• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota trekt in de VS een miljard uit voor marketing

Auteur: Dennis, gepost 17 september 2009 om 17:19 – 19 Reacties

Toyota Airco Commercial

Is de crisis voorbij? In tegenstelling tot het sentiment op de internationale beurzen, blijven experts volhouden dat we er voorlopig nog niet uit zijn. Vanaf maart zitten de koersen wereldwijd echter bijna non-stop stevig in de lift. Toyota denkt ook dat we het ergste achter de rug hebben en speelt in op de herstellende economie in de Verenigde Staten. De komende drie maanden gaat de Japanse autobouwer in de VS 1 miljard dollar uitgeven aan marketing. Dat is zo’n 30 tot 40 procent meer dan Toyota normaal in een kwartaal reserveert voor marketing.

Het extra marketingbudget wordt niet enkel aangewend voor meer reclame, maar bijvoorbeeld ook voor het aanbieden van extra voordelige financieringen voor autokopers. Tevens zal Toyota in leaseconstructies met een hogere restwaarde gaan rekenen, om op die manier de leasekosten te kunnen verlagen.

De plannen van Toyota zijn een antwoord op de aankondiging van General Motors van vorige week, waarin de Amerikaanse autobouwer het voornemen uitsprak om een grootse campagne op te zetten om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Toyota wil op 31 december dit jaar 500.000 tot 600.000 hybrid vehicles auto’s hebben verkocht. (via: reuters)

Laat die reclames maar doorkomen…

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Reclame, Toyota, Video

Vorig bericht: « Audi e-Tron mooi rood in Frankfurt (incl video)
Volgend bericht: Autoblog werving & selectie: Audi gaat 100 studenten aannemen voor ePerformance project »

Lees Interacties

Reacties

  1. matthisl zegt

    17 september 2009 om 17:22

    liever een toyota dan eentje van gm

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    17 september 2009 om 17:24

    1.000.000.000 !!
    bij ieder individu Toyota op zijn voorhoofd tattooeren ??

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    17 september 2009 om 17:25

    Eerst dacht ik “wauw een miljard”, aan de andere kant is de VS zo’n grote markt…

    Ach Toyota, geef me ook wat. Al is het maar een honderdste percent…

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    17 september 2009 om 17:27

    Als je dan toch een miljard uitgeeft, geef dan voor een miljard auto’s weg.

    Publiciteit is dan meestal gratis. Positief of negatief…

    Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    17 september 2009 om 17:31

    Gewoon in het hele land semi-willekeurig 40.000 auto’s, zelfde type, zelfde kleur, op 40.000 stoepen achterlaten en de sleutelbos bij een huis naar binnen mieteren.

    En dan verder niks zeggen. Niet aankondigen, niks. Ijskoud paar tienduizend auto’s weggeven met een stalen gezicht.

    Beste marketing ooit.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    17 september 2009 om 17:35

    nooit weggeven ..
    kweek je alleen maar ontevreden klagers mee ..

    past ook totaal niet in de Toyota filosofie ..

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    17 september 2009 om 17:38

    Er zijn leuke statistiekjes over reclameuitgaven per verkochte auto. Volkswagen stond altijd laag, een merk als Nissan hoog. Komt Toyota nu bij, geen conclusie…

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    17 september 2009 om 18:14

    Klagers moet je juist hebben! Niks beter dan negatieve publiciteit.

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    17 september 2009 om 18:18

    1 miljard voor 3 maanden lijkt heel wat. Als je kijkt naar de grootte van de markt en de afzet die ze er vinden dat valt het wel mee. Het blijft veel geld maar ze kunnen het missen daar.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    17 september 2009 om 18:22

    bizar zeg ..
    ik denk dat 2000 dollar per unit aan reclame-kosten wel aan de hoge kant is ..

    percentage gewijs een beetje hetzelfde wat Nike of Adidas doen ..

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    17 september 2009 om 18:24

    Zo dan. Die Butler is wel erg duur.

    Login om te reageren
  12. bmw zegt

    17 september 2009 om 18:32

    1 miljard dollar aan marketing. Mijn tepels worden er dra stijf van.

    Login om te reageren
  13. reggiane zegt

    17 september 2009 om 18:40

    Voor die 1 miljard hadden ze beter een paar echt goede auto designers kunnen inhuren.
    Sorry hoor maar ik zie niets echt spannends in de Toyota etalage staan. Alles erg acceptabel dat wel maar niets iets van wat ik zeg WOW dat is een super mooi ontworpen auto.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 september 2009 om 18:48

      @reggiane ..
      slim van je ..
      schrijf het op in Japans en stuur het naar mr.Toyoda (de meest succesvolle autofabrikant ooit) ..

      Login om te reageren
      • reggiane zegt

        25 september 2009 om 23:25

        @lincoln:
        Ik heb niets tegen Toyota integendeel…
        en zodra Toyota met een mooi ontworpen spotieve auto komt sta ik als eerste bij de dealer.
        Qua kwaliteit zijn ze TOP maar qua design te saai.

        トヨタの親愛なる人々 すべての新しいToyota’を作りなさい; sもっとかなり、本当にありがとう

        Login om te reageren
  14. victortje zegt

    17 september 2009 om 21:22

    wat is het muziekje van die 2e reclame??

    Login om te reageren
  15. Prop zegt

    18 september 2009 om 00:36

    Happy together – The Turtles

    Hippie muziek .. toevallig voor hippie auto’s

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    18 september 2009 om 01:37

    Haha, de reclame was wel leuk;) Verder boeit het me weinig;)

    Login om te reageren
  17. Jo-zef zegt

    18 september 2009 om 05:05

    Dus Wouter was met zijn man-boobs toyota een streepje voor! :lol:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North