen namelijk niet allemaal een alfa kopen voor het leuke weggedrag of nog beter een leuke ferrari of lotus.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          20 januari 2010 om 21:59

          @Jipp: nee met het feit dat je kogeldruk te hoog is en je achterveren dat niet aankunnen, maar goed.

          De 307 is bagger op een aantal vlakken, maar eht rijdt wel leuker dan een Golf variant.

          Voor leuk weggedrag kun je beter kijken bij Mazda, Ford, Renault en Honda, Fiat en Alfa en bij BMW.

          Een goede auto meet ik liever af aan de gewone modellen dan aan het topmodel. Een basis Focus rijdt uitstekend en de ST en RS zijn dan ook geweldig. Een basis Mazda 6 rijdt geweldig (goede mix van comfort en een beetje sportief weggedrag). Een GTI is wel leuk, maar ook het beste wat het merk er van kon maken… doe mij voor het weggedrag maar een RenaultSport (niet voor de betrouwbaarheid, niet voor de styling etc… maar qua weggedrag zijn die echt top.

          Toyota’s zijn goed vergelijkbaar met VW… veel spannends zit er niet tussen. Het nadeel bij Toyota is dan ook nog dat ik ze qua styling niet sterk vind. Motorisch en qua constructie kunnen maar weinig merken er aan tippen (overigens is Mazda wat dat betreft veel beter dan iedereen denkt… zelfs al ziet het er niet altijd top uit… die auto’s zijn waanzinnig degelijk en doordacht. Het enige merk dat dat ook kan is… Lexus al moet ik eerlijk zijn en komt BMW een heel eind.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            21 januari 2010 om 08:32

            @w0o0dy: t zal wel, maar je moet niet bij bwm zijn om leuk te rijden trouwens! De renault sport zien er idd goed uit, het geluid ook maar net als bij ford moet je wel kunnen rijden en geen storing in de computer hebben.

            @jesper: als je goed hebt gelezen klopt t toch aardig over de te lichte motor, want ze kunnen geen kogeldruk aan door te slappe achterveren. en nee ik ken top gear helemaal niet, wat denk je zelf, als ze over die hilux beginnen zap ik weg. Ik heb beduident wel verstan van zaken, je kunt wel geloven van wat een journalist leest maar die krijgt er wel geld voor om positief te schrijven!

            Mensen koop gewoon lekkere duitse auto’s en tegenwoordig ook weer een goede italiaan stukje beter dan alle aziaten!

            Login om te reageren
  43. Bakpouwww zegt

    20 januari 2010 om 20:23

    over 40 jaar zullen ze zekers een historie boek maken over de lelijkste auto,s ooit.en ik twijvel er niet aan dat deze op nummer 1 komt

    Login om te reageren
  44. Jesper zegt

    21 januari 2010 om 00:02

    Verdorie wat jammer dat ik bovenstaande discussie gemist heb, right up my alley.

    @ Jipp:
    Als Toyota troep bouwt, wie gaat de ANWB en de ADAC dan vertellen dat ze jarenlang grote fouten hebben gemaakt door altijd meerdere Toyo’s in de top 10 van betrouwbaarheid te zetten? En is een 2.0 of 2.2 diesel niet genoeg voor een caravan van 1300kg? Of een RAV4 4WD die 2 ton mag trekken? Dan laat ik de Land Cruisers nog even buiten beschouwing. Een van de meest onverwoestbare auto’s ooit. Ooit wel eens van Top Gear gehoord trouwens? Jeremy Clarkson vs. een Toyota Hilux? Wie won er denk je?

    Je argumenten v.w.b. dat lichtere staal slaan trouwens helemaal nergens op, en het feit dat je alle bovengenoemde argumenten van tafel veegt met alleen je eigen mening als ’tegenargument’ toont wel aan dat je geen enkel verstand van zaken hebt.

    Login om te reageren
  45. Jesper zegt

    21 januari 2010 om 15:58

    Een motor ontwikkeld niet meer of minder trekkracht doordat het blok zwaarder of minder zwaar is. Je wist voor geen meter waar je het over had, en grijpt vervolgens W0o0dy’s uitleg aan om je gelijk te halen, anders had je mooi voor t blok gestaan. Sterker nog, mocht het je nog niet zijn opgevallen, fabrikanten proberen juist alles lichter te maken, scheelt verbruik. En is het dan ook zo dat een Scuderia minder goed trekt dan een ‘normale’ F430 omdat-ie lichter is? Bullshit. En niet alle journalisten staan op de payroll overigens. Je kortzichtigheid kent echt geen grenzen he?

    Vooral met je laatste alinea bewijs je dat je een onwetende fanboy bent, Italianen die beter zijn als Aziaten (Japanners)… Qua styling, da’s persoonlijk. Qua betrouwbaarheid? Ze zijn misschien beter dan vroeger, maar nog geen partij voor Toyota.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 januari 2010 om 18:13

      @Jesper: veel succes met het proberen te trekken van een caravan achter een ferrari! Ik wist wel waar ik het over had, en zal wel een manier zoeken om het later beter uit te leggen en aan te tonen dat dit gewoon klopt! Kijk naar volkswagen, die maken hun motoren juist niet lichter, ze maken ze sterker met de tsi motoren, en ja die dingen trekken als beesten! en daar kan geen avensis/rav4/kia sportage of iets dergelijks tegen op. ook niet op uiterlijk en kwaliteit.

      Ik ben echt alles behalve een onwetende fanboy, ik heb namelijk ook voor sommige aziaten respect maar voor merken als toyota, honda of iets dergelijks niet. Ik denk toch echt dat een nieuwe fiat 500 best nog is een duurtest van een IQ of aygo gaat winnen.

      het verwijt dat volkswagen saai is kan trouwens ook vrijwel direct worden verworpen, de gemiddelde leeftijd van een vw koper ligt toch beduidend lager dan die van een toyota koper!

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        21 januari 2010 om 22:39

        @Jipp: en nou is het wel langzamerhand genoeg met die onzin…. een Passat 2.0 TDI met 170pk heeft minder vermogen EN minder koppel dan de 2.2d Avensis (177pk en 400Nm) en de 2.0d avensis heeft weliswaar minder pk’s dan de 140pk TDI passat maar vrijwel hetzelfde koppel +/-10Nm minder bij 50toeren meer….. gaat nergens over dus.

        Een tsi benzine kan niet op tegen een diesel qua trekkracht…

        En nog iets…. als je ECHT verstand van zaken had gehad dan zou je weten dat de kogeldruk voor aanhangers in tientallen kg wordt gemeten en niet in honderdtallen! 300kg kogeldruk is ongeveer 3X het maximum voor een Passat. Welterusten!

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          22 januari 2010 om 08:28

          @w0o0dy: een huidige passat mag 75 kg kogeldruk hebben en idd, de onzin van jou en jesper is genoeg geweest, ik kom later nog wel met een voorbeeld! Mijn oordeel staat koop nooit een aziaat!

          @ahura: nou mithubishi, en dan niet de evo maar ook de pajero heeft mijn respect…. en een mex-5 en 3mps hebben ook mijn respect!

          @ferdinand1: goede keuze!

          Login om te reageren
      • Ahura zegt

        22 januari 2010 om 00:48

        @Jipp: “Ik heb namelijk ook voor sommige aziaten respect maar voor merken als toyota, honda of iets dergelijks niet.”

        Zoveel Japanse merken zijn er niet.. Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki en Daihatsu.. zijn dat dan de dergelijke? :S ps: wat zegt leeftijd? Niks.. mensen willen het liefst niet opvallen en lopen de meute achteraan. Ja mensen zijn saai

        Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    21 januari 2010 om 16:04

    Ik geef gewoon toe dat ik geen verstand heb van deze discussie, maar het is erg vermakelijk om te lezen. Door een lichte motor kan je geen 300 kg kogeldruk aan… :lol:

    Login om te reageren
  47. Mr. Dj M. zegt

    21 januari 2010 om 17:10

    Big huge ass FAIL Toyota! Zowel op de looks als op het hele idee!

    Login om te reageren
  48. toyotaprius zegt

    21 januari 2010 om 17:17

    Hey, de Toyota Prius Reventon.

    Login om te reageren
  49. Ferdinand1 zegt

    21 januari 2010 om 23:46

    Wat een discussie weer hé… Maar doe mij maar een Passat. Avensis is ook niet slecht, maar staat wel één tree lager op de ladder.

    OT: wat een stofzuiger..

    Login om te reageren
  50. Passat1.8tsidsg zegt

    22 januari 2010 om 13:23

    het is heel lullig voor jullie Jesper en W0o0dy maar Jipp heeft toch echt gelijk in zijn theorie dat de motoren te licht zijn vergeleken met een duitser in dit geval een VW. Ik heb het namelijk zelf toendertijd in een recente avensis 2001. We waren met kennisen op vakantie zij met een toen hagel nieuwe passat en exact de zelfde caravan en de belading was ook ongeveer het zelfde. De caravans stonden op een soort gravel en de voorbanden van de auto’s in het gras, de passat trok hem makkelijk weg en had voldoende grip, ik met de avensis kwam niet weg, ik had wielspin en gewoon geen grip terwijl er niets mis was met de kogeldruk of iets dergelijks. De passat was wel een tikkelte zwaarder (wel dezelfde motorinhoud) maar had geen andere dingen in de auto liggen als ik. Ook had ik het veel moeilijker om in de ardennen en ook in frankrijk nog de berg vlot op te komen, de VW trok letterlijk een gat! Vandaar ook dat ik weer ben overgestapt op een VW wat echt betere auto’s zijn dan toyota’s, wel duurder maar veel beter.

    Jesper, ik wens je heel veel succes met het trekken van een caravan achter een ferrari, kun je me laten weten wanneer je 100 meter hebt afgelegd?

    En w0o0dy, ga dan nu nog maar eens terug om een proefrit in een passat cc of sirocco te maken, je hebt dan echt geen bmw oid meer nodig. Een vw of audi is trouwens ook veel handiger om mee op wintersport dan een bmw met achterwielaandrijving! ik zou trouwens niet zo zeker zijn van die mazda 6 waar je het over had, die heeft nogal veel computerproblemen!

    Jipp legde het niet zo handig uit maar had wel gelijk!

    Login om te reageren
  51. TSI-tje zegt

    22 januari 2010 om 13:29

    ZOOOO jammer, dit… was de Prius III een hele verbetering ten opzichte van de Prius II doen ze DIT bij Toyota… ziet er NIET uit… was een afzichtelijk ding.
    Maarja, smaak hebben we de Japanners nog nooit op kunnen betrappen.

    @w0o0dy: De VAG V12TDI uit de Q7 heeft (meen ik) 1000Nm koppel als we nu toch niet letten op de motor inhoud met betrekking tot prestaties… daar kan iedere aziaat nog een (diesel)puntje aan zuigen. De toyota 2.0 DId is dus minder sterk als de VAG 2.0 bij hetzelfde toerental… Bedankt, dan hebben we dat duidelijk! Wat betreft de TSI, de cijfers mogen verschillen, de praktijk wijst anders uit. Met -mijn- TSI zijn er weinig diesels (in dezelfde motorinhoud klasse) die ik niet bij kan houden (of voorbij steek) maar het is een totaal andere manier van berijden. De diesel zal in het begin harder werken om op gang te komen, maar is de TSI op toeren komt de diesel er niet meer aan te pas. Praktijk van ca.1000Km per week. Het is wel harder werken en meer gevoel van een motor hebben, je moet wel de juiste verzet kiezen, daar is de benzine motor gevoeliger voor. Na 6jaar ‘dieselen’ was dit voor mij redelijk wennen maar het bevalt uitermate. En dat met het gemiddelde verbruik van 1op14,3 (in een Passat) sinds begin november en 12.000 Km bevalt dit me nog meer.
    Maar VW heeft, gelukkig, de verhoudingen in de versnellingsbak zo op elkaar afgesteld dat de versnellingen naadloos in het juiste (hogere koppel) gebied van de TSI motor blijven bij overschakkelen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 januari 2010 om 13:50

      @TSI-tje: je mist het punt volledig! Jipp klets onzin “geen motoren met zoveel trekkracht als vw tsi ” nergens ging het over pk of koppel per liter.
      Anyway gaan jjullie maar geilen op vwblog.nl of zo want het slaat echt nergens op dit geklets

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        23 januari 2010 om 16:01

        @w0o0dy: Nu weten we dus wat onzin was en staat dus wel vast dat ik gelijk had meerdere malen! misschien toch eens tijd om van mening te veranderen!

        Login om te reageren
  52. TSI-tje zegt

    22 januari 2010 om 16:00

    @w0o0dy, JIJ maakt de vergelijking tussen een VW 2.0TDI en een Avensis 2.2DiD. Maar zoals altijd bij jou, het past niet in JOUW straatje, dus is het onzin en trekken we het in het belachelijke. Geef mij dan eens een BENZINE motor met of zonder Turbo/kompressor die de zelfde waarden brengt als de TSI’s ? Om je een voorbeeld te geven van ‘jouw favoriete’ Mazda 6 GT-M t/o een Passat 1.8TSI Highline. (gezien de opties en extra’s)
    Mazda 6 GT-M: 170 PK / Passat: 1.8TSI 160Pk
    Mazda 6 GT-M: 226Nm/6000tpm / Passat 250Nm/5000tpm
    En daarbij is de Mazda ca.1000,= duurder in de basis, Minder zuinig met brandstof (logisch, de VW heeft een turbo) En stoot meer CO2 uit. Als je vergelijkingen gaat stellen, hou het dan wel-redelijk-gelijk. Vandaar dat ik die V12TDI erbij haalde, dát sloeg ook nergens op, net zo min als jouw verglijkingen.

    Login om te reageren
  53. TSI-tje zegt

    22 januari 2010 om 16:09

    Noem mij één motor de wél te vergelijken is met de TSI’s die dezelfde waarden laat zien ? Die Mazda 6 van jou komt ca. 24Nm koppel tekort ondanks zijn 600cc en 10 Pk meer als mijn 1.8TSI. Daar heb ik mee gereden voor ik mijn huidig Passat kocht. (6 GT-M) Géén slechte auto, maar echt niet op het afwerkingniveau van een VW. Jouw vergelijking is nét zo relevant als de mijne met die V12TDI. (ook helemaal niet) Maar zoals altijd, als het niet in JOUW straatje past moét je het verhaal in het belachelijke trekken.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      22 januari 2010 om 18:43

      @TSI-tje: laat w0o0dy maar, hij wil perse gelijk hebben ookal is het niet zo, dan is volgens hem de rest onzin! Hij werd nog even bijgestaan door Jesper maar die kan ook niet veel klaarspelen met een celica! je hebt iig zo te lezen een mooie wagen. voor mij komt met de nieuwe achterbank misschie de cc kans om opvolger te worden, mist het budget het toe laat. het is echt een prachtwagen.

      @w0o0dy: het enige wat ik zij was dat een tsi een hele grote trekkracht heeft dan een andere motor met dezelfde inhoud en dus niet de motoren hoeft te verlichten. en tevens laten andere nu toch wel zien dat ik gelijk heb, zie passat1.8tsidsg.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 januari 2010 om 21:17

      @TSI-tje en Jipp: het ging erom dat Jipp beweerde dat Toyota geen auto’s had die genoeg trekkracht hebben voor een flinke caravan… dat deed VW beter…. dan gaat het niet over specifiek vermogen, dan gaat het over de beschikbare motoren… en meer koppel dan die 2,2d van de Avensis heeft VW niet voor de Passat… dus OF Jipp vergelijkt appels met peren (een turbo benzine motor tegenover een atmosferische motro) OF hij lult totaal uit z’n nek…. dus heb ik een enigzins vergelijkbare toyota Avensis met de vergelijkbare Passat vergeleken.

      En nu voor de VW-fanboys even een reality check…. auto’s met een vergelijkbare benzine turbo-motor en vergelijkbaar (of meer) vermogen en vergelijkbaar koppel tov de VW 1,8 TSI
      Citroen C5 1,6 THP 1598 cc maar 156pk en 240NM
      Alfa 159 1750 turbo 1742cc 200pk en 320NM
      MB C Blue eff. 1796cc 184pk en 250NM
      Opel Insignia 1,6 turbo 1598cc 180pk en 230Nm

      En in vergelijking tot de 2,0 tsi 200pk en 280NM
      Renault Laguna 2,0 205GT 205pk en 300NM
      Opel Insignia 2,0T 1998cc 220pk en 350NM

      Welterusten hè!

      Login om te reageren
  54. TSI-Tje zegt

    23 januari 2010 om 00:15

    w0o0dy: heb je wel eens met zo’n 1.6T van PSA of GM gereden ? over een reality-check gesproken. Downsizing neemt een hele hoop rijplezier weg. Ook daar heeft de VAG-groep de oplossing met de 1.4TSI kompressor én turbo. dat rijd (tot de 140 km/u.) wél goed namelijk. De insignia 1.6T was een zware tegenvaller. Geen vermogen onderin de toeren en veel te veel (opgefokte) Nm’s bij hogere toeren.
    De enige waar ik wel vertrouwen in heb is de Alfa. Maar die 159 iseen schitterende auto, maar gewoonweg te klein t.o.v. bij voorbeeld een Passat. inderdaad man… weltruste ! ga nu eerst maar eens met die ‘kleine’ 1.6-jes rijden, dan wéét je tenminste waar je over praat.

    Login om te reageren
  55. TSI-Tje zegt

    23 januari 2010 om 00:16

    Cijfers zeggen niet altijd iets over rijplezier.
    (en waar blijven de Jappen trouwens ? het zijn allemaal Europeanen in jouw lijstje.)

    Login om te reageren
  56. TSI-Tje zegt

    23 januari 2010 om 00:58

    Ow… en voor ik het vergeet, ik ben geen ‘boy’ meer. ik tel reeds 40 jaren. dus al helemaal géén Fan-boy. Maar heb al wel redelijk wat ervaring op het auto vlak. Heb al van alles gereden van Mercedes tot Lancia, van Alfa tot Mitsubishi, van VW tot Cadillac. En recent met heel wat verschillende auto’s, in dit sigment, proef gereden. (Mazda 6GT-M, Opel insignia 1.6T / 2.0T, Avensis 2.0, C5 1.6T/2.0,Mitsubishi Lancer 1.8, Seat Exeo 2.0TDI, 1.8TSI, 2.0TSI, Passat 1.4TSI Bluemotion, 1.8TSI, 2.0TSI, BMW320d,325d, 325i etc.etc.) ook die ‘kleine’ 1.6Turbo’s waar jij het over heb dus. zo lang ik het kan blijven betalen hoef ik er geen. de 1.8Turbo is voor mij de limiet, kleiner verpest een hoop rijplezier.
    Uiteindelijk bleek alles toch een bevestiging waarom –voor mij– de Passat Sedan de beste auto was. genoeg ruimte, genoeg luxe, genoeg opties en extra’s mogelijk binnen mijn budget. Dus jij mag die andere van mij allemaal hebben. dan maar saai, dan maar (volgens sommige hier) niet betrouwbaar…. Ik heb op mijn vorige 3C 2.0TDI probleemloos dik 2 ton gezet. De rest mag je van mij hebben. Weltruste.

    Login om te reageren
  57. w0o0dy zegt

    23 januari 2010 om 21:00

    @TSI-Tje: heb je nou echt niet door dat jezelf voor joker zet met je geklets? Jij schreef: “TSI-tje 22 January 2010 om 16:09
    Noem mij één motor de wél te vergelijken is met de TSI’s die dezelfde waarden laat zien ?”

    Als je echt met die auto’s gereden hebt dan daag je iemand niet uit om er één te noemen omdat je weet dat je de deksel op je neus gaat krijgen.

    Ik noem er niet zomaar één maar twee per cilinderinhoud die de VW tsi kloppen op vermogen en koppel.

    Als je echt met al die auto’s gereden had dan zou je weten dat ze bestaan en iedereen die ermee gereden heeft zal je vertellen dat de Alfa 1750 turbo en de MB 1798cc 180cgi blue en de Laguna 2.0T en de Insignia 2.0T niets tekort komen ten opzichte van de TSI 1,8 en 2,0 van VW (of zelfs beter zijn).

    Of een bepaalde auto wel of niet jou voorkeur heeft daar ging het niet over en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet… Daar ging de discussie niet over. Het begon allemaal met het geklets van Jipp die beweerde dat Toyota’s niet genoeg trekkracht hadden en dat kennelijk baseerde op een volstrekt onzinnige vergelijking van een atmosferische benzine-motor met een turbo benzineblok….

    Iedereen die een serieuze sleuthut heeft weet dat een diesel de betere optie is… en die heeft Toyota wel, en zeker de 2,2d heeft meer trekkracht dan de TSI- of TDI-motoren die VW levert in de Golf en de Passat…. dus op basis van één minder geschikte keuze beweren dat de motoren van een bepaald merk geen trekkracht hebben is onzinnig ge***.

    Dat de japanners nog geen turbo’s leveren op de benzine motoren verbaast me en ja, ten opzichte van een atmosferische benzine-motor doet zo’n tsi het idd goed als trekauto… maar doen alsof VW de enige is die dat soort blokken levert is bullshit.

    @Jipp: HAHAHAHAHA ja hoor tis goed, jouw onzin is feit omdat er iemand is die ook fan is van VW tsi motoren, proest! Lang niet meer zo gelachen, thanx. Vw-fanboys blijken minstens zo erg als de top van de bmw-fanboys, weten we dat ook weer.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      23 januari 2010 om 22:10

      @w0o0dy: Je baalt gewoon omdat je zoals sommige zeggen bent uitgelult! Je zegt steeds weer iets anders en je kunt er niet tegen dat Aziaten minder zijn dan duitsers. Niet alleen een andere fan van tsi motoren stond mij bij, tenzij je niet kan lezen ga maar is kijken bij passat1.8tsidsg! daar staat toch duidelijk wat ik bedoelde en is het dus een FEIT dat het geen ONZIN is. Eerder is het onzin dat VW niet een van de beste benzine motoren maakt in alle opzichten op dit moment. en een benzine kan misschien niet zo goed trekken als een diesel, maar wat inmiddels denk ik toch wel vasstaat is dat TOYoto’s minder trekkracht hebben dan vw’s en als je me niet gelooft, ga het dan maar testen, ik heb het al gedaan. En daarbij weet ik dus ook zeker dat een toyoto 2.2d minder trekkracht heeft dan een vergelijkbare td1 motor van vw! Hieruit blijkt dus dat toyota fanboys nog erger zijn dan bmwers!

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 januari 2010 om 22:33

        @Jipp: HAHAHAHA tuurlijk jongen…
        “dus een FEIT” HAHAHA omdat één of ander figuur dat zegt? Was je het soms zelf?

        “Eerder is het onzin dat VW niet een van de beste benzine motoren maakt in alle opzichten op dit moment.”
        Man wat kun jij zwetsen zeg, je stelt Csl in de schaduw met je onzin teksten.

        En nu even over de feiten:
        Laat mij maar eens een standaard VW TDI zien van minder dan 2,3 liter inhoud die tussen 2000 toeren en 3000 toeren 400Nm koppel levert… een Passat 2.0 tdi komt namelijk niet verder dan 175Nm per liter en de 2.2 d-cat 177pk heeft meer vermogen EN levert 181Nm per liter aan koppel.

        Zo en nu ben ik klaar met het onderwerp en al helemaal met jou. Ga nou maar op een VW-fansite onzin verkondigen, hier weten mensen wel beter.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          23 januari 2010 om 22:35

          @Jipp: nog even dit…. als je gelezen had dan was je opgevallen dat ik Toyota’s dodelijk saai vind… dus Toyota fanboy? Laat me niet lachen.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            23 januari 2010 om 22:40

            @w0o0dy: Als jij dan lekker naar je andere aziaten gaat! ik iig niet naar een vw fansite. dat een of adnere figuur was ik echt niet zelf maar ik zie dus wel dat ik gelijk heb gehad en daar kun jij niet tegen. ik heb het netzoveel gehad met jou. Het staat voor mij nu helemaal vast. Aziaten = troep.

            Login om te reageren
          • Jipp zegt

            23 januari 2010 om 22:46

            @w0o0dy: en volgensmij heeft geen ander merk het voor vw voor elkaar gekregen zo veel pk’s uit een klein blok te halen. De kwaliteit van de onderdelen laat ook te wensen over, een cruciaal onderdeel van een auto, een gaspedaal dat blijft hangen, dat kan echt niet! je vergelijkt telkens een 2.2 moter met een 2.0 motor, wat klopt hier niet….? En is het niet dat een Csl volledig is opgetuned, anders was het namelijk een gewone m3. Als je zoveel verstand zou hebben als je denkt te hebben zou je eerder voor een VAG model gaan dan voor een in sommige omstandigheden nuttige achterwielaandrijving bmw of een cheap aziaat gevalletje. En als je geen vag wil is er nog wel fiat voor je.

            Login om te reageren
  58. integralechubasco zegt

    23 januari 2010 om 22:53

    @jipp
    Ehhhm… de enige die zich historisch voor lul zet ben jij… de meeste vaste lezers leren van de bs die je nu aan het verkondigen bent.

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    23 januari 2010 om 23:39

    @Jipp: toch nog ff…..There is a lot you don’t know….. Alfa’s nieuwe 2.0 JTDm 16v 170pk en 360NM bij 1750toeren, Saab’s 1,9TTiD 180pk en 400Nm bij 1850toeren, Renault Laguna 2.0dCi 180GT 180pk en 400Nm bij 2000 toeren, Mb 250CDI (wel 2,1 liter maar 204pk (oftewel 187pk als je het terugrekent naar de 1968cc van VW) en 500Nm (459Nm omgerekend naar 1968cc) koppel bij 1600toeren…. Mazda 6 2,2CiTD 185pk (167pk teruggerekend naar 1968cc) en 400Nm (360Nm teruggerekend naar 1968cc) BMW met 177pk en 350Nm bij 1750 toeren of 204pk en 400NM bij 2000 toeren uit 1995cc…..
    Yep je zet jezelf wel heel erg duidelijk te kijk als no-know. De omschrijving die integralechubasco lijkt me aardig treffend, hahaha

    Login om te reageren
  60. Jipp zegt

    24 januari 2010 om 08:26

    dat is fijn voor je wooody, ik heb het toch zelf meegemaakt en getest maar schijnbaar moet je hier altijd alleen afgaan op cijfertjes.

    Login om te reageren
  61. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 17:34

    Ik roep dit “ding” uit tot lelijkste “auto” ooit gebouwd! Echt erger kan toch niet?

    Login om te reageren
  62. TSI-tje zegt

    25 januari 2010 om 12:08

    @ w0o0dy: Wat cijfers betreft heb je gelijk, buiten kijf !
    Maar, ik refereerde aan die 1.6 Turbo’s van PSA en GM waar jij het over had. Nogmaals, voor mij niets onder een geblazen 1.8 Benzine in een auto van het formaat van een C5/Insignia/Passat/Avensis/Accord. Alles kleiner met -alleen- een turbo is geen rijden. de 1.4TSI met kompressor en turbo is te doen, maar geniet ook zeker niet mijn voorkeur in een auto van dat formaat. Zoals ik je ook al zei, de Alfa 1.8 heb ik wel vertrouwen in, met de 2.0T van Renault zal het ook best goed zitten. Maar over het algemeen missen deze de spouplesse die de TSI’s wel hebben.
    Ik vond de Insignia 2.0T (met 4×4 overigens) waar ik mee gereden heb zeker een stuk minder zenuwachtig dan de 1.6T variant, maar het hele pakketje van de Insignia kon mij niet overtuigen. De rijbeleving is namelijk niet uit te drukken in allleen de cijfers welke de motor weergeeft. dit heeft met veel meer zaken te maken, zoals aandrijflijn, wielophanging, besturing etc. Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Bij Alfa is dat zéker in orde, vandaar ook mijn commentaar over de 159, maar die is wel een stuk kleiner van binnen als een C5/Passat/Avensis. Datzelfde geld voor de Merc C. Iedereen is opzoek naar de beste keus binnnen die persoon zijn/haar budget. en dat moet je niet vergeten. Ik zou gráág een Alfa of één van de andere auto’s in jou lijstje rijden. Maar dan moet het hele pakket wel kloppen. Maar voor de rest moet iedereen zelf maar zien wat ze willen kopen/rijden. Dat doe ik namelijk ook. Zoals ik al zei, de testritten die ik gedaan heb recentelijk bleken slechts bewijs waarom ik al dié auto’s niet moest kopen.

    Login om te reageren
  63. TSI-tje zegt

    25 januari 2010 om 12:11

    spouplesse=Souplesse (typo, sorry)

    Login om te reageren
  64. boygeorge zegt

    7 november 2010 om 20:24

    Toch even naar je foto`s gekeken, dolle pret Dennis.
    Van Tokyo naar Las Vegas.
    Er zit toch een gedachte achter deze Toyota Prius.
    Ik heb geen idee welke gedachte.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North