• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Benzine nodig? Antwerpen heeft nog wel wat over

Auteur: ricardo, gepost 12 juni 2010 om 14:16 – 37 Reacties

U faalt

Wat? Zijn al die koffiemolentjes en muesliauto’s op de weg dan zó zuinig? Nee hoor, in Belgë rijdt -net als in NL- de meerderheid met oliestokers rond. En dit aantal neemt nog steeds toe. De productie van dieselolie is dan ook geen probleem, alleen er blijft zo wel erg veel benzine over.

In België wordt 82% van alle verkeersbrandstoffen in dieselauto’s gepompt. Al die handschoentankers zorgen er echter ook voor dat de productie van benzine alsmaar blijft toenemen. Want wanneer er ergens diesel wordt geproduceerd, dan komt daar automatisch good ol’ peut bij vrij. En daar zitten landen als België steeds minder op te wachten. Zware domper voor de Belgische oliesector natuurlijk, want zij zitten nu met een flink overschot aan benzine.

Minder zware domper voor de Belgische automobilist, want de raffinaderijen gaan bij de overheid pleiten voor een accijnsverlaging op benzine. Lukt dit niet dan moet diesel maar wat duurder worden. Hoe dan ook, die benzine mot verbrand worden. Maar er is een betere -en vooral leukere- oplossing te bedenken, subsidie geven op V8 powered musclecar-geweld met een duivels rood energielabel. Er zijn vast wel genoeg Belgische petrolheads die dit ‘benzine-probleem’ willen oplossen. (via: Nu.nl)

Ook interessant!

  • Nog een record: ook diesel is nu duurder dan ooit
  • Noorwegen haat benzine- en dieselauto nu echt
    Noorwegen haat benzine- en dieselauto nu echt
  • Record: een liter benzine was nog nooit zo duur
  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, Diesel, tanken

Vorig bericht: « Video: Engeland vs USA in Dodge Challenger-reclame
Volgend bericht: LIVESTREAM: 24 uur van Le Mans 2010 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Seroo zegt

    12 juni 2010 om 14:21

    export?

    Login om te reageren
    • DIPSHIT zegt

      12 juni 2010 om 14:53

      @Seroo: voila zo simpel kan het zijn, en dan mindert onze schuldenberg ook

      Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    12 juni 2010 om 14:22

    De regering in België heeft tijdens de recessie in de jaren ’70 de accijnzen op diesel verlaagd om de transportsector te beschermen (en om emigratie uit België te vermijden en dus de economie te beschermen). Sindsdien durft geen enkele regering (en dat zijn er nogal wat, morgen opnieuw kiezen!) het nog aan om die accijnzen terug op het Europese gemiddelde te hijsen. Dat terwijl de staatsschuld bijna 100% van het BBP is. Geen wonder dat België het meest dieselvriendelijke land TER WERELD is.

    Login om te reageren
  3. technopatat zegt

    12 juni 2010 om 14:23

    ze mogen het hier afleveren, ik zorg later wel voor een of ander 6.2L v8je die dat er vlotjes doorstookt! maar enkel als het is van moeten hé, kbedoel, het is met grote tegenzin hoor (a)!

    oké oké, als je blijft aandringen, komt maar leveren!

    Login om te reageren
  4. SR zegt

    12 juni 2010 om 14:24

    Is het altijd zo dat bij de productie van diesel een vaste hoeveelheid benzine gemaakt wordt?

    Login om te reageren
  5. TnT_180 zegt

    12 juni 2010 om 14:25

    Een tankwagen of 5 inclusief pomp bij mij thuis afzetten en dat komt wel in orde…

    Login om te reageren
  6. RickB zegt

    12 juni 2010 om 14:25

    Eerst een “major” olie te kort en nu zit heel Belgie er mee opgescheept :D

    Login om te reageren
  7. T16 zegt

    12 juni 2010 om 14:31

    Waar kan ik de peut komen halen? Laatst nog €500,- aan brandstof gewonnen, maar dat is helaas al weer op.
    O.T. Nu 24 uurs van Le Mans live op Eurosport, start om 15u00! Geen TV maar wel internet? Kijk hier: http://www.rtl.nl/components/sport/rtl_gp/miMedia/livestream/insb.xml

    Login om te reageren
  8. michielh zegt

    12 juni 2010 om 14:31

    Benzine wordt het nieuwe LPG, let maar op.

    Login om te reageren
  9. MrSelected zegt

    12 juni 2010 om 14:33

    Heb hier een 5 liter V12 staan die wel wat peut kan gebruiken, kom maar op.

    Login om te reageren
  10. jelle46 zegt

    12 juni 2010 om 14:34

    benzinebrander hier, zuipt wel wat af, reken maar uit 70 liter aan de (te) hoge prijs blijkbaar, AUB, haal die prijs naar beneden :D

    Login om te reageren
  11. Ruben00 zegt

    12 juni 2010 om 14:40

    livestream van Le Mans is dood?

    Login om te reageren
  12. christophe zegt

    12 juni 2010 om 14:50

    Wel dit is dus weer hilarisch , geef de benzine dan aan de helft van de prijs , dan kom je er wel van af. Net zoeist als al dat milieugedoe… geef es meer belasting op al die mensen die met een diesel nog geen 10000 km per jaar doen!

    Login om te reageren
  13. Peter zegt

    12 juni 2010 om 14:54

    “de raffinaderijen gaan bij de overheid pleiten voor een accijnsverlaging op benzine. Lukt dit niet dan moet diesel maar wat duurder worden”
    Ik ben benieuwd welke oplossing ze zullen kiezen….

    Login om te reageren
  14. T16 zegt

    12 juni 2010 om 15:08

    Excuus, stream is van 2009. Sorry. http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/12/livestream-24-uur-van-le-mans-2010

    Login om te reageren
  15. Yann zegt

    12 juni 2010 om 15:11

    Twee 5.0 V10’s staan hier dus laat maar komen die handel :-)

    Login om te reageren
  16. freaQ-volvo zegt

    12 juni 2010 om 15:18

    export gebeurde vroeger naar USA, maar met de crisis daar hebben ze ook minder nodig

    Login om te reageren
  17. realhustler zegt

    12 juni 2010 om 15:26

    Als je diesel maakt, krijg je benzine en lpg !! En als je benzine maakt, krijg je diesel en lpg. Ik weet niet de verhouding, maar de truc is om de prijzen zo te manipuleren dat de afname in dezelfde verhouding is.
    Ander krijg je allemaal extra transport van brandstof. Veel landen fakkelen de lpg af !!

    Login om te reageren
  18. dw zegt

    12 juni 2010 om 17:57

    Ja in NL wordt je genaait als je diesel rijdt, dan moet je voor de prius en aygo de belasting betalen, MRB per jaar tussen de 1250 en de 3000 euro, in belgie is dat ongeveer 10% du is diesel zelfs als boodschappen auto met 10000km/jaar voordeliger

    Login om te reageren
  19. Ikke_ferrari zegt

    12 juni 2010 om 18:28

    Zet maar een grote tank in mijn achtertuin hoor… geen probleem, ik help ze er wel van af!

    Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    12 juni 2010 om 21:11

    Gewoon zorgen voor goedkopere brandstofprijzen… Dan zullen misschien meer mensen weer een benzine kopen… Dan zal er wel meer benzine verkocht worden..
    Ik had ook liever een benzine motor gehad voor m’n Fiesta, maar het was een showroommodel en dus een diesel…

    Login om te reageren
  21. topless zegt

    12 juni 2010 om 21:29

    Netto is diesel duurder dan benzine. Benzine wordt kunstmatig, d.m.v. accijnzen, duurder gemaakt. Tijd om daarmee op te houden dus.

    Login om te reageren
  22. winne zegt

    12 juni 2010 om 22:42

    Dacht dat van Europa tegen 2016 de prijsverschillen tussen diesel en benzine moesten gelijk getrokken worden.
    Dus gedaan met de pret.

    Login om te reageren
  23. Nv zegt

    13 juni 2010 om 00:41

    Ze mogen de dieselprijzen hier in Belgie met gerust laten, brandstof kost me al genoeg. :)

    Login om te reageren
  24. progrez zegt

    13 juni 2010 om 12:32

    Hier in dit land (B) zijn ze gewoonweg achterlijk. Ik rijd al heel mijn leven benzine, en dat zal zeker niet veranderen. Waar ik me mateloos aan irriteer is dat die diefstal accijnzen hallucinant hoog blijven terwijl het benzinepark maar voor 1/10 wordt vertegenwoordigd. Dit is pure diefstal van die graaiers in Brussel en mag dringend stoppen. Ondertussen ben ik wel verplicht om die vuile traktor uitlaatgassen troep in te ademen GRRR. Benzine 1 euro/ liter aub!!!! dan betaal ik maar 50 euro ipv 70, een echte schande!!!

    Login om te reageren
  25. christophe zegt

    13 juni 2010 om 13:40

    Ik zeg maak de diesel in België nog veel duurder , ze betalen immers minder maar vervuilen meer…

    Login om te reageren
  26. FredT zegt

    13 juni 2010 om 13:42

    Mij niet gelaten! Ik doe 2.0 TDI weg voor een 2.0 TFSI!

    Login om te reageren
  27. FredT zegt

    13 juni 2010 om 13:43

    Correctie: Ik doe *mijn* 2.0TDI weg…

    Login om te reageren
  28. sven zegt

    13 juni 2010 om 14:37

    apenland, bij de productie van benzine komt er diesel en lpg vrij. diesel is de smurrie die over blijft nadat pure benzine er uit is ontrokken. het afval. en daar rijdt 82 % van de bevolking mee, en daar geven ze accijnsverlagingen aan, en daar geven ze gvd premie’s voor.
    en dan moet ik in mijn 2 liter benzine wagen, 90 per uur rijden in de winter omdat die rotzakken zoveel fijn stof uitstoten. ik verhuis

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 juni 2010 om 17:10

      @sven: verhuis dan aub , het is altijd een dieselland geweest

      Login om te reageren
  29. Thomas zegt

    13 juni 2010 om 17:14

    @ sven:
    groot gelijk!
    Moesten ze nu die snelheidsbeperking enkel op oliestokers leggen… :D

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 juni 2010 om 17:58

      @Thomas: waarom? dieselrijder betalen evengoed taks, als je in belgie woont kies je beter diesel zoals iedereen , je spaart je geld uit

      Login om te reageren
  30. christophe zegt

    13 juni 2010 om 20:58

    @KaCh1ng :

    Als je die stelling ook gaat doen bij de mensen die nog geen 10000-15000 kilomter per jaar doen is ze niet waar.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 juni 2010 om 21:27

      @christophe: dan wel… maar als je meer rijdt moet je niet klagen imo, je kiest zelf voor een benzine in belgië (in aankoop goedkoper , maar meestal duurder bij 15K+ soms zelf minder , met ecopremies diesel soms goedkoper of evenduur in aankop!)

      Login om te reageren
  31. Laurens zegt

    14 juni 2010 om 12:30

    Weliswaar met wat investeringen, kan uit een vat olie min of meer elke samenstelling brandstoffen gemaakt worden. Zelfs van gas is diesel te maken… broodje aap?

    Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    14 juni 2010 om 22:52

    Waarom lossen wij, Nederland, dit niet voor ze op? We helpen onze buren graag! Verkoop het hier maar voor zeg 0,50ct per liter, dan maken ze nog een mooie omzet ook!

    Login om te reageren
  33. tarquesh zegt

    27 augustus 2010 om 10:10

    Het benzine probleem zo oplossen is inderdaad erg LEUK!!

    Meteen een Dodge Challenger SRT8, en daarnaast een Chevy Avalanche.
    Ik rij nu in een Diesel, maar ik stap zo over op benzine als 0,50 eurocent gaat kosten wat Cantago inschat. Wel een turbo bak, een Impreza WRX-STI of een Benz C klasse AMG.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North