• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1400 pk-Corvette crasht met 370 km/u

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 maart 2011 om 08:53 – 42 Reacties

Corvette crash


Vorige week werd de eerste 2011-editie van de Texas Mile (TX2K11) verreden. Op dit regelmatig gehouden hardrijfeestje komt de crème de la crème van de Amerikaanse tunerswereld bij elkaar om 3 dagen lang een wedstrijdje ‘wie kan de meeste pk’s uit zijn motorblok persen’ te doen. Maar aangezien je geen omeletje kan bakken zonder een eitje te breken gaat het wel eens mis, zoals bij deze Corvette.

Bij de vorige editie, in oktober 2010, ging het ook al mis, dat was met een Gallardo van Underground Racing. Destijds wandelde de bestuurder gewoon weg, en ook bij de Corvette was dit het geval. Toch bijzonder, bij dergelijke snelheden. Het betrof een 1400+ pk Z06 van Hinson Motorsports. Vooralsnog ontbreekt videomateriaal van de crash, maar de foto’s spreken boekdelen.

Gecrashte 'Vette - foto: Autospotters.com

Bij het TX2K11-evenement waren nog veel meer pk-tovenaars aanwezig, de beelden die we jullie eerder toonden van de AMS Alpha 12 GT-R zijn ook afkomstig van het evenement. Daarnaast is er rond het evenement bijzonder prettige footage gemaakt, maar daarover later meer. Ik vraag me wel af hoe ver de grenzen nog verlegd kunnen worden, want heden ten dage is 1500 pk uit een supercar niet eens zo bijzonder meer (check bijvoorbeeld deze Camaro met 1800 pk op de achterwielen). Lang leve drukvulling, of naderen we een grens die misschien niet overschreden moet worden? (via Jalopnik)

Tot slot nog wat beelden van de Corvette in betere tijden (tijdens de vorige Texas Mile):

UPDATE: Video van de crash is inmiddels opgedoken:

Foto credit: FullThrottleV6

Ook interessant!

  • Video: Schumacher crasht, RODE vlag!
  • Video: superman twijfelt niet aan zichzelf, crasht toch
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, crash, texas-mile, tuning, Video

Vorig bericht: « Autoblog 2011 flashback: week 12
Volgend bericht: Video: matblauwe Mirage GT soundcheck »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    28 maart 2011 om 08:56

    En dan durven sommige mensen nog te zegegn dat engelen niet bestaan. Of een corvette is gewoon erg veilig met al dat plastic:P

    Login om te reageren
  2. sebasjuhh zegt

    28 maart 2011 om 08:58

    Stomme vette :p

    Login om te reageren
  3. The360box zegt

    28 maart 2011 om 09:01

    1800Pk is veel.

    Login om te reageren
  4. beieren zegt

    28 maart 2011 om 09:07

    Mooi. Opgeruimt staat netjes.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 maart 2011 om 17:26

      @beieren: Oh jong, ga terug naar je thuisland met je Bayerische Marokkane Werke

      Login om te reageren
  5. mortsel2640 zegt

    28 maart 2011 om 09:32

    Pff ik zou echt niet durven om voluit te gaan met zo’n bak.

    Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    28 maart 2011 om 09:32

    De Britse slogan ‘speed kills’ blijkt dus weer flinke onzin…

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      28 maart 2011 om 09:50

      @Mairsil: Snelheid heeft nog nooit iemand vermoord, plots stilstaan wel! ;)

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        30 maart 2011 om 00:34

        @RickB: OE! Dat is een hele goeie! Die ga ik onthouden;)

        Login om te reageren
  7. rienk zegt

    28 maart 2011 om 09:46

    volgens mij is dit hem
    http://www.youtube.com/watch?v=BtPOI4hkCKA

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      28 maart 2011 om 10:13

      Daar lijkt het wel op. Heb hem toegevoegd, thanks!

      Login om te reageren
  8. RickB zegt

    28 maart 2011 om 09:48

    Ja, dan helpt zo’n “Taped-bra” ook bar weinig!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      28 maart 2011 om 10:11

      @RickB: Ja.. ik vroeg me ook al af wat al die blauwe tape op de neus doet.. is dat tegen de steenslag? Dat is nu zijn doel wel voorbij.. de Corvette heeft nu her en der wel meer “schade-slag”.. whehe.. rijp voor de kliko. ;)

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        28 maart 2011 om 12:01

        @Freewarefreak: Jep! Houd je de lak ook een beetje netjes en schoon ;)
        Hier een extreem voorbeeld! :D

        Login om te reageren
        • frankj zegt

          28 maart 2011 om 19:31

          @RickB: Ken je het gezegde: meer is beter

          gaat wel erg hard, hij is denk ik blij zijn dat er een rolkooi in zat.

          Login om te reageren
      • Lan_Evo zegt

        28 maart 2011 om 12:02

        @Freewarefreak:
        Wat dacht je van minder drag? Gaat wel een grote rol spelen bij die snelheden. Dit is geen kansloze showauto. ;)

        Login om te reageren
  9. mightymike zegt

    28 maart 2011 om 10:10

    American quality hè, nog steeds bladveren??;)

    Login om te reageren
    • RickRoll zegt

      28 maart 2011 om 10:47

      @mightymike:

      Nee.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        28 maart 2011 om 18:12

        @RickRoll: Voor zover ik weet hebben C6 Corvettes (net als alle eerdere generaties overigens) wel bladveren, hoor. Misschien dat deze lui de boel verwisseld hebben, maar in principe heeft een Corvette bladveren.

        Login om te reageren
    • super zegt

      28 maart 2011 om 19:34

      @mightymike:
      Ik houd op zich niet van amerikaanse autos, maar de bladveren op een corvette zijn op zich wel zinnig, het zwaartepunt zit lager. Het zijn overigens geen bladveren zoals je ze op een vrachtauto aantreft, maar ze liggen dwars en het is geen “pakketje, maar ik neem aan dat je dat al wist.

      Als je ergens over wilt afgeven kun je dat beter over de archaise techniek van de motor doen; klepbediening dmv pushrods bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    28 maart 2011 om 10:10

    Z06 is de eerste auto die me zweethandjes achter ’t stuur gaf en ik beide handen aan het stuur wilde houden. Ondanks al z’n plastic en kraakjes en geneuzel dwong die auto respect bij me af.

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    28 maart 2011 om 10:18

    Geluk dat de auto maar een paar keer rolde en voor het grootste gedeelte schoof.

    Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    28 maart 2011 om 10:22

    @smoke… hij had maar 1 turbo :) zie je in het ‘before’ filmpje vrij onorthodox onder de achterbumper hangen. Er zit ook vrij apart steigerwerk in de auto verwerkt om dit voor elkaar te krijgen en de turbo is er zeker 1 van het grootste soort.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      28 maart 2011 om 10:24

      en hier het hele projectdraadje… heel gave opbouw :)
      http://hinsonsupercars.com/t-CorvetteRacecar.aspx

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      28 maart 2011 om 10:55

      Overigens, die turbo is echt groot inmens groot.
      Check dat blikje ernaast:

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      28 maart 2011 om 18:02

      @Alwood: Waarom hangt die daarachter? Lijkt me onhandig, zo ver van de motor… Of mis ik iets?

      Login om te reageren
      • frankj zegt

        28 maart 2011 om 19:35

        @Citrofiel:
        Je mist niks hoor.
        Ik heb zo`n vermoedden dat (gebrek aan)ruimte de locatie heeft bepaald.
        De reden dat mensen de het loodgieters werk kort willen houden, is om ze de reactie snelheid op het gaspedaal snel willen houden.
        Dat maakt bij dit soort lang afstanden niks uit.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          28 maart 2011 om 21:32

          @frankj: Deze turbo zal dus trager reageren… Maar voor de topsnelheid maakt dat inderdaad weinig uit.

          Login om te reageren
  13. birdboy zegt

    28 maart 2011 om 10:51

    #^*&^@ die turbo is groot zeg! (op de plaatjes in de link van Alwood)

    Login om te reageren
  14. av_diver zegt

    28 maart 2011 om 11:32

    Ligt het aan mij, of is het gewoon een hele vreemde plek voor een turbo. Ik bedoel zover bij het spruitstuk vandaan, de aangevoerde lucht moet ook die hele afstand weer terug.

    Login om te reageren
  15. erhan01 zegt

    28 maart 2011 om 12:32

    ik denk dat dat met zo een grote turbo niet zoveel uitmaakt :P

    Login om te reageren
  16. laminaatplaat zegt

    28 maart 2011 om 13:26

    Tsja, bij een zwaar getunede Corvette moet je natuurlijk ook niet het stuur ook maar willen aankijken. Bij het woord ‘bocht’ ontploffen ze namelijk spontaan…

    Login om te reageren
  17. raphael zegt

    28 maart 2011 om 13:46

    Zet de prestatie van de Veyron SS wel even in perspectief. Die auto ligt bij 435 km/h nog ongelooflijk stabiel op de weg, en zelfs een autoshow presentator kan die snelheden zonder problemen halen.

    Login om te reageren
  18. VeniVidiVici zegt

    28 maart 2011 om 16:20

    Zo blij dat deze Vette stuk is :) gezien het eerste filmpje vond ik het maar een schijttuning met die turbo op de uitlaat :?. Kreeg ook het idee dat als je er een Veyron naast gezet had dat de 1400pk Corvette zoek gereden was!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 maart 2011 om 18:15

      @VeniVidiVici: Rare reactie, man. Er hebben mensen met veel geld, kennis en passie die drie dingen in die auto gestoken, en jij bent nu oprecht “blij” dat ie kapot is omdat die turbo achterop je niet beval?

      Echt, seriously dude?

      Get a life.

      Login om te reageren
  19. kets zegt

    28 maart 2011 om 17:25

    toch maar iets minder pk op de achterwieltjes

    Login om te reageren
  20. bozewolf zegt

    28 maart 2011 om 18:32

    Btw, reden voor turbo achterop: Ten eerste draait het wat koeler, omdat je minder motorhitte rondom hebt.

    De turbo lag, echte turbo lag ditmaal (verbaasd zijn omdat er bij 2000rpm niks gebeurt in een Lancer EVO is *geen* turbo lag), zal flink aanwezig zijn vanwege het loodgieterswerk, maar als je een rechte lijn pk-monster bouwt voor een topsnelheid poging zal turbolag je de reet roesten.

    Achterop zit de turbo voor hoogstwaarschijnlijk een enorm simpele reden:

    Ruimtegebrek. Dat ding is zo groot als een familiepizza. Stouw dat maar eens weg in je motorruimte, met aanhangend ijzerwerk.

    Dat wordt em niet.

    Dus, simpel. Voorin past ie niet, achterop wel. Tara.

    Login om te reageren
  21. terazino zegt

    28 maart 2011 om 20:47

    als die amerikanen nu ook al geen auto’s kunnen bouwen die rechtuit gaan kunnen ze er maar beter mee stoppen. ongelooflijk dat die gast na zo’n klap gewoon uitstapt. zal wel flink spierpijn hebben gehad de dag erna.

    Login om te reageren
  22. terazino zegt

    28 maart 2011 om 20:49

    ah, vandaar. auto heeft slechts een rol gemaakt.

    OK. Our record breaking Corvette was well on the way to raising the bar again when it left the track at over 230mph. The driver walked away and has been released from the hospital. The car rolled one time and landed back on the wheels. This a testament to following safety guidelines and building a safe car.

    Login om te reageren
  23. corvettez06 zegt

    28 maart 2011 om 22:45

    een corvettecrash en een heel spreek koor aan domme uitspraken en cliche,s komen weer voorbij , maar owee als het een zogenaamde duitse degelijkheid is , worden er allemaal excuses gezocht, dat het jullie zelf niet gaat vervelen .

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      29 maart 2011 om 00:07

      @corvettez06:

      Mee eens lijken hier af en toe wel een stel hele eenkennige zgn autoliefhebbers…. als iemand en in dit geval zo te zien een heleboel mensen veel geld en lol maken met een prachtig stukje techniek dan moet je niet met die dooddoeners komen, lijkt wel een kleuterklas!

      zolang jullie allemaal nog dromen over je eerste auto met een beetje vermogen moet je hier niet aankomen met dit soort geneuzel!

      Login om te reageren
  24. c20ne zegt

    8 september 2011 om 21:47

    Even voor de duidelijkheid, zowel de Z06 en de ZR1 hebben een betere rondetijd dan de 2012 GT-R op de nurburgring gereden, die GT-R is een hele gerespecteerde auto wat betreft bochtenwerk, Corvette gaat daar met 2wd ff overheen, dus loop niet jaloers te doen dat ze geen bochten kunnen maken, dan moet je je in je kont laten nemen dan kan je ook zo’n auto halen later ipv dat hongerloontje wat mensen met de grootste bek hier hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North