• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vanavond: Zembla over de ANWB!

Auteur: autoblogger, gepost 13 april 2006 om 12:17 – 11 Reacties

ANWB

We hebben hier al vaak over de ANWB geschreven en het lijkt duidelijk dat de vereniging haar beste tijd heeft gehad. Vanavond zendt Zembla op Ned3 (20:25u) een special uit over de organisatie. De tegenstelling tussen de vereniging ANWB (die haar leden moet informeren) en de commerciële ANWB (die geld wil verdienen) zou benadrukt worden en oud-minister van Verkeer en Waterstaat Tineke Netelenbos zou het democratische gehalte van de ANWB bekritiseren…

Om nog maar niet te spreken over aartsrivaal Route Mobiel:) Dat kan dus een erg interessante aflevering worden! Meer info op zembla.tv (via automobielmanagement.nl).

Ook interessant!

  • Dit autostoeltje is levensgevaarlijk, aldus de ANWB
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Video: Wanneer je allebei groen denkt te hebben
  • Verzamelaar heeft het gemunt op Koenigsegg, Christian reageert
  • Ongeval gehad? Zo kom je in contact met andere betrokkenen
  • 470 pk en 3 kinderstoelen: Robins 540i TOURING is de ultieme familieraket #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

anwb, Verkeer

Vorig bericht: « Volkswagen Crossgolf spyshots
Volgend bericht: Ford Mustang Shelby GT/H »

Lees Interacties

Reacties

  1. C30 CDI AMG zegt

    13 april 2006 om 12:31

    uhmmm je bedoelt die Tineke Netelenbos die zoveel miljarden meer moest uitgeven dan eigenlijk de planning was bij de betuwe lijn, dat schijnheilige kind…!

    Ohwwggr, ik heb niets tegen ministers, maar zij spant toch wel de kroon

    Login om te reageren
  2. supergrover zegt

    13 april 2006 om 13:58

    Ik heb niets tegen de ANWB ;)

    Snap al die negativiteit niet rond die vereniging. Je bent toch niet verplicht lid daarvan, das toch vrije keuze? Dus waarom ze aanvallen? Zeg dan je lidmaatschap op en klaar.

    Ik ben een erg tevreden lid, als je ooit eens problemen hebt gehad in het buitenland, dan leer de ANWB erg waarderen. Trouwens, binnenlandse wegenwacht vind ik ook erg goed. Daarom mijn keuze om lid te blijven, en naast mij 3,5M andere Nederlanders. Route mobiel heeft 100D klanten, tja, dat zegt toch ook veel?

    Login om te reageren
  3. C30 CDI AMG zegt

    13 april 2006 om 15:25

    ANWB bestaat ook al sinds het wiel is uitgevonden, Route mobiel ”sinds kort”.

    Login om te reageren
  4. Ejay zegt

    13 april 2006 om 15:57

    Stelletje aardappeleters zijn het. Koop je een oldtimer, na een half jaar denk je dat het verstandig is om lid te worden omdat het misschien va npas kan komen. 3 dagen later heb je pech (distributie zo blijkt later) Komen ze niet, want je moet 8 dagen je pasje hebben.

    Login om te reageren
  5. Zoef zegt

    13 april 2006 om 17:58

    Ik weet niet hoe het met de ANWB zit, maar ik vrees dat ze niet beter zijn dan de Belgische VTB/VAB, die in hun ledenblad propaganda publiceren om minder auto te rijden en meer te fietsen, nou vraag ik je?????????????????????
    Dan liever Touring, die als enige autovereniging de tergende snelheidsbeperkingen en superboetes hebben aangevallen.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    13 april 2006 om 21:25

    Tineke viel deze keer wel mee, vond haar eigenlijk wel scherp…

    Voor de rest trouwens wel een goede uitzending, laatst was er ook een Zembla over Google en dat was echt stemmingmakerij (zie ook http://www.marketingfacts.nl/berichten/manipuleerde_zembla_de_tv_kijkers/ ). Had het idee dat dat nu wel meeviel.

    Conclusie is gewoon dat de ANWB wél een oud en stoffige vereniging is (ook al denkt directeur van Woerkom van niet). In al die winkels en al die ledenvergaderingen zie je alleen maar oudjes. En het toppunt was wel dat ze geen match konden maken tussen twee bestanden om de dubbeldekkingen er uit te halen, jaja “we houden het geld liever binnen de organisatie”…

    Login om te reageren
  7. supergrover zegt

    14 april 2006 om 09:40

    Hmm, dat met die dubbele dekking heeft die van woerkom niet goed uitgelegd of verdedigd. Ik zou als ANWB die mensen met dubbele dekking niet eruit gooien, want het is maar voor 1 voertuig dat ze dubbele dekking hebben.

    Hoe zit het trouwens met de wet op privacy voor die ‘match’? Mag de ANWB dat überhaupt doen?

    Voorbeeld, mijn auto zit nog in de garantie, dus heb ik geen ANWB nodig. Audi geeft vervangauto, pechhulp, etc. Maar zodra ik in de auto van mijn vriendin stap of op mijn motor, of zelfs fiets, heb ik geen hulp. Ben ik nu dubbel verzekerd?? Ja voor mijn auto, nee voor de rest.

    Datzelfde stoort me aan zo’n route mobiel, die geven alleen dekking op kenteken, nou leuk als je een heel wagenpark hebt… Dan ben je voordeliger met de ANWB.

    Vond gisterenavond toch nogal negatief. Om nog maar te zwijgen over een zekere Peter Blijvelds die met stalen gezicht zit te beweren dat de Landwind veilig is…. Hij heeft lef zullen we maar zeggen ;)

    Maar dit is mijn mening…

    Login om te reageren
  8. Crashing Duke zegt

    14 april 2006 om 10:15

    Die dubbele dekking, is dat niet je eigen verantwoording ???? Je kunt toch niet van de ANWB verwachten dat ze zelf gaan controleren of je een dienst wel of niet nodig hebt.

    @ Ejay: Wat jij verteld komt omdat er vroeger mensen waren die, pas als ze pech kregen, lid werden. Zoals als elke verzekering, geldt ook bij de ANWB dat het pas rendabel is, als er clëinten zijn die geen gebruik hoeven te maken van de dekking.

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    14 april 2006 om 16:28

    @supergrover: Wat betreft Peter Bijvelds vond ik het nog wel meevallen. Ik geef em gelijk als hij zegt dat hij de Landwind wil verbeteren en wil proberen de mogelijke problemen op te lossen. Als ANWB dan niets wil vrijgeven van de test, waar ben je dan als vereniging mee bezig? Uitgangspunt moet toch zijn dat er kwalitatief betere auto’s op de weg komen?

    Login om te reageren
  10. toeter zegt

    15 april 2006 om 02:14

    @autoblogger: Op de deuren van de Landwind zaten stickers met een groot ADAC logo, omdat zij de test hebben uitgevoerd. In de brief die de ANWB naar Peter Bijvelds heeft gestuurd, stond dat hij contact op moest nemen met de ADAC omdat zij de testgegevens hebben genoteerd en zij de test hebben uitgevoerd. De ANWB is naar aanleiding van deze gegevens aan de slag gegaan om deze (volgens de ADAC) onveilige auto te laten verbeteren. Het lijkt me dan ook duidelijk dat het dan aan Peter Bijvelds is om contact op te nemen met de ADAC.

    Login om te reageren
  11. supergrover zegt

    15 april 2006 om 11:22

    @toeter & autoblogger:
    Denk ook dat Peter de ADAC moet aanvallen en niet de ANWB. Waarbij je ook niet moet vergeten dat Peter ook de officiele importeur is voor Duitsland! Maar het is makkelijk om de ANWB op dit moment aan te vallen omdat het sentiment negatief is in Nederland tov de ANWB. De ADAC zal hij niet aandurven, die zijn pas echt groot en machtig. Ter vergelijk, ANWB heeft 3,5M leden, ADAC 16M leden… En daar komt dan zo’n boertje uit Erp aan, maakt echt veel indruk….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North