• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vauxhall VXR8 krijgt 431 pk

Auteur: evo, gepost 6 mei 2008 om 16:19 – 27 Reacties

Vauxhall VXR8
De Pontiac G8 GXP beschikte er al over, evenals de Holden Commodore HSV. Omdat Vauxhall, Pontiac en Holden natuurlijk één pot nat is, krijgt ook de Vauxhall VXR8 er de beschikking over. We hebben het dan uiteraard over GM’s 6.2L LS3 V8-motor.

De vorige VXR8 deed het al niet slecht met 417 pk, maar de LS3-motor levert 431 pk. In andere auto’s levert hetzelfde krachtblok minder (425 pk in de Pontiac), dan wel meer (437 pk in de Corvette). Met deze vernieuwde motor duurt het bekende sprintje nu geen 5 seconden rond, maar 4,9 seconden. Opties zijn de kleur Heron White en nieuwe 20″ units. De auto zal helaas enkel in Engeland blijven, tenzij jij het leuk vindt om een rechtsgestuurd exemplaar naar Nederland te importeren.

High-res pics in de gallery.

– New 6.2-litre V8 engine
– Improved in-gear performance
– Option of 20” alloy wheels
– Gearbox oil cooler standard on auto
– Addition of Heron White to colour palette

Vauxhall’s mighty VXR8 super-saloon gets a potent new V8 engine this summer, with even more power and improved performance. The new unit allows the VXR8 to raise the bar yet again among its rivals, optimising its sophisticated rear-wheel drive chassis still further and retaining its mantle as a driver’s car like no other in its class. New colour and equipment options further enhance this, the fastest car to wear the Griffin badge.

Known as LS3, the new V8 engine’s capacity grows from 5967cc to 6162cc, and thanks to various improvements over the outgoing LS2 unit, such as high-flow cylinder heads, new pistons and an enhanced valvetrain, power is up by 14PS to 431PS at 6000rpm.

This translates to a reduced 0-60mph time for cars with automatic transmissions (down from 5.0 seconds to 4.9) and improved in-gear acceleration for manual models (50-70mph in 3rd gear drops from 2.8 to 2.6 seconds; 30-50mph in 2nd gear drops from 2.0 to 1.9 seconds). And if you fancy smoking your VXR8 at a track day, you’ll see 80-100mph times fall from 4.3 to just 4.0 seconds in 4th gear.

Despite the VXR8’s enhanced performance credentials, its LS3 produces the same emissions and fuel consumption as the outgoing LS2 unit. In addition, the VXR8 automatic receives a transmission oil cooler as standard.

Buyers for the LS3-engined VXR8s also receive the choice of an all-new body colour – Heron White – at no extra cost, as well as the option of factory-fit 20-inch rims for the first time on this model.

Prices for both manual and automatic versions of the LS3-powered VXR8, which are on sale now, rise by £485 to £35,695.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Mazda 3 met 1200 pk
    Mazda 3 met 1200 pk krijgt achterwielaandrijving

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Opel

Vorig bericht: « Mercedes CLK-Klasse Grand Edition
Volgend bericht: Top 10: vrouwenauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dotternetta zegt

    6 mei 2008 om 16:22

    Deze gaat weer heel goed scoren bij Topgear! De vorige waren ze ook wild over! Pond/pk-verhouding is nogal gunstig :)

    Login om te reageren
  2. berend zegt

    6 mei 2008 om 16:28

    kan iemand mij eens uitleggen hoe het nou zit met vauxhall en renault? Renault heet in engeland toch vauxhall? welk model is de vxr8 dan in NL? Sorry hoor, ik weet er niet super veel van… :?

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    6 mei 2008 om 16:30

    @ berend: Opel bedoel je ipv. Renault. En dit model wordt in Nederland niet geleverd (jammergenoeg). Enkel verkrijgbaar in landen waar ze aan de verkeerde kant van de weg rijden ;)

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    6 mei 2008 om 16:32

    @ Berend

    In Groot brittanië is elke opel die je ziet een vauxhall…

    in australie bestaat het merk vauxhall volgens mij onafhankelijk en maakt het zijn eigen modelle zoals grote sedans, pickups en deze VXR8 is volgens mij ook ontwikkeld voor de australische markt. Toen hebben ze in GB het voorrecht gekregen om de auto ook daar te verkopen

    Login om te reageren
  5. tesanole zegt

    6 mei 2008 om 16:32

    @ berend;

    Het is Opel wat in Engeland Vauxhall heet. Daar heette de Opel Kadett bijvoorbeeld al Vauxhall Astra.

    Login om te reageren
  6. Knorrit zegt

    6 mei 2008 om 16:33

    @ Berend:

    Vauxhall = Opel, maar dan in Groot-Brittannië.

    Brute bak wederom. Waarom importeren ze nu eigenlijk de sedan-versie?

    Login om te reageren
  7. Tenck zegt

    6 mei 2008 om 16:33

    In Australie is het een Holden.

    Login om te reageren
  8. Fej zegt

    6 mei 2008 om 16:35

    @ berend

    niet Renault, maar opel! En in Australie heet het merk Holden!

    @ Dotternetta

    de wagen bij Top Gear was de Holden Monaro VXR en die had al 500 pk!

    Login om te reageren
  9. Gummen zegt

    6 mei 2008 om 16:36

    @floryn en berend
    In Australie hebben ze Holden (ook GM) een zuster brand van Vauxhall (en Opel)

    Login om te reageren
  10. berend zegt

    6 mei 2008 om 16:36

    dank je wel!

    Login om te reageren
  11. Knorrit zegt

    6 mei 2008 om 16:38

    @ Floryn:

    Vauxhall wordt officieel niet verkocht in Australië, Holden wél. En Vauxhall rebadged dan een model van Holden naar Vauxhall, niet andersom.

    Login om te reageren
  12. victor zegt

    6 mei 2008 om 16:39

    ik vind hem een beetje lijken op een lancer evolution, maar voor de rest lijkt ie met wel bruut kwa motor dan want het uiterlijk laat de wensen over..

    Login om te reageren
  13. C30CDIAMG zegt

    6 mei 2008 om 16:40

    als één iemand zegt dat het opel moet zijn ipv renault dan lijkt mij dat toch wel voldoende…??

    Login om te reageren
  14. Jos zegt

    6 mei 2008 om 16:43

    @RR V8, niet iedereen f5’ed voordat hij/zij post, met het lezen van het verhaal kun je gerust 5 minuten zoet zijn hoor :)

    Login om te reageren
  15. Jay Hovah zegt

    6 mei 2008 om 16:44

    @ Floryn:

    In Australië is het idd een onafhankelijk merk, namelijk Holden. Het vorige model Commodore was gebaseerd op de Omega zoals wij die hier kennen.
    UTE’s (pick-ups) worden daar, natuurlijk, erg goed verkocht.
    De Monaro, coupé, wordt ook verkocht in Engeland als Vauxhall Monaro en in Amerika als Pontiac GTO.

    De Europese Corsa C heet “Down Under” Holden Nova, sinds 2005 is de Holden Nova is de “Europese” Chevrolet Kalos. Nu heet het model Holden Barina. De Holden Viva is de Chevy Nuriba, de Astra is hetzelfde als hier.
    De Antara en Captiva worden beide verkocht als Holden Captiva.
    Topper is de Statesman, echt een superluxe Commodore.

    Twee jaar geleden enkele weken in Australië gezeten en diverse modellen gezien. Ons logeeradres in Australië hadden kennissen die net een gloednieuwe Statesman gekocht en die heeft het slagschip uitgebreidt laten zien.

    Login om te reageren
  16. M Freak zegt

    6 mei 2008 om 16:57

    De prijs hiervan in euro’s is ongeveer 50k. En voor 431 echte paardenkrachten is dit waar voor je geld. Wel in het zwart!

    Login om te reageren
  17. C6.R zegt

    6 mei 2008 om 17:01

    Het is Opel geen Renault! :P

    Vind hem uiterlijk niet zo geslaagd als zn voorganger (Die spoilert Brrr), maar wat een zet zou het zijn van GM als ze dit ding ook als Opel naar bijvoorbeeld de Nederlandse markt zouden brengen. Om nog maar te zwijgen van de Duitse…

    Eindelijk een opel die mensen wél willen!

    Login om te reageren
  18. ZwerverRoodbaard zegt

    6 mei 2008 om 17:38

    Bruuuttt!!! :D

    + een wat lompere supercharger, ander uitlaat systeempje :D Dat gaat men niet leuk vinden in Amsterdam :P

    Login om te reageren
  19. yannick zegt

    6 mei 2008 om 18:17

    laat dat maar naar belgie komen als opel ;-)

    Login om te reageren
  20. Scuderia zegt

    6 mei 2008 om 18:49

    Dit is z’n geile wagen.
    Het uiterlijk is echt bruut/

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    6 mei 2008 om 19:31

    zijn de jaren 90 nu alweer retro ??
    lopen ze wel veel voor in down-under ..

    Login om te reageren
  22. robin zegt

    6 mei 2008 om 19:37

    nou dit is zeker een mooie bak voor reletief weinig poen denk ik
    en voor het geld dat je overhoud kun je er een 500+ pk beest van maken

    Login om te reageren
  23. Willem zegt

    6 mei 2008 om 21:17

    juij, ook al vind ik het model lelijk, ik blijf fan van motorsport.
    long live horsepower!

    Login om te reageren
  24. IlCuoreSportivo zegt

    7 mei 2008 om 08:13

    Als ie rijdt als een vectra zal ie er toch niet veel van bakken, die gaat met 150 pk al overal rechtdoor… Lelijke auto trouwens.

    Login om te reageren
  25. jan zegt

    14 juli 2008 om 20:54

    Dit had een erg mooie calibra opvolger kunnen worden,maarja dat is helaas niet het geval…….
    Dit is een echte brute bak,een echte auto met alle power op de achterwielen ipv de voorwielen zoals de meeste auto’s tegenwoordig.

    Login om te reageren
  26. EnzoR zegt

    17 mei 2009 om 00:35

    ik wil er een!

    Login om te reageren
  27. from Oz zegt

    20 mei 2009 om 20:22

    Koop de auto in Australie.

    vraag voor het model wat naar Midden Oosten wordt verstuurd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North