• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vermoedelijke specs Murcielago-opvolger (LP700-4)

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 november 2010 om 15:01 – 50 Reacties

Lamborghini Jota
Het is alweer een tijdje geleden dat we aandacht besteedden aan de langverwachte opvolger van de Lamborghini Murcielago. Ten eerste omdat er dat koolstofvezel conceptding tussendoor kwam, en ten tweede omdat er niets nieuws te melden was. Maar nu misschien wel.

Op Ferrarichat heeft zich namelijk iemand gemeld die beweert bij een preview-evenement van de ‘LP700-4’ in Singapore aanwezig geweest te zijn. Een foto als bewijs was leuk geweest, maar helaas ontbreken beelden. Dit is wat hij er over te zeggen heeft:

Sorry folks, no pics, no cameras allowed & we had to surrender our cam-phones as usual. Singapore is the first country to view this working prototype. Stephen was here for presentation.

One word = impressive!
6.5L, 700Bhp, 680Nm @ 5500rpm & redlines @ 8250.
New 7 speed single clutch gearbox with two automode & 50 ms shifts!
But get this, Carbon monoque chassis & F1 style suspension on the rear
Car is 229kg lighter & 70% more rigid! 4WD.

Many new gadgets too for the cabin.
Car will be shown in Geneva Auto next spring. Get ready your cheque book!
Oh, forgot to mention this. 0-100 in 2.9 secs & 350Km/h top speed.

Met Stephen bedoelt hij waarschijnlijk Stephan Winkelmann, de CEO bij Lamborghini. Of bovenstaande beweringen uit de lucht gegrepen zijn of niet zullen we waarschijnlijk over een paar maanden zeker weten, tot die tijd moeten we ’t nog even met de spyshots doen. De specs klinken in ieder geval aannemelijk en lekker! Oh, en een geruststelling voor de vleugeldeurminnende autoblog-lezer: hij krijgt vleugeldeurtjes. (via jalponik.com)

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Fabrieksnieuwe Murciélago
    Fabrieksnieuwe Murciélago wacht op een nieuw baasje
  • Lamborghini Aventador opvolger krijgt bijzondere uitlaten
    Lamborghini Aventador opvolger krijgt bijzondere uitlaten

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

jota, Lamborghini, lp700-4, murcielago

Vorig bericht: « Video: Caparo T1 over de Nürburgring gejaagd
Volgend bericht: TKA: Verlengde/gepantserde G-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johan-SV zegt

    1 november 2010 om 15:05

    single clutch en 50ms schakelsnelheid?
    en 2.9sec naar 100
    een hele grote verbetering!!

    Login om te reageren
  2. martijn-u zegt

    1 november 2010 om 15:06

    Natuurlijk vertekent de camo-tape een hoop, maar zo lijkt het wel een uitgerekte Gallardo. vooral bij de heupen naar de achterkant.

    Login om te reageren
  3. stimpack zegt

    1 november 2010 om 15:07

    kan niet wachten!

    Login om te reageren
  4. Pallas zegt

    1 november 2010 om 15:09

    Pak van mijn hart, vleugeldeuren! Een absolute noodzaak op een Lambo. Kan mijn niet voorstellen dat ie lelijk wordt, ze hebben (mij in ieder geval) nooit teleurgesteld.

    Login om te reageren
  5. wim zegt

    1 november 2010 om 15:10

    als de specs kloppen wordt dit een hele brute wagen :P

    zou het trouwens niet een idee zijn, om net als in de rechtbank, tekeningen te maken van zo een auto tijdens zo een presentatie? aangezien foto’s maken nietm ogelijk is?

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      1 november 2010 om 15:17

      @wim: Denk je dat het minder opvalt dan even snel foto’s maken?

      Login om te reageren
  6. Alex zegt

    1 november 2010 om 15:15

    Is die 229 kg lichter ten opzichte van zijn voorganger? Of vergeleken met dezelfde auto als er gebruik was gemaakt van staal/alluminium i.p.v. carbon.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      1 november 2010 om 16:14

      @Alex: ten opzichte van de huidige Murcièlago (zie automotorblog.com).

      Login om te reageren
  7. BaySideBlueBoy zegt

    1 november 2010 om 15:16

    Ging de Sesto Elemento niet sneller naar de 100km/u? Een onwaarschijnlijk en geclaimde 2.5s.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      1 november 2010 om 15:23

      @BaySideBlueBoy: Ja, maar die weegt dan ook minder dan 1.000 kg.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 november 2010 om 15:25

      @BaySideBlueBoy: dat was een conceptcar die volledig van carbon (zelfs de velgen) was gemaakt. dit is een productiemodel die zo de weg op mag. (en die bovendien ook nog een relatief zware maar oh zo lekkere V12 achterin heeft liggen)

      Login om te reageren
  8. vale46 zegt

    1 november 2010 om 15:17

    Als ik dik hier mag geloven:
    Ik had een dubbele koppeling verwacht, maar omdat die te veel weegt en te ingewikkeld is doen ze het maar op de old-fashioned way. Begrijpelijk. Dat ding doet overigens zeer snel zijn werk.
    2,9sec naar 100 is echt Fucking snel! Bye bye 911 turboS!
    350km/h topsnelheid is ook niet niks en een hele prestatie voor het basismodel. (LP 7XX-4) zal later ongetwijfeld volgen & beter doen dan deze.

    1 ding nog: Ik hoop echt dat ze de naam nog gaan veranderen. Er zit veel geschiedenis achter deze naam, maar ik vind hem lelijk. Ze zouden beter een mooie exotische klinkende stieren-naam kiezen zoals ze met de laatste 3 hebben gedaan.( Gallardo, murcielago, reventon)

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 november 2010 om 15:18

      @vale46: Ik denk niet dat ze veel zwaarder waren uitgekomen als ze de fabrikant van de veyron-versnellingsbak vriendelijk hadden aangekeken.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        1 november 2010 om 16:02

        @Jochempie: Die versnellingsbak kan 1200pk en 1500Nm aan, dat is bijna 2 keer zoveel als deze ongeveer zal krijgen.
        Die is dus sowieso veel de zwaar. die versnellingsbakken met dubbele koppeling zijn eigenlijk 2 versnellingsbakken in elkaar. daar hoeft geen tekening bij dat deze zwaarder zijn.
        Ik denk dat ze met een enkele koppeling toe te passen makkelijk 50kg bespaard hebben. Probeer maar eens 50kg van het chassis te halen, dat zal véél moeilijker zijn.

        Login om te reageren
    • JPM zegt

      1 november 2010 om 17:59

      @vale46: Mag ook wel he voor de dubbele prijs en 200 pk extra. Dan vind ik 0,1 naar de 100 sneller maar mager als ik eerlijk ben.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        2 november 2010 om 16:19

        @JPM: T.o.v. de 911 Turbo S bedoel toch hé?
        De Turbo S doet er 3.1 over, de nieuwe Murcie 2.9 staat hierboven
        Dat is 0.2 verschil als je goed kan rekenen.
        Ik wou even de snelste meest bereikbare concurent aanhalen.
        Een Porsche met een Lambo vergelijken is zoals appelen en peren. De auto’s zijn in een enkel opzicht met elkaar te vergelijken, niet op techniek, niet op prijs.

        Login om te reageren
  9. salberts93 zegt

    1 november 2010 om 15:20

    V12 mag ik hopen toch? omdat ze met zn allen aan t downsizen zijn.. maar 700 pk is wel netjes, en zoveel lichter. enige vreemde is die single-clutch versnellingsbak, tis 2010 hoor iedereen ziet toch dat dubble-clutch de toekomst heeft

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      1 november 2010 om 15:25

      @salberts93: er zijn meer manieren dan de zware dubble-clutch techniek om snel te schakelen.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 november 2010 om 15:29

      @salberts93: het is voor 95% zeker dat er een V12 in komt, denk ook niet dat ze de V12 snel zullen opgeven, alle klassiekers die lambo gemaakt heeft hadden V12’s dus denk niet dat ze daar snel vanaf zullen stappen.

      Login om te reageren
  10. Tinesss zegt

    1 november 2010 om 15:27

    Wat is F1 style suspension?
    Snap wat er mee bedoelt wordt, maar wat is daar zo anders aan?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      1 november 2010 om 15:42

      @Tinesss: Dan schroeven ze de achterophanging rechtstreeks aan de motor-bak combinatie vast. Meer stijfheid, respons, bla bla bla.

      Enfin, leuke cijfertjes maar ik wacht wel op de praktijk.

      @Alex, ook een goeie vraag.

      Login om te reageren
  11. MLTB zegt

    1 november 2010 om 15:46

    Ze blijven die Murcielago ook maar verder uitmelken he… Hoezo komen ze niet eens met iets geheel nieuws? Ferrari kan ’t ook?

    Login om te reageren
    • kevinc3 zegt

      1 november 2010 om 16:02

      @MLTB: dit IS een geheel nieuw model. geen murcielago..

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      1 november 2010 om 16:08

      @MLTB:
      huh? dit IS een opvolger, iets geheels nieuw. Een auto waarin compleet andere technieken worden toegepast.
      Je bedoelt toch niet dat ze een GT moeten gaan maken zoals de California? Lambo bouwt de laatste decennia enkel supercars. Dat gaan ze (hopelijk) blijven doen.
      Een Estoque zou ik wel nog mee kunnen leven, en die zal er hoogstwaarschijnlijk ook komen.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      1 november 2010 om 16:09

      @MLTB: techniek op basis van voortschrijdend inzicht…en nu dus een geheel nieuwe carrosserie…toe maar ! Ik verheug me al op het geluid en het zeer decadente design !

      Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    1 november 2010 om 16:15

    http://www.automotorblog.com/new-details-about-the-2011-lamborghini-murcielago/#more-6439

    Was al veel bekend…

    Login om te reageren
    • DRIVR zegt

      1 november 2010 om 16:29

      @Megakix: Inderdaad, en nog veel meer details ook:

      http://drivr.be/2010/10/12/lamborghini-jota-alle-specs-video/

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 november 2010 om 18:46

        @DRIVR: tering…;-)…die ‘spannende mijnheer’ Stephan toch..waarschijnlijk lezert op jouw genoemde autblog…

        OT: AB jullie zijn ’n bietje loat…

        Login om te reageren
  13. sacha zegt

    1 november 2010 om 17:03

    Cool. Die Gallardo is toch een beetje de net-niet Lambo.

    Login om te reageren
  14. DanielK zegt

    1 november 2010 om 17:27

    Klinkt goed :D

    Login om te reageren
  15. bpc zegt

    1 november 2010 om 17:36

    ach als hij tegenvalt qua looks bestel je er toch gewoon zo een

    http://www.youtube.com/watch?v=DyQX0hRaf-g

    http://www.extreme-sportscars.com/murci/index.html

    en legt er een v8 van gm in of een opgetunende supra motor of mischien dat iemand wel een bedrijvje weet dat v12’s maakt die aardig klinken

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      1 november 2010 om 17:43

      @bpc:
      Mon amice, alsjeblieft geen Lambo`s.
      Bugatti maakt mooie V12.
      Groet, George.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        1 november 2010 om 18:11

        @boygeorge: bugatti maakt toch w16 ,wat is er mis met lambo’s

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          1 november 2010 om 18:35

          @bpc:
          Er is niets mis met Lambo`s.
          Persoonlijke aanvaring met eigenaar van Lambo.
          Oud zeer en nu vooroordeel van mij.
          Ik doe veel domme dingen.

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            1 november 2010 om 18:38

            @boygeorge: oh ach ja ik heb zoiets met citroens en de domme dingen zijn meestal het leukst

            Login om te reageren
        • sportspotter13 zegt

          1 november 2010 om 18:50

          @bpc: Bugatti maakt zelf geen motoren, het is onder deel van Volkswagen meende ik.

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            1 november 2010 om 18:56

            @sportspotter13: ja eigelijk is de v12 2 v8 vanuit inderdaad de vag groep in elkaar geschroefd door vw

            Login om te reageren
  16. rotorhead zegt

    1 november 2010 om 18:05

    Vleugeldeuren op een Lamborghini? Meh. Zo’n ding hoort scissor doors te hebben. Vleugeldeuren horen op een Gullwing :)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      1 november 2010 om 18:18

      @rotorhead: En dat wordt ook bedoeld, wijsneus! ;-)
      “Scissor me Xerxes, oh yeah, scissor!”

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 november 2010 om 18:49

        @sir_smokalot: ..waarom Xerxes…vind het ook wel een leuke zin bij de kapper om de hoek.. ;-)

        Login om te reageren
  17. jeroen dekker zegt

    1 november 2010 om 19:29

    nu kan ferrari weer aan de bak

    Login om te reageren
  18. WTF zegt

    1 november 2010 om 19:47

    Vleugeldeuren? LSD!

    Login om te reageren
  19. rider zegt

    1 november 2010 om 20:42

    prachtige cijfertjes, maar eerst zien wat er in de praktijk van komt terecht komt. 700pk was te verwachten, aangezien het huidige blok al aan 670pk komt. en die doet 0-100 al in 3,0sec en loopt maximaal 342km/h. met een betere aerodynamica is 350 zeer zeker een reele voorspelling. maar wat meer indruk maakt is het feit dat ze er even 229kg vanaf hebben weten te halen. oke, ik weet de huidige murci bestaat voor het grootste deel nog uit staal en de opvolger uit high tech carbon, maar het is wel indrukwekkend als je ziet hoeveel tamtam de concurrentie maakt als ze even een lichtgewicht versie uitbrengen die wel 100kg lichter is. en lambo doet dat gewoon even dubbel.

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    1 november 2010 om 20:43

    antwoord zal in 2012 volgen met de Enzo opvolger. krijgt naar allerwaarschijnlijkheid ook minimaal 700pk maar zal nog veel lichter zijn dan deze Jota/Murcielago dinges.

    Login om te reageren
  21. Eric zegt

    1 november 2010 om 21:12

    Carbon monoque chassis zoals de nieuwe McLaren volgend jaar. Mooi!
    Van de week in Schilde nog 6 lambo’s en 1 AM gezien. De heren kwamen van de Villa Doria en kwamen nog een afzakkertje drinken in de Old Birdy. Schitterende geluiden!

    Login om te reageren
  22. Hainz zegt

    1 november 2010 om 21:27

    http://www.youtube.com/watch?v=92Swa_mdEkU

    Ik vind de Gallardo Spyder toch ook een echte beauty..

    Login om te reageren
  23. Barryyy zegt

    2 november 2010 om 08:29

    Kan niet wachten tot het uiteindelijke resultaat, vraag me alleen af of de achtervering hierbij niet TE stijf gaat worden. Voor de performance met hard rijden zal het wel zeer verbeterd worden, maar als het allemaal met VAG onderdelen in elkaar wordt gezet, is het wachten op problemen.

    Login om te reageren
  24. rider zegt

    3 november 2010 om 08:24

    Dit is wat er daadwerkelijk geschreven is op Ferrari-chat:

    Filed under Lamborghini, News
    Leave a comment

    The Lamborghini Jota – is this going to be the Lamborghini LP7000-4?
    It’s being reported that the car we expect to be the Lamborghini Jota – the replacement for the Murcielago – will instead be the Lamborghini LP700-4

    We were sure that Lamborghini would forsake it numerical nomenclature for the repalcement for the LP-640, aka Lamborghini Murcielago. Our Lamborghini man assured us it would be the Lamborhgini Jota. Not only that, but he said Lamborghini were working on a halo Jota – the Lamborghini Urus.

    But maybe he was wrong. Or maybe Lamborghini has had a change of heart. Because a forum member over at Ferrari Chat (of all places) is reporting that he attended a private preview in Singapore for Lamborghini’s new monster and he calls it the Lamborghini LP700-4.

    Still, whatever it’s called, the Murcielago’s replacement seems to offer pretty much what we’ve speculated and reported on for over a year. There’s 700bhp from the 6.5 litre (6.5 litre? Really?) V12, 500lb/ft of torque, redlines at 8,250rpm and hits 62mph in 2.9 seconds. Which is brutally quick.

    There’s a new seven-speed single clutch ‘box with automode and 50ms change times, carbon monocoque chassis and F1-style suspension and the Lp700-4 is 230kg lighter than the old model yet still ha 4WD. There are said to be lots of new gadgets for the cabin.

    Which is not a great deal more than we’ve been saying for around a year. But it’s nice to have it confirmed. If it’s for real. It does have the smell of authenticity, but we’d question the name and the engine capacity.

    We should have the answers by the Geneva Motor Show in the Spring.

    Source: Ferrari Chat

    Read more: http://www.carsuk.net/lamborghini-lp-700-4-is-this-the-lamborghini-jota/#ixzz14CZHmETd

    Login om te reageren
  25. flatfour zegt

    3 november 2010 om 22:56

    Dit smaakt naar meer.

    Login om te reageren
  26. T. zegt

    6 november 2010 om 01:01

    gewoon nog even wachten, heel wat klanten van lambo BE en NL gaan aanstaande 9-10 en 11 november de auto gaan bekijken in de fabriek van lamborghini.

    dan zal er al heel wat meer info beschikbaar zijn online ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North