• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?

Auteur: CasperH, gepost 6 juli 2016 om 11:03 – 42 Reacties

Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?Afbeelding Twee straalmotoren in je auto, waarom ook niet?

INSANITY
De naam Insanity lijkt ons vooral toepasbaar op de eigenaar van dit zelfbouwprojectje.

Twee Rolls-Royce vliegtuigmotoren zorgen ervoor dat je 400 liter brandstof in twee minuten kan opbranden.

Ho. Ly. Crap.

In 2004 bezoekt Ryan McQueen een dragrace in Edmonton, waar hij verliefd wordt op de jetcars. Hij besluit dat hij er zelf ook één moet hebben. Hoewel hij weinig kennis heeft van de materie, besluit hij zelf een auto te bouwen. Al doende leert men, immers. Het resultaat is Insanity, een auto met niet één maar twee jetmotoren achterin. De beste man besteedde vijf jaar van zijn leven aan alleen de vorm van de auto, die geïnspireerd is op de Ferrari Enzo. In totaal heeft hij er inmiddels 12 jaar aan gebouwd en Insanity is op een paar details na nu af. Het kostte hem in totaal zo’n $90.000 dollar aan materiaal en gereedschap en dat valt ons eigenlijk nog wel mee.

Eind dit jaar hoopt hij de goedkeuring voor de auto rond te hebben, zodat hij eindelijk die twee gigantische motoren een keer kan starten. De theoretische topsnelheid is 650 kilometer per uur, dus we raden Ryan aan zijn stuurmanskunsten zo snel mogelijk op peil te krijgen, of niet Richard Hammond? Het zal waarschijnlijk geen walk in the park zijn om dit beest op de weg dragstrip te houden.

Dank aan Arjen voor de tip!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Rolls-Royce Corniche van Jan
    Mijn Auto: Rolls-Royce Corniche van Jan
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Nieuwe Rolls van Drake is een draak van een auto
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, jet, Racing, Rolls-Royce, rood

Vorig bericht: « Red een huwelijk: koop deze straatlegale Renault Clio Cup
Volgend bericht: Peugeot is nog steeds verliefd op de 205 GTi »

Lees Interacties

Reacties

  1. kilum zegt

    6 juli 2016 om 11:07

    Holy Shit! Wat een beest zeg!

    Login om te reageren
  2. dubcars zegt

    6 juli 2016 om 11:07

    Toch net iets leuker dan een Enzo uit de fabriek

    Login om te reageren
  3. Joep zegt

    6 juli 2016 om 11:08

    Die verdomde replica’s altijd

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      6 juli 2016 om 11:59

      @joep007: stiekem is het een Pontiac Fiero met raketmotor

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        6 juli 2016 om 12:15

        @dizono: Hahaha. Denk dat je dat in 2 seconde zal zien. Zodra je gas geeft is die body tumbleweed en gaat 12 jaar hard werken in rook op ben ik bang.

        Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    6 juli 2016 om 11:17

    400 liter per twee minuten!

    Login om te reageren
    • rs6issnel zegt

      6 juli 2016 om 12:26

      @mrrallycross: Iets meer als een hummer dus.

      Login om te reageren
  5. n54coupe zegt

    6 juli 2016 om 11:17

    Het lijkt mij dat er wat weinig gaten in de body zitten om beide straalmotoren van lucht te voorzien…
    Dat zal wel erg gaan tochten in die cabine als deze jongens op toeren komen.

    Login om te reageren
  6. germancarsftw zegt

    6 juli 2016 om 11:20

    Nu is het wachten op een aanklacht van de Italianen jegens deze baas, want zo rollen ze nu eenmaal in Maranello…

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    6 juli 2016 om 11:26

    Als je dus vol-gas gaat met beide jets, en 1tje hapert terwijl die andere het wel vol doet; dan kan ik me voorstellen dat je vrij snel richting de zijkant zou kunnen gaan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 juli 2016 om 12:13

      @gregorius: Nee joh.. beetje bijsturen.

      Login om te reageren
  8. meridian zegt

    6 juli 2016 om 11:33

    Ik vraag me vaak af wat voor werk die mensen doen, die zulke auto’s bouwen. Waar halen ze het geld vandaan? Ik zie vaak dat er hobbyisten auto’s en vliegtuigen etc. bouwen of restaureren maar hoe ze aan het geld komen, geen idee.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      6 juli 2016 om 11:58

      @meridian: 12 jaar had hij de tijd om dit te bouwen. Als je de $90.000 deelt door dat aantal jaren hou je $7.500 over. Dat is met het stellen van de juiste prioriteiten goed te doen.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      6 juli 2016 om 11:59

      @meridian: Iedereen kan dit betalen!! Voorbeeld?
      Regelmatig heb ik een echtpaar in de bijstand op mijn spreekkamer die beiden een pakje shag wegroken.
      Als je een pakje shag per dag rookt is dat €9,30 per dag.
      Per jaar is dat €3.394,50
      In 12 jaar tijd €40.734,= met 2 personen is dat dus €81.468,=
      Daar kan je dus ook een jet-wagen van bouwen, simpel.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 juli 2016 om 12:14

        @JanJansen: Als je een pak shag per dag rookt, dan heb je geen tijd meer om te werken. Je zit alleen maar peuken te draaien en te knekken.

        Login om te reageren
        • dampu020 zegt

          6 juli 2016 om 12:23

          @berlinetta: oh jouw comment over het hoofd gezien

          Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          6 juli 2016 om 12:47

          @berlinetta: Blijkbaar is de bijstand toch vaak voldoende hoog om te kunnen blijven roken.
          Ik denk dat je de ene sigaret met de andere aan moet steken. Is ook een vorm van doorzettingsvermogen zullen we maar zeggen.

          Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        6 juli 2016 om 12:22

        @janjansen: Mijn advies voor deze ouderen is tabak uit het midden oosten te halen. Stuk goedkoper! Hebben ze 20 jaar de tijd om te sparen voor hun Jet-Agila.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          6 juli 2016 om 12:51

          @fmgarcia: dat lijkt me mooie info om een handeltje in te gaan beginnen, waar koop jij je stuff?

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            6 juli 2016 om 13:29

            @JanJansen: Meestal bij Al-bashyr tzabak in Libië, maar door de huidige problemen met de locals zijn de controlles veel strenger geworden. Hield er eerst jaarlijks een goede middenklasser aan over.. Tegenwoordig doe ik enkel zaken met Shell of de Bruna.

            Login om te reageren
    • draadloos zegt

      6 juli 2016 om 17:58

      @meridian: salaris in de vs ligt stuk hoger dan hier, en de belasting een stuk lager…

      Login om te reageren
  9. bergmm zegt

    6 juli 2016 om 11:33

    Naast Rotterdam ook een vestiging in Edmonton met auto’s om verliefd op te worden dus…

    Login om te reageren
  10. rdamnn zegt

    6 juli 2016 om 11:39

    Verdomme Jetcars is ook echt overal

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      6 juli 2016 om 11:52

      @rdamnn: Turbine €200,- meerprijs

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        6 juli 2016 om 13:31

        @jrsmoke: Van een oud vrouwtje geweest.

        Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      7 juli 2016 om 16:57

      @rdamnn: €500,- voor de velgen hé XD

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    6 juli 2016 om 11:45

    Het is weer eens wat anders zullen we maar denken.

    Login om te reageren
  12. begbers zegt

    6 juli 2016 om 11:52

    En waarschijnlijk nog straatlegaal ook… Because ‘murica. Hier ben je al illegaal bezig als je je achterlichten blindeerd..

    Login om te reageren
  13. teijgher zegt

    6 juli 2016 om 12:09

    Staat leuk op z’n oprit. Alleen niet ff de motor starten, want dan is de garage erachter verpulverd.

    Login om te reageren
  14. bmwm6f12 zegt

    6 juli 2016 om 12:12

    So nu we het over knalpijpen hebben…

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    6 juli 2016 om 12:15

    Ziek project. Respect voor degene die ermee durft te rijden.

    Login om te reageren
  16. hammond zegt

    6 juli 2016 om 12:16

    Tja, recht rijden is niet echt mijn ding…

    Login om te reageren
  17. spruitstuk zegt

    6 juli 2016 om 12:18

    Zijn die bandjes niet wat aan de smalle/kleine kant?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      6 juli 2016 om 12:26

      @spruitstuk: Alles op de foto schreeuwt, Rest in peace Ryan McQueen. Die banden zullen het asfalt niet meed raken zodra hij gas geeft. En denk dus zijn voetzolen daarna ook niet meer.

      Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      7 juli 2016 om 16:58

      @spruitstuk: voor lijkt redelijk normaal voor een dragster, achter lijken idd vrij smal ja.

      Login om te reageren
  18. mrB zegt

    6 juli 2016 om 12:39

    Gaaf idee, maakt het zwart en het is een gave batmobiel en de kosten vallen ook nog relatief mee, 90.000 voor twee jets.
    Ik zou Ryan toch heel erg aanraden alle gaten aan de voorkant dicht te maken voor zijn eerste rit. Ik voorzie dat die anders airborne gaat.

    Login om te reageren
  19. bemmie zegt

    6 juli 2016 om 12:59

    Alle ingredienten zijn aanwezig: monsterlijk brede banden, dikke parachute. Ik zeg: kan niets fout gaan!

    Login om te reageren
  20. ralfast zegt

    6 juli 2016 om 14:56

    Heet die man nou echt Bliksem McQueen?

    Login om te reageren
  21. tarquesh zegt

    6 juli 2016 om 15:00

    Als ik zo’n jetcar zou hebben dan hoef ik geen goedkeuring voor de openbare weg.
    Als ik af en toe op een dragstrip kan knallen dat is me dat ook goed.

    Gek genoeg heb ik ook gedacht om een exotische sportwagen te gaan knutslen met 1 straalmotor. Zeg maar tot 370 km/h wil ik mijn project op de middenmotor rijd, en wil ik tot 480 km/h doorhalen dan komt na 370 km/h de straalmotor erin.
    Mijn motto is om gewoon een snellere auto te hebben dan een Koenigsegg Agera R en een Hennesey Venom.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      6 juli 2016 om 16:42

      @tarquesh:
      Nou, ik ben erg benieuwd naar het artikeltje “Autobloglezer bouwt supercar met straalmotor” over een jaar of 12. Succes!

      Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    6 juli 2016 om 18:08

    Tja .. Amerikanen ..
    Mag die “bestaat het niet dan maak ik het zelf toch” mentaliteit wel ..

    Login om te reageren
  23. pinut187 zegt

    7 juli 2016 om 15:01

    Knap, zelf met twee linkerhanden eraan beginnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North