• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vanaf de beursvloer: Mercedes CLS63 AMG

Auteur: ricardo, gepost 11 januari 2011 om 14:48 – 57 Reacties

Vanaf de beursvloer: Mercedes CLS63 AMG

De oude CLS is dood, leve de nieuwe CLS! In Detroit heeft Mercedes meteen maar het dikste model neergezet: de CLS63 AMG. Dit zijn daarvan de eerste livepics.

Niet lang na het lekken van de eerste persafbeeldingen kwam Mercedes met de officiële onthulling van deze vierdeurs coupé. Of de nieuwe CLS een verbetering is ten opzichte van het vorige (en eerste) model qua uiterlijk, daar valt over te twisten. Wel kunnen we alvast met zekerheid melden je aan pk’s en Nm’s niet veel tekort zal komen in deze V8-uitvoering.

De bekende 5.5-liter V8 met dubbele turbo weet 525 pk en 700 Nm op het asfalt neer te leggen. Daarmee tuf je in 4,4 seconden naar de honderd km/u. Kies je voor het Performance Package, dan zet je de CLS in 4,3 seconden op de honderd dankzij de 557 aanwezige pk’s en het bandenverscheurende koppel van 800 Nm.

Hieronder de eerste afbeeldingen vanaf de NAIAS. Klik!


Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Zoveel kilometer kan je elektrische auto nog rijden bij 0 procent batterijlading
  • Voordat Jaguar de kolder in de kop kreeg, was dit het plan…
  • In dit Europese land is EV-subsidie niet meer nodig
  • GTA VI: komt van uitstel afstel?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, cls, cls63, detroit-2011, Mercedes

Vorig bericht: « BMW 1 Serie M Coupé in levende lijve
Volgend bericht: TV-tip: Het Belgische automerk Imperia »

Lees Interacties

Reacties

  1. highperformance zegt

    11 januari 2011 om 14:50

    Poeh, begeerlijk hoor. Mag ook met de instapmotor….

    Login om te reageren
  2. the-budel-guy zegt

    11 januari 2011 om 14:50

    blijft een lelijk ding geef mij maar de vorige.

    deze heeft van die passat CC achterlichten

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      11 januari 2011 om 15:27

      @the-budel-guy: Ik ben nu ook nog niet echt gecharmeerd van de achterlichten, ik denk dat het een kwestie van wennen is.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        11 januari 2011 om 16:22

        @Vanquish: de tijd zal het leren

        Login om te reageren
    • mbman zegt

      11 januari 2011 om 18:00

      @the-budel-guy: Brilletje nodig,IN de vertse verte lijk t deze auto niet op dat lelijke vag product.

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        12 januari 2011 om 01:16

        @mbman: nee idd :?

        Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        12 januari 2011 om 01:17

        @mbman: maar hijs wel mooi, dat vag prduct. daar heb jij weer een brilletje voor nodig

        Login om te reageren
  3. misteralmostknowitall zegt

    11 januari 2011 om 15:00

    Domme vraag misschien, maar er staat ‘de dikste versie’. Komt er geen 65 AMG, of is die er nooit geweest?

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      11 januari 2011 om 15:02

      @misteralmostknowitall: die is er nooit geweest

      Login om te reageren
    • Burdy zegt

      11 januari 2011 om 15:10

      @misteralmostknowitall: Alleen brabus heeft er een met een v12. Maar nooit een ‘normale’ amg.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        11 januari 2011 om 15:37

        @Burdy: Dat is niet waar. De topmodellen, of vlaggenschepen van Mercedes hebben de laatste jaren wel een 65 gehad. Brabus heeft inderdaad een V12, maar dit is niet de AMG V12, dit is een V12 uit de 600 modellen die ze hebben getuned. De S65AMG, SL65AMG en CL65AMG hebben allemaal de V12 Biturbo die uit AMG’s magazijn komt.

        Login om te reageren
        • ck92 zegt

          11 januari 2011 om 15:57

          @jzaero:
          Volgens mij bedoelde hij dat er in de CLS nooit een V12 is geleverd, dat mercedes zelf wel 12cilinders maakt (voor andere modellen dus) zullen de meeste bezoekers hier toch wel weten ;)

          Login om te reageren
        • misteralmostknowitall zegt

          11 januari 2011 om 17:18

          @jzaero: Ik denk dat ik in de war was met de CL-klasse, waar natuurlijk wel een 65 AMG van gemaakt is.

          Login om te reageren
  4. President zegt

    11 januari 2011 om 15:08

    Geen beursbabes erbij?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      11 januari 2011 om 15:34

      @President: speciaal voor jou;)
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/11/de-kwaliteit-van-beursbabes-in-detroit

      Login om te reageren
      • petermb zegt

        11 januari 2011 om 17:17

        Kinderachtig mijn vorige bericht weg te halen…. Alleen omdat jullie niet de eerste met live foto’s waren?

        Login om te reageren
  5. Burdy zegt

    11 januari 2011 om 15:11

    Leuk ding, alleen die achterkant kan maar niet wennen. Vond de vorige cls mooier.

    Login om te reageren
  6. floryn zegt

    11 januari 2011 om 15:31

    Gekke kleur. Ik vind deze auto mooier in een ouderwets glimlakje.

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      12 januari 2011 om 11:54

      @floryn: ze hadden zoveel haast dat ze zijn vergeten om hem af te lakken.

      Login om te reageren
  7. jzaero zegt

    11 januari 2011 om 15:39

    Mooie auto toch wel. Achterkant is inderdaad niet helemaal in één keer goed, maar als je kijkt naar de achterkant van de oude CLS bij de relevante artikelen rechts, vind ik het toch wel een verbetering en kan ik er zeker aan wennen!

    Login om te reageren
  8. opgooier zegt

    11 januari 2011 om 15:41

    Ik kan maar moeilijk wennen aan het nieuwe model. Het oude model vond ik werkelijk schitterend en veruit de mooiste ”normale” Mercedes.

    Login om te reageren
  9. kingkay zegt

    11 januari 2011 om 15:49

    De nieuwe is zeker niet lelijk, maar de vorige vond ik toch echt vele malen knapper. Had veel meer uitstraling en presence. Nuja, het zal zeker wel heel fijn rijden, daar niet van.

    Login om te reageren
  10. Atenza zegt

    11 januari 2011 om 15:49

    Wat dacht je van die neus? De zoveelste moderne auto met zo’n hondslelijke naad van de motorkap op die plek.. echt serieus, die klote voetgangersveiligheidregels verpesten het design van de moderne auto’s. De 5-serie en XJ hebben ook al zo’n opvallende opplakneus

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 19:50

      @Atenza: Ja, als voetganger zou ik ook liever aangereden worden door een auto met een mooie motorkap, dan zo één met superveilige bumpers met die naad erboven. :P

      Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    11 januari 2011 om 15:51

    De achterkant is echt superdik!!

    Login om te reageren
  12. monk zegt

    11 januari 2011 om 15:57

    ik was al fan van de vorige, maar deze is wel erg mooi belijnd

    Login om te reageren
  13. Pica zegt

    11 januari 2011 om 16:02

    Wat is ie suuuupermmmooooiiii !

    Login om te reageren
  14. Den zegt

    11 januari 2011 om 16:03

    de oude is nog steeds mooier

    Login om te reageren
  15. brennie-1994 zegt

    11 januari 2011 om 16:13

    gewoon DIK! doe mij die ma :)

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    11 januari 2011 om 16:29

    Lekkah, geef mij er gelijk maar 1! De ‘nieuwe’ CL stond er niet?

    Login om te reageren
  17. Stopwearingpants zegt

    11 januari 2011 om 16:43

    het is de koning is dood leve de koning, er wordt geen onderscheid tussen oude en nieuwe in deze uitspraak gemaakt. ik wil geen mierenneuker zijn maar als je een uitspraak doet doe het dan goed, net als die giant STEP of mankind, gewoon slecht

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 19:53

      @Stopwearingpants: Mja, klopt ook niet echt wat jij zegt.

      “De koning is dood, leve de koning” verwijst idd niet naar ‘oud’ of ‘nieuw’, met de reden dat onder die nieuwe koning alles hetzelfde blijft. Hier verandert er wel degelijk één en ander.

      Login om te reageren
  18. janklaassen zegt

    11 januari 2011 om 16:57

    Dik; alleen geef mij toch maar de oude.

    Login om te reageren
  19. jeanclaude zegt

    11 januari 2011 om 16:59

    vet en snel hoor

    Login om te reageren
  20. petermb zegt

    11 januari 2011 om 17:04

    -edit: het is ook geen nieuws, hij staat gewoon in Detroit-

    Login om te reageren
  21. petermb zegt

    11 januari 2011 om 17:05

    @AB: Wat hebben jullie toch met ‘dood’?

    Login om te reageren
  22. mbman zegt

    11 januari 2011 om 17:59

    Geweldige auto dit.Helemaal af.

    Login om te reageren
  23. MercedesForum zegt

    11 januari 2011 om 18:07

    Die CLS63 AMG staat ook al een tijdje op het forum.
    Volgens mij is het ook echt díe, de CLS63 AMG die jullie nu gefotografeerd heeft geen oranje zijmarkeringslampjes, dus ik denk dat deze weer terug gaat naar Duitsland ;) (Of wellicht omgebouwd wordt naar US Specs)

    Login om te reageren
  24. Tommy2 zegt

    11 januari 2011 om 18:12

    Vind die achterlichten anders wel chic. Deze matte AMG is natuurlijk helemaal tha bomb! :D

    Login om te reageren
  25. Bo1972 zegt

    11 januari 2011 om 18:26

    De CLS is minder vloeiend, maar met meer strakke lijnen. Met als gevolg dat de mate van eenheid minder wordt. Dus krijg je een ander accent/ focus op bais van het geheel. Bepaalde mensen zullen dit mooi vinden, maar ook een groot deel niet. Daarom denk ik persoonlijk dat je op basis van verkoopaantallen beter voor een vormgeving kunt gaan wat meer mensen aanspreekt…..maar ja…wie ben ik!

    Login om te reageren
  26. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 januari 2011 om 18:52

    Nice, ziet er echt klassevol en verdomd snel uit. Kan iemand mij nu zeggen hoe het komt dat er voor de CLS geen 65 amg gemaakt is?
    Specifieke reden?

    Login om te reageren
    • kingkay zegt

      11 januari 2011 om 21:27

      @As_long_as_it_is_fast: geen idee of het met dit model nog steeds het geval is, maar bij de vorige generatie was dit omdat het chassis geschikt was voor maximaal V8-motoren. Die was dan ook gebouwd op het chassis van de E-klasse. Hier in Antwerpen rijdt overigens een prachtige CLS rond, zwart, zwarte velgen, donker glas en chromen omlijsting van de ramen. Echt subliem.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        12 januari 2011 om 02:35

        @kingkay: is dat chassis dan beperkt in draaggewicht of gewoon qua afmetingen?
        We leren bij…

        Login om te reageren
  27. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 januari 2011 om 18:58

    Initiatie van plan om ouders te overtuigen CLS63 aan te kopen, gestart.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 19:55

      @As_long_as_it_is_fast: Good luck.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        12 januari 2011 om 02:36

        @Esprit_de_Flandre: ongelofelijk. Ik toon hem aan mijn stiefvader, jaja overtuigd, goed mee weg. Das de moeite en alles. Ons moeder komt zien, eik nee, ik vind dieje lelijk.
        JOEENGES!
        Minpunten gescoord voor vandaag, inderdaad.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          12 januari 2011 om 18:53

          @As_long_as_it_is_fast: Nooit vrouwen in autokwesties betrekken…

          Of je laat ze de keuze tussen die CLS, of een splinternieuwe Lada Niva. Zal ze waarschijnlijk wel de juiste keuze maken.

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            12 januari 2011 om 19:54

            @Esprit_de_Flandre: Ik zei haar: ja, das dan -1000. Ik praat nimeer tegen u. Ze heeft haar megane cabrio toch zo graag. Joeng, voor die prijs had ik wel met wat beters op de proppen gekomen. Ik denk dat de volgende wagen een A5 3.0 wordt, kan ik ook mee leven. :p

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              12 januari 2011 om 22:33

              @As_long_as_it_is_fast: ‘van goede komaf’ zoals ze zeggen. Lucky Bastard…

              Login om te reageren
              • As_long_as_it_is_fast zegt

                12 januari 2011 om 23:11

                @Esprit_de_Flandre: eerst zien en dan geloven e. ;)
                we zijn zover nog niet.

  28. Kvgorp zegt

    11 januari 2011 om 19:03

    Ja! bestel maar voor mij. Met Performance package natuurlijk. En carbon brakes. Thanx!

    Login om te reageren
  29. Dimglor zegt

    11 januari 2011 om 20:10

    Mja in het begin dacht ik toch van: “neen, dit is het toch niet”… maar hoe meer ik hem zie… hoe meer ik hem begin te appreciëren :-)

    Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    12 januari 2011 om 01:15

    vuilnisbakgrijs kan wel op deze auto maar heb toch liever die andere glimmende kleur grijs of beter nog geel. dat is eigenlij de enige echte kleur voorn Merc ;)

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      12 januari 2011 om 02:35

      @Flamingo: Ge zou puur ne nieuwe vuilbak gaan kopen e?

      Login om te reageren
  31. tarquesh zegt

    15 januari 2011 om 23:12

    Doodsescader grijs. Iedere auto mislukt in grijs.
    Dode geesten gedood door geld. Dode maatschappij.

    Geef mij maar een knalgele dodge challenger met een uzi achterin de bak een slet naast me en een kilo coke.

    Login om te reageren
  32. mellie zegt

    17 januari 2011 om 20:04

    dit is gewoon werkelijk mijn favoriete Mercedes toch die mooie lijn van die coupe en toch 4 deuren prachtig gewoon

    Login om te reageren
  33. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 16:47

    In het echt, echt een hele mooie auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North