• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen wil extra DRS zone op Imola

Auteur: willeme, gepost 16 april 2021 om 09:58 – 9 Reacties

Verstappen wil extra DRS

De race is nog niet begonnen, of de Nederlander doet een goede suggestie. Verstappen wil graag een extra DRS zone. Wij ook.

Vandaag is het zover! Het tweede weekend gaat van start! We trapten deze ochtend af met de onze voorbeschouwing met tijden en wat je moet weten. Nu komt De Nederlander Max Verstappen met een uitstekende suggestie.

Hij opteert namelijk voor een extra DRS-zone. Op Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola is er namelijk maar één zone om in te halen. Ophet rechte stuk bij start-finish kunnen de coureurs tijdelijk de stand van hun achtervleugel aanpassen voor iets minder neerwaartse druk en meer snelheid.

Imola

Verstappen wil extra DRS zone

Tijdens de persconferentie in aanloop van de GP van Imola laat Max Verstappen het volgende weten:

Vorig jaar was het heel moeilijk om in te halen. Ik moest echt wachten op een foutje van Bottas. Maar hebben we niet een extra DRS zone dit jaar? Dat is in principe makkelijk mogelijk zijn en het zou enorm helpen. In de laatste twee bochten verlies je veel tijd. Ondanks dat je DRS hebt, kom je nooit dicht genoeg achter je voorligger. Het is een snelle én smalle bocht. Dat maakt het moeilijker om in te halen.

Max Verstappen, wil graag kunnen inhalen.
Verstappen wil extra DRS

Symbolisch

Daar heeft hij een goed punt. Iets dat je overigens ook bij meer banen ziet. Ondanks dat er een DRS-mogelijkheid is, kun je er niet goed genoeg gebruik van maken. Ook op circuits als Monaco, Spanje en Hongarije is de DRS-zone bijna symbolisch. Overigens is Max Verstappen niet voor één gat te vangen en heeft hij de perfecte oplossing voor dit ‘probleem’:

Maar hopelijk hebben we DRS niet nodig.

Max Verstappen, wil starten vanaf P1.
Verstappen wil extra DRS

Want als je de baan ziet, zijn er weinig hairpins, scherpe bochten of andere punten waar je kunt inhalen. Veel bochten zijn bijzonder snel, waardoor je niet te dicht achter je voorstander komt om uiteindelijk een move te kunnen maken. Uiteraard is er voor dit probleem een veel simpelere oplossing: veel minder dwonforce.

Leeuwenhelm

Wat denk jij? Gaat Verstappen voordeel hebben van het feit dat inhalen lastig is? Met andere woorden: gaat de Nederlander van pole starten en de race winnen? Laat het antwoord weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Verstappen pakt Hamilton
    Video: Verstappen pakt Hamilton tijdens GP Imola
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

emilia-romagna, Formule 1, Imola, inhalen, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Video: Hyundai rijdt door slagbomen, springt over openstaande brug
Volgend bericht: Video: zó gevaarlijk zijn SUV’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. quincy zegt

    16 april 2021 om 10:10

    Aan de hand van die quote: Die jongen (Max) zijn Nederlands gaat wel achteruit zeg :-P

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2021 om 13:36

      Waarschijnlijk van Limberlands naar Engels naar Nederlands.

      Login om te reageren
  2. rogerzz zegt

    16 april 2021 om 11:17

    Ik heb ook weinig ‘dwonforce’ in low-speed bochten.

    Login om te reageren
  3. gerjan zegt

    16 april 2021 om 12:11

    Drs helemaal weg. Zoek maar een andere lijn of later remmen. Niks aan die drs. Racen voor wat je waard bent. Zorg maar dat je bij de start goed staat.

    Login om te reageren
    • svdv zegt

      16 april 2021 om 12:15

      @gerjan: met jouw advies kijken we elke week naar een optocht…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2021 om 13:37

      Als het op de strartvolgorde aankomt, het kwalificatie resultaat dus, waarom dan nog een race houden?
      DRS is een oplossing voor de te goede aerodynamica van de wagens.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 april 2021 om 15:39

      @gerjan; Daar het circuit dermate smal is en de bochtsnelheid hoog is er dus geen andere lijn….

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    16 april 2021 om 13:39

    Stel je voor dat de FIA denkt “verrek dit is zo slim, geef die Max een Nobelprijs, en er snel een extra DRS zone inflanst” dan weet je toch dat volgens de wetten van Murphy Hamilton die DRS zone zal gebruiken om diezelfde Max in te halen? Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    16 april 2021 om 13:43

    Waarom niet… Detectie aan het eind van de eerste zone en DRS vanaf het moment dat je bocht 4 door bent/gaat. Kun je op het eerste rechte stuk aansluiten en als het niet genoeg is alsnog op het stukje naar bocht 5 toeslaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North