• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TVR leeft weer! Auto’s worden gebouwd in Oostenrijk [updated]

Auteur: robbie, gepost 12 november 2011 om 11:16 – 26 Reacties

TVR Tuscan MKII Convertible met Amerikaans hart


Dus jij dacht dat TVR dood en begraven was? Think again! Het lijkt erop dat het ooit zo trotse Britse merk eindelijk weer auto’s aan het produceren is. Inmiddels zijn ze wel verhuisd naar Oostenrijk en is de legendarische zes-in-lijn motor vervangen door een Amerikaanse V8.

Zoals je je misschien nog wel kan herinneren ging TVR eind 2006/begin 2007 failliet nadat ze in 2004 waren overgenomen door de Russische miljonair Nikolay Smolensky. Sindsdien hebben we al een heleboel verhalen voorbij horen komen over een “herstart” en nieuwe modellen.

In oktober 2010 hoorden we voor het laatst iets van TVR, toen wist Smolensky te melden dat er vanaf 2012 weer auto’s gebouwd zouden worden (in Duitsland) en dat onder de motorkap de supercharged V8 van de Corvette ZR1 te vinden zou zijn.

Dat bericht leek dus aardig te kloppen, alleen is het Oostenrijk geworden en een V8 zonder supercharger. In Oostenrijk kan je vanaf nu alle ‘recente’ TVR modellen weer bestellen. Het gaat om de volgende modellen: Sagaris, Tuscan convertible, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera en Griffith. Onder de motorkap ligt altijd een 6.2 liter LS3 V8 met 432 pk en 569 Nm.

Ook kan je bij TVR terecht om je huidige auto om te laten bouwen naar deze nieuwe specificatie, maar ik vraag me af waarom je dat zou willen. Op dit moment zijn ze druk bezig met het bouwen van de eerste TVR met Amerikaanse V8. En zoals op bovenstaande foto te zien is wordt dat een Tuscan MK II convertible. Volgens TVR haalt deze cabrio een topsnelheid van 301 km/u

Hoe dit gaat aflopen? We zullen het afwachten en jullie op de hoogte houden.

Update 23-11 (Smoke) – Schrik niet, maar er is een prijslijst (PDF). Net geen 100.000 pond voor een TVR, in een land waar een C63 Coupe 57.000 pond kost. Ik zou zeggen: veel succes, TVR! (via pistonheads)

Ook interessant!

  • Wintersport Oostenrijk
    Je kan gewoon met de auto op wintersport naar Oostenrijk
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

cerbera, chimaera, griffith, nikolai-smolenski, sagaris, tuscan, TVR

Vorig bericht: « Retro alert! VW T2 Camper is weer te koop!
Volgend bericht: Travec Tecdrah – Kunststof SUV met Dacia techniek »

Lees Interacties

Reacties

  1. vale46 zegt

    12 november 2011 om 11:24

    Zoveel power in een TVR?
    Dat ding rammelt spontaan uit elkaar bij het starten.
    Ik heb niet echt iets met TVR, ze zijn eigenwijs, dat wel, en soms ook wel mooi. Maar niet mijn keuze.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      12 november 2011 om 12:09

      @vale46: Ze zijn ook niet de degelijkste ;), qua degelijkheid zijn TVR’s gewoonweg rommel.

      Login om te reageren
  2. HDM zegt

    12 november 2011 om 11:33

    Doe mij maar een Cerbera dan.

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    12 november 2011 om 11:34

    -edit: check!-
    Een V8 in klein racertje is ook leuk, en de Oosterijkers zijn misschien iets zorgvuldiger in het bouwen.

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    12 november 2011 om 11:43

    Als ze de Sagaris dan maar met de Speed Six blijven bouwen… Herinner me de test van Clarkson nog. Look at the bonnet! The engine really IS trying to escape!

    Login om te reageren
  5. astonfreak zegt

    12 november 2011 om 11:48

    yes!!! eindelijk de een van de laatste britse sportwagens is terug !! altijd jammer al gaat een autobedrijf failliet

    Login om te reageren
  6. dondeboer zegt

    12 november 2011 om 11:56

    TVR is echt een compleet idioot merk. Ik wil er een!

    Login om te reageren
  7. jzaero zegt

    12 november 2011 om 12:06

    Compleet gestoord merk inderdaad, maar oh zo begeerlijk. Zie ze best vaak rijden en terecht. Geweldig geluid, lekker spartaans. En een Amerikaanse V8 is natuurlijk niet slecht. V8en zijn sowieso niet onbekend bij TVR! Zie dit filmpje maar dat ik een tijd terug heb geschoten!

    http://www.youtube.com/watch?v=ZeQQwsgy8kg

    TVR T350t

    http://www.youtube.com/watch?v=Y7fwd4b0afA

    En de Tuscan

    http://www.youtube.com/watch?v=jp8GnwdMKYg

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      12 november 2011 om 12:10

      @jzaero:
      Dus jij komt uit Woerden? Ik woon er vlakbij. Linschoten.

      Login om te reageren
  8. HZW zegt

    12 november 2011 om 12:25

    Een Sagaris zou mijn keus zijn als ik een TVR zou kopen.
    Het is de best sturende TVR die er gemaakt is.

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    12 november 2011 om 12:31

    Valt me op dat steeds meer kleine merkjes uiteindelijk GM V8 onder de kap hebben. Vooral na een poosje kwakkelen / surceance / mistige toekomstplannen.
    Is ergens wel logisch: kennis en techniek over die motoren is gemakkelijk te krijgen, en nieuw is alles als crate-engine te koop. Bij pakweg Duitse merken moet je wel erg goede vriendjes zijn (Donkervoort, Wiesmann) om de motoren die je wilt los te krijgen.

    Login om te reageren
  10. dennise zegt

    12 november 2011 om 12:32

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. drivvennet zegt

    12 november 2011 om 12:50

    TVR is dood. Al jaren lang, dit zijn toch geen nieuwe auto’s. De ‘fabriek’ biedt gewoon wat upgrade-pakketjes aan vanuit Oostenrijk. TVR is nu echt niks meer als een hol merk zonder enige substantie.

    En zeg nu eens eerlijk waarom zou je zo’n fantastische Speed Six motor inwisselen voor zo’n ongeciviliseerd en technisch oninnovatief brok Amerikaans metaal..

    Login om te reageren
    • aadfd3s zegt

      12 november 2011 om 13:21

      @drivvennet: Omdat dat oninnovatieve, ongeciviliseerde amerikaanse brok staal meer potentie heeft, lichter is en veel betrouwbaarder is. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de techniek voor je iets roept. De TVR speed six is alles behalve een goed blok, daarnaast is TVR nooit eerlijk geweest over de prestaties van het blok. De ls3 daarentegen heeft bergen potentie en is bijna niet kapot te krijgen.

      Login om te reageren
      • Barnato zegt

        12 november 2011 om 15:23

        @aadfd3s: TVR POWER !!!! http://www.tvrpower.co.uk/ Rest my case TVR for the WIN 4.5 liter speed six Geweldig. Laatst was er eentje op de nurburgring. Dan kun je er wel een ls3 ingooien maar die is echt langzamer :-)

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          14 november 2011 om 22:25

          @Barnato: Ik ben een fan van TVR en de Speed 6 motoren. Maar dat ze goed zijn? Nee zeker weten niet. Google maar eens op speed six, bijna alles geeft engine rebuild`s aan.
          Een LS3 leverd dezelfde prestaties voor een fractie van de prijs en heeft nog eens veel meer koppel. LS3 tegenover Speed 6, dan heeft de speed 6 als enige argument dat het jammer is wanneer deze exotische motor verdwijnt. Voor de rest zijn er alleen maar voordelen voor de LS3.

          Login om te reageren
  12. faithnomore zegt

    12 november 2011 om 13:15

    oostenrijk, kan niet slecht zijn voor bouwkwaliteit tov de UK

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    12 november 2011 om 13:18

    Nooit geweten dat TVR failliet gegaan was, en die Corvette V8 wordt ook voor alles en nog wat gebruikt, zelfs voor een kettingzagen, jammer.
    http://www.youtube.com/watch?v=60Tamp2fHhg

    Login om te reageren
  14. RazorHead zegt

    12 november 2011 om 14:32

    ja nu nog sponsors zoeken voor een sagaris of tuscon :D

    Login om te reageren
  15. Barnato zegt

    12 november 2011 om 15:20

    Dus kun je in oostenrijk een sagaris kopen en dan naar tvr power voor de spped six 4.5 liter? Dat zou geweldig zijn!

    Login om te reageren
    • Barnato zegt

      12 november 2011 om 15:24

      @Barnato: Ff pistonheads gecheckt. Gewoon hetzelfde wat tvrpower doet alleen dan met domme ls3. :-) Niks nieuws

      Login om te reageren
  16. phantom95 zegt

    12 november 2011 om 18:02

    Goed nieuws dat ze weer bestaan, ik vind TVR een leuke toevoeging aan de supercarwereld en ik denk dat die v8 een goede keuze is.

    Login om te reageren
  17. theblackdude zegt

    12 november 2011 om 19:20

    hopelijk gaat de kwaliteit erop vooruit,want het blijven wel gruwelijke auto’s, speed 12.

    Login om te reageren
  18. tvrspeedsix zegt

    12 november 2011 om 19:30

    *doet een vreugde dansje met het koppie omlaag!

    Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    13 november 2011 om 16:30

    t350c met ls3?

    Zet maar voor de deur :)

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      13 november 2011 om 20:54

      @baasbas:

      Nou, dat, maar dan met een blok wat meer pk levert, VEEL meer koppel en op de koop toe ook nog eens vele malen betrouwbaarder is ook?! Winnaar

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North