• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: ‘P9 was het maximaal haalbare in Mexico’

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 november 2015 om 07:21 – 17 Reacties

thatsracist.jpg


Max Verstappen finishte gisteren voor de vijfde keer op rij in de punten, en meer dan zijn negende stek zat er volgens de 18-jarige Limburger niet in.

Hoewel we de Grand Prix van Mexico gisteren moeilijk erg spannend konden noemen trok Max er voor hem het maximale uit, en bleef bovendien heel tot aan de finish, iets dat hij aan het begin van het seizoen niet altijd kon zeggen.

Het was de eerste Mexicaanse GP in 20 jaar, de laatste winnaar was Nigel Mansell (gisteren ook aanwezig), gisteren werd het Rosberg. Voor Verstappen begon de race goed vanaf P8, waarbij hij Felipe Massa wist te verschalken. Nadat bijna iedereen voor hem stopte reed hij heel even op P3 rond, maar na de eerste stop werd duidelijk dat Max qua rondetijden niet met de top mee kon komen. Hierover zegt Max op zijn website:

Mijn start was prima en ik ging naar P6, daar was ik erg blij mee. De eerste stint, waarin ik mijn eigen tempo kon rijden, ging ook erg goed. Op een gegeven moment kon ik de Red Bulls bijhouden, maar ik moest ze laten gaan omdat mijn motor te heet werd. Vanaf dat moment was het niet de gemakkelijkste race. Ik moest rustig aan doen om de auto te koelen en dat heeft me helaas veel tijd gekost.

Hoge snelheden

Ook al reden de bolides met heel veel vleugel (vergelijkbaar aan Monaco), de neerwaartse druk die dit opleverde werd gecompenseerd door de ijle lucht, waardoor er tijdens de race snelheden van tot 366 km/u werden geklokt. De hoogste snelheid van Max hebben we niet bij de hand, maar lager lag ‘ie zeker. Dit was wellicht ook de reden waarom Max aan het einde niet voorbij de Force India van Perez kwam, ook al waren diens banden stokoud.

Regen

Vooraf voorspelde de Mexicaanse Gerrit Hiemstra 100% kans op regen, maar kennelijk staat 100% in Mexico gelijk aan ‘misschien’ want we hebben geen druppel gezien helaas. Opmerkelijkste aan de race voor mij was de domme manier waarop Kimi zijn eigen glazen ingooide tegen Bottas, het begint zo langzamerhand wel erg duidelijk te worden dat Raikkonen over zijn top is, en ik vraag me ook af waarom Ferrari hem nog voor 2016 gecontracteerd heeft.

Het seizoen kent nog 2 races: later deze maand worden Brazilië en Abu Dhabi nog verreden.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: hierdoor werd Verstappen wereldkampioen!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « Peugeot 908 RC: vergeten concept (2006)
Volgend bericht: Mistlampen: een opfriscursus »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    2 november 2015 om 07:24

    Laat ze maar komen de laatste races

    Login om te reageren
  2. pleiades zegt

    2 november 2015 om 07:28

    Maxico!

    Login om te reageren
  3. ahs1979 zegt

    2 november 2015 om 07:58

    Ook nog het vermelden waard: Max had een goede start, daar waar hij sinds het nieuwe starten in Spa niet altijd even soepel van de grid vertrok.
    En zowel in Mexico als in Austin koos hij goede posities bij de eerste bochten.
    Toch raar dat STR blijkbaar meer issues had met motor temperaturen dan RBR. Hadden de Torro Rossi te weinig koelmogelijkheid? Bij Riciardo werden er tijdens een vrije training nog met een dremel extra gaten in zijn body work gemaakt om extra koeling mogelijk te maken.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    2 november 2015 om 08:21

    tjoh nog 2 races, en dan is het alweer voorbij. Super 1e seizoen voor Max!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      2 november 2015 om 08:39

      @dutchdriftking: vind je? Het zou pas een superseizoen zijn geweest als hij wereldkampioen Was geworden. Nu heeft hij slechts een paar puntjes gewonnen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 november 2015 om 08:56

        @roppp: Was de azijn lekker jongen?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          2 november 2015 om 09:05

          @dutchdriftking: Gewoon niet op reageren. Erop in gaan zorgt ervoor dat de azijn meestal alleen maar lekkerder wordt.

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            2 november 2015 om 12:06

            @berlinetta: hahahaha, inderdaad heel grappig dat er mensen zijn die deze opmerkingen serieus nemen. Max heeft het fantastisch gedaan. Toen hij begon, had hij niet eens een rijbewijs ;-)

            Login om te reageren
      • martinus zegt

        2 november 2015 om 09:36

        @roppp: 10e plek is inderdaad een rol in de marge.

        Maar er zijn 6 teams met 2 chauffeurs die het beter doen in het kampioenschap.

        Dus Max doet het qua resultaat iets beter dan je zou verwachten.

        Maar het mooiste zijn gewoon de Inhaalacties. Die maakt Max als geen andere Rookie.

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    2 november 2015 om 08:31

    Nog maar twee races, de tijd gaat hard. En we kunnen wel zeggen dat Max Verstappen een top eerste seizoen heeft gereden en dat hij de revelatie van het jaar was. Ongelofelijk maar waar!
    Stiekem hoopte ik op een beetje meer gisteren, maar als je realistisch bent is P9 wel het maximaal haalbare geweest. Ik ben trots!

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    2 november 2015 om 09:36

    Opvallend vond ik dat Mercedes bezig is de 2e plaats voor Rosberg veilig te stellen. Hamilton werd binnen geroepen voor nieuwe banden terwijl Hamilton zelf dat niet nodig vond. Eigenlijk zou je, van een teamspeler, verwachten dat deze zijn best zou doen om zijn teamgenoot in deze fase van het WK te helpen, maar goed Formule 1 is geen teamsport…

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    2 november 2015 om 09:41

    Wat Raikkonen betreft: Hij haalde in Singapore en Japan nog wel aardige resultaten maar op de nieuwere cirquits voelt hij zich duidelijk niet op zijn gemak.

    Login om te reageren
  8. Freewarefreak zegt

    2 november 2015 om 10:54

    Ik vond het jammer dat die Perez in het stadion ook METEEN dat 8e plekje van Max pakte toen die echt maar 1 seconde naast de curb schoot. Ruk man.. 1 seconde.. zo weinig marge dat die op zijn kont zat te duwen.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      2 november 2015 om 11:16

      @Freewarefreak: Precies. Eén fout, direct afgestraft. De SC kwam ongelukkig vond ik. Massa zat op 19 seconden voor hem (en Bottas een paar meer) en die zouden achter hem zijn gekomen terwijl hij de race uit zou moeten kunnen rijden zonder stop. De banden van Perez waren nog ouder dan van hem. Misschien had hij ook door moeten blijven rijden dan had hij voor Perez gezeten. Misschien had STR gegokt dat Perez ook binnen zou komen? Dan was p8 goed mogelijk.

      Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    2 november 2015 om 10:58

    Goed gedaan van max weer. Het is alleen jammer dat je de rest moet laten gaan omdat je motor te heet wordt anders. Volgend jaar heeft hij daar hopelijk geen last meer van.

    Login om te reageren
  10. geespot zegt

    2 november 2015 om 18:14

    All Sky F1 Driver Ratings in 1 overzicht, Max nog steeds tweede…..
    http://www.maxstatistics.com/max-verstappen-all-driver-ratings-from-sky-f1-updated-mexico-gp/

    Login om te reageren
  11. jaapiyo zegt

    2 november 2015 om 19:11

    Ik vond dit zeker niet de beste race van Max. Het begon heel goed, maar daarna zakte hij weg in de race. Deels vast door die hete motor maar ook door een foutje dat hem de plaats aan Perez kostte. De twee puntjes en kwalificeren en finishen voor Sainz maken dat wel grotendeels goed, maar niet helemaal. Ik zeg 7,5.

    Ik kijk overigens uit naar Brazilië, vaak een mooie race zelfs als het niet regent. Abu Dhabi ga ik wel kijken maar dat wordt waarschijnlijk weer een mooi ogend snorefest van jewelste waar Hamilton wint voor Rosberg. Ik zei voor Mexico Rosberg-Rosberg-Hamilton dus one down, two to go.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North