• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Prius met een stekker

Auteur: Wouter, gepost 14 april 2008 om 14:34 – 40 Reacties

Toyota Plug-in Hybrid Vehicle
Pas in 2010 kan je er één bestellen bij Toyota, maar dat let de Japanners niet om nu alvast een prototype te showen.

Na positieve resultaten uit testen op de weg heeft Toyota definitief de knoop doorgehakt om in 2010 Lithium-Ion Plug-in hybrides beschikbaar te gaan maken. In eerste instantie zullen alleen fleetowners de Toyota Plug-in Hybrid Vehicle (PHV) kunnen gaan bestellen, maar op termijn wordt dat zeker ook mogelijk voor consumenten.

Op de Hannover Messe, de grootste industriële beurs ter wereld die van 21 tot en met 25 april wordt gehouden in Duitsland, zal Toyota de nieuwste innovaties op hybride techniek laten zien. Behalve de Plug-in Hybrid is er ook de nieuwste Toyota Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV) te zien, die gebruik maakt van een brandstofcel.

Toyota Plug-in Hybrid Vehicle

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, plug-in, prius, Techniek, Toyota

Vorig bericht: « Dik! Hennessey breidt uit
Volgend bericht: Video: best of Cars & Coffee »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gizzer zegt

    14 april 2008 om 14:37

    Facelift zou ook wel een mooie toevoeging zijn geweest, jammer dat ze dat niet meteen hebben gedaan. Ben benieuwd hoelang het huidige design van de Prius nog mee moet?

    Login om te reageren
  2. Juppe zegt

    14 april 2008 om 14:54

    Doe me er maar eentje. Sta je voor woon-werk verkeer iig nooit weer te tanken. S’ nachts volladen voor een paar lullige centen.
    Vraag me wel af of de regering speciale accijnzen op elektriciteit wil gaan heffen :lol:

    Login om te reageren
  3. Neo Veloci zegt

    14 april 2008 om 14:55

    Design? Windtunneldesign misschien! Wie vind dit nou mooi? Maar goed, daar koopt ook niemand zo’n ding voor, mag je aannemen. Al vind ik het zowieso een onzinnige aankoop, voor watvoor reden dan ook. Maar da’s mijn mening.

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    14 april 2008 om 14:55

    http://www.autojunk.nl/pix/view/132448

    Login om te reageren
  5. Patrick zegt

    14 april 2008 om 15:07

    knap, een PlugIn Prius als leasebak en tijdens de werkuren opladen op kosten van de baas.

    Login om te reageren
  6. peter zegt

    14 april 2008 om 15:09

    is stroom eigenlijk echt goedkoper dan benzine ?

    Login om te reageren
  7. autoflash zegt

    14 april 2008 om 15:16

    dat ze de stekker uit al die hybride wagens trekken, nutteloos … totaal nutteloos.

    Login om te reageren
  8. victor zegt

    14 april 2008 om 15:22

    al geef je een aap(prius) een gouden ring(“mileuzuinigheid”) het blijft een lelijk ding.

    veder kunnen ze dit beter in een mooier model proppen maar ik kan even nie top een mooie toyota komen sorry

    Login om te reageren
  9. Niels zegt

    14 april 2008 om 15:27

    @peter: Nog wel ja, als er teveel mensen zo’n prius kopen komen er vanzelf ook allerlei accijnzen op stroom..

    Login om te reageren
  10. michael zegt

    14 april 2008 om 15:39

    hoor ik daar vehicle to grid…?

    Login om te reageren
  11. Rovvel zegt

    14 april 2008 om 15:40

    @autoflash: interessant punt. Heb je ook zinnige argumenten die je stelling onderbouwen?

    Login om te reageren
  12. bouwman zegt

    14 april 2008 om 16:14

    Ik begrijp dat er velen onder ons zijn die niet vrolijk worden van het design van deze auto.

    Ik wordt steeds minder vrolijk als ik voor 80 euro benzine in mijn auto moet gooien met de benzineprijs van vandaag de dag en een verbruik van 1 op 9.

    Login om te reageren
  13. K-Kalkan zegt

    14 april 2008 om 16:25

    JIPPIEEEEEE!!! Ik rij op elektriciteit, ik kan hem thuis aansluiten in de stopcontact!
    Nee daar moet je blij mee zijn :roll:
    En.. stel dat je een rit van 10 uur ehbt.. lukt echt niet.. :O
    En áls het ze wel lukt.. wel een applausje waard :)

    Login om te reageren
  14. Super zegt

    14 april 2008 om 17:11

    hybride zet volgens mij niet echt heel veel zoden aan de dijk; als we toch in kansloze auto’s gaan rijden kunnen we denk ik beter van die wagens op gecomprimeerde lucht gaan rijden. Daar zou ik voor 1euro per dag mee op en neer kunnen naar m’n werk (ca. 100km heen+terug)

    Maar uiteindeljk moeten we dit hebben: http://www.physorg.com/news122136045.html (brandstof uit lucht!!!)
    dan kunnen we de big block v8’s weer van stal gaan halen!

    Login om te reageren
  15. Juppe zegt

    14 april 2008 om 17:12

    @K-Kalkan,
    Eh.. waarom zou dat niet lukken?

    Login om te reageren
  16. Michel zegt

    14 april 2008 om 17:16

    Als er maar genoeg van dit soor auto’s komen, zal de regering daar ook wel weer allerlei accijnzen aan vast plakken.

    Login om te reageren
  17. Juppe zegt

    14 april 2008 om 17:16

    @Super,
    Gelukkig is gecomprimeerde lucht en elektrolyse gratis.

    Login om te reageren
  18. Super zegt

    14 april 2008 om 18:13

    @juppe
    ja, ik denk ook dat ze lucht willen belasten, geld moet toch ergens vandaan komen he? wel vrij lastig te controleren denk ik alleen dus ik denk dat ze het via de aanschafprijs gaan doen.

    Login om te reageren
  19. Juppe zegt

    14 april 2008 om 18:33

    @Super,
    Nou, dat was eigenlijk sarcastisch bedoeld. De energie om de lucht te comprimeren moet ook ergens vandaan komen. Diezelfde energie rechtstreeks in je accu pompen lijkt me qua totaalrendement beter.

    Login om te reageren
  20. Peter V zegt

    14 april 2008 om 20:17

    @ K-Kalkan
    Daarom is dan ook een hybride, zodra de batterijen leeg zijn rijdt hij op benzine. Anders zou het gewoon een elektrische auto zijn.
    Trouwens, hoe vaak maak je een rit van 10 uur? Als je dat dagelijks doet raad ik je toch aan een job dichter bij huis te zoeken.

    Login om te reageren
  21. K-Kalkan zegt

    14 april 2008 om 20:24

    @ Peter V; Nee, maar ik was eventjes vergeten dat deze hybride dan verder gaat op benzine.. ;)

    Login om te reageren
  22. Zoef zegt

    14 april 2008 om 21:34

    Gek he al die “wat is-ie lelijk” reacties. Ik heb de Prius altijd een geslaagd design gevonden. Zelfs na tien jaar is ie nog niet ouderwets en dat zegt eigenlijk alles over het avant-gardistische karakter.
    Dit wordt de nieuwe kever he jongens. Deze auto gaat net zolang min of meer onveranderd gebouwd worden als de kever destijds.

    Login om te reageren
  23. Timmy zegt

    14 april 2008 om 22:25

    Nu niet voor het een of ander, maar reed daarnet door kapellen, en zat ik achter een toyata prius hybride maar die was nog lelijker dan het model dat hier afgebeeld is, andere kont, niet zo hoog, eerder gewone carolla maar dan met een koffer.
    Nope geen hybride voor mij of ze moesten er een leukere auto van maken. Gelijk die supra die in de japanse gt klasse mee doet. Tijdens het accelere nog wat extra hulp van de batterijtjens

    Login om te reageren
  24. Juppe zegt

    14 april 2008 om 22:34

    @Timmy,
    Dat was dan waarschijnlijk het 1e model. Zie je niet veel van idd.

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    14 april 2008 om 22:49

    Das mooi en nu woon je in een flat 8 hoog achter. En dan?

    Login om te reageren
  26. Juppe zegt

    14 april 2008 om 23:13

    @R2,
    http://www.nu.nl/news/1524873/181/Verlangen_als_bron_voor_de_lifehack.html

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    14 april 2008 om 23:39

    @Juppe

    F*ck! Hebben ze mijn methode gewoon ingepikt!

    Login om te reageren
  28. Juppe zegt

    15 april 2008 om 00:08

    Ja, schijnbaar ben jij ‘m kwijt idd.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    15 april 2008 om 00:14

    Nee hoor, ik stel duidelijk een kleine, eenvoudige vraag naar aanleiding van het idee. ;)

    Login om te reageren
  30. Patrick zegt

    15 april 2008 om 00:23

    @Rick Dos: dan koop je een BMW.

    Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    15 april 2008 om 00:27

    @Patrick.

    Verhuizen is makkelijker. :P

    Login om te reageren
  32. Incognito zegt

    15 april 2008 om 10:24

    @ RD

    Use your noodles & make money.

    Login om te reageren
  33. Juppe zegt

    15 april 2008 om 10:58

    @Rick Dos,
    Oke, je woont dus 8 hoog. Je elektriciteit komt toch uit de grond via kabels. Je Prius staat ook op de grond. Sommigen zien problemen. Ik zie mogelijkheden ;)

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    15 april 2008 om 11:26

    @incognito

    Zou het graag willen doen maar heb het nogal druk. Ik prik jou, geef het aan een ander man die het beter verdragen kan. ;)

    @Juppe

    Oke, mooi. Maar dat kan Toyota natuurlijk niet alleen bewerkstelligen. Daar hebben we overheden voor nodig woningcorporaties etc.. Hoe gaan we die activeren?

    Zie je ik zie ook wel oplossingen. Ik denk alleen een paar stappen verder. ;)

    Login om te reageren
  35. Juppe zegt

    15 april 2008 om 11:57

    @R2,
    Ja idd. Ik zie gewoon een soort van paaltje in de grond, met een stopcontact. Net zoals mensen in de tuin hebben voor hun verlichting of vijverpomp. Al die tussenstappen zijn toch helemaal niet boeiend, en remmen je alleen maar in je fantasie ;)

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    15 april 2008 om 12:09

    Zolang je een probleem als een uitdaging ziet, zul je zien dat je fantasie er helemaal niet onder hoeft te lijden. ;)

    Login om te reageren
  37. Juppe zegt

    15 april 2008 om 14:18

    Interessante opmerking. Doet me aan dit interview met Chris Bangle denken:
    http://www.carbodydesign.com/video/?id=1388

    Login om te reageren
  38. hans zegt

    16 april 2008 om 19:41

    lelijke auto, goed idee.

    veel beter zelfes dan het origineel!

    ook ik sluit dagelijks aan in de lange stoet om uitgebreid en langdurig naar de achterbumper van mijn voorganger te kijken.

    dus 30 km heen en 30 terug. perfect dus voor zo;’n soort kar.
    en ja op de zaak opladen dus (:

    Login om te reageren
  39. Danny zegt

    21 april 2008 om 23:13

    http://www.olino.org/articles/2008/01/19/de-plug-in-prius
    http://www.olino.org/articles/2007/12/13/overzicht-elektrische-personen-autos

    De toekomst op de zaak opladen (op de zaak liggen zonnepanelen :-)

    Login om te reageren
  40. JP West zegt

    5 juli 2008 om 10:22

    “Das mooi en nu woon je in een flat 8 hoog achter. En dan?”

    “Zolang je een probleem als een uitdaging ziet, zul je zien dat je fantasie er helemaal niet onder hoeft te lijden. ”

    Wat dacht je van een verlengsnoertje?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North