• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: strepen trekken met de Mustang Bullitt

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 november 2007 om 15:41 – 69 Reacties

Ford Mustang Bullit burning


De Bullitt is met zijn 315 pk nou niet bepaald een pk-monster, maar het is toch genoeg power om via de achterwielen wat rubber aan het asfalt te doneren. En dat is precies wat er in dit filmpje wordt gedaan.

Dit stoere eerbetoon aan de gelijknamige filmklassieker uit 1968 met wijlen Steve McQueen is te zien op de Los Angeles Motorshow, die overmorgen aftrapt.
(bron: popular mechanics, via motorpasión)

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
    Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
  • Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie
    Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, Video

Vorig bericht: « de Silva: ‘Vanaf 2008 Touchscreen voor elke VW’
Volgend bericht: Fotoreportage vanuit Nissan-opslag »

Lees Interacties

Reacties

  1. jela zegt

    11 november 2007 om 15:44

    315 pk? waar moet hij dan wel in uitblinken, design?

    Login om te reageren
  2. Joske zegt

    11 november 2007 om 15:46

    Toch wel een brute bak! 315 pk is ook niet mis naar mijn idee.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 15:52

    Maar 315 pk en 440 NM,pffffffff.
    Hou het maar even onder controle in het grensgebied. Hoeveel mensen hebben er nu daadwerkelijk met meer dan 200pk gereden?

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    11 november 2007 om 15:58

    315 peekaa is natuurlijk weer kattepis ..
    veelste weinig voor ons soort ..
    nee hoor .. laat die rotzooi maar daar ..

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    11 november 2007 om 15:59

    Ikzelf heb tot nu toe met 200 pk gereden, de nieuwe VW Golf GTI. Dat kwam al goed zat van zn plek.. 315 zal een héél ander verhaal zijn, nog meer omdat het op de achterwielen de weg op komt..

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 16:06

    @Laurens

    Op de achterwielen is inderdaad een heel ander verhaal, maar echt goede(duur) banden doen ook wonderen verrichten.

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 16:07

    Die Yanks moeten niet zo slap lullen dat de suspension zo goed is. Ding rijdt potdoppie nog met een live rear axle rond. Uiteindelijk is die Mustang een auto van drie keer niks. Absoluut prut ding. Als je d’r echt één wilt, haal dan een getunede van Roush of een ander bedrijf die wel weten wat ze doen.

    Login om te reageren
  8. RA999 zegt

    11 november 2007 om 16:17

    @bozewolf
    Heb je er wel eens in gereden dat je zegt dat het zo’n prut ding is?

    Login om te reageren
  9. als ik het geld had. . . zegt

    11 november 2007 om 16:17

    wat zitten jullie alemaal te zeuren over die peekaas? vind het er genoeg

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    11 november 2007 om 16:18

    Wat een onzin toch, mij ga je zeker niet horen zeggen dat de Mustang een staaltje technisch meesterschap is maar 315pk, achterwielaandrijving en dergelijke looks voor dat geld? Nee, dat heeft niemand. Het onderstel en co zijn zeker niet van de beste maar waarschijnlijk nog steeds meer en beter dan waar de meesten die hier commenten mee rond rijden…

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 16:21

    @bozewolf

    Zeker de foto’s vorige keer niet bekeken, ze hebben hier een hoop aan gedaan, maar het blijft een CRUISER!!!!!

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 16:21

    @RA999

    Zout nou eens op met al dat “heb je d’r zelf in gereden?” Zo kun je alle dicussie wel dood doen. “Iran is slecht bezig met hun kernprogramma!” “Buhuh, ben je d’r wel eens geweest?”

    Nee, ik heb nog nooit een Mustang gereden. Maar als meer dan de helft van Europese autojourno’s het een prutbak vind, mag ik met redelijke zekerheid aannemen dat de heren en damen journo’s kennis van zaken hebben en met een goed oordeel zijn gekomen.

    Capiche? Mooi, danku.

    Login om te reageren
  13. m5 zegt

    11 november 2007 om 16:24

    gewoon 85 pk te weinig ;)

    Login om te reageren
  14. Joost zegt

    11 november 2007 om 16:27

    Ben het eens met bozewolf, heb een gewone mustang in amerika gehuurd en een klein stukje in een GT gereden. Is drie keer niks, een hoop PK maar verder weinig emotie of wegligging. 315pk is uiteraard redelijk wat maar als je het vergelijkt met een BMW M3 E46 is het wel duidelijk wat beter is.

    @ mx5-owner: Ik

    Login om te reageren
  15. W1CK3D zegt

    11 november 2007 om 16:27

    lol m5 :p

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 16:28

    @bozewolf: die Mustang kost ook maar weinig hè. Je moet alles een beetje in perspectief zetten….. voorbeeldje?

    Ford Shelby GT500 vs BMW M6
    Power lap times
    Track: Virginia International Raceway
    Shelby GT500 3:05.9,
    BMW M6 3:10.0

    Specs
    Shelby GT500 Max speed 176.7 m/h (285 km/h)
    BMW M6 155 m/h (250 km/h)
    0-100 km/h acceleration 4.4, tegenover 4.5 (M6)
    Quarter mile time 12.7 tegenover 12.4 (M6)
    Power/weight ratio 0.21 tegenover 0.22 (M6)

    Ander circuit (Bedford Autodrome) en de gewone Mustang GT
    49. Mercedes SL 55 AMG 1:30.05 EVO
    50. MG Xpower SV-R 1:30.05 EVO
    51. Mercedes C 55 AMG 1:30.11 “EVO”
    52. Audi S3 1:30.40 EVO
    53. Ford Mustang GT 1:30.55 EVO
    54. Lotus Europa S 1:30.70 EVO
    55. BMW Z4 3.0si Coupe 1:30.80 EVO
    56. Mini Cooper S Works 1:30.80 EVO
    57. Mazda 3 MPS 1:31.30 EVO
    58. Renault Clio Sport F1 Team R27 1:31.70 EVO
    59. Bentley Continental GT 1:32.25 EVO
    60. VW Golf R32 1:32.55 EVO
    61. Mazda RX-8 1:32.70 EVO

    Doet dat vreselijke ding het toch helemaal niet slecht als je kijkt naar de auto’s in de buurt en de prijzen van die auto’s t.o.v. de Mustang GT…. toch?

    Login om te reageren
  17. ZwerverRoodbaard zegt

    11 november 2007 om 16:29

    @KeesRace

    Ik vind het best dat je de Mustang niks vind maar ga de film Bullit en alles wat er om heen draait niet naar beneden halen dat is erg ziek. Kijk maar eerst ff de Bullitt film en dan weetje hoeveel indruk die Mustang toen heeft gemaakt, waardoor ze er nu nog een eerbetoon aan schenken.

    En 315 pk is zat, nog meer en je betaalt je kapot aan verzekering en waar wil je al die pktjes laten je mag ze toch niet uitlaten in NL :S

    Login om te reageren
  18. RA999 zegt

    11 november 2007 om 16:31

    @bozewolf
    Volgens mij zijn er genoeg autojourno’s die het wel een goede auto vinden, en ik neem ook niet aan dat die het fout hebben. Ik vind niet dat je een auto kunt beoordelen op z’n rijgedrag als je ‘m nog nooit gereden hebt, misschien rijdt ie wel geweldig, maar dat weet je niet.

    Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 16:34

    @ woody

    hey, de bang for buck verhouding is met Amerikaanse spierballen altijd wel goed geweest. Maar voor de rest? De rechte lijn tijden zijn ook prima, maar dat hebben de Yanks ook altijd wel gekund. De rondetijd is niet al te beroerd, nee, maar het gaat er toch ook om hoe je het doet? Een tiende van een seconde sneller maakt het niet een betere auto dan X.

    En die vergelijking met een M6? Tsja, nu vind ik persoonlijk een M6 een lelijk ding dat te zwaar is en al die pk’s van die fantastische V10 niet goed kwijt kan. Meer een poser dan een go-er.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 16:39

    nog een rijtje…. De Shelby GT500 op het TopGear circuit…. toch niet slecht hoor…. bijna 2 seconden sneller dan de E46 M3 en twee seconden langzamer dan de CSL…. valt mee niet?

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 16:42

    Sneller dan een Lotus Europa, das toch wel goed eigenlijk, aangezien de Lotus wel een “bochten”auto is.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 16:43

    @bozewolf: ik denk dat de journalisten (jeremy) nogal overdrijven als het gaat over het weggedrag van de auto. De remmen zijn objectief gemeten wel slecht in vergelijking met europese kwaliteitsauto’s, maar dat is voor een paar mille ook op te lossen. Ik neem aan dat de verbeteringen bij deze Bullet zijn doorgevoerd met name omdat ze hoorden waar de schoen aan het wringen was…. Dat ze met die info wat doen is alleen maar goed. Ik neem dan ook aan dat de nieuwe Mustang weer een stuk beter is dan de vorige. En als je een e46 M3 voor kan blijven op het circuit dan moet het weggedrag toch wel redelijk zijn…..

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 16:44

    oh het TopGear rijtje vergeten… komt ie!

    43. BMW M3 CSL (E46) 1:28.0 The Stig
    44. Dodge Viper SRT-10 1:28.5 The Stig
    45. Porsche 987 Boxster S (276bhp) 1:28.7 The Stig
    46. Mitsubishi Lancer Evo VIII 1:28.9 The Stig
    47. BMW Alpina Roadster V8 1:29.0 The Stig
    48. Mercedes CL 65 AMG 1:29.0 Sport Auto
    49. Ford Shelby GT500 1:30.0 The Stig
    50. Subaru Impreza WRX STi 1:30.1 The Stig
    51. VW Golf R32 1:30.4 The Stig
    52. Audi S4 1:30.9 The Stig
    53. Vauxhall VX220 1:31.3 The Stig
    54. Audi TT 2.0 TFSI 1:31.4 Top Gear
    55. Honda NSX-R 1:31.6 The Stig
    56. Mazda RX-8 1:31.8 The Stig
    57. Nissan 350Z (283bhp) 1:31.8 The Stig
    58. BMW M3 (E46) 1:31.8 The Stig

    Login om te reageren
  24. Guan zegt

    11 november 2007 om 16:47

    T vermogen is best ok, maar zie die bak schommelen bij 20 sec. en verder in het filmpje. Staat die gozer met droge ogen te beweren dat het onderstel sportiever is gemaakt. Hahahaha! :D

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 17:00

    Ja hey, de GT500 heeft 500 pk, joh. Vind je ’t gek dat ie een M3 voorblijft met zoveel meer grunt? Wat dat betreft slaat de wagen een modderfiguur in dat rijtje met z’n 500 paarden. De enige anderen die zich moeten schamen uit dat lijstje is de CL65, wat behalve de motor ook een prutkar is, en misschien de Viper, die ook niet de hitparade van technisch raffinement aanvoert.

    En zeker niet alleen Clarkson was niet gecharmeerd van de GT500. Ding is buiten de States niet goed ontvangen, hoor.

    Daarom zeggen alle Europese autokenners ook: Als je dan toch per se amerikaanse spierballen wilt rijden, haal dan of een Corvette of een wagen van een gerenommeerde Amerikaanse tuner (Roush ofzo. Lingenfelters, als je t geld hebt). Probeer de al te standaard fabrieksautos te vermijden. Tenzij je niet eens kan rijden en alleen maar op t gaspedaal stampt en opschept in de kroeg.

    Login om te reageren
  26. Jasper zegt

    11 november 2007 om 17:03

    Auto ziet er wel mooi uit, maar zulke mooie drifts maakt hij nu ook weer niet! Wel een vette wagen!

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 17:03

    @Guan

    Het onderstel is ook sportiever gemaakt, beetje domme opmerking dus.

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 17:08

    Oke dan, 200pk is tegenwoordig in de steeds zwaarder wordende auto’s eigenlijk een beetje te vergelijken met 120pk een jaar of 15 geleden in veel lichtere auto’s dan. Dus we verleggen de grens, 300pk dan. Wie heeft er nu daadwerkelijk gereden met 300pk of meer.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 17:10

    @bozewolf: de meeste mensen (ook de meeste mensen die hier berichtjes tikken) halen al niet het maximum uit hun 13 in dozijn auto’s hier in NL. Dan is een 315pk coupé die in Amerika nog geen 20.000 dollar kost (da’s nog geen 13.500 Euro). Zelfs met onze 42% bpm kost die auto dus in feite minder dan 40.000 euro kosten….. welke auto’s zijn sneller voor dat geld? Hoeveel daarvan komen in de buurt van 300pk?

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 17:11

    Foei wat een stapel fouten in één berichtje. Mijn excuses!

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 17:12

    ik bedoel maar…. prijzen!
    http://autotelegraaf.nl/infoenadvies/allesovereenauto/toon.fpl?id=5811,5810,93235,39967,36495,9982,9981,92199,13250,16114,26126,32575,32576,93834,60212,49685,49686,58207,96348&speurderId=11677584&tab=prijzen

    Login om te reageren
  32. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 17:21

    @wOoOdy

    Das waar, hoeveel mensen komen: A. Boven de 5000 toeren(hoewel dit met een diesel of een turbomotor minder van toepassing is), B. Op het uiterste van de gripgrens door de bocht heen zetten terwijl je niet eens normaal een lijn kan vinden/creeeren.

    Login om te reageren
  33. W!d zegt

    11 november 2007 om 17:22

    @w0o0dy: wil je puur voor de pk’s gaan en maakt de rest niet uit.. ga voor die Mustang. Standaard Mustang is niet voor niets zo goedkoop.. techniek is echt outdated!

    Ik vind deze bullitt er wel strak uitzien.. geen poespas zoals rare strepen logo’s.. maar gewoon strak!

    Login om te reageren
  34. W!d zegt

    11 november 2007 om 17:23

    En als je hem wil kopen.. wel voor februari doen ivm slurptax ;)

    Login om te reageren
  35. Guan zegt

    11 november 2007 om 17:26

    @mx5-owner; dat begrijp ik ook wel, heb je gekeken wat ik bedoel? Als we dit sportiever noemen.. Dan neem ik aan dat de gewone Mustang in de VS het onderstel van een boot heeft.

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 17:29

    @W!d: ik ben meer van het andere uiterste…. pk’s zeggen me niet alles, heb liever een leuk weggedrag. Mijn privé auto (1000kg, 130pk, RWD) rijdt dan ook op eenvoudige 185 banden, maar heeft wel een set instelbare Koni’s en een aantal braces tussen de veerpoten. Door deze aanpassingen is de wegligging nog scherper en door de relatief smalle banden kun je er leuk mee spelen zonder dat het snoeihard hoeft te gaan….. max fun @ relatively low speeds.

    Omdat ik zelf niet ga voor ultieme snelheden snap ik de lol van zo’n “ouderwets en simpel” apparaat juist heel goed. Het gaat niet zozeer om hoe hard je gaat maar om hoeveel lol je hebt tijdens het rijden. Daarom is zo’n Mustang in feite niets voor mij…. ik wil een scherp sturende auto met veel feedback om mee te dollen, maar ik hoef mijn rijbewijs niet zo nodig kwijt.

    Login om te reageren
  37. ZOEF zegt

    11 november 2007 om 17:35

    22.000 euro voor 315 pk. Waw!

    Ik heb er mee gereden, een weekje in een Hertz huurauto tijdens een reisje door de far west in 2006. Dat was de 4 liter 200 pk zescylinder versie. Rijdt erg aangenaam doch is geen sportwagen naar Europese normen. Het vermogen was ruim en het koppel was goed, zo ook de automaat. De wagen ging lekker van de plaats met een goeie acceleratie, mooie hernemingen en erg trillingsvrij (voor ons dieselrijders).

    Edoch wiegen wiegen wiegen … ik dierf er de eerste twee dagen niet mee boven de 80 mph komen. Toen ik ‘m wat beter gewend was reed ik regelmatig 100 en dat was te doen, maar nooit heb ik boven de 110 durven uitkomen, zo’n 180 kmu.

    Login om te reageren
  38. monk zegt

    11 november 2007 om 17:36

    kheb eens in de gewone 4.6 300pk v8 gereden, ik vond em niks tegenvallen, was echt heerlijk om mee te rijden en af en toe het gas in te trappen. En nee ik ben er niet mee gaan driften of het circuit op, maar op straat was ie echt prima.

    Login om te reageren
  39. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 17:38

    Joah, je hebt wel gelijk dat je geen auto vind met dezelfde pk/euro verhouding, maar dan nog. Wat wil je met een redelijk “gewone” auto, die dan wel 300 pk heeft, dus leuk bij ’t stoplicht en in de kroeg, die verder rijdt als een natte krant, slurpt als Duitsers op het Oktoberfest en voor zo’n grote bak ook niet echt praktisch is? En inderdaad, tegen de tijd dat de Nederlandse overheid klaar is met je betaal je een stuk meer. En als we het dan over rijplezier gaan hebben zijn er legio betere mogelijkheden dan deze McMustang.

    Verder moet erbij gezegd worden dat ik misschien niet al te veel tegen de auto zelf heb, maar des te meer tegen al-te-snel enthousiaste Amerikanen die het ding binnenhalen als een halve BMW concurrent. Het wordt gepropageerd als sportwagen daaro, niet als cruiser (je wilt ook helemaal niet cruisen in dat ding). Het hele pakket is gebaseerd op Amerikaanse standaard. Dat ligt gewoon zo veel lager dan wat wij in Europa gewend zijn. En dan vervolgens glashard beweren dat de hamburgertechniek kan concurreren met “onze” (europese) speelgoederen, puur omdat de pk’s op papier hetzelfde zijn.

    Dát moeten de Yanks nog leren.

    Login om te reageren
  40. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 17:40

    @Guan

    Zou jij anders willen in de verschrikkelijk hete Nevada Desert(of zoiets), als je 400km rechtdoor moet rijden om bij de eerste bocht die groot genoeg is om een mammoettanker doorheen te sturen de parkeervlakte van de supermarkt te betreden. Daarna mag je weer terug, 400km rechtdoor terug naar huis. Nee dat bochtengedrag en harde onderstel is belangrijk voor hun.

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 17:43

    @woOody

    Mx5 1.8NA?

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 17:44

    @woOody

    Ook aan de onderkant chassisbraces?
    Kost geen drol en werkt heel goed.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 17:48

    yep een 1.8 NA en al wel voor tussen de veerpoten en natuurlijk ook achter maar nog niet voor-onder.

    Login om te reageren
  44. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 18:12

    @wOoOdy

    Ook achter-onder natuurlijk he. ;)
    Ben zelf met een 1.6 16v NB iets verder en en denk lager(40mm) inclusief een op maat gemaakt koni verstelbaar schokdemper systeem en ik heb nu al het advies gekregen om niet verder te gaan met de wegligging i.v.m. grensgevoel(geen dus,je gaat gewoon). Ben toch nog niet klaar maar moet wel vragen aan jou?
    Hoe vind jij dat nou, al die “snelle” jongens pesten in de bochten.

    Login om te reageren
  45. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 18:23

    @wOoOdy

    Rij zelf met Potenza RE720 in maatje 205/45-16 en daar valt prima mee te spelen, alleen gaan de snelheden wel een Stuk omhoog, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  46. RubenBaeten zegt

    11 november 2007 om 18:33

    @bozewolf: Wat jij nog moet leren is dat je niet zo stellig dingen beweert over auto’s waarmee je niet hebt gereden. En dat die vergelijking met Iran nergens op slaat weet je zelf ook wel.

    Toen de C6 Corvette uitkwam liepen ook alle stuurlui steen en been te klagen dat ie bladveren achter had. Totdat het ding (Z06) sneller dan een Zonda over de Nurburgring knalde, toen had niemand het er meer over. Dus misschien is het ook voor jou tijd om voorbij de starre as te kijken en te accepteren dat ook Mustangs erg snel en leuk kunnen zijn.

    Probeer er anders eens eentje, zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 18:37

    @mx5-owner: ik moet zeggen dat ik maar zelden anderen pest, rij vooral voor mijn eigen lol en eigenlijk het liefst met zo min mogelijk verkeer om me heen.
    Rij ook veel km’s redelijk rustig.

    Die banden van jou zijn nogal breed, daarmee leg je de grens wel ver weg en dat maakt het tricky als je je eigen kunnen overschat. Op rotondes heb ik nog niet meegemaakt dat iemand bij-blijft, maar dat zegt niet zoveel…. gelukkig probeert niemand aan mijn bumper te hangen als ik de rotonde over knal. Wel lachen als iemand met een Polo (verlaagd dikke wielen etc probeert je bij te houden….. dan kan ik het soms ook ff niet laten om die het snot voor de ogen te rijden….. ach ja mannen zijn net kids, lol

    Login om te reageren
  48. ZOEF zegt

    11 november 2007 om 18:47

    Verder moet erbij gezegd worden dat ik misschien niet al te veel tegen de auto zelf heb, maar des te meer tegen al-te-snel enthousiaste Amerikanen die het ding binnenhalen als een halve BMW concurrent. Het wordt gepropageerd als sportwagen daaro, niet als cruiser (je wilt ook helemaal niet cruisen in dat ding).

    bah bozewolf helemaal niet mee eens. Die Amerikanen weten best dat de Mustang geen partij is voor een bimmer MAAR HIJ KOST OOK MAAR DE HELFT.

    Het is een hele populaire wagen daar, NET vanwege de prijs en de leuke looks – iedere jongeman die z’n eerste job te pakken heeft kan ‘m kopen daar. Hoe zou jij je voelen als je 22 bent en je kan fier je eerste autootje gaan kopen – budget 20.000 euro – en je wandelt

    1. een VW showroom binnen waar een muffe Golf 1.4 L veel te duur staat te wezen met z’n miezerige 78 pk.

    2. Een GM showroom binnen waar een glimmende Mustang met 315 pk je opwacht voor amper 2 mille meer?

    Ik zou niet lang moeten nadenken hoor.

    Enne – en dit is uit eigen ervaring: je kan er HEERLIJK mee cruisen – beter dan met Europese sportwagens want CRUISEN kunnen Amerikanen als geen ander.

    Login om te reageren
  49. Patrick zegt

    11 november 2007 om 18:50

    Doe mij maar zo’n Mustang want dan rijd ik tenminste in iets unieks !!!!

    Login om te reageren
  50. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 18:50

    @Ruben Baeten:

    Die Iran vergelijking sneed wel degelijk hout en als je terug leest en over hersencellen beschikt dan moet dat jou ook opvallen.

    Ten tweede riep iedereen over de C6 dat, ondanks het feit dat ’t een prima wagen was, de bladveren gewoon archaisch zijn. Zijn ze ook, ondanks de prestaties.

    En ten terde, als we niks mogen beweren over auto’s die we niet gereden hebben, kunnen we de site wel meteen opdoeken, he? Telt de mening van journalisten niet meer tegenwoordig? Als filmpjesmaker moet je dit toch donders goed beseffen. Of heb je nu je ’t zelf doet zo’n hautaine houding van “ik weet het allemaal beter want mijn achterwerk heeft in een M3 stoel gehangen”?

    Het enige wat ik in deze thread over de Mustang heb gezegd zijn feiten. De gebruikte techniek is gewoon ontzettend outdated, de rij-eigenschappen zijn misschien wel “fun” maar ongenuanceerd en nogal van dik hout zaagt men planken en vooral de GT500 moet het hebben van z’n straight line speed, pk’s op papier en natuurlijk de throwback look voor de mensen die met de muscle cars zijn opgegroeid. Daar is die wagen namelijk voor bedoeld.

    Als er dan een filmpje verschijnt waarin wordt beweerd dat het klompje staal uit Amerika een sportief scheurijzer is, dan zeg ik inderdaad “ho even”. En nu mag ik er misschien zelf niet in gereden hebben, maar dat maakt mijn met argumenten onderbouwde mening er niet minder op. Zeker niet als ik van Joost gelijk krijg en deze man heeft er blijkbaar WEL in gereden.

    Dus uhm, dankuwel en daar is de deur.

    Login om te reageren
  51. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 18:51

    Ik ben op ’t moment in een slecht humeur trouwens. Je maakt leuke filmpjes, kerel, maar ’t gemekker van “je hebt er zelf niet in gereden” schoot even in het verkeerde keelgat.

    Login om te reageren
  52. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 18:51

    @wOoOdy

    Pesten is een beetje overdreven, maar je hebt altijd de idioten die je rechts voorbij knallen om net voor je met zo’n 85km/u een afrit te pakken die jij normaal op je sloffen met 140/150 uit komt zetten, als je zo’n bui hebt dan. Die zijn toch wel grappig om een beetje te pesten. :)

    Login om te reageren
  53. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 18:53

    En @ ZOEF:

    Ja, in AMERIKA, ja. Tegen de tijd dat t karretje hier in Europa staat is de prijs nogal opgekrikt. Dus dat argument gaat voor ons niet meer op.

    En uiteindelijk weten we allemaal donders goed dat Amerikanen van auto’s geen fuk afweten behalve drie dingen:

    1.) Hoe je er heel erg veel maakt.
    2.) Hoe je ze er cool uit laat zien.
    3.) Hoe je een brute motor bouwt.

    Login om te reageren
  54. RubenBaeten zegt

    11 november 2007 om 19:06

    Mijn berichtje was ook een beetje flauw, dus vooruit. :-P Maar af en toe stuit het eeuwenoude gezeur over Amerikanen mij even tegen de borst. Zeker als er rondetijden en prijzen aangedragen worden, en er dan nog stééds beweerd wordt dat het waardeloos spul is.

    Ik heb in de Mustang gereden (de gewone GT) en natuurlijk is het geen toonbeeld van verfijning, natuurlijk helt het ding over en is hij te zwaar om vlot over bochtige weggetjes te gooien. Maar je hebt wèl een V8 onder je voet die op elk gewenst moment de bandjes kan laten gillen, je rijdt een onwaarschijnlijk goed uitziende machine, en dat allemaal voor de prijs van een vrij uitgebreid verstelbare tuinstoel. Dat noem ik nou briljant, in tegenstelling tot de Europese methode waarbij men zesentwintig computers in een differentieel stopt en vervolgens de boel voor twee ton verkoopt om nog wat winst te boeken.

    Maar we kunnen het er wat mij betreft ook gewoon op houden dat de cultuurverschillen tussen Europa en de VS erg groot zijn, en dat wij hun insteek niet begrijpen. ;-)

    Login om te reageren
  55. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 19:07

    @bozewolf

    Iedereen weet dat Amerikanen goed kunnen overdrijven.
    Jij begrijpt alleen de Amerikaanse cultuur en het land niet helemaal. Voor de jongeren is dit, net zoals vroeger een betaalbare Hot-Rod en wat wij europeanen daar van denken zal hun toch wel een beetje een biet zijn. Deze auto borduurd toch voort op het principe van de oer-Mustang,een icoon. Op een manier genaamd evolutie. Amerikanen houden van die auto en ook van die handlings eigenschappen.

    Login om te reageren
  56. Robin zegt

    11 november 2007 om 19:15

    IK vindt dit wel een van de vetste mustangs, niet zo patserig…. ik ben normaal niet zo van de mustangs, als ik er 1 zou nemen zou het zoiets zijn.

    Login om te reageren
  57. Miguel zegt

    11 november 2007 om 20:32

    echt geslaagd vind ik deze mustang toch niet…

    Login om te reageren
  58. Dink zegt

    11 november 2007 om 20:38

    Kijk dit nou:
    http://pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=459976

    Login om te reageren
  59. DubaiSheikh zegt

    11 november 2007 om 20:50

    Hier in Dubai rijden er best wel wat van die Mustangs rond (Amerikaanse autos zijn hier redelijk populair). Ze zien er wel goed en lekker agressief uit.

    Deze Bullit is wel een beetje een farse hoor. De verbetering aan de ophanging zie ik er nog niet aan af. Kijk hoe rond de 20-30 seconden in het filmpje die body heen en weer schommelt. Dat is nu niet bepaalt het kenmerk van een strakker geveerde auto…

    Trouwens hoeveel speciale edities van de Mustang zijn er nu al wel niet uit? Een stuk of 40?

    Login om te reageren
  60. lincoln zegt

    11 november 2007 om 20:54

    @DubaiSheikh .. 315bhp .. no stress .. low revs .. high torq .. says it all.

    Login om te reageren
  61. Rob USA zegt

    11 november 2007 om 21:20

    @Bozewolf:Wat een hoop crap kraam jij uit zeg! Toevallig heb ik een GT met wat extra opties( lees pk’s) en saleen brakes dus ik kan er wel wat van zeggen wat wel ergens op slaat. Jij zegt ten 1e, dat het een redelijk” gewone” auto is ..
    Hoeveel keer heb je hem bv gezien deze week ?en welke heeft zo’n legendarische historie? het design staat op eenzame hoogte en lijkt op nix anders ( zoals 3 coupe en A5 bv enz enz) en is een keer niet alleen in een windtunnel ontworpen ( zie rechte voor- en achterkant) 2e , stoer doen tov een bmw?? Please don’t make me laugh! Dat burgersman autootje dat op elke hoek ziet. Nee leer je eens te onderscheiden van wat de massa heeft of wil hebben!
    3e,rijdt als een natte krant, Dat kan je niet zelf hebben verzonnen(want jij hebt er niet in gereden) maar van jou zo gerespecteerde autojournalisten die( lees de berichten ) De auto het best vinden die ze het meest kado’s geven en in het mooiste hotel gooien.4e, niet kunnen cruisen, Jongen de USA heeft het cruisen uitgevonden! Het enige wat je goed zei is dat het geen scheurijzer is,maar voordat al die vreselijke bochten komen kunnen bijna alle bmwtjes alleen heeeel klein mijn achterlichten zien in de verte!

    Login om te reageren
  62. Rob USA zegt

    11 november 2007 om 21:28

    Op USA sites zijn ze trouwens niet echt lovend over de Bullit en zeggen ze dat je beter zelf je auto kan aanpassen naar eigen smaak qua wegligging en pk’s.
    En dat is weer het leuke van de aftermarket in de States,je kan elk onderdeel van de auto op 30 verschillende manieren opwaarderen en dat is ook een goede reden voor Ford om hem niet voller te maken dan wat hij nu is!
    Even wat ik zover erop heb laten schroeven; Flowmaster uitlaatpotten,Saleen remmen,Saleen underdrive pulley’s,Eibach pro kit veren, Airaid open luchtfilter,
    Superchips chiptuning and more things to come.. :)

    Login om te reageren
  63. Rob USA zegt

    11 november 2007 om 22:16

    @Bozewolf: En je had ook nog die andere 3 punten
    1,) Dat ze er veel van maken heb ik hier geen last van en zo blijft de prijs laag
    dus dit punt is goed,
    2,) cool is altijd ok en tenminste geen grijze massa dus ook een goed punt.
    3,)een brute motor vind ik ook heeel belangrijk zo niet het belangrijkste!
    Ook een heeel goed punt dus. Dat doet me herinneren dat bmw ooit speciaal
    voor NL een 518 heeft laten maken hahah een 1.8 motor in zo’n maat auto
    laat me niet lachen.
    Dus eindconclusie de Amerikanen weten dus best hoe ze een auto moeten
    maken en dat weten ze al heeel veeel jaren!

    Login om te reageren
  64. Rob USA zegt

    11 november 2007 om 22:30

    @Dubaisheik: Zie je dat ze ook in Dubai smaak hebben!
    Die uitvoeringen vallen best mee hoor: Er zijn maar 3 motortypen 4L V6,4.6L V8
    en een 5.4L v8 er zijn alleen een aantal uitvoeringen, die pink nog iets voor het goeie doel,de Hertz uitvoering,deze nieuwe Bullit,de Boss,de KR,dadelijk de supersnake :) maar dit niet nieuws de meeste waren er ook al in de 60-70 er
    jaren! Dan zijn er alleen nog de tuners Saleen en Roush met allebei hun 3 uitvoeringen en een convertible. Ze hebben gelukkig geen diesel. :)

    Login om te reageren
  65. marruk zegt

    11 november 2007 om 23:18

    wooody, het spijt me zeer, en ik vind je vergelijking met de m6 terecht,
    maar dit rijtje van auto’s die ‘om de Mustang GT heen staan’..:
    nder circuit (Bedford Autodrome) en de gewone Mustang GT

    Mercedes SL 55 AMG, oke
    MG Xpower SV-R, mwah, oke
    Mercedes C 55 AMG, oke
    Audi S3, mwah, oke

    Lotus Europa S, mwahmwah
    BMW Z4 3.0si Coupe, mwah
    Mini Cooper S Works: ahum
    Mazda 3 MPS 1:31.30: ahum
    Renault Clio Sport F1 Team R27: ahum
    Bentley Continental GT 1:32.25: ahum (VEEEEL te zwaar voor een circuit joh!)
    VW Golf R32 1:32.55: ahum
    Mazda RX-8 1:32.70: mwah

    Van jou rijtje blijven er in míjn mening, nog maar 3 of 4 over…

    Login om te reageren
  66. John zegt

    12 november 2007 om 09:55

    Persoonlijk vindt ik de auto om te zien schitterend mooi, op de neus na. De vermelde 315 PK is overigens met ‘regular’. Gooi je er ‘Premium’ in dan herkent de motor dat en krijg je meer vermogen. Overigens zeggen ze niet hoeveel meer.

    Tja, 315 PK voor zo’n wagen is niet overdreven veel. @mx5-owner: Dat jij, of de gemiddelde NL-er nu niet met 200 PK rijdt is nog geen basis voor zo’n reactie. Als ik hier in m’n omgeving even rondkijk zijn er zat mensen met meer dan 200 PK, al ken ik de meeste niet persoonlijk.

    Omdat we in dit topic blijkbaar gek zijn op lijstjes ;):
    – 2x Mercedes S600
    – 1x Mercedes S400 CDI standaard
    – 1x Mercedes S400 CDI gechipt
    – 1x BMW M5
    – 1x BMW 530D
    – 1x BMW 535D
    – 1x Aston Martin
    – 1x Porsche 911 GT2
    – 1x Corvette
    – 1x Mustang
    – Diverse dikke Amerikaanse pick-ups
    – 1x Mercedes ML320CDI
    – 1x BMW 330CDI
    – 1x BMW 335i of d
    – 2x Jeep Grand Cherokee
    – 1x BMW 740d

    Bij mijn weten zitten die toch allemaal boven de 200PK. Het zijn niet de laatste modellen van de meesten, maar blijkbaar is er toch wel vraag naar auto’s met meer dan 200PK.

    Vermogens van motoren nemen nog steeds vrij snel toe. Als je ziet dat een BMW 123D met een 2.0 dieseltje al boven die 200PK zit, waar hebben we het dan nog over?

    Login om te reageren
  67. Pieter zegt

    12 november 2007 om 15:05

    Het is gewoon lekker Amerikaans: low tech, cubic inches en knallen maar in een charismatische auto. Blinkt nergens in uit, maar is als totaal niet alleen aantrekkelijk (voor de liefhebber althans), maar door zijn prijsstelling ook heel bereikbaar. Daarnaast moet je niet vergeten dat de Mustang vooral voor de USA zelf wordt gemaakt. Je ziet daar in Amerika vooral veel jongeren in rijden. Nou, toen ik zo jong was, had ik er ook graag eentje gehad!

    Login om te reageren
  68. crew zegt

    12 november 2007 om 15:27

    iedereen heeft het maar over de prijs en de motor.. al die getallen… ik geef meer om rij eigenschappen, geluid in de auto, enz enz.. je heb voor weinig geld wel een leuke auto aan zon mustang.. maar het is van goedkopere matrialen gemaakt.. dus het trilt, piept, rammeld enz enz.. wil je dat niet, dan moet je een andere auto kopen en dus ook meer geld uitgeven

    Login om te reageren
  69. Rob USA zegt

    12 november 2007 om 18:02

    @Pieter; Hij blinkt zeker uit in charisma en V8 power met bijbehorend onovertroffen V8 geluid en het design vind ik ook heerlijk en met wat chrome velgen blinkt die nog meer! :)
    @Crew;Geluid in de auto is goed, zeker door het V8 geluid en door een leuke optie van een 1000w stereo. Trillen piepen en rammel doet hij echt niet hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North