• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Twijfel over opvolger Mazda 6 MPS

Auteur: evo, gepost 28 november 2007 om 18:15 – 22 Reacties

Klokkenwinkel Mazda6 MPS

Het topmodel van de nieuwe Mazda6 heeft 170 pk en directe concurrenten doen het met 300 pk. Tel deze twee feiten bij elkaar op en je zou ervan uit kunnen gaan dat er ook van de nieuwe 6 een MPS-versie zal komen. Echter, een manager van Mazda vertelt ons dat het lang niet zeker is dat er ook een supersnelle 6 komt.

De huidige MPS mag dan wel 260 pk hebben, echt spectaculair snel is hij niet door het hoge gewicht van 1565 kg. Daarnaast mist hij wat melodieuze klanken en trekt een Mazda3 MPS ‘em er vierkant uit. Het management heeft nu een keuze te maken: of de MPS flink verbeteren of helemaal stoppen met het model. Het lijkt er echter op dat het management niet overtuigd is van de potentiële vraag naar een MPS-versie. Zo zei Mazda6 programma-manager Ryuichi Umeshita het volgende:

“We will see if there is a big enough requirement in the market. We will seriously consider this, but honestly speaking we don’t see that.”

Persoonlijk vind ik dat Mazda niet moet miepen en als de wiedeweerga moet starten met de ontwikkeling van de MPS-versie. Als Mazda de gewichtsstrategie ook doorvoert naar het MPS-model, dan zal het met de prestaties ook vast goed komen (via: Motorauthority).

Oud model Mazda6 MPS

Ook interessant!

  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • Compacte mazda crossover
    Er komt nóg een compacte Mazda crossover aan
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • mazda concertzaal
    Waarom muziek in een Mazda klinkt als in een concertzaal

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mazda6, mps

Vorig bericht: « Zo ziet de Kia Borrego er dus uit!
Volgend bericht: Auto kopen? Ga eens achter je PC zitten! »

Lees Interacties

Reacties

  1. sus zegt

    28 november 2007 om 18:21

    Moeten ze zeker doen !
    De nieuwe 6 is best wel een mooie wagen en een sportversie
    is altijd goed voor het imago.
    Ze hebben een mooie eerste stap gezet met de vorige 6 mps en de 3 mps.
    Nu moeten ze maar doorgaan ook !

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    28 november 2007 om 18:27

    de prijs van Mazda 6 MPS is echt aan de pittige kant… ik heb dan liever een 320i coupe voor dat geld.. weliswaar minder power, maar leuker dan de 6 MPS..

    Het is en blijft een Mazda, maargoed, Nissan heeft het ook goed gedaan met die 350Z en de Skyline

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    28 november 2007 om 18:29

    tja .. ze zullen zelf wel weten of het rendabel is .. toch?

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    28 november 2007 om 18:31

    De vierwielaandrijving maakt hem te zwaar. Als ze hem nou alleen maar achterwielaandrijving geven scheelt toch echt paar kilo’s. Voeg een 300pk 2.3 motor toe en je hebt een leuke auto.

    Login om te reageren
  5. W!d zegt

    28 november 2007 om 18:44

    precies.. ik vraag me sowieso af of die supersnelle modellen wel goed lopen. In het luxesegment wel, daar zorgt het ook voor een imagoboost. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een R36 in het echt gezien, laat staan een MPS.. Volvo stopt niet voor niets met de R modellen.. veel research en gedoe voor misschien een procent in afzet.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    28 november 2007 om 18:54

    Volgens mij is dit puur zakelijk gezien niet eens een verkeerde beslissing.

    Login om te reageren
  7. frank01 zegt

    28 november 2007 om 19:11

    Zuinigheid * vlijt..zijn de sleutelwoorden voor Mazda.
    Ik geef ze groot gelijk!
    De mazza koopt een dergelijke auto niet om er mee te racen, maar om er vlot en comfortabel mee te reizen.
    En dat is de Mazda een heerlijke rijmachine op Top-niveau!

    Login om te reageren
  8. 2SLOW4ME zegt

    28 november 2007 om 19:14

    Mijn laatste mazda was een 323 coupé, best een leuk autotje tot dat ik bij de 180dkm gas gaf en de cabrio (volvo hea…) achter me vergaste (heb je als je nooit schakelt onder 5000;-)).
    Maar laat ze lekker doorgaan met die productie! ik vind die MPS modellen er over het algemeen niet slecht uitzien.

    Login om te reageren
  9. Jeroen zegt

    28 november 2007 om 19:19

    gadver….. er rijden toch alleen maar oude mensen in die hokken

    Login om te reageren
  10. &zo zegt

    28 november 2007 om 19:30

    W!d, toevallig reed er mij gistermiddag een voorbij op de A4 (zelfde kleur als op foto)! Maar dat was inderdaad ook de eerste die ik op de weg ben tegengekomen…

    Login om te reageren
  11. ropoko zegt

    28 november 2007 om 19:40

    ik heb vaak genoeg een 6 mps gezien (het was niet steets de zelfde).
    maar ik dek als ze nog een luchtinlaat op de motorkap doen een een leuken spoiler erop gooien dat hij het nog beter zal verkopen (zoiets als een evo)

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    28 november 2007 om 20:14

    Jammer, maar wel te begrijpen. Hopelijk komt hij wel!

    Login om te reageren
  13. august zegt

    28 november 2007 om 20:18

    en ik denk dat het allemaal dikke kolder is van Mazda. De MPS zal er wel komen. Proefballonnen en wat dies meer zij..

    Login om te reageren
  14. milan zegt

    28 november 2007 om 20:20

    niet snel genoeg..me pa heeft er een, en ik garandeer je we zijn altijd als eerste weg bij het stoplicht

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    28 november 2007 om 20:56

    @2SLOW4ME

    nog nooit onder de 5000 tpm? of je hebt echt een onwijs zwakke auto of je bent gek en je wilt van je motor af.

    Login om te reageren
  16. ZOEF zegt

    28 november 2007 om 21:29

    Mazda moet niet miepen maar ze miepen nog veel te veel!
    Waar blijft de Wankelversie voor ieder model?

    Login om te reageren
  17. Mikeee zegt

    28 november 2007 om 23:30

    Ik vermoed dat ze de RX-8-verkoopcijfers niet in de weg willen gaan staan.
    …en zo niet, dan moeten ze de 6 MPS inderdaad gewoon lichter maken.
    Onder de 1300 kg. houden en de volgende facelift wéér lichter maken.

    Login om te reageren
  18. Ahura zegt

    29 november 2007 om 01:14

    Ach te zwaar.. het rijdt iig tig keer beter dan een lichtere maar met FWD Vectra OPC. Rijdt ook beter dan de laatste Mondeo ST. Topper in zijn klasse. Persoonlijk vind ik uiterlijk niet veel soeps (alleen de voorbumper is leuk) maar hij kleeft aan de weg en trekt als een jongen van 16

    En te duur? Er is geen concurrent die zoveel luxe en power biedt!

    Maar begrijpelijk voor Mazda om wellicht geen opvolger te bouwen. Over de Mazda2 MPS wordt ook nog erg getwijfeld. Maar wel jammer

    Login om te reageren
  19. Juppe zegt

    29 november 2007 om 01:17

    Onderstel en aandrijving RX-8 eronder. Wankelmotor en RWD. Maat het zal bij dromen blijven ;)

    Login om te reageren
  20. Ahura zegt

    29 november 2007 om 01:23

    Nee hoor, gewoon wachten op de volgende generatie RX-8 ;)

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    29 november 2007 om 09:45

    6MPS leuk en aardig. hij is heel erg goed. rijd bijna als een luxe Mitsubishi Evo 9 maar toch hij kan niet de sensaties leveren die je van zo’n auto verwacht. iets wat de 3MPS wel leverd. dat ze de 6MPS misschien niet verder ontwikkelen naar het nieuwe model vind ik niet zo erg. maar ik hoop wel dat ze de 3MPS wel door blijven maken. en natuurlijk de lang verwachte MX5MPS. ook moet mazda het brandstofverbruik onder controle krijgen want dat is voor zo’n moderne krachtbron gewoon te hoog.
    maar ik moet mazda als volume maker wel toegeven, vaak zie je een MPS model niet rijden.
    er zal eerder gekozen worden voor een BMW330Xi(4×4) en een VW Golf R32 of iets dergelijks. modellen die meer tot de europese consument zijn gericht.

    Login om te reageren
  22. j c m Baggen . zegt

    1 december 2007 om 18:55

    ik rij al jaren mazda echt een heerlijke auto om mee te rijden.
    3 x323 2x 626 1×6 .
    en hoop ook de nieuwe 6 te kunnen gaan rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North