• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden

Auteur: RubenPriest, gepost 25 augustus 2021 om 09:47 – 44 Reacties

Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden

Hiermee maak je de blits op verjaardagen. Dat je Opel Rocks-e over een vermogen van 8 pk beschikt.

Je ziet meteen al aan het uiterlijk dat we hier niet met een gewone auto te maken hebben. Premium scootmobiel, is wat ik je hoor denken. Opel omschrijft het zelf als een SUM, wat dan weer staat voor Sustainable Urban Mobility. Oftewel een duurzame mobiliteitsoplossing voor in stedelijk gebied. Om het maar in dure woorden uit te drukken.

Opel heeft de Rocks-e bedacht met het oog op een brede inzetbaarheid. Het autootje kan al gereden worden door 15-jarigen met een AM-rijbewijs. Het is ook meteen een verklaring waarom het vermogen van de Rocks-e niet bijster indrukwekkend is. Met het vermogen van 8 pk is een topsnelheid van 45 km/u mogelijk. Het is een volledig elektrisch voertuig met een 5.5 kWh batterij. Je kunt er tot 75 kilometer ver mee komen. Het opladen van het autootje duurt maximaal 3,5 uur. Goed voor Nederlanders om te weten is dat mensen langer dan 1.90m volgens Opel gewoon in het ding passen.

Opel Rocks-e

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)

De Opel Rocks-e is 2,41 meter lang en er kunnen twee mensen in plaatsnemen. Het ding weegt 471 kilogram. En ja, Opel gaat dit daadwerkelijk verkopen. Het is niet het zoveelste concept. De verkoop start dit najaar bij geselecteerde dealers in Duitsland. Overige markten volgen in de loop van 2022. Een prijs is nog niet bekendgemaakt. Het merk zegt echter dat de maandelijkse leaseprijs overeen komt met wat je normaal gesproken aan OV kwijt bent. De aanschafprijs is vergelijkbaar met dat van een kleine auto.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • goedkoopste EV van Nederland
    Goedkoopste EV van Nederland is een nieuwe Opel
  • Opel Zafira op waterstof
    Opel Vivaro op waterstof is oplossing EV-rijden

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

adam, Elektrisch, Opel, rocks-e

Vorig bericht: « Mansory Flying Spur dendert met 340 km/u over de autobahn
Volgend bericht: GP Zandvoort voor iedereen gratis te zien op TV »

Lees Interacties

Reacties

  1. RuVi zegt

    25 augustus 2021 om 09:49

    Dit is toch gewoon een Citroen Ami maar dan van Opel? Lang leve Stellantis….

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      25 augustus 2021 om 10:13

      Precies wel vreemd dat dat nergens vermeld word in het artikel, Stellantis badge engineering.

      Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      25 augustus 2021 om 10:28

      @RuVi: ach ja, VAG doet het al jaren met succes

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        25 augustus 2021 om 15:12

        Nou een Seat Ibiza, Skoda Fabia, Volkswagen Polo en Audi A1 zijn wel iets meer gedifferentieerd dan wat Stellantis tot nu toe geprestenteerd heeft en gepresteerd heeft.

        Wil je een Peugeot 208 met groot stuur welke niet voor je scherm(en) zit? Neem een Opel Corsa!
        Wil je groene accenten in je Citroën Ami? Neem een Opel Rocks-e!

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          25 augustus 2021 om 22:44

          @knapzuur: de nieuwe Fabia en Ibiza vind k anders ook identieke kopieën. En onderhuids zijn de 4 vags die je opsomt ook gewoon 1 op 1 kopieeen.

          Login om te reageren
    • Stellantis rules the sky zegt

      25 augustus 2021 om 10:29

      Inderdaad en inderdaad vreemd dat dat in het artikel niet genoemd wordt. Wel leuk dat er een Opel versie van komt.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        25 augustus 2021 om 11:56

        @Stellantis rules the sky: nog even wachten op de Fiat versie, Alfa Romeo versie, Lancia versie, misschien wel een Maserati versie, of diverse Chrysler versies zoals Jeep en of Dodge😉

        Login om te reageren
    • frank2b zegt

      25 augustus 2021 om 11:37

      My thoughts exactly! https://www.youtube.com/watch?v=w9QdRGT3Vvs

      Dat de laadkabel als bij een stofzuiger automatisch wordt opgerold vind ik dan weer geniaal. Waarom hebben niet meer EV’s dat?

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        25 augustus 2021 om 13:20

        @frank2b: omdat de stroom die door zo’n half opgerolde kabel serieus wat hitte genereert @ 150kw.

        Login om te reageren
        • frank2b zegt

          25 augustus 2021 om 13:26

          Kwestie van engineeren: zorg dat-ie altijd helemaal uitrolt.

          Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    25 augustus 2021 om 09:55

    Ze zijn twee nullen achter de 8 vergeten. Want dat is wat je tegenwoordig nodig hebt om nog mee te komen met de file…

    Nee ff serieus, als dit betaalbaar is, dan vindt ik dat een hele goede ontwikkeling…
    Het is immers een verschrikkelijke verspilling om kostbare brandstof in zo’n lawaaiigere brommobiel te verbranden, terwijl die qua range en gebruik zelden meer doet dan korte ritjes en lang stilstaan…

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      25 augustus 2021 om 11:33

      @tjorque; het lijkt erg betaalbaar; hier staat wat informatie over de identieke Citroen variant; https://zerauto.nl/citroen-ami-de-kosten-op-een-rij/
      Op de grachten van A’dam zal een deelscooter vast handiger zijn, maar op veel plekken kan dit het de deelscooters flink lastig maken.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 augustus 2021 om 14:37

      Tsja, wat is betaalbaar? Even de electrische concurrentie:
      Renault Twizy – vanaf € 12500 (€ 13300 voor de 80 km/u-versie)
      Birò – vanaf € 15000
      Carver – vanaf € 10000

      Daar zal die zich dus tussen moeten begeven.

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    25 augustus 2021 om 10:09

    “Opel heeft de Rocks-e bedacht met het oog op een brede inzetbaarheid.”

    Opel heeft hier helemaal niets aan bedacht, behalve dat ze dachten dat ze zo’n Ami ook wel iets vonden voor in hun gamma. Enneh, brede inzetbaarheid? Zolang dat binnen de sterk beperkte mogelijkheden van het concept blijft, dan klopt dat…

    Login om te reageren
  4. markz1981 zegt

    25 augustus 2021 om 10:11

    Dat dacht ik inderdaad ook al: kopie van de Citroen. Ben benieuwd of we dit ook echt veel in het NL straatbeeld gaan zien.

    Login om te reageren
  5. erce zegt

    25 augustus 2021 om 10:22

    Ik heb zo’n Citroen Ami een week geleden nog in Frankrijk zien rijden. Erg grappig ding, maar wel ontzettend veel kunststof.

    Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      25 augustus 2021 om 10:37

      @erce: ja. Ik zag er ook een hier in Frankrijk. En dat kunststof maakt toch zo veel niet uit? Renault en Smart passen het ook al jaren toe.
      En als de prijs zo relatief laag gehouden kan worden

      Login om te reageren
      • erce zegt

        25 augustus 2021 om 14:54

        Eens, maar je kan ook proberen om kunststof er wat minder als kunststof uit te laten zien. Het leek net een curverbak.

        Login om te reageren
  6. volvo480gtt zegt

    25 augustus 2021 om 10:35

    Cool ding. Opzich best een handig karretje voor in de stad

    Login om te reageren
  7. adyton zegt

    25 augustus 2021 om 10:36

    Het idee is super he en zou echt aangemoedigd moeten worden, want op zich kan je er weinig tegenin brengen. Auto’s worden veel te veel gezien als een status symbool. We rijden te vaak in te grote en te krachtige auto’s voor wat nodig is. Maar probeer mensen eens te overtuigen hierin te rijden… Benieuwd wat er nodig is om ze die stap te laten zetten. Kan enkel wanneer abonnementservices echt aan populariteit winnin, maar is al te vaak gebleken dat dit faalt en weinig interesse in is.

    Login om te reageren
  8. raoufff zegt

    25 augustus 2021 om 10:49

    Is er ook een houder voor een lachgastank als optie leverbaar, anders wordt dit een enorme flop.

    Login om te reageren
  9. dree16v zegt

    25 augustus 2021 om 10:56

    Sinds wanneer kun je AM rijbewijs halen op je 15e dan? Theorie vanaf 15,5 en praktijklessen vanaf 16 lees ik? Maar alsnog wel blits!

    Login om te reageren
    • dree16v zegt

      25 augustus 2021 om 10:57

      @dree16v: en lelijk trouwens

      Login om te reageren
  10. denniss00 zegt

    25 augustus 2021 om 10:59

    Auto’s (en ja, daar reken ik dit geval dus ook even bij) beginnen echt steeds meer dat typerende design te krijgen die in films te zien zijn bij auto’s uit de toekomst zegmaar.

    Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    25 augustus 2021 om 11:00

    Stiekem veel logischer dan een enorme zevenpersoons elektrische SUV met een miljoenmiljard PK.

    Login om te reageren
    • mpgc zegt

      25 augustus 2021 om 13:05

      @bernoulli: ja, maar wel even lelijk 😄

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        25 augustus 2021 om 14:39

        Haha, true!

        Login om te reageren
  12. agdesigns zegt

    25 augustus 2021 om 12:03

    De ami is 6.900 euro in frankrijk. Voor de jeugd wel een leuk alternatief dan een scooter al zijn die dan weer 3x zo goedkoop

    Login om te reageren
    • b00st zegt

      25 augustus 2021 om 12:26

      Of te huren…

      “De Ami wordt in Frankrijk aangeboden tegen een huurprijs vanaf 19,99 euro (inclusief BTW) per maand met een initiële betaling van 2.644 euro (inclusief BTW) voor een termijn van 48 maanden.”

      Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        25 augustus 2021 om 12:47

        Jeetje, netto dan 75 euro per maand.. best duur. Ik pak soms een Felyx scooter, als je dat 3 maanden niet gebruikt betaal je 0 euro. En je moet extreem veel rijden voordat je aan de 75 euro zit.

        Ik snap de abo-constructie niet, en (oa) Felyx is een stuk flexibeler. Beetje appels met peren zou je denken een scooter huren of een plastic doos met 4 wielen, maar bagageruimte heb je ook niet echt. In Rotterdam staan van die mini-wagentjes ook maar van een ander merk, ben benieuwd wat dat kost.

        Login om te reageren
        • stekkerkoning zegt

          25 augustus 2021 om 15:51

          De gemiddelde deelscooter kost meen ik, net als een deelauto van Sixt Share of Drive Now ongeveer 30ct/min. Dat is 4uur en 10 minuten rijden vooraleer het je 75EUR kost. Dat zijn aardig wat stadse kilometers. Bezit van zo’n Ami of Roksie heeft dus alleen nut als je ‘m quasi dagelijks nodig hebt, absoluut niet van fietsen houdt en geen zin hebt in een Birò, Canta of Twizy.

          Login om te reageren
  13. W115 zegt

    25 augustus 2021 om 13:37

    Ik zou ‘m wel huren als je er op het fietspad mee mag.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 augustus 2021 om 14:37

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  14. Poulusma zegt

    25 augustus 2021 om 14:41

    @rubenpriest

    “Hiermee maak je de blits op verjaardagen.” de ‘blitz’ bedoel je zeker 🤪?

    Login om te reageren
    • Steven zegt

      25 augustus 2021 om 17:57

      @poulusma: de rocks-e, of ‘roxy’ voor de vrienden 🤣

      Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    25 augustus 2021 om 16:06

    Zucht. Stads auto’s. Bestaansrecht van bijna 0. Even uitgaand van de grote groep gemiddelde Nederlanders. Binnen de stad verplaats je jezelf op een fiets. Of je gebruikt het ov. En voor de enkele keer dat je, binnen een stad, een auto nodig hebt zal dat meestal zijn om iets omvangrijks te moeten vervoeren. Dan heb je hier dus geen reet aan. Dit voegt niets toe, maar beperkt alleen de ruimte van andere weggebruikers.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      25 augustus 2021 om 16:59

      In een stad als Rome of Parijs hebben dit soort karretjes echt wel bestaansrecht. In Rome zie je niet anders dat fortwo’s, Panda’s, 500jes en ander klein spul. Daar wil je ook niet fietsen als je niet dood wilt. :)

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        25 augustus 2021 om 23:13

        @bernoulli: fietsen en niet dood willen gaan is direct gerelateerd aan het zo min mogelijk van dit soort auto’s op de weg.

        Login om te reageren
    • Reinier zegt

      25 augustus 2021 om 22:35

      Buiten de grote stad is OV superslecht. En de afstanden zijn groter. Dus voor mensen zonder rijbewijs is zo’n kleine elektrische auto super handig. In Amsterdam rijden overigens ook veel Biro’s en Canta’s.

      Login om te reageren
  16. ghost zegt

    25 augustus 2021 om 18:07

    Dit bestaat toch al jaren? Het heet een Biro.

    Login om te reageren
  17. MarcoM zegt

    25 augustus 2021 om 21:57

    Doe mij maar een BMW Isetta, sorry Opel, ik hoop dat de Duitsers de naam goed uit kunnen spreken. Lijkt mij geen succesnummer worden.

    Login om te reageren
  18. pomoek zegt

    25 augustus 2021 om 23:18

    @reinier: precies! Een pleidooi voor beter openbaar vervoer dus. Daar heb je niks aan dit soort auto’s zonder fatsoenlijke range die, zoals jezelf aangeeft, worden bestuurd door mensen die geen rijbewijs hebben. Lekker 45 km/h tuffen op een 80km/h weg. Dat wordt een slagveld. En dat weten de makers van dit prul ook, vandaar dat ze het Sustainable Urban Mobility noemen en geen Sustainable rural Mobility.

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    26 augustus 2021 om 09:24

    Het ding heeft wel zo’n gedeelde zijruit a la McLaren F1. Hoe cool is dat? 😁

    Login om te reageren
  20. Turbo zegt

    27 augustus 2021 om 02:12

    Nog meer koters zonder inzicht in het verkeer.
    Wij hadden gewoon een fiets

    Die 45km kratjes zouden zowiezo verboden moeten worden.
    Net als die omgekatte Volkswagen caddy s naar een MMBS met afgeknotte driehoek.
    16 jaar en scheuren dat tuig hier.

    Je betaald bijna geen belasting meer en roken die diesels nog erger dan de VAM.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North