Vergeet de Aventador, koop deze Nederlandse Diablo

Auteur: , 55 Reacties

Echte mannen rijden niet in handtasjes, toch?

Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt erop dat het merk Lamborghini tegenwoordig een stuk minder “speciaal” is dan vroeger. Een Countach of Diablo zag er angstaanjagend uit, was pittig om (hard) mee te rijden en bovendien zijn het superzeldzame auto’s. Tegenwoordig zet Lambo 3.500 auto’s per jaar weg en zitten de modellen ontegenzeggelijk beter in elkaar dan vroeger. De WOW-factor is alleen wat kunstmatig, naar mijn smaak.

Gelukkig was dat bij de Diablo een heel ander verhaal. Zodra Audi de tent overnam werd de boel geprofessionaliseerd en dus werd ook de Diablo verder op punt gezet. Deze occasion stamt uit die tijd en zit dus goed in elkaar. De klapkoplampen hebben alleen wel plaatsgemaakt voor vaste exemplaren. Kleinigheidje houd je toch.

Het gaat in dit geval om een 6.0 VT uit 2001 die origineel in Japan is geleverd maar wél met het stuur aan de goede kant. Dat verklaart wellicht ook de GT/GTR-look met de heftige spoiler, de praktisch ontbrekende achterbumper en de uitlaten die daardoor vrij spel krijgen. Japanners zijn immers niet vies van een beetje tuning. Uit diezelfde knalpijpen komt natuurlijk de muziek van de twaalf tenoren onder de kap, goed voor 531 pk. Verder is de Lambo uitgerust met AWD (wel zo veilig, maar RWD was leuker geweest).

Op de teller staan 30.749 kilometers dus het was zeker geen garage queen, fijn om te weten. Verder kunnen ondernemers nog goochelen met de BTW en bedraagt de vraagprijs een stevige 329.000 euro. Anders nog iets?

Dank aan Rachid voor het tippen!



55 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Als ie nu eng en moeilijk te rijden zou zijn zou ie ook niet zo goed verkopen. Dat ze toen minder goed waren in auto’s bouwen maakt het inderdaad speciaal. Maar mooi ding!
Dat is serieus leuk speelgoed!! En (voor zo’n bak) niet bijzonder veel geld. Heel gaaf!
Verdomme, zo hoort een Lambo te zijn. Handgeschakeld, compromisloos, en een bizar uiterlijk. Niet die cleane huracans en aventadors van nu
@baklava: hear hear!!! Ik ben zo verschrikkelijk met je eensch!!!
@baklava: een auto voor mannen met borsthaar!
@baklava:
Ben ik het dus niet mee eens. Tot 1978 maakten ze opvallende maar stijlvolle wagens. 350GT, Islero, Miura, Espada, Jarama, 400GT: heel eigenzinnige en indrukwekkende wagens.
Maar toen ze in 1978 de eerste Countach gingen ontsieren met tupperware was het hek van de dam. Het werden ontzettende kermis dingen. Met spoilers die geen enkel nut hebben en als dieptepunt een omgebouwd legervoertuig….

Spijtig dat iedereen dat is gaan zien als “het Lamborghini”. Ik vind juist dat sinds VAG de boel overnam er weer wat “stijl” van vroeger terug is gekomen. Zou misschien wat extravaganter mogen, maar dat doe je beslist niet met spoilers!
@Rob: En ik ben het met jou eens. De allereerste Countach is prachtig, alles wat daarna kwam was over the top. De Diablo kon er nog wel mee door maar ook die werd veel te overdreven. Alles wat daarvoor kwam was en is nog steeds veel mooier met als hoogtepunt (voor mij dan) de Miura. De Murcielago is verreweg de mooiste Lamborghini van het huidige tijdperk. Maar dan wel de, zoals altijd bij Lamborghini, het eerste model.
@viezefreddyw: vind zelf juist de facelift versie van de Murcie veel mooier, met als toppunt de SV. Die spoiler past gewoon prachtig bij de auto
@viezefreddyw:
Espada voor mij. Eens gezien in merkwaardig ingedeeld museum (ofwel, compleet rommeltje) in Italië. Stond ie tussen twee grote jaren 20 Italiaanse wagens. Dan valt pas op hoe ontzettend laag en breed het ding is. Twee ronde lampen voor, meer niet. Stoere Miuara knock-off wielen, groot stuur, comfortabele stoelen (je mocht er gewoon inzitten in dat museum), veel glas, ruimte voor twee volwassenen en als het moet nog twee meer. Niet perse een scheurijzer, meer een GT die toevallig heel snel is met bijzondere looks.

En volgens mij is dat precies hoe Ferruccio Lamborghini het bedoelde. Mid-jaren 70 verliet hij zijn bedrijf (geld zou wel op zijn geweest) en daarmee lijkt ook de creativiteit weg te zijn gegaan en is er geen enkele GT meer gebouwd. Spijtig. Gelukkig komt er binnenkort een totaal ander model. Misschien niet zo sexy een SUV, maar als ze het iets grondiger aanpakken als die Bentley SUV lijkt me dat wel een auto die bij Lamborghini past.
@rob: Dat moet een gaaf museum zijn geweest. Weet je toevallig nog waar het museum was?

Ikzelf ben niet echt fan van de Espada. Ik weet niet, ik heb er niet zo veel mee. De 350 GT (eigenlijk is de 350 GTV nog leuker), de 400 GT en de Miura zijn voor mij de parels uit de geschiedenis van Lamborghini. Het gros wat erna kwam vind ik niet zo spannend of mooi te noemen.
@viezefreddyw:
Was dit museum, nabij Verona: http://www.museonicolis.com/en
Volgens mij hebben ze nu de auto’s wel netjes gerangschikt. Vond het ook zo vreemd, vrij nieuw gebouw en dan de auto’s in willekeurige volgorde zetten ;-) Dat ik ff achter het stuur van de Espada mocht zitten, had er misschien ook mee te maken dat we toen een privé rondleiding kregen van ik denk de vrouw van de oprichter. Waren verder toch nauwelijks bezoekers…

Verder een aardig museum. Veel pre war Italiaanse auto’s, toch wat “nieuwe” merken leren kennen daar. Verder van alles wat, ook veel motoren en fietsen. Uiteraard erg georiënteerd op Italiaanse makelij. Allemaal keurig verzorgd. Hoop dat ze nu wat meer bezoekers hebben, leken mij namelijk mensen met een oprechte passie voor auto’s.
@Rob: Zeer interessant. Ik ga eens een kijkje nemen op de site en in de toekomst eens bezoeken denk ik. Dank!
@Rob: interessant punt… Ook interessant is dat praktisch alle modellen na de Countach gebaseerd zijn op dezelfde lay-out/vorm. Ferrari wisselt nog een beetje af, misschien wat hit-and-miss maar er zijn wel hele fraaie auto’s uitgekomen. Lambo is misschien teveel van hetzelfde?
@davelepeef:
Klopt en het lijkt ook niet te kloppen met het idee dat de meneer Lamborghini had over auto’s. Want als je kijkt wat er allemaal onder zijn hoede gebouwd is en dan kijkt wat er na zijn vertrek kwam; dat matcht gewoon niet.
Kan natuurlijk zijn dat het geld gewoon op was, tijden veranderen en visies veranderen. Maar na zijn vertrek is Lamborghini een one-trick-pony geworden en ik vraag me af of het de pony’s waren die Ferruccio voor ogen had….
@Rob: een Miura ligt nog wel in dezelfde lijn denk ik, maar stiekem vind ik een 400 GT mooier, zeker in een chique samenstelling, mooi licht blauw met bruin interieur oid… Ik dwaal af :) Zo’n ding is écht mooi, blijft mooi. De huidige Lambo’s zijn meer op een ordinaire manier indrukwekkend. Hoewel ik wél weer een zwak heb voor een Aventador roadster…
@baklava: ik vind een Aventador anders vrij bruut. Misschien ben ik niet veel gewoon?
@baklava: op de naam en faam van dit soort bolides. Wordt nu een SUV ontwikkeld. Triest
Die spoiler en uitlaat hadden niet gehoeven van mij
Prachtige bak! Wel een beetje jammer van het interieur en het ontbreken van klapkoplampen :-/ maar daar is vast wat aan te doen
De verkoper heeft nog meer leuk handelswaar, onder andere een C4 Picasso in topconditie. Prachtbak.
@rikus:
Haha ik heb even gekeken wat er te koop staat en dan noem jij die C4 op? Jammer
@dickie: Yoy don’t get it.
@Dickie: jij ben niet helemaal wakker niet, ofwel manneke
@Dickie: Onderschat u de C4 niet. De Porsche onder de peoplemovers.
De achterbumper mag er wat mij betreft wel weer op, verder echt een plaatje!
@racerx: zo das niet een heel klein beetje waar :)
Dankje wel rachid.
@dirkiii: Jij ook bedankt, fijne vriend.
@rachid: altijd mooie die occasions
Dit is toch geweldig. Zo hoort het te zijn.
Dan neem ik toch een aventador
Vet! Vind deze lampen eigelijk nog wel mooier
Fantastische wagen!
Met Nissan 300 ZX koplampen!
@rufctr01: yep idd

Wellicht leuk weetje om toe te voegen autoblog
@prop: ik heb het ze vorige week nog als tip gestuurd, er is helaas niks mee gedaan.
@prop: Dat weet toch iedereen?
@viezefreddyw: Yep en bovendien al eens besproken alhier.
Waanzinnig hard werken en verdomd goeie looks
De Diablo is mooi oud geworden. Van zijn voorganger, de Countach, kan je dat helaas niet zeggen.
Als je de 25th Anniversary naast de LP400 zet dan twijfel ik geen nanoseconde. Zelfs al is Anniversary sneller en “beter” dan de LP400.
@jeroenwz: die countach is inderdaad een gedrocht
Vaggg ggggggg ggggg. Brrr. Mooie bak, dat wel. Inderdaad, de awd zorgt dat kappers in deze autos konden rijden. Enige leuke scene in de wolf van wallstreet was die waar leonardo dronken en vol in zn lambo kroop. Was dat een countach?
@john4545: Dat was een Countach, en niet dronken maar zo stoned als een garnaal van de Quaaludes, de oude Lemmons die hij nog gevonden had.
Weet iemand wat die drukknopjes zijn rechts naast de versnellingspook? Heb ik al op meer Diablo’s gezien.
Top wagen
Waarom verzin je op zo’n geweldige gave auto een verschrikkelijke groene kleur als interieur-basis-kleur?
Is dit omdat je t kots van de bijrijder bij een lekkere hoek-om actie dan beter kunt wegmoffelen? Zo jammer…
En toch, het origineel met de klapkoplampen vind ik zonder meer nóg mooier…

Op de één of andere manier oogt de Diablo dan nog net iets buitenaardser.
via Android app
Ergens wel mooi hoor, zo’n steriele fotostudio. Alleen heb ik daardoor wel het idee naar een schaalautootje te kijken. Prachtbak trouwens! Alleen zou ik em niet in het wit kopen.
30.000 km in 17 jaar en dan noem je het geen garage queen?
Mooie wagen, zelfs de witte kleur past er bijzonder goed bij. Maar dan dat interieur… Zijn die zetels en dat dashboard nu helemaal beschimmeld?? Misschien toch een barnfind…
Ik zie toch liever een Murcielago. Sneller, véél beter, mooier en ook uit de tijd dat er maar een paar duizend van gemaakt zijn in 10 jaar tijd. Helaas zijn de nieuwe modellen niet zo exclusief meer…
Ik zie toch liever een Murcielago. Sneller, véél beter, mooier en ook uit de tijd dat er maar een paar duizend van gemaakt zijn in 10 jaar tijd. Helaas zijn de nieuwe modellen niet zo exclusief meer…
Een auto voor mannen met cohones! Wat een prachtbak
Wat een dik apparaat!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).