• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: hardrijdende Duitser klapt achterop file

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 september 2012 om 09:45 – 124 Reacties

Scheisse, indeed...


Hoe harder je rijdt, hoe langer je remweg, dat is een simpel gegeven. Op hoge snelheid dien je dus zeer geconcentreerd te zijn en ver vooruit te kijken, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, zo bewijst de volgende video.

Duitslands freie fahrt, afgezien van milieuvolk en hypermilers is iedereen er dol op. Lekker ongestraft het gas er op en kilometers maken, het jongetje in ons vindt het prachtig. De pest is echter wel dat auto’s steeds sneller worden, en de snelheidsverschillen dus groter. Dit kan tot penibele situaties leiden, een reden waarom ondergetekende in druk Duits verkeer doorgaans de voet een beetje van het gas haalt, tenzij er veel rijstroken zijn. Kies je momenten.

De Duitser in de video heeft het tempo er flink inzitten, en zijn dashcam zoemt lekker mee. Er lijkt weinig aan de hand, totdat er zeer onverwacht filevorming optreedt, heel lullig, vlak na een bocht, en dan nekt de eerdergenoemde remweg hem, met een weinig zachte aanvaring met een Citroën C5 als gevolg, zoals je in de VIDEO kunt zien.

Wat vind jij? Valt hem iets te verwijten? Als hij 120 had gereden, dan had hij de botsing waarschijnlijk kunnen vermijden, maar aan de andere kant: als er inderdaad geen maximumsnelheid gold, dan heeft hij wettelijk niets verkeerd gedaan, hoewel hij mijns inziens wel een heel stuk eerder op de rem had kunnen/moeten gaan staan. Dat had de inzittenden van de C5 Tourer een vrij onzachte torpedeer-actie bespaard. (via carscoop)

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën C5 X is het nieuwste vlaggenschip
  • Video: Duitser test nieuw asfalt uit
    Video: Duitser test nieuw asfalt uit
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, files, snelweg, Video

Vorig bericht: « McLaren P1 Concept showt zijn enorme vleugel
Volgend bericht: Volkswagen Golf VII GTI Concept gelekt: VW gaat retro »

Lees Interacties

Reacties

  1. heyaudi zegt

    26 september 2012 om 09:52

    Handig hè? Die matrixborden hier in Nederland.

    Login om te reageren
    • dheep zegt

      26 september 2012 om 10:53

      @heyaudi: handig hè? Copy Paste Dumpert.

      Login om te reageren
      • heyaudi zegt

        26 september 2012 om 14:05

        @dheep: Wat lul jij nou voor onzin?

        Login om te reageren
  2. mikkeloentje zegt

    26 september 2012 om 09:54

    Die vent heeft gewoon hele goede ogen en zag van afstand dat het een C5 was en dacht, daar prop ik hem eens lekker in!

    Login om te reageren
  3. christianjanssen zegt

    26 september 2012 om 09:56

    Hij had naar mijn gevoel veel beter kunnen anticiperen. Makkelijk zeggen achteraf maar ik denk dat hij voorkomen had kunnen worden.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      26 september 2012 om 09:58

      @christianjanssen: Inderdaad, was ook mijn reactie… Het lijkt alsof die vrachtwagen die caravan aan het inhalen was, daar had die al op moeten anticiperen. Verder vroeg ik me af waarom die niet probeerde er rechts nog tussendoor te schieten…

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        26 september 2012 om 10:00

        @griffendahl: Voor mij persoonlijk geldt: hard rijden is ver kijken, kan je niet ver kijken moet je dus ook niet hard rijden. Onoverzichtelijke bocht betekent voor mij dan ook poot van het gas, voet bij de rem…

        Login om te reageren
        • m19nl zegt

          26 september 2012 om 11:16

          @griffendahl:
          Inderdaad, net als met inhalen: kan je niet ver genoeg kijken, dan kan je ook niet inhalen.

          Login om te reageren
        • petjesvolk zegt

          26 september 2012 om 11:26

          @griffendahl:
          Mooi gezegd. Zo doe ik het ook altijd

          Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          26 september 2012 om 18:44

          @griffendahl: Ver kijken en er vooral op bedacht zijn dat anderen acties uit kunnen halen die je mogelijk niet zou verwachten. Hard rijden kan iedereen, het verstandig doen is daarentegen een heel ander verhaal. Dit filmpje bewijst dat op een pijnlijke wijze maar al te goed, gelukkig was er nog ruimte voor de C5 en is de klap daardoor redelijk opgevangen.

          Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        26 september 2012 om 18:41

        @griffendahl: Dat was ook het eerste wat in mij op kwam, waarom is hij niet uitgeweken naar rechts? Maar goed, we weten niet wat er op dat moment rond ging in de gedachten van de bestuurder. Wellicht heeft hij de hele uitweg niet gezien.

        Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    26 september 2012 om 09:57

    Auw dat is wel heel plotseling, ik zie niet hoe hard hij reed maar hier is best moeilijk op te reageren. Idd de locatie van de file nekt hem.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 september 2012 om 10:07

      @maferick74: De file nekt hem? Die blinde vink nekt zichzelf.

      Login om te reageren
    • wfwiki zegt

      26 september 2012 om 10:08

      @maferick74: De vrachtwagens die de bestuurder in de bocht al eerder kan zien zouden hem op scherp moeten zetten. ondanks dat de bestuurder de bocht niet helemaal kon overzien was dit niet nodig geweest, ook niet met deze snelheid.

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        26 september 2012 om 10:29

        @wfwiki: Precies aan het verkeer was te zien dat het plots drukker werd, dan moet je hierop anticiperen door langszamer te gaan rijden!

        Login om te reageren
  5. EFB zegt

    26 september 2012 om 09:59

    Hij had al moeten afremmen toen hij in de verte de C5 naast het rijtje vrachtwagens zag rijden. En als de file eenmaal in het zicht is remt hij veel te laat. Oftwel, volledig de fout van de bestuurder..

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 september 2012 om 10:05

      @EFB: hij had in mijn ogen ook nog naar rechts, tussen die twee vrachtwagens door kunnen schieten.

      Login om te reageren
  6. Marijn90 zegt

    26 september 2012 om 09:59

    @tttooommm

    Ik krijg een appelflap van je:)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      26 september 2012 om 11:03

      @Marijn90: Hahaha, ik zag hem staan straks idd!! Good call!

      Login om te reageren
    • tttooommm zegt

      26 september 2012 om 11:49

      @Marijn90: hahaha heerlijk dit!

      Login om te reageren
  7. desoper zegt

    26 september 2012 om 10:00

    tsja, het zal ook eens een keer geen vrachtwagenchauffeur zijn.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 september 2012 om 10:01

      @desoper: -1 voor mezelf

      Login om te reageren
  8. renezzzz zegt

    26 september 2012 om 10:01

    Tja, het gaat vaak goed… nu dus niet…

    Login om te reageren
  9. dotternetta zegt

    26 september 2012 om 10:02

    Die zat echt te slapen! Zelfs op de video kon je al zien dat het stil stond! In het eggie nog veel eerder.

    Login om te reageren
  10. Repsac2712 zegt

    26 september 2012 om 10:07

    Lijkt er op dat dit er een was die normaal iedereen aan de kant drukt, of hij was inderdaad aan het slapen. Eerste lijkt me waarschijnlijker.

    Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    26 september 2012 om 10:10

    Zo reden we 2 jaar terug ook vol gas door Duitsland en net na een bocht lag er een volledige bumper van een BMW. Remmen kon niet meer sturen zou gevaarlijk worden dus zijn we met 265 over die bumper gereden. Daarna wel naar een parkeerplaats gereden om te kijken of er schade was.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      26 september 2012 om 10:18

      @the-budel-guy: 265, geloof je het zelf?

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        26 september 2012 om 10:26

        @gedwongenleaser: zooone groooote kudt jonguh!!!

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        26 september 2012 om 10:29

        @gedwongenleaser: op de teller wel. Maar mijn verhaal ging niet over de topsnelheid. Als jij je er prettiger bij voelt mag jij er voor je zelf 85 kmh van maken.

        Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        26 september 2012 om 11:14

        @gedwongenleaser: Ik reed laatst over de snelweg met drie-taggetug tegen een tuinlaaf, m’n schade mooi verhaalt op dat verdomde Efteling, laven-concentratiekamp…

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 september 2012 om 10:30

      @the-budel-guy: haha in wat voor auto reden jullie dan?

      Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 september 2012 om 10:41

      @the-budel-guy: ik weet niet in wat voor auto, maar zeker niet in jullie A6 2.7tdi. Heb zelf een A4 2.7tdi handgeschakeld, voorwielaandrijving en zelfs die haalt de 265 bij lange na niet. Ook niet op de teller.

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        26 september 2012 om 10:45

        @desoper: dat bedoel ik, hij moet lekker mee gaan doen met praatjesmakers.

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        26 september 2012 om 11:52

        @desoper: zeker niet onze Audi. Wij reden die week in de BMW 745I uit 2002 van iemand die bij ons werkt.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          26 september 2012 om 11:57

          @the-budel-guy: Dan nog niet. Mijn M5 is lichter lager en heeft 27pk meer. En die haalt met een enorme aanloop net 270 op de teller. Dat zijn misschien 255 echte km’s. En die is niet begrenst, die 7 serie wel.

          Login om te reageren
          • the-budel-guy zegt

            26 september 2012 om 12:02

            @E34M5Touring: de teller kwam toch echt voorbij de 260. Maar toch knap dat jullie het allemaal veel beter weten zonder er bij te zijn geweest. Jullie zouden helderziende moeten worden!!

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              26 september 2012 om 12:04

              @the-budel-guy: Ben ik al. Psychic Hotline, on call 24/7

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              26 september 2012 om 12:05

              @the-budel-guy: Zaten er grote wielen onder?

              Login om te reageren
              • the-budel-guy zegt

                26 september 2012 om 12:07

                @E34M5Touring: standaard velgen met winterbanden dus een behoorlijke laag rubber.

              • E34M5Touring zegt

                26 september 2012 om 12:20

                @the-budel-guy: Het zou de km teller kunnen beinvloeden. De reden waarom ik het in twijfel trek is dat mijn oom een 2003 745i heeft en die mij op geen enkel punt bij blijft. Hij komt op de teller niet boven de 255 en dan loop ik nog weg bij hem. Hij heeft hem op de standaard 18inch velgen staan. Maar goed, neemt niet niet weg dat het iig 220+ was en je veel geluk hebt gehad.

              • the-budel-guy zegt

                26 september 2012 om 12:23

                @E34M5Touring: maar of je met 220 240 250 of 260 over een bumper rijd schrikken doe je toch. :P

              • E34M5Touring zegt

                26 september 2012 om 12:26

                @the-budel-guy: Dat zeg ik!

              • gast zegt

                26 september 2012 om 13:46

                @the-budel-guy: ” standaard velgen met winterbanden dus een behoorlijke laag rubber.”

                Winterbanden zijn helemaal niet gemaakt voor die snelheden, doe je dat wel dan rij je ze binnen 1 minuut stuk..

              • desoper zegt

                26 september 2012 om 15:37

                @gast: gast, winterbanden met de juiste snelheidscode, daar kun je rustig 265 mee rijden

              • gast zegt

                1 oktober 2012 om 13:57

                @desoper: kan me niet voorstellen dat er ZR onder zat…

    • flutterby zegt

      26 september 2012 om 11:09

      @the-budel-guy: Met 265 km/u over een volledige bumper heen rijden… geloof je het zelf dat je daarna nog rustig door kan rijden?

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        26 september 2012 om 11:25

        @flutterby: zou op zich nog kunnen, die bumper (en waarschijnlijk jouw bumper) spat gewoon uit elkaar

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        26 september 2012 om 12:11

        @flutterby: vandaar dat wij ook naar een parkeerplaats reden. Want de vluchtstrook op rijden is iets te gevaarlijk.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        26 september 2012 om 17:49

        @flutterby: Zal waarschijnlijk zo’n Halfords tuningbumper geweest zijn. Die gaan al kapot als je er kwaad naar kijkt.

        Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      26 september 2012 om 13:57

      @the-budel-guy: Ik snap zowieso niet waarom ouders met hun kind(eren) zo verschrikkelijk hard rijden.

      Login om te reageren
  12. glashelder zegt

    26 september 2012 om 10:10

    Misschien afgeleid door zijn passagiere????

    Gewoon een hele dikke eikel.

    Al bedacht wat de gevolgen voor de inzitenden van de C5 zijn. Kon wel eens heel vervelend zijn.

    Login om te reageren
  13. gedwongenleaser zegt

    26 september 2012 om 10:17

    Het is hier natuurlijk wel erg gemakkelijk om te zeggen dat de bestuurder fout zit. Je gaat dit filmpje kijken en weet al dat er na ‘een’ bocht een file staat.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      26 september 2012 om 10:36

      @gedwongenleaser: Dat is inderdaad natuurlijk makkelijk praten. Wij gaan er na het lezen van het artikel natuurlijk bij het kijken vanuit dat er na een willekeurige bocht iets onverwachts kan gebeuren. Maar misschien hè, heel misschien… als je op dat soort snelheden rijdt, zou je daar dan als bestuurder ook niet vanuit moeten gaan… ??

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        26 september 2012 om 11:03

        @griffendahl: heb ik een gevoelige snaar geraakt ofzo, beetje belachelijk makende toon waarop je reageert, nergens voor nodig. Je hoort mij nergens zeggen dat de bestuurder niet fout is, ik zeg alleen dat het feit dat je weet wat er gaat gebeuren de beeldvorming vertroebeld en het nogal makkelijk is om met het vingertje te wijzen. Niks meer, niks minder.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          26 september 2012 om 11:14

          @gedwongenleaser: Geen gevoelige snaar hoor. Maar naar mijn idee probeer je iets te nuanceren wat je beter niet kunt nuanceren. Juist door het te onderschatten ontstaan deze situaties…

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          26 september 2012 om 11:31

          @gedwongenleaser: Als ik hard rij 150+ dan ga ik ervan uit dat alles wat ik niet kan zien een mogelijk ramp kan zijn. Een auto de rechts rijdt en een vrachtwagen nadert en/of een onoverzichtelijke bocht (al hoewel we in Nederland de matrixborden hebben).

          Login om te reageren
          • RoT___ zegt

            26 september 2012 om 18:49

            @flutterby: De matrixborden zijn ook niet heilig, er zit enige vertraging tussen de momenten dat files ontstaan en de borden aan gaan. Voor een inhalende vrachtwagen, zoals in dit filmpje, zullen ze nooit aan gaan.

            Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 september 2012 om 14:25

      @gedwongenleaser: In veel gevallen geldt inderdaad dat het verkeerd is om meteen te wijzen, echter in dit geval, zie je in de verte al 3 vrachtwagens boven het verkeer uitsteken en niet bewegen. Naar mijn mening had ie al nog voordat die het rode busje met aanhanger voorbij reed al heel hard in de remmen moeten gaan. Ik ben het met je eens dat we hier nu lekker thuis makkelijk zitten te lullen, maar hier was het helaas overduidelijk.

      Login om te reageren
  14. trs80 zegt

    26 september 2012 om 10:17

    Natuurlijk zit de hardrijder fout! Het maakt niet uit hoe hard je mag, je moet altijd je snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Zo ver ik kon zien stond er een waarschuwingsbord voor de bocht, vervolgens wordt er langzaam ingehaald dus alle reden om flink af te remmen en niet alleen het gas los te laten.

    Login om te reageren
  15. nibor zegt

    26 september 2012 om 10:18

    Slippende wielen, geen ABS dus? Verder reageerde de bestuurder wel heel erg laat hoor. Zoals hierboven al gezegd is, zelfs op de video kan je al best vroeg zien dat het stilstaat, kun je nagaan hoe het in het echt is…

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 september 2012 om 14:33

      @RRenault: hij heeft wel ABS hoor, ook ABS slipt door, maar op een hele andere manier qua geluid. Die hoor je constant beetje loslaten en weer slippen. Bij non-ABS hoor je hem constant ongeveer dezelfde toon maken plus de auto trekt scheef.

      Login om te reageren
  16. ikgeetgans zegt

    26 september 2012 om 10:23

    Bij 200km/u (gelet op de hectometerpaaltjes had hij deze snelheid wel) heb je plusminus 260 meter stopafstand nodig inclusief een seconde reactietijd. Volgens mij was hij wat laat met reageren dus die paar meter die hij te kort kwam, had hier mee te maken.

    Maar ja, de beste stuurlui…

    Login om te reageren
  17. johanw zegt

    26 september 2012 om 10:24

    Wettelijk geen overtreding dat zou ik niet te snel zeggen!!

    Ondanks dat er mogelIjk op dit stuk geen snelheidslimiet is dien je in Duitsland je snelheid altijd dan nog wel aan te passen aan de omstandigheden. Doe je dat niet zoals in onderhavig geval dan ben je als veroorzaker wettelijk aansprakelijk!!!!

    Login om te reageren
    • dbonline zegt

      26 september 2012 om 10:40

      @johanw: inderdaad. Omdat er geen snelheidsbeperking is, wil dit nog niet zeggen dat je plots niet meer aansprakelijk bent als je iemand achteraan aanrijdt.

      Login om te reageren
      • pier zegt

        26 september 2012 om 10:48

        @dbonline: je bent sowieso altijd aansprakelijk als je iemand van achter aanrijdt :)

        Login om te reageren
        • sdk16420 zegt

          26 september 2012 om 11:02

          @pier: Als iemand zonder noodzaak midden op de weg stilstaat… ;)

          Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        26 september 2012 om 18:51

        @dbonline: Sterker nog, bij alles boven de 130 geldt de verzekering niet meer. Dit kan nog een goed dure grap worden voor de bestuurder van de achterop vliegende auto.

        Login om te reageren
  18. fep739 zegt

    26 september 2012 om 10:25

    je zal maar zo’n citrusvrucht in je reet krijgen gestampt !

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    26 september 2012 om 10:28

    Gas intrappen kan iedere idioot.
    Hard rijden niet.
    Droge weg, goed zicht, maar totaal geen rekening houdend met onverwachte situaties op de weg.
    Dus gewoon een opportunististische gas-op-de-plank idioot.
    Te hard rijden voor de omstandigheden.
    Daarom ben ik niet tegen een max. snelheid, ook in Duitsland.
    Het grote gevaar zit’em inderdaad in de onderlinge snelheids verschillen, met een vrachtwagen is het schier onmogelijk de snelheid van het achterop komende verkeer in te schatten, zeker als ze boven de 160 rijden.
    Een max snelheid van 160 zou ik als meer dan netjes ervaren.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 september 2012 om 10:44

      @desjonnies: waarom zou je als vrachtwagenchauffeur de snelheid van achterop komend verkeer moeten inschatten?

      Inhalen moet je alleen gaan doen als er uberhaupt geen achteropkomend verkeer is. Ook niet als ze “slechts” 160 rijden

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 september 2012 om 11:04

        @desoper:
        “Inhalen moet je alleen gaan doen als er uberhaupt geen achteropkomend verkeer is.”
        Dus kan een vrachtwagen never nooit meer inhalen.
        Of ’s nachts om 0300 uur.
        Ik weet het niet, maar ik rijd zeer regelmatig in Duitsland en op de platgetreden paden is het net zo druk, misschien nog wel drukker dan hier.
        Vooral de Oost-west snelwegen met veel Oostblok verkeer dan voor het grootste gedeelte uit vrachtverkeer bestaat.

        Ik ben van mening dat absurd hoge snelheden gewoon niet meer van deze tijd zijn met deze verkeersdrukte.

        @Alwood
        Begrijpelijk, maar totdat jij met nekletsel of nog erger uit die C5 wordt gehaald.

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          26 september 2012 om 11:23

          @desjonnies: ik kan zelf geen vrachtwagen rijden, maar in mijn beleving is het klinkklare onzin om te gaan inhalen, als je maar 3kmh harder kunt dan je voorganger. Dan zou ik iig niet gaan inhalen. Door deze fratsen moet het achteropkomende verkeer gaan remmen, waardoor een harmonica effect ontstaat met uiteindelijk een file tot gevolg.

          Wat ik me wel kan voorstellen is dat je op een klim een oostblokker gaat inhalen die met zijn onderbemeten trekkertje slechts met 40kmh of nog langzamer omhoog kruipt. Maar op zulke stukken wordt het dan ook vaak 3-baans, waardoor je geen (of minder) last ondervindt van inhalende vrachtwagens.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            26 september 2012 om 12:10

            @desoper:
            Ik wel en geloof me, het is een heel andere tak van sport.
            Die drie km/h maken wel degelijk verschil, zeker als je moet gaan klimmen, zoals regelmatig op de Duitse autobahnen het geval is.
            En het rijden met een vrachtwagen vergt meer inspanning en anticiperen op het overige verkeer.
            Voordeel is dat je hoog en droog zit en de weg beter kunt overzien.
            En vaak, heel erg vaak die zogenaamde hardrijders wel tot drie keer toe voorbij ziet komen, omdat jij in alle rust met rond de negentig per uur blijft doorhobbelen.
            Dat is namelijk de grote kardinale denkfout die bijna iedereen maakt :
            Je topsnelheid doet er helemaal niet toe, het draait om je gemiddelde snelheid en daar zijn vrachtwagens nog altijd heer en meester.

            Als jij van zeg honderdzestig terug moet naar de honderd of zestig bij een baustelle, dan zakt je gemiddelde snelheid gelijk gigantisch in elkaar.
            Stop je om te plassen, dan is dat een ramp voor je gemiddelde snelheid.
            En dat terwijl de camion rustig doorbolt.

            Daarom doe ik zelden harder dan 130 in Duitsland.
            ’t scheel praktisch niets in tijd maar enorm qua brandstofkosten.
            Dat remmen, optrekken, remmen is funest voor je brandstofgebruik.

            Tuurlijk laat ik de paardjes weleens galopperen, maar 180 per uur vind ik eventjes hard genoeg dan.

            Login om te reageren
            • BmwMPower zegt

              26 september 2012 om 17:11

              @desjonnies: Hulde voor je altijd informatieve reacties.
              Mag best gezegd worden.

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                26 september 2012 om 17:52

                @BmwMPower: Vraag hem anders meteen uit he zeg.

            • RoT___ zegt

              26 september 2012 om 18:58

              @desjonnies: Dat verhaal van de gemiddelde snelheden is precies de reden waarom ik bijvoorbeeld de Franse Autoroute met een vMax van 130 prefereer boven de ongelimiteerde Duitse Autobahn. De wegen en de manier van rijden van de Fransen staan het toe om de cruise op 130 vast te pinnen en hem daar voor een zeer lange tijd op te laten. Waar ik in Duitsland na 3 uur rijden het wel lekker vind om even de auto uit te gaan merk ik dat ik het in Frankrijk enkel doe omdat ik echt de benen moet strekken. Een continue snelheid rijdt echt vele malen comfortabeler en rustiger.

              Login om te reageren
          • masterstig zegt

            26 september 2012 om 13:06

            @desoper: Dat inhalen bij vrachtwagens is idd helemaal niet nodig, zelf heb je er als vrachtwagenchauffeur weinig profijt van, en het overige verkeer zit je dwars. Ik vind het zelfs ronduit asociaal!

            Login om te reageren
    • Alwood zegt

      26 september 2012 om 10:48

      @desjonnies: volgens mij verbetert een max. snelheid vrijwel niks in situaties als dit. Juist een functionerend justitieel apparaat helpt hier. Ik denk dat deze Duitser genoeg gezeik met zowel politie als verzekering krijgt over dit ongeluk.

      Juist een groot voorstander van snelheidslimiet-loze snelwegen hier. Met net zoals in Duitsland een ‘advies’ op 130 km/u, zit je daar boven dan zit jij bij twijfel altijd fout. Als je auto kan rijden, mag je ook enig verantwoordelijkheidsbesef verwachten (en keihard bestraffen als niet aanwezig).

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 september 2012 om 11:13

      @desjonnies: VMax hoeft van mij niet per se. Op de A31 kan je makkelijk doorblazen. Wel had de man veel eerder moeten reageren. Hij moet al remlichten gezien hebben bij die C5. Was dus gewoon te laat.

      P.S. Een VMax had de dodelijk verongelukte BMW-werknemer met de ActiveHybrid 3 afgelopen vrijdag misschien wel gered..Die zat nu vol onder een vrachtwagen:
      http://www.wochenblatt.de/nachrichten/landshut/regionales/BMW-Testfahrzeug-rast-in-Heck-eines-Lkw-Fahrer-tot;art67,137228

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        26 september 2012 om 11:21

        @sir_smokalot: Gadverdamme, die raakt hem ook op het minst gunstige punt. Vol op de bestuurderskant eronder. A31 is idd een heerlijk stuk. Overzichtelijk en weinig verkeer. Ik reed een heel stuk van kantoor naar huis wel eens zo. Scheelt je een half uur met NL.

        Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        26 september 2012 om 19:09

        @sir_smokalot: Ai, vol bij de bestuurderszijde naar binnen gekomen. Mijn Duits is niet meer wat het ooit was, maar wat ik zo heb begrepen is dat een vrachtwagen plots naar links is gekomen, dusdanig dat de testrijder naar rechts is uitgeweken? Heb het vermoeden dat het dan echt de ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest, een mogelijke hoge snelheid van de BMW (zie het nergens staan?) en een niet geheel goede inschatting van de inhalende vrachtwagen. Hoe hard het dan ook gaat, het lijkt mij toch dat een chauffeur in zijn spiegels de BMW aan het kunnen zien komen. Zeker durf ik dat echter niet te zeggen, ik heb nog nooit een vrachtwagen van binnen gezien.

        Login om te reageren
  20. notsobig zegt

    26 september 2012 om 10:34

    Netzoals bij de benzine dieven moet er nu uiteraard gekeken worden wie de file heeft veroorzaakt, die persoon is hier uiteraard de schuldige! Logisch toch?

    Login om te reageren
  21. dbonline zegt

    26 september 2012 om 10:37

    Kerel verwacht blijkbaar dat zijn voorliggers steeds uitwijken dus blijft hij volop op de gas. Hij ziet zijn voorligger seconden lang naderen en blijft maar doorperen.

    Login om te reageren
  22. Alwood zegt

    26 september 2012 om 10:43

    Uh, koos anticipeer-loos? Natuurlijk is deze Duitsert heel erg fout, alleen al om het simpele feit dat mensen die achterop klappen altijd(!) fout zitten.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 september 2012 om 10:46

      @Alwood: hoe zit het dan als jij met 90 een vrachtwagen gaat inhalen, terwijl er 5 meter achter je iemand met 200 komt aanblazen?

      Login om te reageren
      • MDA zegt

        26 september 2012 om 10:49

        @desoper: Als je 200 rijdt en er een situatie in de verte opdoemt met een auto die (dicht) achter een vrachtwagen zit, dan MOET je er al rekening mee houden dat ie wel eens naar links zou kunnen gaan, en dus moet je voetje van het gas. Zo simpel is het. Anders moet (kun) je geen 200 rijden.

        Login om te reageren
      • Alwood zegt

        26 september 2012 om 10:51

        @desoper: hele grote fout van de 200-piloot. Verkeer is onbetrouwbaar als de pest en met een dergelijke snelheid voorbij langzaam verkeer razen is grenst aan het imbeciele.
        Uitzonderingen zijn er altijd maar in 99% van de gevallen rijdt ‘200 km/u linkerbaanpiloot’ véél harder dan zijn remmen ooit kunnen helpen een ongeluk te voorkomen. Fout dus.

        Login om te reageren
      • pier zegt

        26 september 2012 om 10:56

        @desoper: als op dat moment diegene van rijstrook wisselt vlak voordat je eraan komt is het de fout van de 90 rijder. Dit valt onder geen voorrang verlenen.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          26 september 2012 om 11:16

          @pier: Juist. Heb zo eens een vrachtwagen niet kunnen ontwijken in Duitsland. Kreeg wel mooi alles vergoed.

          Login om te reageren
          • desoper zegt

            26 september 2012 om 11:30

            @sir_smokalot: had je getuigen of een dashcam? ander wordt het toch wel een weleens-nietes-spelletje lijkt me zo

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              26 september 2012 om 11:53

              @desoper: Nee, maar wel de politie er bij gehaald. Die stelde mij direct in het gelijk, want het was duidelijk dat de vrachtwagenchauffeur van baan was gewisseld terwijl dat niet kon. Slecht gespiegeld dus.

              Login om te reageren
        • notsobig zegt

          26 september 2012 om 11:49

          @pier: Klopt, maar dat neemt niet weg dat je wel rekening hoort te houden dat iemand jou over het hooft kan zien en toch naar links kan komen…

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 september 2012 om 14:59

        @desoper:
        Hoe denk je dat het komt dat er zovelen zich daar doodrijden?
        Dit is nl 1 van de belangrijkste oorzaken.
        Totaal geen rekening houden met het overige verkeer dat veel langzamer is en jouw snelheid niet of nauwelijks kan inschatten.

        Ik heb ooit een komisch Engels boekje gekregen van iemand dat de titel “The art of driving ” had.
        Daar was 1 compleet hoofdstuk opgedragen aan het rekening houden met anderen, het ervan uitgaan dat een ander jouw niet heeft gezien of jouw snelheid verkeerd inschat

        En er stond 1 heel belangrijk zinnetje in dat boekje :

        ” The road does not belong to you, no matter what speed you’re driving at. “

        Login om te reageren
  23. pjp911 zegt

    26 september 2012 om 10:48

    “Scheisse!” Tja, dat mag je wel zeggen… ;)

    Login om te reageren
  24. MDA zegt

    26 september 2012 om 10:51

    Dit kan ik aan zien komen op een 5-pixel schuddende camera. Dus hij had dit (met vrij zicht) al veeeeeeel eerder moeten opmerken en moeten remmen. Hij heeft echt het reactievermogen van een ingeslapen bejaarde, en dit is echt 100% zijn eigen schuld. Wat. Een. Lul.

    Login om te reageren
  25. thijsied zegt

    26 september 2012 om 10:59

    Vorig jaar ook met 220 km/h zo\’n gekke duitser die vanaf de rechterbaan ineens naar links kwam zeilen.. vol in de ankers, scheelde 1 meter of het was veel schade. Toeteren etc maar geen boe of bah.. daarna ging ie gelijk ook weer naar de rechterbaan, beetje hollanders pesten blijkbaar.

    Login om te reageren
  26. glashelder zegt

    26 september 2012 om 11:04

    Overigens een tip van een oude kilometervreter:

    Ik hou als laatste in de file (bijna) altijd een flinke afstand tot mijn voorligger en kijk in de spiegel.

    Komt er zo’n eikel als deze aanzetten kan ik altijd nog iets doorrijden of tussen mijn voorligger en de vangrail “schuilen”. OK, succes niet verzekerd, maar altijd meer kans.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      26 september 2012 om 19:13

      @glashelder: Gouden tip die mij tijdens de rijlessen destijds niet is aangeleerd, maar toch aangenomen uit ervaring. Vooral bij bochten zorgen dat de achterligger je kan zien, daarbij waarschuwend dmv de alarmlichten. Hoop dat het nooit hoeft, maar als het er op aan komt dien je dan als buffer om de klap op te vangen.

      Login om te reageren
  27. Joost1990_2 zegt

    26 september 2012 om 11:08

    Ik snap niet wat vrouwen in zulke mannen zien

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      26 september 2012 om 11:40

      @Joost1990_2: Ik snap uberhaubt niet wat vrouwen in mannen zien. Maar mij hoor je niet klagen hoor.

      Login om te reageren
  28. Lucb zegt

    26 september 2012 om 11:22

    Volgens mij dacht hij wel dat iedereen aan de kant ging en lette hij niet op. Hij trapt veel te laat de rem pas in en had misschien ook nog even tussen de vrachtwagens door kunnen schieten.

    Login om te reageren
  29. risl zegt

    26 september 2012 om 11:28

    Schumacher-style…..

    Dat niemand dat balletje eerder in heeft gekopd zeg…. :P

    Login om te reageren
    • risl zegt

      26 september 2012 om 11:30

      @risl:
      gekopT natuurlijk….

      Login om te reageren
  30. thomaz zegt

    26 september 2012 om 11:40

    Fout van de bestuurder. Remt gewoon véél te laat.

    Login om te reageren
  31. Maarten123 zegt

    26 september 2012 om 11:52

    Hard rijden op een rustige Autobahn kan best, maar je moet boven de 200 4x zover vooruit kijken. Zonder de beste stuurman aan wal te willen zijn had ik a) al gas los gehad toen je de inhalende voertuigen zag, b) uitgeweken naar de parkeerplaats. Hier waren 2 kansen voor (0:44 en zéker bij 0:46). De auto was ondanks vol remmen aardig stabiel en er was ruimte. Mocht dit toch niet mogelijk zijn geweest had ik liever de linkerberm gekozen dan die C5. Blijkbaar klapte de bestuurder helemaal in en verstijfde hij volledig.

    Login om te reageren
  32. Jantje_555 zegt

    26 september 2012 om 11:57

    ik ga binnenkort naar Berlijn en dan ligt men snelheid ook amper onder de 200 gps km/u, als je dan dit ziet…geen indicatie…gewoon BAM een file! Hij had inderdaad nog naar de vluchtstrook kunnen sturen maar snel rijden en veel sturen is niet echt slim.

    Login om te reageren
  33. JaxDryke zegt

    26 september 2012 om 12:22

    Na analyse van het filmpje, ziet hij op #37 seconden al dat er een file, dan wel langzaam rijdend verkeer voor hem is.
    Échter, duurt het tót #44 seconden voor hij überhaupt op de rem trapt.

    Mijns inziens, een Duitser die je beter het rijbewijs voor het leven moet afnemen. Iemand die een reactievermogen heeft van 7 seconden heeft meestal lak aan zijn eigen leven.

    Hij rijdt hier overigens een kilometertje of 180, niet ál te hard. Ik rijd harder :)

    Login om te reageren
  34. glashelder zegt

    26 september 2012 om 12:26

    Stoer hoor……..

    Login om te reageren
  35. Sorcerer zegt

    26 september 2012 om 12:57

    Als je harder gaat dan de adviessnelheid in Duitsland (en da’s 120 geloof ik), dan ben je automatisch medeschuldige. Tenminste, zoiets las ik een tijdje terug.

    Dus zelfs als hij strikt genomen niet de enige veroorzaker is van het ongeval dan heeft hij wettelijk wel wat foutgedaan min of meer.

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      26 september 2012 om 15:43

      @Sorcerer: 130

      Login om te reageren
  36. norge zegt

    26 september 2012 om 13:02

    De C5 zijn fout…

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 september 2012 om 13:18

      @norge: dit vraagt om toelichting.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        26 september 2012 om 17:49

        @desoper: Ja,eigenlijk wel… :)

        Login om te reageren
  37. 4991 zegt

    26 september 2012 om 13:24

    had volgens mij vermeden kunnen worden als hij vertraagd had toen ie verkeer zag.

    Login om te reageren
  38. 205GTI16 zegt

    26 september 2012 om 13:50

    Hardrijder zit gewoon fout…..

    Rijd zelf regelmatig over de A31, waarbij de snelheden richting de 300km per uur gaan. Als er bochten aankomen heb ik 2 situaties die ik beiden benut:

    -Indien er ruimte voor me is ga ik naar de rechterstrook bijna tegen de vluchtstrook aan, zo kan ik veel beter door de flauwe bocht heenkijken (we praten hier over een flauwe bocht naar links natuurlijk)

    -Is er geen ruimte rechts dan kijk ik in mijn binnenspiegel of er iemand achter me zit (weet ik meestal al maar zekere voor het onzekere) en rem af naar 160 per uur en ga vervolgens weer vol op het gas zodra de hele weg zichtbaar is……

    Vrachtwagens maar ook auto’s die achterelkaar rijden op de rechterbaan betekent SOWIESO van het gas af, om dit soort acties te voorkomen en dan nog word je soms verrast door je medeweggebruikers….

    Op het moment rijd ik alleen even niet, maar dat heeft een andere reden……….

    Login om te reageren
  39. siemi zegt

    26 september 2012 om 13:51

    En daarom doe ik altijd de alarmlichten aan als ik achteraan aansluit in de file.

    Login om te reageren
  40. gijzert zegt

    26 september 2012 om 14:40

    * scheisse.

    Login om te reageren
  41. volvov70 zegt

    26 september 2012 om 14:46

    Oh, leuk, we mogen weer op de oh zo mobiel vriendelijke autojunk kijken… *HINT*

    Login om te reageren
  42. Hupke zegt

    26 september 2012 om 16:03

    Wat kan je hierover zeggen het is een aars en door zijn onkunde is er iemand anders (waarschijnlijk) gewond.

    Snel rijden is leuk maar die bochten zijn niet echt de beste plaats om dat te doen. Langst de andere kant zou ik daar misschien ook wel te snel gereden hebben maar toch niet zo denk ik.

    Login om te reageren
  43. Emile_Benz zegt

    26 september 2012 om 17:35

    Misschien was hij ergens anders mee bezig…?

    Login om te reageren
  44. topless zegt

    26 september 2012 om 21:00

    @…als er inderdaad geen maximumsnelheid gold, dan heeft hij wettelijk niets verkeerd gedaan…

    Je dient je snelheid zodanig aan te passen, dat je kunt stoppen binnen de afstand, waarvan je kunt overzien dat de weg vrij is. Dus wettelijk gezien heeft hij wel degelijk iets verkeerd gedaan.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      27 september 2012 om 00:07

      @topless: In Duitsland is de snelheid dan weliswaar op verschillende plaatsen onbegrensd, betekent NIET dat je altijd vrijuit gaat… sterker nog, Duistland kent het begrip “Mitschuld” dwz. als je harder rijdt dan de ADVIES snelheid (die is 130 km/h) en je raakt BUITEN jouw schuld betrokken bij een ongeval, je vrijwel altijd MEDESCHULDIG bent….

      Login om te reageren
  45. Ash zegt

    28 september 2012 om 10:12

    hmm heel jammer.. er was wel ruimte rechts..

    Login om te reageren
  46. johan_deklein zegt

    1 oktober 2012 om 21:14

    Wel heel toevallig dat ie zijn camera aan had staan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North