• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retro alert! VW T2 Camper is weer te koop!

Auteur: robbie, gepost 12 november 2011 om 10:22 – 62 Reacties

Volkswagen T2 Camper


Dit moet haast wel de meest bijzondere auto zijn die je nieuw kan kopen in Nederland! Het is namelijk mogelijk om een gloednieuwe Volkswagen T2 Camper te kopen. Dat kost je wel een paar knaken, maar dan heb je wel een lekkere retromobiel.

Je wist het misschien niet, maar de tweede generatie Volkswagen Transporter wordt momenteel nog altijd gebouwd in Brazilië. Om precies te zijn in Volkswagen’s São Bernardo do Campo fabriek (97 per dag). En het Nederlandse bedrijf Volkswagen Campercentrum Nederland heeft besloten om deze campers weer te importeren. Op die manier kunnen een heleboel mensen de vakanties van hun jeugd opnieuw beleven.

Er is echter wel een trucje nodig om de Braziliaanse T2 op Nederlands kenteken te krijgen. Door de camper eerst in Engeland op kenteken te zetten (daar zijn de regels soepeler) en dan te importeren naar Nederland lukt het om deze auto zonder airbags en ABS toch gewoon op Nederlandse platen te krijgen.

Achterin de T2 ligt geen luchtgekoelde motor meer, maar een moderne watergekoelde 1.4 liter viercilinder die 80 pk levert. En die motor is ook nog eens geschikt voor FlexiFuel (benzine en Bio Ethanol E85). Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 16 seconden en de topsnelheid ligt op 135 km/u.

Overigens is het retro reservewiel dat je op de neus ziet zitten een dummy. Het voordeel van zo’n nieuwe T2 is wel dat je maar liefst 3 jaar garantie op het auto gedeelte krijgt en 1 jaar op het camper gedeelte. Prijzen starten bij €32.425 en lopen op tot €55.995.

Als je er eentje wil moet je er wel snel bij zijn, want eind 2012 schijnt de T2 Transporter definitief met pensioen gestuurd te worden. ABS en airbags worden dan namelijk verplicht in Brazilië. (bron: volkswagencampers.nl)

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Volkswagen T2 Camper

Ook interessant!

  • Koop deze dikke BMW camper op Marktplaats
  • Camper nodig? Koop deze Mercedes ex-ambulance
  • Renault bouwt Trafic om tot een camper
    Renault Trafic camper nog steeds niet voor Nederlanders
  • We kopen allemaal maar een caravan of camper

Nieuwste artikelen

  • Diesel gaat ten onder, maar toch brengt VW een nieuwe auto met V6 TDI naar Europa
  • 1 jaar gratis elektrisch rijden? Meld je aan als Fastned Testrijder
  • Gespot – Nieuwe Lexus LFR laat zich in tweevoud zien op de Ring
  • Kia ‘vernieuwt’ stokoud model en vraagt € 2.000 extra
FacebookTweetPinLinkedIn

camper, Retro, t2, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Even nagenieten met de BMW M5 F10
Volgend bericht: TVR leeft weer! Auto’s worden gebouwd in Oostenrijk [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    12 november 2011 om 10:24

    Bah wat een lelijk oud hok, zelfs een Berlingo zal nog beter sturen.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    12 november 2011 om 10:26

    Dat VAG ooit zulke mooie wagens gemaakt heeft ,niet te geloven eigenlijk.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      12 november 2011 om 10:28

      @norge: Heb ik iets gemist? Wat is er mooi aan dit turkenbusje? Ben sowieso geen fan van busjes maar vind de huidige Transporter 10x mooier en is waarschijnlijk ook beter in alle opzichten.

      Login om te reageren
      • resulutionNL zegt

        12 november 2011 om 10:31

        @alcantara: Jow nepleer… wrm noemje dit nou een turkenbusje? graag beetje restecp tonen! (ali-G)

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          12 november 2011 om 10:36

          @VWTouran75: omdat het zo is
          http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/18/turkenbus-wordt-een-unieke-verschijning

          Login om te reageren
          • resulutionNL zegt

            12 november 2011 om 13:24

            @alcantara: Proud to be a Turk!

            Login om te reageren
      • norge zegt

        12 november 2011 om 10:32

        @alcantara: Zal wel 1 van mijn afwijkingen zijn ,maar ik vind dit een prachtig ding en precies de juiste grootte om mee te rijden en k(r)amperen.En het aparte door de bocht heen zwaaien ,moet je een keer mee maken .

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          12 november 2011 om 10:49

          @norge: Dat aparte door de bocht heenzwaaien zal komen omdat je zo te zien op de vooras zit en het blok ervoor hangt, niet echt bevorderlijk voor de wegligging.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            12 november 2011 om 10:53

            @alcantara: Blok achter de achteras bedoel je ?Goede wegligging heeft het niet maar het is wel leuk om maae te rijden (vind ik).

            Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            12 november 2011 om 10:54

            @alcantara:

            Motor ligt achterin bij de T1, T2 en T3 ;-)

            Login om te reageren
          • robbie zegt

            12 november 2011 om 11:19

            @alcantara: FAIL!

            Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            12 november 2011 om 16:01

            @alcantara:

            Ooit gehoord van de Volkswagen Kever?
            Raad eens op welke basis de T1 t/m 3 staan?

            Login om te reageren
            • RickB zegt

              12 november 2011 om 16:30

              @carmasterr: Enkel T1 en T2, T3 is compleet anders!

              Login om te reageren
              • carmasterr zegt

                12 november 2011 om 16:42

                @RickB:

                Je hebt gelijk.
                Ik twijfelde ook al.
                Kwam er zelf natuurlijk weer te laat achter.

          • baap zegt

            13 november 2011 om 08:49

            @alcantara: Ga je mond spoelen joh, met het blok zit aan de voorkant!? Blokje ligt achter de achteras net als de hedendaagse Porsches! Ga je eerst es even verdiepen in dit magische stukje techniek voordat je begint te piepen!!

            Login om te reageren
      • masterstig zegt

        12 november 2011 om 12:06

        @alcantara: Ik heb nog nooit Turken in deze busjes zien rijden, maar dat kan ook aan mij liggen….

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          12 november 2011 om 15:59

          @masterstig:

          Turken gaan meestal voor wat meer premium inderdaad:

          Login om te reageren
      • mattraket zegt

        12 november 2011 om 17:32

        @alcantara: Deze T2 is geen Turkenbusje. Turken kozen massaal voor de volgende generatie, de T3. Inclusief gordijntjes.

        Login om te reageren
        • mattraket zegt

          12 november 2011 om 17:40

          @mattraket: deze dus:

          Login om te reageren
      • reijden zegt

        12 november 2011 om 19:30

        @alcantara: ja, jij weet gewoon niet wat nou echt mooi is!

        Login om te reageren
  3. dutchcourage86 zegt

    12 november 2011 om 10:28

    Is het niet goedkoper om er ABS en een airbag op te laten zetten?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 november 2011 om 10:31

      @dutchcourage86: het kost miljoenen om dat te ontwikkelen. Dat gaat VW nooit meer terugverdienen.

      Login om te reageren
  4. Kyanite zegt

    12 november 2011 om 10:30

    De eerste VW bus (T1) vind ik persoonlijk leuker om te zien.

    Login om te reageren
    • deamid zegt

      12 november 2011 om 13:25

      @Kyanite: lol, wij hebben zo’n t1 samba, 24 raams ofzoow.
      Is echt een geweldige wagen. Hij was vroeger van NONNEN (!) echt te gek XD

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        12 november 2011 om 14:36

        @deamid: ubercool. Verkopen? ;)

        Login om te reageren
    • RickB zegt

      12 november 2011 om 16:27

      @Kyanite: In Brazilie werden ze nog een hele lange tijd gemaakt toen ze in Duitsland uit productie werden gehaald. Zit haast geen verschil in, enkel de kwaliteit van het staal en de verf is minder, en natuurlijk de prijs. Kost niks, maar zie het maar eens naar Nederland te halen!

      Login om te reageren
  5. MartijnGizmo zegt

    12 november 2011 om 10:30

    In Engeland worden ze al een tijdje zo verkocht volgens mij, door Danburry: http://www.danburymotorcaravans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=19

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 november 2011 om 10:35

      @MartijnGizmo: wellicht werken ze samen? Aangezien deze ook via Engeland geïmporteerd worden.

      Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    12 november 2011 om 10:34

    Die van Lego is goedkoper… ;)

    Jammer dat ‘ie watergekoeld is, maakt de neus minder fraai. Verder natuurlijk een cultobject.

    Login om te reageren
  7. 750i zegt

    12 november 2011 om 10:41

    Het blijven prachtige busjes….alhoewel ik de nieuwe transporters ook wel ok vind heb ik veel liever zo’n oudje.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 november 2011 om 11:07

    Fantastisch! Regel ff een rijtest en video!!!

    Login om te reageren
  9. g40freak zegt

    12 november 2011 om 11:09

    maar met een vanaf prijs van 32.000, kan je toch ook een “echte oude” kopen?
    dan heb je wel de boxer motor, wat ook een deel van de karakteristiek is van het busje

    Login om te reageren
  10. cassiewollie zegt

    12 november 2011 om 11:20

    Het was a een keer bij fifth-gear tezien,, 2 jaar terug -.-

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      12 november 2011 om 11:58

      @cassiewollie:

      hier is het filmpje

      http://www.streetfire.net/video/297-fifth-gear-vw-camper-van-comparison_178181.htm

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 november 2011 om 01:42

      @cassiewollie: Die zag ik laatst ook, best leuk.

      Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    12 november 2011 om 11:41

    Bloody awesome!

    Login om te reageren
  12. jdmfan zegt

    12 november 2011 om 11:59

    @cassiewollie: ja ook een keer bij top-gear een met een 911 motor achterin.

    Login om te reageren
  13. masterstig zegt

    12 november 2011 om 12:08

    Het is wel een stuk minder leuk om een eigenlijk neppe VW bus te hebben. Nep in de zin van niet klassiek.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    12 november 2011 om 12:37

    Hoewel ik geen VAG liefhebber ben is een T2 vintage en vintage = altijd win!

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    12 november 2011 om 12:45

    Ik kan me niet inbeelden dat iemand dit ooit zou kopen.
    Tenzij op een paar emotionele hippies na dan.

    Login om te reageren
  16. Jokkebrok zegt

    12 november 2011 om 13:42

    Vet, doe mij er maar 1

    Login om te reageren
  17. E550 zegt

    12 november 2011 om 13:53

    Mooi ding, maar de T1 is mooier. What’s up met de Chicken Tax in de US?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 november 2011 om 14:01

      @e550: wat bedoel je? Deze auto heeft niks met de Chicken Tax te maken. Hij wordt geproduceerd in Mexico en verkocht in Europa.

      Chicken Tax is dus compleet niet van toepassing.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        12 november 2011 om 15:56

        @robbie:

        Was het niet Brazilie?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          12 november 2011 om 19:15

          @carmasterr: nee. Als ik jou was zou ik voortaan wat beter opletten op school:
          http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_tax

          Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            12 november 2011 om 19:35

            @robbie:

            ´Je wist het misschien niet, maar de tweede generatie Volkswagen Transporter wordt momenteel nog altijd gebouwd in Brazilië. Om precies te zijn in Volkswagen’s São Bernardo do Campo fabriek (97 per dag).´

            *Iets over begrijpend lezen, opletten op school en je eigen commments eens nalezen*

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              12 november 2011 om 20:38

              @carmasterr: Brazilie, Mexico: lekker boeiend, want daar ging het niet over.

              We hadden het over de Chicken Tax en dat is een Amerikaanse aangelegenheid. Heeft verder niks te maken met Zuid-Amerika.

              Login om te reageren
              • carmasterr zegt

                13 november 2011 om 04:43

                @robbie:

                Nog geen reden om lekker neerbuigend te gaan doen terwijl je het zelf fout zegt.

              • baap zegt

                13 november 2011 om 08:56

                @carmasterr: +1

              • baap zegt

                13 november 2011 om 08:58

                @robbie: Beetje een arrogante benadering vind je zelf ook niet als je je eigen reactie terugleest? Damn…

  18. Lucb zegt

    12 november 2011 om 15:02

    Voor dat geld koop ik wel een andere auto.

    Login om te reageren
  19. martijnsiegers zegt

    12 november 2011 om 16:02

    Vergeet niet dat ze ook te huur zijn!

    Login om te reageren
  20. RickB zegt

    12 november 2011 om 16:24

    In Engeland op kenteken krijgen? Misschien komt het omdat daar de “exporteur” en camper ombouwer daar zit…

    http://www.danburymotorcaravans.com/

    Verder kan je zo’n ding voor ruim 18.000 euro krijgen, zit dus aaridig wat geld in!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 november 2011 om 19:20

      @RickB: het gaat voornamelijk via Engeland omdat het daar zéér gemakkelijk is om auto’s op kenteken te krijgen. Zolang er maar verlichting en remmen op zitten dan vinden de Britten het al prima. Daarna kan je een Brits kenteken zonder problemen laten omzetten naar een Nederlands kenteken.

      Dat de prijs in Nederland zoveel hoger is komt natuurlijk door BTW & BPM.

      En waar haal jij die prijs van 18.000 euro vandaan? Op die Britse site is de laagste prijs die ik tegenkom £22.499 (dik 26.000 euro) en dan heb je geen camper.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        12 november 2011 om 20:36

        @robbie:

        Ik heb werkelijk waar geen idee, zomaar uit de lucht gegrepen!

        B$44,890.- is €18.738,50

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          12 november 2011 om 20:45

          @RickB: ah, dacht dat je verwees naar de Britse prijzen aangezien je het daar eerst over had.

          Dat ze in Brazilie een stuk goedkoper zijn verbaasd mij niks.

          Login om te reageren
          • baap zegt

            13 november 2011 om 09:00

            @robbie: verbaasd = verbaast

            Login om te reageren
        • lastbiltekniker zegt

          13 november 2011 om 11:56

          @RickB: 18.000 euro en dan nog ruim 3500 euro om die bus in een container naar Europa te krijen + Import belasting + BTW + (voor NL;)BPM. Veel marge zit er dan niet meer in. Ik weet er alles van. Ik heb geprobeerd een nieuwe Kombi naar Zweden te krijgen. Projekt is gestrand op het feit dat het veel te moeilijk was om alles zelf te regelen.

          Login om te reageren
      • RickB zegt

        12 november 2011 om 20:46

        @robbie: Dan nog, de ombouwer van de T2 tot camper zit in Engeland, niet geheel toevallig?!

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 november 2011 om 02:22

          @RickB: toeval bestaat niet. Alles gebeurt met een reden.

          Login om te reageren
  21. Freewarefreak zegt

    13 november 2011 om 15:06

    Jammer dat die dan zo duur moet zijn. Voor de rest erg leuk! :)

    Login om te reageren
  22. tstile zegt

    14 november 2011 om 04:55

    Voor dat geld haal je ook een goede T1, die waardevast zijn of zelfs een goede inverstering.

    Denk niet dat deze veel kopers zal vinden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North