• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: BMW M5 (560 pk) vs Ferrari FF (660 pk)

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 oktober 2014 om 11:01 – 65 Reacties

Ferrari FF vs BMW M5


Ja, natuurlijk wint een atmosferische V12 op volle toeren het sprintje van een drukgevulde Duitse V8 met 100 paarden minder. Of toch niet?

De heren van GTBoard doen doorlopend sprintwedstrijdjes met rollende start, en dit is toch wel een van de interessantere die we tegenkwamen. De Ferrari FF en de BMW M5, twee auto’s met plek voor vier die verder redelijk van elkaar verschillen, nemen het tegen elkaar op.

We moeten afgaan op de standaard specs, maar het beste zou zijn om beide auto’s op de rollenbank te zetten, aangezien ‘men’ zegt dat de Duitsers nog wel eens meer vermogen in hun turbomotoren stoppen, en Italianen aan de andere kant de reputatie hebben nog wel eens te willen overdrijven.

Dat gezegd hebbende, bekijk het sprintje en geef je oordeel in de comments:

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: BMW slachtoffer van waardeloze automobilist
    Video: BMW slachtoffer van waardeloze automobilist

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, f10, Ferrari, ff, m5, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Elektrisch rijden? Liever niet
Volgend bericht: Dealerholding Van Mossel stort zich vol op overnames »

Lees Interacties

Reacties

  1. roberto zegt

    21 oktober 2014 om 11:09

    Ik begin steeds meer van de Ferrari FF te houden, niet helemaal een Ferrari waardige auto voor mijn gevoel, maar ik vind hem wel prachtig!!

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      21 oktober 2014 om 11:14

      @roberto: kijk als je in zuid Duitsland woont dan ga je ff op en neer naar Tirol skiën in het weekend en daar heeft Ferrari speciaal dit onwijs kicke ding voor gemaakt. Waarom dat geen Ferrari waardige auto zou zijn is mij niet duidelijk.

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        21 oktober 2014 om 11:59

        @thierryvth: Buiten om dat er een snelle motor in zit, een paard op de motorkap zit geplakt en dat de auto in Italie wordt gebouwd wil nog niet zeggen dat dit Ferrari waardig is. Ik vind het persoonlijk een hele gave auto om te zien, en ik zal hem denk ik nog verfraaien met Novitec Rosso velgen.

        Maar bij Ferrari-waardig denk ik aan de Testarossa, F40, F355, de 360 Modena of heel misschien nog wel de F430. Persoonlijk heb ik niets met de 458 en helemaal niets met zijn anabolen-broer de LaFerrari!

        Ferrari FF is een gave auto, maar Enzo Ferrari zou zich omdraaien in z’n graf.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          21 oktober 2014 om 12:19

          @roberto: kortom, als t aan jou ligt hadden ze in 2005 moeten kappen

          Login om te reageren
          • roberto zegt

            21 oktober 2014 om 12:25

            @fmgarcia: Jij snapt hem! Zucht..

            Login om te reageren
            • fmgarcia zegt

              21 oktober 2014 om 12:29

              @roberto: begrijp je punt heel goed, maar blijf t sexy vinden.

              Login om te reageren
        • stefanos zegt

          21 oktober 2014 om 16:31

          @roberto: Ik Snap wat je bedoeld met je opsomming van “echte” Ferrari’s. Maar deze Ferrari is een heel ander segment dan puur racerij. Dit is net als de Panamera toch het willen hebben van een Ferrari maar dan niet willen compenseren op het gebruiks gemak en het vervoeren van 2 personen. Waarom zou Enzo Ferrari zich hier voor omdraaien ?

          Login om te reageren
        • jorden zegt

          21 oktober 2014 om 20:50

          @roberto: jij denkt bij Ferrari aan sport auto’s, maar ze hebben altijd wel een luxe coupe in het programma. 365 daytona, 456, 550 maranello, 612 scaglietti om wat voorbeelden te noemen. In dat rijtje moet je ook de FF zien.

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          21 oktober 2014 om 22:23

          @roberto: die “echte” ferrari’s die jij noemt zijn helemaal geen echte ferrari’s. V12 voorin in een gt, dat is waar ferrari groot mee is geworden. Zowel in de racerij als in de verkoop. Pas later gingen ze in de f1 uit noodzaak naar mid-engines. Daytona, 250, 275, 575, 612 en de f12. Dat zijn vanuit historisch oogpunt de ECHTE ferrari’s.

          Login om te reageren
  2. NeoVeloci zegt

    21 oktober 2014 om 11:22

    Verbazingwekkend. Ik vermoed dat het komt doordat de M5 iets meer pk’s heeft dan BMW claimt en de FF iets meer weegt dan Ferrari claimt.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      21 oktober 2014 om 11:38

      @NeoVeloci: Het zal ook helpen dat de BMW vanaf 1500rpm al 680Nm koppel heeft en dat dat nauwelijks meer inzakt, en dat de Ferrari begint bij weinig en dan pas bij 6000rpm zijn max van 683Nm beschikbaar heeft ;)

      Login om te reageren
      • NeoVeloci zegt

        21 oktober 2014 om 11:53

        @griffendahl: dat zal best helpen ja. ;)

        Login om te reageren
      • poeperman zegt

        21 oktober 2014 om 18:20

        @griffendahl: heeft er in dergelijke race bitter weinig mee te maken denk ik, aangezien de ferrari constant in dat toerengebied rijdt… Lijkt me niet dat hij in z’n 6 aan 2000tpm probeert op te trekken.

        Login om te reageren
      • rycemasta zegt

        21 oktober 2014 om 20:24

        @griffendahl: Hoewel de gemiddelde acceleratie over het gehele toerenbereik van de M5 veel groter is, speelt dit natuurlijk een zeer beperkte rol in dit filmpje. Dit is niets anders dan vol tot de redline, waarin beide motoren opereren in het gebied waarin ze hun maximale vermogen afgeven. Met een 7-traps versnellingsbak zul je bovendien niet gauw uit dat toerenbereik vallen, dus de FF zou geen nadeel moeten ondervinden van een ”gebrek” aan koppel.

        Login om te reageren
  3. awesome zegt

    21 oktober 2014 om 11:26

    De FF is voor mij toch wel DE Ferrari voor dit moment.
    Wat een prachtbak en je kunt ook nog wat meer mensen meenemen dan alleen je trophywife!

    Login om te reageren
  4. thmsnl zegt

    21 oktober 2014 om 11:28

    Heb je een dure Ferrari, houdt een luxe M5 sedan met meer kilo’s je gewoon bij. Baas!

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    21 oktober 2014 om 11:37

    Nul beleving binnen in die M5. Ik zou zo meer dan 100pk inlveren voor beter geluid. Doe mij daarom maar een Maserati Quattroporte GTS (vorige generatie) als ik een snelle sedan wil. En die FF is inderdaad gewoon een heerlijk ding!

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      21 oktober 2014 om 14:12

      @trustmeiamanengineer: ja die V12 klinkt super natuurlijk naar de Ferrari kan krijsen wat ie wil.. De M5 van 2 ton knalt hem gewoon voorbij.. Heerlijk!!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        21 oktober 2014 om 19:07

        @jrmpower24: Nouja, hij gaat gelijk op. En bij 250 kan de Bimmer tegen dat lekkere kontje van de FF aan kijken. Neemt niet weg dat BMW fenomenale motoren weet te bouwen.

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          21 oktober 2014 om 20:38

          @berlinetta: tot de 250 is makkelijk te zien dat de M5 sneller is.

          Login om te reageren
  6. dwersbongel zegt

    21 oktober 2014 om 11:38

    Ben nu ook wel benieuwd naar sprint vanuit stilstand.

    Login om te reageren
  7. azenomei zegt

    21 oktober 2014 om 11:40

    Als je snel kijkt is het net een M5 tegen een 1-serie.

    Login om te reageren
  8. bastiaangt zegt

    21 oktober 2014 om 11:41

    Dit is bijna hetzelfde als een zwaar opgevoerde Golf die het wint van een Ferrari 458: Stiekem heel leuk om het te winnen van een peperdure Ferrari, maar qua geluid, gevoel, emotie en uiterlijk kun je toch niet aan zo’n Ferrari tippen. Niet helemaal een eerlijke vergelijking misschien, omdat de M5 toch wel een dikke bak is, maar het idee is hetzelfde. Doe mij maar de Ferrari.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      21 oktober 2014 om 11:47

      @bastiaangt:

      En ter aanvulling:
      Over 5 jaar rijd je met de Ferrari nog steeds in een exclusieve en dikke wagen. Terwijl je met de BMW in een kampbak rolt.

      Login om te reageren
      • bastiaangt zegt

        21 oktober 2014 om 11:56

        @jack_abarth: Sterk punt. ;-)

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          21 oktober 2014 om 12:22

          @bastiaangt: Zet maar neer, zou zelfs gordijntjes voor de ramen hangen en zonder schoenen rijden!

          Login om te reageren
    • stefanos zegt

      21 oktober 2014 om 16:32

      @bastiaangt: AMEN !!!

      Login om te reageren
    • rdamnn zegt

      22 oktober 2014 om 13:32

      @bastiaangt: Een van de beste reacties die ik heb gelezen op AB tot nu toe (ook toen ik geen account had telt mee) :)

      Login om te reageren
  9. bona zegt

    21 oktober 2014 om 12:10

    En het is natuurlijk geen 0-100 sprint

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      21 oktober 2014 om 14:13

      @bona: moet ook niet. Dit laat de echt power zien.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        21 oktober 2014 om 20:08

        @jrmpower24: Leg s uit? T wordt alleen al meer afhankelijk van de overbrenging waarin gestart wordt, vanaf 0 is dat voor beide auto’s gelijk. Running starts zijn minder belastend voor de aandrijflijn en banden, andere redenen kan ik niet verzinnen?

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          21 oktober 2014 om 20:41

          @davelepeef: simpel: omdat de Ferrari met rollende start geen voordeel kan hebben van de vierwielaandrijving. Dit is racen op kracht en niet op grip.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            21 oktober 2014 om 21:05

            @jrmpower24: zit wat in natuurlijk, anderzijds betekent awd ook meer massa, met name in de draaiende delen = massatraagheid, bijzonder nadelig voor aandrijflijn. Meer van belang bij Imprezas dan deze klasse waar tractie echt kritisch wordt, true. Buiten dat, bij een sprint als dit kun je 2000pk hebben, zonder goede overbrenging ben je nergens. Dus alleen power, meh, niet helemaal mee eens!

            Login om te reageren
  10. MAB zegt

    21 oktober 2014 om 12:10

    Al is de m5 10x sneller, toch liever ferrari ff

    Login om te reageren
  11. sebasjuhh zegt

    21 oktober 2014 om 12:10

    Wat is die FF toch eigenlijk een geil apparaat he.

    Login om te reageren
  12. drivingpleasure zegt

    21 oktober 2014 om 12:39

    Toch raar als je naar de specs kijkt, dan lijkt de FF toch echt in het voordeel.

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      21 oktober 2014 om 14:04

      @drivingpleasure: de M5 F10 knalt de Nissan GT-R ook al keihard voorbij dus het verbaast me niets. Wat een wagen!! Heerlijk

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        21 oktober 2014 om 15:31

        @jrmpower24: Echt? filmpje graag…

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          21 oktober 2014 om 18:58

          @drivingpleasure: @sebasjuhh:
          Het is een standaard M5 F10 tegen de 2014 GT-R. Niet 2010 , gewoon de 550 pk versie GT-R dus. De M5 maakt er gehakt van: http://m.youtube.com/watch?v=nNgQXECT90o

          Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            21 oktober 2014 om 22:08

            @jrmpower24: Zou het niet aan de bestuurder liggen ofzo? De GTR rijdt normaal zowat elke auto finaal naar de klote. Als ze van nul beginnen is het natuurlijk een ander verhaal.

            http://www.youtube.com/watch?v=_YPpjvXbfqg

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              21 oktober 2014 om 22:28

              @kapiteinaudi: door de belachelijk goede launch control en de awd is de gtr gigantisch in het voordeel op de 0-100 sprint. Daarna is het gewoon een zware bak met 550pk, en dus vrij vergelijkbaar met de m5!

              Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        21 oktober 2014 om 15:33

        @jrmpower24: haha, beetje flauw als je die met het 2010 model oid gaat vergelijken!

        Login om te reageren
  13. beamerr zegt

    21 oktober 2014 om 13:01

    Duidelijk geen standaart M5

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      21 oktober 2014 om 14:00

      @beamerr: alleen een andere uitlaat.
      Maar daar ligt het niet aan. De M5 F10 is gewoon beestachtig snel en heeft meer power dan BMW zegt dat ie heeft.

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        21 oktober 2014 om 19:07

        @jrmpower24: klopt de eigenaar zei het zelf ook in de comments van gtboard, ander uitlaat en verlagings veren meer niet, heel veel geloven het niet en zeggen dat de m5 gechipped is enz. maar de f10 m5 is echt snel

        Login om te reageren
  14. maseratizzzzzzzz zegt

    21 oktober 2014 om 13:08

    Shut up and enjoy the v12, bimmer is gekieteld kan bijna niet anders…

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      21 oktober 2014 om 14:05

      @maseratizzzzzzzz: Nee. alleen een ander uitlaat systeem.

      Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      21 oktober 2014 om 15:36

      @maseratizzzzzzzz: ik had hetzelfde idee, maar als je er over gaat nadenken (even los van dat uitlaatsysteem wat laten we zeggen 30 ? pk toevoegt?) Zeg ff 600 pk. Als je dit afzet tegen die Ferrari:
      -kleinere powerband
      -vierwielaandrijving
      -minder snel schakelende automaat?

      Dan kan ik het best begrijpen!

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        21 oktober 2014 om 16:32

        @sebasjuhh: ik denk dat ze elkaar niks onderdoen qua schakelen, en de FF weegt ook nog minder. Heb je het filmpje gezien dat ze een FF lieten racen tegen een 458 en de FF won. En een 458 wint weer van een m6 die zelfs nog lichter is als de m5 er kan gewoon geen andere verklaring voor zijn dat deze auto minstens 650 pk heeft

        Login om te reageren
  15. reistje zegt

    21 oktober 2014 om 13:27

    De M5 heeft natuurlijk wel een veel bredere powerband door zijn twin turbo’s.

    Stiekem had ik wel verwacht dat de Ferrari zou winnen. Maar doe toch maar de Ferrari.

    Login om te reageren
  16. autoblogfan zegt

    21 oktober 2014 om 13:30

    horsepower sells, torque wins races,
    https://www.youtube.com/wa5 M5 op de Dyno zit behoorlijk op zijn vermogen.

    Login om te reageren
  17. Rhyo zegt

    21 oktober 2014 om 13:38

    … FF aandrijving verlies enz. + M5 turbo underrated.

    Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    21 oktober 2014 om 13:49

    http://www.youtube.com/watch?v=rY5oSik1eHs

    Motortrend heeft de M5 in vergelijk met de E63 AMG S op de rollenbank gezet. Beide leveren veel meer pk’s dan opgegeven. Bi-Turbo koppel helpt natuurlijk ook bijzonder goed ;)
    Waarom denk je dat die California begrensd is op koppel de eerste paar versnellingen.

    Login om te reageren
    • autoblogfan zegt

      21 oktober 2014 om 16:31

      @E34M5Touring: ik dacht die link geplaatst te hebben. Blijkt iets heel anders te zijn. Dit filmpje bedoelde ik.

      Login om te reageren
  19. boomhauwer zegt

    21 oktober 2014 om 14:19

    Als de M5 standaard is, dan verbaast mij deze dragrace wel….

    Login om te reageren
  20. exclusieviteitsfreak zegt

    21 oktober 2014 om 15:42

    Ik denk dat de race-ervaring hier een rol speeld.

    Dit omdat de verschillen in vooral de trekkracht, of-te-wel de Nm, zo miniem is. Die van de Ferrari FF is 683 Nm en die van de BMW M5 F10; 680 Nm.

    Login om te reageren
  21. maseratiferrari zegt

    21 oktober 2014 om 16:55

    Leuke video en beide leuke auto’s. Welke sneller is niet belangrijk voor mij

    De FF is gewoon geniaal. Niet alleen zeer snel en de rijeigenschappen van een Ferrari, maar ook voldoende ruimte om je vrouw, skispullen en ander bagage mee te kunnen nemen.
    Jammer dat BMW geen Touring heeft uitgebracht van de M5 F10, omdat de vorige te weinig is verkocht. Persoonlijk vond ik de E61 Touring en vooral de E39 M5 Touring echt bruut en zeer fraai. Vooral als je veel dingen wilt meenemen
    Uiteraard blijft zo’n M5 f10 sedan even leuk.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      21 oktober 2014 om 17:48

      @maseratiferrari: Van de E39 is nooit een M5 touring verkocht, alleen een prototype.

      Login om te reageren
      • maseratiferrari zegt

        21 oktober 2014 om 18:03

        @FelixF: Idd je hebt helemaal gelijk, verklaart misschien ook waarom er geen Touring is van de M5 F10.

        Login om te reageren
  22. roppp zegt

    21 oktober 2014 om 18:17

    Tjonge, die BMW ziet er toch wel heel gaaf uit. Ik denk dat die Ferrari last heeft van een zwaarlijvige Amerikaan op de passagiersstoel :-)

    Login om te reageren
  23. alfablog zegt

    21 oktober 2014 om 19:43

    BMW is zwaarder en met minder vermogen toch sneller bij de 250. Zou dat te maken kunnen hebben met de verhoudingen in de bak?

    Login om te reageren
  24. mnmg zegt

    21 oktober 2014 om 23:04

    Ik rijd een F10 en ben over een aantal aspecten niet enorm enthousiast, maar wél over de (tussen)acceleratie… Die is fenomenaal, zeker van 100 naar 200

    Login om te reageren
  25. grandmasterb zegt

    21 oktober 2014 om 23:21

    De tussenacceleratie van die BMW is misschien goed, maar waarom trekken ze niet op vanuit stilstand, dan had je een veel betere en eerlijker vergelijking. Ook kan het gewicht van een bestuurder+fotograaf sterke verschillen veroorzaken.Ik denk dat bij een echt goede vergelijking met steeds dezelfde bestuurder en bijrijder die Ferrari gehakt maakt van die BMW.tenminste als ze allerbeide standaard zijn. Die BMW was dat blijkbaar niet want het uitlaatsysteem is gewijzigd en mogelijk ook andere zaken.

    Login om te reageren
  26. jagmaseratiferrari zegt

    22 oktober 2014 om 19:55

    De Ferrari Ff heb ik altijd al gewaardeerd, het is gewoon een hele handige auto die je ook vaker kan gebruiken. Daarnaast ook een heerlijke V12 onder de motorkap.

    De BMW M5 vind ik gewoon ook erg bruut, een echte wolf in schaapskleren.

    Login om te reageren
  27. glennie zegt

    22 oktober 2014 om 22:21

    2 van mijn favo auto’s. Geloof echter niet dat de M5 standaard is. 458 won van de M6 en de FF won weer van de 458. Maar zelfs al is de M5 getuned blijft het geweldig om te zien dat je met een zakensedan een Ferrari eruit kan rijden met een dragrace!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North