• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vlagele RUF RGT 8: Een Porsche 911 met een V8!

Auteur: robbie, gepost 6 maart 2012 om 18:45 – 75 Reacties

RUF RGT 8 @ Geneve 2012
Een Porsche 911 met een dikke V8 achterin, hoe bizar is dat! Porsche lepelt niks anders dan 6 cilinder boxermotoren in de 911, maar bij de Duitse tuner RUF leggen ze er liever een zelf ontwikkelde V8 met 550 pk in. Hoe vet is dat!

Op basis van de vorige generatie 911 (997) has RUF ook al eens een 911 V8 laten zien, maar vandaag in Genève laten ze dicht zien dat die V8 ook gewoon past in de nieuwe 991.

Het vlagele exemplaar dat momenteel staat te shinen in Zwitserland heeft achterin een 4.5 liter grote V8 liggen die RUF (naar eigen zeggen) zelf heeft ontwikkeld. Het vermogen is 550 pk/500 Nm en je kan er een topsnelheid van 318 km/u mee halen.

Wanneer gaat Porsche zelf zoiets bouwen?

Technical Data RGT 8

Power at 550ps/405kW @ 8500
Torque at 500 Nm @ 4000 1/min
Displacement 4499 cm³
Transmission 6-speed manual
Top Speed 318 km/h
CO2 emissions 298 g/km

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Autoshows, geel, geneve, geneve-2012, Porsche, ruf, tuning, V8

Vorig bericht: « Skoda zet een Tsjechische Hulk voor de Citigo
Volgend bericht: MINI Countryman Cooper S JCW is een dikkerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. brian078 zegt

    6 maart 2012 om 18:47

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • Paragon zegt

      6 maart 2012 om 18:50

      @brian078: Jouw auto… DIE is saai.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      6 maart 2012 om 20:42

      @brian078: Hoezo zeg je zulke dingen over je moeder? Het is wel je ma heur.

      Login om te reageren
  2. agera zegt

    6 maart 2012 om 18:48

    Ik verbaas mij keer op keer weer hoe Porsche het voor elkaar krijgt om elke nieuwe generatie 911 mooier te maken.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      6 maart 2012 om 18:49

      @agera: Plus met spoiler vele malen mooier, zeer gelukt dit!

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        6 maart 2012 om 18:53

        @agera: Dit is toch een Ruf-getunede Porsche, dus die heeft een mooiere Porsche gemaakt?

        Login om te reageren
        • agera zegt

          6 maart 2012 om 18:57

          @JanC: Ja oke daar heb je ook gelijk in idd, maar naar mijn mening is deze helemaal geslaagd.

          Login om te reageren
          • syliaca zegt

            6 maart 2012 om 21:52

            @agera: I agree, maar RUF weet meestal wel wat er met een Porsche moet gebeuren om hem wat op te fleuren ;)

            Login om te reageren
            • bassen zegt

              6 maart 2012 om 22:19

              @syliaca: Even voor de duidelijkheid, en ook voor de topic schrijver. De RUF RGT-8 is geen porsche! en ook geen V8, wel een 8 cilinder, maar dat is iets anders dan een V8.

              Login om te reageren
              • bassen zegt

                6 maart 2012 om 22:25

                @bassen: Correctie van mijzelf, het is natuurlijk wel een V8, maar dan in Flatcrank.

              • syliaca zegt

                7 maart 2012 om 08:13

                @bassen: de RUF RGT-8 is wel een Porsche. Die 8 is wel een V8, wat wil je hier nou precies mee zeggen?

              • bassen zegt

                10 maart 2012 om 15:49

                @syliaca: Nee RUF is geen Porsche, als je het niet weet moet je vooral mij gaan verbeteren. Kijk anders een even op mijn site rond, met name de RGT-8 op RUFdatabase.com

              • syliaca zegt

                10 maart 2012 om 15:59

                @bassen: Een Hamann Ferrari is wel een ferrari, een AC schnitzer BMW is wel een BMW, een Ruf is wel een porsche.

              • bassen zegt

                12 april 2012 om 00:26

                @syliaca: Nee, RUF is geen Porsche, leer nu eens lezen!

              • syliaca zegt

                12 april 2012 om 23:03

                @bassen: Een RUF is wel een Porsche. Gewoon doorontwikkeld en tot betere dingen gemodificeerd.

              • bassen zegt

                13 april 2012 om 21:57

                @syliaca: Nee dat is het niet, leer nu eens lezen! Een RUF heeft een ander chassis nummer dan een Porsche, daarom kan het geen Porsche zijn. RUF is een auto merk.

              • syliaca zegt

                16 april 2012 om 19:03

                @bassen: Nou ben ik er wel weer klaar mee, RUF is gewoon een omgebouwde Porsche, omdat RUF hem omgebouwd heeft is het een RUF. RUF is dus een automerk met als basis een Porsche.

  3. Northwestern zegt

    6 maart 2012 om 18:49

    Ligt de motor in de lengte of dwars? Op de achteras of voor de achteras? Achter- of vierwielaandrijving?

    Login om te reageren
    • Barnato zegt

      6 maart 2012 om 18:54

      @Northwestern: Lengte, Voor de achteras en je mag kiezen tussen achter- of vierwielaandrijving.

      Login om te reageren
      • chielll zegt

        6 maart 2012 om 19:44

        @Barnato: Read Mid-Engine? Geen grapje? Google: “RUF RGT 8” levert (vooralsnog) weinig op over deze auto. (Wel de vorige RGT 8.)

        Login om te reageren
        • chielll zegt

          6 maart 2012 om 20:54

          @chielll: ‘Read’ moet zijn: ‘Rear’.

          Login om te reageren
      • fortuna zegt

        6 maart 2012 om 21:29

        @Barnato: Lengte, achter de achteras en achterwielaandrijving.

        Login om te reageren
  4. Polo90 zegt

    6 maart 2012 om 18:52

    Wanneer gaan die gasten nou EINDELIJK een setje degelijke velgen ontwikkelen

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      6 maart 2012 om 19:45

      @Polo90: dit zijn gewoon strakke velgen hoor!

      Login om te reageren
  5. Barnato zegt

    6 maart 2012 om 18:52

    En waar is de RT13?

    Login om te reageren
  6. meneersander zegt

    6 maart 2012 om 18:58

    Ik ken RUF toch vooral van hun 400km per uur 911’s, daar lijkt dit niet op…

    Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      7 maart 2012 om 02:08

      @meneersander: 318 vind ik anders wel meer dan genoeg, maar ik snap wat je bedoeld:)

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 maart 2012 om 03:37

      @meneersander: RUF is over het algemeen ook geen 4000pk/10.000kmu zelfbevlekker.

      RUF bouwt serieuze auto’s.

      Login om te reageren
  7. Foramen zegt

    6 maart 2012 om 19:03

    Best leuk allemaal maar waar is dan de foto van het motorblok, vroeger riep ik ook altijd dat mijn speelgoed autootjes over een v16 beschikte…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 maart 2012 om 21:48

      http://goo.gl/hk69C

      Login om te reageren
  8. kickass zegt

    6 maart 2012 om 19:03

    Staat hem goed dat vlageel!

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    6 maart 2012 om 19:13

    Gaaf! Een eerbetoon aan de Yellowbird!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      6 maart 2012 om 19:36

      @rufctr01: Nu begrijp ik je avatar ook beter. ;)

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      6 maart 2012 om 19:37

      @rufctr01: De kleur misschien, de auto toch niet echt. De Yellowbird was de eerste CTR, die RGT RUFs zijn een beetje hun GT3’s om het zo te zeggen. Atmosferisch, licht en RR-layout.

      Login om te reageren
  10. Aquios zegt

    6 maart 2012 om 19:14

    Wanneer gaat porsche zelf zoiets bouwen? Naar mijn weten ligt er een v8 in de 918 Spyder. Dus vrij snel lijkt mij. (ok technisch gezien niet echt een 911 maar toch…)

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    6 maart 2012 om 19:19

    Blijft de vraag waar eigenlijk die motor vandaan komt.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      6 maart 2012 om 19:33

      @norge: Zal wel uitbesteedt zijn aan een grote motorenbouwer.

      Login om te reageren
  12. jolig zegt

    6 maart 2012 om 19:32

    Ik weet dat RUF geen stelletje hobbyisten zijn, maar ik vraag me toch af hoe ze dat oplossen met de balans. Een V8 heeft sowieso z’n zwaartepunt al hoger liggen, maar ook verder naar achteren lijkt me?
    550 pk vind ik nou ook niet zo spectaculair. Een nieuwe GT3 zal daar ook wel in de buurt uitkomen. De Turbo natuurlijk ook, maar dat is dan weer een turbo..

    Login om te reageren
    • Femme zegt

      6 maart 2012 om 19:53

      @jolig: Noem eens wat atmosferische motoren met een hoger specifiek vermogen dan deze V8 van Ruf? 550pk uit een atmosferische 4,5 liter V8 is een erg knappe prestaties. De Ruf doet 122pk per liter, een M3 105pk en een GT3 RS 115pk. De motor weegt 182kg en is daarmee zo’n 20kg lichter dan een standaard Carrera-motor. Hij is slechts anderhalve centimeter langer.

      Login om te reageren
      • jolig zegt

        6 maart 2012 om 20:21

        @Femme: Ja, de cijfers zijn indrukwekkend. Ik vroeg me alleen af waar het zwaartepunt lag. Als je meer pk’s krijgt maar wel iets mindere handling, dan heb ik misschien toch liever een gewone 911.
        Maar ik heb waarschijnlijk toch liever een gewone 911. Die power zou alleen maar in m’n nadeel werken denk ik en dan ruil ik liever dat laatste beetje pk’s voor het comfort van het origineel.

        Login om te reageren
  13. Lennart95vdk zegt

    6 maart 2012 om 19:34

    beetje jammer om de 6-cil boxer eruit te gooien en een v8 erin te lepelen. is toch juist de uitdaging om zoveel mogelijk pk uit zo’n blok te krijgen. Jammer.

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      6 maart 2012 om 22:21

      @Lennart95vdk: Vergeet niet dat deze (nee geen V8) 8 cilinder minder weegt dan de 6cilinder van porsche zelf.

      Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    6 maart 2012 om 19:40

    een V8 blok uit eigen huis ??

    dan mag RUF gewoon op de heldenlijst ..

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      6 maart 2012 om 22:22

      @lincoln: Ja, eigen ontwikkelde motor. 8 cilinder Flatcrank

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 maart 2012 om 22:28

        @bassen:

        thanks dude ..

        Porsche is onbekend terrein voor mij ..

        Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    6 maart 2012 om 19:54

    Waarschijnlijk 1 van de weinige wagens waarop een spoiler goed staat…

    Login om te reageren
  16. love4sportcars zegt

    6 maart 2012 om 20:01

    Dat geluid wil ik wel eens horen!

    Login om te reageren
    • fortuna zegt

      6 maart 2012 om 21:31

      @love4sportcars: check youtube. Infeite twee 4-in-lijn motoren die dezelfde krukas delen.

      Login om te reageren
  17. audirs3 zegt

    6 maart 2012 om 21:01

    Jammer dat ze niet een 8-cilinder boxer hebben ontwikkeld, dat zou pas een unicum zijn!

    Login om te reageren
    • fortuna zegt

      6 maart 2012 om 21:45

      @audirs3: http://www.youtube.com/watch?v=jsDGbLgyDoU

      Login om te reageren
      • fortuna zegt

        6 maart 2012 om 21:58

        @fortuna: http://www.youtube.com/watch?v=2jpe8PNY4c0&feature=related

        Login om te reageren
    • fortuna zegt

      6 maart 2012 om 21:59

      @audirs3: http://www.youtube.com/watch?v=BEUUEMZSBuQ

      Login om te reageren
    • mout zegt

      6 maart 2012 om 22:53

      @audirs3: Hola. Dit is een ‘flatcrank’: vrijwel een boxer. De cilinders staan ook hier 180 graden, dus recht tegenover elkaar.
      Verschil? Bij een boxer maken de linker en rechter cilinder dezelfde slag, bij een flatcrank mag de timing alles wezen. Hoe meer cilinders je hebt, hoe minder trillingen het kost om een andere keuze te maken. Blijkbaar vindt RUF het geen probleem bij een 8-cilinder.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        6 maart 2012 om 23:38

        @mout:

        Wel degelijk een V, geen flat 8…

        Wel flat plane krukas, dat wel, maar dat staat los van de blokhoek

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          7 maart 2012 om 03:32

          @baasbas: Femme wist hierboven ook al te melden dat de hele rataplan slechts 182kg in de weegschaal legt.

          Wel een mooie prestatie.

          Login om te reageren
        • mout zegt

          7 maart 2012 om 13:19

          @baasbas: Ooopsy, dan zit ik er mooi naast. Dank voor het opsnorren van de bron. Anders was ik eigenwijs genoeg geweest om je niet te geloven ;)

          Login om te reageren
  18. 4991 zegt

    6 maart 2012 om 21:30

    [ ] Gepast
    [X] Ongepast
    Een V motor hoort gewoon niet in een Porsche 911!

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 maart 2012 om 21:36

      [X] Gelul

      Login om te reageren
    • bassen zegt

      6 maart 2012 om 22:22

      @4991: Het is dan ook geen porsche! Leer dat toch eens, RUF is een auto merk en geen tuner.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      6 maart 2012 om 22:54

      @4991: En als de V nu, net als bij boxer, 180 graden is? Vindt eerst maar eens het verschil uit tussen een V en een flatcrank.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        7 maart 2012 om 10:39

        @mout: En wie zegt dat ik de Boxster een Porsche vind?

        Login om te reageren
  19. The360box zegt

    6 maart 2012 om 21:32

    Stoer alleen hoe zit het met het geluid want een V8 achterin hebben we niet eerder gezien!

    Login om te reageren
  20. baasbas zegt

    6 maart 2012 om 21:32

    Wie loopt te bitchen op een Ruf RGT 8 heeft het niet begrepen. Sterker nog, lever je pasje maar in van de autoliefhebberclub, want dit is automotive PORN.

    Een V8 in een 911 duwen klinkt banaal, maar dan heb je je gewoon niet genoeg verdiept in de cijfers. Eigenbouw V8 met flat plane kruk en een reline van 9k.

    En dat klinkt GEIL

    http://www.youtube.com/watch?v=i7XiJtvz4ds

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 maart 2012 om 21:35

      *redline

      Overigens, spoilerwerk van de nieuwe ben ik nog niet kapot van… Liever ander plasticwerk erop…

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      6 maart 2012 om 22:02

      @baasbas: Hard on for engine: positively registered!

      Login om te reageren
  21. Tonnie zegt

    6 maart 2012 om 21:39

    Wauw, ruf krijgt het ook altijd voor elkaar! Mooie dingen. En zelf een motor ontwikkelen als tuner verdient ook respect zeg! Vraagtekens bij de kwaliteit.. maarja als tuner ben je daar toch ook wel veel mee bezig…

    Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      7 maart 2012 om 02:17

      @Thijsj: RUF IS EEN AUTOMERK! Snap dat eens.. Je bent niet de enige.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        7 maart 2012 om 18:06

        @porschegt2rs: tsja… Mensen die dat roepen klinken wat mij betreft als een meisje van 15 die beledigd beweert dat paarden benen hebben…. Het kan wel zo zijn, maar ieder weldenkend mens weet toch wel beter. Paarden hebben poten en RUF is een tuner

        Login om te reageren
  22. syliaca zegt

    6 maart 2012 om 21:54

    Ik vind dit wel geweldig, net als altijd weet RUF niet alleen de porsche mooier te maken, ook doen ze nog iets wat simpelweg niet mag. Een V8 in een 911 lepelen. Ge-wel-dig!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      6 maart 2012 om 22:03

      @syliaca: Een 911 mooier maken is een hopeloze opgave. ;)

      Waar RUF wel heel goed in is is een 911 beter en toffer maken!

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        7 maart 2012 om 08:12

        @bozewolf: Ach ja en toch vind ik dat RUF deze mooier heeft gemaakt ;)

        Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    6 maart 2012 om 22:56

    Is dit niet een beetje een slag in het gezicht van Porsche?

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    6 maart 2012 om 22:59

    Hoeveel weegt zo’n blok en hoever achter de achteras licht het?
    In alle geval als er een tuner mee weg kan komen is het ruf wel die doen iets meer dan gewoon gokken (al falen ze wel al eens op betrouwbaarheid).

    Login om te reageren
  25. yerrie zegt

    6 maart 2012 om 23:20

    Daarom is het ook een RUF en geen Porsche als je met een beetje historisch besef begrijpt wat ik beduul.

    Login om te reageren
  26. ronin1130 zegt

    7 maart 2012 om 00:45

    Ik dacht gelezen te hebben dat Porsche ook bezig is om in de 911 een 8-cilinder boxer te stoppen. Naar eigen zeggen zijn ze tegen de limieten van hun 6-cilinder aan het aanlopen. En vandaar ook dat de 991 zo een langere wielbasis zou gekregen hebben.
    En toch wel lekker deze Ruf!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North