• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: snelste van de twee, M5 of CTS-V?

Auteur: Alwood, gepost 4 oktober 2009 om 20:03 – 109 Reacties

BMW vs Cadillac - It


Hoe verhouden de Cadillac CTS-V en BMW M5 zich nu werkelijk tot elkaar? Natuurlijk gemeten aan de hand van de meest voorkomende situatie in het échte leven.

Een stoplichtsprint! Gewoon het gas in trappen en doorjanken tot in de (toeren)begrenzer. Natuurlijk wordt er gereden op een oud vliegveld, en missen de lichten. Het gaat natuurlijk om de resultaten en de snelheden die de auto’s werkelijk halen.

Het is natuurlijk leuk om over Nordschleife’s te fantaseren en circuittijden te vergelijken. De situatie waar echter iedere (snelle)auto continue weer getest wordt is wegrijden vanuit stilstand. Jij wil dan natuurlijk een snellere sedan hebben dan die andere links voorsorterende proleet. Dan kan die M5 nog zo Duits en degelijk zijn, als je bij het volgende stoplicht toch achteraan moet sluiten had je net zo goed een 530 kunnen kopen.

Nog even op een rij: 2005 vs. 2008, 507pk vs 550pk, V10 vs V8 met supercharger, Duitsland vs Amerika (strijd gestreden in Engeland), mannenauto vs vrouwenauto.

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: BMW slachtoffer van waardeloze automobilist
    Video: BMW slachtoffer van waardeloze automobilist
  • M5 killer met 700 pk
    M5 killer met 700 pk is stiekem leuker dan een BMW

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cadillac, cts-v, m5, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Spoiler alert: Mugen Civic Type R op de weg
Volgend bericht: Koenigsegg test nieuwe instapper »

Lees Interacties

Reacties

  1. PantheraLeo205 zegt

    4 oktober 2009 om 20:07

    Reactietijdcorrectie mss voor dat wijf?

    Login om te reageren
  2. cardesigner@USA zegt

    4 oktober 2009 om 20:09

    Op papier beter, in het echt beter, en beter voor de portemonnee.

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    4 oktober 2009 om 20:15

    Eigenlijk te kinderachtig voor woorden ;-)

    Login om te reageren
  4. Turbo zegt

    4 oktober 2009 om 20:15

    Op 1:14 is goed te zien dat de Cadillac een fractie eerder weg is. Op dit soort tijden kan dat schelen.

    Hoe dan ook, een mooie prestatie voor de Cadillac en doe mij de M5 maar.

    Login om te reageren
  5. ex-tuned zegt

    4 oktober 2009 om 20:15

    ik vind die CTS-V veel vetter dan zo’n bmw m5, die zie ik elke dag ( van m’n buurman). die cadillac ziet er veel beter uit, is sneller en duurder volgens mij :P

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      4 oktober 2009 om 20:19

      @ex-tuned:

      Duurder?

      Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    4 oktober 2009 om 20:15

    Hmmmzzz…Kameraad van mij gaat net een M5 kopen ( occasie )met een tubi uitlaat.

    Als hij dit ziet, gaat hij niet echt blij zijn.

    Vraag mij eigenlijk wel af of zo’n tubi uitlaat veel doet aan de acceleratie?

    Login om te reageren
  7. Wessee zegt

    4 oktober 2009 om 20:16

    US-bashers, kom maar met de smoesjes…;)

    Login om te reageren
  8. ex-tuned zegt

    4 oktober 2009 om 20:18

    @ turbo, moet je ff goed kijken, want hij is niet eerder weg hoor

    Login om te reageren
    • Turbo zegt

      4 oktober 2009 om 21:17

      @ex-tuned: ik weet wat ik zie. De Caddy is net even eerder weg. Een fractie, maar toch.

      Login om te reageren
    • Henkovich zegt

      4 oktober 2009 om 22:38

      @ex-tuned:
      Dat is hij zeker wel!

      Login om te reageren
  9. harry zegt

    4 oktober 2009 om 20:18

    Gewoon rustig wachten op de nieuwe M5, dan praten we verder…:P

    Login om te reageren
  10. majinstar zegt

    4 oktober 2009 om 20:18

    Doe die test volgend jaar weer met de M5 met 555 pk. Dan is het 2010 vs. 2008.

    Login om te reageren
  11. Maarten zegt

    4 oktober 2009 om 20:20

    k zou zeker weten voor de M5 gaan ook al was het alleen al voor het geluid :D

    Login om te reageren
  12. W115 zegt

    4 oktober 2009 om 20:20

    BMW voor mij, ik vind de wagen zo mooi, en het intereur is ook erg mooi vormgegeven, de tijden vind ik niet zo belangrijk.

    Login om te reageren
  13. andries zegt

    4 oktober 2009 om 20:21

    Ik vind dit resultaat nog niet slecht voor de bmw die 3 jaar ouder is en nog is 43pk minder heeft:D. Na de 100mph komt hij zelfs dichter. en je ziet de vrouw ook net wat trager vertrekken. Maar ondanks de cts-v ietsje sneller zou zijn kies ik voor de bmw:D.

    Login om te reageren
  14. cardesigner@USA zegt

    4 oktober 2009 om 20:24

    De Ring alleen al zegt genoeg. Is het niet iets van 10 seconden verschil?

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    4 oktober 2009 om 20:25

    Ik vind de CTS-V de mooiste van de 2.
    Ik ben echter iets meer fan van de 10cilinder in de BMW.
    Ik hou nou eenmaal van hoogtoerige motoren.

    Dat is voor mij de doorslaggevende factor. Dus als ik moest kiezen word het de BMW(sorry).

    Login om te reageren
  16. arjens zegt

    4 oktober 2009 om 20:32

    Een goud kleurige Russische M5.. Dat gaat hem worden.

    Login om te reageren
  17. F355GTB zegt

    4 oktober 2009 om 20:37

    En toch zou ik voor de BMW gaan. Puur voor de emotie en het geluid.
    Vandaag kwam ik een Mercedes CL 63 AMG en een SL 55 AMG tegen die met elkaar aan het stoeien waren. Bruut, maar dat V8-geluid haalt het toch bij lange na niet bij het V10-geluid van een M5.

    Login om te reageren
  18. Danone zegt

    4 oktober 2009 om 20:44

    Het moment dat de M5 de CTS-V inhaalt, op het laatst, klimt hij wel heel erg snel in de toeren…. het is dan wel een hoogtoerige motor maar het lijkt me stug dat je met 140/150 Mph nog zo snel in toeren klimt, of niet?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      4 oktober 2009 om 20:49

      @Danone:

      Met een 7 versnellingsbak zal dat best wel lukken.

      Login om te reageren
  19. six-trey zegt

    4 oktober 2009 om 20:50

    ik ga zeker voor de CTS-V bij de BMW zie je amper het verschil met een gewone BMW de CTS-V ziet er rauwer en agresiever uit. en is goedkoper :D

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    4 oktober 2009 om 20:51

    Toch leuk om het al decennia op sportieve auto’s gebaseerde merk eruit te rijden met het luxemerk die net komt kijken op het sportyfront. Enfin dat beloofd wat voor de zukumft !! Shade Deutsland alles ist forbei :)
    Pardon my German.

    Login om te reageren
  21. Erik zegt

    4 oktober 2009 om 20:54

    Damn, wat een dom wijf.

    Had niet verwacht dat de Caddi zo snel weg zou zijn trouwens, gaat steeds beter met die Amerikanen! Toch de M5 voor mij, maar ondanks dat toffe bak die CTS-V.

    Login om te reageren
  22. Brokkenpiloot zegt

    4 oktober 2009 om 20:54

    En dat is de derde keer dit weekeinde: hoezo BMW, sportwagenmerk?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      4 oktober 2009 om 21:02

      @Brokkenpiloot:

      Dus omdat een andere auto sneller is vervalt de term sportwagenfabrikant?

      Vreemde redenering. :roll:

      Login om te reageren
      • Brokkenpiloot zegt

        5 oktober 2009 om 06:35

        @RenesisHP: Nee, maar de prioriteiten van BMW veranderen. Uit de F1, bouwen van de X6 en 5 GT. De koers lijkt veranderd.

        Login om te reageren
        • RDS zegt

          5 oktober 2009 om 17:16

          @Brokkenpiloot:
          BMW is inderdaad bezig zijn koers te veranderen. In een intervieuw met fortune magazine zegt Norbert Reith:
          “in the future we will not sell cylinders, we will sell modern technology”
          Het gaat BMW dus niet echt om de sportiviteit maar meer om de luxe.

          Login om te reageren
          • Brokkenpiloot zegt

            5 oktober 2009 om 22:52

            @RDS: toch jammer, elk merk heeft zijn eigen USP nodig. In premium-land had BMW sportiviteit, techniek was altijd meer voor MB.

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              5 oktober 2009 om 23:33

              @Brokkenpiloot: Ik vrees dat in tijden als deze waar uitstoot en verbruik hoog geplaatst worden, techniek wel een grote rol zal spelen.

              Techniek wilt niet zowiezo zeggen dat de sportiviteit er onder moet lijden, het wilt alleen zeggen dat men creatiever zal moeten zijn ;)

              Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    4 oktober 2009 om 20:55

    @Sixtrey: Wacht dan nog even op de CTS-V coupe helemaal een onderscheidend ontwerp.

    Login om te reageren
  24. liljeezy zegt

    4 oktober 2009 om 20:56

    Wat een nerds in dat filmpje..
    Zet je een E63 AMG er tegenover of een RS6, dan is het een heel ander verhaal.. ze hebben niet de juiste ‘concurrent’ gekozen in deze test als je het mij vraagt..

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      4 oktober 2009 om 21:17

      @liljeezy:

      Je klinkt een beetje als een teleurgestelde fanboy die een slap excuus zoekt.

      Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    4 oktober 2009 om 21:02

    Denken alle Vicky’s dat ze kunnen rijden?

    Login om te reageren
  26. Benz.. zegt

    4 oktober 2009 om 21:02

    Waar blijft @CSL?? :)

    Nee, goede prestatie voor beiden, maar de Caddi heeft gewoon meer pk’s en is een stuk sneller weg uit stilstand.. Het verschil in het begin is marginaal en de CTS-V loopt niet echt heel veel uit ondanks een surplus van 50 pk’s.

    Ik wacht met smart op een vergelijkende test met een SL 65 of C63 AMG!

    @Wessee: Tja, de M5 werd bestuurd door een vrouw hé.. ;)

    Login om te reageren
  27. Benz.. zegt

    4 oktober 2009 om 21:05

    @liljeezy: De M5 is toch zo’n beetje de directe concurrent voor de CTS-V.. Wat is het probleem? De Yank is gewoon ietsje sneller. Trek je hem echter door tot de 300km/h, de CTS-V zal echt moeten lossen.

    En ja, ze hadden ook kunnen kiezen voor een RS6 Sedan of E63 AMG. Had gekund ja..

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    4 oktober 2009 om 21:08

    @F355 GTB: Zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen waar je die bolides hebt gezien? Ik ben die 2 auto’s (als het precies dezelfde zijn tenminste) toevallig ook tegengekomen. Grappig als dat dezelfden zijn.

    Login om te reageren
    • F355GTB zegt

      5 oktober 2009 om 00:15

      @Benz..:
      Dit was in omgeving Alkmaar…

      Login om te reageren
  29. Jeroen zegt

    4 oktober 2009 om 21:15

    Vind het einde wel leuk, als die BMW opeens vol erlangs trekt :P

    Maar ff serieus, knap van Cadillac, maar doe toch maar de BMW, is gewoon mooier, nog steeds na zoveel jaar.

    Login om te reageren
  30. aaa zegt

    4 oktober 2009 om 21:20

    de cadillac is wel 2x zo lelijk

    Login om te reageren
  31. DrsDre zegt

    4 oktober 2009 om 21:25

    Nu nog de 2009 Dodge Charger SRT8 tegen een Audi RS4 of RS6…
    Dan zullen we zien dat de VS zal zegevieren over de Duitsers…

    Login om te reageren
  32. Karim zegt

    4 oktober 2009 om 21:42

    En toen was het tijd voor bochtjes….dat Amerikanen auto’s maken die hard vooruit kunnen is oud nieuws..en als ze heel goed hun best doen kunnen ze zelfs iets maken dat hard door bochten gaat (corvette)….maar een auto die zo goed is als een m5 rs6…nog even oefenen yankies!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 oktober 2009 om 23:42

      @Karim: hahaha, jij hebt blijkbaar lang in coma gelegen!

      @OverSoft: jij lag blijkbaar al langer dan Karim op dezelfde afdeling!

      Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    4 oktober 2009 om 21:48

    @DrsDre: Dat denk ik toch niet..

    Dodge Charger SRT8
    Vermogen: 425 pk
    Trekkracht: 569 Nm koppel
    Leeggewicht: 1900 kg
    0-100km/h: 4,9 sec
    0-160km/h: 15 sec

    Audi RS6 C6 Sedan
    Vermogen: 580 pk
    Trekkracht: 650 Nm koppel
    Leeggewicht: 2000 kg
    0-100km/h: 4,5 sec
    0-200km/h: 14,9 sec

    Je Charger zal het niet winnen, simpel zat.. ;)

    Login om te reageren
  34. Beggie zegt

    4 oktober 2009 om 21:56

    De Bmw is misschien ietsjes langzamer, hij is voor d rest in alles beterr!!

    Login om te reageren
  35. jzaero zegt

    4 oktober 2009 om 21:57

    Had ik al verwacht ;)
    Die caddy is ook wel een erg chille wagen!
    Zou voor het geluid de M5 kiezen, maar die Caddy smoked wel bijna elke sedan voorlopig

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      4 oktober 2009 om 22:45

      @jzaero: goedenavond J. Is de eerste keer dat ik een reactie van jou lees haha.
      @OverSoft & @Karim: FAIL!

      Login om te reageren
  36. floepigg zegt

    4 oktober 2009 om 22:00

    M5 is alweer een oude bak, kijk er niet van op.

    Login om te reageren
  37. sven2 zegt

    4 oktober 2009 om 22:01

    iedereen die nu aan het zeiken is over het geluid van de V10 van de M5, denk er ook even aan dat de 2010 M5 een V8 gaat krijgen, en waarschijnlijk dus ook (volgens jullie) slechter gaat klinken, want denk eraan, als 1 continent goed is met V8’s en geluid, dan is het wel Amerika eh…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      5 oktober 2009 om 00:16

      @sven2:

      Dan hoef ik die BMW ook niet meer.

      Het enige aantrekkelijke aan deze BMW is de motor.
      Uiteraard mijn persoonlijke mening.

      Login om te reageren
      • MattCurlew zegt

        5 oktober 2009 om 00:39

        @RenesisHP: “Denken alle Vicky’s dat ze kunnen rijden?” lol :D

        Leuk filmpje. Toch leuk als je er een M5 uit kunt trekken ;) Ben wel nu erg benieuwd naar hun bochtengedrag..

        Login om te reageren
      • sven2 zegt

        6 oktober 2009 om 20:51

        @RenesisHP: ik kan je begrijpen… alleen moet ik toegeven, dat ik minder zouw kijken of beter gezegd, luisteren naar de auto van dat geld, maar vooral Présence… of er dan een V8 of V10 inzit, maakt mij niet veel uit, hoewel het mooiste geluid, volgens mij dan toch, uit een auto komt met een V8: de Alfa Romeo 8C Competitzione

        Login om te reageren
  38. OverSoft zegt

    4 oktober 2009 om 22:11

    Oud filmpje, ook fijn dat ze de M5 met HANDBAK testen ipv de SMG (die VEEL sneller is)…
    Geef mij maar de M5, CTS-V is naast dat het een spitlelijke bak is, ook nog eens een Amerikaan (lees: alles plastic en komt de bocht niet door)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      4 oktober 2009 om 22:27

      @OverSoft & @Karim: Wow, jullie zijn slim zeg! Amerikanen kunnen geen bochten aan natuurlijk!

      Ben wel benieuwd hoeveel sedans jullie kunnen opnoemen die, ik noem maar wat, een rondje Nordschleife in minder dan 8 minuten doen…

      Heerlijk mensen die vanuit achterhaalde cliché’s reageren, keep it up! :lol:

      Login om te reageren
      • Henkovich zegt

        4 oktober 2009 om 22:39

        @C6_R:
        Met Top Gear zijn deze twee auto’s tegen elkaar getest en weetje wat? De M5 reed op de track de CTS-V snot voor ogen! Vooroordelen bevestigd dus!

        Login om te reageren
  39. Johan-SV zegt

    4 oktober 2009 om 22:19

    qua vormgeving zou ik gewoon w88 tot de nieuwe m5/m5 touring. alleen jammer dat de jankerige v10 weggaat en er een roffel van een v8 de plaats inneemt.
    we zullen zien

    Login om te reageren
  40. GOD zegt

    4 oktober 2009 om 22:24

    caddy heeft ook 60pk meer en meer dan 200nm meer.
    M5 heeft loopt ten opzichte van de concurentie flink achter op koppel. das dan weer het nadeel van een hoogtoerig NA blok
    maar na een tijdje komt ie op gang en rijd ie de caddy behoorlijk hard voorbij. een echte autobahn racer zoals BMW’s bekent om staan.

    caddy is een bijzonder goede en snelle auto. wil wel eens weten hoe snel die op de nordschleife is.
    desalniettemin ga ik toch voor de M5, vind hem mooier en het blok inclusief geluid is ook velen maler mooier.

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    4 oktober 2009 om 22:31

    @ C6_R

    Er is nog geen officiële tijd neergezet
    alleen met een pre production versie.
    die tijd word officieel ook niet geteld.
    daarom zij ik al dat ik benieuwd ben naar de tijd.
    ik verwacht wel dat ie iets sneller is dan de M5.

    Login om te reageren
  42. C6_R zegt

    4 oktober 2009 om 22:52

    @Henkovich: Top Gear joh? Was het je ook opgevallen dat dat de vorige generatie CTS-V betrof?

    http://www.youtube.com/watch?v=vQp5ih_QOE0

    @GOD: Ik verwacht dat een officiële tijd niet veel gaat verschillen van de tijd van een pre productie model, aangezien ze dat ding niet op het laatste moment radicaal hebben veranderd. Maar dat ook deze Yank bochten om kan moge hopelijk voor een ieder wel duidelijk zijn…

    Login om te reageren
  43. Duidelijk zegt

    4 oktober 2009 om 22:55

    Europa vs VS?
    Die CTV-S is even Amerikaans als een Europese toerist in de VS … De CTV-S is in zo goed als volledig in Europa ontwikkeld.

    Login om te reageren
  44. Wessee zegt

    4 oktober 2009 om 22:58

    Zo zo, waar is je bron dan?

    Login om te reageren
  45. M5Power zegt

    4 oktober 2009 om 22:59

    De M5 een vrouwenauto?

    Login om te reageren
  46. Hennep zegt

    4 oktober 2009 om 23:24

    Die Cadillac is niet lelijk, ik vind Cadillac zelf het mooiste automerk uit de VS. Toch vind ik de BMW mooier (uit voorliefde voor BMW).

    Login om te reageren
  47. blokker5 zegt

    5 oktober 2009 om 00:25

    Ik vind het vooral humor dat het kenteken van de m5 “xfr” is… Die had wat mij betreft ook wel mee mogen doen. Duitsland vs Amerika vs Engeland.

    Login om te reageren
  48. DavidZ zegt

    5 oktober 2009 om 01:22

    Zo’n Cadillac is een stuk exclusiever dan een 5 serie, die kom je elke dag een paar keer tegen. En het veel hogere koppel van de CTS-V zal in de dagelijkse praktijk veel prettiger rijden. Plus een betere prijs kwaliteit verhouding, en bovendien is het interieur van de huidige vijf qua materiaalgebruik niet zo geweldig.

    Login om te reageren
  49. Benz.. zegt

    5 oktober 2009 om 07:45

    @F355GTB: aha, dan waren het dus weldegelijk dezelfden.

    Login om te reageren
    • F355GTB zegt

      5 oktober 2009 om 12:20

      @Benz..:
      It’s a small world after all… :-)
      Ik vond het vermakelijk hoor, die AMG’s. Even m’n raampje open voor het geluid… Leuk.
      Maar het blijft toch wat Amerikaans klinken. Doe mij maar de BMW-V10…

      Login om te reageren
  50. barbapappa zegt

    5 oktober 2009 om 10:04

    heerlijk hoe al die BMW fanboys argumenten zoeken om de het verlies van BMW tegen te gaan. Ja de Caddy heeft 50 Pk meer, maar vergeet niet dat deze ook 200 Kilo meer weegt. Gevalletje Atleet vs Tank. (M5=1730KG/CTS-V=1930KG)

    En kom nu weer niet met dit, en dat en maar…

    Login om te reageren
  51. GOD zegt

    5 oktober 2009 om 11:02

    @ barpbapappa

    doe je huiswerk wat beter in het vervolg.
    de M5 weegt geen 1730kg maar 1830kg

    volledige specs:

    BMW M5: 5.0 V10 NA – 507pk – 520nm – 1830kg
    CTS-V : 6.2 V8 SC – 556pk – 746nm – 1930kg

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      5 oktober 2009 om 11:18

      @GOD: Nu zit je volgens mij leeggewicht met standaardgewicht te vergelijken… Leeg wegen de auto’s 1730 en 1940kg (automaat is 10kg zwaarder).

      Login om te reageren
  52. Thys zegt

    5 oktober 2009 om 11:28

    M5 is toch al hartstikke oud/verouderd jongens.
    En ik denk dat veel mensen alsnog gewoon fijn de BMW zouden kopen want die heeft tenminste een interieur in plaats van een bouwpakket dat je zelf weer op z’n plaats moet kloppen.

    Buren hebben een Escalade EXT en moeten continue op het plastic van het dashboard slaan om de buur op z’n plaats te houden.

    Login om te reageren
  53. Alwood zegt

    5 oktober 2009 om 11:37

    ok, verder onderzoek wijst uit dat het daadwerkelijke leeggewicht van de CTS-V toch wel onder de 1940kg ligt. Om een of andere reden zijn exacte specificaties moeilijk te vinden en wordt eigenlijk overal alleen het gewicht met vloeistoffen vermeld (ruim 1900kg).

    Login om te reageren
  54. lincoln zegt

    5 oktober 2009 om 11:53

    knap stukje statement van beide ..

    voor mij als persoon is het overpowerde meuk waar ik nix mee kan ..
    dus als ik mag kiezen ??
    doe dan maar een 6 cilinder en mag je het wisselgeld houden ..

    Login om te reageren
  55. six-trey zegt

    5 oktober 2009 om 14:06

    @Thys
    de CTS-V heeft wel degelijk een goed interieur in hoeveel heb je er al gereden of heeft de neef van je buurman zijn vriendin ook een en je hebt die ook eens van ver gezien, is het het nieuw model van de Escalade EXT? want die heeft zeker geen slecht interieur en daarbij ik heb veel liever een unieke auto voor weinig geld dan een overpricede grijze muis met een mooier interieur maar met een interieur die na een paar jaar geel en plakkerig word door de zon

    Login om te reageren
  56. Cantago zegt

    5 oktober 2009 om 14:36

    Dus als er een bochtje in de weg na het stoplicht zit, of al op snelheid bent (snelweg), dan win je gewoon dik met je BMW! Klein dingetje nog, in de BMW rijd je niet voor lul (die Amerikaan is namelijk nogal lelijk:P)

    Login om te reageren
  57. matthis zegt

    5 oktober 2009 om 15:30

    gelukkig zaten er geen bochten in deze race… zo belagelijk dat rechtdoor racen.. dat is toch niet reeel. die caddilac heeft waarschijnlijk een draaicirkel van anderhalve kilometer en een starre achteras. dus, t is geen auto maar gewoon een koets met een v8.. oprotten dus. ben blij dat ze failliet zijn gaan en zo niet doe toch maar.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      5 oktober 2009 om 15:44

      @matthis: Eerst Nederlands leren schrijven, je basisschool afmaken en dan een keer terugkomen met echte argumenten.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 oktober 2009 om 17:58

      @matthis: Heb je ooit al gehoord van de Nürburgring?

      @autoblog redactie : kunnen we niet gewoon ff een basisexamen autokennis verplicht maken om hier te kunnen reageren?En uiteraard ook alleen maar geregistreerde leden toelaten.Ben het niveau van sommige kinderen hier wel behoorlijk beu.

      Login om te reageren
  58. C6_R zegt

    5 oktober 2009 om 15:54

    ^ :roll: Sommige mensen doen ook echt geen ENKELE moeite om hun gebrek aan kennis te verhullen hè! Heerlijk, ga zo door! :lol:

    Mocht je wel wat willen leren (al betwijfel ik dat ten zeerste..):
    http://media.gm.com/us/cadillac/en/product_services/r_cars/r_c_CTS/10index.html

    “independent SLA; 24-mm solid stabilizer bar; elastomeric trailing arm bushing; 90-N/mm spring rate; Magnetic Ride Control with electro-magnetically controlled shocks”

    http://image.motortrend.com/f/editorial/by-the-numbers-cadillac-cts-v-vs-bmw-m5-vs-jag-xfr-vs-m-b-e63-amg/23736756+w750/ctsv-vs-m5-vs-xfr-vs-e63-specs.jpg

    En dan even bij turning circle kijken…

    Vervelend hè, als de werkelijkheid niet overeenkomt met je vooroordelen?

    Login om te reageren
  59. six-trey zegt

    5 oktober 2009 om 16:23

    @Cantago
    Was het leuk onder je steen? ze zouden euthanasie moeten mogelijk maken over mensen zo als jij.
    en beauty is in the eye of the beholder

    Login om te reageren
  60. M-lover zegt

    5 oktober 2009 om 16:47

    weeral een geval van appelen met peren vergelijken…

    Laat me het zo stellen: had bmw er een 6l van gemaakt, dan zou hij zonder drukvulling en evenzeer een kleinere inhoud de caddy gewoon losrijden. BMW doet met veel minder gewoon veel meer (atmosferische hoogtoerige blokjes, dan moet je bij honda of bmw zijn!), en daar kunnen de amerikanen zeker nog iets van leren! En ik ga niet beweren dat de caddy een slechte auto is!

    jammer dat er ook 3 jaar verschil zit in modeljaar, technologie gaat op 3 jaar ook pakken vooruit… en mede daardoor zitten we binnekort allemaal met een turbo opgescheept, bewaar je M5-je nog maar goed tot achter 20 jaar! :p

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      5 oktober 2009 om 17:42

      @M-lover: Appels met peren?
      Heel oneerlijk inderdaad om een Caddy van 1930kg te gaan vergelijken met een wagen van ongeveer 100kg minder…

      Cadillac doet met veel minder geld gewoon veel meer, zo kan je het ook zeggen!

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 oktober 2009 om 17:54

        @C6_R: Ja maar die cadillac heeft dan nog eens 227(!!)Nm meer koppel dan die M5!En waarschijnlijk ook nog eens beschikbaar vanaf een lager toerental.

        Login om te reageren
        • C6_R zegt

          5 oktober 2009 om 18:25

          @SimonMc: Inderdaad! Kortom: een snellere auto voor minder geld! ;)

          Login om te reageren
  61. GuidoBmw zegt

    5 oktober 2009 om 17:13

    Wat een bullshit, die paar tienden ;)
    De M5 blijft toch mijn keuze. Mooier, beter geluid enzenz :D

    Login om te reageren
  62. RDS zegt

    5 oktober 2009 om 17:17

    Reithofer*

    Login om te reageren
  63. RDS zegt

    5 oktober 2009 om 17:18

    Zoals ook bij de 5GT, makkelijke (maar niet te) hoge instap. Ruimte van een station. En redelijk snel.

    Login om te reageren
  64. m5 zegt

    5 oktober 2009 om 18:08

    op dit fietspaadje en op een mickey mouse baantje is de cts idd sneller dan de m5 maar op de autobahn maakt de m5 gehakt van die hamburger daar kun je vergif op innemen ;)

    Login om te reageren
  65. Jaap zegt

    5 oktober 2009 om 18:48

    Een jaartje geleden heb ik een paar weken in Canada gereden in de ‘gewone’ CTS met V6 motor. De auto reed verbazingwekkend lekker voor een Amerikaan. Stuurde strak. De achterkant was me iets te zacht geveerd. Het interieur was zelfs mooi, weinig hard plastic. Wel heel veel knopjes. De V6 was alleen soms underpowered, vaak geen kracht onderin, bij bepaalde versnellingen. Maar ik ben dan ook een 650i met zijn rappe V8 gewend, die nog veel strakker stuurt. Helaas was er geen V8 beschikbaar!

    Login om te reageren
  66. Ralph zegt

    5 oktober 2009 om 18:50

    Aan het eind van de dag nog steeds de Bimmer M5; enkel alleen om de V10 en dé Build-Quality.

    Login om te reageren
  67. six-trey zegt

    5 oktober 2009 om 18:57

    voor de build quality moet je het ook echt niet doen hoor cadillac is echt geen onbetrouwbaar merk

    Login om te reageren
  68. Beggie zegt

    5 oktober 2009 om 19:04

    @F355GTB: Het is idd zeer vermakelijk om te horen, en ja.. Smaken verschillen. Ik geef juist weer de voorkeur voor een lekkere roffel a la V8 AMG. Ooit eens gereden met een CL 63 AMG en het was in vele opzichten een genot. Dat geluid als een voorhamer, de klasse, de luxe en het rijgedrag was van dermate grote klasse dat ik er ook daadwerkelijk eentje wil hebben. (Maar ja, dan zou ik veel andere dingen op moeten geven..) :)

    OT: Beiden zijn het zo ongeveer geweldenaren.. De CTS-V zou ik kopen om z’n fenomenale weggedrag. (het is immers bewezen..) De M5 zou ik kopen om z’n geluid en vormgeving. Maargoed, mijn voorkeur gaat niet uit naar een hoogtoerige V10 en de CTS-V vind ik (sorry fans) nou niet bepaald moeders mooiste, zeg maar gewoon lelijk. Is volledig smaakgericht en dus mijn mening.

    Dat dat even duidelijk is.. ;)

    Login om te reageren
  69. Benz.. zegt

    5 oktober 2009 om 19:12

    @F355GTB: Het is idd zeer vermakelijk om te horen, en ja.. Smaken verschillen. Ik geef juist weer de voorkeur voor een lekkere roffel a la V8 AMG. Ooit eens gereden met een CL 63 AMG en het was in vele opzichten een genot. Dat geluid als een voorhamer, de klasse, de luxe en het rijgedrag was van dermate grote klasse dat ik er ook daadwerkelijk eentje wil hebben. (Maar ja, dan zou ik veel andere dingen op moeten geven..) :)
    OT: Beiden zijn het zo ongeveer geweldenaren.. De CTS-V zou ik kopen om z’n fenomenale weggedrag. (het is immers bewezen..) De M5 zou ik kopen om z’n geluid en vormgeving. Maargoed, mijn voorkeur gaat niet uit naar een hoogtoerige V10 en de CTS-V vind ik (sorry fans) nou niet bepaald moeders mooiste, zeg maar gewoon lelijk. Is volledig smaakgericht en dus mijn mening.
    Dat dat even duidelijk is.. ;)

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      5 oktober 2009 om 19:52

      Weet je wat ik trouwens zo grappig vind. Als er over de CTS-V alleen wordt geschreven dan zeggen de BMW-fanboys dat de M5 beter is. Worden ze een keer direct met elkaar vergeleken met negatieve uitkomst voor de Beamer, dan is het opeens geen “eerlijke” vergelijking. Typisch hoor.

      @Benz..: Eens met je OT. Behalve dat ik de CTS wél een prachtige auto vind. Maar zoals je al zegt, dat is smaakgericht.

      Login om te reageren
    • F355GTB zegt

      5 oktober 2009 om 22:42

      @Benz..:
      Ja, dat zware gebulder heeft zeker ook wat hoor!
      Ieder z’n ding!

      Login om te reageren
  70. Benz.. zegt

    5 oktober 2009 om 19:22

    sorry voor de 2 verschillende nicknames, er is door een ander aan gekloot. Kwam er laten pas acher.

    Gr.. :)

    Login om te reageren
  71. Benz.. zegt

    5 oktober 2009 om 19:33

    @m5: Dat staat vast. Echter, tot de 250 zal de CTS-V nipt sneller zijn, daarnaa moet de Caddi lossen.

    Login om te reageren
  72. C6_R zegt

    5 oktober 2009 om 19:43

    @Benz..: Tot de 250 is de Caddy sneller en daarna gaat de BMW in de begrenzer! ;)

    Login om te reageren
    • m5 zegt

      5 oktober 2009 om 19:52

      @C6_R: nee een orri m5 gaat 270 ;)

      Login om te reageren
  73. Benz.. zegt

    5 oktober 2009 om 20:01

    @C6_R: Ik bedoel uiteraard een M5 welke onbegrensd doorstoomt tot de 310 km/h.. ;)

    @Wessee: Precies.. dat is je goedrecht.. Ben zelf ook totaal niet weg van bijv. een Benz CLC of A/B-klasse. Ik zou zelfs een M3 preferen boven een C63. Vooral dat lekker hoogtoerige gebeuk van die 4 liter V8 kan ik zo herkennen..

    Login om te reageren
  74. robin l zegt

    5 oktober 2009 om 20:13

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  75. Benz.. zegt

    5 oktober 2009 om 20:22

    lkkr boeiend als jij vindt dat smaak ver te zoeken is..

    ciao..

    Login om te reageren
  76. Wessee zegt

    5 oktober 2009 om 23:33

    Je moet toch wat als echt premium merk. Komt er zo’n omhooggevallen merk die vindt dat ze opeens ook premium zijn, sportief zijn én voorsprong door techniek hebben, dan moeten de merken die deze eigenschappen écht hebben iets anders verzinnen.

    Login om te reageren
  77. skinnybmw zegt

    6 oktober 2009 om 07:42

    En nu ’t circuit op! ;) BMW’s kopen voor de acceleratie is als een hoer kopen en die dan achter ’t aanrecht zetten :)

    Login om te reageren
  78. Ash zegt

    6 oktober 2009 om 08:44

    Die M5 is en blijft gewoon veel beestelijker dan die *** American bastard…
    Dus voor mij is het wel duidelijk dat die M5 het wordt! Die is gewoon veel vetter :)
    @skinnybmw: Hey een BMW niet vergelijken met een hoer hea.. In een BMW zit veel meer klasse! (6)en evilness…

    Login om te reageren
  79. jurgen zegt

    6 oktober 2009 om 09:16

    hahaha.. wel vet dat die vts de m5 eruit rijd.. m5 heeft ze beste tijd wel gehad blijkbaar…..

    Login om te reageren
  80. M-lover zegt

    6 oktober 2009 om 11:23

    Mag ik even mijn mening van ‘oneerlijk’ staven?
    In iedere race-competitie worden auto’s ingedeeld naar cilinderinhoud, en een turbo is meestal x1.5 ofzo, just do the math…

    Dit zijn gewoon harde feiten die het racen eerlijk houden!

    OT: een bmw vergelijken met een hoer… tja sommigen behandelen hun auto als een hoer, een bmw is niet het type waarop je direct moet gaan raggen, hij heeft even wat voorspel nodig ;)

    Login om te reageren
  81. M3_lover zegt

    8 oktober 2009 om 23:24

    Geef mij maar die trage BMW dan… die lelijke Cadillac wil ik ni in gezien worden! :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North