
Vandenbrink Design, de designstudio van onze eigen huiscolumnist Michiel van den Brink presenteert vandaag zijn ontwerp van de Ferrari 599 GT Convertible. Het design wordt wederom toegepast op de Ferrari 599 GTB Fiorano en maakt duidelijk dat ze niet alleen aan retrodesign doen. En hij ziet er gewoon waanzinnig uit!
De GT convertible werd al op de Cercle Deluxe Fair in Wenen aan een select gezelschap getoond, maar nu is hij dus voor iedereen te zien. De auto zal helaas alleen op speciale bestelling geleverd worden. Het model zal uitgerust worden met een lichtgewicht carbon fibre klapdak.
Ferrari heeft zelf ook al toegegeven dat ze in het ontwerp van de 599 GTB rekening gehouden hebben met een mogelijke convertible versie. Als er een spider komt, dan zal deze in een beperkte oplage gebouwd worden. Naar verwachting krijgt de Ferrari een glazen klapdak constructie, waar Vandenbrink een lichtgewicht carbon fibre constructie toepast. Een conceptcar wordt verwacht op de Detroit Motorshow in 2008, maar of hij de Vandenbrink GT Convertible gaat overtreffen dat blijft afwachten.
Het persbericht:
Vandenbrink Design Special Order: Vandenbrink “GT Convertible”
Vandenbrink Design presents the Vandenbrink “GT Convertible” design.
The progressively styled GT Convertible had its first viewing for a selected audience during the Cercle Deluxe 2007 fair in Vienna. Like the 599/630 GTO the GT Convertible will also be based on the Ferrari 599 GTB Fiorano, featuring a lightweight carbon fibre folding hardtop. The car will be built only on special customer request.After the successful introduction of the 599/630 GTO the unveiling of the GT Convertible design clearly marks the Vandenbrink specialty mission: on demand design and manufacturing of unique “off-menu” automobile coachworks, based on class-leading platforms such as the Ferrari 599, Audi R8, Spyker C8 Spyder and Corvette Z06. All Vandenbrink’s custom designed one-off sportscars will be tailored to your personal taste and preferences.
Vandenbrink Design:
Vandenbrink Design BV is an automotive design company, located in The Netherlands. It is a privately owned company, headed by its founding fathers Michiel B. van den Brink and ir Robert C.A. Koumans. The company focus is on special design and coachbuilding for highly exclusive sportscars.More information can be found on www.vandenbrinkdesign.com






Net als je denkt dat hij het niet beter kan maken, komt hij met dit… Pure schoonheid!
Man man, prachtig staaltje vakmanschap, respect man :o
(zolang hij maar niet met een SUV af komt…)
*slik* wauw :|
voorzover dat kan vind ik deze nog véél mooier dan de GTO! nog veel meer een eigen ontwerp. De GTO is een prachtig eerbetoon… dit is een prachtige auto! Als ik de komende autorai op mijn knieën loop, mag ik dan bij de stand naarbinnen??? :D
Dat ziet er echt goed uit! R.E.S.P.E.C.T
edit: Pininfarina lijkt wel een beginner ivm met dit, auto-prOn :o
Woow prachtig! De 599 GTB vind ik de eerste mooie Ferrari in jaren, en dit maakt hem alleen maar beter! Geweldig werk weer :D
Ik zou ook graag een front & kont zien?
Weinig nieuws ook op de site van VDB, da’s dus een beetje jammer.
Heel mooi, vooral die overhang bij de achterkant. Super vet!
alleen jammer van de porsche turbo velgen
RX8 – F430 – 997 turbo :p
Perfecte auto Michiel! Komt hier ook zo’n uitgebreide plaatjes serie van?
@Pim, geduld is een schone zaak ;)
De spanning wordt natuurlijk langzaam opgebouwd :D
-edit: Aangepast, dank je-
schitterend!
Oeps, nie gelezen dat het de bedoeling is om op een ferrari te lijken :p
De lange motorkap is mooi gebroken met die aluminium baan! Mooi!
waaaaaauw wat een design. zo hoort een cabrio te zijn.
De GT convertible werd al op de Cercle Deluxe Fair in Wenen aan een select gezelschap getoond. maar is er dan al een prototype van gebouwd of is het ontwerp getoond??
Ik vind het eigenlijk niet zo heel bijzonder…. vind hem nogal veel op de 550 barchetta lijken alleen dan met een korter neusje.
saai, eenvoudig.
Ik hou zelf niet echt van cabrio’s maar deze kan me zeker bekoren.
Dit is echt prachtig :o Als ik ooit eens heeeeeeeeel veel geld zou winnen zou dit het eerste zijn wat ik kocht echt prachtig :P
Geweldig zeg! Maar we zien alleen maar tekeningen.
Kan je ons wat meer laten zien Michiel of zijn jullie nog niets aan het bouwen?
netjes, maar vooral goed gevonden!!
Whoohoow: lig je te slapen ofzo? dit is schoonheid in optima forma! met mooie lijnen die allemaal goed in balans zijn. geen lijn loopt verkeerd! en dat noem jij saai en eenvoudig!? een lada is pas saai en eenvoudig! maar dit niet. ik heb zelden zo’n schoonheid gezien als deze. deze mag zich in het rijtje scharen van de Alfa 8c Competizione en dergelijke.
Petje af en diep respect voor deze designers van Nederlandse bodem.
Zoals in het artikel vermeld staat:
“De auto zal helaas alleen op speciale bestelling geleverd worden.”
Zie ook in persbericht:
“…on demand design and manufacturing of unique “off-menu” automobile coachworks, based on class-leading platforms such as the Ferrari 599, Audi R8, Spyker C8 Spyder and Corvette Z06.”
Beschouw de GTO als een te personaliseren “design a la carte” en deze Convertible is een voorbeeld van “off-menu” design, maar dat kan ook op basis van bijvoorbeeld bovengenoemde modellen.
Ik vind het een erg mooi ontwerp, al heb ik wat moeite met de grijze streep op de zijkant… het breekt het ontwerp een beetje… Zou het weglaten…
Als je denkt alles gehad te hebben, kan het dus toch nog beter….
Gedurfd, maar schitterend ontworpen..
Koude rillingen van top tot teen!
Dit is echt schitterend, ik vind deze zoals Alwood al zei, nóg mooier dan de GTO! dat komt waarschijnlijk omdat ik van Cabrio’s hou, het heeft een bepaalde uitstraling… Maar dit heeft dan weer een eigen uitstraling opzich, zo mooi! En inderdaad die Aluminium belijning vanaf de motorkap, prachtig…
@ Breinstein: Daar deden ze mij ook al aan denken maar dan in positieve zin, ik vind ze er goed bij staan en deze zijn natuurlijk niet hetzelfde, maar dat ziet iedereen.
Chique ontwerp, luxe uitstraling zonder schreeuwerig te worden. Goed werk! :)
Loopt die aluminium strip door over de motorkap trouwens?
wat een lijn…
@ SUF: die grijze streep op de zijkant (zal wel koeling ofzo zijn) is het allervetste van de hele bak!!!
Plus de wielen, de lijnen, kleuren, het hele design, concept en de afwerking ervan natuurlijk.
Kortom: RETE VET gek!
@ Carabo: Die aluminium band wordt door de vouw over de lengte van het voorspatbord afgesneden.
sapperdeflap zeg….dit is echt mooi…
Ik moest er even een foto van een 599 GTB bijpakken om te kijken wat nou anders is en inderdaad de verfijning van de lijnen op de zijkant is erg geslaagd.
Maar wat maakt een C8 Spyder nou een class-leading platform. Zo geweldig zijn die toch niet ;)
michiel, dringende oproep:
MEER PLATEN!! :D
Zeg Michiel, ik neem aan dat achter de aluminium band een luchtuitlaat zit? Want die “driehoeksvorm” moet ergers uit kunnen lopen ;)
Mooie bak, ik hoop dat er genoeg klanten voor warm lopen…
Meer pics! Meer, meer, meer!!!!
Very, very nice. Ik heb mijn kerstlijstje al even aangepast.
Wow, wat een PRACHTIGE WAGEN! Verder sluit ik mij aan bij de oproep van bakkerst :D
@ de designer: staan jullie ook op de AutoRai de volgende keer? Lijkt mij wel mooi om deze wagen in het echt te mogen aanschouwen ;)
Prachtige auto Michiel!!!
Meer pica’s aub.
netjes!
Echt een super mooi ding. Zoals eerder gezegd, denk je dat hij aan ze top van ze kunnen zit met andere ontwerpen komt hij met dit.
Maar de Porsche velgen doen het goed hieronder;)
Echt een super ding gewoon:):)
mooie handtekening Michiel! :D
@ Michiel
Een zeer mooie auto! Ontzettend mooie lijnen en, zoals al vaker is gezegd, die aluminium bies is echt een aanvulling. Je mag ‘m komen voorrijden hoor ;-)
Maar wat ik me afvroeg, waarmee maak je dit soort tekeningen? Wat voor je programma gebruik je hiervoor (niet dat ik de illusie heb dit te evenaren, maar meer om eens rond te kijken :D).
not my cup of tea, maar ik kan het waarderen.
Mooi, absoluut. Maar ik wacht eigenlijk eerst op een echt rijdend exemplaar van Vandenbrink Design. Tot die tijd is het afwachten of het allemaal gaat lukken met al deze mooie plannen. Het zou niet het eerste bedrijfje zijn dat niet tot productie komt.
Bedoel dit niet negatief overigens, hoop oprecht dat het je gaat lukken.
Hallo Huyndai Coupé…
-Edit: Weet je zeker dat je dat een goeie vergelijking vindt? –
Ziet er niet onaardig uit, even wachten met mijn oordeel tot ik hem in het echt heb gezien…
Prachtig, #Wow .
Zeer mooie lijnen, ben erg benieuwd wat er met de kont en neus van de 599 gebeurd is. Erg mooi hoe de aluminiumplaat op de zijkant de luchtinlaat accentueert. Alleen, zoals anderen ook al zeggen, jammer van de Porsche 997 turbo velgen..
was dit naar aanleiding van een vraag op dit forum?
-Edit: Nutteloze bijdrage-
@ Jan C.
Nee. dit was naar aanleiding van een vraag van een klant die in eerste instantie bij ons kwam voor een GTO.
Toen ze ontdekte wat er allemaal mogelijk was bij ons, is door haar dit designproject in gang gezet.
@ Jan C.
welk forum?
Elke keer dat michiel het over de 599 GTB heeft, heeft ie het over de schaapachtig ogende koplampen.
Dus Michiel: laat ons de GT Convertible eens goed in de ogen kijken! ;)
(tot nu toe ziet hij er erg goed uit!)
@ Michiel Van den brink
always a pleasure, dat weet je, en btw ik heb ook genoten van je column in het jaarboek, maar gaat deze ook zo *ik kan geen beter woord verzinnen* schandalig duur worden? want als ik er een beetje over nadenk is de GTO duurder dan sommige high performance én in hogere oplage gebouwde sportwagens, natuurlijk heb je dan wel waar voor je geld maar het blijft duur…
hij lijkt verdacht veel op die lelijke hyundai coupe. Dit zou zijn opvolger kunnen zijn denk ik.
Doet mij denken aan de 246 GT… Oftewel de Dino.
Mooi ontwerp! Alleen, waarom die POrsche Turbo velgen? :lol:
Voor mij is dit de eerste begerenswaardige Ferrari sinds jaren. Je hebt weer een fraai staaltje designtalent tentoongespreid, Michiel. Chapeau!
Iets meer toelichting op de site van GTO Magazine:
http://www.gto-magazine.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=7903
Ik citeer:
“Dit is in gang gezet door een klant die voor een GTO kwam. Toen zij ontdekte wat er allemaal nog meer mogelijk was zijn we onder andere hier op uitgekomen.” Of de auto ook daadwerkelijk zo gebouwd zal worden is nog niet zeker. Van den Brink: “Deze Convertible is een voorbeeld van wat allemaal mogelijk is. We zullen nog moeten bepalen of het een eenmalig project wordt of een zeer kleine serie. Dat zal aan het uiteindelijke kostenplaatje en de wensen van de klant liggen, maar het ontwerp is er. We gaan hiermee aan de slag.”
Wat ik interresant vind:
De Audi R8 word vermeld in de press release als een mogelijk basis voor een VandenBrink, en op de website staat de prenten van de Ferrari Dino studie nu onder de titel “mid-engined sports car design study”.
http://www.vandenbrinkdesign.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=52&catid=5
Zou ik een nieuwe favoriete auto hebben? :oops:
Michiel, is een van jou ontwerpen al daadwerkelijk gemaakt? Zo ja zijn daar foto’s van?
Verder prachtig ontwerp, als ik genoeg geld had zou ik ook een ‘persoonlijke’ auto laten ontwerpen. Ik zou dan gaan voor iets meer retro uitstraling!
Super mooi!!!
Doet idd een beetje aan de dino denken, het zal hem wel in de lijn van de neus zitten. Maar dat is natuurlijk he-le-maal niet erg, althans niet in mijn opinie want de Dino is ook een van de mooiste (niet) Ferrari’s ooit gebouwd.
De vergelijking met de 911 turbo velgen is wel begrijpelijk maar gaat wel mank. De turbo velgen-spaken zijn evenwijdig en allemaal even smal, terwijl in dit ontwerp duidelijk een Ferrari velg herkenbaar is, door de punt vorm!
Wanneer kunnen we meer aanzichten verwachtten??
………
ben er stil van.
Ziet er erg stijlvol uit,
De auto heeft een uitstraling van pure klassen.
Ben erg te spreken over het alu accent bij de luchtuitlaat.
Gefeliciteerd met deze wending aan het VandenBrink sprookje :D
Beste Michiel,
In het artikel in GTO staat dat hiermee het retro imago in één keer is afgeschud, maar vergis ik me als ik er toch iets van de Ferrari Daytona Spyder in herken? Ben daarom ookm zeer benieuwd naar het aanzicht schuin voor en achter. Wel echt een plaatje van een auto!
@ Erik: het herkennen van oudere modellen is niet per definitie retro.
Als ik een Ferrari herontwerp, wil ik wel dat het als een Ferrari herkenbaar blijft en er toch ook een typische Vandenbrink van maken.
Lees mijn columns over DNA en integratiebeleid maar eens.
@ Michiel: Dat is zeer goed gelukt. De zwarte kleur met het lichtbruine/donker naturel kleurige interieur doet me helemaal denken aan de Daytona uit Miami Vice. Ook erg mooi dat de achterlichten zijn “afgedekt” aan de bovenkant (niet ontbloot zoals bij de F 430 of Enzo). Dat staat naar mijn idee veel klassieker. Klassieker is dan misschien ook een betere omschijving van wat ik bedoelde dan puur retro. Ook de hoge schouderlijn van de auto vind ik prachtig. De velgen misstaan niet, maar mogen van mij nog wel wat klassieker. Deze zijn een beetje te veel de mode van de dag. Ze ogen iest te veel naar Audi of Porsche 997 Turbo velgen wat mij betreft.
@ Michiel: Nu je het trouwens toch over je collumns hebt; waar blijven ze? Anders zijn we straks alleen overgeleverd aan Ted Sluymer. Dat kan je ons ondanks alle succes toch echt niet aandoen ;)
Ave Maria, Nederlandse trots bestaat dus toch nog.
Mss een domme vraag want waarschijnlijk staat het al ergens vermeld, maar heb je al een GTO verkocht, zoja ook in Nederland zelf?
@ Michiel:
Ben je er al over uit hoe de voorkant word ? die koplapen vond ik zo mooi ! een keer iets anders dan normaal !
Super man!
ga zo verder;)
Dat ziet er mooier uit dan Ferarri. :)
Holy shit die lijn
_O_ voor Michiel
Zou hem in het echt willen zien maar deze schets ziet er indrukwekkend uit..
Die ‘ze’ moet gewoon een pak flappen op tafel leggen en dat ding laten bouwen, zou zomaar de mooiste auto ter wereld kunnen worden ;-)
@Michiel van den Brink: Deze is ook weer een genot om naar te kijken!
Wat ik me wel afvraag….. wordt de achterkant waar de kap onder moet niet (snel) te hoog? Dat is bij de 911 cabrio echt niet om aan te zien, maakt dat de auto een quasimodo indruk achterlaat (mijn mening). Loopt de “verhoging” achter de stoelen rond “als één geheel” of heb je daar iets frivolers voor bedacht? Het veranderen van de lijnen van het kofferdeksel kunnen dan natuurlijk voorkomen dat het een bolle kont wordt, maar zijn al die details al klaar of is dit nog een werk in uitvoering? Heb je al een ontwerp voor het dak?
ik weet het niet… doe eens een paar andere details en aanzichten.
Mooi hoor. Ik zou ‘m eigenlijk ook wel eens dicht willen zien…
Hij is fraai Michiel! (maar dat wist je al ;) )
Ongelooflijk mooie wagen. Verkocht in een oogopslag.
@ Erik: die Daytona was een kitcar op basis van een Corvette bij mijn weten.
Verder best een mooie illustratie maar hoe die metalen strip bovenop het spatbord terechtkomt zou ik wel eens in 3D willen zien. Het is per slot van rekening het meest in het oog springende vormelement aan het hele ontwerp. Als het maar niet het ‘afgezaagde buizen-nivo’ van Spyker krijgt. Zien is geloven, al is het maar in een detailtekening. Je zou ook verwachten dat dit element naar achteren toe wat insnoert (om de vorm van het spatbord te volgen, maar zo is het niet getekend; het lijkt redelijk bol naar buiten te staan en zo een gapend gat creerend voor de uitstroomopening. Ook lijkt door dit onderdeel een sterke knik te lopen, die verder naar achteren juist een soft verloop lijkt te hebben. Hoe scherp dat knikje is bepaalt al in grote mate de uitstraling/lengte-werking van de flank. Samen met die scherpe dorpelrand, chroomstrip en positief/negatief ‘Mythos’ truuk kan het dan al wel eens aardig druk worden daar.
Michiel, wat ik eigenlijk wil zeggen: is dit ‘simpele’ zijaanzicht gewoon een 2D ‘lekkermakertje’ voor een van je vele potentiele (welbedeelde) klanten of is dit al werkelijk verder uitgewerkt in 3D? Of ga je het, bij opdracht, ‘live’ 1:1 uitwerken en zie je wel wat er dan gebeurt? Zou me allemaal hogelijk interesseren. Als dit je allemaal lukt aan de man te brengen heb ik diep respekt voor je.
In elk geval, terugkomend op de 1e alinea:
We want more! ;)
Michel het ziet er weer puik uit.
Heb je al is gedacht over het (laten) uitbrengen van miniaturen van je creaties.
Zijn genoeg autobloggers voor te vinden. Toch???
Hou je het ook een beetje betaalbaar voor ons sloebers (lees: autobloggers).
@ Erik: http://www.crazedfanboy.com/nolansnewsstand02/images/miamivice.jpg
…met smaakvolle ‘sealed beam’ faired-in koplampjes!
Mooie auto. Kunnen we ergens meer foto’s vinden? Zo is het als geheel moeilijk te beoordelen.
Goeie zaak dat het custom coachbuilding de laatste jaren weer aan het opkomen is.
@ Michiel van den Brink
Waarom heb je gekozen voor een carbon fiber top? En niet bijvoorbeeld een
– rag top. Die stralen toch altijd wel luxe uit en aangezien deze auto’s toch niet dagelijks gebruikt worden kan eht geen kwaad lijkt me.
– glazen dak a la superamerica. Fantastische gadget en erg mooi. En met behoud van stijfheid.
Zeker mooi van de zijkant , maar ik wil nu wel eens hardware zien. Plaatjes vullen immers nog steeds geen gaatjes.
Lijkt wel een opvolger voor de Ferrari 575 SuperAmerika:O
Ziet er weer strak uit, Michiel. Kom je voor de realisering voor zo’n “off-menu” ook bij Hietbrink uit, of zijn er andere mogelijkheden?
@ Martin 400: Alwin is the Man. ;)
wat kunnen de mensen hier overdrjiven zeg !
er staat maar een klein fotoje en nog alleen maar van de zijkant, en alleen maar een schets, en hij lijkt verdacht veel op een dodge viper, of een hyundai coupe, en de mensen hier hebben er al hun geld er al aan uitgegeven.
tjonge jonge ! nepperts.
@whoohoow: weltrusten jongen, het is allang bedtijd voor jou!
Is dat zo grote bink ?
@whoohoow: beter eerst eens verdiepen in auto ontwerp en dan pas oordelen, en nog iets dat is geen schets e vriend das een volwaardige render! Hij lijkt verdacht veel op een ferrari die er gewoon subliem uit ziet, wacht maar op de andere foto’s ;)
Ik zal wachten vriend.
Een typische reactie van een onwetende ziel :)
Mooi, kunnen wij daar een wallpaper van krijgen? :D
@Michiel van den Brink
Wanneer komt de eerste shooting break? ;)
Michiel doet goed z’n best maar deze ruikt een beetje naar dat oudhollandsche merk, Spijker. Ieder z’n meug. De Dino vond ik vele malen mooier.
De overhang aan de achterkant is werkelijk prachtig. Jammer van die speciale bestelling. Maar exclusiviteit moet gewaarborgd blijven.
@Whoohoow
Gelijk heb je
Het blijft bij een afbeelding en iedereen wil er opeens eentje hebben. Tuurlijk ziet er goed uit enz – maar verder heb je ook totaal geen info erover.
Maar omdat v/d Brink hier stamgast is – proberen ze een beetje te slijmen – dunkt mij ;)
Eén foto maar? Ik wil meer!!! :D Het ziet er fantastisch uit, Michiel!! :o
@ dekster: working on it. ;)
@ Pieter-Jan: Goed gezien! Alles is mogelijk. ;)
Leuk!
Es ff vergelijken.
Styling is zeer in de lijn van de Ferrari modellen, weet niet of dit echt een meerwaarde biedt. Ook doet het lijnenspel ter hoogte van de kont me wat raar aan, van de F430 stijl achterlichten hou ik ook niet echt (doet me altijd denken aan die kermislampjes van op de 50’s amerikanen met grote vinnen achterop). Nuja, ’t is maar voor wie ’t wil betalen.
@ Trabbi: de achterlichten zijn exact dezelfde als van de originele 599 GTB.
Echt om trots op te zijn Dutch pride
Shit. plaatje in vorige post doet t niet. :(
Nog een keer…
Tjongejongejonge wat mooi………….
Vind de Ferrari minder mooi, tis net of die achter de voorruit doorzakt.
Michiel, hij staat op Autoweek!
De tocht rond de wereld van je schets is weer begonnen!
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7903
Daar staat nog wat verdere info en een praatje van Michiel:
Van het een komt het ander. Dat blijkt wel weer nu Vandenbrink Design – de kersverse Nederlandse ontwerpstudio – de eerste schets toont van hun GT Convertible: een cabrioletversie van Ferrari’s 599 Fiorano.
Amper een half jaar geleden verraste Vandenbrink Design ons al met de Vandenbrink GTO: een op de Ferrari 599 GTB Fiorano gebaseerde schoonheid die in een serie van maximaal zes stuks moet worden gebouwd. Aan animo in ieder geval geen gebrek – verwacht wordt inmiddels dat er medio volgend jaar aan de bouw van de eerste GTO begonnen wordt. Toen er vanuit de Verenigde Staten het verzoek voor een open variant binnenkwam, kroop ontwerper Michiel van den Brink (30) weer achter de virtuele tekentafel met deze schets als gevolg. Het uiteindelijke resultaat is aanmerkelijk moderner dan de retro GTO. Van den Brink: “Hiermee hopen we het retro-stigma ook in één keer van ons af te schudden, want we kunnen veel meer dan dat. Dit is in gang gezet door een klant die voor een GTO kwam. Toen zij ontdekte wat er allemaal nog meer mogelijk was zijn we onder andere hier op uitgekomen.” Of de auto ook daadwerkelijk zo gebouwd zal worden is nog niet zeker. Van den Brink: “Deze Convertible is een voorbeeld van wat allemaal mogelijk is. We zullen nog moeten bepalen of het een eenmalig project wordt of een zeer kleine serie. Dat zal aan het uiteindelijke kostenplaatje en de wensen van de klant liggen, maar het ontwerp is er. We gaan hiermee aan de slag.” Mocht het zo ver komen, dan zal de Haaksbergse carrosseriebouwer Alwin Hietbrink in ieder geval ook weer het plaatwerk voor zijn rekening nemen. Het dak van de Convertible zal van koolstofvezel worden gemaakt en uit meerdere delen bestaan. De baan die over de voorzijde van de auto loopt moet uit blank aluminium worden gemaakt en is puur esthetisch. Van den Brink: “Ik heb ook in eerdere schetsen iets soortgelijks gebruikt. Het voelt goed. Het bakent alleen het luchtgat af dat ook oorspronkelijk al op de Ferrari 599 is te vinden. Overigens is geen plaatwerkdeel gelijk aan de donorauto.”
Hopelijk overtreed ik hier niets mee… :|
Laat eigenlijk maar. Nu ik even google, zie ik dat hij al op veel meer sites staat! Het nieuws gaat snel… Of gunde Michiel soms de primeur niet aan Autoblog? :P ;)
@Citrofiel: we hadden de primeur, alleen autoweek zit hier de hele dag te F5’en, dus vandaar…
@ autoblogger; Had ik kunnen weten. AB is nou eenmaal marktleider! ;)
Nou ja, als die AW-er maar wel eens op je reclame klikt. Dan verdien je er nog wat aan. ;)
@Citrofiel: juist, jij snapt het ;)
wel leuk dat ze ook gelijk het logo eraf croppen bij AW
zeer mooi alweer Michiel
Klassieke schoonheid maar toch modern vormgegeven.
Aluminium strip is een geniale vondst om het geheel in balans te trekken.
Ben benieuwd hoe ie er met het dak gesloten uitziet.
Dit vind ik zonder overdrijven een van de allermooiste ontwerpen die ik ooit gezien heb. Ik bedoel, als je bij de eerste aanblik van de foto hardop “wow” mompelt en vervolgens zeker twee minuten zuchtend naar de afbeelding blijft staren, dan zegt dat wel wat.
Wat verschrikkelijk mooi zeg, niet te geloven!
@ the missing genie: precies dezelfde reactie had ik ook toen ik de tekeningen voor ’t eerst zag!
Damn, dit is geniaal. Onvoorstelbaar hoe subtiel en goed de aanpassingen zijn!
Mooi werk Michiel!
zijn er ook foto’s van de voorkant?
het ziet er goed uit, maar vind dat iedereen wel overdreven reageerd voorlopig zijn het nog steeds de mooie lijnen van de 599. Hij heeft hem alleen iets aangepast.
@Apache: mjaah ik vind “reacties” een beetje vrijblijvend. forum snappen de meeste mensen waar het om gaat…
@VDB: Ik dacht het eigenlijk al…
@ Woody: dit is nog een work in progress.
De afgebeelde plaat is ook nog ‘slechts’ een op de computer gemaakte schets en geen 3D rendering.
De dakconstructie wordt op dit moment door Edo Competition ontwikkeld en de uiteindelijke constructie en afmetingen daarvan zullen de definitieve vorm van het kofferdeksel bepalen.
Als ze in Maranello nu maar rustig blijven, ik heb daar echter zo mijn twijfels (Mc Laren spygate, Glickenhaus affaire)………….
Edo gaat de dakconstructie ontwikkelen…………. ??? Dit terwijl De specialisten, Karmann, om werk en exposure verlegen zitten ?
Snap ik dus weer niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Edo gaat de dakconstructie ontwikkelen…………. ??? Dit terwijl De specialisten, Karmann, om werk en exposure verlegen zitten ?
Snap ik dus echt niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
@ Turbopaultje: Edo heeft vrienden op interessante plaatsen en doet dit niet in z’n eentje. ;)
Ik heb ook vrienden, maar niet in business …….
Zoals ik al zei: Eerst hardware zien, dan geloven.
@ Turbopaultje: je scepsis is begrijpelijk, maar het Vandenbrink businessmodel (eerst verkopen dan maken) is anders dan bij gewone serie-producenten (eerst maken dan verkopen). Vandenbrink laat nu zien wat ze kunnen, en iemand die het geld er voor over heeft krijgt dan iets echt bijzonders (zoals gezegd alleen op bestelling). The proof of the pudding is in the eating, gelijk heb je, maar dan moet je potentiele klanten wel eerst laten zien wat er kan!
@ Turbopaultje: Gelukkig heb jij je wel verdiept in deze zaak, een toekomstige samenwerkingsverband (GTO) en contact gehad met Edo… Wat denk je nu? Dat VDB maar wat aanmoddert?
Nee, maar ik weet vrij goed waar ik het over heb. Een zwaluw maakt nog geen zomer……..
Kortom, voor mij geldt : eerst de echte auto gezien hebben, liefst ook nog rijdend. Dan pas kun je kwaliteit en performance beoordelen.
Dan zal ik ook maar even zeggen wat iedereen al zegt, ziet er geweldig uit. Mooi werk Michiel, je blijft me verbazen. Het uiterlijk is in ieder geval al compleet. Ben benieuwd naar het interieur. En dan, als hij eindelijk in productie is, hoop ik er eentje in het echt te zien. Ga zo door. ;)
@Whoohoow
Mee eens, een render van de zijkant kan en mag een auto niet direct tot subliem bombarderen, hoogstens leuk of interessant.
De Hyundai Coupé vergelijking van ons beiden was misschien wat overtrokken, in ieder geval wel als ik van mijn kant spreek.
Echter vind ik de auto een vreemde lijn hebben, als je goed kijkt zie je als het ware een lijn die van de achterkant van de auto naar voren loopt, onder de voorkant(kap) duiken. Het is een lijn die onder de zijspiegel doorloopt.
Dit maakt de auto Hyundai-ish.
Render maar weg ;)
Hyundai?
Ook maar ff vergelijken dan. ;)
Ben ik nu de enige die de auto niet mooi vindt?
ik wil n keer een auto zien die niet op een ander gebaseerd is, als dat net zo mooi is ben je egt super
Hallo,
Een vraag, die niets met deze rubriek te maken heeft, maar mischien kun je me verder helpen.Ik heb een mooie jaguar sedan xj 6, 3.2 motor,bouwjaar 1995 en wil er een convertible van maken, wie weet ,de aanloop, waar ik moet beginnen,vergunningen, verstevigingen, keureningen enz.
m.vr.gr.Douwe.
Hallo Douwe.
Weet waar je aan begint… Een vierdeurs convertible is niet zo eenvoudig te fabriceren en inclusief alle verstevigingen, dakconstructie en keuringen zullen de kosten vele malen de waarde van de auto overstijgen en waarschijnlijk krijg je dat bij verkoop er nooit meer voor terug.
Informeer eerst maar eens bij de RDW wat er allemaal wel en niet is toegestaan.