• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Engeland vs USA in Dodge Challenger-reclame

Auteur: ricardo, gepost 12 juni 2010 om 13:03 – 56 Reacties

Dodge Challenger pwnt Engeland

Vanavond strijden de voetbalteams van beiden landen tegen elkaar op een grasmat in Zuid-Afrika. Reden genoeg voor Chrysler om die Britten eens lekker dwars te zitten tijdens de reclamebreak. Om de musclecar wat meer onder de aandacht van voetbalpubliek te brengen krijgen ze een mooi staaltje onvervalst patriottisme te zien zoals alleen Amerikanen dat kunnen. En ja, George Washington doet ook mee.

Sterker nog, de eerste president van de VS zit zelfs achter het stuur van één van de drie battle-Challengers. Terwijl de Redcoats in formatie staan opgesteld om de US-troops op te wachten, wordt de stilte bruut verstoord door brullende V8jes met een Amerikaans vlag uit het raam. Ontzettend realistisch natuurlijk, maar daar gaat het even iet om.

De commercial genaamd “Freedom” check je HIER. De grote vraag is nu: wie wordt de eerste autoproducent die King George III achter het stuur zet van een Britse supercar als tegenreactie?

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
    Video: Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, Funny, Reclame

Vorig bericht: « De Aston Martins voor de komende zes jaar
Volgend bericht: Benzine nodig? Antwerpen heeft nog wel wat over »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenf1lm zegt

    12 juni 2010 om 13:07

    Geweldige reclame er moet nu eigenlijk een reclame komen dat de Britten terugkomen in Aston Martins.

    Login om te reageren
  2. freaQ-volvo zegt

    12 juni 2010 om 13:12

    haha, waarom niet

    Login om te reageren
  3. Ruben00 zegt

    12 juni 2010 om 13:15

    En toen kwamen de britten terug in hun discovery`s en reden zo over de Amerikanen heen…

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      12 juni 2010 om 13:16

      @Ruben00:

      ik verwacht eigenlijk iets met spitfires of zo.. ;)

      Login om te reageren
      • Ruben00 zegt

        12 juni 2010 om 13:23

        @bakkerst: maar dan komen de amerikanen terug in hun mustangs en dan zijn de britten nergens.

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          12 juni 2010 om 17:32

          @Ruben00:

          tja, maar die P51 mustang is ook een puik vliegtuigje, maar die is volgens mij ook een aantal jaren ná de spitfire geïntroduceerd, en nog al instabiel met een volle tank, de mustang moest vanaf grote hoogte aanvallen op zijn tegenstanders, bij een treffen op gelijke hoogte is de P51 vanwege zijn instabiliteit in het nadeel..

          ik blijf mn geld inzetten op de Spitfires, 4 .303 kaliber machine geweren en 2 20mm snelvuur kanonnen.. maximum snelheid 605 km/u max vlieghoogte 8000 meter, rolls royce Merlin 45 V12 motor, met supercharger 1096 KW > 1495 PK

          plus het feit dat de P51 bedoelt was als duikbommenwerper en lange afstand escorte toestel, geven wel aan dat zijn prioriteiten niet bij direct lucht gevecht liggen..

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            12 juni 2010 om 18:17

            @bakkerst:
            je doet maar ..
            mijn geld zit ik in op de Messerschmitt ..

            Login om te reageren
      • Cardesigner zegt

        12 juni 2010 om 18:38

        @bakkerst: Haha, in Amerika is er meer vrijheid dan hier. Kijk bijvoorbeeld naar alle regels hier waar een ondernemer mee te maken heeft. Als je anders bent word je uigelachen? Waarom heeft hier de PVV dan gewonnen?

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          12 juni 2010 om 20:39

          @Cardesigner:

          tja, wat regelgeving betreft misschien wel, maar op sociaal vlak hoor ik andere verhalen van de overkant plas komen. En ja, ik ken daar mensen, dus niet van horen zeggen op het internet, maar vanaf de bron.

          en wat heeft Wilders en zijn PVV hier in Godesnaam mee te maken? wil je dat eens uitleggen?

          Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    12 juni 2010 om 13:16

    wat een verschrikkelijk arrogante reclame,

    “here are couple of things America got right, Cars and Freedom”

    Amerikaanse auto’s staan niet bekend om veiligheid, efficiency, betrouwbaarheid, prestatie etc. en die vrijheid valt ook wel mee in Amerika, je hebt de vrijheid om je net zo te gedragen als de rest, doe je dat niet dan ben je anders, vreemd en een beetje gek..

    ja, ze hebben best wat voor elkaar gekregen, maar f8ck wat een slechte reclame.. koren op de molen van alle Amerika ‘haters’ verschrikkelijk zeg..

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    12 juni 2010 om 13:36

    yeah baby yeah, american muscle!

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    12 juni 2010 om 14:02

    My god wat een manipulatieve, gelogen reclame.. :o Dit zou illegaal moeten zijn..

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    12 juni 2010 om 14:06

    Het gaat over Amerikanen en BAM! Daar is vla’tje weer. :lol: ;)

    Login om te reageren
    • vla zegt

      12 juni 2010 om 14:34

      @Citrofiel:
      Hahaha c’est vrai! :D Maar nee ik ben gematigd geworden hoor, politiek incorrecte zever verkoop ik niet meer. :P

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        12 juni 2010 om 14:40

        @vla: Je gaat erop vooruit. ;)

        Maar goed, het lijkt erop dat je nog wel op AB zit, want je reageert wel snel op artikelen en reacties, maar je plaatst blijkbaar zelf minder? Ik zie je nog maar weinig. Ik heb precies hetzelfde hoor. ;)

        Zo, en nu weer leren.

        @VantageR: Goed dat je het nu al zegt, dan kan ik het vast inplannen! :P

        Login om te reageren
        • vla zegt

          12 juni 2010 om 14:46

          @Citrofiel:
          Ja nu heb ik wat tijd, er is toch niks te doen! :P En AB blijft natuurlijk mijn startpagina. :)

          Login om te reageren
  8. Haatto zegt

    12 juni 2010 om 14:06

    @Ruben00
    En denk jij dat een mustang het kan opnemen tegen een V12 Vantage?

    Login om te reageren
    • VantageR zegt

      12 juni 2010 om 14:16

      @Haatto: Ik denk dat Ruben het heeft over het vliegtuig en niet over de auto :)

      Offtopic: Topgear start weer op 27 juni, kan niet wachten :D
      http://transmission.blogs.topgear.com/2010/06/10/new-series/

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      12 juni 2010 om 16:34

      @Haatto:
      een Dodge Viper ACR dan

      Login om te reageren
  9. Matthis zegt

    12 juni 2010 om 14:22

    Gaaf filmpje op die laatste zin na, laten de Amerikanen nou net keihard zijn gefaald in auto’s en vrijheid.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 juni 2010 om 18:20

      @Matthis: en waar woon jij dan ??

      Login om te reageren
  10. Bartholomeo zegt

    12 juni 2010 om 16:20

    De naam van het filmpje is al genoeg om het niet te bekijken…

    Als er ergens geen ‘freedom’ is is het daar wel… ofwel hebben ze gewoon een andere definitie dan de rest vd wereld.

    Login om te reageren
  11. SDM zegt

    12 juni 2010 om 16:55

    Je bent inderdaad vrij, maar alleen als je het kan betalen. ;)

    Login om te reageren
  12. Maurice16 zegt

    12 juni 2010 om 17:03

    Dat wordt wat vanavond hier op Mallorca. Kei veel Engelsen hier in Alcúdia, dus eigenlijk moet ik nu gewoon met een Amerikaanse vlag alle English Pubs afgaan… :)

    Login om te reageren
  13. Haatto zegt

    12 juni 2010 om 17:14

    @six-trey
    Een 0ne-77 dan?

    Login om te reageren
  14. phantom zegt

    12 juni 2010 om 17:35

    @ Haatto: Die loopt toch vast in dit terrein! :)

    Login om te reageren
  15. fab zegt

    12 juni 2010 om 19:30

    jammer dat chrysler nu in europese handen is :p
    sucked wel voor de amerikanen die dat nu pas beseffen

    Login om te reageren
  16. Rob USA zegt

    12 juni 2010 om 19:43

    USA-UK….1-0. :)

    @Haatto: Ford F650. :)

    Yes we can.

    @Matthis: Wat zet de rest van de wereld tegen de Mustang 412pk/Camaro 427pk/Challenger 425pk voor een lousy $35.000 ?? Ik zie in NL alleen maar meer camera’s langs alle wegen komen ??

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      12 juni 2010 om 20:43

      @Rob USA:

      zullen we het nog een keer uitleggen? paardekrachten zijn niet bepalend voor de overall prestatie van de auto. ze helpen ongetwijfeld, maar gewichtsverdeling, gewichtsbesparing, ophanging, besturing motormanagement zijn allemaal net zo, zo niet belangrijker dan de hoeveelheid PK’s.

      zoek anders even dat filmpje op van de BMW M3 vs BMW formula auto.. en laat even op je inwerken dat de PK/KG verhouding niet bepalend is.

      en wat prijs betreft, de amerikanen hebben ongetwijfeld grote stappen gemaakt wat betreft performance, efficiency en betrouwbaarheid, maar de interieurs zijn nog niet alles, en daar betaal je meer voor ja..

      kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden.
      (laten we belachelijke belastingen en heffingen nog even buiten beschouwing)

      Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    12 juni 2010 om 21:06

    Sorry, maar dit is gewoon een domme reclame…

    Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    12 juni 2010 om 21:46

    @bakkerst: Niet zo bijdehand doen voor je leeftijd.
    De Camaro doet rondje Ring in 8.20, dat zeg je misschien meer?
    Het gaat gewoon om het principe dat ze een dikke/aparte/snelle/nergens mee te vergelijken/solide auto kunnen maken voor dat geld (en met een mooi interieur qua design)
    Een M3 is minimaal 3x duurder.
    De verschillen in uiterste prestaties zullen alleen op het circuit naar voren komen en dat in de handen van echte coureurs. Wie rijd er zijn M3 op de openbare weg op het randje met op 50cm een dikke vangrail naast zich, dat zijn er vast niet veel.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      13 juni 2010 om 21:56

      @Rob USA:

      sorry man schoot een beetje uit mn slof, ik dacht dat we de hele PK voor weinig discussie nou ondertussen wel een keer gesloten hadden..

      ja ze proppen veel PK in relatief goedkope auto’s, veel plezier ermee, ik citeer even ene Tim Schrick van D-motor “dat ding is niet te rijden” (vertaald uit het duits)over de Dodge Viper

      Login om te reageren
  19. Bob zegt

    12 juni 2010 om 23:40

    Aahhhh .. heerlijk .. een beetje stennis maken met zo’n reclame. In Nederland zou het nooit mogen omdat het land zo politiek correct is.

    Login om te reageren
  20. MrSkyline zegt

    13 juni 2010 om 00:56

    zielige reclame

    Login om te reageren
  21. six-trey zegt

    13 juni 2010 om 01:54

    hier nog eens de doorsne antwoorden die ik altijd moet geven
    in de VS is er nog altijd meer vrijheid dan in europa hun 2nd amendment is daar een mooi voorbeeld van daar mag je nog in het openbaar drinken zo lang ze het niet zien dat het drank in bijvoorbeeld in een paperbag in de sommig Belgische steden mag dit zelfs niet. En amerikanen zijn ook niet zo dom om op een rascist/fascist als wilders te stemmen die de vrijheid van iedereen plant af te nemen.

    @bakkerst
    je net zo als je buurman gedragen is de europeese mentaliteit je vergist je daar in . En op betrouwbaarheid moet een amerikaan het echt niet onderdoen van een europeaan daar heb ik bewijs genoeg van en met het geld dat ik bespaar op een amerikaanse muscle car t.o.v een europeese sportwagen upgrate ik hem zo dat hij even goed is in de bochten en van interieur als en europeaan en dan heb ik een auto die IK wil niet wat één of andere saaie duitse ingenieur wil

    @fab
    30 procent blijft de minderheid. daarbij is hun desgin/aandrijving nog steeds zo amerikaans als “apple pie”

    Login om te reageren
  22. Bob zegt

    13 juni 2010 om 04:38

    @bakkerst .. ik heb ook gehoord dat iedereen in Nederland drugdealer is .. ik ken ook wat mensen in Nederland. Als je er nooit gewoond hebt kun je ook geen oordeel geven.

    Ik vind dat er veel minder regels in de VS als in Nederland zijn … hoef tenminste niet naar de gemeente toe als ik mijn voordeur wil schilderen in een andere kleur of zo. Ennuh .. hier tenminste geen gluiperige traject controle en dat soort dingen. Nederland is een politie staat vergeleken met de VS.

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    13 juni 2010 om 05:07

    Wel humor dat voetbal en leuk te vergelijken met auto’s by the way: Porsche en collega’s dachten dat zij de beste waren met sportieve auto’s en zie daar de Corvette ZR1, Corvette’s 1e serieuze poging in tig jaar tegen minimaal 50 jaren aan ervaring van Porsche e.a.
    Vergelijkbaar met het Engels voetbalelftal, dachten wel even te winnen tegen de USA ……NOT… GO USA!
    Laat het voetbalshirt van de USA weer wassen en klaarleggen voor de volgende wedstrijd.

    Login om te reageren
  24. corvettez06 zegt

    13 juni 2010 om 12:46

    ? amerikaanse auto,s niet betrouwbaar en niet duurzaam ?

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      13 juni 2010 om 14:23

      @corvettez06:
      ja amerikaanse auto’s zijn zo slecht dat ze binnen 2 jaar uit één vallen daarom vind je de dag van vandaag geen enkele amerikaanse auto die oud is :roll:

      Login om te reageren
  25. petervd3 zegt

    13 juni 2010 om 14:09

    Ruig, jonge!

    Login om te reageren
  26. Megakix zegt

    13 juni 2010 om 17:07

    Amerikanen en vrijheid; 2 stelregels daar…1) of we houden de mensen arm….2) of we houden de mensen dom…beiden werken al jaren feilloos, waardoor er iq-verhogende mensen als RobUSA heenmoeten. Geen compliment persé hoor…want met een IQ van 70 trek je daar het gemiddelde al op met 10 basispunten ;-)

    Login om te reageren
  27. SjonnieTurk zegt

    13 juni 2010 om 17:50

    @Megakix:
    Shit hé!

    Login om te reageren
  28. Bob zegt

    13 juni 2010 om 18:24

    Tuurlijk Megakix .. en toen werd je wakker in je ledikantje ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      14 juni 2010 om 10:12

      @Bob: ghi..och, weetje, ik ben iemand die zich ‘sterk’ uitdrukt, maar het is ingegeven door erg veel lezen, bestuderen en observeren; dus ja, ik ben kort door de bocht, in de hoop dat er enige gelijkwaardigen op AB bevinden…en ik kom altijd weer van een ‘koude kermis’ thuis, want het volk wil graag ‘dom’ of ‘arm’ blijven ;-).

      Login om te reageren
  29. bakkerst zegt

    13 juni 2010 om 21:50

    De prachtige zin “land of the free, and the home of the brave”

    is een hele mooie zin, maar als je vervolgens bij een multinational als leidinggevende een roze stropdas draagt wordt je dat subtiel doch dringend afgedragen omdat het weleens homofiel zou kunnen lijken.. dan blijkt het allemaal wel mee te vallen.

    wat veel mensen nogal eens door elkaar halen is de vrijheid jezelf te zijn, en de vrijheid om dingen te doen. in de USA zal de vrijheid om iets te doen wellicht wat groter zijn, het verven van je voordeur zal ongetwijfeld geen probleem zijn. (hier ook nog nooit problemen mee gehad overigens) maar de vrijheid om jezelf te uiten zoals je bent, openlijk homofiel, lesbisch of transseksueel zijn is in amerika een stuk moeilijker dan hier. toegegeven er zijn steden waar het beter gaat dan in de rest van het land. netzoals er ook in China een aantal steden zijn waar het beter gaat dan in de rest van het land..

    als het beleid ten opzichte van openlijk homo zijn in het leger is “don’t ask don’t tell” dan lijkt het me hier toch iets prettiger toeven. Als ik in amerika in het leger zou zitten, en ik zou ‘uit de kast komen’ dan word ik ontslagen. hoe vrij is dat…

    om even terug te komen op wilders, dat schijnt hier erg te leven. in mijn optiek is het feit dat wilders in staat is politiek te bedrijven de ultieme uiting van vrijheid. weinig mensen zullen het openlijk met hem eens zijn, maar hij mag zeggen wat hij wil zonder daarop afgevallen te worden. en omdat meneer wilders nu opeens 20 zetels heeft van de 150 is heel nederland achterlijk en fascist?

    kerel houd eens op, vrijheid en democratie in haar puurste vorm staat iedereen toe zijn denkbeelden uit te dragen (binnen de lijnen van de wet uiteraard) en politiek te bedrijven met zijn of haar denkbeelden als grondslag, daarom bestaat de SGP nog. Daarom mocht de pedopartij een poging doen van de grond te komen, hoe verwerpelijk en afkeurenswaardig dat ook mocht zijn. dát is vrijheid, en dat is democratie.

    op dit moment heerst er in nederland grote verwarring over de lang gevaren sociale koers en alle regelgeving en vrijheden die daarbij tot stand zijn gekomen. bijvoorbeeld, in hoeverre mag de vrijheid van meningsuiting gebruikt worden om personen of groepen te beledigen of benadelen? In hoeverre moet de politiek invloed hebben op het dagelijks leven en de dagelijkse beslissingen van de burgers? waar trekken we de grens wat betreft privacy, van bijvoorbeeld daders/verdachten of slachtoffers van misdrijven? Veel zekerheden zijn aan het verschuiven nu. politieke partijen heroverwegen hun grondslagen en ideeën, en in die verwarring klampt men zich makkelijk vast aan een extremere mening, omdat die sterker klinkt. dat is heel logisch en natuurlijk, en iedereen die de vergelijking trekt met nazi-duitsland heeft volgens mij te weinig denkvermogen om te beseffen dat zoiets in deze tijd, in dit land gods onmogelijk is. de nederlandse cultuur leent zich niet voor dat soort types.

    wilders wordt naar alle waarschijnlijkheid binnen 3 jaar politiek vrolijk weer met zijn PVV de laan uit gebonjoured, en anders wel bij de volgende verkiezingen als blijkt dat al zijn stoere praat niet waar gemaakt kon worden. politiek/maatschappelijk experiment in proeftuin nederland. dát is vrijheid, en voor een deel zal dit in amerika ook allemaal kunnen prima. maar voor een deel loopt nederland op sociaal en maatschappelijk vlak voor op de rest van de wereld. in de zin dat hier nu dingen gestart zijn en geprobeerd gaan worden waar andere landen over een aantal jaren óf een voorbeeld aan gaan nemen óf van gaan leren.

    en ik blijf erbij dat het statement in de reclame ongekend grof, arrogant en denigrerend is naar de rest van de wereld.

    Login om te reageren
  30. Rob USA zegt

    14 juni 2010 om 09:53

    @Bakkerst: In NL worden homo’s bedreigt en geslagen en de dood in gepraat in de moskee.

    De Viper staat op zichzelf en is gewoon een beest, zonder alle electronika hulpknopjes en dat zijn idd weinig mensen meer gewend.

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    14 juni 2010 om 12:48

    @Rob USA: Moet je voor de grap eens in Alabama wonen en homo zijn. Lijkt me ook niet bepaald een pretje.

    En de HitlerJugend lijkt daar ook nog wel actief. Zoek maar op. (Netwerk aflevering)

    OT: Leuke reclame. leuke auto’s.. Niets meer, niets minder.

    @Six-trey: “En amerikanen zijn ook niet zo dom om op een rascist/fascist als wilders te stemmen die de vrijheid van iedereen plant af te nemen”

    @Die Amerikanen waren wel zo dom als het achterend van een dood varken. Waarom hadden het meerendeel van die rednecks jaren terug dan op die George W. Bush president laten worden?? Het heeft ze niet veel goeds gebracht.

    En waarom is Wilders een racist? Kom eens met fatsoenlijke argumenten a.u.b. Ik heb niet op hem gestemd (wel op VVD, maar dat terzijde) en ik ben het ook echt niet eens met sommige van z’n standpunten.

    Echter: 1,6 miljoen mensen die op hem hebben gestemd kun je niet zomaar wegzetten als racist zijnde. Ik hoop eigenlijk wel dat hij in de regering komt.

    Kansarme asielzoekers niet meer het land in. Het is crisis-tijd en er zijn veel mensen die noodgedwongen thuis zitten omdat ze ontslagen zijn omdat ze, of te oud zijn, of nog in de bloei van het leven maar er alles aan doen om aan werk te komen.

    Wanneer die linkse steuntrekkers aan de macht waren gekomen zou de werkloosheid stijgen en de veiligheid verslechteren. En die staatsschuld had dat linkse vullis weer afgeschoven op ons, daar heb je links immers voor. (GL, D66, PvdA)

    Ik heb niks tegen Moslims, maar wat mij betreft zijn er wel genoeg hier.

    En vreemd hé, dat buitenlanders hier zo vaak zo slecht in het nieuws komen. Hoe zou dat toch komen.. :?

    Login om te reageren
  32. Benz.. zegt

    14 juni 2010 om 12:48

    Sorry, moest even afreageren.. ;)

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      15 juni 2010 om 21:54

      @Benz..:

      excuseer je alsjeblieft niet voor het reageren, dat lijkt mij nergens voor nodig..

      Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    14 juni 2010 om 12:52

    @Rob USA: “Een M3 is minimaal 3x duurder”

    Dan een Chevy Camaro? In NL?

    Vergeet dat maar. In NL ook voor ong. een euroton. En dan weet ik wel waar ik voor kies mocht ik dat geld cash in m’n binnenzak hebben.

    De M3 of C63 AMG. In straight line én op het circuit een maatje te groot voor de Camaro.

    (Al wil jij dat liever niet horen.) ;)

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    14 juni 2010 om 12:58

    Maargoed, even serieus..

    Freedom linken met de USA?

    Sorry, dat schiet er bij mij niet in.

    Login om te reageren
  35. Rob USA zegt

    14 juni 2010 om 14:27

    @Benz: In Amerika bedoelde ik. Dat zou Wilders moeten aanpakken : Discriminatie van de USA cars! :)

    Van dat maatje te groot klopt idd maar dat mag dan ook wel voor 3x het geld(IN AMERIKA). Maar in mijn ogen is de Camaro een maatje te groot voor de andere twee tov uniek design van binnen en buiten (en dan extra voor jou ,dan bedoel ik dus niet op het gebied van kwaliteit en de gebruikte materialen.)

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      15 juni 2010 om 21:54

      @Rob USA:

      dat unieke design van de huidige generatie muscle cars is in mijn optiek een slap aftreksel van wat het vroeger was.

      ik heb alle drie de populaire nieuwe muscle cars van dichtbij mogen bewonderen, en daarvan is de mustang nog het best te pruimen. maar voor allen geld dat ze een cliché zijn geworden van zichzelf. helemaal de Challenger en de Charger, vroegere design ‘kenmerken’ zijn nu uitvergroot en geforceerd. heel erg retro, dat is leuk voor degene die er van houd, koop em asjeblieft als je wilt, laat mij je niet tegenhouden.

      maar in mijn beleving is een retro ontwerp een vertaling van een oud ontwerp naar een hedendaagse vormtaal. opzich een leuk idee, maar meestal resulteert het in een zeer tijdsgebonden ontwerp dat maar heel even ‘geldig’ is en mooi wordt gevonden. de “new Beetle” was destijds een revolutie, omdat het de eerste van zijn soort was, een moderne replica van een klassiek ontwerp. de oude is nog steeds mooi, terwijl de nieuwe dat inmiddels niet meer is.

      en zo zal het ook de “nieuwe” muscle cars vergaan, vergelijk de eerste ‘retro’ mustang voor de grap eens met de huidige generatie, en daarna met de originelen. welke blijft het langst goed denk je?

      in mijn optiek dient ontwerpen te gebeuren met een bepaald streven naar tijdloosheid. een ontwerp dat potentie heeft klassiek te worden, en niet zijn volledige bestaan en rechtvaardiging ontleent aan iets uit het verleden. familie kenmerken zijn oke, maar geen geforceerde, uitvergrote ‘stijlkenmerken’ die daarmee verworden tot een soort cartoon, of cliché.

      kijk voor de grap eens naar de ontwikkeling en positionering van de achterlichten van de laatste 20 á 15 jaar Ferrari modellen, allemaal rond, en ongeveer op dezelfde plek, maar over de jaren heen is een verandering en verplaatsing zichtbaar. een herhaling van een stijlkenmerk, zonder forceren of uitvergroting, en het werkt.

      tot zo ver auto ontwerp, terug naar vrijheid, herinnert iemand zich de mannen van Top Gear die door de zuidelijke staten van Amerika reden? en met de dood bedreigt werden omdat er teksten op hun auto stonden waar men het niet helemaal mee eens was zoals:

      – nascar sucks – hillary for president – man loving man is okay – country & western suck – en nog een paar.

      land of the free, not so much, land of the brave, als je het daar op je auto durft te zetten, dan wel, voor jou..

      Login om te reageren
  36. Bob zegt

    14 juni 2010 om 18:06

    Ach .. zonder de Amerikanen zouden de Nederlanders nu allemaal Duitse auto’s rijden sinds 1940 :)

    Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    14 juni 2010 om 22:49

    Mooie bak, maar wat een saaie reclame zeg!

    Login om te reageren
  38. karel zegt

    14 juni 2010 om 23:49

    haha, ik vind het een toffe reclame. Geinig ook dat de nieuwe reclames worden ingesproken door de acteur van Dexter! (vette serie!)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North