• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vandenbrink Design presenteert de GT Convertible

Auteur: chefke, gepost 19 december 2007 om 15:34 – 136 Reacties

Vandenbrink GT Convertible


Vandenbrink Design, de designstudio van onze eigen huiscolumnist Michiel van den Brink presenteert vandaag zijn ontwerp van de Ferrari 599 GT Convertible. Het design wordt wederom toegepast op de Ferrari 599 GTB Fiorano en maakt duidelijk dat ze niet alleen aan retrodesign doen. En hij ziet er gewoon waanzinnig uit!

De GT convertible werd al op de Cercle Deluxe Fair in Wenen aan een select gezelschap getoond, maar nu is hij dus voor iedereen te zien. De auto zal helaas alleen op speciale bestelling geleverd worden. Het model zal uitgerust worden met een lichtgewicht carbon fibre klapdak.

Ferrari heeft zelf ook al toegegeven dat ze in het ontwerp van de 599 GTB rekening gehouden hebben met een mogelijke convertible versie. Als er een spider komt, dan zal deze in een beperkte oplage gebouwd worden. Naar verwachting krijgt de Ferrari een glazen klapdak constructie, waar Vandenbrink een lichtgewicht carbon fibre constructie toepast. Een conceptcar wordt verwacht op de Detroit Motorshow in 2008, maar of hij de Vandenbrink GT Convertible gaat overtreffen dat blijft afwachten.

Vandenbrink GT Convertible

Het persbericht:

Vandenbrink Design Special Order: Vandenbrink “GT Convertible”

Vandenbrink Design presents the Vandenbrink “GT Convertible” design.
The progressively styled GT Convertible had its first viewing for a selected audience during the Cercle Deluxe 2007 fair in Vienna. Like the 599/630 GTO the GT Convertible will also be based on the Ferrari 599 GTB Fiorano, featuring a lightweight carbon fibre folding hardtop. The car will be built only on special customer request.

After the successful introduction of the 599/630 GTO the unveiling of the GT Convertible design clearly marks the Vandenbrink specialty mission: on demand design and manufacturing of unique “off-menu” automobile coachworks, based on class-leading platforms such as the Ferrari 599, Audi R8, Spyker C8 Spyder and Corvette Z06. All Vandenbrink’s custom designed one-off sportscars will be tailored to your personal taste and preferences.

Vandenbrink Design:
Vandenbrink Design BV is an automotive design company, located in The Netherlands. It is a privately owned company, headed by its founding fathers Michiel B. van den Brink and ir Robert C.A. Koumans. The company focus is on special design and coachbuilding for highly exclusive sportscars.

More information can be found on www.vandenbrinkdesign.com

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

599, Cabrio, coachbuilding, concept, Ferrari, vandenbrink

Vorig bericht: « Bavaria zorgt dat je thuiskomt
Volgend bericht: Volgende generatie C3 geïnspireerd op de 2CV »

Lees Interacties

Reacties

  1. Steven zegt

    19 december 2007 om 15:34

    Net als je denkt dat hij het niet beter kan maken, komt hij met dit… Pure schoonheid!

    Login om te reageren
  2. jonas zegt

    19 december 2007 om 15:36

    Man man, prachtig staaltje vakmanschap, respect man :o

    (zolang hij maar niet met een SUV af komt…)

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    19 december 2007 om 15:37

    *slik* wauw :|
    voorzover dat kan vind ik deze nog véél mooier dan de GTO! nog veel meer een eigen ontwerp. De GTO is een prachtig eerbetoon… dit is een prachtige auto! Als ik de komende autorai op mijn knieën loop, mag ik dan bij de stand naarbinnen??? :D

    Login om te reageren
  4. Poekie Lauda zegt

    19 december 2007 om 15:38

    Dat ziet er echt goed uit! R.E.S.P.E.C.T

    Login om te reageren
  5. jonas zegt

    19 december 2007 om 15:38

    edit: Pininfarina lijkt wel een beginner ivm met dit, auto-prOn :o

    Login om te reageren
  6. Franqie zegt

    19 december 2007 om 15:39

    Woow prachtig! De 599 GTB vind ik de eerste mooie Ferrari in jaren, en dit maakt hem alleen maar beter! Geweldig werk weer :D

    Login om te reageren
  7. Pim zegt

    19 december 2007 om 15:41

    Ik zou ook graag een front & kont zien?
    Weinig nieuws ook op de site van VDB, da’s dus een beetje jammer.

    Login om te reageren
  8. Herman zegt

    19 december 2007 om 15:42

    Heel mooi, vooral die overhang bij de achterkant. Super vet!

    Login om te reageren
  9. BreinStein zegt

    19 december 2007 om 15:42

    alleen jammer van de porsche turbo velgen

    Login om te reageren
  10. DeNNi$ zegt

    19 december 2007 om 15:42

    RX8 – F430 – 997 turbo :p

    Login om te reageren
  11. Joost zegt

    19 december 2007 om 15:43

    Perfecte auto Michiel! Komt hier ook zo’n uitgebreide plaatjes serie van?

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    19 december 2007 om 15:43

    @Pim, geduld is een schone zaak ;)

    De spanning wordt natuurlijk langzaam opgebouwd :D

    Login om te reageren
  13. Pannekoek zegt

    19 december 2007 om 15:43

    -edit: Aangepast, dank je-

    Login om te reageren
  14. Stephan zegt

    19 december 2007 om 15:43

    schitterend!

    Login om te reageren
  15. DeNNi$ zegt

    19 december 2007 om 15:43

    Oeps, nie gelezen dat het de bedoeling is om op een ferrari te lijken :p

    Login om te reageren
  16. Dotternetta zegt

    19 december 2007 om 15:44

    De lange motorkap is mooi gebroken met die aluminium baan! Mooi!

    Login om te reageren
  17. DJD zegt

    19 december 2007 om 15:44

    waaaaaauw wat een design. zo hoort een cabrio te zijn.

    De GT convertible werd al op de Cercle Deluxe Fair in Wenen aan een select gezelschap getoond. maar is er dan al een prototype van gebouwd of is het ontwerp getoond??

    Login om te reageren
  18. JD zegt

    19 december 2007 om 15:46

    Ik vind het eigenlijk niet zo heel bijzonder…. vind hem nogal veel op de 550 barchetta lijken alleen dan met een korter neusje.

    Login om te reageren
  19. Whoohoow zegt

    19 december 2007 om 15:46

    saai, eenvoudig.

    Login om te reageren
  20. Rits zegt

    19 december 2007 om 15:49

    Ik hou zelf niet echt van cabrio’s maar deze kan me zeker bekoren.

    Login om te reageren
  21. daan zegt

    19 december 2007 om 15:50

    Dit is echt prachtig :o Als ik ooit eens heeeeeeeeel veel geld zou winnen zou dit het eerste zijn wat ik kocht echt prachtig :P

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    19 december 2007 om 15:54

    Geweldig zeg! Maar we zien alleen maar tekeningen.

    Kan je ons wat meer laten zien Michiel of zijn jullie nog niets aan het bouwen?

    Login om te reageren
  23. Alec zegt

    19 december 2007 om 15:54

    netjes, maar vooral goed gevonden!!

    Login om te reageren
  24. rider zegt

    19 december 2007 om 15:56

    Whoohoow: lig je te slapen ofzo? dit is schoonheid in optima forma! met mooie lijnen die allemaal goed in balans zijn. geen lijn loopt verkeerd! en dat noem jij saai en eenvoudig!? een lada is pas saai en eenvoudig! maar dit niet. ik heb zelden zo’n schoonheid gezien als deze. deze mag zich in het rijtje scharen van de Alfa 8c Competizione en dergelijke.
    Petje af en diep respect voor deze designers van Nederlandse bodem.

    Login om te reageren
  25. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 15:59

    Zoals in het artikel vermeld staat:

    “De auto zal helaas alleen op speciale bestelling geleverd worden.”

    Zie ook in persbericht:

    “…on demand design and manufacturing of unique “off-menu” automobile coachworks, based on class-leading platforms such as the Ferrari 599, Audi R8, Spyker C8 Spyder and Corvette Z06.”

    Beschouw de GTO als een te personaliseren “design a la carte” en deze Convertible is een voorbeeld van “off-menu” design, maar dat kan ook op basis van bijvoorbeeld bovengenoemde modellen.

    Login om te reageren
  26. SUF zegt

    19 december 2007 om 16:01

    Ik vind het een erg mooi ontwerp, al heb ik wat moeite met de grijze streep op de zijkant… het breekt het ontwerp een beetje… Zou het weglaten…

    Login om te reageren
  27. SjoerdV zegt

    19 december 2007 om 16:01

    Als je denkt alles gehad te hebben, kan het dus toch nog beter….
    Gedurfd, maar schitterend ontworpen..

    Login om te reageren
  28. memoblokje zegt

    19 december 2007 om 16:02

    Koude rillingen van top tot teen!

    Login om te reageren
  29. E320cdi zegt

    19 december 2007 om 16:05

    Dit is echt schitterend, ik vind deze zoals Alwood al zei, nóg mooier dan de GTO! dat komt waarschijnlijk omdat ik van Cabrio’s hou, het heeft een bepaalde uitstraling… Maar dit heeft dan weer een eigen uitstraling opzich, zo mooi! En inderdaad die Aluminium belijning vanaf de motorkap, prachtig…

    @ Breinstein: Daar deden ze mij ook al aan denken maar dan in positieve zin, ik vind ze er goed bij staan en deze zijn natuurlijk niet hetzelfde, maar dat ziet iedereen.

    Login om te reageren
  30. Carabo zegt

    19 december 2007 om 16:06

    Chique ontwerp, luxe uitstraling zonder schreeuwerig te worden. Goed werk! :)

    Loopt die aluminium strip door over de motorkap trouwens?

    Login om te reageren
  31. Mark VI zegt

    19 december 2007 om 16:10

    wat een lijn…

    Login om te reageren
  32. Rik zegt

    19 december 2007 om 16:15

    @ SUF: die grijze streep op de zijkant (zal wel koeling ofzo zijn) is het allervetste van de hele bak!!!

    Plus de wielen, de lijnen, kleuren, het hele design, concept en de afwerking ervan natuurlijk.

    Kortom: RETE VET gek!

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 16:18

    @ Carabo: Die aluminium band wordt door de vouw over de lengte van het voorspatbord afgesneden.

    Login om te reageren
  34. Cerbera zegt

    19 december 2007 om 16:21

    sapperdeflap zeg….dit is echt mooi…

    Login om te reageren
  35. Sjon zegt

    19 december 2007 om 16:21

    Ik moest er even een foto van een 599 GTB bijpakken om te kijken wat nou anders is en inderdaad de verfijning van de lijnen op de zijkant is erg geslaagd.

    Maar wat maakt een C8 Spyder nou een class-leading platform. Zo geweldig zijn die toch niet ;)

    Login om te reageren
  36. bakkerst zegt

    19 december 2007 om 16:21

    michiel, dringende oproep:

    MEER PLATEN!! :D

    Login om te reageren
  37. JH zegt

    19 december 2007 om 16:35

    Zeg Michiel, ik neem aan dat achter de aluminium band een luchtuitlaat zit? Want die “driehoeksvorm” moet ergers uit kunnen lopen ;)
    Mooie bak, ik hoop dat er genoeg klanten voor warm lopen…

    Login om te reageren
  38. Ringfan zegt

    19 december 2007 om 16:38

    Meer pics! Meer, meer, meer!!!!

    Login om te reageren
  39. CasperH zegt

    19 december 2007 om 16:42

    Very, very nice. Ik heb mijn kerstlijstje al even aangepast.

    Login om te reageren
  40. StormRAM zegt

    19 december 2007 om 16:44

    Wow, wat een PRACHTIGE WAGEN! Verder sluit ik mij aan bij de oproep van bakkerst :D

    @ de designer: staan jullie ook op de AutoRai de volgende keer? Lijkt mij wel mooi om deze wagen in het echt te mogen aanschouwen ;)

    Login om te reageren
  41. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    19 december 2007 om 16:46

    Prachtige auto Michiel!!!

    Meer pica’s aub.

    Login om te reageren
  42. Wolharig badeendje zegt

    19 december 2007 om 16:49

    netjes!

    Login om te reageren
  43. Sofa zegt

    19 december 2007 om 16:58

    Echt een super mooi ding. Zoals eerder gezegd, denk je dat hij aan ze top van ze kunnen zit met andere ontwerpen komt hij met dit.

    Maar de Porsche velgen doen het goed hieronder;)

    Echt een super ding gewoon:):)

    Login om te reageren
  44. RenJie zegt

    19 december 2007 om 16:59

    mooie handtekening Michiel! :D

    Login om te reageren
  45. HJ zegt

    19 december 2007 om 17:00

    @ Michiel

    Een zeer mooie auto! Ontzettend mooie lijnen en, zoals al vaker is gezegd, die aluminium bies is echt een aanvulling. Je mag ‘m komen voorrijden hoor ;-)

    Maar wat ik me afvroeg, waarmee maak je dit soort tekeningen? Wat voor je programma gebruik je hiervoor (niet dat ik de illusie heb dit te evenaren, maar meer om eens rond te kijken :D).

    Login om te reageren
  46. Graaf Herry zegt

    19 december 2007 om 17:02

    not my cup of tea, maar ik kan het waarderen.

    Login om te reageren
  47. Floris zegt

    19 december 2007 om 17:06

    Mooi, absoluut. Maar ik wacht eigenlijk eerst op een echt rijdend exemplaar van Vandenbrink Design. Tot die tijd is het afwachten of het allemaal gaat lukken met al deze mooie plannen. Het zou niet het eerste bedrijfje zijn dat niet tot productie komt.

    Bedoel dit niet negatief overigens, hoop oprecht dat het je gaat lukken.

    Login om te reageren
  48. troyk zegt

    19 december 2007 om 17:07

    Hallo Huyndai Coupé…

    -Edit: Weet je zeker dat je dat een goeie vergelijking vindt? –

    Login om te reageren
  49. Frank deH zegt

    19 december 2007 om 17:07

    Ziet er niet onaardig uit, even wachten met mijn oordeel tot ik hem in het echt heb gezien…

    Login om te reageren
  50. tim zegt

    19 december 2007 om 17:07

    Prachtig, #Wow .

    Login om te reageren
  51. Rutger zegt

    19 december 2007 om 17:08

    Zeer mooie lijnen, ben erg benieuwd wat er met de kont en neus van de 599 gebeurd is. Erg mooi hoe de aluminiumplaat op de zijkant de luchtinlaat accentueert. Alleen, zoals anderen ook al zeggen, jammer van de Porsche 997 turbo velgen..

    Login om te reageren
  52. Jan C. zegt

    19 december 2007 om 17:10

    was dit naar aanleiding van een vraag op dit forum?

    Login om te reageren
  53. Apache zegt

    19 december 2007 om 17:14

    -Edit: Nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  54. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 17:16

    @ Jan C.

    Nee. dit was naar aanleiding van een vraag van een klant die in eerste instantie bij ons kwam voor een GTO.
    Toen ze ontdekte wat er allemaal mogelijk was bij ons, is door haar dit designproject in gang gezet.

    Login om te reageren
  55. Apache zegt

    19 december 2007 om 17:17

    @ Jan C.

    welk forum?

    Login om te reageren
  56. bramwillemse zegt

    19 december 2007 om 17:24

    Elke keer dat michiel het over de 599 GTB heeft, heeft ie het over de schaapachtig ogende koplampen.
    Dus Michiel: laat ons de GT Convertible eens goed in de ogen kijken! ;)

    (tot nu toe ziet hij er erg goed uit!)

    Login om te reageren
  57. vla zegt

    19 december 2007 om 17:26

    @ Michiel Van den brink
    always a pleasure, dat weet je, en btw ik heb ook genoten van je column in het jaarboek, maar gaat deze ook zo *ik kan geen beter woord verzinnen* schandalig duur worden? want als ik er een beetje over nadenk is de GTO duurder dan sommige high performance én in hogere oplage gebouwde sportwagens, natuurlijk heb je dan wel waar voor je geld maar het blijft duur…

    Login om te reageren
  58. Whoohoow zegt

    19 december 2007 om 17:29

    hij lijkt verdacht veel op die lelijke hyundai coupe. Dit zou zijn opvolger kunnen zijn denk ik.

    Login om te reageren
  59. Nick zegt

    19 december 2007 om 17:30

    Doet mij denken aan de 246 GT… Oftewel de Dino.

    Login om te reageren
  60. Knorrit zegt

    19 december 2007 om 17:33

    Mooi ontwerp! Alleen, waarom die POrsche Turbo velgen? :lol:

    Login om te reageren
  61. Racer X zegt

    19 december 2007 om 17:33

    Voor mij is dit de eerste begerenswaardige Ferrari sinds jaren. Je hebt weer een fraai staaltje designtalent tentoongespreid, Michiel. Chapeau!

    Login om te reageren
  62. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 17:42

    Iets meer toelichting op de site van GTO Magazine:

    http://www.gto-magazine.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=7903

    Ik citeer:

    “Dit is in gang gezet door een klant die voor een GTO kwam. Toen zij ontdekte wat er allemaal nog meer mogelijk was zijn we onder andere hier op uitgekomen.” Of de auto ook daadwerkelijk zo gebouwd zal worden is nog niet zeker. Van den Brink: “Deze Convertible is een voorbeeld van wat allemaal mogelijk is. We zullen nog moeten bepalen of het een eenmalig project wordt of een zeer kleine serie. Dat zal aan het uiteindelijke kostenplaatje en de wensen van de klant liggen, maar het ontwerp is er. We gaan hiermee aan de slag.”

    Login om te reageren
  63. Pieter-Jan zegt

    19 december 2007 om 17:46

    Wat ik interresant vind:

    De Audi R8 word vermeld in de press release als een mogelijk basis voor een VandenBrink, en op de website staat de prenten van de Ferrari Dino studie nu onder de titel “mid-engined sports car design study”.

    http://www.vandenbrinkdesign.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=52&catid=5

    Login om te reageren
  64. M Freak zegt

    19 december 2007 om 17:46

    Zou ik een nieuwe favoriete auto hebben? :oops:

    Login om te reageren
  65. Bender zegt

    19 december 2007 om 18:03

    Michiel, is een van jou ontwerpen al daadwerkelijk gemaakt? Zo ja zijn daar foto’s van?

    Verder prachtig ontwerp, als ik genoeg geld had zou ik ook een ‘persoonlijke’ auto laten ontwerpen. Ik zou dan gaan voor iets meer retro uitstraling!

    Login om te reageren
  66. Guan zegt

    19 december 2007 om 18:05

    Super mooi!!!
    Doet idd een beetje aan de dino denken, het zal hem wel in de lijn van de neus zitten. Maar dat is natuurlijk he-le-maal niet erg, althans niet in mijn opinie want de Dino is ook een van de mooiste (niet) Ferrari’s ooit gebouwd.

    De vergelijking met de 911 turbo velgen is wel begrijpelijk maar gaat wel mank. De turbo velgen-spaken zijn evenwijdig en allemaal even smal, terwijl in dit ontwerp duidelijk een Ferrari velg herkenbaar is, door de punt vorm!

    Wanneer kunnen we meer aanzichten verwachtten??

    Login om te reageren
  67. DirkR zegt

    19 december 2007 om 18:07

    ………

    ben er stil van.
    Ziet er erg stijlvol uit,
    De auto heeft een uitstraling van pure klassen.
    Ben erg te spreken over het alu accent bij de luchtuitlaat.

    Gefeliciteerd met deze wending aan het VandenBrink sprookje :D

    Login om te reageren
  68. Erik zegt

    19 december 2007 om 18:12

    Beste Michiel,

    In het artikel in GTO staat dat hiermee het retro imago in één keer is afgeschud, maar vergis ik me als ik er toch iets van de Ferrari Daytona Spyder in herken? Ben daarom ookm zeer benieuwd naar het aanzicht schuin voor en achter. Wel echt een plaatje van een auto!

    Login om te reageren
  69. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 18:16

    @ Erik: het herkennen van oudere modellen is niet per definitie retro.
    Als ik een Ferrari herontwerp, wil ik wel dat het als een Ferrari herkenbaar blijft en er toch ook een typische Vandenbrink van maken.
    Lees mijn columns over DNA en integratiebeleid maar eens.

    Login om te reageren
  70. Erik zegt

    19 december 2007 om 18:32

    @ Michiel: Dat is zeer goed gelukt. De zwarte kleur met het lichtbruine/donker naturel kleurige interieur doet me helemaal denken aan de Daytona uit Miami Vice. Ook erg mooi dat de achterlichten zijn “afgedekt” aan de bovenkant (niet ontbloot zoals bij de F 430 of Enzo). Dat staat naar mijn idee veel klassieker. Klassieker is dan misschien ook een betere omschijving van wat ik bedoelde dan puur retro. Ook de hoge schouderlijn van de auto vind ik prachtig. De velgen misstaan niet, maar mogen van mij nog wel wat klassieker. Deze zijn een beetje te veel de mode van de dag. Ze ogen iest te veel naar Audi of Porsche 997 Turbo velgen wat mij betreft.

    Login om te reageren
  71. Erik zegt

    19 december 2007 om 18:47

    @ Michiel: Nu je het trouwens toch over je collumns hebt; waar blijven ze? Anders zijn we straks alleen overgeleverd aan Ted Sluymer. Dat kan je ons ondanks alle succes toch echt niet aandoen ;)

    Login om te reageren
  72. NuttelozeBPM zegt

    19 december 2007 om 18:51

    Ave Maria, Nederlandse trots bestaat dus toch nog.
    Mss een domme vraag want waarschijnlijk staat het al ergens vermeld, maar heb je al een GTO verkocht, zoja ook in Nederland zelf?

    Login om te reageren
  73. Doofy zegt

    19 december 2007 om 18:54

    @ Michiel:

    Ben je er al over uit hoe de voorkant word ? die koplapen vond ik zo mooi ! een keer iets anders dan normaal !

    Login om te reageren
  74. dennism6 zegt

    19 december 2007 om 18:57

    Super man!
    ga zo verder;)

    Login om te reageren
  75. Larrs zegt

    19 december 2007 om 18:59

    Dat ziet er mooier uit dan Ferarri. :)

    Login om te reageren
  76. Bol zegt

    19 december 2007 om 19:03

    Holy shit die lijn

    _O_ voor Michiel

    Zou hem in het echt willen zien maar deze schets ziet er indrukwekkend uit..

    Die ‘ze’ moet gewoon een pak flappen op tafel leggen en dat ding laten bouwen, zou zomaar de mooiste auto ter wereld kunnen worden ;-)

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    19 december 2007 om 19:06

    @Michiel van den Brink: Deze is ook weer een genot om naar te kijken!

    Wat ik me wel afvraag….. wordt de achterkant waar de kap onder moet niet (snel) te hoog? Dat is bij de 911 cabrio echt niet om aan te zien, maakt dat de auto een quasimodo indruk achterlaat (mijn mening). Loopt de “verhoging” achter de stoelen rond “als één geheel” of heb je daar iets frivolers voor bedacht? Het veranderen van de lijnen van het kofferdeksel kunnen dan natuurlijk voorkomen dat het een bolle kont wordt, maar zijn al die details al klaar of is dit nog een werk in uitvoering? Heb je al een ontwerp voor het dak?

    Login om te reageren
  78. Papa zegt

    19 december 2007 om 19:09

    ik weet het niet… doe eens een paar andere details en aanzichten.

    Login om te reageren
  79. RA999 zegt

    19 december 2007 om 19:11

    Mooi hoor. Ik zou ‘m eigenlijk ook wel eens dicht willen zien…

    Login om te reageren
  80. Klassiekerrally zegt

    19 december 2007 om 19:14

    Hij is fraai Michiel! (maar dat wist je al ;) )

    Login om te reageren
  81. ELB zegt

    19 december 2007 om 19:18

    Ongelooflijk mooie wagen. Verkocht in een oogopslag.

    Login om te reageren
  82. transam73 zegt

    19 december 2007 om 19:19

    @ Erik: die Daytona was een kitcar op basis van een Corvette bij mijn weten.

    Verder best een mooie illustratie maar hoe die metalen strip bovenop het spatbord terechtkomt zou ik wel eens in 3D willen zien. Het is per slot van rekening het meest in het oog springende vormelement aan het hele ontwerp. Als het maar niet het ‘afgezaagde buizen-nivo’ van Spyker krijgt. Zien is geloven, al is het maar in een detailtekening. Je zou ook verwachten dat dit element naar achteren toe wat insnoert (om de vorm van het spatbord te volgen, maar zo is het niet getekend; het lijkt redelijk bol naar buiten te staan en zo een gapend gat creerend voor de uitstroomopening. Ook lijkt door dit onderdeel een sterke knik te lopen, die verder naar achteren juist een soft verloop lijkt te hebben. Hoe scherp dat knikje is bepaalt al in grote mate de uitstraling/lengte-werking van de flank. Samen met die scherpe dorpelrand, chroomstrip en positief/negatief ‘Mythos’ truuk kan het dan al wel eens aardig druk worden daar.

    Michiel, wat ik eigenlijk wil zeggen: is dit ‘simpele’ zijaanzicht gewoon een 2D ‘lekkermakertje’ voor een van je vele potentiele (welbedeelde) klanten of is dit al werkelijk verder uitgewerkt in 3D? Of ga je het, bij opdracht, ‘live’ 1:1 uitwerken en zie je wel wat er dan gebeurt? Zou me allemaal hogelijk interesseren. Als dit je allemaal lukt aan de man te brengen heb ik diep respekt voor je.

    In elk geval, terugkomend op de 1e alinea:

    We want more! ;)

    Login om te reageren
  83. Thelis zegt

    19 december 2007 om 19:33

    Michel het ziet er weer puik uit.

    Heb je al is gedacht over het (laten) uitbrengen van miniaturen van je creaties.

    Zijn genoeg autobloggers voor te vinden. Toch???

    Hou je het ook een beetje betaalbaar voor ons sloebers (lees: autobloggers).

    Login om te reageren
  84. transam73 zegt

    19 december 2007 om 19:33

    @ Erik: http://www.crazedfanboy.com/nolansnewsstand02/images/miamivice.jpg
    …met smaakvolle ‘sealed beam’ faired-in koplampjes!

    Login om te reageren
  85. InfinteNissan zegt

    19 december 2007 om 20:09

    Mooie auto. Kunnen we ergens meer foto’s vinden? Zo is het als geheel moeilijk te beoordelen.

    Goeie zaak dat het custom coachbuilding de laatste jaren weer aan het opkomen is.

    @ Michiel van den Brink

    Waarom heb je gekozen voor een carbon fiber top? En niet bijvoorbeeld een

    – rag top. Die stralen toch altijd wel luxe uit en aangezien deze auto’s toch niet dagelijks gebruikt worden kan eht geen kwaad lijkt me.

    – glazen dak a la superamerica. Fantastische gadget en erg mooi. En met behoud van stijfheid.

    Login om te reageren
  86. Turbopaultje zegt

    19 december 2007 om 20:14

    Zeker mooi van de zijkant , maar ik wil nu wel eens hardware zien. Plaatjes vullen immers nog steeds geen gaatjes.

    Login om te reageren
  87. R. zegt

    19 december 2007 om 20:29

    Lijkt wel een opvolger voor de Ferrari 575 SuperAmerika:O

    Login om te reageren
  88. Martin 400 zegt

    19 december 2007 om 20:31

    Ziet er weer strak uit, Michiel. Kom je voor de realisering voor zo’n “off-menu” ook bij Hietbrink uit, of zijn er andere mogelijkheden?

    Login om te reageren
  89. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 20:33

    @ Martin 400: Alwin is the Man. ;)

    Login om te reageren
  90. Whoohoow zegt

    19 december 2007 om 20:34

    wat kunnen de mensen hier overdrjiven zeg !

    er staat maar een klein fotoje en nog alleen maar van de zijkant, en alleen maar een schets, en hij lijkt verdacht veel op een dodge viper, of een hyundai coupe, en de mensen hier hebben er al hun geld er al aan uitgegeven.

    tjonge jonge ! nepperts.

    Login om te reageren
  91. w0o0dy zegt

    19 december 2007 om 20:36

    @whoohoow: weltrusten jongen, het is allang bedtijd voor jou!

    Login om te reageren
  92. Whoohoow zegt

    19 december 2007 om 20:52

    Is dat zo grote bink ?

    Login om te reageren
  93. jonas zegt

    19 december 2007 om 20:54

    @whoohoow: beter eerst eens verdiepen in auto ontwerp en dan pas oordelen, en nog iets dat is geen schets e vriend das een volwaardige render! Hij lijkt verdacht veel op een ferrari die er gewoon subliem uit ziet, wacht maar op de andere foto’s ;)

    Login om te reageren
  94. Whoohoow zegt

    19 december 2007 om 21:01

    Ik zal wachten vriend.

    Login om te reageren
  95. jonas zegt

    19 december 2007 om 21:21

    Een typische reactie van een onwetende ziel :)

    Login om te reageren
  96. dekster zegt

    19 december 2007 om 21:22

    Mooi, kunnen wij daar een wallpaper van krijgen? :D

    @Michiel van den Brink
    Wanneer komt de eerste shooting break? ;)

    Login om te reageren
  97. Yellomello zegt

    19 december 2007 om 21:33

    Michiel doet goed z’n best maar deze ruikt een beetje naar dat oudhollandsche merk, Spijker. Ieder z’n meug. De Dino vond ik vele malen mooier.

    Login om te reageren
  98. dirk keizer zegt

    19 december 2007 om 21:46

    De overhang aan de achterkant is werkelijk prachtig. Jammer van die speciale bestelling. Maar exclusiviteit moet gewaarborgd blijven.

    Login om te reageren
  99. Hell yeah zegt

    19 december 2007 om 21:51

    @Whoohoow

    Gelijk heb je

    Het blijft bij een afbeelding en iedereen wil er opeens eentje hebben. Tuurlijk ziet er goed uit enz – maar verder heb je ook totaal geen info erover.

    Maar omdat v/d Brink hier stamgast is – proberen ze een beetje te slijmen – dunkt mij ;)

    Login om te reageren
  100. Citrofiel zegt

    19 december 2007 om 21:51

    Eén foto maar? Ik wil meer!!! :D Het ziet er fantastisch uit, Michiel!! :o

    Login om te reageren
  101. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 23:06

    @ dekster: working on it. ;)

    @ Pieter-Jan: Goed gezien! Alles is mogelijk. ;)

    Login om te reageren
  102. De Boer zegt

    19 december 2007 om 23:11

    Leuk!

    Es ff vergelijken.


    Login om te reageren
  103. Trabbi zegt

    19 december 2007 om 23:13

    Styling is zeer in de lijn van de Ferrari modellen, weet niet of dit echt een meerwaarde biedt. Ook doet het lijnenspel ter hoogte van de kont me wat raar aan, van de F430 stijl achterlichten hou ik ook niet echt (doet me altijd denken aan die kermislampjes van op de 50’s amerikanen met grote vinnen achterop). Nuja, ’t is maar voor wie ’t wil betalen.

    Login om te reageren
  104. Michiel_vd_Brink zegt

    19 december 2007 om 23:15

    @ Trabbi: de achterlichten zijn exact dezelfde als van de originele 599 GTB.

    Login om te reageren
  105. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    19 december 2007 om 23:34

    Echt om trots op te zijn Dutch pride

    Login om te reageren
  106. De Boer zegt

    19 december 2007 om 23:35

    Shit. plaatje in vorige post doet t niet. :(

    Nog een keer…

    Login om te reageren
  107. realcar zegt

    19 december 2007 om 23:36

    Tjongejongejonge wat mooi………….

    Login om te reageren
  108. realcar zegt

    19 december 2007 om 23:37

    Vind de Ferrari minder mooi, tis net of die achter de voorruit doorzakt.

    Login om te reageren
  109. Citrofiel zegt

    19 december 2007 om 23:54

    Michiel, hij staat op Autoweek!
    De tocht rond de wereld van je schets is weer begonnen!
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7903
    Daar staat nog wat verdere info en een praatje van Michiel:
    Van het een komt het ander. Dat blijkt wel weer nu Vandenbrink Design – de kersverse Nederlandse ontwerpstudio – de eerste schets toont van hun GT Convertible: een cabrioletversie van Ferrari’s 599 Fiorano.
    Amper een half jaar geleden verraste Vandenbrink Design ons al met de Vandenbrink GTO: een op de Ferrari 599 GTB Fiorano gebaseerde schoonheid die in een serie van maximaal zes stuks moet worden gebouwd. Aan animo in ieder geval geen gebrek – verwacht wordt inmiddels dat er medio volgend jaar aan de bouw van de eerste GTO begonnen wordt. Toen er vanuit de Verenigde Staten het verzoek voor een open variant binnenkwam, kroop ontwerper Michiel van den Brink (30) weer achter de virtuele tekentafel met deze schets als gevolg. Het uiteindelijke resultaat is aanmerkelijk moderner dan de retro GTO. Van den Brink: “Hiermee hopen we het retro-stigma ook in één keer van ons af te schudden, want we kunnen veel meer dan dat. Dit is in gang gezet door een klant die voor een GTO kwam. Toen zij ontdekte wat er allemaal nog meer mogelijk was zijn we onder andere hier op uitgekomen.” Of de auto ook daadwerkelijk zo gebouwd zal worden is nog niet zeker. Van den Brink: “Deze Convertible is een voorbeeld van wat allemaal mogelijk is. We zullen nog moeten bepalen of het een eenmalig project wordt of een zeer kleine serie. Dat zal aan het uiteindelijke kostenplaatje en de wensen van de klant liggen, maar het ontwerp is er. We gaan hiermee aan de slag.” Mocht het zo ver komen, dan zal de Haaksbergse carrosseriebouwer Alwin Hietbrink in ieder geval ook weer het plaatwerk voor zijn rekening nemen. Het dak van de Convertible zal van koolstofvezel worden gemaakt en uit meerdere delen bestaan. De baan die over de voorzijde van de auto loopt moet uit blank aluminium worden gemaakt en is puur esthetisch. Van den Brink: “Ik heb ook in eerdere schetsen iets soortgelijks gebruikt. Het voelt goed. Het bakent alleen het luchtgat af dat ook oorspronkelijk al op de Ferrari 599 is te vinden. Overigens is geen plaatwerkdeel gelijk aan de donorauto.”

    Hopelijk overtreed ik hier niets mee… :|

    Login om te reageren
  110. Citrofiel zegt

    19 december 2007 om 23:55

    Laat eigenlijk maar. Nu ik even google, zie ik dat hij al op veel meer sites staat! Het nieuws gaat snel… Of gunde Michiel soms de primeur niet aan Autoblog? :P ;)

    Login om te reageren
  111. autoblogger zegt

    19 december 2007 om 23:57

    @Citrofiel: we hadden de primeur, alleen autoweek zit hier de hele dag te F5’en, dus vandaar…

    Login om te reageren
  112. Citrofiel zegt

    20 december 2007 om 00:05

    @ autoblogger; Had ik kunnen weten. AB is nou eenmaal marktleider! ;)
    Nou ja, als die AW-er maar wel eens op je reclame klikt. Dan verdien je er nog wat aan. ;)

    Login om te reageren
  113. autoblogger zegt

    20 december 2007 om 00:07

    @Citrofiel: juist, jij snapt het ;)

    Login om te reageren
  114. MDA zegt

    20 december 2007 om 00:38

    wel leuk dat ze ook gelijk het logo eraf croppen bij AW

    Login om te reageren
  115. Gerben zegt

    20 december 2007 om 01:48

    zeer mooi alweer Michiel

    Klassieke schoonheid maar toch modern vormgegeven.

    Aluminium strip is een geniale vondst om het geheel in balans te trekken.

    Ben benieuwd hoe ie er met het dak gesloten uitziet.

    Login om te reageren
  116. the missing genie zegt

    20 december 2007 om 06:09

    Dit vind ik zonder overdrijven een van de allermooiste ontwerpen die ik ooit gezien heb. Ik bedoel, als je bij de eerste aanblik van de foto hardop “wow” mompelt en vervolgens zeker twee minuten zuchtend naar de afbeelding blijft staren, dan zegt dat wel wat.

    Wat verschrikkelijk mooi zeg, niet te geloven!

    Login om te reageren
  117. Klassiekerrally zegt

    20 december 2007 om 07:49

    @ the missing genie: precies dezelfde reactie had ik ook toen ik de tekeningen voor ’t eerst zag!

    Login om te reageren
  118. Silverarrow zegt

    20 december 2007 om 09:03

    Damn, dit is geniaal. Onvoorstelbaar hoe subtiel en goed de aanpassingen zijn!
    Mooi werk Michiel!

    Login om te reageren
  119. ML320CDI zegt

    20 december 2007 om 10:31

    zijn er ook foto’s van de voorkant?
    het ziet er goed uit, maar vind dat iedereen wel overdreven reageerd voorlopig zijn het nog steeds de mooie lijnen van de 599. Hij heeft hem alleen iets aangepast.

    Login om te reageren
  120. Jan C. zegt

    20 december 2007 om 10:35

    @Apache: mjaah ik vind “reacties” een beetje vrijblijvend. forum snappen de meeste mensen waar het om gaat…

    @VDB: Ik dacht het eigenlijk al…

    Login om te reageren
  121. Michiel_vd_Brink zegt

    20 december 2007 om 11:27

    @ Woody: dit is nog een work in progress.
    De afgebeelde plaat is ook nog ‘slechts’ een op de computer gemaakte schets en geen 3D rendering.
    De dakconstructie wordt op dit moment door Edo Competition ontwikkeld en de uiteindelijke constructie en afmetingen daarvan zullen de definitieve vorm van het kofferdeksel bepalen.

    Login om te reageren
  122. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 14:56

    Als ze in Maranello nu maar rustig blijven, ik heb daar echter zo mijn twijfels (Mc Laren spygate, Glickenhaus affaire)………….

    Login om te reageren
  123. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 15:02

    Edo gaat de dakconstructie ontwikkelen…………. ??? Dit terwijl De specialisten, Karmann, om werk en exposure verlegen zitten ?

    Snap ik dus weer niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  124. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 15:04

    Edo gaat de dakconstructie ontwikkelen…………. ??? Dit terwijl De specialisten, Karmann, om werk en exposure verlegen zitten ?

    Snap ik dus echt niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  125. Michiel_vd_Brink zegt

    20 december 2007 om 15:09

    @ Turbopaultje: Edo heeft vrienden op interessante plaatsen en doet dit niet in z’n eentje. ;)

    Login om te reageren
  126. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 15:12

    Ik heb ook vrienden, maar niet in business …….

    Zoals ik al zei: Eerst hardware zien, dan geloven.

    Login om te reageren
  127. RCA zegt

    20 december 2007 om 16:03

    @ Turbopaultje: je scepsis is begrijpelijk, maar het Vandenbrink businessmodel (eerst verkopen dan maken) is anders dan bij gewone serie-producenten (eerst maken dan verkopen). Vandenbrink laat nu zien wat ze kunnen, en iemand die het geld er voor over heeft krijgt dan iets echt bijzonders (zoals gezegd alleen op bestelling). The proof of the pudding is in the eating, gelijk heb je, maar dan moet je potentiele klanten wel eerst laten zien wat er kan!

    Login om te reageren
  128. Silverarrow zegt

    20 december 2007 om 17:35

    @ Turbopaultje: Gelukkig heb jij je wel verdiept in deze zaak, een toekomstige samenwerkingsverband (GTO) en contact gehad met Edo… Wat denk je nu? Dat VDB maar wat aanmoddert?

    Login om te reageren
  129. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 18:17

    Nee, maar ik weet vrij goed waar ik het over heb. Een zwaluw maakt nog geen zomer……..

    Kortom, voor mij geldt : eerst de echte auto gezien hebben, liefst ook nog rijdend. Dan pas kun je kwaliteit en performance beoordelen.

    Login om te reageren
  130. Chief_S5 zegt

    20 december 2007 om 18:25

    Dan zal ik ook maar even zeggen wat iedereen al zegt, ziet er geweldig uit. Mooi werk Michiel, je blijft me verbazen. Het uiterlijk is in ieder geval al compleet. Ben benieuwd naar het interieur. En dan, als hij eindelijk in productie is, hoop ik er eentje in het echt te zien. Ga zo door. ;)

    Login om te reageren
  131. troyk zegt

    20 december 2007 om 21:00

    @Whoohoow

    Mee eens, een render van de zijkant kan en mag een auto niet direct tot subliem bombarderen, hoogstens leuk of interessant.

    De Hyundai Coupé vergelijking van ons beiden was misschien wat overtrokken, in ieder geval wel als ik van mijn kant spreek.
    Echter vind ik de auto een vreemde lijn hebben, als je goed kijkt zie je als het ware een lijn die van de achterkant van de auto naar voren loopt, onder de voorkant(kap) duiken. Het is een lijn die onder de zijspiegel doorloopt.
    Dit maakt de auto Hyundai-ish.

    Render maar weg ;)

    Login om te reageren
  132. De Boer zegt

    21 december 2007 om 03:14

    Hyundai?

    Ook maar ff vergelijken dan. ;)

    Login om te reageren
  133. VonStroke zegt

    21 december 2007 om 23:56

    Ben ik nu de enige die de auto niet mooi vindt?

    Login om te reageren
  134. jasper zegt

    27 december 2007 om 17:45

    ik wil n keer een auto zien die niet op een ander gebaseerd is, als dat net zo mooi is ben je egt super

    Login om te reageren
  135. Douwe zegt

    31 december 2007 om 14:03

    Hallo,
    Een vraag, die niets met deze rubriek te maken heeft, maar mischien kun je me verder helpen.Ik heb een mooie jaguar sedan xj 6, 3.2 motor,bouwjaar 1995 en wil er een convertible van maken, wie weet ,de aanloop, waar ik moet beginnen,vergunningen, verstevigingen, keureningen enz.
    m.vr.gr.Douwe.

    Login om te reageren
  136. Michiel_vd_Brink zegt

    31 december 2007 om 15:58

    Hallo Douwe.

    Weet waar je aan begint… Een vierdeurs convertible is niet zo eenvoudig te fabriceren en inclusief alle verstevigingen, dakconstructie en keuringen zullen de kosten vele malen de waarde van de auto overstijgen en waarschijnlijk krijg je dat bij verkoop er nooit meer voor terug.

    Informeer eerst maar eens bij de RDW wat er allemaal wel en niet is toegestaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North