• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verplicht kenteken moet eind maken aan tractor-hooligans

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 februari 2013 om 18:55 – 64 Reacties

Kijk. Geen kenteken...


Het is aan de orde van de dag in de grote steden: hele groepen asociale trekkerrijders die winkels plunderen, foutparkeren, en zich schuldig maken aan hardrijden, brandstichting en verkrachting. Helaas zijn ze nooit te achterhalen, omdat ze geen kentekenplicht hebben. Gelukkig gaat daar verandering in komen.

De Tweede Kamer stelde vandaag paal en perk aan de file-veroorzakende tractorrijder, ook wel bekend als ‘de Viking van de 21ste eeuw’, door met meerderheid voor een kentekenplicht te stemmen. Volgens initatiefneemster Attje Kuik’n (PvdA) is dit goed nieuws voor de verkeersveiligheid, en wordt het voor de politie makkelijker om op te treden tegen overtredingen.

Wij kunnen het hier alleen maar roerend mee eens zijn. Er moet maar eens een einde komen aan de behaaglijke en totale anonimiteit van de vele miljoenen tractorbezitters en -bestuurders in dit land, en hun wetteloze gedrag.

Trouwens, wanneer komt dat vliegtuigkenteken er nou eindelijk eens? Die komen ook nog steeds altijd weg met hun geintjes…

Ook interessant!

  • Rijkswaterstaat weg op
    Nederland heeft veel meer tractoren dan gedacht
  • RDW
    RDW waarschuwt: Nog maar 3 dagen om te registreren
  • Video: elektrische kenteken verduisteraar is onhandig
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Attje-Kuiken, kenteken, tractor

Vorig bericht: « Top 10: welke auto’s eindigen op de sloop?
Volgend bericht: ‘BMW overweegt ook bouw van andere modellen bij Nedcar’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. ruudw zegt

    26 februari 2013 om 18:59

    De meeste boeren zijn toch al failliet dus veel zal het niet uit maken. En nu met de afschaffing van rode diesel blijft er toch geen boer meer over.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 februari 2013 om 19:13

      @ruudw:
      De aardappelboeren hebben anders een heel goed jaar achter de rug. Een plus van 20 cent de kilo tikt aardig door als je de tonnages weet.

      Login om te reageren
      • mercs zegt

        26 februari 2013 om 19:27

        @jrk68: Jij praat over een goed jaar achter de rug als het aardappeljaar nog maar net halverwege is?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          26 februari 2013 om 19:40

          @mercs:
          Oké tot nu toe mogen ze zeker niet klagen, vrije piepers vorig jaar in januari 3 cent per kilo en dit jaar tussen de 21 en 27 cent per kilo.
          Een klant van mij rekent alvast op 70 miljoen extra inkoopkosten voor dit seizoen.

          Login om te reageren
          • mercs zegt

            26 februari 2013 om 20:07

            @jrk68: Ja, mij hoef je niets te vertellen over de prijs van aardappels. ;) Maar inderdaad, tot nu toe mogen ze zeker niet klagen. De vooruitzichten zijn anders ook erg gunstig voor het tweede deel van het aardappeljaar.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              26 februari 2013 om 20:14

              @mercs:
              Dat was ook louter om te illustreren dat ik nu eens niet uit m’n nek zat te lullen….

              Login om te reageren
    • mercs zegt

      26 februari 2013 om 19:26

      @ruudw: Failliet? Jij weet echt totaal niet waarover je praat! Agrarische Nederland is op een na grootste exporteur van landbouwproducten ter wereld en zorgt in Nederland voor 40% van het BNP. Als de meeste boeren failliet zouden zijn dan was heel Nederland failliet. Praat geen poep of nog liever, zeg helemaal niks!

      Login om te reageren
      • passie zegt

        26 februari 2013 om 19:31

        @mercs: helemaal mee eens, de meeste boeren hebben het financieel beter voor elkaar dan menig ander industrieel bedrijf.

        Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        26 februari 2013 om 21:13

        @mercs: en dat heeft natuurlijk niks te maken met de miljarden € steun van de EU.

        Login om te reageren
        • mercs zegt

          26 februari 2013 om 22:40

          @Henk_he: Weer iemand die de ballen verstand ervan heeft, maar zomaar wat roept zonder feiten te checken. Welke steun, kereltje? Het kan natuurlijk ook zijn dat je 30 jaar achterloopt, want in die tijd was het wel wat veel geld. Overigens alleen maar ten voordele van de consument, aangezien die zo goedkoop mogelijk voedsel moest krijgen. Twee derde van de Nl’se landbouw is onafhankelijk van EU steun. Daarnaast is Nl in de EU een land die relatief het minste geld voor landbouw naar zich toetrekt.
          Als je er verstand van had en je wist waarover je het had, dan kwam je met intelligentere opmerkingen!

          Login om te reageren
          • Henk_he zegt

            27 februari 2013 om 07:38

            @mercs: Natuurlijk lul ik uit mijn nek: “De Europese Unie biedt vele subsidiemogelijkheden aan haar lidstaten. In 2012 wordt zo’n 30% van het budget van de Unie besteed aan landbouwsubsidies (…). Nederland ontving in 2010 in totaal ruim 2 miljard euro aan Europese subsidies. (In 2011 was dit ruim 1,5 miljard. Red.) De grootste bijdragen van de Europese Unie aan Nederland komen uit fondsen voor regionale ontwikkeling en uit landbouwsubsidies.”
            BAM!

            Login om te reageren
            • mercs zegt

              27 februari 2013 om 10:35

              @Henk_he: Zoals ik al zei de Nl’se landbouw krijgt weinig steun. Die 30% gaat over heel de EU. Ruim 2mld gaat naar Nld, dat noem jij veel? Dat is 2% van de begroting, 2mld van de 130mld. Dat is weinig, zeker gezien het economische belang vd landbouw voor Nl.

              Login om te reageren
              • Henk_he zegt

                27 februari 2013 om 11:04

                @mercs: Dat kan in jouw optiek wel “weinig” zijn, maar ik lul dus niet uit mijn nek. Er is nog steeds sprake van miljardensteun door de EU, wat neerkomt op gemiddeld EUR 30.000,- per bedrijf per jaar. En noem mij geen ‘kereltje’, ik beledig niemand door feiten te noemen. Blijkbaar voel je je aangesproken, je moet je afvragen waarom je zo overgevoelig reageert. Dus nu stoppen met zeuren en weer discussiëren over auto’s!!!

  2. jrk68 zegt

    26 februari 2013 om 19:04

    Blijft altijd een dankbare bron voor humor die PvdA. Hoe naïf kan je zijn als je denkt een probleem op te lossen door er een plaat op te schroeven.
    De VVD zal het vast goed vinden, die broeden al op houderschapsbelasting voor tractoren.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 februari 2013 om 19:05

      @jrk68:
      plus een “e” ergens zou Norge nu schrijven….

      Login om te reageren
      • mout zegt

        26 februari 2013 om 20:11

        @jrk68: naïf heeft anders wel wat. Net of je ‘m niet cht mst, die .

        Login om te reageren
    • jens28 zegt

      26 februari 2013 om 22:11

      @jrk68: dat zou dan even mooi klite zijn dat je ook nog daar over die belasting moet gaan dokke.

      Login om te reageren
  3. shicomm zegt

    26 februari 2013 om 19:05

    Lekker volwassen geschreven stukje Smoke..
    Maar goed..
    Den haag is geld aan het zoeken dus dan is poen uit kentekens halen een hele makkelijke natuurlijk…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      26 februari 2013 om 21:40

      @shicomm: voor volwassen stukjes moet je de Volkskrant kopen ipv hier te klagen. Vind dit een topartikel, lach me rot.

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    26 februari 2013 om 19:08

    Nog even en het kenteken voor de fiets komt ook weer terug. je wil niet weten wat voor tuig daar op rond fliert.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      26 februari 2013 om 19:27

      @norge: ja vooral in Noorwegen zeker…

      Login om te reageren
    • thefavis zegt

      26 februari 2013 om 19:55

      @norge: Goed idee! Dan kunnen agenten daar ook weer voor gaan schrijven. Vindt de overheid natuurlijk fantastisch.

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        26 februari 2013 om 20:45

        @thefavis: Met name op het gebied van kijken en horen, veel fietsers hebben een bril nodig en die oortjes die ze inhebben moet je gewoon met een hamer platslaan.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          26 februari 2013 om 21:08

          @autobart: oortjes in op de fiets hoeft geen probleem te zijn. Het hangt er vooral vanaf hoe hard de muziek staat. Vaak is het zo dat als ik aan het fietsen ben ik hun muziek door mijn oortjes heen kan horen als ik inhaal. Ik heb zelf ook vaak allebei de oortjes in, echter heb ik wel de muziek op een niveau staan dat ik de banden van een langsrijdende auto nog duidelijk kan horen. En daarom kan ik dus ook iemand die schreeuwt, een claxon, piepende banden en zelfs de tik van een stoplicht horen. Daarnaast is er een groter probleem met fietsers en dat is dat ze tegenwoordig niet meer om zich heen kijken. Ik als fietser wordt zelfs regelmatig bijna aangereden door andere fietsers. De enige reden dat ik het eigenlijk altijd kan voorkomen is dat ik ten allen tijden per kant 2 keer kijk voor ik bijvoorbeeld oversteek of afsla.

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            26 februari 2013 om 21:40

            @ej20g: Dat snap ik, maar je kunt niet aan iedere fietser vragen of hij zijn muziek hard heeft staan… Heb je laatst dat filmpje van die dashcams in Nederland gezien? Deze meneer kreeg gelijk bij een ongeluk. Een fietser sloeg naar links af zonder te kijken en een hand uit te steken waardoor deze fietser tegen zijn auto botste.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              26 februari 2013 om 22:08

              @autobart: uiteraard snap ik je. Ik erger me ook helemaal scheef aan fietsers die niet uitkijken, en dat zijn er een hoop. Ik heb het geluk dat ik ongeveer 5/5,5 km van de 9 km naar school over een gesloten fietspad kan rijden maar ook daar rijden ze soms letterlijk 5 of 6 breed. En op de openbare weg (snelheidslimiet 50 km/h) rijden ze ook rustig 3 of 4 breed. Daar kan ik ook regelmatig niet langs als het een beetje druk is. En aanspreken moet je ze niet, want dan krijg je een grote bek. Dat ze dat tegen mij als (vaak) leeftijdsgenoot doen vind ik al belachelijk maar het gebeurd ook vaak bij mensen van hogere leeftijd. Ik ben 17 en het ergste is nog dat ik af en toe taal uit 12- en 13-jarigen hoor komen waarvan ik gewoon schrik, en dat terwijl ik er ook echt wat van kan als het moet. Nou is er qua leeftijd geen generatiekloof maar qua beschaving en opvoeding is die des te groter, ik denk zelfs niet dat ik nog graag verder wil opgroeien in een maatschappij waar 12- en 13-jarigen een grote bek hebben tegen alles en iedereen. Ik heb het voordeel dat ik vrij fors/massief ben en dat ze daardoor geen fysieke acties uithalen, maar je zult er als klein of dun mannetje of als vrouw iets tegen zeggen en wel een fysieke actie tegen krijgen. Ik wijk nu wel heel erg af van het basisonderwerp, maar het heeft allemaal daarmee te maken. En hoe je het ook wendt of keert, er zijn behoorlijk wat van die etters. Overigens ben ik best wel benieuwd of je je ietwat kunt vinden in wat ik nu zeg, of dat het je niet bekend voor komt.

              Login om te reageren
  5. eline93 zegt

    26 februari 2013 om 19:12

    Sarcasme in dit artikel?….

    Met de komst van een kenteken is bekeuren zonder aanhouden, belastingen heffen en dergelijke makkelijker. Dit is dus de eerste stap!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 februari 2013 om 19:16

      @eline93:
      Yep, exact dezelfde drogrede werd een paar jaar geleden voor brommertjes gebruikt.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        27 februari 2013 om 10:50

        @jrk68:

        bij brommers speelde ook mee dat er relatief veel gestolen of onverzekerd rondreden, in die gevallen kan een kentekenplaat helpen bij controles of handhaving.

        Bij trekkers is dat volgens mij minder relevant.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 februari 2013 om 11:03

          @escort77:
          Yep, nog zo’n drogreden die je echt niet oplost met een kenteken….

          Login om te reageren
  6. jibbe zegt

    26 februari 2013 om 19:14

    Een vliegtuig heeft een kenteken?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 februari 2013 om 19:17

      @jibbe:
      Ja, en een boot trouwens ook, mits gemotoriseerd.

      Login om te reageren
      • bungabungastig zegt

        26 februari 2013 om 19:32

        @jrk68: Ik begrijp dat jij als rijke aardappelboer vast een hele snelle of anders wel een hele grote boot hebt, maar gewone hooligans mogen in de A’damse grachten nog gewoon hun gang gaan, tot teleurstelling van de PvdA.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          26 februari 2013 om 19:37

          @bungabungastig:
          Ik ben geen boer maar ik heb wel inzage in de aardappel termijnmarkt.
          Dat de politie in 020 zijn plicht verzaakt kan ik niet helpen, maar zelfs een jetski hoort een registratienummer te hebben, dit mag je overigens gewoon met stickers doen. Dus sec genomen is het geen echt kenteken.

          Login om te reageren
      • eline93 zegt

        26 februari 2013 om 19:41

        @jrk68: alleen snelle motorschepen, de rest niet!

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          26 februari 2013 om 19:44

          @eline93:
          Naar nederlandse maatstaven gaat je bootje al snel hard….

          Login om te reageren
          • eline93 zegt

            26 februari 2013 om 20:04

            @jrk68: boven de 20 km/u. Op de maas mag je slechts 9, veel kruizers kunnen nieteens veel harder.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              26 februari 2013 om 20:10

              @eline93:
              Het jachtje van een maatje van mij haalt de 20 ook niet maar daar zit gewoon een registratie nummer op. Ben je niet in de war met een vaarbewijs?
              Ik ken de regeltjes ook niet tot de laatste letter, ben zelf meer van het kanovaren en daar heb je dat geneuzel gelukkig niet.

              Login om te reageren
              • darrock zegt

                26 februari 2013 om 20:29

                @jrk68: groter als 15m (uit mijn hoofd kan er langs zitten) en sneller als 20km/u moet er verplicht regristratie op zitten (de nummers op de zijkant) ook voor verzekering bijv moet bij vlgnsmij een registratienummer hebben.

                Meeste stalenkruizers halen inderdaad de 20 niet, aan 13/15 km. Maar inderdaad heb je ook de enorme motorjachten van 20m lang en 2000pk op de achterschroeven die met 40 voorbij komen

  7. lincoln zegt

    26 februari 2013 om 19:32

    Attje Kuiken is vooral geen mongool ..
    kan goed begrijpen waarom NLers het een goed idee vonden om haar in de 2de kamer te pleuren ..

    Login om te reageren
  8. Carreza zegt

    26 februari 2013 om 19:37

    Login om te reageren
  9. v12biturbo zegt

    26 februari 2013 om 19:39

    Ik ben laatst ook nog eens rechts ingehaald door zo’n hooligan!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 februari 2013 om 19:42

      @v12biturbo:
      Dan moet je ook maar niet onnodig links hangen….

      Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    26 februari 2013 om 20:01

    “De invoering van het kenteken voor trekkers is goed nieuws voor de verkeersveiligheid”

    Ik meen me te herinneren dat er met name een groeiend aantal verkeersslachtoffers valt onder fietsende bejaarden. Logisch dat je dat oplost door een kentekenplicht voor traktoren…

    Login om te reageren
  11. lowbird zegt

    26 februari 2013 om 20:27

    Zelf ook twee jaar lang gedaan, niks mis mee. Zolang je met het verkeer meedenkt en af en toe de automobilisten voorbij laat gaan is er niks aan de hand. Het zijn meestal de mensen zelf die er een probleem van maken met al hun haast en vreemde non-verbale gedrag. Politiek gezien een typisch gevalletje van: ik stoor mij aan die dingen, ik zit in de politiek en wil die dingen niet. Nu alleen nog redenen verzinnen zodat iedereen mijn voorstel steunt…
    Verder niet nadenkend over de gevolgen voor gewone boeren van een dergelijke wetswijziging. Die trekkers rijden tenminste nog, in de stad vastzitten doordat iemand zijn auto of bestelbus midden op de weg heeft gezet vind ik veel storender.

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      26 februari 2013 om 20:33

      @lowbird: heb je gelijk? Ja en nee.
      Ik heb het zelf vaak zat meegemaakt dat er een tracktor met 50 km/u voorbij kwam op de secundaire weg (ik op de fiets).
      Buiten het feit dat die dingen maar 25 mogen komen ze je zo lomp en snel voorbij dat je bijna de sloot in word geduwd.

      Dus ja ze kunnen redelijk aso zijn, los je dit op door ze een kenteken te geven? Nee.

      Zet ze maar op de rollenbank net zo als mij met de brommert (6)

      Login om te reageren
  12. driftkicker zegt

    26 februari 2013 om 20:36

    Is in België bij mijn weten altijd verplicht geweest.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 februari 2013 om 16:20

      @driftkicker: In de meeste landen hebben tractoren kentekens, niet alleen in België. Maar dat op zich hoeft toch geen reden te zijn om het hier ook maar in te voeren?

      Login om te reageren
  13. lemans96 zegt

    26 februari 2013 om 20:38

    Lache dit stukje van Sir smoke. XD

    Login om te reageren
  14. lowbird zegt

    26 februari 2013 om 20:54

    @darrock:
    Daarom zeg ik ook ‘zolang je met het verkeer meedenkt’. Dus ook bij het inhalen van fietsers moet er rekening gehouden worden met diegene. Ik hoef mijn gelijk niet te halen, maar het is gewoon een beetje geven en nemen van beide kanten (zoals bijna altijd het geval is).

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      26 februari 2013 om 21:57

      @lowbird: in dat geval met ik het roerend met je eens.

      Zijn ook zat tractormensen die wel rekening met je houden, en netjes afremmen en zo ver mogelijk de berm in gaan, die krijgen dan ook altijd een vriendelijk bedankje ;)

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        26 februari 2013 om 22:27

        @darrock: fijn dat er nog mensen zijn zoals jij. Laatst bijna een aanrijding met een auto die midden op de weg bleef rijden. Moet met de tractor volledig de berm in.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          26 februari 2013 om 22:31

          @robert110: En dan nog de blik van de bestuurder erbij, alsof ik die man geen centimeter ruimten gaf.

          Login om te reageren
  15. rickieev zegt

    26 februari 2013 om 21:09

    Fijn, dat ook weer opgelost! Vliegtuigen hebben overigens al een soort van kenteken..

    Login om te reageren
  16. lowbird zegt

    26 februari 2013 om 22:11

    @darrock:
    Inderdaad, sommige mensen waarderen het gelukkig als je laat blijken dat je rekening met hen houdt.

    Login om te reageren
  17. dafmaf zegt

    26 februari 2013 om 22:29

    Nu nog een kenteken voor fietsen. Dan is dat langparkeren ook meteen opgelost.

    Login om te reageren
  18. bungabungastig zegt

    26 februari 2013 om 22:33

    Tractor met 142 km/uur geflitst op de A2

    Een inwoner uit de Belgische plaats Erezée heeft een bekeuring van de Nederlandse justitie ontvangen. De man was op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht geflitst met 142 km/uur. De vermelde nummerplaat hangt echter op een oude tractor uit de jaren 70.

    Login om te reageren
  19. Arnoud zegt

    26 februari 2013 om 23:45

    Dit is gewoon een manier om loonbedrijven te stoppen met trekkers grond te vervoeren waar ze eigenlijk vrachtwagens voor in horen te zetten. En terecht! Hoe sommige 16-jarige jongetjes met 40ton klei in de kipper over de weg brullen.. Echt levensgevaarlijk. Een flinke trekker haalt tegenwoordig dik 60km/u! Ook met 40ton klei erachter. Hoe je dat goed tot stoppen brengt in een acceptabele afstand is een hele klus. Dat zouden we echt niet aan snotjongetjes over mogen laten.

    Plus dat die trekkers geen wegenbelasting betalen en het dus oneerlijke concurrentie is t.o.v. een normale zandwagen.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      26 februari 2013 om 23:54

      @Original_Arnoud: er zijn ook snotjongens van 40. Vrouwenmishandelaars van 35. Kinderverkrachters van 85.

      Idioterie kent geen leeftijd.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        27 februari 2013 om 09:09

        @betonstaal:
        Waarom hanteren autoverzekeraars dan een hogere premie voor personen tot 24 jaar?

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      27 februari 2013 om 08:20

      @Original_Arnoud: fijn dat je ons er ook even bij betrekt. Maar geloof mij, hoewel er veel zijn die gevaarlijk zijn zijn er nog meer die wel weten waar ze mee bezig zijn. En die werken dan weer bij een bedrijf.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        27 februari 2013 om 09:11

        @robert110:
        Ik generaliseer toch niet? Ik zeg SOMMIGE jongens. Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen als jij je dus wél verantwoord weet te gedragen.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 februari 2013 om 16:14

      @Original_Arnoud: ja want er gebeuren ook zoooooveeeel ongelukken mee!

      Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    27 februari 2013 om 10:05

    rupsje nooitgenoeg ruikt weer wat euro’s.

    Ik had die dame ook redelijk hoog zitten, maar dit is dan wel weer een zwaktebod.
    Of zouden ze bij de pvda lootjes trekken over wie nu het laatste graai-plannetje naar buiten moet brengen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North