
Zeldzaam zijn de mensen die een BMW M5 Touring willen en kunnen kopen. Toch gek, de sedan verkoopt best goed. Met de station kan je vrijwel net zo hard rijden, veel meenemen (banden?) en er een enorme kar achter hangen! Om je M3 CSL naar het circuit te rijden bijvoorbeeld.
Het is natuurlijk persoonlijk wat je van het uiterlijk van de BMW M5 Touring vindt. In mijn ogen is hij met doorlopend dak een stuk mooier. Bovendien kan je nog eens wat meenemen, zonder er een fietsenrekje op te prutsen. Daar komt nog eens bij dat je ook een veel zeldzamer auto rijdt. Wereldwijd zijn er slechts 1.025 verkocht.
Nieuw voor ondergetekende is dat de M5’s ook daadwerkelijk een typegoedkeuring voor aanhangers hebben. BMW ziet er volgens mij liever geen trekhaak op maar je mag er wel degelijk 1800kg achter hangen. Blijkbaar zonder de koppeling van je SMG op te branden bij het wegrijden. Want heel veel koppel heeft de 5.0 V10 in deze E61 nog steeds niet bij lage toeren. Bekijk de foto’s op autojunk.nl.
Met dank aan flowmotion voor de spot!
Mooie combinatie.. geweldig. Jammer dat er geen kenteken op die CSL zit.. of is deze zo aangepast dat hij enkel op circuit mag?
@bmwmaaktrijdengeweldig: Natuurlijk zit er geen kenteken op anders had hij niet op de trailer gehoeven. Daarnaast had je er dan ook wegenbelasting etc voor moeten betalen. Het is een raceauto!
@911GT2: Euhhh…. het is niet zo raar om een auto te vervoeren ook al betaal je wegenbelasting. Ook als het kenteken erop had gezeten, had ik misschien geweten wie de eigenaar was. Jammer!
@bmwmaaktrijdengeweldig: Het is best wel duur hoor om een auto op kenteken te zetten, als het niet hoeft….
@masterstig: kan me niet echt voorstellen dat je een m3 csl hebt enkel voor circuit. Het is toch zo ontzettend gaaf om daarmee de autobahn de betreden ;) BPM van 30.000 is nog niet erg veel voor DIE auto..
@bmwmaaktrijdengeweldig: Ik geloof niet dat jij weet hoelang de gemiddelde mens daarvoor moet werken, 30.000 euro!, en ik weet ook wel dat deze mensen (waarschijnlijk) wat rijker zijn dan gemiddeld maar ook voor deze mensen zal 30.000 euro veel geld zijn en het dus daarom niet waard zijn. Zo, dat was eens een lange zin :D
@masterstig: Ik wou bijna zeggen ”Zeker nieuw op Autoblog?” Ik erger me een beetje. Je reageert vaak op mijn berichten en dat is een beetje in de zin van ‘die jongen snapt er niks van’. Natuurlijk snap ik dat het veel geld is en dat mensen er lang voor moeten werken. Het gaat er gewoon om dat die auto het wel waard is. Weet je wel wat die auto kost? Vaak is de bpm ook al over die auto betaald.. mits deze eigenaar hem nieuw heeft besteld..
@bmwmaaktrijdengeweldig: Jij schrijft dingen die niet kloppen….
@masterstig: Makkelijk om te roepen. Ik verwacht dat het vaak mening zijn, maar ik zou graag een toelichting hierbij willen.
@bmwmaaktrijdengeweldig: Onder andere over de BPM van 30.000 euro, dat mensen dat geld wel even zo neerleggen. Als je een mening plaatst, zet er dan ”ik vind” bij, dan is het duidelijk dat het jou mening is. Maar ik hou niet zo van jou vijandelijke houding dus hier stopt onze correspondentie denk ik.
@masterstig: Jij zet er toch ook geen ik vind bij?! ”Het is best wel duur hoor om een auto op kenteken te zetten” Dat is dus ook fout. Jij bent degene die het duur vindt om die auto op kenteken te zetten. Wanneer is iets duur? Iets is duur als jij het teveel geld vindt voor het desbetreffende product. Mooi, dat is dan jou mening. Mijn mening is dus, zoals ik eerder aangaf: 30.000 euro voor zo’n auto is veel geld, maar niet te duur. Jij reageert hier op een mening zonder zelf je eigen mening ook aan te geven. Om dan vervolgens te zeggen dat ik mijn meningen beter moet stellen, dan ben jij ook degene die hier de fout in gaat. Overigens roep je ook ”jij schrijft dingen die niet kloppen”. Oh ja? Jij hoort hier je mening te onderbouwen.. en wat betreft die 30.000 euro: natuurlijk snap ik hoe dat in sommige situaties zit, maar dat verschilt natuurlijk bij iedereen. Ik praat makkelijker daarover als jou misschien, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik niet begrijp dat 30.000 euro weinig is.
@bmwmaaktrijdengeweldig: Met geld zit het bij ons wel goed, dus daar hoeven we niet over te beginnen.
@masterstig: Dat is aan jou
@masterstig: Onder andere over de BPM van 30.000 euro, dat mensen dat geld wel even zo neerleggen. Als je een mening plaatst, zet er dan ”ik vind” bij, dan is het duidelijk dat het jou mening is. Maar ik hou niet zo van jou vijandelijke houding dus hier stopt onze correspondentie denk ik.
@911GT2: geen bpm!, dus die auto is veel goedkoper als met kenteken, scheelt zomaar 30 000.
@bmwmaaktrijdengeweldig: Ja, voor het racen op Assen!
Maar idd mooie auto!
@bmwmaaktrijdengeweldig: Ik zie een rolkooi en andere Velgen. Zal ook wel een upgraded onderstel hebben.
Voor de rest zie ik niets bijzonders.
Misschien geen kenteken om wat geld te besparen?
Ik ben het niet snel maar nu wel… Jaloers!
“Want heel veel koppel heeft de 5.0 V10 in deze E61 nog steeds niet bij lage toeren.”
Wow wat een onzin.
Zon M5 heeft stationair tegen de 200Nm koppel.
Ach ja dit is autoblog.nl en hier heeft iedereen 800Nm terwijl de auto nog niet eens loopt.
@GOD: mjah… das niet echt meer dan mijn Volvo, maar daar kan je dan ook een prima kar mee trekken :)
@Alwood: Beetje zehenspitzengefühl en dan komt het wel goed.
@GOD: Je bedoelt emotioneel worden?
@euro95: Gevoel in je tenen
@bozewolf: Aaahhh, vandaar! Op online vertaling Duits – Nederlands was: “Tenen, emotioneel”.
@GOD: Fijn dat je de getallen weet. Relatief weinig trekkracht, misschien. Maar absoluut? Alsof een vijfliter V10 in een straatauto geen trekkracht zou hebben.
dat kunnen is niet zo zeldzaam, maar dat willen kopen van deze touring wel..
De M5 mist alleen wel de voor stationwagons karakteristieke dakbeugels. Het zal voor de aerodynamica beter zijn zonder, maar in mijn ogen is een stationwagon niet af als ze er niet op zitten.
@RoT___: dakbeugels zie je steeds minder. Hooguit nog een zilverkleurige rand. Audi, ford en andere marken lever(d)en ze al lang zonder dakbeugels.
@RoT___: in mijn ogen wordt een stationwagen er een busje van. Die dakbeugels zijn zo overbodig en vooral zo onelegant.
@mashell: In de vorm hoe GT2 ze net noemde zijn ze wel mooi. Simpel aluminium randje. De echte zwarte beugels zijn inderdaad geen gezicht.
Ziet er wel echt gaaf uit.
En wat een sound komt er uit die auto’s
Maarja een m5 met trekhaak?
Die V10 mist mssn wel koppel onderin ja, maar das in ogenschouw nemend dat het een 5 liter performance motor is.
Dat blok zal ruimschoots voldoen om een karretje te trekken, hoor.
Toffe combo is het wel, zo.
Een echte trekhaas jongens :lol:
“Like a boss” :D
Zalig als je zoiets kunt doen!
Effe je CSL achter je M5 hangen voor een dagje pret…
De definitie van een echte autoliefhebber, niet?
Toch denk ik dat wettelijk dit niet mag wat gewicht aanhanger + m3 betreft… 1450kg auto + 700kg aanhanger
@vinnie67: Een M3CSL is 1450 kg?? Zoja, goed zwaar voor een performance-car!
@vinnie67: 700kg voor dat karretje? 500zeker.
& een m3csl zie ik echt geen 1500 kg wegen hoor!
Eerder 1200 ongeveer.
De combinatie zal wel inderdaad krap zijn om niet boven de 1800 te komen.
De beste man deed samen met mij afgelopen 3 dagen racecursus op Assen. Lekkere sound heeft die CSL :) En vermogen ook genoeg!
Onlangs hebben wij thuis een M5 aangeschaft uit 2005. Ook daar hebben wij een afneembare trekhaak onder laten plaatsen. Dit vanwege het trekken van een paardentrailer. Je ziet er absoluut niets van en werkt prima. Wij mogen met de M5 2000kg trekken;)
Ik kan nog steeds genieten van deze oude M5 Touring zowel de nieuwe als de oude vind ik mooi.
Waarom kan er ‘maar’ 1800kg achter? Een A6 (C6) 4.2FSI (eveneens benzine) kan 2100kg trekken met -2 cil., minder pk en min 800cc. Of een 3.0TDI uit 2005/6 kan eveneens 1900kg trekken.
Niet om Audi te verheffen boven anderen maar waar ligt dat aan?
Iemand duidelijkheid?
Waarom kan een Audi met een kleinere motor en minder vermogen meer trekken dan de snelste 5-serie?
@philipzuidijk: Een keer op Discovery gezien ik meen een autoprogramma uit Engeland waarin werd verteld dat de Touareg de beste trekauto zou zijn. Dat wilden ze gaan bewijzen d.m.v een Boeing te gaan trekken met een Touareg en het lukte.
@agera: dat noemen ze nou een marketingstunt. En jij bent er met open ogen ingetrapt.
@robbie: Waar zie je mij zeggen dat ik zeg dat de Touareg de beste trekautos is? De Engelsen wilden dat in hun programma laten zien door een Boeing te trekken. Ik zag alleen dat het hun gelukt is en dat veel andere auto’s dit niet na zullen doen.
@philipzuidijk: mjah, Land Rover Defender met 2,5 liter TD5 (122pk) mag 3500kg trekken… Heeft helemaal niks met de motor te maken, meer met de versnellingsbak, reminrichting en het chassis.
Nie dat het de eigenaar wat zal boeien, maar Jezus wat zal dat benzine zuipen deze combinatie..!! Ken iemand die zakelijk nogal wat km’s maak in een M5, en die rijdt bij normaal gebruik al van pomp baar pomp!
M5 Touring is echt de ultieme powersedan… misschien zelfs ultiemer dan de RS6
@xilver: juist de ultieme powerSEDAN… In mijn ogen is de ultieme powerSTATION de RS6 Avant en niet de M5 Touring.. Andersom hoort de RS6 dan niet in limousine vorm. Maar het is wel weer wat anders de M5 Touring, zou niet mijn keus zijn geweest.. Ik ga persoonlijk ook het kopen van een station proberen af te houden, tot nog toe kom ik prima weg met sedans.
@audir8v10: Maar op de rs6 kan geen trekhaak :p Dus dan moet het wel een merc of m5 worden haha
@Barnato: is dat zo? Omdat ie alles kapot trekt zeker? ;-)
@audir8v10: mee eens RS6 moet een Avant zijn, M5 een sedan! Andersom vind ik ze het beide net niet helemaal!
@audir8v10: Ja station ;-) Eventjes vergist.
@xilver: Je weet het verschil tussen een sedan en in dit geval een Touring ( station)? Klopt niet helemaal wat je zegt!
@circlestorm69: Juist ja, sneller getypt dan nagedacht ;-) Kan al eens gebeuren
hé een mooie station, dat is ook voor het eerst :D toch zou ik de normale sedan kopen, of het liefst de CSL op kenteken houden en daar lekker in knallen :D
Wat zijn dit voor oude rammelbakken. De een nog ouder dan de ander!
@Jimmy: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
@Freewarefreak: Nice, nieuw begrip geleerd. Overigens, dit is de helft van de mensen die reageren op autoblog toch? Althans, in de onderwerpen bmw/audi
@Jimmy: Haha.. snap ik ook wel.. maar je weet als je zo reageert in een BMW topic dan start je al snel een “flamewar”.. (je weet nu wat dat is..) ;)
@Freewarefreak: Ik heb ook weer wat geleerd! Idd trollen genoeg op de site..
Vindt de rs6 ook mooier als station, en de amg’s misschien ook wel. Het ziet er veel chiquer uit in mijn ogen.
baas
Mooie foto. Als ze allebei origineel zijn staat hier op 10 meter 867 PK… wow..
Zie je nou, Ford. Je moet die uitlaat niet in het midden monteren bij een snelle station. Kan je nooit je Fiesta ST naar het circuit trekken!
station is ook niet mijn favoriet, ziet er gewoon stuk minder mooi uit, maar.. eerlijk gezegd doet de hele 5 serie me weinig.. die op de aanhanger is dan wel weer om te kwijlen :D
Dan ben je wel een baas als je met deze combinatie aan komt zetten. :P
Waar is Aimee eigenlijk gebleven?