• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokken

Auteur: Author, gepost 31 augustus 2016 om 07:44 – 36 Reacties

Afbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokkenAfbeelding Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokken

Voilà: de Hyundai i10 is strakgetrokken
Het populaire a-segmentertje was volgens de Koreanen toe aan een opfrisbeurt.

En dus is de i10 voor 2017 lichtjes bijgepunt zodat het autootje er weer een poos tegenaan kan. In Nederland is de i10 vooral populair dankzij private lease, maar afgezien daarvan krijgt de kleine Hyundai over het algemeen prima kritieken. Toch krijgt het 2017-model een iets gewijzigde grille en LED-verlichting. Ook de bumper aan de voorzijde is lichtjes aangepakt.

Ook de achterbumper is iets gewijzigd ten opzichte van de vorige versie, evenals de verlichting aan de achterzijde. Deze werd een tint of wat donkerder. Bovendien zijn de mistpitten achter voortaan rond. De vernieuwingsdrang is het duidelijkst zichtbaar in het interieur. Een 7″ touchscreen komt standaard in de duurdere versies van de i10 (aankoopadvies), in combinatie met Appel CarPlay en Android Auto.

Qua motoren valt te kiezen uit een 66 pk sterke 1.0 driepitter of een 1,25-liter viercilinder met 75 pk, voor zover bekend kunnen beide versies worden geleverd met een handbak met zes verzetten of met en viertrapsautomaat.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Hyundai, i10, parijs-2016

Vorig bericht: « Jawel, we hebben weer een huis met een dikke garage voor je
Volgend bericht: LOL! Zelfremmende Politie-Touran is totale aanfluiting »

Lees Interacties

Reacties

  1. merri zegt

    31 augustus 2016 om 07:49

    Het is net een Kia Picanto van de huidige generatie

    Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    31 augustus 2016 om 07:51

    Ik dacht serieus: TWINGO !

    Login om te reageren
  3. beefcake zegt

    31 augustus 2016 om 07:52

    Pfoeh. Waarom koopt iemand dit? Beter koop je voor dat geld een iets spannendere tweedehands. Hier wil je toch niet in gezien worden? Facelift of niet.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      31 augustus 2016 om 08:15

      @beefcake: running costs zullen lager zijn dan “iets spannends”. Daarbij zijn er ook mensen die geen zak geven om een auto en gewoon van A naar B willen. Ik snap die mensen overigens ook niet!

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 augustus 2016 om 08:20

      @beefcake: Wat is hier mis mee? Kijk eens naar de doelgroep voor dit soort auto’s. Ik zou mijn vriendin hier prima in kunnen zetten, of mijn moeder, mijn oma. Prima stadsauto.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      31 augustus 2016 om 08:30

      @beefcake: had een i10 als huurauto op Kreta met automaat. Echt van genoten, prima ding man!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      31 augustus 2016 om 12:19

      @beefcake: Waarom? Omdat dit een bijna perfect productje is…

      Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    31 augustus 2016 om 07:57

    Een 1.25 met 75 pk? Het zusterbedrijf Kia heeft voor de Pikanto een 1.2 met 86 pk. Hadden ze beter die uit de schappen kunnen halen

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      31 augustus 2016 om 08:38

      @lekkerlinksrijden: Die viercilinder in de i10 klinkt mij sowieso nieuw in de oren, die was oorspronkelijk niet leverbaar.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        31 augustus 2016 om 10:30

        @granlusso: maar ze hebben bij Hyundai toch ook een nieuwe 3cilinder turbo die bijv. In de I20 ligt? Iets andere turbo erop en klaar is Kees.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          31 augustus 2016 om 22:15

          @lekkerlinksrijden: Dan wordt de auto te duur. Hij is nu al behoorlijk stevig geprijsd, wil je een beetje een nette uitvoering, zit je zo op 14.000 euro. Dan kruipt ie te dicht naar de i20 en dan verkoopt de i10 gewoon niet

          Login om te reageren
  5. jasbelle zegt

    31 augustus 2016 om 07:59

    Die lampjes in de grille komen van de Halfords? Doet m niet veel goeds

    Login om te reageren
  6. bullzeyersn zegt

    31 augustus 2016 om 08:09

    Voor dit segment niet eens heel verkeerd. Interieur ziet er ook aardig uit. Gaat goed verkopen.

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    31 augustus 2016 om 08:18

    Prima autootje met een fijn interieur. De huidige lijn van Hyundai vind ik een knappe lijn. De i20 vooral. Mooie auto vind ik dat.

    Login om te reageren
  8. leaper035t zegt

    31 augustus 2016 om 08:19

    Ja en? Who cares?

    Login om te reageren
  9. granlusso zegt

    31 augustus 2016 om 08:40

    Zes verzetten in de driecilinder zonder turbo? Dat lijkt me een fout, voorheen was het altijd een vijfbak en bovendien lijkt het me sterk dat de auto genoeg koppel bij lage toeren heeft om nog te kunnen presteren in de zesde versnelling.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 augustus 2016 om 08:46

      @granlusso: Misschien is het ook wel een fout maar het zou natuurlijk wel gewoon kunnen. De zesde versnelling in dit soort auto’s is er niet om te presteren, maar om het blokje zuiniger en stiller te laten rijden op de snelweg. Driepittertjes willen nog wel eens wat geluid maken.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        31 augustus 2016 om 09:38

        @viezefreddyw: Dat begrijp ik, maar de huidige i10 staat er om bekend de stilste in zijn klasse te zijn. Ik heb er vaker in gereden, en het is echt een ontzettend volwassen auto voor een A-segmenter, stuk beter nog dan een Up naar mijn mening. Daarnaast zal zon zesbak zeker niet voor de prestaties zijn, alleen vraag ik me af of ze het nodig achten voor een stadauto als deze.

        Al moet ik zeggen dat een zesbak wel fijn is voor het toerental (5e versnelling 3500 toeren bij 120), daar de i10 zeker geschikt is voor lange afstanden.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          31 augustus 2016 om 09:39

          @granlusso: achtten*

          Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    31 augustus 2016 om 08:41

    Een waar wonderwagentje zo’n i10. Veel meer auto dan een aygo of up! Dit ziet er ook weer prima uit.

    Login om te reageren
  11. mgmgb zegt

    31 augustus 2016 om 08:49

    Een viertraps automaat. Dat is dan wel weer lekker retro! Verder blijft het een blikgeworden kort-pittig kapsel.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      31 augustus 2016 om 09:41

      @mgmgb: Liever een viertrapsautomaat dan zo’n hakkelende gerobotiseerde handbak.

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        31 augustus 2016 om 11:56

        @granlusso: dat absoluut, maar helemaal van deze tijd is het niet. Vooral ongunstig op de snelweg, met zo weinig koppel en maar vier verzetten zal hij altijd voor in de toeren zitten.

        Login om te reageren
  12. wolly zegt

    31 augustus 2016 om 09:38

    Ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik het nooit kopen, maar moest ik in een drukke stad wonen, onmiddellijk.

    Betrouwbaar, goedkoop en ziet er leuk uit. Een combinatie die bij Duitsers en Fransen nogal eens wil ontbreken :)

    Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    31 augustus 2016 om 09:58

    Lekker fris karretje

    Login om te reageren
  14. vtechlover zegt

    31 augustus 2016 om 10:08

    Sjonge jonge gewoon een gevaar op de weg met 60pk..

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      31 augustus 2016 om 10:19

      @vtechlover: hoezo, omdat je alleen met 200+ pk 50 in de stad kunt rijden?

      Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      31 augustus 2016 om 11:33

      @vtechlover: Je kunt het ook omkeren. Moderne auto’s zijn zwaar overgemotoriseerd, zeker in de stad.

      Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      31 augustus 2016 om 13:09

      @vtechlover: tuurlijk op de autobahn, maar als je gewoon lekker mee wilt komen met het overig verkeer jakker je doodleuk 130 mee op de A2 áls het mag.

      Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    31 augustus 2016 om 10:22

    St

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    31 augustus 2016 om 10:51

    Niks mis mee, maar je gaat niet voor de fun een blokje om.

    Login om te reageren
  17. mauking zegt

    31 augustus 2016 om 14:59

    Bij dit artikel geeneen reactie met 10+ likes ?

    Login om te reageren
    • geertjan zegt

      31 augustus 2016 om 16:35

      @mauking: ik heb je er 1 gegeven, nog 9 te gaan! Zet m op!

      Login om te reageren
      • mauking zegt

        31 augustus 2016 om 17:02

        @geertjan: Haha bedankt hoor! Ik wilde eigenlijk aangeven dat mensen dit toch minder interessant vinden

        Login om te reageren
  18. steve86 zegt

    31 augustus 2016 om 19:06

    Rij nu twee jaar in een lease I10. Ruim 60.000 km weggereden, durf te zeggen dat het een topkarretje is. Zeer compleet en kost bijna niets.

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    31 augustus 2016 om 20:35

    Nette facelift.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North