• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: BMW M5 vs. Nissan GT-R (+ meer supercars)

Auteur: ricardo, gepost 5 september 2009 om 14:01 – 77 Reacties

" title=

Twee auto’s die nou niet direct elkaars grootste concurrenten zijn. Maar welke van deze snelle jongens is de baas op het circuit?

De racing red GT-R betreedt het strijdtoneel is 100% originele staat. De M5 is hier en daar wat gekieteld om meer vermogen uit de V10 te persen. De filmpjes zijn gemaakt door de heren van GTboard die zich met een hele zwik aan supercars -iets wat ze wel vaker doen– hebben uitgeleefd op een verlaten vliegveld te Zweden. Dus zet je speakers wat harder voor een Supercar Symphonie…

De BMW M5 tegen de Nissan GT-R.

Hieronder de rest van het heersende onboard beeldmateriaal.

Porsche Carrera GT vs. Koenigsegg CCR Evolution.

Lamborghini LP560-4 vs. Porsche 997 GT2.

Koenigsegg CCR vs. Ferrari 599 GTB.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

599, 911, 997, BMW, carrera-gt, Ferrari, gt-r, gt2, koenigsegg, Lamborghini, lp560-4, m5, Nissan, Porsche, Supercars, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Bijzondere blauwe plant gespot
Volgend bericht: Bejaarde Mercedes 190D met moderne dieselstoker »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ard zegt

    5 september 2009 om 14:08

    F*ck! Die Koenigsegg… alsof de anderen stil staan!

    Login om te reageren
  2. MR2 20V zegt

    5 september 2009 om 14:15

    -edit: check!-

    OT: Ik had wel verwacht dat de gekietelde M5 op snelheid de GT-R zou pakken.
    Een stukje meer vermogen, minder aandrijfverliezen en waarschijnlijk ook een betere stroomlijning.

    Ik ben al jaren fan van de m5board.com filmpjes op YouTube.
    Gewoon even lekker no-nonsense rechtuit knallen met 2 supercars en soms 2 hypercars!!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      5 september 2009 om 21:32

      @MR2 20V: de M5 een betere stroomlijn? Ehm beter dan de 0,27 cw waarde van de GT-R, NOPE rond de 0,30 of zelfs meer voor de M5.

      Rijdend sprinten draait eigenlijk alleen maar om koppel, pk’s en versnellingsbak verhoudingen.. beetje oninteressant eigenlijk. Meer pk’s en kortere bak = winst.

      De GT-R rijdt makkelijk weg bij de M5 (ook al heeft die zo’n 60pk meer) tot de 5e en 6e versnelling zijn ingeschakeld…. dan profiteert de M5 van meer pk’s en vooral van 7 versnellingen en is dan dus sneller (boven de 250km/u of zo…

      De CCX tegen de Carrera GT… tja stukken meer pk’s… eitje.

      De enige beetje interessante race is de atmosferische en nogal brede 4wd Gallardo met iets meer pk’s tegen de smalle 997 GT2 (met turbo) omdat je daar een beetje van vergelijkbare auto’s kan spreken met een heel andere karakteristiek. Dan kijken welke sneller is da’s nog wel grappig.

      Login om te reageren
  3. Jan Rap zegt

    5 september 2009 om 14:21

    Die Koenigsegg is toch wel echt de gaafste auto ter wereld.
    Misschien dat een Veyron net sneller is, maar dit ding is zo machtig mooi…
    En dat geluid, als ie wegtrekt van die 599, beangstigend.

    Oef, ik wil er een.
    *Gaat zijn auto inruilen*

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    5 september 2009 om 14:23

    Die Koenigsegg is echt bloedsnel…
    Die Carrera GT is al heel erg snel maar die Koenigsegg rijdt erbij weg alsof het niks is.

    Login om te reageren
  5. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 14:28

    Bij 2:50..

    S63 AMG, SL AMG? Volgens mij wel.

    OT: De Koenigsegg is in mijn ogen heer een meester! Wat een brute maar tegelijk exotische verschijning is het toch.. Om het over z’n top van bijna 400km/h niet te hebben. Porche is trouwens meer dan goed vertegenwoordigd.

    Leuke dragraces..

    Login om te reageren
  6. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 14:31

    Heb even verder gekeken en het zijn idd AMG’s, de S en SL. Een hoop supercars op een klein lappie grond.. Staat absoluut garant voor een hoop spektakel!

    Login om te reageren
  7. Autogek zegt

    5 september 2009 om 14:32

    De suprcar, de Nissan GT-R waar iedereen op geilt is een leuke dames auto. Ik heb er in 1 week in Singapore 3 zien rijden. Met jawel, drie keer een dame achter het stuur. ;)

    Login om te reageren
  8. Benz.. zegt

    5 september 2009 om 14:49

    @Autogek: Vrouwen met smaak kun je wel stellen!

    Login om te reageren
  9. Autogek zegt

    5 september 2009 om 14:52

    ;)

    Login om te reageren
  10. tibor zegt

    5 september 2009 om 15:00

    die koenigsegg is echt angst aanjagend snel, nog steeds mijn all time favorite

    Login om te reageren
  11. johan zegt

    5 september 2009 om 15:35

    toch wel knap zo een GTR er tussen, veruit de goedkoopste auto, de rest begint pas denk bij de 2ton en meer.

    en die koenisegg, wat een dikke bak is dat, trekt gewoon die porsche en ferrari helemaal zoek.

    net of dat die andere stilstaan :D ik denk dat die vent in zijn porsche of ferrari snel gaat inruilen..

    Login om te reageren
  12. Henk zegt

    5 september 2009 om 15:41

    nu de kampioen in dragracen de bugatti veyron tegen de koenigsegg

    Login om te reageren
  13. Wout zegt

    5 september 2009 om 15:49

    Koenigsegg met een >500.000 euro prijs mag hij ook wel de snelste zijn. Carrera GT is zelfs goedkoper. De Enzo had ‘em dan wel moeten kunnen bijhouden.

    Login om te reageren
  14. Rfreak zegt

    5 september 2009 om 16:34

    @ Johan

    De M5 kostte toch altijd iets van 130.000?
    Misschien dat deze echter wel 2 ton kost, maar ik denk van niet.

    Login om te reageren
  15. kill zegt

    5 september 2009 om 16:42

    @wout verdwaalde ferrari fan. je weet toch dat je enzo geen kans heeft tegen ruim 800pk en een top van 387.

    mooie filmpjes, had er al een paar gezien en wat een collectie aan auto. ^^jaloers^^, en ze praten bij de introductie alsof er niks aan is en het al een beetje saai is. hilarisch

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    5 september 2009 om 16:44

    Dit filmpje laat mooi zien dat de M5 toch wel heel erg hoogtoerig is.

    Login om te reageren
  17. KlaasRob zegt

    5 september 2009 om 16:51

    die gt2 vs lp560 is echt tof, ze zijn aan elkaar gewaagd.

    Login om te reageren
  18. Tinus zegt

    5 september 2009 om 17:10

    Respect voor de M5!!

    Die rijdt die stink GTR er gewoon uit haha.

    Login om te reageren
    • Davidovic zegt

      20 oktober 2010 om 20:57

      @Tinus: Even die Originele GTR wat bijkietelen en de M5 mag stof vreten… Haha

      Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    5 september 2009 om 17:15

    Het is ongetwijfeld heel leuk om te doen, maar om te kijken?

    Rolling start, bijna allemaal electronische versnellingsbakken….

    Dit is gewoon meeste pk wint uiteindelijk.

    Login om te reageren
  20. Richard. zegt

    5 september 2009 om 17:26

    Heerlijk beeldmateriaal! Die CCX is waanzinnig! Ik denk als die LP560 niet was getuned had die GT2 gewonnen.

    Login om te reageren
  21. Jeroen zegt

    5 september 2009 om 17:45

    Enorme prestaties van die CCR, maar ligt het aan mij of is het interieur toch een beetje onder niveau? Ik zag allerlei lichtgrijze (plastic denk ik) knopjes voor airco enzo.

    Login om te reageren
  22. TimoBac zegt

    5 september 2009 om 18:10

    Woow ziek netjes van die gt2! ff een LP560-4 bijhouden is echt onwijs knap..

    Login om te reageren
  23. BmwMPower zegt

    5 september 2009 om 18:55

    Die Koeningsegg is hard! :D

    Login om te reageren
  24. Osca zegt

    5 september 2009 om 19:13

    @tinus , die GTR is niet gekieteld ;p

    Login om te reageren
  25. F355GTB zegt

    5 september 2009 om 19:43

    @Wout:
    Het was geen Enzo, maar een “Enzopowered” 599…

    Toch vind ik de Carrera GT het gaafst. Volbloed sportwagen met atmosferische V10 uit eigen stal.
    Zo’n Koenigsegg heeft een opgeleukte Amerikaanse V8. Blijft ook een supergave auto natuurlijk…

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      5 september 2009 om 20:57

      @F355GTB:
      koeniggsegg maakt ook zelf hun motors hoor

      Login om te reageren
  26. Wouter zegt

    5 september 2009 om 23:08

    Heb voor ’t laatst een GT-R zien rijden… Donkergrijs.
    En moet zeggen in ’t echt ziet hij er echt prachtig uit…
    Later op de parking van de Mcdonalds (jawel, een Mcdonalds!) een 911 Turbo zien staan. En om eerlijk te zijn vind ik de GT-R er beter en agressiever uitzien.
    Hij is duidelijk ook een pak groter. ^^

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 09:41

    Cameraman over GT-R-rijder: “Hit it. He is pissed!”

    En dan de fans hier maar roepen dat de GT-R voor de echte autoliefhebber is en een Porsche alleen maar voor een poser is en badge-geil. Ja hoor, uhuh wordt je met je GT-R te kakken gezet door een M5, daar word je natuurlijk als echte poser kwaad van.

    Login om te reageren
  28. Carlos zegt

    6 september 2009 om 11:12

    Hoezo te kakken gezet door de M5? Naar mijn mening heeft de GT-R gewoon gewonnen, de M5 haalt hem pas in als de baan afgelopen is, GT-R liet gewoon iets eerder gas los.
    En als die gasten in die M5 de GT-R na de bocht proberen bij te houden worden ze al helemaal zoek gereden.

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      6 september 2009 om 11:18

      @Carlos:
      Volgens mij heb jij niet zo goed naar het filmpje gekeken ..

      Login om te reageren
  29. ruben00 zegt

    6 september 2009 om 11:53

    Over die koenigsegg…
    Moet je nagaan wat de ccx kan doen om maar te zwijgen over de ccxr

    Login om te reageren
  30. robin l zegt

    6 september 2009 om 12:12

    koenigsegg echt super vet maar t is natuurlijk ook wel allemaal logisch indd 800pk+ is natuurlijk niet met 600pk+plus te vergelijken —geef mij maar de porsche met v10 wat een waanzinnig geluid!!!!,gt-r is in mijn ogen ook de winnaar komop jongens zelfs tegen een getunde m5 wint de beemer nog maar nipt dusss

    Login om te reageren
    • robin l zegt

      6 september 2009 om 12:18

      zelfs een getunde m5 wint nog maar nipt van de stock gt-r,,ja hallo heb een hele zware nacht achter de rug ;-)

      Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 12:16

    Maarrrr…..de GT-R was toch de allesverslindende supercar? De car die al die andere supercars in hun hemd zet? En dan nog verliezen van een gekietelde M5? Kom op, jongens…

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      6 september 2009 om 12:22

      @Rick dos: De GT-R is vooral een veelverslindende supercar vanwege zijn vrachtwagenladingen grip en sublieme wegligging.
      En hij is ook wel snel, maar in iets mindere mate dan veel andere supercars.

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        6 september 2009 om 12:28

        @BananaFlip:

        Dus als poser bij een stoplichtsprintje heb je niks aan een GT-R? Daarom is deze poser “pissed off”. Hij komt er nu pas achter als poser zijnde.

        Maar goed, al die andere supercars hebben natuurlijk niet “vrachtwagenladingen grip” en “sublieme wegligging” met meer pk en minder gewicht…

        Login om te reageren
  32. GOD zegt

    6 september 2009 om 13:07

    getuned is ook wat overdreven, M5 heeft 40pk meer als std.
    de GTR heeft op zijn beurt ook zo zijn voordelen.

    uiteindelijk zijn ze ongeveer even snel in een rechte lijn vanuit de 2e versnelling bij een rollende start van 50km/h. who give’s a shit.

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 13:58

    De fanboys…

    Login om te reageren
  34. bozewolf zegt

    6 september 2009 om 16:16

    ^ Tot nog toe roep jij er het hardst over, Ricky.

    Bij een echt stoplichtsprintje zou ie de M5 trouwens aardig losblazen op de eerste paar meters.

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 16:24

    Spuit 11 is wakker geworden…

    Login om te reageren
  36. bozewolf zegt

    6 september 2009 om 16:34

    D’r staat me iets bij van potten, ketels en zwart zien.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 september 2009 om 21:47

      @bozewolf: neee je snapt het niet… die telt alleen als Rick dos hem het eerst roept ;-)

      @GOD: bijna 550pk dus en 7 versnellingen tegen 480pk en een 6 bak… tja uitkomst was dus voorspelbaar… maar ja er zitten ook geen bochten in.

      Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 21:52

    Goh, de spuit elfjes zijn wel heel traag vandaag zeg…

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    6 september 2009 om 21:57

    Kleinerend doen siert je echt Rick dos…. echte klasse.

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 22:00

    10 minuten geleden pot, ketel, zwart…

    Kijk, i.t.t. een ander hier weet ik waar en wanneer ik zo’n uitdrukking kan en moet gebruiken….

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      6 september 2009 om 22:14

      @Rick dos:
      Kerel, waar in godsnaam heb je allemaal over ?
      de rest kan ik wel volgen maar wat jij zegt is me een raadsel.

      Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    6 september 2009 om 22:09

    Tijden van standaard M5’s (e60) tegen standaard GT-R’s over de kwart mijl vergeleken
    http://www.dragtimes.com/compare2.php?resultpage=2&make1=35&model1=1387&op1=%3E%3D&year1=2007&stock1=Yes&make2=5&model2=111&op2=%3E%3D&year2=2005&stock2=Yes&make3=-1&op3=%3D&year3=0&make4=-1&op4=%3D&year4=0&submitButtonName=Compare%21

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    6 september 2009 om 22:10

    en getuned is het lijstje niet heel erg anders…
    http://www.dragtimes.com/compare2.php?make1=35&model1=1387&op1=%3E%3D&year1=2007&make2=5&model2=111&op2=%3E%3D&year2=2005&make3=-1&op3=%3D&year3=0&make4=-1&op4=%3D&year4=0&submitButtonName=Compare%21

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    6 september 2009 om 22:19

    Kijk, zoals het hoort.

    http://openvideo.dailymotion.com/video/x80kwd_porsche-911-turo-997-vs-bmw-m5-e60_auto?from=rss

    Of ie nou getuned is of niet. Gewoon afmaken die hap…

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    6 september 2009 om 23:37

    Ik heb hier echt van genoten(A) Vooral van die CCX!

    Login om te reageren
  44. CSL zegt

    7 september 2009 om 10:13

    Zwaar Respect voor de M5 zoals altijd.
    in 2004 geïntroduceerd en reed toen de Gallardo al naar huis. En superars uit 2009 hebben er nog steeds moeite om deze zware sedan weg te rijden. Op hoge snelheid maken ze zowiezo al weinig kans. Terwijl je zou denken dat op die hoge snelheid met die zware wind het extra koppel en lagere CW waarde van de GT-R goed van pas komt!
    De Nissan GT-R doet het netals altijd erg goed trouwens. Ik had wel liever een M6 gezien, coupe tegen coupe. Maar het is duidelijk dat de GT-R minder kans maakt tegen de GT2 en Gallardo LP560. Maarja hij kost ook velen malen minder.

    Die Koenigsegg CCR is gewoon een Beest. Ik denk dat een beetje goed opgevoerde GT2 met hem mee kan rijden of zelfs sneller kan zijn!!
    Mocht ik kunnen kiezen dan heb ik ongetwijfeld de M5 en de Carrera GT. Lekker V10 en hoogtoerig.
    Zei iemand daar Gpower M5?

    Login om te reageren
  45. Benz.. zegt

    7 september 2009 om 21:44

    @CLS: “in 2004 geïntroduceerd en reed toen de Gallardo al naar huis. En superars uit 2009 hebben er nog steeds moeite om deze zware sedan weg te rijden. Op hoge snelheid maken ze zowiezo al weinig kans.”

    Sorry, maar je praat een echt onzin..

    BMW M5 Sedan;
    Vermogen: 507 pk
    Trekkracht 520 Nm koppel
    0-100 km/h: 4,8 sec.
    0-200 km/h: 13,5
    Gewicht: 1730 kg

    Lamborghini Gallardo; (vorig model)
    Vermogen: 500 pk
    Trekkracht: 510 Nm koppel
    0-100 km/h: 4,5 sec.
    0-200 km/h: 14 sec.
    Gewicht: 1640 kg

    En wat versta je dan onder “supercars”? Een CLS/E AMG? Of een Ferrari 599 GTB? Nee, een M5 is zonder meer snel maar een Gallardo is en blijft gewoon sneller..
    (is overigens geen schande, aangezien het geen directe concurrenten zijn..) :)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      7 september 2009 om 21:53

      @Benz..: why bother? Die gast praat alleen maar van dat soort onzin. Maar goed we doen even weer een paar feitjes:

      M5(E60) vs Gallardo
      Top Gear Track 1:26.2 1:25.8 (Wet)
      Nordschleife 8:13 7:52
      Anglesey 61.6 49.69
      Hockenheim Short 1:16.5 1:11.8
      Vairano Handling Course 1:22.421 1:17.814
      Bedford Autodr.West(2004 – 06/2008) 1:29.95 1:23.90
      Oschersleben 1:48.55 1:45.20
      Sugo 1:41.370 1:37.537
      Autozeitung test track 1:43.2 1:35.6

      De Gallardo reed altijd al de M5 het snot voor de ogen, logisch, maar dat zijn de feiten en niet dat gezwets van Csl de Autoblog über fanboy

      Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    7 september 2009 om 22:03

    En speciaal voor onze onze über fanboy ook nog even dit lijstje

    M3 CSL (E46) vs Gallardo
    Top Gear Track 1:28.0 (very wet) 1:25.8 (Wet)
    Nordschleife 7:50 7:52
    Tsukuba 1:06.88 1:03.6
    Anglesey 50.8 49.69
    Hockenheim Short 1:13.5 1:11.8
    Vairano Handling Course 1:20.488 1:17.814
    Oschersleben 1:46.60 1:45.20
    Sugo 1:39.938 1:37.537
    Twin Ring Motegi 1:38.28 1:36.00
    Brands Hatch (Indy Circuit) 54.75 55.70

    Login om te reageren
  47. Benz.. zegt

    7 september 2009 om 22:15

    @w0o0dy: Tja, ben zelf ook een liefhebber van een bepaald merk (Mercedes in mijn geval) maar “probeer” altijd wel zoveel mogelijk realist te blijven en dus niet bestaande feiten te verdraaien. Een E60 M5 is misschien heel snel.. een E63, CTS-V of RS6 zijn al sneller (op de 0-100 km/h tenminste, daarna trekt de M5 het gat een beetje dicht)
    Ben ook geen voorstander van een auto met een hoogtoerig blok. Geef mij maar een AMG met een atmosferisch 6.2 liter V8 blok. Een heerlijk mechanisch/bruut geluid maar hoeft niet zonodig hoog in de toeren gehouden te worden wat met de M5 dus wel het geval is.

    Tja, we hebben allemaal wel onze voorkeur qua automerken. Ach, zolang we het maar realistisch en gezellig houden vind ik alles best! :)

    @CSL: Ach, voor een G-Power Bimmer heeft Brabus een CLS Rocket V12 S ter vergelijking! (Ziet nu al uit naar een vergelijkende test..)

    Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    7 september 2009 om 22:16

    Ja ja, de waarheid is keihard.. :D

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    8 september 2009 om 11:05

    @Benz
    lol
    Leg dan uit waarom in de volgende filmpjes niets van jouw theorie klopt? Waarom blijft de M5 dan hier niet zoek gereden? Laat staan een M6.

    Hier: M6 vs Galalrdo:
    http://www.youtube.com/watch?v=UUfJ94aKO0g&feature=channel

    Let op hier M5 tegen Gallardo SE (520pk)dus niet eens de standaard galardo: http://www.youtube.com/watch?v=leFSPRvWvqI&feature=channel

    Deze Gallardo weegt trouwens leeg 1430kg en niet die onzinnige 1640kg de M5 leeg 1730kg.

    “G-Power Bimmer heeft Brabus een CLS Rocket V12 S”

    Als die Brabus CLS heel blijft ben ik ook zeer benieuwd hier naar!

    Login om te reageren
  50. Benz.. zegt

    8 september 2009 om 20:11

    @CSL: Ja “lol” ja.. Dus niets van mijn theorie klopt? Haha, heb ik te maken met een Bimmer-fanboy welke de feiten continue verdraaid of meen je dit serieus? Is de Bimmer in het eerste filmpje standaard of iets “gekieteld”.. Ik geloof namelijk niet dat-ie “stock” is. Trouwens, ik heb ook niet gezegt dat de M5 zoek gereden zou worden. Dus eerst lezen en dan pas interessant doen?

    Eventjes een quote van jouw kant:

    “in 2004 geïntroduceerd en reed toen de Gallardo al naar huis. En superars uit 2009 hebben er nog steeds moeite om deze zware sedan weg te rijden.”

    Ik weet niet waar jij die nonsens vandaan haalt, maar ten eerste wordt een Gallardo mooi niet zoekgereden door een M5 (met alle respect) en ten tweede: Wat bedoel jij met “supercars”? Een SLR 722, een CTS-V of een Ferrari 599? Tja, een supercar zal niet veel moeite hebben met een zware sportsedan..

    En dan nog een kromme opmerking van jouw kant:

    “Als die Brabus CLS heel blijft ben ik ook zeer benieuwd hier naar!”

    Dit geloof je toch zeker zelf niet ofwel? De CLS Rocket is namelijk de snelste vierdeurs-supercar op dit moment. Ondanks de vele radiatoren, koelingen en andere aanpassingen is alles intensief getest, beproefd en is de Brabus speciaal nog getest in een wind-tunnel.

    Tja, voor sommigen is de waarheid even iets harder ;)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 september 2009 om 21:26

      @Benz..: de filmpjes van M5board (zouden dat toevallig BMW fans zijn achterr die site?) zijn allemaal min of meer hetzelfde…. Nooit een staande start en bij auto’s die sneller zijn op papier haalt de M5/M6 zo toch opeens aan het einde van het filmpje in…

      Er zijn een aantal mogelijkheden om de M5 te bevoordelen en één daarvan is een rollende start. De M5 weeg namelijk nogal wat. Verder kun je bij een rollende start mooi een gunstig toerental opzoeken dat werkt voor de M5. Als laatste is er natuurlijk nog de 7 versnellingsbak waar vrijwel alle auto’s die ze met de M5 vergelijken (die M5’jes zijn overigens nooit standaard, allemaal getuned) allemaal een 5 of 6 bak hebben…. die 7 bak werkt in het voordeel van de M5 op hoge snelheden… en zie hier… dat is waar de M5 opeens inloopt of inhaalt of wegloopt. Toeval? Right, denk je dat die andere BMW fanboys beter tegen hun verlies kunnen dan onze lokale raaskallende fanboy? I doubt it.

      Login om te reageren
  51. /// AMG \\\ zegt

    8 september 2009 om 23:12

    wat een gezeik, iedereen weet toch dat een M5 sneller is dan een gallardo…

    Login om te reageren
  52. CSL zegt

    9 september 2009 om 10:27

    @Benz

    Een Gallardo is dus geen Supercar ?? Wat een Onzin…

    “Bimmer in het eerste filmpje standaard of iets “gekieteld”.. Ik geloof namelijk niet dat-ie “stock” is”

    Lol, ik wist dat je met deze “lame” uitspraak zou komen. Natuurlijk zijn ze standaard. Er staan er ook een paar die door Kelleners Sport 50pk meer leveren. Maar die bezorgt jou alleen maar een hartaanval :)

    Hier wel een iets opgevoerde Kelleners Sport M6 met zo’n 560pk tegen jawel een Super snelle Scuderia.
    uit mij hoofd (1250kg/510pk) tegen (1710kg/560pk)
    Dus voor scuderia 2.4kg/pk en M6 3.0kg/pk. Je zou dus verwachten dat de M6 hellemaal zoek wordt gereden!

    Daar is geen sprake van!Op hoge snelheid isde M6 juist sneller is dan Scuderia! Ik had het ook nooit gedacht!
    Heerlijk zo’n GT :)
    http://www.youtube.com/watch?v=I9NPY3R_paA

    Trouwens we hebben zelfs hier op autoblog veel filmpjes van de Barabus kogels gezien waar de betrouwbaarheid ver te zoeken was.

    Get your facts straight!!

    Login om te reageren
  53. Benz.. zegt

    9 september 2009 om 19:26

    @CSL: “Een Gallardo is dus geen Supercar ?? Wat een Onzin…”

    Hoho, even een miscommunicatie. De Gallardo IS een supercar. Is een directe concurrent met de F430 en die auto is ook een supercar. (in mijn ogen althans) Geen idee wat je allemaal loopt te raaskallen. Met je “lame” uitspraak. Man, zullen we eens een 0-100 km/h en verder uitvoeren: M5 vs. Gallardo? De Gallardo wint. Omdat de M5 een stukkie zwaarder is, een grotere cilinderinhoud heeft en bij een rollende start een zo gunstig mogelijk toerental realiseert. Tja, het betreft met die filmpjes (hoe verdacht..) bijna altijd een rollende start..

    Maargoed, het begon met jouw opmerking dat de Gallardo totaal geen partij is voor een M5, wat in mijn ogen (en een hoop anderen) complete bullshit is. Geef gewoon toe dat je fout zat, ipv het onnodig verdraaien van de feiten. En een Kellener M5 bezorgt mij totaal geen hartaanval. Een Brabus daarintegen wél!

    “Trouwens we hebben zelfs hier op autoblog veel filmpjes van de Barabus kogels gezien waar de betrouwbaarheid ver te zoeken was.”

    Geloof je hetzelf? Laat die filmpjes dan maar eens zien, in plaats van onwaarheden te verkondigen en zomaar dingen te roepen. Een échte diehard Fanboy, zoals wooody al zei.
    Nogmaals: Een Brabus is uitermate veel en langdurig getest in een windtunnel en tijdens extreme omstandigheden. Het is (en rijdt als) een normale (AMG)-Mercedes maar dan NOG sneller, NOG directer, NOG feller, NOG beter and so on.

    Well boy, Get your facts straight!

    Login om te reageren
  54. SjonnieKroket zegt

    9 september 2009 om 19:53

    zie alleen dat de gt-r op hogere snelheden langzamer is, maar van die filmpje wordt je nog niet echt wijzer.

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    9 september 2009 om 21:06

    Als een standaard M5 al ergens sneller zou zijn dan de Gallardo dan moet het (ruim) boven de 200km/u zijn (boven de 245km/u zelfs volgens de gegevens die ik heb kunnen achterhalen)

    Tot 200km/u met rollende start vanaf 50km/u pakt de originele Gallardo de M5 1,1 seconden af en op een kilometer afstand (vanaf 50km/u) pakt de Gallardo nog steeds 0,5 sec. Standaard M5 tegen Gallardo gaat de M5 dus niet redden, tot 240km/u. Erboven…. who knows.

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    9 september 2009 om 21:11

    ff nagekeken maar de schatting is dat de 2004 Gallardo 28,9 seconden nodig heeft van 50-270km/u en de M5 maar liefst 34 seconden….

    Dus nee, een standaard M5 trekt het NOOIT tegen een Gallardo tenzij de bestuurder van de Gallardo niet fatsoenlijk kan schakelen.

    Login om te reageren
  57. Benz.. zegt

    9 september 2009 om 21:33

    @wo0ody: Een M5 welke onbegrensd door kan stomen tot de 300km/h kan het de Gallardo misschien moeilijk maken maar een Gallardo is gewoon sneller (ook op het circuit)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 september 2009 om 21:37

      @Benz..: op een afstand van 3km en tot en met 270km/u niet in ieder geval.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 september 2009 om 09:08

      @Benz..: de enige plek en tijd dat een standaard M5 in de sprint een fatsoenlijk gereden Gallardo te snel af is dat is in Csl’s hoofd.. in his dreams.

      Login om te reageren
  58. CSL zegt

    10 september 2009 om 16:37

    @Benz
    Lol wat een IQ heb jij wel niet, OMG!

    Eerst zeg je “Wat bedoel je met een Supercar” Terwijl die filmpjes van de Gallardo al geplaatst zijn!!
    En dan zeg je dat een M5 opgevoerd moet zijn en dat zelfs een 5.0 v10 van de Gallardo kleinere cilinder inhoud heeft dan de 5.0 liter V10 van M5. Ik lig me hier echt kapot te lachen.
    Dat ze bij GtBoard.com alle auto’s met een rollende start laten beginnen is juist om te voorkomen dat mensen die niet hun auto’s weten te lanceren niet achterblijven.
    Dus die kan wel rijden die kan niet rijden is volkomen bullshit en valse start is uitgesloten en het allebelangrijkste is dat bij een rollende start de elastische eigenschappen van de motor het best tot zijn recht komt en dat er daarnaast het aandrijflijn zo bespaard wordt en niet bij elke stilstaand sprint het zwaar te verduren krijgt.
    Daarnaast hoe vaak kom je een gallardo bij het stoplicht tegen? Dus is dit veel reëler.
    Dat je dit soort dingen al niet weet zegt het genoeg lijkt me LOL

    Dat die Scuderia met zijn veel betere pk verhouding acceleratie etc.. de Kelleners M6 niet van zich kan afschudden kwam zo te zien hard aan lol :P
    Laat me raden de spiegels stonden scheef of de videocamera was 300kg zwaar….lol

    Brabus:
    hier heb je alvast een betrouwbare Brabus :):
    http://www.youtube.com/watch?v=Dt9UaI0Fpg4

    Login om te reageren
  59. Benz.. zegt

    10 september 2009 om 19:06

    @CSL: Ach ja, dat met cilinderinhoud sloeg nergens op weet ik. Jouw opmerkingen zijn anders ook behoorlijk laag bij de gronds dan wel gewoon stompzinnig..

    “Wat bedoel je met een Supercar”

    Tja, jij kwam in het begin met een domme reactie, dus moest ik wel even peilen over welk soort auto’s je het nou precies had. Oftwel: Je loopt achter de feitjes aan te hollen en weet niet wat je zegt! Over mijn IQ beginnen terwijl ik een foutje maak. Man, kijk eerst even naar die kilometersdikke balk in je eigen oogjes ipv dat je mij betutteld daarmee. Beetje triest dit..
    En ja, waarom ze (bijna) altijd rollende starts is mij ook wel logisch hoor. Een minder zware belasting op de aandrijflijn, bla bla, and so on..

    Ja, je gaat dus al een M5 met een Gallardo vergelijken als het aankomt op aantallen. Lekker snugger. Een M5 is simpelweg in veel grotere aantallen geproduceerd dan bijv. een Gallardo or whatever in dat segment.

    En dat een Ferrari met 510 pk een zware beul met 560 pk niet kan afschudden laat mij volkomen Siberisch.. Snap ook niet hoe het in je opkomt.

    Tja, wat Jason Plato al zei: It’s a bloody Rocket! Tja, dat-ie er even mee kapte is jammer, maar het is gewoon dom en kortzichtig om te stellen dat een Brabus in het algemeen onbetrouwbaar is. Bullshit. Op Nardo deed-ie het anders gewoon naar behoren en meer dan goed. In dit filmpje haalde Jason helaas nét niet de 200 mph maar hij zat er met 191 niet bijster veel vandaan!

    Cappish?

    @wo0ody: Precies, in his dreams. Maargoed, het is dan ook tegen dovemansoren praten.. :)

    Login om te reageren
  60. CSL zegt

    11 september 2009 om 10:48

    @Benz..
    Je IQ is zelfs lager dan ik had verwacht….lol
    Je plaatst het volgende zin nadat ik een video van de gallardo heb geplaatst:

    “Wat bedoel jij met “supercars”? Een SLR 722, een CTS-V of een Ferrari 599? Tja, een supercar zal niet veel moeite hebben met een zware sportsedan..

    En de F430 of een F430 Scuderia is natuurlijk ook geen supercar…

    Ga ergens anders huilen. M5/M6 zijn gewoon meesterwerken.
    De nieuwe versie sullen alleen maar sneller worden.

    Login om te reageren
  61. Benz.. zegt

    11 september 2009 om 16:22

    @CSL: Nogmaals, ga niet over mijn IQ oordelen aangezien jij niks over mij weet, wijsneus dat je bent. Het begon allemaal met jouw domme opmerking:

    “in 2004 geïntroduceerd en reed toen de Gallardo al naar huis.”

    “Op hoge snelheid maken ze zowiezo al weinig kans.”

    Nou, 2 keer complete bullshit van jouw adres! Tja, nogal logisch dat ik me af ga vragen wat jij verstaat onder een supercar. En toen ik bezig was met reageren stonden die filmpjes er nog niet dus interessant doen gaat niet lukken.

    Kortom, Get your facts straight en ga ergens anders je frustraties uiten. En ik ben totaal geen BMW-hater, een M5/M6 zijn mooie auto’s maar zien er in mijn ogen een tikkie gedateerd uit en het is al lang niet meer de snelste in dat segment.

    Begrepen? :roll:

    (Trouwens, heel grappig dat je wo0ody compleet negeert maar wel op mij zit te kankeren..)

    Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    28 september 2009 om 20:50

    @Benz: hier een video die laat zien waar de winst voor de M5 ligt ten opzichte van de CTS-V…. bij 230km/u en meer.
    Daaronder is het logischerwijs een makkie voor de CTS-V.

    http://www.youtube.com/watch?v=6uVCPRd11pI

    Login om te reageren
  63. Benz.. zegt

    3 oktober 2009 om 15:49

    @wo0ody: Precies.. in feite zijn de CTS-V en M5 gewoon directe concurrenten welke het elkaar best moeilijk kunnen maken. Datzelfde geldt ook voor de E 63 AMG en de RS6. Als we maar gewoon realistisch blijven.. ;)

    Login om te reageren
  64. nokiaaaa zegt

    17 september 2010 om 17:47

    heel gezellig allemaal , maar ik heb het meer voor drags die vanaf stilstaand vertrekke
    bv: die m6 tege de scuderia

    scuderia 0-100 Onder de 4 sec , m6 Niet

    als het zo zou gebeurt zijn had die m6 alleen maar het gat van de scuderia gezien en er zelfs niet naast geraakt …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North