• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VID: 80 km leidt tot meer files

Auteur: Dennis, gepost 25 januari 2006 om 07:36 – 5 Reacties

" align=

De overheid heeft de cursus “hoe maak ik een file” succesvol afgerond en het resultaat mag er zijn, nu ook de cijfers van de Verkeers Informatie Dienst (VID) bevestigen dat de 80-kilometervakken tot meer files leiden…

Waarom zijn wij toch niet verbaasd. Er wordt al veel langer geroepen dat deze maatregel files juist in de hand werkt. Op de A10-buitenring rond Amsterdam en de A20 richting Gouda rijdt het weliswaar beter door dan voorheen, maar bij Utrecht en Den Haag zijn de files juist fors toegenomen. Wat zijn wij toch een kampioenen in het oplossen van het ene probleem met een ander probleem (bron: nu.nl).

Ook interessant!

  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Drukste spits ooit
    Drukste spits ooit sinds corona, files en ongelukken
  • Video: Opletten is een kunst
  • Hoppetee
    Klaar met files? Probeer dan deze vliegende Renault 4

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

files, Verkeer

Vorig bericht: « Rij-impressie vernieuwde Toyota RAV4
Volgend bericht: Een opvolger voor de Mercedes SLR McLaren? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan zegt

    25 januari 2006 om 12:48

    mss moeten ze eens een regel met geen snelheidslimiet uitproberen.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    25 januari 2006 om 13:00

    in belgie(waar ik woon) willen ze op de snelweg naar de kust dit toepassen en ik zie dit echt niet zitten
    moestenze nu de opritten langer maken dan zouden auto’s sneller kunnen invoegen op de snelweg en dan remt men zo niet af bij opritten

    @jan
    geen snelheidslimit is ook een beetje overdreven maar der zijn toch stukken waar dit te proberen valt en 160km/uur maximum invoeren op verschillende plaatsen zou ook welkom zijn

    Login om te reageren
  3. Kawouter zegt

    25 januari 2006 om 18:16

    Is nu al ‘ns aangetoond of -rekening houdend met deze extra filedruk- het verlagen van de maximum snelheid inderdaad tot een betere luchtkwaliteit heeft geleid? Dàt was namelijk de inzet van deze verkeersmaatregel…

    Login om te reageren
  4. Wes zegt

    25 januari 2006 om 20:33

    Maar nu staan de auto’s juist heel lang stil met de motor aan, ook weer extra vervuiling

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    27 januari 2006 om 16:58

    Peijs houdt voet bij stuk: http://www.nu.nl/news/663831/75/Peijs%3A_80-kilometervakken_blijven.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North