• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende generatie BMW 1-serie krijgt een driecilinder

Auteur: Wouter, gepost 1 mei 2009 om 18:55 – 111 Reacties

BMW 120i


Geen M-versie, maar wel een heerlijk zuinig, alleen zuivere lucht uitstotend, lichtgewicht en lekker truttig driecilindertje voor de next-gen BMW 1-serie.

De volgende generatie (codenaam F20) komt overigens pas in 2012, maar BMW is natuurlijk al wel druk met de ontwikkeling van de nieuwe Einser. Natuurlijk moet de nieuweling weer zuiniger worden en minder CO2 uitstoten, vandaar dat er wordt gekeken naar kleinere motoren die dankzij een turbo alsnog een fatsoenlijk vermogen leveren. Tot zover niets nieuws onder de zon, maar volgens autoportal.io.pt gaat BMW nog een stapje verder. In de volgende generatie 1-serie komt er zodoende mogelijk driecilinder motoren. Het nieuwe blok zou de 116i (122 pk) en 118i (143 pk) aflossen en dankzij de kleinere cilinderinhoud een gunstiger verbruik laten zien. (via autoblog.it)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Heet! BMW i7 krijgt het warm
    Heet! BMW i7 krijgt het warm
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Opgefriste BMW 3 Serie
    Opgefriste BMW 3 Serie krijgt bijzonder instrumentarium

Nieuwste artikelen

  • VinFast biedt frisse keuze op de Europese EV-markt met betaalbare B-segment SUV
  • Gaat de Volvo XC60 al te lang mee? #test
  • Iconische Ferrari is stiekem vernoemd naar Brigitte Bardot
  • Opvolger Nederlandse Bugatti one-off kent zijn klassiekers
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW

Vorig bericht: « Spyvideo: Ferrari F450 mule draait rondjes
Volgend bericht: Video: Hamann F430 versus Mercedes CL65 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. SHFT zegt

    1 mei 2009 om 18:56

    als dat hard genoeg knalt mij niet gelaten…

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    1 mei 2009 om 18:57

    Prima blok denk ik zo, plus het vermogen is ruim voldoende.

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    1 mei 2009 om 18:58

    @redactie

    waar is de header gebleven eigenlijk?

    Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    1 mei 2009 om 18:59

    wauw, een bmw cuore!

    Maar het kan best, getuige die kleine turboblokjes die je in Japan ziet zoals in de suzuki cappucino e.d.

    als ze hem maar niet in een auto van 1100 kilo proberen te gooien

    Login om te reageren
  5. BMWNERD zegt

    1 mei 2009 om 18:59

    BMW slaat helemaal door!! Oké het milleu is belangrijk, maar BMW moet natuurlijk niet gaan overdrijven. Ze moeten elke keer maar minder CO2 uitstoot hebben, eens moet het gewoon ophouden!! Je koopt toch een BMW om te scheuren en niet om het milleu te helpen!! Want dan koop je gewoon een Toyota Prius Hybrid!!!!!!!

    Login om te reageren
  6. DrWho zegt

    1 mei 2009 om 19:00

    Wen er maar aan in de berichtgeving, downsizing is al een tijdje de shit. Niets mis mee ook, technisch is het nu mogelijk om met less more te doen dus…BMW gaat heus niets ondermaats in haar wagens duwen, vraagt gewoon een beetje een mentaliteitswijziging.

    Login om te reageren
  7. Lan_Evo zegt

    1 mei 2009 om 19:00

    @Simpson
    Die Cappucino’s wegen volgens mij maar iets van in de 700 kg, deze 1-serie zal wel iets van minstens 1200 kg wegen denk ik zo.

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    1 mei 2009 om 19:01

    Dat mag BMW eerst wel even een fatsoenlijke driepitterbody ontwerpen, want drie brommende cilindertjes in het huidige formaat koetswerk klinkt natuurlijk wel heel erg raar.
    Als ie ook nog wat bijgeademd wordt door een fijne turbo kan dat best wat worden.

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    1 mei 2009 om 19:03

    Meneer de wegenwacht, mijn auto loopt op drie cilinders. Dat is goed voor uw ego meneer, of wilt u in een zwarte Swift eindigen ;-)

    Login om te reageren
  10. Charlie zegt

    1 mei 2009 om 19:04

    Kan het alleen maar toejuigen! BMW’s zijn altijd heel zuinig, en zo’n 116i is dan toch de ideale lease auto.

    Login om te reageren
  11. Lan_Evo zegt

    1 mei 2009 om 19:04

    @BananaFlip
    Inderdaad, straks klinkt hij net als een Aygo. Ik vind overigens dat BMW de laatste tijd wel heel erg aan het doorslaan is met al die groene ontwikkelingen. Bij BMW denk ik (nu nog steeds) aan sportieve, redelijk luxe auto’s, maar als ze zo doorgaan zijn ze over 10 jaar niet beter meer als elke willekeurige Chinees.

    Login om te reageren
  12. VivelaFRANCE zegt

    1 mei 2009 om 19:11

    Offtopic, maar weten jullie ook wanneer de nieuwe A3 er aan komt? Bedankt :) !

    Login om te reageren
  13. EJS zegt

    1 mei 2009 om 19:13

    Ach, echt verbazen doet ’t me niet, en zolang het goed genoeg rijdt is ’t als basisversie ook niet zo erg, zolang er ook nog een 135i komt:D

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    1 mei 2009 om 19:13

    @Lan_Evo

    het is een 1 serie, die mag van mijn part wel als een Aygo klinken. Als je zonodig een sportieve BMW wil rijden dan zijn er genoeg mogelijkheden, zelfs op een 1 serie.

    Login om te reageren
  15. Max zegt

    1 mei 2009 om 19:14

    ze blijven gewoon sportief hoor, wees daar maar niet bang voor. En de luxe zullen de chinezen voorlopig niet benaderen.

    De jappen begonnen 30 jaar geleden met het namaken van autos en zijn nu NOG niet aan het nivo van BMW

    Login om te reageren
  16. Solstice zegt

    1 mei 2009 om 19:16

    Het is 1 mei hoor ;) Komt er ook weer een Isetta? :P

    Login om te reageren
  17. Tommy zegt

    1 mei 2009 om 19:17

    @Charlie: Altijd heel zuinig? Valt tegen, ze zijn niet zuiniger dan andere merken ofzo en die zescilinders lusten toch altijd nog een behoorlijke slok wat opzich geen ramp is natuurlijk. En een 116i als ideale leaseauto omschijven gaat mij ook te ver, er zijn echt betere alternatieven.

    Trouwens een kleinere cilinderinhoud hoeft niet altijd gerant te staan voor minder verbruik, zo’n blokje moet ook veel harder werken en dan kan je er wel lekker een grote turbo op schroefen maar dan neemt die toch nog wel wat benzine…

    Login om te reageren
  18. Georgio zegt

    1 mei 2009 om 19:23

    Ghehehe Bmw 109i of 110i, klinkt wel schattig.

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    1 mei 2009 om 19:27

    Zo hoort het ook. Er moeten zuinige motoren beschikbaar blijven voor mensen die heel graag BMW rijeigenschapen wensen met een lage verbruik.
    Ik zou zeggen ga voor een 2cilinder twinturbo ofzo. 1liter 150pk is geen kunst voor BMW.

    Login om te reageren
  20. Joris zegt

    1 mei 2009 om 19:27

    Ah crap!

    Dacht dat de driepittertjes alleen voor de VW Lupo’s bedoeld waren :(

    Login om te reageren
  21. RomeoS zegt

    1 mei 2009 om 19:27

    @Tommy, nou zover ik weet zijn ze in vergelijking met (vergelijkbare) concurrenten altijd wel zuiniger, zeker nu dat EfficientDynamics programma zijn opmars maakt.
    Ik kan het alleen maar toejuigen, zulke initiatieven!

    Login om te reageren
  22. Gaaap zegt

    1 mei 2009 om 19:30

    Beetje laat nieuws, stond 1 week geleden al in Auto und Motorsport.

    Login om te reageren
  23. sacha zegt

    1 mei 2009 om 19:30

    Drie turbo’s en een kompressor met (al dan niet traploze) versnellingen erop en je kunt er ook 1-op-1 mee rijden.

    CO2 geneuzel is zo’n onzin…

    Login om te reageren
  24. peter zegt

    1 mei 2009 om 19:31

    een driepitter 1 serie lijkt me veel meer “BMW” dan een X1 of X3 of X5

    en vooral veel meer bmw & sportief dan die X3 18d…

    dus waarom niet. Liever een 6 in lijn dan een 4. Maar 4 of 3? don’t care

    Login om te reageren
  25. bobo zegt

    1 mei 2009 om 19:34

    driepitters met een turbo kunnen errug lekker klinken, zeker op hoge toeren. Dus laten we hopen dat het een blokje wordt, dat bij 3000 rpm zuinig rijdt en bij 11.000 rpm als een dolle gaat!

    Login om te reageren
  26. Jos zegt

    1 mei 2009 om 19:43

    @bobo
    11.000 rpm met een turbomotor? Wat heb je dan aan die turbo?

    Login om te reageren
  27. Einser zegt

    1 mei 2009 om 19:44

    Ik heb er vertrouwen in dat BMW zorgt voor een BMW-waardige motor. Overigens haal je met de huidige 116i, 118i en zelfs 120i ook niet het volledige potentieel uit het onderstel van de 1-serie. Misschien een schale troost…
    Wel frappant dat BMW het nu in kleinere motoren gaat zoeken terwijl ze onlangs de 116i het 2-literblok hebben gegeven.

    Login om te reageren
  28. RobertJ zegt

    1 mei 2009 om 20:05

    @Einser: als het verbruik gelijk is, hebben ze waarschijnlijk meer aan kostenbesparing en comfort

    Login om te reageren
  29. Trango zegt

    1 mei 2009 om 20:05

    Iemand heeft me ooit eens motortechnisch uitgelegd waarom een 3 cilinder – en daarom ook een 6 cilinder beter is dan een 4 cilinder. Het had iets met de optimale slag te maken. Het kwam er op neer dat een 3 cilinder beter verdeeld was, maar complexer te maken was, dan een 4 cilinder. Een 3 cilinder zou natuurlijker zijn en de beweging optimaler. Daarom dat een 6 cilinder dan ook zo leuk is om mee te rijden.

    Kan iemand met een technische achtergrond dit nog eens uit de doeken doen hier?

    Lijkt me in dit opzicht geen slechte evolutie.

    Login om te reageren
    • niels_92 zegt

      29 oktober 2009 om 11:44

      @Trango: onbalans is het woord dat je zoekt.
      bij een 4cilinder staan de krukaswangen recht tegenover elkaar, bij een3/6 cilinder een krukaswang per 120 graden ;)

      Login om te reageren
  30. johnny t zegt

    1 mei 2009 om 20:21

    hoe meer cc hoe sneller. We weten niet anders . De realiteit is het niet , de tsi en tjets zijn zeker geen toeren motoren. Dat hoor ik te vaak. We zijn er onbekend mee .
    Enne..een formule 1 is ook maar een 2,4 tje.

    Login om te reageren
  31. W115 zegt

    1 mei 2009 om 20:24

    Ik ben het niet eens met mensen die tegen de zuinige route van BMW zijn. BMW stopt zuinige motoren in standaard autos, welke doorsnee gezin wil een 1 serie met een verbruik van een M3, bovendien is er voor de pk-gekken de M modellen, bij BMW heb je dus genoeg keuze. Ik krijg de indruk dat BMW zijn rivalen(Audi, Mercedes) een flinke stap voor is :D

    Login om te reageren
  32. sacha zegt

    1 mei 2009 om 20:26

    @Trango: Een 8 cilinder is nog leuker om te rijden. Of een 10 cilinder. Of een 12 cilinder. 3 cilinders (denk smart, trabant, scootmobiel) worden enkel ingevoerd om die stomme milieu regels.

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    1 mei 2009 om 20:28

    tuurlijk is het beter om minder bewegende delen in je auto te hebben ..

    weet bijna wel zeker dat de meeste mensen echt het verschil niet voelen tussen een 3 of 4 cilinder ..

    de meeste BMW rijden weten niet eens wat een cilinder is of doet ..
    (leasebakkers) ..

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    1 mei 2009 om 20:39

    dat BMW doorslaat vind ik niet kloppen.
    de milieu eisen worden met de dag strenger.
    dus of later verplicht of nu al valst zodat je een voorsprong hebt op de concurentie.
    ook het gemiddelde uitstoot verhaal komt er bij kijken.
    en aangezien er nu de X5M en X6M is, en later nog de nieuwe M5 en willicht M6
    allemaal met meer vermogen dan eerst, betekend dat je de normale modellen zuiniger moet maken zodat de balans weer klopt.

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 20:41

    Als het een ander merk was geweest dan had 3/4 van de mensen die nu roepen dat het wel ok is keihard lopen zeuren dat zo’n auto een gebakje was dat niet vooruit komt en vreselijk klinkt. Nu is het BMW dus alles is goed…. blauw/witte plaat voro de kop types…..

    Een 3 cilinder klinkt niet lekker en in het algemeen klinkt geen enkele zuinige motor echt lekker….. De lekkerste geluiden komen uit inefficiënte ouderwetse bezine slurpers met een bak vermogen per liter.

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 20:41

    voro voor natuurlijk

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 20:42

    hmm de tag werkt niet?

    Login om te reageren
  38. GOD zegt

    1 mei 2009 om 20:52

    @ w0o0dy

    en jij hebt een ik haat BMW plaat voor de kop.
    zo hebben we allemaal wel wat maar goed.
    BMW is niet alleen maar M3 en M5, ze hebben ook nog gewone modellen.
    het is geen Ferrari dat alleen maar sportwagens bouwt.
    ook zij moeten met de tijd mee, en in deze tijd kun je niet zonder zuinige auto’s
    en mischien klinkt ie ook wel nergens na en komt ie niet vooruit maar dat weet niemand nog dus daar kunnen we ook niet eens over klagen.

    Login om te reageren
  39. bmw sloper/killer zegt

    1 mei 2009 om 20:57

    een ferrari wil ik nog niet eens tegen aan spetterpoepen!

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 20:57

    @GOD: ik heb niet veel tegen bmw’s (al heb ik er ook niet zoveel mee). Prima machines, maar mij te emotieloos en vooral nogal lelijk (met name als tweede (derde tot en met 7e) hands afgetrapte, met dikke wielen en spoilers en andere zooi verneukte hokken). Ik heb het dan ook vooral over de reacties en niet zozeer over BMW’s, maar dat is kennelijk moeilijk correct te interpreteren als iemand ook maar iets minder dan in katzwijm valt voor jullie favoriete merk……

    Login om te reageren
  41. bmw sloper/killer zegt

    1 mei 2009 om 21:02

    hee godje ,ik ben de ultime boerenkool hater,dan weet je dat,ik trap er tegen rij ze graag kapot,blaas ze op,en vertel klanten een echt merk te kopen, en ruil ze niet in,willen ze niet anders dan min 3500 dan de waarde van het boekje,en gelijk weg ermee!

    Login om te reageren
  42. 156-2005 zegt

    1 mei 2009 om 21:10

    @ W0o0dy

    Toch goed dat ik de reacties nog een keer doorlas want ik ben het zwaar met je eens! Een driecilinder.. Elk ander merk en dan is het een schande. ;)

    @ GOD

    En jij hebt een ikhaatbmw-haters plaat voor je hoofd. Het is waar dat je nergens komt zonder zuinigere modellen maar het hele ‘premium’ is er wel af met een driecilinder niet?

    Ik zie ze al rijden over 10 jaar. Sjonnies in een driecilinder gehe. ;D

    Login om te reageren
  43. CooperDriver zegt

    1 mei 2009 om 21:11

    de 116 reed al voor geen ene meter dus of ze er nou een 3 of 4 cylinder in hangen maakt het er niet beter op. Maar daar kies je zelf voor als je een 116 koopt. Dus kan deze stap van BMW niet echt tegenspreken.

    Vroeger was het verschil tussen een geblazen 4 cylinder en een ongeblazen 6 cylinder met ongeveer hetzelfde aantal pk’s duidelijk te merken en ging de voorkeur toch uit naar de 6 cylinder. Of dit verschil ook tussen de 4 en toekomstige 3 cylinder te merken is, valt te bezien. BMW zal wel het een en ander weten te verdoezelen.

    Login om te reageren
  44. GOD zegt

    1 mei 2009 om 21:13

    @ w0o0dy

    ik heb zelf als BMW man ook niks met verneukte BMW’s enzo
    ik heb ook niks met de 1 serie en waarschijnlijk nog minder met een 1 serie met een 3 cilinder die kut klinkt. maar hoor je mij juichen?
    het zijn juist vaak mensen zoals jij die beginnen te zeuren over BMW fanboys zus en zo, terwijl er nog niks aan de hand is. dat rriteerd me steeds meer.
    ook het audi/bmw gedoe, het alle amerikanen zijn slecht gedoe etc.
    beetje jammer want dat doet echt afbreuk aan het hele autoblog.

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 21:20

    Ja. Als “fan” moet je er wel over struikelen, want er is een wereld van verschil tussen een 4 cilinder en 3 cilinder… :roll:

    Ik ben van mening dat een auto op z’n minst 6 cilinders moet hebben, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar zolang mensen een BMW met 4 of 3 cilinders graag kopen wie ben ik dan om deze stap te be-of veroordelen? Het modellen- en motorenaanbod van BMW is wel wat groter dan deze motoren…

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 21:21

    @GOD: als je goed leest zul je zien dat ik niet ageer, maar reageer.

    Login om te reageren
  47. Rob USA zegt

    1 mei 2009 om 21:22

    3 cilinders…only from Germany and Asia! :)

    Login om te reageren
  48. WieAndersDasAuto zegt

    1 mei 2009 om 21:24

    Dat BMW een 3 cilinder voor de nieuwe 1-serie gaat gebruiken betekend niet dat het alleen maar bij een 3 cilinder gaat blijven. Dat is gewoon puur om de gemiddelde co2 uitstoot omlaag te halen. Dus het is niet een verkeerde zet, zelfs voor een ”premium” merk.

    Login om te reageren
  49. GOD zegt

    1 mei 2009 om 21:33

    @ w0o0dy

    je reageert op iets dat er nog niet is en dat is juist mijn punt.

    Login om te reageren
  50. clijde zegt

    1 mei 2009 om 21:42

    @Max

    “De jappen begonnen 30 jaar geleden met het namaken van autos en zijn nu NOG niet aan het nivo van BMW”

    Klopt, ze zijn er al voorbij, grapjas.

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 21:42

    @GOD: nee ik reageer op de reacties waarin mensen roepen dat het wel ok zal zijn (omdat het een BMW is)…

    Probleem is dat tot nu toe echt iedere 3 cilinder in een auto enorm schraal en rommelig klinkt…. kortom er is tot nu toe geen reden om aan te nemen dat BMW het wel voor elkaar gaat krijgen er iets fatsoenlijks van te maken….

    In mijn ogen is en blijft het een configuratie voor boodschappenkarretjes die vooral IN de supermarkt op hun plaats zijn…

    Login om te reageren
  52. gerjan zegt

    1 mei 2009 om 21:51

    hey ik hoorde dat je een nieuwe 3 serie hebt gekocht. niet verkeerd!

    nee heb een nieuwe 1 serie met een 3 cilinder.

    ooh wist niet dat jullie ook z’n last van de crises hadden.

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 21:54

    Als er Fiat of Alfa had gestaan dan was het natuurlijk fantastisch… :roll:

    w0o0dy schrijft:
    4 January 2008 om 20:34
    De motoren van Fiat zijn altijd al prima, redelijk weinig problemen en zelfs een simpele 1.1liter van Fiat draait moeiteloos 150.000 tot 200.000. Op zich is het natuurlijk een slimme oplossing…. minder onderdelen = goedkoper&minder gewicht& dus minder vebruik maar er kan ook minder stuk….
    Dit is weer eens echt een revolutionair stukkie techniek. Ik ben benieuwd hoe het ding klinkt/loopt.

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/04/fiat-plant-de-terugkeer-van-de-2-cilinder

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 21:55

    Mag mijn reactie ff goedgekeurd worden? :roll:

    Login om te reageren
  55. dennis zegt

    1 mei 2009 om 22:03

    gaat bmw zuinige 3 cil. maken en dan koopt iemand um omdat ie dan goedkoper is en dan vervolgens doet ie um tunen/chippen :P (aangezien er een turbo op ziet ;)) en dan is er niks zuinig meer aan haha

    Login om te reageren
  56. GOD zegt

    1 mei 2009 om 22:06

    @ Rick dos :lol:

    Login om te reageren
  57. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 22:06

    @Rick dos: Fout! Zoals je kunt lezen ben ik wel sceptisch…… “Op zich…” en ik ben er nog lang niet van overtuigd dat het een fijne motor is…… revolutionair is toch wat anders dan fijn en zoals ik al zei…. “ik ben benieuwd hoe het ding klinkt/loopt. Ding is niet echt een koosnaampje vind je wel?

    Login om te reageren
  58. mashell zegt

    1 mei 2009 om 22:07

    Een 3 cilinder in de 1 serie. Prima. Doe het dan ook gelijk goed BMW en geef het ding voorwielaandrijving, dat is efficienter en veiliger dan achterwiel aandrijving. En dan is de auto precies even premium als een Daihatsjoe Koe-Ore.

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 22:09

    Maar goed, begrijpen wat iemand bedoelt aan de hand van wat hij/zij schrijft is ook wel eens lastig…… alleen ken je me langer dan vandaag….. waarom ga je er toch weer vanuit dat ik een simpele fanboy ben….. you could/should know better by now.

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 22:10

    @wOoOdy

    Hier niet…

    “kortom er is tot nu toe geen reden om aan te nemen dat BMW het wel voor elkaar gaat krijgen er iets fatsoenlijks van te maken….”

    Maar daar dan weer wel…

    “De motoren van Fiat zijn altijd al prima, redelijk weinig problemen en zelfs een simpele 1.1liter van Fiat draait moeiteloos 150.000 tot 200.000.”

    Login om te reageren
  61. GOD zegt

    1 mei 2009 om 22:10

    ik heb zelf 1 ervaring met een 3 cilinder en dat was iets uit het oosten wat ongeveer 600kg woog. ik moest dat blikje van een vriendin naar de sloop brengen voor haar. het klinkt raar maar ik had me in lange tijd niet meer zo vermaakt. het lage gewicht, geen isolatie waardoor de aandrijflijn goed te horen is en het lijkt of je een hewland transmissie hebt. en hij was een stuk sneller dan ik gedacht had. dit in combinatie met het opjagen van dikke BMW’s etc. en ik kon niet stoppen met lachen.
    maar dit zal denk ik nooit werken in een zware BMW ook niet met een turbo.
    but you never know

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 22:14

    @wOoOdy

    Omdat het nu wel onderhand duidelijk is dat je alleen maar reageert op BMW topics zodat je de gebruikelijke reacties van elk fanboy van welk merk dan ook kan verwachten. Echter implicerend dat dat typisch BMW fanboy gedrag is terwijl we beide ook beter weten…

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    1 mei 2009 om 22:18

    @Rick dos: “Omdat het nu wel onderhand duidelijk is dat je alleen maar reageert op BMW”

    Lees die lulkoek nog maar eens na. Wat een niveau zeg…..

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 22:20

    Twee maten meten, wOoOdy. Twee maten meten. Dat is mijn punt. That’s all…

    Login om te reageren
  65. lincoln zegt

    1 mei 2009 om 22:28

    @Rick Dos ..
    hoe zit het met je goede voornemen ??
    een sleutelbakkie/oldtimer ..

    dingen zijn spotgoedkoop op het moment .. lijkt wel of iedereen er vanaf wil ..

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 22:38

    @lincoln

    Op een héél laag pitje zoals zoveel voornemens. The shit hit the fan in Spain and it’s stinking up the place.

    Heb op dit moment dus andere prioriteiten en concentreer me daar dan ook op…voor nu…

    Login om te reageren
  67. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 22:39

    Aan de andere kant is het op dit moment de beste tijd om zulke dingen te ontplooien. Zoals je zegt, het lijkt wel of iedereen er vanaf wil…

    Login om te reageren
  68. northspotting zegt

    1 mei 2009 om 22:46

    Allang bekend toch?

    @WieAndersDasAuto: Eh, duh?

    Login om te reageren
  69. lincoln zegt

    1 mei 2009 om 22:52

    @Rick Dos ..
    de sector waar jij je in begeeft is inderdaad mors en morsdood in spanje ..
    hoop dat het van tijdelijke aard is ..
    om personeel aan de gang te houden is daar momenteel wel veel stedelijke renovatie .. wat een goed ding is voor lange termijn ..

    hoop voor je dat het niet het enige paard is waar je op gokt ..
    goeie zaak ook dat die Porsche nooit is door gegaan ..

    maar als je ruimte over hebt is het echt een lekkere vorm van ontspanning ..

    Login om te reageren
  70. shrink zegt

    1 mei 2009 om 23:00

    Ik heb een driecilinder motorfiets en dat werkt echt fantastisch. Beter dan een viercilinder. Maar of dat bij auto’s ook zo is??

    Login om te reageren
  71. Emile_Benz zegt

    1 mei 2009 om 23:07

    @ Rob USA: hé! Alleen in München hoor! :!:

    sacha schrijft:
    1 May 2009 om 19:30
    (…)

    “CO2 geneuzel is zo’n onzin…”
    …en Bimmer trapt erin…

    Login om te reageren
  72. bmw sloper/killer zegt

    1 mei 2009 om 23:08

    blablabla slap gelul om een slap merk!

    Login om te reageren
  73. lincoln zegt

    1 mei 2009 om 23:14

    nog effe off-topic ..
    o,ja .. en neem GEEN Britse oldtimer ..
    als je sleutelen wil combineren met ontspanning ..
    of als je sympathie wil hebben voor degene die dat ding verzonnen heeft ..
    gaat niet lukken ..

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 23:17

    @lincoln

    Hahaha heb je zo’n trauma overgehouden aan je Jaguar?

    Nee, Spanje was meer “bijzaak” dan “hoofdzaak”. Niettemin blijft het k*t voor de werknemers.

    Login om te reageren
  75. sacha zegt

    1 mei 2009 om 23:22

    @rick dos: Ik zoek nog een leuk ‘dingetje’ in Spanje. In welke hoek zit/zat je?

    Login om te reageren
  76. Wouter zegt

    1 mei 2009 om 23:27

    Ik hoef geen enkele cilinder…
    Geef mij maar 2 rotors… Da’s nog minder, 1.3 litertje met 231PK…
    Al zwijgen we dan beter wel over uitstoot en verbruik…

    ‘k Vind het hele concept van zuinige wagens stom…
    Waarom moet een Ferrarie ook zuinig zijn? Er rijden er misschien maar een paar duizenden van rond…
    Terwijl er veel meer Mustangs (bvb) in Amerika rondrijden, die evenveel verbruiken…
    Ze zouden wagens die meer verkocht worden zuiniger maken, dus het percentage van die wagen op de weg moet de uitstoot bepalen.

    Login om te reageren
  77. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 23:27

    @sacha

    Ik (we) zat(en)/zit(ten) in Altea. 20 km van Benidorm.

    Als je écht wat zoekt, let me know.

    Login om te reageren
  78. Tommy zegt

    1 mei 2009 om 23:30

    Ik wordt echt moe van mensen die BMW afschilderen als zuinigste merk dat er is en daarbij fantastische rij-eigenschappen bied. BMW is een topmerk, dat zeker, maar als je zuinig en “sportief” wilt rijden zijn er voor het bedrag wat je voor een schrale 116i moet betalen gewoon betere auto’s te koop. In hogere segmenten is dit veel minder het geval, daar is BMW één van de grotere spelers.

    Tuurlijk is er EfficientDynamics, maar ieder ander merk heeft zoiets nu ook, pas als het aanslaat. Trouwens hou zelf erg van BMW’s maar heb gelukkig geen plaat voor mijn kop…

    Login om te reageren
  79. sacha zegt

    1 mei 2009 om 23:30

    Waar kan ik je best bereiken?

    Login om te reageren
  80. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 23:34

    Mail me maar.

    Login om te reageren
  81. Benjamin1 zegt

    1 mei 2009 om 23:49

    Ik heb nu al medelijden met alle 116i rijders en 316i rijders, die per se BMW willen rijden maar het stiekem niet kunnen betalen. Voor mijn gevoel gaat dat nog veel erger worden.

    @ Rick Dos.

    Fiat maakt kleine auto’s, daar passen motoren zoals een twee cilinder turbo toch veel beter bij dan bij een Golf klasse auto zoals de 1serie?

    Je ziet het nu ook al bij Audi. Steeds meer A6jes met 2.0 TDI achterop. Dan krijg ik echt medelijden met die mensen.

    Login om te reageren
  82. Rick dos zegt

    2 mei 2009 om 00:15

    @Benjamin1

    Het zou mijn keuze ook niet zijn. Maar goed, voor een ander is het meer dan genoeg. Geen probleem, toch? Zolang ik (en mijn doelgroep) ook nog maar bediend word met smeuïge 6 in lijn of meer.

    Login om te reageren
  83. 156-2005 zegt

    2 mei 2009 om 01:29

    Ehm, ik heb nog een echte sleutel auto staan. Reliant Scimitar GTE SE5a, het mooie model, plastic bodywork, 3.0l Ford Essex, Chassis. Schijven voor, trommeltjes achter. Motor moet een beurt, wielophanging uit elkaar. Geen LPG.

    Login om te reageren
  84. jinxed zegt

    2 mei 2009 om 01:47

    Prima plan, de doelgroep wordt groter en het is goed voor het imago van BMW, veel mensen maakt het niet uit wat er onder de kap ligt. Dat het geen echte Bmw’s zouden zijn vind ik onzin, ze leveren al jaren ondermaatse motoren, hier is genoeg vraag naar. Zelf heb ik geen interesse in een BMW met minder dan een zescylinder, maar ik ben dan ook niet doorsnee.

    Login om te reageren
  85. Kyanite zegt

    2 mei 2009 om 02:41

    Kunnen ze bij BMW niet gewoon een dikke streep halen door dat lelijke hok van een 1-serie?

    @W115
    “Ik krijg de indruk dat BMW zijn rivalen(Audi, Mercedes) een flinke stap voor is” Je bent de A3 met 1.4-16v vergeten? Met turbo (en compressor?), toch een nette 125pk op een auto van ruim 1300kg en toch nog onder de 10 seconden naar de 100km/h. Gemiddeld opgegeven verbruik van rond de 1 op 17, toch redelijk netjes zou ik zo zeggen.

    Login om te reageren
  86. ralph zegt

    2 mei 2009 om 08:17

    De 1-Series hatchback is juist de mooiste telg uit de familie.

    3 cil. geeft lekker een kek geluid zoals een 5 cil. lekker roffelt.

    Ik herinner me nog een miezerige BMW 1.5, 4 cil. motor met een turbo, in Quali trim meer als 1.100 pk had!
    (achterin de Brabham BT52 van Nelsinho Piquet)

    Alsof een Toyota Prius zo ‘groen’ is…

    Enne BMW is voor schut gezet door VAG met hun 1.4 TSi motor.

    Login om te reageren
  87. Brokkenpiloot zegt

    2 mei 2009 om 08:33

    @RenJie: gelukkig. Ik dacht dat het aan mijn pc lag.

    Als dit help om ook auto’s te kunnen blijven maken met het dubbele aantal cylinders, vind ik het best.

    En daarnaast, of BMW neemt wel echt zijn verantwoordelijkheid of is geniaal in zijn marketing. Welke van de twee, het is mij om het even. Voor het eerst in mijn leven (38 jaar) ben ik geneigd om hun showroom in te lopen.

    Login om te reageren
  88. Trango zegt

    2 mei 2009 om 08:37

    @sacha: het gesprek waarom veelvouden van 3 betere motors waren dateren toch uit de goede tijd hoor! 10 jaar terug of zo, waar nog geen kat geïnteresseerd was in zuinig rijden en waar niemand al van CO2 gehoord had… zeker mijn gesprekspartner niet! Hij is leraar automechanica en kon me dus haarfijn uitleggen waarom 3 en 6 beter was dan 4. Ondertussen alles al vergeten – en niemand hier op autoblog die iets motortechnisch kan toevoegen? – maar het ging over de optimale beweging en de spreiding van de cilinderkoppen (360 / 3 is beter dan 360 / 4).

    Wie legt het me nog eens uit?

    Login om te reageren
  89. martin zegt

    2 mei 2009 om 10:15

    @ Laurens

    Beetje ongepaste uitspraak niet jongen ‘ eindigen in Suzuki Swift’!!
    Wat heb jij voor verstand achterlijke!! Denk es ff na joh voordat je er iets uitgooit!
    Corrigierende tik tegen je bek zou gepast zijn! -EDIT-

    Ont: goeie zaak dat ze gaan downsizen…goed voor de ontwikkeling van turbomotoren!
    Gogogo BMW!

    Login om te reageren
  90. F1Ferrari zegt

    2 mei 2009 om 10:20

    oke een 3 cilinder moterfiets
    maar geen 3 cilinder auto!!!!!

    Login om te reageren
  91. BananaFlip zegt

    2 mei 2009 om 10:25

    @ RenJie

    Start eerst de video en focus daarna op het plaatje.
    Klinkt toch niet?

    http://www.youtube.com/watch?v=blv7O2Uu-64

    Login om te reageren
  92. EJS zegt

    2 mei 2009 om 12:03

    @Jos

    nou, bij 11.000 toeren is ’t enige waar de turbo goed voor is is de slijtage

    @Lincoln

    Haha, Engels oldtimers zijn niet de degelijkste nee, maar aan de andere kant rot een Franse of Italiaanse oldtimer ook onder je reet weg, en zijn Engelse oldtimers vaak wel erg mooi al zeg ik ’t zelf..

    Login om te reageren
  93. M-lover zegt

    2 mei 2009 om 12:23

    watch my words: bmw gaat weer meer halen uit een kleinere motor.
    geluid lossen die mannen toch zo op tegenwoordig… dat heet sound engineering.
    en als de auto daar zuiniger van wordt en meer vermogen levert, wat heeft iedereen dan weer tegen een 3 cillinder? leuk turbotje erop en gaan met die banaan! ik hoor ook niemand klagen over VW’s 1.4TSI…

    Login om te reageren
  94. EJS zegt

    2 mei 2009 om 12:31

    @M-lover

    vag’s 1.4tsi is ook een 4 cylinder, die overigens ook voor geen meter klinkt, maar die is iig kwa aantal cylinders minder bijzonder in een auto van ’t formaat 1-serie;) die 1.4tsi loopt overigens wel goed, zat laatst in een sirrocco maar die reedt er aardig mee weg, als bmw die 3 cyl net zo lekker laat lopen is er niks aan de hand denk ik;)

    Login om te reageren
  95. Spijker Hard zegt

    2 mei 2009 om 12:46

    Maak je maar bniet druk Woody, BMW engineurs zullen er ALLEs aan doen om de auto dynamisch te laten klinken/rijden enz enz.

    Vertrouw geen fabrikant met 3 cilinders in het gamma maar als ik er dan toch een moest kiezen zou ik voor BMW gaan. EN als je 1 serie koopt die zuinig moet zijn ga je denk ik toch al niet meer om die typische BMW eigenschappen.

    Login om te reageren
  96. Cantago zegt

    2 mei 2009 om 13:08

    Genoeg vermogen? Mooi geluid? Lekker optrekken? Goed rijden? Dan mag het van mij, maar als ook maar één ding mist vind ik het BMW niet waardig! We zullen zien…

    Login om te reageren
  97. VTEC-Tedje zegt

    2 mei 2009 om 13:23

    Is er dan zo’n direct verband tussen motorrendement en cilinderaantal?

    Een 4-cilinder kun je ook gewoon met 600cc slagvolume maken (zie vele motorfietsen). Daarvoor hoef je geen cilinder weg te laten (gelukkig). En een 3 cilinder loopt echt onprettig, vind ik!! Wat een irritante motoren. Als je rijdt met die vervelende 1.2 polo’s, dan krijg je onderin geen koppel en bovenin geen vermogen. Maargoed, mijn norm is niet die van een ander natuurlijk :-D Ze zullen wel heeeel erg zuinig zijn enzo (GAAAAAP).

    Misschien is een 2cilinder-boxer wel een idee! Met sportpijp, uiteraard.

    BMW heeft overigens niet voor niets zoveel 6cilinder-lijnmotoren…

    Login om te reageren
  98. GuidoBmw zegt

    2 mei 2009 om 13:29

    @ bmw sloper/killer

    Ach ik zal er men hond niet vanaf trekken :P

    OT:

    Het verschil tussen 3 en vier cilinders in echt niet zo groot. BMW krijgt een hoop kritiek terwijl niemand überhaupt zeker weet of dat driepittertje er komt en hoeveel vermogen die levert. En een drie cil. klinkt natuurlijk minder lekker maar hoeveel wagens maken wel niet gebruik van een uitlaatlysteem met toeters en bellen om het beter te laten klinken?

    Login om te reageren
  99. Jorden zegt

    2 mei 2009 om 13:33

    als je het niet aanstaat koop je toch een 135i die wil heus wel naar voren

    Login om te reageren
  100. Frankypanky zegt

    2 mei 2009 om 14:04

    De Milieuhype/leugen maakt meer kapot, dan je lief is!!!
    Audi stopt (?) met haar V8’en en BMW gaat nu auto’s afleveren met drie-cilindertjes!

    Nooit gedacht dat BMW ooit eens zou willen concurreren met Daihatshu… :mrgreen:

    Login om te reageren
  101. de sjonnies zegt

    2 mei 2009 om 16:07

    Zo is BMW toch begonnen na de tweede wereldoorlog, met het maken van ‘bubble cars’, ze gaan weer gewoon terug naar hun roots !

    Login om te reageren
  102. VTEC-Tedje zegt

    2 mei 2009 om 17:56

    Het aardige van deze modegril is natuurlijk wel, dat een V8 of V10 over 10jaar weer helemaal de bom is! Dat kunnen we ons nu niet voorstellen, maar wie weet hoe het er straks allemaal weer uitziet :-D

    Login om te reageren
  103. 1-er reihe zegt

    3 mei 2009 om 11:28

    @VTEC-Tedje: LOL :D

    On-topic: zoals hierboven besproken vind ik ook dat VAG een flinke tik aan BMW heeft uitgedeeld met de 1.4TSI. Op dit moment rijd ik een (heel fijne) BMW 118d, maar ik overweeg sterk om in een nieuwe VW Golf 1.4TSI te gaan rijden met een DSG automaat. Scheelt me bakken met geld, want goedkoper en in het 20% tarief.

    Hoe liggen hier de meningen daarover trouwens? ;)

    Login om te reageren
  104. tdj zegt

    3 mei 2009 om 13:59

    @1-er reihe: Ben het wel met je eens. Rij ook een 143pk 118d en vind het een fantastisch rijdende auto met een -voor een diesel- een heerlijk soepele motor. Maar.. op het gebied van benzinemotoren en automaten loopt BMW (iig voor de 1er) een stuk achter op de concurrentie. De 116,118 en 120 kunnen niet tippen aan de 1.4tsi..
    Daarnaast leveren ze een verouderde automaat die door zijn hogere verbruik(->bpm) ook nog eens erg duur is. Bijv. VAG doet het hier met de DSG’s en multitronics een stuk beter.

    Login om te reageren
  105. EJS zegt

    3 mei 2009 om 16:08

    @1-er reihe & tdj

    DSG schijnt wel een groot deel van ’t gevoel uit het rijden te maken, dat maakt de fun toch minder leuk.. maar neemt niet weg dat ’t een knap staaltje techniek is net als de 1.4tsi waar zeker in de 160 pk uitvoering in de golf prima mee gereden kan worden lijkt me zo!

    Login om te reageren
  106. HyperTeHK zegt

    4 mei 2009 om 01:11

    3 cilinders? Eh nee bedankt hou die zooi maar.

    Ik leef wel met een 0,12% meer verbruikende motor.

    Login om te reageren
  107. BmwMPower zegt

    4 mei 2009 om 01:28

    Steek die 3-cylinder koffiemolen dinges maar in een nieuwe Isetta.
    Iets nieuws, iets aparts. Maar toch niet in je nieuwe 1.

    Login om te reageren
  108. RenesisHP zegt

    7 mei 2009 om 10:35

    Ach, een beetje sportieve 3 cilinder klinkt als een halve V6. Dat geluid is nog best leuk om aan te horen. ;)

    Login om te reageren
  109. BMWpiet zegt

    15 mei 2009 om 12:00

    Dit wordt niks. BMW staat voor klasse en kwaliteit, niet voor goedkoop en minderwaardig. Een driecilinder kan nooit BMW-waardig zijn. Driecilinder viertaktmotoren trillen teveel, zeker bij lage toerentallen. Gewoon teveel krukasgraden zonder aandrijving. Dit project is gedoemd om te mislukken. Wacht maar af…

    Login om te reageren
  110. BMWpiet zegt

    15 mei 2009 om 12:05

    Misschien zijn die driecilindermotoren kwalitatief niet slecht, maar dan moeten ze onder een andere merknaam worden uitgebracht, en niet als BMW. Dat zou echt jammer zijn. (Een driecilinder BMW is een halve BMW.)
    MINI misschien?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North